De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » vr dec 31, 2010 4:48 pm

Kut PSV'er. Toen ik me voor Ajax begon te interesseren was Arnesen er net, hij werd ook onmiddellijk mijn grote held. Toen hij halverwege de jaren tachtig terug kon komen naar Ajax koos hij voor PSV. Een vreselijke klap in mijn gezicht. Opzouten met die lul
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47981
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » za jan 01, 2011 2:56 pm

Ben wat sceptisch, want zijn aankoopbeleid is niet denderend. Kalou en Mikel zijn vondsten van hem, maar komen niveau tekort voor het niveau van Chelsea. Bij PSV was hij ook verantwoordelijk voor een karrevracht aan spelers, waarvan de meeste spelers niet het gewenste niveau hadden. Verder heeft hij, zoals hier al werd vermeld, een bezoedeld netwerk.
Aan de andere kant, de opties die er anders zijn, zijn onbekend of gewoonweg slecht. Het is een verre van optimale keuze, maar met een sterke technische man in de RvC zou het nog wel kunnen werken. Uiteraard moet er dan wel een sterke man komen voor de jeugd, want daar moet Arnesen met zijn poten vanaf blijven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za jan 01, 2011 3:22 pm

Maar je kunt je afvragen wat spelers kopen met de lange termijn te maken heeft. Martin Jol kocht ook spelers. In de praktijk zien we dan ook dat een TD even kortzichtig is als een trainer.


De TD zou mijns inziens verantwoordelijk moeten zijn voor de volgende twee zaken:

1. doen van belangrijke aanstellingen (bijv. trainer, Hoofd opleidingen, Hoofd scouting)
2. optimaliseren van samenwerking tussen opleiding, scouting en eerste elftal (voorkom dat Lodeiro gekocht wordt als je Eriksen hebt)

En welke speler er dan precies gekocht wordt? het lijkt me dat je daar vooral de scouting belangrijk in moet maken. Die zijn daar immers dag en nacht mee bezig.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33644
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za jan 01, 2011 4:34 pm

Jöhnk schreef:Maar je kunt je afvragen wat spelers kopen met de lange termijn te maken heeft.
Hmmm. Alles toch?
Kijk naar de lading bad contracts uit de tijd van Marco waar Ajax nu pas langzaam van af komt, maar die ze wel jaren heeft gefrustreerd. Een TD is er juist voor de lange termijn. Ook met aankopen. Daar ligt zijn meerwaarde.

Blind is er te licht voor.

Ik zie eigenlijk maar één goede TD voor Ajax: Van Gaal. Maar ja, die is weer zo dictatoriaal dat in zijn schaduw geen trainer zal kunnen bloeien. Helaas. Alle kans dat we dan weer het beeld gaan krijgen van een Cruyff die als TD afdaalt naar de bank om Beenhakker te vertellen wat hij in de wedstrijd moest doen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » za jan 01, 2011 9:01 pm

Van Gaal? Nee joh. Die kan dat niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33644
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za jan 01, 2011 11:19 pm

Rishi schreef:Van Gaal? Nee joh. Die kan dat niet.
Uhhhhm. Why not?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo jan 02, 2011 1:23 am

Zeux schreef:Hmmm. Alles toch?
Kijk naar de lading bad contracts uit de tijd van Marco waar Ajax nu pas langzaam van af komt, maar die ze wel jaren heeft gefrustreerd. Een TD is er juist voor de lange termijn. Ook met aankopen. Daar ligt zijn meerwaarde.
En kijk naar de lading bad contracts onder Van Geel. Urzaiz, Luque, Kuffour, Silva, etc. Dat maakt dus niet zo veel uit zolang aankopen achter de scouting langs blijven gebeuren.

Je moet oppassen dat je met de TD geen extra rat in de organisatie parachuteert.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo jan 02, 2011 11:24 am

Zeux schreef:
Rishi schreef:Van Gaal? Nee joh. Die kan dat niet.
Uhhhhm. Why not?
Bijvoorbeeld omdat hij het zo druk had met het schrijven van rapporten met megalomane inhoud dat hij vergat om contracten op tijd te verlengen?

Van Gaal hoort op het veld. Maak hem TD en hij gaat de trainer pesten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33644
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo jan 02, 2011 11:51 am

Je kan ook hopen dat hij inmiddels weer wat wijzer is en het dus anders aan zou pakken.
Ik denk wel dat hij het vermogen heeft een echte lange termijn visie op te zetten.

Alleen zal hij dan ook zijn scouting serieus moeten nemen. En zijn trainer de ruimte moeten geven. Twee problematische punten voor het karakter van Van Gaal. En daarin ga ik dus met je mee.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33644
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo jan 02, 2011 11:52 am

Plus dat we dan weer van zo'n mooi liefdesgedichie kunnen gaan genieten! :ajaxscarf.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo jan 02, 2011 12:03 pm

Zeux schreef:Plus dat we dan weer van zo'n mooi liefdesgedichie kunnen gaan genieten! :ajaxscarf.gif:
Dat is zeker een argument in zijn voordeel. :headbang.gif: :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47981
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » zo jan 02, 2011 12:28 pm

Ik werd op de keien gezet ten faveure van een passant
en vond toen mijn heil bij AZ en in Duitsland

Ik liet mijn ploegen veelvuldig winnen
en haalde weer vele prijzen binnen

Ajax voelde als een open wond
Nu is de cirkel pas echt, echt rond.

:biggrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo jan 02, 2011 12:52 pm

:smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo jan 02, 2011 2:25 pm

Ze hebben me neergezet als een dwerg
vooral die ouwe op zijn berg
en zijn blonde gorillavrind
nou, dan weet je wel wat ik vind
ik zei nog pas tegen mijn Troes
nu is het podverdorie sjloes
ik ga ze allemaal verbannen
met hun 'geniale' plannen
kunnen ze weer stukjes schrijven
die irritante ouwe wijven
ja, ik pak ze allemaal
ik, de grote louis van gaal
een harde schop onder hun kont
en mijn cirkel is weer rond
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door mattie » zo jan 02, 2011 3:21 pm

Rishi schreef:Van Gaal? Nee joh. Die kan dat niet.
Vreemd maar als ik FdB zo hoor praten over van Gaal zou ik bijna denken hier heb je een perfecte match :neutral.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » zo jan 02, 2011 3:52 pm

Dan hebben we twee trainers. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » ma jan 03, 2011 12:35 am

Drie. We hebben Cuijff natuurlijk ook al.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Banjavi » ma jan 03, 2011 11:42 am

'Dubbelfunctie voor Danny Blind tot aan de zomer'
3 januari 2011 Telegraaf

De Telegraaf meldt dat Danny Blind tot aan komende zomer een dubbelfunctie krijgt. Hij zal tot het seizoen afmaken als assistent van Frank de Boer en zich daarnaast gaan inwerken in de functie van technisch manager. Ajax zou daarnaast nog steeds hopen om Hennie Spijkerman los te kunnen weken bij Ajax Cape Town. Bergkamp moet Frank de Boer opvolgen bij de A1, mogelijk met Fred Grim als assistent, aldus de Telegraaf.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » ma jan 03, 2011 12:21 pm

Ajax.nl
'Positief gevoel over tweede seizoenshelft'

03 januari 2011

Assistent-trainer Danny Blind blikt op Ajax.nl terug op het bewogen jaar 2010 en kijkt met een positief gevoel vooruit op de tweede seizoenshelft. Ajax strijdt namelijk ook na de winterstop op drie fronten: de competitie, KNVB beker en Europa League.
Al kijkend naar de verrichtingen van zijn spelers op het veld, wordt Danny Blind luidkeels toegezongen. ,,Danny Blind, wie kent hem niet. Danny Blind is een echte Ajacied.’’ Het is een bekend fenomeen geworden. De assistent-trainer van Ajax wordt om de haverklap toegejuicht door duizenden mensen in het stadion. ,,Dat is fantastisch’’, zegt Blind over de lofzang in de Amsterdam ArenA. ,,Het doet ieder mens goed als je toegezongen wordt. Het heeft natuurlijk te maken met het verleden van mij als speler en het feit dat ik in mijn dertien jaar bij Ajax nooit ben weggegaan. Ik denk dat het ook te maken heeft met mijn omgang met supporters. Dat waarderen mensen. Dat alles maakt het dat mensen je graag bij de club zien.’’

Danny Blind is een kind van de club. Na zijn succesvolle voetbalcarrière vervulde hij diverse functies binnen Ajax. ,,Ik voel mij ook kind van de club’’, beaamt hij. ,,Ik ben hier graag. Op trainersvlak zijn er de laatste jaren genoeg mogelijkheden geweest om elders trainer te worden, maar ik heb er voor gekozen om zo lang mogelijk bij Ajax te blijven. Dan moet je je ambities als trainer overboord zetten en dat heb ik er heel graag voor over.’’

Begin 2010 startte Ajax - met Martin Jol als hoofdtrainer en Blind als assistent - aan een imposante inhaalrace in de competitie. De landstitel werd op één punt na niet behaald, maar Ajax zette los van het eindresultaat (tweede plek) een indrukwekkende reeks neer. In zeventien thuiswedstrijden incasseerde het team slechts vier tegendoelpunten. Ajax verbrak hiermee niet alleen het clubrecord, maar ook het Eredivisierecord. In totaal werden er ook nog eens 106 doelpunten gescoord. De kers op de taart was de winst van de KNVB beker na een dubbele confrontatie met Feyenoord. Voor de achttiende keer in de historie won Ajax de ‘zilveren dennenappel’. ,,Ik had wel verwacht dat het spannend zou kunnen worden’’, zegt Blind over de competitiestrijd. ,,Ik had alleen niet verwacht dat we zó weinig punten zouden verspelen na de winterstop. Wij verloren bijna niets meer, maar FC Twente verloor ook heel weinig. Uiteindelijk kwamen we net te kort om het gat te dichten.’’

Het waren fraaie resultaten die aan het begin van dit seizoen naar meer smaakten. In augustus plaatste Ajax zich sinds het seizoen 2005-2006 weer voor de Champions League, nadat Dinamo Kiev met 2-1 in eigen huis werd verslagen. Ook in de competitie startte Ajax - met de aantrokken spits Mounir El Hamdaoui - goed. Er werd gewonnen en slechts twee keer gelijkgespeeld (FC Groningen-uit en FC Twente-uit). In oktober kwam daar verandering in. Ajax verloor in de ArenA van FC Utrecht: 1-2. Voor het eerst sinds 31 januari 2009 wist Ajax een thuiswedstrijd in de competitie niet te winnen. De daaropvolgende wedstrijden waren wisselvallig. Ajax verloor (ADO-thuis) en speelde drie keer gelijk (Excelsior-uit, PSV-thuis en NEC-thuis). ,,We hebben relatief veel verliespunten opgelopen in de competitie’’, zegt Blind. ,,Dat zou moeten inhouden dat je verder verwijderd bent van de eerste plek, maar dat is niet zo. Je staat ‘maar’ drie punten achter.’’

Ajax bereikte tevens de kwartfinale van de KNVB beker en overwintert in de Europa League na een fraai duel met AC Milan in de laatste Champions League-wedstrijd van dit seizoen. Onder leiding van Frank de Boer - de A1-trainer nam begin december de taken van Martin Jol over - en Danny Blind won het elftal met 2-0 van de Rossoneri. Het team speelde verzorgd voetbal, straalde vreugde en zelfvertrouwen uit. ,,Tegen Milan werd er heel goed gespeeld. Het team straalde iets uit wat ook bij Ajax hoort. Middels goed positiespel trokken we de wedstrijd naar ons toe. Vanuit balbezit probeer je dan de wedstrijd te dicteren. Dat is daar gelukt’’, aldus Blind.

Na de winterstop strijdt Ajax nog op drie fronten. ,,Alle drie de opties waar het nog om gaat zijn nog open. Maar er is nog een hoop werk te doen. Op het moment dat je op drie fronten strijdt, moet je met een goed gevoel de winterstop in gaan. Dat geeft een positief gevoel over de tweede helft van het seizoen.’’

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47981
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo jan 05, 2011 9:00 am

Ledenraad Ajax botst met bestuur


AMSTERDAM - De eerste vergadering van de ledenraad van de vereniging Ajax met de nieuwe voetbalbezetting heeft direct geleid tot een serieus verschil van inzicht met het bestuur van de club, tevens commissarissen van de NV Ajax.

Ajax-voorzitter Uri Coronel

De ledenraad wil drie onafhankelijke commissies (techniek, financiën, structuur & cultuur) installeren om het laatst gevoerde beleid te beoordelen en een zekere zeggenschap te krijgen en verantwoordelijkheid te dragen voor toekomstig beleid. Bestuursvoorzitter Uri Coronel ziet hier niets in en wil niet verder gaan dan klankbordgroepen vanuit de ledenraad. Zij kunnen advies geven aan de beleidsbepalers, die daar vrijblijvend mee om kunnen gaan.

Dit lijkt voor de meerderheid van de ledenraad (zij vertegenwoordigen de leden van de vereniging Ajax als meerderheidsaandeelhouder van de NV Ajax) niet te accepteren. Evenals Coronels voorstel om directieleden en commissarissen die 'klankbordgroepen' te laten leiden. Met zo'n structuur verandert er in feite niets aan de huidige situatie en beoordelen directeuren en commissarissen hun eigen beleid. Overigens zag directeur Rik van den Boog zo'n rol voor hem weggelegd in de technische commissie. Omdat beide partijen niet wilden wijken, komt het onderwerp ook de volgende ledenraadsvergadering aan de orde.

Telegraaf

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo jan 05, 2011 9:01 am

AMSTERDAM – De eerste vergadering van de ledenraad van de vereniging Ajax met de nieuwe voetbalbezetting heeft direct geleid tot een serieus verschil van inzicht met het bestuur van de club, tevens commissarissen van de NV Ajax. De ledenraad wil drie onafhankelijke commissies (techniek, financiën, structuur & cultuur) installeren om het laatst gevoerde beleid te beoordelen en een zekere zeggenschap te krijgen en verantwoordelijkheid te dragen voor toekomstig beleid. Bestuursvoorzitter Uri Coronel ziet hier niets in en wil niet verder gaan dan klankbordgroepen vanuit de ledenraad. Zij kunnen advies geven aan de beleidsbepalers, die daar vrijblijvend mee om kunnen gaan.

Dit lijkt voor de meerderheid van de ledenraad (zij vertegenwoordigen de leden van de vereniging Ajax als meerderheidsaandeelhouder van de NV Ajax) niet te accepteren. Evenals Coronels voorstel om directieleden en commissarissen die ‘klankbordgroepen’ te laten leiden. Met zo’n structuur verandert er in feite niets aan de huidige situatie en beoordelen directeuren en commissarissen hun eigen beleid. Overigens zag directeur Rik van den Boog zo’n rol voor hem weggelegd in de technische commissie. Omdat beide partijen niet wilden wijken, komt het onderwerp ook de volgende ledenraadsvergadering aan de orde. Overigens kan Aron Winter als nieuwe technischdirecteur van FC Toronto gewoon in de ledenraad van Ajax blijven zitten. Dit, omdat hij niet werkzaam is in dezelfde competitie als waarin Ajax uitkomt. Zelf wil Winter graag in het Ajax-orgaan blijven zitten, zoveel vergaderingen als mogelijk bijwonen en desnoods op en neer reizen vanuit Toronto.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » wo jan 05, 2011 11:17 am

Evenals Coronels voorstel om directieleden en commissarissen die ‘klankbordgroepen’ te laten leiden. Met zo’n structuur verandert er in feite niets aan de huidige situatie en beoordelen directeuren en commissarissen hun eigen beleid.
Dat houd je toch niet voor mogelijk? :confused.gif:
Overigens zag directeur Rik van den Boog zo’n rol voor hem weggelegd in de technische commissie.
En dit is helemaal ongelooflijk. Die man denkt echt dat hij een voetbalkenner is. :excited.gif:

Vrijblijvend, adviezen...dat zien de heren wel zitten. Dan kunnen ze blijven stuntelen en tegelijk Cruijff de schuld geven van dat gestuntel.

Maar VDB en Coronel zullen het vast eens zijn met de directeur van PSV, Tiny Sanders:

De directeur van PSV wees indirect op de felle kritiek die clubicoon Johan Cruijff de afgelopen maanden via zijn column in De Telegraaf op Ajax uitte. Hij pleitte er vooral voor om meer oud-spelers bij de club te betrekken. ,,Toen ik laatst Willy van der Kuijlen op de gang tegenkwam, zei ik: 'wat hebben wij het met jou toch getroffen'.'' Het icoon van PSV houdt zich in tegenstelling tot Cruijff en Willem van Hanegem (Feyenoord) altijd op de vlakte over zijn grote liefde. (ANP)
Bij voetbalclubs zijn clubiconen graag geziene gasten, vooral als ze sullige mannetjes zijn. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Baseman » wo jan 05, 2011 3:15 pm

Dus als je jezelf niet te pas en te onpas profileert via de media en openlijk regelmatig tegen je eigen club aanschopt, dan ben je een sullig mannetje?

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Pietje » wo jan 05, 2011 3:17 pm

Ja, want mannen als Keizer, Swart, Bergkamp en Van Basten zijn sulletjes. Wist je dat nog niet?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo jan 05, 2011 3:18 pm

Eerst zit ie -ten onrechte- interessant te doen dat PSV geintroduceerd zou hebben dat oud-voetballers belangrijke posities krijgen binnen de club, en vervolgens geeft ie een schouderklopje aan een speler omdat ie zich koest houdt. Bijzonder.
Laatst gewijzigd door LucaS op wo jan 05, 2011 3:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie