De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 15, 2011 10:42 am

joey schreef:Le T. ziet Cruijff als de oorzaak van alle ellende ooit bij Ajax. Dat lijlkt me wat overdreven.

Kunnen ze in de RVC Davids niet vervangen door Van Duivenbode? :confused.gif:
Denk je dat het dan is opgelost!?
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... werf.dhtml
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » di nov 15, 2011 10:43 am

joey schreef:
Kunnen ze in de RVC Davids niet vervangen door Van Duivenbode? :confused.gif:
Fijn idee van democratie heb jij. Kritisch? Flikker jij maar op, daar hebben we alleen maar last van.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » di nov 15, 2011 11:04 am

Cruijff schreef:Dat gaan we dan inderdaad maar even op een andere forumzone doen. Het enige wat ik nu nog ff kwijt wil is dat in mijn ogen Le T. en een aantal de invloed van Cruijff nogal overschatten. De man wordt juist vaak enorm tegengewerkt (voorheen door Rinus Michels en door anderen) waardoor juist heel vaak het omgekeerde van wat hij heeft aanbevolen heeft plaatsgevonden.
Tja, de Cruijff-volgelingen staan ook nogal makkelijk klaar met verhaaltjes van wat Cruijff eigenlijk vond, en als dat ook onzinnig was, dan gaat het er plotseling om wat hij bedoelde maar niet zei.

Ik kijk naar wat Cruijff zegt enerzijds. Dan blijkt het iemand die net zo feilbaar is als anderen, en bijzonder slecht is in het beoordelen van wat het juist poppetje is, en in het beoordelen van de juiste plek. Anderzijds kijk ik naar wat hij feitelijk doet, en niet wat hij wilde doen, en wat voor effect heeft wat hij doet. Voor Ajax pakt dat sinds de jaren 90 altijd weer rampzalig uit.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » di nov 15, 2011 11:28 am

Nog 1 pagina en we zitten op 400 en dan te denken dat die gaat over iemand, die meer lult dan dat iets echt doet :excited.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » di nov 15, 2011 12:12 pm

Le T. schreef:
Cruijff schreef:Dat gaan we dan inderdaad maar even op een andere forumzone doen. Het enige wat ik nu nog ff kwijt wil is dat in mijn ogen Le T. en een aantal de invloed van Cruijff nogal overschatten. De man wordt juist vaak enorm tegengewerkt (voorheen door Rinus Michels en door anderen) waardoor juist heel vaak het omgekeerde van wat hij heeft aanbevolen heeft plaatsgevonden.
Tja, de Cruijff-volgelingen staan ook nogal makkelijk klaar met verhaaltjes van wat Cruijff eigenlijk vond, en als dat ook onzinnig was, dan gaat het er plotseling om wat hij bedoelde maar niet zei.

Ik kijk naar wat Cruijff zegt enerzijds. Dan blijkt het iemand die net zo feilbaar is als anderen, en bijzonder slecht is in het beoordelen van wat het juist poppetje is, en in het beoordelen van de juiste plek. Anderzijds kijk ik naar wat hij feitelijk doet, en niet wat hij wilde doen, en wat voor effect heeft wat hij doet. Voor Ajax pakt dat sinds de jaren 90 altijd weer rampzalig uit.
Ik ben ervan overtuigd dat als Cruijff vanaf de jaren 90 met Ajax had kunnen doen wat hij van plan was, de club er veel beter voor zou hebben staan. Het liefst zie ik hem in een trainingspak op het veld staan om de spelers van Ajax sturing te geven, al is het maar voor één middagje samen met Frank de Boer.
Ajaciedjuh schreef:
joey schreef:Le T. ziet Cruijff als de oorzaak van alle ellende ooit bij Ajax. Dat lijlkt me wat overdreven.

Kunnen ze in de RVC Davids niet vervangen door Van Duivenbode? :confused.gif:
Denk je dat het dan is opgelost!?
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... werf.dhtml
De voornaamste reden dat Hiddink geen trek in Ajax heeft lijkt me heel simpel: bij Ajax verdien je geen 4 miljoen euro per jaar. Hiddink heeft eergisteren nog (niet voor de eerste keer) aangegeven dat hij 'iets terug wil doen voor een vriend'. Daarmee doelt hij ongetwijfeld op Abramovic die hem zeker weten binnenkort weer een baan zal bezorgen. Maar zo'n klus aannemen zonder een bijbehorend miljoenensalaris op te strijken? Zo zit Guus Hiddink niet in elkaar...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » di nov 15, 2011 3:03 pm

In één ding heeft Hiddink in elk geval groot gelijk: het gaat bij Ajax (bijna) nooit over voetbal. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » di nov 15, 2011 3:09 pm

Iedereen die er nu bij Ajax instapt is gestoord
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » di nov 15, 2011 3:39 pm

Al dat gelul op de burelen, lekker boeiend. We hebben gewoon 2 "Laudrups" nodig. Twee broers die uit de eigen jeugdopleiding komen, elkaar door en door begrijpen en met hun techniek, snelheid en slimheid het hele eerste elftal op sleeptouw nemen en een voorbeeld zijn voor alle jeugdspelers. Die op zijn tijd geniepig kunnen zijn en bij grote CL wedstrijden een winnend strijdplan smeden waarmee clubs met meer geld uit het toernooi worden geknikkerd. Als er 1 of 2 échte leiders met clubliefde op veld staan maakt al dat gezeik met commissarissen, AD's en TD's geen reet meer uit.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rednose » di nov 15, 2011 6:08 pm

Edo Ophof is in beeld om algemeen directeur te worden bij Ajax. Dat schrijft Henk Spaan vandaag in Het Parool. Het 'kamp Johan Cruijff' zou achter de komst van de voormalig speler van Ajax en Oranje staan.
Volgens Spaan is Ophof bezig om kandidaten te polsen voor een nieuwe raad van commissarissen, die hem dan mogen benoemen als directeur. Dat zou impliceren dat de huidige rvc onder aanvoering van Steven ten Have alweer plaats moet maken.

Ophof voetbalde tussen 1980 en 1988 voor Ajax, waar hij tussen '81 en '83 samenspeelde met Cruijff. Ook kwam de voormalig verdediger tot vijftien interlands voor Oranje.

Voor de vacante functie van directeur waren eerder Tscheu la Ling, Marc Overmars, Marco van Basten en Guus Hiddink in beeld, maar om uiteenlopende redenen is Ajax met geen enkele kandidaat tot overeenstemming gekomen. Spaan verwacht morgen 'misschien breaking news', zo besluit hij zijn artikel.
(Redactie)
Tja....het blijft interessant....
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di nov 15, 2011 6:20 pm

Volgens Spaan is Ophof bezig om kandidaten te polsen voor een nieuwe raad van commissarissen, die hem dan mogen benoemen als directeur. Dat zou impliceren dat de huidige rvc onder aanvoering van Steven ten Have alweer plaats moet maken.
Dat is natuurlijk ook een manier.... :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » di nov 15, 2011 7:03 pm

Het was al een tijdje weer wat te stil, dus toen dacht Henk Spaan maar weer eens wat te roepen. De rust vond ik eerlijk gezegd wel plezierig, maar blijkbaar zijn we daar toch niet zo bij gebaat.

Edo Ophof zit overigens nu nog in de RvC bij NEC.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » di nov 15, 2011 7:15 pm

Peter schreef:Het was al een tijdje weer wat te stil
Grapjurk ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 15, 2011 7:37 pm

Grote oud-speler van Ajax, prima uithangbord van de club. :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16875
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » di nov 15, 2011 7:45 pm

Indien Edo Ophof wegens omstandigheden niet kan, zou ik graag Hennie Meijer naar voren willen schuiven,

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door mattie » di nov 15, 2011 8:12 pm

Ben ik diegene die pagina 400 opent... Tjonge Tjonge :blush.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 666 » di nov 15, 2011 8:13 pm

Als Cruijff het voor het zeggen heeft staat Oulida altijd in de basis. Ook in de directiekamer.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » di nov 15, 2011 8:22 pm

Volgens mij zou Alistair Dick een geweldige AD zijn
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » di nov 15, 2011 8:33 pm

Ik denk persoonlijk meer aan Roger!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » di nov 15, 2011 9:10 pm

400?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » di nov 15, 2011 9:11 pm

En nu?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » di nov 15, 2011 9:11 pm

Jonge jongen
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23229
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » di nov 15, 2011 9:16 pm

Je kunt toch wel rekenen? De 400e pagina wordt bereikt als er 9976 posts in dit topic staan. Nog 5 berichten geduld dus. Maar als Henk Spaan zijn geroddel klopt wordt de RvC dus op korte termijn gewiebeld en wordt er een nieuwe club mensen geïnstalleerd?

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rednose » di nov 15, 2011 9:32 pm

Groot nieuws van de Daily Prophet.
Rita Pulpers had een exclusief interview met Harry Potter. Het gerucht gaat dat Harry persoonlijk is benaderd door niemand minder dan Johan Cruiijff om technisch directeur te worden van AJAX. Ajax is een bekende club uit Amsterdam die in het verleden veel successen boekte, maar de laatste jaren op een dood spoor is geraakt, vooral door interne ruzies. Volgens de woorden van JC: "Het lijkt er wel een Zwijnenstal".
Volgens Harry is er een kern van waarheid in het gerucht. "Het is waar, ik heb met Johan gesproken. Je weet hoe Johan is, hij kan toveren met zijn voeten, nou ja, dan kom je al snel bij andere tovenaars uit, da's logisch hè?".
Harry vertelde verder dat Johan aangaf dat ene Steven (wiens naam ik verder niet mag noemen) hem tegenwerkte, maar dat Harry zich daar geen zorgen over hoefde te maken. Johan heeft zich inmiddels verzekerd van de steun van een zekere Jaap de Gollum, die zeer invloedrijk is in bepaalde kringen.
Maar het is allemaal nog niet zeker. Naar het schijnt heeft de bekende Guus Dumbledore (de leermeester van Harry) wat aarzelingen.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » wo nov 16, 2011 9:28 am

Hiddink: 'Heb een organigram van Ajax onder ogen gehad en dan schrik je'


Guus Hiddink slaagde er dinsdagavond met Turkije niet in plaatsing voor het EK af te dwingen. Ofschoon hij naar eigen zeggen prettig heeft kunnen werken met de Turkse internationals, zal er zeer spoedig een einde komen aan de contractuele samenwerking. Afgelopen weekend liet Hiddink reeds weten bij een eventuele breuk met de Turkse voetbalbond (TFF) niet aan de slag te gaan bij Ajax.

De reden van Hiddink om de Amsterdammers af te wijzen is duidelijk. "Ik heb een organigram van de club onder ogen gehad en dan schrik je van alle commissies, raden en adviesorganen die er zijn", vertelt Hiddink, die contact had met Johan Cruijff, aan het weekblad Voetbal International. "Ik sport één keer in de week met wat oude mannen die bij Ajax betrokken zijn en dan zie je precies hetzelfde patroon. Men is het nooit eens, er gebeurt van alles tussen de regels door, er is wantrouwen en kinnesinne."

"Ik ben 65 nu en wil leuke dingen blijven doen", benadrukt Hiddink. "Ik kom best graag bij Ajax, het is er gezellig, maar dat hoeft niet in een functie." De club uit Amsterdam is niet de enige Eredivisionist die een streep door de naam van Hiddink kan zetten. "Ik zie mezelf niet meer in Nederland werken."
VZ


[LeT-mode]Cruijff doet dan vast ook mee.[/LeT-mode]

Hiddink heeft gelijk, er zijn bij Ajax niet voor niets zoveel bestuurslagen en commissies. Iedereen wil meepraten en iedereen weet het beter.
Het stinkt aan alle kanten!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo nov 16, 2011 10:13 am

joey schreef:
Hiddink: 'Heb een organigram van Ajax onder ogen gehad en dan schrik je'


Guus Hiddink slaagde er dinsdagavond met Turkije niet in plaatsing voor het EK af te dwingen. Ofschoon hij naar eigen zeggen prettig heeft kunnen werken met de Turkse internationals, zal er zeer spoedig een einde komen aan de contractuele samenwerking. Afgelopen weekend liet Hiddink reeds weten bij een eventuele breuk met de Turkse voetbalbond (TFF) niet aan de slag te gaan bij Ajax.

De reden van Hiddink om de Amsterdammers af te wijzen is duidelijk. "Ik heb een organigram van de club onder ogen gehad en dan schrik je van alle commissies, raden en adviesorganen die er zijn", vertelt Hiddink, die contact had met Johan Cruijff, aan het weekblad Voetbal International. "Ik sport één keer in de week met wat oude mannen die bij Ajax betrokken zijn en dan zie je precies hetzelfde patroon. Men is het nooit eens, er gebeurt van alles tussen de regels door, er is wantrouwen en kinnesinne."

"Ik ben 65 nu en wil leuke dingen blijven doen", benadrukt Hiddink. "Ik kom best graag bij Ajax, het is er gezellig, maar dat hoeft niet in een functie." De club uit Amsterdam is niet de enige Eredivisionist die een streep door de naam van Hiddink kan zetten. "Ik zie mezelf niet meer in Nederland werken."
VZ


[LeT-mode]Cruijff doet dan vast ook mee.[/LeT-mode]

Hiddink heeft gelijk, er zijn bij Ajax niet voor niets zoveel bestuurslagen en commissies. Iedereen wil meepraten en iedereen weet het beter.
Er is vooral eentje die heel veel wil praten en dan niet meepraten, die alles beter weet en die allemaal nieuwe bestuurslagen en commissies met zich meebrengt zich aansleept. Het was heel overzichtelijk tot Cruijff zich ermee kwam bemoeien.

Hiddink was daar in Studio Voetbal ook erg duidelijk over. Hij had het over commissietjes die directeuren wegwerken. Daar was er maar een van en dat was de commissie Cruijff.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie