Beijing 2022

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » do feb 17, 2022 10:34 am

Takagi op klasse beter. Ook zonder de misslag zou Leerdam het niet hebben gehaald. Schrale troost.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » do feb 17, 2022 10:41 am

Vind overigens dat ze terug moeten naar 2x 500 en 2x 1000. Vind ik toch fairder.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » do feb 17, 2022 3:08 pm

Zeux schreef:
do feb 17, 2022 10:34 am
Takagi op klasse beter. Ook zonder de misslag zou Leerdam het niet hebben gehaald. Schrale troost.
"Zonder die misser en hand op het ijs had ik kunnen winnen. Je krijgt namelijk veel druk op je benen en dan knal je vol met zuur. Dat vind ik wel jammer. Het had in ieder geval een halve seconde gescheeld. Maar ook dat had nog zilver kunnen zijn", zei Leerdam in gesprek met de NOS.
Tja, ik had niet het idee dat ze anders ruim 6 tienden sneller was geweest. Meer dan zilver zat er niet in.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Beijing 2022

Bericht door Cruijff » do feb 17, 2022 6:48 pm

Zeux schreef:
do feb 17, 2022 10:41 am
Vind overigens dat ze terug moeten naar 2x 500 en 2x 1000. Vind ik toch fairder.
Ik kan me niet herinneren dat ze ooit 2x1000 hebben gedaan? :confused.gif: :confused.gif:
Ja, bij een WK rijden ze beide afstanden twee keer.

Maar bij de Spelen bij mijn weten altijd maar één 1000.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Beijing 2022

Bericht door Cruijff » do feb 17, 2022 6:58 pm

Zeux schreef:
do feb 17, 2022 9:57 am
De discussie is nu of hij wel naar China had moeten gaan om zijn twee gouden medailles te scoren.

Dit speelt ook rond Qatar.

Ik vind het zeer lastig. Als individuele sporter ben je speelbal van de grote internationale bonden. Moet je je individuele sportersgeluk ondergeschikt maken aan politieke beslissingen 'over je hoofd heen', waar je geen directe invloed op hebt?

In het voetbal doen de organiserende bonden de UEFA en de FIFA meer kwaad dan goed.
In theorie zou je het verderfelijke evenement in Qatar heel makkelijk kunnen passeren.

De huidige wereldkampioen Frankrijk kan een replica van hun wereldbeker laten maken. Vervolgens zet je een invitatietoernooi op waarvan wedstrijden onder meer in Parijs, Berlijn, München en Amsterdam worden gespeeld.
Je nodigt 32 teams uit, --voornamelijk de teams die het tijdens de FIFA kwalificatie voor 2022 goed hebben gedaan lijkt me wel fair-- en passeert uiteraard Qatar bij de invitaties.

Dit plannetje bereid je met betrokken landen als Spanje, Brazilië, Argentinië, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Nederland in het geheim voor en voer je last minute uit. Iedereen kondigt pas zo last minute af dat ze onder geen enkele voorwaarde naar Qatar afreizen dat zowel de FIFA als de zandapen daar compleet voor het blok worden gezet.

Het enige dat ze daar dan nog kunnen doen is wedstrijden spelen van Qatar tegen Koeweit, Irak en Jordanië. Daar is werkelijk niemand in geïnteresseerd.


Je zet de FIFA buitenspel en maakt de FIFA overbodig. Diezelfde FIFA die zeer recent nog riep dat ze elke 2 jaar een WK zal gaan organiseren en naar 48 deelnemers per WK zal uitbreiden. Werkelijk elke voetbalspeler en elke voetbalcoach vindt dit een heel slecht plan, dus hoog tijd om zonder de FIFA verder te gaan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Beijing 2022

Bericht door Cruijff » do feb 17, 2022 7:02 pm

Het bovenstaande plan is in theorie vrij simpel.
Er zal echter wel solidariteit en eenheid in de voetballerij voor nodig zijn. Tot nu toe een utopie.

Zijn nationale bonden bang voor juridische gevolgen? Ik denk dat ze bij de rechter wel de uitspraak krijgen die ze willen als de FIFA er keihard in gaat dat er verplichtingen worden geschonden en contracten verbroken, etc.
De enige die vervolgens enorme problemen heeft met hun sponsoren is de FIFA zelf omdat de sponsoren grof betaald hebben voor heel iets anders dan een nietszeggend potje van Irak tegen Jordanië.

Wanneer de niet deelnemers heel stellig zeggen dat ze ontzettend aanstoot hebben genomen aan Gianni Infantino die beweerde dat er slechts 3 arbeiders zijn omgekomen, terwijl er bewijzen zijn voor veel hogere aantallen hebben ze een zeer valide punt.

Wanneer men aangeeft wegens de structurele mensenrechtenschendingen (en ook nog eens de veel te hoge temperaturen) niet in dat land te willen voetballen, dan is het hun goed recht.
Ook is ruimschoots bewezen dat zowel Rusland 2018 als Qatar 2022 met steekpenningen hun uitverkiezing hebben gekocht. Ook een goed punt om niet af te reizen.

Maar nogmaals: dan is er eenheid en solidariteit in de voetbalwereld nodig. Dat gaat dus nooit gebeuren.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » do feb 17, 2022 7:12 pm

Even een throwback naar 2002. Zie hier de ultieme uitvoering van de tombola genaamd shorttrack. De enige in de finale die het tempo niet kan bijbenen wint tot zijn eigen ontsteltenis het goud :smallgrin.gif:

https://m.youtube.com/watch?v=fAADWfJO2qM
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Beijing 2022

Bericht door Cruijff » do feb 17, 2022 7:45 pm

Sandro schreef:
do feb 17, 2022 7:12 pm
Even een throwback naar 2002. Zie hier de ultieme uitvoering van de tombola genaamd shorttrack. De enige in de finale die het tempo niet kan bijbenen wint tot zijn eigen ontsteltenis het goud :smallgrin.gif:

https://m.youtube.com/watch?v=fAADWfJO2qM
Dat is wel het finest moment in de Australische wintersportgeschiedenis, ja.
Hij pakte de allereerste gouden 'winterplak' voor Australië ooit.

En het zeer markante aan zijn shorttrack toernooi was dat hij in de kwartfinale en halve finale ook achteraan schaatste. Daar mazzelde hij door valpartijen en uitgedeelde penalties ook telkens een ronde verder. :smallgrin.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Iniesta » do feb 17, 2022 7:54 pm

Denk niet dat alleen de mislukte bocht en herstel daarvan het verschil hadden gemaakt
Zelfde loting (binnenbocht) en geen problemen had wel dat gat gedicht
Bij Ad podcast zei Zonneveld het goed, de 1 km is wellicht de meest oneerlijke afstand die er is door het grote voordeel van loting binnenbocht

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » do feb 17, 2022 9:33 pm

Is de 500m dan niet nog oneerlijker?
Zelfde loting (binnenbocht) en geen problemen had wel dat gat gedicht
Dat is weer zo'n uitspraak van jou die niet te staven is. Heeft ook een groot "wat als gehalte".
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Iniesta » do feb 17, 2022 9:53 pm

Jouw uitspraak is net zo min te staven, beetje vreemd verwijt

Mijn uitspraak is overigens wel degelijk op basis van een onderbouwing. Uiteraard zijn de elementen van die onderbouwing wel schattingen en daar kun je eindeloos over filosoferen. Maar kunnen in elk geval stellen dat ze zeer dichtbij geweest was.
Daarbij ook nog gezegd dat die bocht uiteindelijk wel haar eigen fout is, dus wat dat betreft heeft takagi eerlijk gewonnen

Inschatting
ik schat tijdverlies van de bijna schuiver in op zo n twee tiende en de gevolg schade (benen schieten vol zoals ze zelf aangaf ook op 1 a 2 tiende
Binnenbocht voordeel is al lang studie over gedaan, gemiddeld gaat dit om 2 tienden bij de vrouwen
Dit is een gemiddelde, bij een perfecte tegenstander richting laatste bocht zoals takagihad kun je daar 1 tot 2 tiende bij optellen.
Dan kom je tot een range van 5-8 tiende van een seconde

https://www.rug.nl/news/2008/11/081124sierksma

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » do feb 17, 2022 10:09 pm

Jouw uitspraak is net zo min te staven, beetje vreemd verwijt
De manier waarop jij het brengt lijkt het alsof het een feit zou zijn. Zo breng ik mijn mening niet volgens mij.

Zoals je zelf al schrijft kan ze alleen zichzelf de fout in de bocht verwijten en heeft het daarom ook niet zoveel zin om te "wat als-en"
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Iniesta » do feb 17, 2022 10:28 pm

Sandro schreef: Meer dan zilver zat er niet in.
Het is maar net hoe iets gelezen wordt tov hoe je het bedoelt als je het snel even opschrijft denk ik
Ik ga bijvoorbeeld ervan uit dat je bovenstaande ook niet als een absolute waarheid ziet, terwijl het er in principe wel zo staat

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » vr feb 18, 2022 10:53 am

Thomas Krol maakt het waar op de 1000 meter. Was na afloop van zijn race niet zeker maar de rest ging allemaal stuk.

Verbij kan opgeven nadat hij niet uitkwam op de laatste wissel. Die zal zuur zijn maar mooi dat hij zijn Canadese tegenstander het voordeel gaf waar hij recht op had. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Beijing 2022

Bericht door Duke » vr feb 18, 2022 11:16 am

Ik vraag me af of Verbij er niet voor had moeten gaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » vr feb 18, 2022 11:31 am

Daarvoor was 'ie te laat. Neem aan dat hij er echt wel voor was gegaan als hij een kans zag. Nu had het een DSQ opgeleverd. In zijn gedachten zal ook hebben meegespeeld dat hij daar eigenlijk al wist dat hij geklopt was.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » vr feb 18, 2022 12:25 pm

Duke schreef:
vr feb 18, 2022 11:16 am
Ik vraag me af of Verbij er niet voor had moeten gaan.
Ik vond het ook niet superduidelijk, maar blijkbaar paste het niet. Wel sportief. Hij had die Canadees ook kunnen hinderen, zodat zijn landgenoot en grote vriend onbedreigd het goud kon pakken...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door 999 » vr feb 18, 2022 12:32 pm

Op zo'n moment moet je heel vlug beslissen, en als dat beslis moment voorbij is en het is de verkeerde keus is het over en uit ... Je kan ook stellen, 0.2 sneller en er is niks aan de hand bij de kruising ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » vr feb 18, 2022 12:35 pm

Dat laatste was natuurlijk in de basis het grote probleem. Hij ging al niet snel genoeg, daardoor kwam hij in deze situatie. Goud winnen was op dat moment al uitgesloten. De rit winnen ook.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door wimpey » vr feb 18, 2022 2:41 pm

Is dat schaatsen nu klaar?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Marillion » vr feb 18, 2022 3:27 pm

wimpey schreef:
vr feb 18, 2022 2:41 pm
Is dat schaatsen nu klaar?
Komt geen einde aan hé? :-)
Ze hebben nog een massa start in de aanbieding. Volgens mij morgen.

Ik heb wel zin in de ijshockey finale. Finland tegen Rusland of Zweden. De Russen staan nu met 1-0 voor in de 2e periode.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door Frank » vr feb 18, 2022 3:27 pm

Nee, de massastart voor heren en dames staan nog op het programma
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Beijing 2022

Bericht door zeux » vr feb 18, 2022 4:25 pm

Marillion schreef:
vr feb 18, 2022 10:53 am
Thomas Krol maakt het waar op de 1000 meter. Was na afloop van zijn race niet zeker maar de rest ging allemaal stuk.

Verbij kan opgeven nadat hij niet uitkwam op de laatste wissel. Die zal zuur zijn maar mooi dat hij zijn Canadese tegenstander het voordeel gaf waar hij recht op had. :biggthumpup.gif:
Zeker. Sportmanship. Heel goed.

Die Ottenspeer, dat is toch echt heel erg vaak 'net niet'? Bekijk even zijn palmares, maar wat hij aan 'prijzen' binnenschaatste was midden jaren tien. En incidenteel op NK Sprint wat een bijtoernooitje is.


Wel zuur dat Nuis - in topvorm op juist die 'middennummers' - dan op de tribune moet toekijken... Was een veel serieuzere medaillekandidaat geweest dan Ottenspeer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Beijing 2022

Bericht door Sandro » vr feb 18, 2022 4:48 pm

Ja absoluut, ik denk zelfs dat Nuis goud had gepakt.

En Otterspeer heeft inderdaad altijd wel wat. Voor mijn gevoel valt hij ook vaak, of is geblesseerd. Maar wel een mooi verhaal van "de jongensdroom die uitkomt voor een oude man".
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Beijing 2022

Bericht door Cruijff » vr feb 18, 2022 7:07 pm

Marillion schreef:
vr feb 18, 2022 3:27 pm
Ik heb wel zin in de ijshockey finale. Finland tegen Rusland of Zweden. De Russen staan nu met 1-0 voor in de 2e periode.
Zeker!
Die tweede halve finale was ook echt wel spannend.
Sandro schreef:
wo feb 16, 2022 1:06 pm
Opvallend dat bij de shoot-outs 8 van de 9 shoot-outs gemist zijn. Zijn shoot-outs zo ontzettend moeilijk / zijn dit vrij gebruikelijke cijfers? 
Ik kijk ook niet dagelijks ijshockey, maar ik begreep dat dat best gebruikelijk is ja. En als je ook ziet hoe klein en laag dat doeltje is en de goalie vrijwel de hele goal kan afschermen dan snap ik dat ook wel.

Nu werden er bij de shoot-outs tussen de Russen en de Zweden 4 van de eerste 9 benut. Daarna volgde nog wel een serie missers.
Zweden heeft het wel echt laten liggen. Tig kansen in de overtime en ook bij de shoot-outs zaten ze in pole-position.

IJshockeyfinale tussen buurlanden Finland en Rusland is wel pikant.

Plaats reactie