De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo nov 09, 2011 3:58 pm

Peter schreef:Iets met toezichthouden. Stel je eens voor.

Cruijff:
'Ik kap er mee, want dat wordt van mij gevraagd'.

WAAT?! ZIe je nu wel wat een narcistische teringlijer die Cruijff is. Nooit neemt hij verantwoordelijkheid.
Dat doet hij nu ook niet. Zijn eigen RvC die naar aanleiding van zijn eigen bloedige revolutie is geinstalleerd maakt helemaal geen ene reet klaar, maar je moet niet denken dat Cruijff zich daar verantwoordelijk voor voelt. Nee, hij wordt alleen maar tegengewerkt. Heeft hij zich al ingeschreven als commissaris trouwens?
Cruijff:
'Ik laat me niet wegsturen, want ik beslis zelf wat ik doe'.

WAAT?! Zie je nu wel wat een narcistische teringlijer die Cruijff is. Gewoon een ordinaire baantjesjager die uit is op macht.

:drecul.gif:
En op voorkomen van gezichtsverlies, dus misschien moet chef propaganda De Groot er nog even overheen voordat hij veilig de aftocht kan blazen. De laatste stuiptrekkingen van het laatste project van Cruijff bij Ajax. Of hij zet door met weer een nieuwe RvC en laat de oude kapotschrijven, maar of Molenaar daar dan nog mensen voor kan vinden met zijn gladde praatjes.... die staat er ook fraai op. Zou hij nog wel zin hebben?
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo nov 09, 2011 3:58 pm

Mwa, als hij van Ajax houdt had hij ook kunnen zeggen dat zijn aanblijven op geen enkele wijze in het belang van Ajax is, dat zijn interesse het goed neerzetten van de jeugdopleiding is, en dat dat afgerond is. Tenminste, een paar weken terug was het voor 95% klaar. Als hij dit had gezegd had ik in ieder geval bijna kunnen geloven dat zijn liefde voor Ajax hem motiveert.
Iets met toezichthouden. Stel je eens voor.
Tja ik lees hier toch heel de tijd liefkozend dat 'Cruijff helemaal geen jassie aan wil'
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo nov 09, 2011 4:03 pm

Cruijff blijft zitten omdat er anders misschien een soort Van Gaal wordt aangesteld als AD die de opleiding meteen weer gaat volplempen met Andries Jonkers.

De opleiding neerzetten is 1, en daarna komt het waarborgen van de toekomst van de opleiding.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » wo nov 09, 2011 4:09 pm

Jöhnk schreef:Cruijff blijft zitten omdat er anders misschien een soort Van Gaal wordt aangesteld als AD die de opleiding meteen weer gaat volplempen met Andries Jonkers.

De opleiding neerzetten is 1, en daarna komt het waarborgen van de toekomst van de opleiding.
Precies. De partijen die alles weer willen terugdraaien zitten al in hun handen te wringen bij de gedachte dat Cruijff slechts adviseur wordt.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 09, 2011 4:12 pm

Peter schreef:Iets met toezichthouden. Stel je eens voor.

Cruijff:
'Ik kap er mee, want dat wordt van mij gevraagd'.

WAAT?! ZIe je nu wel wat een narcistische teringlijer die Cruijff is. Nooit neemt hij verantwoordelijkheid.

Cruijff:
'Ik laat me niet wegsturen, want ik beslis zelf wat ik doe'.

WAAT?! Zie je nu wel wat een narcistische teringlijer die Cruijff is. Gewoon een ordinaire baantjesjager die uit is op macht.

:drecul.gif:
Fijn. Indien hij blijft, gaat ie zich dan ook als lid van de RvC gedragen? Dus opdagen bij vergaderingen etc etc? Of mogen we dat dan weer niet verwachten? Hij beslist zelf wat ie doet en hij doet waar ie zelf zin in heeft. Het is mij een raadsel waarom hij niet een collum schrijft waarin hij de Cruijff-Jung-Il van Ajax wil zijn. Met zijn macht krijgt hij toch alles voor elkaar. Dan haalt ie gelijk Ajax van de beurs en wordt hij alleenheerser. Kan ie het helemaal op z'n eigen manier doen.

Het wordt tijd dat een nieuwe/jongere generatie de leiding neemt. Want de huidige baby-boomers kunnen alleen maar kwijlen zodra Cruijff de zaal instapt.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 09, 2011 4:16 pm

Nog 1,5 week, dan is Hiddink vrij. Zal me niks benieuwen als hij het wordt. Of ik daar blij mee ben weet ik nog niet. Ik neig eerder naar nee dan naar ja.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo nov 09, 2011 4:25 pm

Jöhnk schreef:Cruijff blijft zitten omdat er anders misschien een soort Van Gaal wordt aangesteld als AD die de opleiding meteen weer gaat volplempen met Andries Jonkers.

De opleiding neerzetten is 1, en daarna komt het waarborgen van de toekomst van de opleiding.
oh, dus eigenlijk wil Cruijff wel een jassie aan.

Cruijff heeft gezorgd dat het bestuurlijk een teringzooi is geworden en hij zorgt er nu voor dat dat nog een hele tijd blijft duren. Ach, wat maakt het ook uit.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » wo nov 09, 2011 4:29 pm

LucaS schreef:Tja ik lees hier toch heel de tijd liefkozend dat 'Cruijff helemaal geen jassie aan wil'
In die veronderstelling was ik ook. Sterker nog, dat heeft hij letterlijk gezegd. Blijkbaar is hij van mening veranderd. Waarom dat overigens liefkozend is, is me een raadsel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo nov 09, 2011 4:32 pm

Omdat dat weer zo'n domme Cruijff opemrking is die door volgelingen geweldig wordt gevonden. Wat bedoeld wordt is natuurlijk dat Cruijff geen bestuurlijke functie wil, blijkt nu dus een leugen te zijn. Paard van Troje vrees ik, die krijgen we niet meer weg.
I think I lost my fucking headache

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » wo nov 09, 2011 5:01 pm

Gelukkig nog 1 iemand in de RvC waarvan we zeker weten dat hij verstand van voetbal en het wereldje heeft. Je moet er toch niet aan denken dat deze RvC met Cruijff als adviseur (alhoewel er nu net zoveel naar hem geluisterd wordt, niet dus) de technische en bestuurlijke invulling gaat doen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo nov 09, 2011 5:10 pm

Arthur schreef:
Jöhnk schreef:Cruijff blijft zitten omdat er anders misschien een soort Van Gaal wordt aangesteld als AD die de opleiding meteen weer gaat volplempen met Andries Jonkers.

De opleiding neerzetten is 1, en daarna komt het waarborgen van de toekomst van de opleiding.
Precies. De partijen die alles weer willen terugdraaien zitten al in hun handen te wringen bij de gedachte dat Cruijff slechts adviseur wordt.
Nee, alsjeblieft niet zeg. Dat er minstens één rampjaar aan zat te komen was al duidelijk toen de vorige directie er niet in slaagde Cruijff buiten de deur te houden, het verleden wijst immers uit dat bemoeienis van Cruijff tot ellende leidt. Dat had ik al ingecalculeerd. Waar ik bang voor ben is dat hij vertrekt met enig gezichtsbehoud dat hij het over een paar jaar weer komt proberen, zijn narcistische persoonlijkheidsstoornis zal dan immers niet verholpen zijn, met alle gevolgen van dien. Dat hij en dat vuige krantje van hem weer iedereen ophitsen tegen wel bekwame mensen die hun best doen zodat ze niet goed kunnen werken, of dat hij daadwerkelijk weer de loonlijst volpropt met overbetaalde nietsnutten.

Na zijn vorige afgang dacht ik ook al dat het eindelijk zover was en Ajax zonder krachtige stoorzender aan de toekomst kon gaan werken, maar ik had de vergeetachtigheid en de domheid van menig supporter ernstig onderschat, en me toch nog verkeken op het niveau van de journalistiek. Het moet nu echt de totale afgang worden, een volledige ontmaskering, de sekte moet volledige teloorgaan alsof de voorspelde apocalyps wéér niet komt en de leider er met de kas vandoor is, zoiets. Dat zelfs de grootste zeloot niet meer durft te roepen dat Cruijff iets moet komen dan omdat hij dan uitgelachen wordt of klappen krijgt.

Dus laat Cruijff nog meer macht naar zich toetrekken, over de volledige afstand naar Barcelona. Laat hem de club maar helemaal stuk maken. Misschien gaat Ajax er deze keer wel definitief aan ten onder en zakken we af tot een financieel geplaagde subtopper om er nooit bovenop te komen, maar dan is er in ieder geval nog een kans op wederopbouw. Met een driejaarlijks terugkerende Cruijffsoap, inmiddels vaker herhaald dan Dallas en Dynastie bij elkaar, zodat de wederopbouw telkens weer wordt verstoord, zijn de kansen voor Ajax nog veel kleiner.

De gifbeker moet nu maar even helemaal leeg. Hebben we dat in ieder geval gehad. Overleven we dat dan kunnen we tenminste verder.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » wo nov 09, 2011 5:24 pm

Hahaha tegen welke bekwame mensen hebben Cruijff en de T. vorige keren het boeltje opgehitst?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » wo nov 09, 2011 5:48 pm

De reactie van Theo van Duivenbode zegt genoeg:
Zijn oud-ploeggenoot Theo van Duivenbode riep Cruijff op te blijven zitten waar hij zit.

Van Duivenbode wees op het feit dat zoveel clubs in het betaalde voetbal in de schulden zitten en jeugdopleidingen niet goed (genoeg) zijn.
“Domme oud-voetballers mogen nu laten zien dat ze het nog slechter kunnen dan mensen uit het bedrijfsleven, die de laatste vijftien jaar veel clubs hebben geleid. Dan zijn we ook af van die discussie, want als de domme voetballers het nog slechter doen, zijn we gelijk klaar", zei hij cynisch.

“Wat ik Cruijff zou willen zeggen is dat hij moet dus blijven zitten waar hij zit, want als hij adviseur wordt is het gedaan met zijn invloed.”
Van Duivenbode is een verstandige man.

Hier gaat het dus om, Jesse.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door ferry » wo nov 09, 2011 7:05 pm

Cruijff praat onzin volgens Molenaar:
Molenaar: Cruijff mag zelf bepalen wat hij wil

Johan Cruijff hoeft de raad van commissarissen van Ajax helemaal niet te verlaten. Dat zei Keje Molenaar, lid van de ingestelde 'verzoeningscommissie' die het conflict tussen Cruijff en de overige vier leden van de rvc probeert op te lossen.

'Wij zijn hartstikke blij dat Johan bij Ajax is', aldus Molenaar. 'Het verhaal dat wij hem hebben verzocht uit de raad van commissarissen te stappen en adviseur te worden, klopt niet. Johan mag zelf bepalen en aangeven wat hij wil doen.' (ANP/Redactie)

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo nov 09, 2011 7:58 pm

De Dominee schreef:Nog 1,5 week, dan is Hiddink vrij. Zal me niks benieuwen als hij het wordt. Of ik daar blij mee ben weet ik nog niet. Ik neig eerder naar nee dan naar ja.
Ik denk dat Hiddink 'gewoon' komt. Als Turkije het EK haalt. En als Turkije het EK niet haalt. Gut feeling.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 09, 2011 8:03 pm

joey schreef:De reactie van Theo van Duivenbode zegt genoeg:
Zijn oud-ploeggenoot Theo van Duivenbode riep Cruijff op te blijven zitten waar hij zit.

Van Duivenbode wees op het feit dat zoveel clubs in het betaalde voetbal in de schulden zitten en jeugdopleidingen niet goed (genoeg) zijn.
“Domme oud-voetballers mogen nu laten zien dat ze het nog slechter kunnen dan mensen uit het bedrijfsleven, die de laatste vijftien jaar veel clubs hebben geleid. Dan zijn we ook af van die discussie, want als de domme voetballers het nog slechter doen, zijn we gelijk klaar", zei hij cynisch.

“Wat ik Cruijff zou willen zeggen is dat hij moet dus blijven zitten waar hij zit, want als hij adviseur wordt is het gedaan met zijn invloed.”
Van Duivenbode is een verstandige man.

Hier gaat het dus om, Jesse.
Ja, alles is kut en klote. De problemen weten de mannen altijd wel te benoemen, maar met oplossingen komen ze nooit. Van Duivenbode... hoelang heeft hij niet aangerommeld bij Ajax?

De oude garde is/zijn een stuk chagrijn. We worden links en rechts ingehaald door AZ en Twente in Nederland en laten we Europa maar niet eens benoemen. Tijd voor een revolutie: weg met Cruijff! Voor eens en altijd!

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo nov 09, 2011 8:22 pm

Le T. schreef:
Verder ben ik benieuwd of Cruijff zijn zetel zal opgeven. Dan moet er namelijk wel een andere voetballer in de RvC, zoals een Keje Molenaar.
Waarom?
Ja, inderdaad: belachelijk. Waarom zou de RvC van een voetbalclub voor 40% uit mensen met kennis van de materie moeten bestaan? :hypocrite.gif:

Wat doen die andere 4 van de RvC eigenlijk, behalve zich afzetten tegen Cruijff? Ik volg het niet op de voet, maar het meeste engagement en de meeste input lijkt me toch van Cruijff te komen. Maar mensen die wat willen veranderen, worden nu eenmaal vaak verketterd. De mens is van nature niet erg op verandering gesteld.
Ajaciedjuh schreef:Van Basten dus definitief niet.

http://nos.nl/artikel/311877-van-basten ... -ajax.html
Goed nieuws. Heb de kandidatuur sowieso nooit begrepen: waarom zou je iemand die als trainer amper met z'n spelers sprak in vredesnaam aan het hoofd van een vrij grote organisatie zetten?

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » wo nov 09, 2011 8:22 pm

GangstaRiB schreef:
joey schreef:De reactie van Theo van Duivenbode zegt genoeg:
Zijn oud-ploeggenoot Theo van Duivenbode riep Cruijff op te blijven zitten waar hij zit.

Van Duivenbode wees op het feit dat zoveel clubs in het betaalde voetbal in de schulden zitten en jeugdopleidingen niet goed (genoeg) zijn.
“Domme oud-voetballers mogen nu laten zien dat ze het nog slechter kunnen dan mensen uit het bedrijfsleven, die de laatste vijftien jaar veel clubs hebben geleid. Dan zijn we ook af van die discussie, want als de domme voetballers het nog slechter doen, zijn we gelijk klaar", zei hij cynisch.

“Wat ik Cruijff zou willen zeggen is dat hij moet dus blijven zitten waar hij zit, want als hij adviseur wordt is het gedaan met zijn invloed.”
Van Duivenbode is een verstandige man.

Hier gaat het dus om, Jesse.
Ja, alles is kut en klote. De problemen weten de mannen altijd wel te benoemen, maar met oplossingen komen ze nooit. Van Duivenbode... hoelang heeft hij niet aangerommeld bij Ajax?

De oude garde is/zijn een stuk chagrijn. We worden links en rechts ingehaald door AZ en Twente in Nederland en laten we Europa maar niet eens benoemen. Tijd voor een revolutie: weg met Cruijff! Voor eens en altijd!
Wie zie jij als kandidaat/kandidaten om Ajax opnieuw op te bouwen als Cruijff echt weg gaat?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo nov 09, 2011 8:27 pm

joey schreef:De reactie van Theo van Duivenbode zegt genoeg:
Zijn oud-ploeggenoot Theo van Duivenbode riep Cruijff op te blijven zitten waar hij zit.

Van Duivenbode wees op het feit dat zoveel clubs in het betaalde voetbal in de schulden zitten en jeugdopleidingen niet goed (genoeg) zijn.
“Domme oud-voetballers mogen nu laten zien dat ze het nog slechter kunnen dan mensen uit het bedrijfsleven, die de laatste vijftien jaar veel clubs hebben geleid. Dan zijn we ook af van die discussie, want als de domme voetballers het nog slechter doen, zijn we gelijk klaar", zei hij cynisch.

“Wat ik Cruijff zou willen zeggen is dat hij moet dus blijven zitten waar hij zit, want als hij adviseur wordt is het gedaan met zijn invloed.”
Van Duivenbode is een verstandige man.

Hier gaat het dus om, Jesse.
Ajax is alleen niet zoveel clubs en zit overigens ook nog lang niet in de schulden. Dus als dit punt bewezen moet worden kan Cruijff met lakeien beter naar PSV of Barcelona ofzo gaan.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo nov 09, 2011 8:50 pm

LucaS schreef: Ajax is alleen niet zoveel clubs en zit overigens ook nog lang niet in de schulden.
Nee, Ajax is de voorbije 15 jaar de club geweest van mensen als Kales, Jaakke, vd Aat, Slop, vd Boog, JOR, Zwamborn en Westerhof. Dat zijn mensen die bij geen enkele wannabe topclub een functie zouden krijgen.

Dus laat Ajax a.u.b. weer eens gek doen en op een voetbalclub gaan proberen te lijken. Het kán met voetbalmensen aan het roer. Zie Bayern. Zie Barcelona. Zie Madrid. Zie Bayer Leverkusen. Wolfsburg werd o.l.v. trainer / manager / directeur / Geschäftsführer Magath Deutscher Meister. Kon een bal aardig raken, die Magath...

Cruijff verdient een eerlijke kans. Die hij van deze RvC niet zal krijgen. Misschien ben ik in deze naief, maar ik kan geen slecht mens in Cruijff ontdekken. Wel een onorthodox warhoofd. Iemand die tot op zekere hoogte gestuurd moet worden.

Cruijff heeft aangetoond over ideeen en visie te beschikken. Van de fluwelen revolutie, tot het technisch platform (iets dat Boog probeerde te frustreren), tot de revolutie op de Toekomst. Elan, engagement en daadkracht kun je de man niet ontzeggen.

Ik kan wat gemist hebben, maar waarop zijn die andere 4 RvC leden tot dusver te betrappen geweest? Wat is hún visie op onze club? Als ze niet verder komen dan: Bassie als AD (m.i. scouten met het bord op schoot), kan ik moeilijk anders vaststellen dan dat Cruijff er met hart en ziel mee bezig is en dat het voor die anderen een leuke hobby en een manier om zich te profileren is.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 09, 2011 8:53 pm

Luciano schreef:
GangstaRiB schreef:
Ja, alles is kut en klote. De problemen weten de mannen altijd wel te benoemen, maar met oplossingen komen ze nooit. Van Duivenbode... hoelang heeft hij niet aangerommeld bij Ajax?

De oude garde is/zijn een stuk chagrijn. We worden links en rechts ingehaald door AZ en Twente in Nederland en laten we Europa maar niet eens benoemen. Tijd voor een revolutie: weg met Cruijff! Voor eens en altijd!
Wie zie jij als kandidaat/kandidaten om Ajax opnieuw op te bouwen als Cruijff echt weg gaat?
Ik zou eerst eens beginnen met iemand die echt wil. Ik heb het altijd in Van den Boog zien zitten. Die was op de goede weg. Je zag resultaten op financieel en sportief gebied.

Ajax moet in ieder geval uit de verstikkende greep van Cruijff. De man die zogenaamd weet waar het allemaal aan ligt, maar nooit met oplossingen komt. De man die zogenaamd de technische kennis in huis heeft, maar het nooit wil toepassen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo nov 09, 2011 8:56 pm

Dat laatste kun je in ieder geval niet zeggen van vdBoog inderdaad. Die man weet namelijk niet waar het aan ligt en heeft ook de technische kennis niet. Dat moet ik 'm nageven. :smallgrin.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 09, 2011 8:58 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: Ajax is alleen niet zoveel clubs en zit overigens ook nog lang niet in de schulden.
Nee, Ajax is de voorbije 15 jaar de club geweest van mensen als Kales, Jaakke, vd Aat, Slop, vd Boog, JOR, Zwamborn en Westerhof. Dat zijn mensen die bij geen enkele wannabe topclub een functie zouden krijgen.

Dus laat Ajax a.u.b. weer eens gek doen en op een voetbalclub gaan proberen te lijken. Het kán met voetbalmensen aan het roer. Zie Bayern. Zie Barcelona. Zie Madrid. Zie Bayer Leverkusen. Wolfsburg werd o.l.v. trainer / manager / directeur / Geschäftsführer Magath Deutscher Meister. Kon een bal aardig raken, die Magath...

Cruijff verdient een eerlijke kans. Die hij van deze RvC niet zal krijgen. Misschien ben ik in deze naief, maar ik kan geen slecht mens in Cruijff ontdekken. Wel een onorthodox warhoofd. Iemand die tot op zekere hoogte gestuurd moet worden.

Cruijff heeft aangetoond over ideeen en visie te beschikken. Van de fluwelen revolutie, tot het technisch platform (iets dat Boog probeerde te frustreren), tot de revolutie op de Toekomst. Elan, engagement en daadkracht kun je de man niet ontzeggen.

Ik kan wat gemist hebben, maar waarop zijn die andere 4 RvC leden tot dusver te betrappen geweest? Wat is hún visie op onze club? Als ze niet verder komen dan: Bassie als AD (m.i. scouten met het bord op schoot), kan ik moeilijk anders vaststellen dan dat Cruijff er met hart en ziel mee bezig is en dat het voor die anderen een leuke hobby en een manier om zich te profileren is.
Wolfsburg had voornamelijk een gigantische sponsor achter zich.... Het kwam niet alleen door Magath...

Cruijff fietst al jarenlang door verschillende bestuurders van Ajax heen. Ze krijgen vaak niet eens de kans om iets neer te zetten. Cruijff heeft veel woorden, maar nooit oplossingen. Nu ie voor het blok gezet is, zoekt ie wéér uitwegen. Barca neemt Cruijff allang niet serieus meer, Ajax zou dat ook moeten doen.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 09, 2011 9:00 pm

Peter schreef:Dat laatste kun je in ieder geval niet zeggen van vdBoog inderdaad. Die man weet namelijk niet waar het aan ligt en heeft ook de technische kennis niet. Dat moet ik 'm nageven. :smallgrin.gif:
Daarom haalde hij goede mensen naar binnen. Dat moet een voorzitter ook doen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo nov 09, 2011 9:02 pm

GangstaRiB schreef:
Peter schreef:Dat laatste kun je in ieder geval niet zeggen van vdBoog inderdaad. Die man weet namelijk niet waar het aan ligt en heeft ook de technische kennis niet. Dat moet ik 'm nageven. :smallgrin.gif:
Daarom haalde hij goede mensen naar binnen. Dat moet een voorzitter ook doen.
Dan had 'ie voorzitter moeten worden.

Plaats reactie