Beijing 2022

Alles over de Olympische droom.
columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door columbus » di feb 08, 2022 1:01 pm

Knap hoor!

Pieken wanneer het moet, heel knap

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40876
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » di feb 08, 2022 6:45 pm

Heel sterk inderdaad. Kwam er eigenlijk het hele seizoen niet echt aan te pas toch? Net als Wüst optimaal gepiekt.

Hij zal met deze vorm van de week nog wel even balen dat hij de 1000 meter niet mag rijden. Maar de 1500 meter is wel het koningsnummer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11881
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » di feb 08, 2022 7:09 pm

Nou, hij was gewoon 1 van de topfavorieten hoor. Maar knap gedaan. De tegenstand vanuit de rest van de wereld viel wel erg tegen voor het koningsnummer vond ik.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40876
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » di feb 08, 2022 7:35 pm

Ik dacht dat hij er eigenlijk het hele seizoen niet echt aan te pas kwam. Dat was toch ook de reden waarom die 3e plek op de 1500 meter laag in de matrix stond?

Natuurlijk behoorde hij op basis van zijn capaciteiten en verleden wel tot de favorieten. Maar daar waar anderen nu onder presteren zet hij zijn allerbeste prestatie neer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11881
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » di feb 08, 2022 8:00 pm

Hij won het OKT op de 1500 en is ook Europees kampioen op de 1500, dus nee dit is geen verrassing. Jammer dat hij zich op de 1000 niet wist te plaatsen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40876
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » wo feb 09, 2022 11:27 am

Zo ziet teleurstelling eruit:

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » wo feb 09, 2022 11:48 am

Wat een prachtig beeld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11881
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » wo feb 09, 2022 1:45 pm

Ik weet het niet met dat shorttrack. Best spectaculair, maar het is niet te volgen wat er allemaal gebeurt met die penalties. Regelmatig zijn de scheidsrechters na afloop nog 5 minuten bezig om de beelden terug te kijken en gaat vervolgens de hele uitslag op zijn kop.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58797
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door 999 » wo feb 09, 2022 1:48 pm

Ja mijn idee.Wat wil je overigens met zoveel schaatser op een kluitje op zo'n kort bochten traject ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » wo feb 09, 2022 1:50 pm

999 schreef:
wo feb 09, 2022 1:48 pm
Ja mijn idee.Wat wil je overigens met zoveel schaatser op een kluitje op zo'n kort bochten traject ..
En vrij onnavolgbaar wie waarom. Bij een van de races was het netto resultaat vijf Chinezen (twee van Hongaarse snit) in de finale. Al flikkeren ze nu ook een populaire Chinees er uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11881
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » wo feb 09, 2022 1:52 pm

Marillion schreef:
wo feb 09, 2022 11:27 am
Zo ziet teleurstelling eruit:

Afbeelding
Dat moet wel Shiffrin zijn.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11881
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » wo feb 09, 2022 1:55 pm

Zeux schreef:
wo feb 09, 2022 1:50 pm
999 schreef:
wo feb 09, 2022 1:48 pm
Ja mijn idee.Wat wil je overigens met zoveel schaatser op een kluitje op zo'n kort bochten traject ..
En vrij onnavolgbaar wie waarom. Bij een van de races was het netto resultaat vijf Chinezen (twee van Hongaarse snit) in de finale. Al flikkeren ze nu ook een populaire Chinees er uit.
Het meest onnavolgbare vind ik nog wanneer iemand "advanced" wordt naar de volgende ronde door toedoen van een ander. Geen idee wat de regels daar precies voor zijn.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » wo feb 09, 2022 1:57 pm

Ondertussen bij de (Zweedse) buren:
Nils van der Poel heeft donderdag op een persconferentie hard uitgehaald naar de Nederlandse schaatsbond. De Zweedse olympisch kampioen op de 5 kilometer vindt het een grof schandaal dat de KNSB bij de ijsmeester in Peking zou lobbyen voor omstandigheden die gunstig zijn voor de Nederlandse ploeg.

"Ik wil benadrukken dat ik veel respect heb voor de Nederlandse schaatsers. Zonder mannen als Patrick Roest en Jorrit Bergsma zou ik niet zo goed zijn geweest als ik nu ben. Ik heb ook een groot vertrouwen in de ijsmeesters hier in China", zei Van der Poel bij een persmoment in het olympisch dorp.

"Maar we moeten het hebben over fair play in de sport. En dit is niet mijn idee van fair play. Dit is corruptie. Dit is de omstandigheden op een onethische en immorele manier proberen te veranderen, zodat ze in jouw voordeel zijn. Ik snap niet waarom de KNSB dit wil en waarom ze dit vertellen aan de wereld."

Van der Poel reageerde op een artikel dat zaterdag gepubliceerd werd op Schaatsen.nl, de site van de KNSB. Daarin vertelt bewegingswetenschapper Sander van Ginkel, die in dienst is van de Nederlandse bond, dat hij - zoals bij elke grote wedstrijd - constant de ijstemperatuur in de National Speed Skating Oval meet en daarover veel contact heeft met de Canadese ijsmeester Mark Messer.

"Ik probeer zo gunstig mogelijke voorwaarden te scheppen voor onze rijders", zei Van Ginkel. "Door te laten zien hoe ik tot mijn meetresultaten kom, hoop ik Messer en zijn mensen te overtuigen van mijn ideeën. De eindverantwoording over het ijs blijft te allen tijde bij Messer liggen. Door dingen te benoemen en aan te blijven dringen op aanpassingen die in ons voordeel zijn, krijgen we toch iets meer voor elkaar."

Remy de Wit, technisch directeur van de KNSB, vindt dat Van der Poel "grote woorden" gebruikt. "Ik denk dat de ijsmeesters heel capabel zijn om alles te managen en ik denk niet dat Nederland invloed heeft op de conditie van het ijs."

De Wit benadrukt dat de bond al vele jaren de ijstemperatuur en de luchtvochtigheid meet bij wedstrijden. "Die informatie delen we met onze coaches en schaatsers, om hen te helpen zo goed mogelijk te presteren. Dat is hier in Peking niet anders dan anders. En als de ijsmeester met ons wil praten, dan kan dat."

'Dit is het grootste schandaal in onze sport'

Van Ginkel zei in het artikel dat de Nederlandse schaatsers gebaat zijn bij hard ijs en dus een lage ijstemperatuur. Hij heeft het idee dat het hem in Peking gelukt is om het ijs harder te krijgen.

Van der Poel noemt dat "gênant". "Niet alleen voor de KNSB, maar ook voor de Nederlandse schaatsers die de KNSB moeten vertegenwoordigen. Dit is het grootste schandaal in onze sport. En we hebben dopinggevallen gehad in het schaatsen. Ik zie niet hoe dit minder serieus is."

"Een schorsing van vier jaar voor de KNSB is natuurlijk niet mogelijk, maar ik ben ontzettend benieuwd naar de reactie van de ISU (de internationale schaatsunie, red.) en het IOC (het internationaal olympisch comité, red.). Dit is een walgelijke daad. Ik wil dat het over sport gaat, over eerlijke competitie. Niet over het beïnvloeden van juryleden of officials."

Van der Poel veroverde zondag op de 5 kilometer zijn eerste olympische titel door Roest te verslaan. Vrijdag is hij ook de topfavoriet voor de 10 kilometer. Namens Nederland komen dan Roest en Bergsma in actie.
Je bent ook wel een beetje een domme oetlul als hier over gaat lopen opscheppen in een (online) interview...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » wo feb 09, 2022 1:59 pm

Sandro schreef:
wo feb 09, 2022 1:55 pm
Zeux schreef:
wo feb 09, 2022 1:50 pm
999 schreef:
wo feb 09, 2022 1:48 pm
Ja mijn idee.Wat wil je overigens met zoveel schaatser op een kluitje op zo'n kort bochten traject ..
En vrij onnavolgbaar wie waarom. Bij een van de races was het netto resultaat vijf Chinezen (twee van Hongaarse snit) in de finale. Al flikkeren ze nu ook een populaire Chinees er uit.
Het meest onnavolgbare vind ik nog wanneer iemand "advanced" wordt naar de volgende ronde door toedoen van een ander. Geen idee wat de regels daar precies voor zijn.
Dat zal er mee te maken hebben dat als iemand jou hindert, je niet fatsoenlijk je rondjes hebt kunnen rijden. Bij shortttrack is een half moment genoeg om kansloos meters achter te liggen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58797
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door 999 » wo feb 09, 2022 2:00 pm

Sandro schreef:
wo feb 09, 2022 1:55 pm
Zeux schreef:
wo feb 09, 2022 1:50 pm
999 schreef:
wo feb 09, 2022 1:48 pm
Ja mijn idee.Wat wil je overigens met zoveel schaatser op een kluitje op zo'n kort bochten traject ..
En vrij onnavolgbaar wie waarom. Bij een van de races was het netto resultaat vijf Chinezen (twee van Hongaarse snit) in de finale. Al flikkeren ze nu ook een populaire Chinees er uit.
Het meest onnavolgbare vind ik nog wanneer iemand "advanced" wordt naar de volgende ronde door toedoen van een ander. Geen idee wat de regels daar precies voor zijn.
Zoek het mar uit zou ik zeggen .. .Special regulations & technical rules short track speed skating :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11881
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » wo feb 09, 2022 2:02 pm

999 schreef:
wo feb 09, 2022 2:00 pm
Sandro schreef:
wo feb 09, 2022 1:55 pm
Zeux schreef:
wo feb 09, 2022 1:50 pm


En vrij onnavolgbaar wie waarom. Bij een van de races was het netto resultaat vijf Chinezen (twee van Hongaarse snit) in de finale. Al flikkeren ze nu ook een populaire Chinees er uit.
Het meest onnavolgbare vind ik nog wanneer iemand "advanced" wordt naar de volgende ronde door toedoen van een ander. Geen idee wat de regels daar precies voor zijn.
Zoek het mar uit zou ik zeggen .. .Special regulations & technical rules short track speed skating :smallgrin.gif:
Nee laat maar :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11881
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » wo feb 09, 2022 2:02 pm

Zeux schreef:
wo feb 09, 2022 1:59 pm
Sandro schreef:
wo feb 09, 2022 1:55 pm
Zeux schreef:
wo feb 09, 2022 1:50 pm


En vrij onnavolgbaar wie waarom. Bij een van de races was het netto resultaat vijf Chinezen (twee van Hongaarse snit) in de finale. Al flikkeren ze nu ook een populaire Chinees er uit.
Het meest onnavolgbare vind ik nog wanneer iemand "advanced" wordt naar de volgende ronde door toedoen van een ander. Geen idee wat de regels daar precies voor zijn.
Dat zal er mee te maken hebben dat als iemand jou hindert, je niet fatsoenlijk je rondjes hebt kunnen rijden. Bij shortttrack is een half moment genoeg om kansloos meters achter te liggen.
Ja snap ik. Maar wanneer wel en wanneer niet is voor mijn gevoel nogal subjectief.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » wo feb 09, 2022 3:00 pm

Ice Gate gaat geloof ik nog een staartje krijgen...

Wat een ongelooflijke sukkels om zo'n artikel te plaatsen. Domme arrogantie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Beijing 2022

Bericht door GangstaRiB » wo feb 09, 2022 4:18 pm

Goh een Rus gepakt met doping bij het figure skating. En maar claimen dat ze de boel niet bedonderen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40876
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » wo feb 09, 2022 6:27 pm

Sandro schreef:
wo feb 09, 2022 2:02 pm
Zeux schreef:
wo feb 09, 2022 1:59 pm
Sandro schreef:
wo feb 09, 2022 1:55 pm

Het meest onnavolgbare vind ik nog wanneer iemand "advanced" wordt naar de volgende ronde door toedoen van een ander. Geen idee wat de regels daar precies voor zijn.
Dat zal er mee te maken hebben dat als iemand jou hindert, je niet fatsoenlijk je rondjes hebt kunnen rijden. Bij shortttrack is een half moment genoeg om kansloos meters achter te liggen.
Ja snap ik. Maar wanneer wel en wanneer niet is voor mijn gevoel nogal subjectief.
Onnavolgbaar inderdaad. Straks met die relay is het helemaal weer lachen. Alles en iedereen dwars door elkaar op het ijs. En dan na afloop nog een paar volstrekt willekeurige jury beslissingen. Niet te volgen maar toch aardig om te zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40876
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » wo feb 09, 2022 7:12 pm

GangstaRiB schreef:
wo feb 09, 2022 4:18 pm
Goh een Rus gepakt met doping bij het figure skating. En maar claimen dat ze de boel niet bedonderen. :excited.gif:
In de podcast van Thijs Zonneveld over de OS kwam de documentaire Icarus langs. Deze is op Netflix te zien en gaat over het Russische dopingprogramma rondom de Spelen van Sochi. Ik kende wel het verhaal maar had 'm nog nooit bekeken. Gisteravond wel gedaan en het is echt wel de moeite.

Hele rare snuiter die directeur van het lab in Moskou. Hoe die docu nu precies ooit is bedacht en gestart is me nog niet helemaal duidelijk maar dat het een professioneel programma was is wel duidelijk. Tot aan KGB ondersteuning aan toe.

Moet wel echt heel erg vervelend zijn als je als Rus een eerlijke sporter bent, zeker in deze periode. Veel mensen zullen je simpelweg niet geloven.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door columbus » wo feb 09, 2022 7:33 pm

Marillion schreef:
GangstaRiB schreef:
wo feb 09, 2022 4:18 pm
Goh een Rus gepakt met doping bij het figure skating. En maar claimen dat ze de boel niet bedonderen. :excited.gif:
In de podcast van Thijs Zonneveld over de OS kwam de documentaire Icarus langs. Deze is op Netflix te zien en gaat over het Russische dopingprogramma rondom de Spelen van Sochi. Ik kende wel het verhaal maar had 'm nog nooit bekeken. Gisteravond wel gedaan en het is echt wel de moeite.

Hele rare snuiter die directeur van het lab in Moskou. Hoe die docu nu precies ooit is bedacht en gestart is me nog niet helemaal duidelijk maar dat het een professioneel programma was is wel duidelijk. Tot aan KGB ondersteuning aan toe.

Moet wel echt heel erg vervelend zijn als je als Rus een eerlijke sporter bent, zeker in deze periode. Veel mensen zullen je simpelweg niet geloven.
Ja bizar hè. Ik heb die docu een tijdje terug gezien. Heb echt vanaf minuut 1 op de punt van mijn stoel gezeten en soms met verbazing zitten kijken. Soms gedacht, “nee dat kan echt niet”

Maar wat je zegt, je zou een Russische sporter zijn die wel alles volgens de regels doet. En die zijn er natuurlijk in de meerderheid maar je zal altijd met argwaan aangekeken worden

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58797
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door 999 » do feb 10, 2022 2:14 pm

Schouten .. Schouten .. Schouten ... :biggthumpup.gif:

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door columbus » do feb 10, 2022 2:18 pm

Wat knap! Ze zit aardig op de brommer!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Beijing 2022

Bericht door Jinne » do feb 10, 2022 2:22 pm

Die had nog wel 5km kunnen rijden. Niet bang geworden door scherpe tijd van Weideman
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie