De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do nov 04, 2010 11:11 pm

Zlatan Son of God schreef:
999 schreef:
Zlatan Son of God schreef:Dat ook zeker voetske.. maar we hebben wel te maken met een team vol jonge (talentvolle) spelers. Kortom spelers die nog veel moeten leren en er nog lang niet zijn. Nog hard moeten werken om hun talent optimaal te benutten. die diamantjes moeten nog geslepen worden. Kortom trainen, trainen trainen. Situaties herkenbaar maken door vele herhalingen en partijspelen en afwerkvormen onder diverse weerstanden laten afspelen.
De manier waarop Jol traint is als of hij met ervaren jongens aan het werk is. Hij gaat er vanuit dat ze het wel kennen. En het lijkt me meer bezigheidstherapie. Ohja vergeet het knuffelgehalte niet.. Haha gewoon lachwekkend deze man.

Overigens heb ik Jol jaren geleden bij RKC wel aan het werk gezien.. toen was hij een hele andere trainer die juist werkte aan hierboven beschreven details.
Noem mij dan eens enkele echte diamantjes in dit team ..
Lastig ik doelde meer in het algemeen over jonge talentvolle spelers. Als we dan toch spelers moeten benoemen.. uhm Suarez en dan ga ik gelijk naar de jeugd met een Klaasen en Bouy. Jozefzoon die het ook wel in zich heeft. Maar misschien hebben we het bij Ajax dan wel over swarovski steentjes.. Maar ook die moet je slijpen om mooi te laten lijken.
Je kan van kiezelkeikus geen diamandjes maken ZSOG .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Daily Blind » do nov 04, 2010 11:14 pm

999 schreef:Je kan van kiezelkeikus geen diamandjes maken ZSOG .. :smallgrin.gif:
:drecul.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 08, 2010 6:15 am

Telesport schreef: Cruijff adviseert Ajax-top: Stap op

AMSTERDAM, maandag

„Als bestuur en directie het goed met Ajax menen dan stappen ze op.” In zijn column vandaag in Telesport windt Ajax-clubicoon Johan Cruijff er geen doekjes om hoe het verder moet met zijn club. Eerder dit seizoen luidde het erelid al eens de noodklok, maar toen wenste Ajaxdirecteur Rik van den Boog de levende legende nauwelijks serieus te nemen.

Na het verzwegen vertrek van zijn oude ploegmaat Theo van Duivenbode uit de ledenraad, het negeren van de technische aanbevelingen van het rapport Coronel, de angstige opstelling tegen Auxerre en het verlies tegen ADO Den Haag, achtte Cruijff de tijd rijp om opnieuw de kat de bel aan te binden. „Ik kijk niet naar de stand van de ranglijst. Mijn analyse luidt dat het ’spook Feyenoord’ steeds dichterbij komt. Ik zie het na één of twee zeperds weer gebeuren dat opnieuw de trainer geofferd wordt, de rest blijft zitten en er weer niets wordt opgelost”, aldus Cruijff. „Zoals het al een jaar of tien gaat.”

Het gedurfd spelende ADO Den Haag zorgde voor de stunt van het weekeinde en was Ajax de baas met 0-1 door een doelpunt van Verhoek.
Als bestuur en directie het goed met Ajax menen dan stappen ze op

Wat ben ik achteraf blij, dat ik met mijn kritiek gekomen ben toen Ajax nog bovenaan stond. Dat heeft extra duidelijk gemaakt, dat de stand op de ranglijst niets met de huidige problemen te maken heeft.

Inmiddels zijn we een maand verder en komt het ’spook Feyenoord’ steeds dichterbij. Zowel het kampioenschap als de tweede ronde van de Champions League wordt heel moeilijk en dat kan de club financieel niet hebben.

Als het bestuur het daarom echt goed met Ajax meent, dan stapt het nu op. Hetzelfde geldt voor de directie. Ik zie het na één of twee zeperds weer gebeuren dat opnieuw de trainer geofferd wordt, de rest blijft zitten en er wordt weer niets opgelost. Zo gaat Ajax gewoon verder zoals het al een jaar of tien heeft gedaan.

Als je er goed over nadenkt is het echt onvoorstelbaar. Sinds de beursgang is er meer dan honderd miljoen verdwenen. Dat is een prestatie op zich. Toch blijven bestuur en directie volhouden dat het de goede kant op gaat. Dat bijna alle aanbevelingen in het Rapport Coronel zijn gehaald en het ergste achter de rug is.

Tot ik vorige week hoorde, dat mijn vroegere ploegmaat Theo van Duivenbode uit de ledenraad is gestapt. Theo was de enige speler in de ledenraad uit de jaren zestig, zeventig. Hij was zelfs de enige van de 24 leden die ooit het eerste elftal heeft gehaald. Van Duivenbode was verantwoordelijk voor het technische deel van het Rapport Coronel, volgens mij het belangrijkste hoofdstuk voor de voetbalclub Ajax.

Terwijl bestuur en directie vertellen dat het rapport prima is uitgevoerd, is Van Duivenbode vertrokken omdat er volgens hem niets met de aanbevelingen over de opleiding, scouting, transfers en andere zaken is gedaan. Over wie er gelijk heeft, hoeven we het hier niet te hebben. Kijk maar naar de wedstrijden, zou ik zo zeggen. Bij mij was de grens bereikt na de wanprestaties tegen Willem II en Real Madrid. Toen werd ik neergezet als negatief, terwijl mijn analyse niets met een eerste, derde of vijfde plaats te maken had.

Dat blijkt een maand later wel. Net als toen heeft Ajax binnen een week een wedstrijd in de Champions League en tegen een middelmatige ploeg uit de eredivisie gespeeld. Helaas is het van kwaad tot erger geworden. Als je alleen al zag hoe de opstelling tegen Auxerre vanuit angst werd ingevuld. Hoe kan je zo aan een wedstrijd beginnen, terwijl je alleen zicht op de Champions League kunt houden als je wint? Voor de financiële situatie van de club een noodzaak. Alleen heb ik die noodzaak tegen Auxerre niet gezien en gevoeld.

Vier dagen later blijkt het spook, dat ook Feyenoord teistert, ineens heel dichtbij. De nederlaag tegen ADO maakt duidelijk, dat er na Willem II en Real Madrid helemaal niets is veranderd. En maar blijven roepen, dat alles onder controle is en stilhouden dat Van Duivenbode is opgestapt.

Dat is nog het ergste van alles. Iedereen blijft elkaar de hand boven het hoofd houden, terwijl Ajax juist belangrijker hoort te zijn dan jezelf.
Was te verwachten. Hij ruikt bloed.

Overigens deze zin zou ook leuk zijn om in zijn kolom op te nemen ...... sinds zijn vriend en Cruijff volger Laporta aan het bewind was, heeft Barca honderden miljoenen schuld gemaakt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma nov 08, 2010 6:30 am

Walgelijke vent
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cluijffert » ma nov 08, 2010 7:53 am

ach, Coronel en Co. zijn echt niet erger dan Cruijff. Allen zijn onderdeel van dezelfde mechanism dat nu Ajax eerder tegenwerkt dan helpt.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 08, 2010 8:46 am

Dus de oplossing van JC is alles eruit, trainer, bestuur, directie, en niet te vergeten de jeugdtrainers staan nog op het vorige lijstje .. ( en dan zal er toch ook wel wat spelers moeten sneuvelen )

Waar staat te lezen wie er dan GAAT komen .. ( niet wie men denkt dat ze ( trainer ect. ect. ) hopelijk, misschien, er is een kleine kans, gaat komen ?.Want dat zou ik dan wel eens willen weten.Wie heeft JC op het oog die het dan moeten gaan doen ?.

En waar denkt JC al het geld vandaan te gaan halen om al die hij eruit wil donderen te compenseren, en al degene die dan nieuw aangetrokken dienen te worden te gaan betalen.Want reken maar dat die echt niet gratis gaan komen.Ook niet al zouden het een paar verdwaalde vriendjes van JC zijn.

Waarom hebben we hem nooit over de 430 miljoen schuld van Barcelona gehoord ?.Waarom nooit gelezen dat daar alles en iedereen op moet stappen.

Tis ontzettend jammer dat je enige clubicoon steeds je eigen club in de rug schiet en nooit met pleisters komt om het bloeden te stelpen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » ma nov 08, 2010 8:51 am

Wie krijgen we dan Piet keizer Sjaakie Swart Johny Rep Ruud Krol , Joh sodemieter toch op dit Ajax is op veld een drama en financieel net zoals alle andere clubs op een paar na. Ik wil Louis van Gaal terug die gaat het bepalen niet Cruijff

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 08, 2010 9:58 am

Johan kijkt terug op zijn leven. Zijn levenswerk. Het totaalvoetbal, de Hollandse stijl. Er dreigt niets van over te blijven. Natuurlijk doet dat pijn. Misschien wil hij ergens dat het weer 1964 was.

Hij zou zo terugkomen naar het eerste, als hij nog kon spelen. Of als trainer, als hem dat nog interesseerde. Dat is het probleem als je alles, of bijna alles, al gewonnen hebt en niks meer hoeft te bewijzen. Er is geen treetje hoger meer. Waarom zou je jezelf blijven herhalen?

Mensen die niet willen leren moet je niet proberen te onderwijzen. Dan botsen de egos onherroepelijk. Ik zou hem het liefst bezig zien bij de jeugd, achter de schermen, weg van de schijnwerpers, zo goed als anoniem. Als een Zen-meester, die zichzelf ontstegen is en zijn wijsheid onzelfzuchtig overbrengt op oren die wel willen horen. Jonge voetballertjes die staan te popelen om hun voordeel te doen met de maestro. En hij staat daar, niet omdat hij niks beters te doen heeft, maar omdat niemand hem in inzicht evenaart.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Alexander » ma nov 08, 2010 10:36 am

Jammer dat bepaalde mensen (niet alleen hier) echt een bord voor hun kop hebben. Als Ajax zo doorgaat, gaan we op zeker Feyenoord achterna. Daarover heb ik geen twijfels!

Johan, zet door!

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » ma nov 08, 2010 11:05 am

Alexander schreef:Jammer dat bepaalde mensen (niet alleen hier) echt een bord voor hun kop hebben. Als Ajax zo doorgaat, gaan we op zeker Feyenoord achterna. Daarover heb ik geen twijfels!

Johan, zet door!
Johan heeft opzich gelijk, alleen is het probleem dat Johan heel veel vriendjes heeft. Diezelfde vriendjes zijn allemaal stuk voor stuk wereldvoetballers geweest, maar ze kunnen geen club runnen.

Ajax heeft met Jol een keuze gemaakt die buiten de verstikkende Ajax-cultuur ligt. Dat vond ik een bemoedigende stap. Alleen blijkt Jol steeds meer een zeurkous die voornamelijk met z'n zaakwaarnemer samenheult. Verder is de opzet dat Jol met zijn broer de algehele technische leiding heeft, ook niet bijster slim.

De keren dat Ajax de wereldtop haalde (jaren 70 en 90), waren er trainers actief waar eigenlijk (in het begin) geen gedachte achterzat. Michels werd in eerste instantie niet gezien bij Ajax en solliciteerde bij een aantal andere clubs. Van Gaal was eigenlijk ook maar een tijdelijke oplossing na Beenhakker. Het beleid van Ajax lijkt altijd wel van toevalligheden en gelukkigheden aan elkaar te hangen. Terwijl clubs als Twente en PSV niet schromen om hun horizon te verbreden met buitenlandse coaches (Robson, Mc Laren en Preud'homme). Ajax moet leren van z'n fouten. De tijd dat we types als Wouters en Blind voor de leeuwen gooiden, moet absoluut voorbij zijn. Ik bespeur nog steeds een hoop chagrijn binnen Ajax. Van den Brom gaf aan dat de scouting niet naar zijn adviezen (Chadli en Mertens) heeft geluisterd. Cruijff ziet mensen met een voetbalachtergrond verwijnen etc etc.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Daily Blind » ma nov 08, 2010 11:06 am

:onfire.gif: JC :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13442
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » ma nov 08, 2010 11:15 am

Laten we het anders maar gewoon 100% op JC's manier doen. Dan gaan we wellicht ook ten onder, maar dan in ieder geval met een knal. Dat liever dan het langdurige sterfbed waar de club nu op ligt.

rocky
Berichten: 275
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 8:45 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door rocky » ma nov 08, 2010 11:28 am

Tijd voor A Change! 1-0 thuis verliezen van Ado is too much.
Rijkaard trainer, met een goeie buddy, John van den Brom? Keje Molenaar voorzitter en JC erevoorzitter ofzo.
Weg met Jol met zijn Chinese leger! Die conditietrainer Lindeman mag wel blijven.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 08, 2010 12:02 pm

Dat zal ook wel weer de bedoeling van Jc zijn, zijn vriendjes naar voren schuiven.

Dat vind een van zijn grootste manko's.Dat ie altijd op de achtergrond blijft en niemand hem ook maar " ergens "op kan aanspreken, op kan afrekenen.Publiek geheim is dat MVB zijn oogappel was ( en ook mede door JC volgens mij trainer bij AJAX is geworden ).MVB kun je aanspreken op zijn fouten, maar JC blijft mooi buiten schot als je hem daarop wilt aanspreken, en niet alleen op het geval MVB ( zie in het verleden ).

Hebben we ooit een kritische vraag richting JC gehoord over het feit dat zijn oogappeltje er financieel een puinhoop van heeft gemaakt ?.Ooit een vraag gesteld aan JC waarom MVB zijn trainers kwaliteiten blijkbaar AJAX ook niet naar een hoger plan kon tillen.

We weten dat het anders moet, wij weten dat er daarin ook een stuk realisme moet zitten.Realisme i.v.m. veranderde tijden kwa talent wat aanwezig is of de keuze voor AJAX maakt.Realisme dat AJAX niet meer een van de hof-leveranciers is van spelers voor het buitenland.Realisme dat er Nederland maar een verrek klein landje is geworden om financiële middelen te creeëren voor alle clubs ect.ect.

Maar bovenal zullen spelers de kwaliteiten moeten hebben.Nivo moet een smoel hebben, en die smoel zie je niet terug bij veel van onze talenten, selectiespelers.Dat zou ik dan ook wel eens van JC willen lezen.Hoe goed schat hij de selectie in, hoe goed vind HIJ bepaalde spelers.Ziet hij in de jeugd spelers terug met kwaliteiten zoals hij denkt dat spelers die moeten hebben.En welke jeugdtrainers doen WAT verkeerd.Vertel dat eens, desnoods via je spreekpop.En dan niet jaren later terwijl we je toen niks over die speler(s) in kwestie hoorde zeggen.Zodat andere daar dan ook eens zicht op krijgen, hun mening over kunnen geven.Doe dat dan ook, hakken op AJAX, hak dan eens een keer door en kom met namen, voorstellen en een plan van aanpak.Vind ie daadwerkelijk dat een andere trainer ( en wie dan ) dit AJAX naar het JC nivo kan tillen ....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door brigade zuid » ma nov 08, 2010 4:14 pm

Alexander schreef:Jammer dat bepaalde mensen (niet alleen hier) echt een bord voor hun kop hebben. Als Ajax zo doorgaat, gaan we op zeker Feyenoord achterna. Daarover heb ik geen twijfels!

Johan, zet door!
Vind ik ook. Ik was er eerst niet zo'n voorstander van maar JC heeft mijn zegen. vd Boog en Jol, die twee handen op 1 buik, moeten gewoon oprotten. Ik hoop echt dat die vd Boog veroordeeld wordt straks in die Borsato zaak.

Lionel
Berichten: 47653
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » ma nov 08, 2010 4:25 pm

Ik heb er ook geen vertrouwen meer in. Jol laat Ajax echt dramatisch voetballen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jeroen126 » ma nov 08, 2010 4:34 pm

Weet niet waar het anders moet, dus maar hier.

Vandaag was Van Gaal bij het TV programma college tour, de opname was in mijn bloedeigen VU. Stoute schoentjes aangetrokken, de beste man netjes bedankt voor alles wat hij voor heeft betekend, en gevraagd of hij - nu een aantal van de personen die hem de vorige keer zou gekwetst hebben weg zijn - misschien ooit nog iets voor onze club zou willen betekenen. Wat volgde was een 'nee', ingeleid door een driftig betoog over wat hem in 2004 is aangedaan. Toch nog publiekelijk en met camera's afgeschoten door een van mijn grootste helden, heb ik dat ook weer eens meegemaakt :biggthumpup.gif:. Nog wel gezegd dat veel supporters altijd van hem zullen houden, en dat ik het jammer vind dat hij zo gekwetst en gekrenkt is.
Eerder haalde hij ook fors uit naar Cruijff. Hij zal hem nooit kunnen vergeven, en Jopie neemt zijn verantwoordelijkheden nooit.
Verder een interessante uitzending denk ik, wat ook wel makkelijk is met Louis natuurlijk. Wat een klasse, wat een stijl, wat een intelligentie, wat een heerlijke vent. Als ik dat moet vergelijken met onze huidige hoofdtrainer, zakt de moed mij diep in de schoenen.
Al met al wel een leuke uitzending, denk ik. Donderdag op TV, maar ja, dan spelen wij tegen Veendam.
Laatst gewijzigd door Jeroen126 op ma nov 08, 2010 10:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33986
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » ma nov 08, 2010 4:46 pm

Nou, dat is dan in ieder geval duidelijk. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door T82 » ma nov 08, 2010 5:49 pm

Jeroennaarbeneden schreef:Wat een klasse, wat een stijl, wat een intelligentie, wat een heerlijke vent.
Klopt. Maar ergens ook een enorme lul.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » ma nov 08, 2010 5:52 pm

Heb je ooit met 'm onder de douche gestaan dan, T82?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Pride of Amsterdam » ma nov 08, 2010 7:27 pm

:smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 08, 2010 9:12 pm

Tot ik vorige week hoorde, dat mijn vroegere ploegmaat Theo van Duivenbode uit de ledenraad is gestapt. Theo was de enige speler in de ledenraad uit de jaren zestig, zeventig. Hij was zelfs de enige van de 24 leden die ooit het eerste elftal heeft gehaald. Van Duivenbode was verantwoordelijk voor het technische deel van het Rapport Coronel, volgens mij het belangrijkste hoofdstuk voor de voetbalclub Ajax.
Volgens VI Watcher in het Voetbal I. programma is van Duivenbode al meer als 12 maanden weg ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48022
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » ma nov 08, 2010 10:45 pm

Daar zie ik dus Jeroennaarbeneden met een grijze capuchontrui bij Nieuwsuur. :biggthumpup.gif:

Ajax staat er overigens lang niet zo slecht voor als bij Feyenoord. Bij ons staat nog altijd aardig wat kapitaal op het veld, hoor. Sterker nog, er staat meer dan 100 miljoen op het veld.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rednose » ma nov 08, 2010 11:20 pm

Heeft iemand een idee waarom Johan nu (weer) frontaal de aanval kiest? Wie heeft hem dit keer beledigd?
Dat het allemaal niet top is op het veld kan zelfs een leek als ik zien, maar ik heb zo maar het idee dat het grote klap is gevallen toen zijn oogappel werd aangesteld met veel te veel volmachten. Dat was zijn advies toch? We genieten nog van de naweeën.
(Overigens had ik toen ook de hoop en verwachting dat het goed zou komen met Van Basten, dus maar goed dat ik niet in het bestuur zit :smile-ajax.gif: )

De vraag is natuurlijk hoe het dan verder zou moeten, de logische lijn is misschien: eerst moesten alle jeugdtrainers de deur uit (je weet we, die dumbo's die vd Vaart, Sneijder en nog wat van die kneuzen hebben opgeleid), vervolgens het bestuur en de directie. De volgende stap is natuurlijk dat alle spelers de deur uit moeten! Cruijf stelt alleen zichzelf nog op.
Briljant in al zijn eenvoud.

Maar ja, wat zijn bedoeling is maakt hij niet duidelijk (afgezien dat iedereen weg moet).
Dat lukt nooit op deze manier en dat kan hij toch zelf ook wel weten.......
Is dit een briljante schijnbeweging?.................Is er een masterplan????
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Lionel
Berichten: 47653
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » ma nov 08, 2010 11:39 pm

Kappen hoor nou over Van Basten. Jol heeft tijd, geld en spelers genoeg om Ajax beter te laten voetballen. En dat gebeurt niet en daar moet hij zich mee bezig houden.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie