De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do nov 25, 2010 2:21 pm

Sjaak Swart... mister Ajax die zijn spelertjes zo snel mogelijk bij Ajax weg wil hebben.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door FlaFlu » do nov 25, 2010 3:45 pm

Mwah, de spelers van Swart gaan doorgaans toch niet al vanuit de jeugdopleiding naar een grote club? Die spelen indien mogelijk volgens mij gewoon netjes een jaar of 4-5 in Ajax 1, voordat ze een transfer maken.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Daily Blind » do nov 25, 2010 4:02 pm

Ajaciedjuh schreef:
VI <> AS schreef:Swart: huidige Ajax A1 ploeg naar mijn hart

24 november 2010

In de nieuwe uitgave van Voetbal International deelt Sjaak Swart de huidige kritiek op het beleid bij Ajax. Erg positief is hij over de A1 van Ajax. 'Dat is momenteel een ploeg naar mijn hart. Met Frank de Boer als hun trainer zie ik bij de A-junioren het voetbal dat bij Ajax past. Met veel druk naar voren, gevaarlijke vleugels, snelheid en Amsterdamse bluf. Met zulk spel kun je af en toe op je bek gaan, maar in deze fase van de opleiding geeft dat niet. Het gaat erom dat ze zich ontwikkelen tot een voetballer zoals we die bij Ajax graag zien. In de A-jeugd lopen een paar heel grote talenten rond, ook op de vleugels. Die moeten klaargestoomd worden. Dat hoort gewoon bij Ajax. Laat ze maar meetrainen met de A-selectie, een of twee keer per week.'
Eerste opzet van de Cruijff mensen t.a.v. de nieuwe leiding!?
A1 is ook het enige elftal emt talent momenteel. A2, B1, B2 zijn helemaal niks. C1 heb ik te weinig gezien, maar daar schijnt nog een beetje talent in te lopen. Maar kortom er komen wat magere jaren aan als er niet goed intern gescout gaat worden.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 27, 2010 12:39 pm

Goh, wat onverwachts :666.gif:
Sportwereld schreef:'Groep-Cruijff wil Frank de Boer als opvolger Jol'

Danny Blind (M) en Frank de Boer (R) zouden de plannen van Cruijff moeten uitvoeren. FOTO PRO SHOTS
AMSTERDAM - Frank de Boer moet Martin Jol op termijn opvolgen als hoofdtrainer van Ajax. Vallen de prestaties van het eerste elftal de komende tijd tegen, zou dit nog wel eens sneller kunnen plaatsvinden. Dat is het idee van Johan Cruijff en zijn aanhangers, die achter de schermen werken aan een toekomstplan voor de Amsterdamse club waarvan de contouren langzaam zichtbaar worden.


Frank de Boer met één van de vier gewonnen Champions League-bokalen. FOTO PRO SHOTS

Jol 'lapt laars' met clubcultuur. FOTO PRO SHOTS

Keje Molenaar wil Johan Cruijff in RvC. FOTO PRO SHOTS

Sjaak Swart en Theo van Duivenbode, één van de voortrekkers van de groep-Cruijff. FOTO PRO SHOTS
De groep-Cruijff - een aantal verontruste oud-spelers - wil volgens Het Parool het huidige bestuur van de club niet direct omverwerpen, maar op een democratische wijze de macht in Amsterdam grijpen.

Tijdens de algemene ledenvergadering van 14 december willen de gelijkgestemden daarvoor allereerst ingrijpen door een aantal voormalig spelers te laten kiezen voor een plaats in de ledenraad. Daarnaast azen zij op een functie in de raad van commissarissen (RvC).

Keje Molenaar, één van de volgens van Cruijff, ziet de legendarische nummer 14 het liefst zelf plaatsnemen in de RvC. Cruijff zou voor de functie niet frequent in Amsterdam te hoeven zijn. De voormalig beste speler van de wereld heeft een pied-à-terre aan het Voldelpark en is geregeld in Nederland voor zijn foundation, maar woont in Barcelona.

Het is echter ook mogelijk dat Molenaar of een andere voortrekker van de Cruijff-plannen, Theo van Duivenbode, naar voren wordt geschoven als lid van de RvC.

Dat de groep-Cruijff niet uit is op een directe val van de huidige beleidsmakers, blijkt wel uit het feit dat er wordt gewerkt aan een ontmoeting tussen Cruijff en Ajax' algemeen directeur Rik van den Boog in Barcelona.

De Boer hoofdtrainer, Blind technisch directeur
Cruijff en zijn volgelingen ergeren zich mateloos aan het huidige beleid van Ajax. Vooral het feit dat Jol naar het Engelse model alle macht heeft als trainer én technisch directeur - waarbij hij volgens de volgers de clubcultuur aan zijn laars zou lappen - werkt irritatie op.

In het ideale scenario zou De Boer, momenteel trainer van de A1 van Ajax en assistent van Bert van Marwijk bij het Nederlands elftal, de hoofdtrainer worden en Danny Blind, de huidige assistent van Jol, moeten terugkeren naar de rol als technisch manager.

De groep-Cruijff is het ook niet eens met wat er in de jeugd van Ajax gebeurt. Dat een oude gediende als Arnold Mühren is weggestuurd als jeugdtrainer, zou storen, net als het feit dat het 'Haagse vriendje' van Jol - Albert van der Dussen - er 'een puinhoop' van zou maken bij Jong Ajax. Van der Dussen is net als Bryan Roy en Orlando Trustfull afkomstig uit de stal van Mino Raiola, de persoonlijk zaakwaarnemer van Jol.

'Koninklijke' revolutie
Cruijff lichtte zijn plannen twee weken geleden tijdens een bijeenkomst van Lucky Ajax, het orgaan van oud-spelers, uitgebreid toe. Daarbij zou hij volgens Het Parool zeer genuanceerd zijn geweest en aangedrongen hebben om op een koninklijke wijze een revolutie te arrangeren.

Hoe snel de groep-Cruijff invloed bij Ajax krijgt, hangt onder meer af van de afwikkeling van het faillissement van The Entertainment Group (TEG), het bedrijf waarvan Van den Boog aandeelhouder is geweest. Als dat gevolgen heeft voor de algemeen directeur, zou voorzitter Uri Coronel volgens intimi zijn lot daaraan verbinden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za nov 27, 2010 1:21 pm

Hé ja, laten we dat doen: een rookie bij Ajax-1 droppen. En ook nog eens een JC-vrindje.

Door schade en schande wijs worden als trainer doe je immers bij Ajax-1! :excited.gif:

Niets tegen FdB overigens, ik denk dat hij een goede trainer wordt. Een harde vooral. Een boze FdB zie je als speler volgens mij niet graag.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za nov 27, 2010 2:57 pm

Blind was toch al manager tecnische zaken onder MVB ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » za nov 27, 2010 3:16 pm

wimpey schreef:Hé ja, laten we dat doen: een rookie bij Ajax-1 droppen. En ook nog eens een JC-vrindje.

Door schade en schande wijs worden als trainer doe je immers bij Ajax-1! :excited.gif:

Niets tegen FdB overigens, ik denk dat hij een goede trainer wordt. Een harde vooral. Een boze FdB zie je als speler volgens mij niet graag.
Dan hebben we dadelijk weer een trainer die zijn broer meeneemt... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » za nov 27, 2010 3:24 pm

wimpey schreef:Hé ja, laten we dat doen: een rookie bij Ajax-1 droppen. En ook nog eens een JC-vrindje.

Door schade en schande wijs worden als trainer doe je immers bij Ajax-1! :excited.gif:

Niets tegen FdB overigens, ik denk dat hij een goede trainer wordt. Een harde vooral. Een boze FdB zie je als speler volgens mij niet graag.
Ik weet niet of FdB een goede trainer is. Dat is voor mij veel belangrijker dan of hij hij een rookie of niet is. Serieus, ik wil gewoon weer goed voetbal zien en het liefst in een herkenbare Ajaxstijl. Als dat met Frank de Boer kan, dan ben ik een blij man.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door mattie » za nov 27, 2010 4:20 pm

Peter schreef:
wimpey schreef:Hé ja, laten we dat doen: een rookie bij Ajax-1 droppen. En ook nog eens een JC-vrindje.

Door schade en schande wijs worden als trainer doe je immers bij Ajax-1! :excited.gif:

Niets tegen FdB overigens, ik denk dat hij een goede trainer wordt. Een harde vooral. Een boze FdB zie je als speler volgens mij niet graag.
Ik weet niet of FdB een goede trainer is. Dat is voor mij veel belangrijker dan of hij hij een rookie of niet is. Serieus, ik wil gewoon weer goed voetbal zien en het liefst in een herkenbare Ajaxstijl. Als dat met Frank de Boer kan, dan ben ik een blij man.
Wat had rijkaard nu voor ervaring voordat hij bij barca begon?
Wat had Gardiola voor een ervaring voordat hij Rijkaard opvolgde...
FDB is assistent van Oranje.
is trainer van A1 weet wat er gevraagd wordt..
slechter als JOL kan het echt niet worden.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Fregge
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 4:27 pm
Locatie: Veghel

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Fregge » za nov 27, 2010 4:23 pm

Slechter dan Jol kan niet? We kunnen Marco van Basten terughalen. Hebben we over een paar jaar een soortgelijke trainer a la Jol...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za nov 27, 2010 4:24 pm

Rijkaard kreeg Sparta en die Turkse club ook niet aan de praat.En wat voor ervaring hadden Wouters en MVB .. niks .. en wat bakten ze er van .. ook niks ..

Hoeveel trainers hebben we nu versleten ?, en wat bakten ze er allemaal van ?.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door goodfella » za nov 27, 2010 4:53 pm

mattie schreef:
Peter schreef:
wimpey schreef:Hé ja, laten we dat doen: een rookie bij Ajax-1 droppen. En ook nog eens een JC-vrindje.

Door schade en schande wijs worden als trainer doe je immers bij Ajax-1! :excited.gif:

Niets tegen FdB overigens, ik denk dat hij een goede trainer wordt. Een harde vooral. Een boze FdB zie je als speler volgens mij niet graag.
Ik weet niet of FdB een goede trainer is. Dat is voor mij veel belangrijker dan of hij hij een rookie of niet is. Serieus, ik wil gewoon weer goed voetbal zien en het liefst in een herkenbare Ajaxstijl. Als dat met Frank de Boer kan, dan ben ik een blij man.
Wat had rijkaard nu voor ervaring voordat hij bij barca begon?
Wat had Gardiola voor een ervaring voordat hij Rijkaard opvolgde...
FDB is assistent van Oranje.
is trainer van A1 weet wat er gevraagd wordt..
slechter als JOL kan het echt niet worden.
Het is echt geen kunst om met het huidige Barcelona kampioen te worden en de CL te winnen. Het is pas een kunst om met dit Barcelona geen kampioen en CL te winnen. Die Guardiola heeft vorig seizoen gewoon een wanprestatie geleverd.

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » za nov 27, 2010 5:39 pm

:excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za nov 27, 2010 9:15 pm

mattie schreef: Wat had rijkaard nu voor ervaring voordat hij bij barca begon?
Wat had Gardiola voor een ervaring voordat hij Rijkaard opvolgde...
FDB is assistent van Oranje.
is trainer van A1 weet wat er gevraagd wordt..
slechter als JOL kan het echt niet worden.
Rijkaard is overal gesjeesd, behalve bij Barcelona. Dan moet je een lichtje gaan branden.

Wat Guardiola met Barcelona presteert, kunnen jij en ik ook. 'Alle ballen op Messi' en 'fuck de penningmeester, een half miljard is ook maar een nummer' is daar geschreven op tig plakaten die ze daar her en der ophangen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za nov 27, 2010 9:30 pm

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » za nov 27, 2010 9:39 pm

Zelfs Jol zou met Barca kampioen kunnen worden :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za nov 27, 2010 9:41 pm

Alleen als ie Ten Cate als assistent aanstelt.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za nov 27, 2010 9:45 pm

Peter schreef: Ik weet niet of FdB een goede trainer is. Dat is voor mij veel belangrijker dan of hij hij een rookie of niet is. Serieus, ik wil gewoon weer goed voetbal zien en het liefst in een herkenbare Ajaxstijl. Als dat met Frank de Boer kan, dan ben ik een blij man.
Dan een tegenvraag: zou je in de situ waarin Ajax verkeert een rookie als FdB voor de leeuwen gooien? Of mag die jongen het vak eerst even leren bij RBC ofzo?

We hebben sinds LvG tal van JC-vrindjes gehad. JW en DB (vergelijkbaar met FdB nu): desastreus dekt de lading, lijkt me. Ron Koe mag Wes, Raf en Zlatan bedanken dat ie niet als totaal gesjeesde trainer de geschiedenis in gaat. El Henk kwam niet verder dan een extreem vette bek en de VCL. En MvB was de Ceaucescu van Ajax.

FdB tot hoofdtrainer bombarderen zou het volgende fiasco betekenen. Van een stagiaire moet je geen CEO maken. Eerst de poten onder andermans tafel en door schade en schande wijs worden.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za nov 27, 2010 9:51 pm

Grappig dat je van Gaal noemt, die was ook nog nooit ergens hoofdtrainer geweest. Ze hebben FdB al een tijd in huis. Als ie geschikt is, is ie geschikt. Daar zou Ajax toch wel een idee van moeten hebben. Hoe dan ook, Ajax heeft het met alle soorten trainers geprobeerd de afgelopen tien jaar, ze zijn allemaal mislukt. Ook de ervaren trainers.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » za nov 27, 2010 9:54 pm

Garanties voor succes zijn er echt niet, hoor. Ik weet niet of ik FdB bij RKC neer zou zetten, want misschien presteert hij daar wel niet en bij Ajax wel. Ik vind niet dat ervaring per se als een pluspunt moet gelden. Ten Cate, Jol en in mindere mate van Basten hadden toch ook enige ervaring en zijn ook niet echt een succes.

Aan jou de vraag dan vervolgens wie Cruijff en co dan naar voren zouden moeten schuiven? Iemand met ervaring? Wie dan? We zouden het weer eens kunnen proberen met een buitenlander, maar of dat gaat werken....

In Nederland zie ik sowieso niets rondhuppelen. Zo'n Jans moet je ver van de Arena houden bijvoorbeeld.

Ik ben het dus gewoon eens met Lucas. :biggthumpup.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za nov 27, 2010 9:56 pm

Verbeek?
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za nov 27, 2010 10:23 pm

LucaS schreef:Grappig dat je van Gaal noemt, die was ook nog nooit ergens hoofdtrainer geweest.
Klopt niet. LvG was hoofdtrainer bij AZ. En daar werd ie ontslagen.
Peter schreef: Aan jou de vraag dan vervolgens wie Cruijff en co dan naar voren zouden moeten schuiven?
Niemand. JC heeft al mensen genoeg naar voren geschoven. Stuk voor stuk zijn ze mislukt.

FdB komt niet beter uit z'n woorden dan JW. Kan maar zo zijn dat ie er als trainer nét zo hard af gaat als JW. Ajax kan het zich niet veroorloven weer een gok te nemen met een rookie.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za nov 27, 2010 10:27 pm

LvG was assistent bij AZ
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za nov 27, 2010 10:34 pm

LucaS schreef:LvG was assistent bij AZ
Ik weet 100 pro zeker dat LvG als stand-in hoofdtrainer was van AZ. Met weinig succes. Volgens mij als opvolger van Han Berger. Eind jaren 80 of begin jaren 90.

En dan nog, LvG was en is een totale uitzondering. De meeste rookies, zeker bij Ajax, gaan plat op hun bek. Prima dat Ajax er aan zou denken om FdB als trainer voor Ajax-1 te prepareren. Maar eerst effe elders ervaring opdoen en fouten maken. Ajax-1 mag geen leerschool meer zijn voor rookies of omhooggevallen uitdelers van hesjes.

En ook niet voor werkloze Cruijff-vriendjes.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za nov 27, 2010 10:38 pm

Ik weet zo goed als zeker dat v Gaal assistent was. Maar misschien dat hij een paar wedstrijdjes voor de ontslagen trainer heeft mogen invallen. Maar ik neem aan dat hij daarmee niet de ervaren trainer is geworden waar jij voor pleit.

Rookies hebben het goed gedaan bij Ajax tot deze eeuw. O.a. Beenhakker, de Mos, Cruijff en van Gaal hebben hun eerste baan als hoofdtrainer bij Ajax gehad en allen haalden ze prijzen. Alleen Cruijff wist geen kampioen te worden.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie