De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » wo nov 16, 2011 6:59 pm

SylvievdVaart schreef:
Marillion schreef:
SylvievdVaart schreef:Altijd wat te beleven :drecul.gif:
Precies. Dit verzin je toch niet?

.....

Ik ga aan de drank want dit kan ik nuchter niet meer volgen.
Haha, Luuk heeft net (ik denk vooral uit enthousiasme) een glas wijn ingeschonken :icon_mrgreen.gif:
Daar red ik het niet mee. Ik ga aan de whisky.

Dit gaat vanavond en de komende periode oorlog opleveren. De reactie van Sjaak Swart net bij de slagboom zei wat dat betreft genoeg: "Van Gaal directeur? Ja, maar niet hier.."
Nil volentibus arduum

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door CdE » wo nov 16, 2011 7:00 pm

Wat een club is het ook hè! :drecul.gif:

Ongelofelijke soap is dit geworden. En om eerlijk te zijn; een soap die ik al een tijdje aan me voorbij heb laten gaan. Het kon me zo langzamerhand gestolen worden, ik wist toch niet meer wie wat wel en wat niet te geloven. Ik hoop(te) alleen dat de know-how van Cruijff, m.n. die over de jeugdopleiding, behouden zou worden voor de club. Dat lijkt me nu alleen vrijwel uitgesloten. Cruijff staat schaakmat.
Laatst gewijzigd door CdE op wo nov 16, 2011 7:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 7:01 pm

Ajaciedjuh schreef:Dus Cruijff en Van Gaal hebben elkaar gevonden! :hypocrite.gif: Toch samen het beste voor met de club. Alleen jammer dat hij pas juli 2012 aantreedt. Oftewel, hij komt nooit.
Hij komt nooit? Leg even uit.

Dit wordt hoe dan ook oorlog. Swart was net al duidelijk anti LvG.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thom » wo nov 16, 2011 7:01 pm

BLIJ BLIJ. BLIJ!!!!! :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 7:01 pm

CdE schreef:Wat een club is het ook hè! :drecul.gif:

Ongelofelijke soap is dit geworden. En om eerlijk te zijn; een soap die ik al een tijdje aan me voorbij heb laten gaan. Het kon me zo langzamerhand gestolen worden, ik wist toch niet meer wie wat wel en wat niet te geloven. Ik hoop(te) alleen dat de know-how van Cruijff, m.n. die over de jeugdopleiding, behouden zou worden. Dat lijkt me alleen vrijwel uitgesloten. Cruijff staat schaakmat.
Cruijff stopt er nu mee. Hoop dat de jeugdopleiding zo blijft als hij nu geworden en beoogd is. Niet weer TIPS met als gevolg de puin die we nu krijgen als jeugdspelers.

Kan LvG FdB niet even een paar jaar aan de hand nemen op het veld...? :hypocrite.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 7:02 pm

Cruijff staat niet schaakmat, sterker nog ik zet in op dat Van Gaal Geen Algemeen directeur gaat worden.
Sportwereld schreef:Louis van Gaal directeur Ajax

Ledenraad kan vanavond komst Van Gaal nog blokkeren
© EPA
Louis van Gaal wordt directeur van Ajax. De voormalige trainer van Bayern München gaat per 1 juli volgend jaar aan de slag bij zijn oude club met wie hij midden jaren negentig grote successen boekte.

Martin Sturkenboom treedt eveneens toe tot de directie van Ajax. De oud-voorzitter van FC Utrecht gaat de portefeuille algemene zaken beheren. Danny Blind wordt de rechterhand van Van Gaal en zal tot 1 juli zelf de technische zaken doen.

Cruijff
Of bestuurslid Johan Cruijff het hiermee eens is, is zeer de vraag. De clublegende is schriftelijk op de hoogte gesteld door RvC-voorzitter Steven te Have, die de commissarissen uitnodigde voor een vergadering. Daar schitterende Cruijff door afwezigheid. De vier overige commissarissen hebben ingestemd met het besluit Van Gaal binnen te halen.

Ledenraad beslist
Vanavond is er een ledenraadvergadering bij Ajax, waarin er gesproken wordt over het conflict tussen Cruijff en de overige commisarissen. Mocht de ledenraad partij kiezen voor de legendarische nummer 14, dan kan de terugkeer van Van Gaal nog worden geblokkeerd. Van Gaal en Cruijff zijn zoals bekend geen vrienden.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo nov 16, 2011 7:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo nov 16, 2011 7:03 pm

WTF? :confused.gif:

JC en LvG in één boot. De Titanic?

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door SylvievdVaart » wo nov 16, 2011 7:03 pm

Daar red ik het niet mee. Ik ga aan de whisky.
Ik zal ook eens zo'n fles uit de kast trekken. Je hebt gelijk, sterk spul is een aanrader nu :icon_mrgreen.gif:
Dit gaat vanavond en de komende periode oorlog opleveren. De reactie van Sjaak Swart net bij de slagboom zei wat dat betreft genoeg: "Van Gaal directeur? Ja, maar niet hier.."
Ja, ouch.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 16, 2011 7:04 pm

Ajaciedjuh schreef:Cruijff staat niet schaakmat, sterker nog ik zet in op dat Van Gaal Geen Algemeen directeur gaat worden.
Sportwereld schreef:Louis van Gaal directeur Ajax

Ledenraad kan vanavond komst Van Gaal nog blokkeren
© EPA
Louis van Gaal wordt directeur van Ajax. De voormalige trainer van Bayern München gaat per 1 juli volgend jaar aan de slag bij zijn oude club met wie hij midden jaren negentig grote successen boekte.

Martin Sturkenboom treedt eveneens toe tot de directie van Ajax. De oud-voorzitter van FC Utrecht gaat de portefeuille algemene zaken beheren. Danny Blind wordt de rechterhand van Van Gaal en zal tot 1 juli zelf de technische zaken doen.

Cruijff
Of bestuurslid Johan Cruijff het hiermee eens is, is zeer de vraag. De clublegende is schriftelijk op de hoogte gesteld door RvC-voorzitter Steven te Have, die de commissarissen uitnodigde voor een vergadering. Daar schitterende Cruijff door afwezigheid. De vier overige commissarissen hebben ingestemd met het besluit Van Gaal binnen te halen.

Ledenraad beslist
Vanavond is er een ledenraadvergadering bij Ajax, waarin er gesproken wordt over het conflict tussen Cruijff en de overige commisarissen. Mocht de ledenraad partij kiezen voor de legendarische nummer 14, dan kan de terugkeer van Van Gaal nog worden geblokkeerd. Van Gaal en Cruijff zijn zoals bekend geen vrienden.
Ten Have zal het hard spelen. Hij zal de ledenraad dwingen tot een keuze.

Voor eeuwig door rommelen met Cruijff, of aanpakken met Louis.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59108
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » wo nov 16, 2011 7:04 pm

Tja, kijk ik er van op ?.Nee eigenlijk niet .. Ik denk dat JC en LvG elkaar gaan vinden ...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » wo nov 16, 2011 7:07 pm

999 schreef:Tja, kijk ik er van op ?.Nee eigenlijk niet .. Ik denk dat JC en LvG elkaar gaan vinden ...
:drecul.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 7:08 pm

999 schreef:Tja, kijk ik er van op ?.Nee eigenlijk niet .. Ik denk dat JC en LvG elkaar gaan vinden ...
Louis wordt zelfs de nieuwe adviseur van Cruijff. Eindelijk de ego's aan de kant en hand in hand Ajax bij de hand nemend. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 7:11 pm

Als LvG maar beseft dat hij met zijn TIPS de jeugd heeft verneukt destijds! Fantastische coach en een geniale vent, maar wel een met narcistische trekjes en een tunnelvisie. Blind als TD was vorige keer ook al zo'n succes... Heel Jong Ajax een contract, bakken met geld aan miskopen. Topper.

Cruijff is niet zaligmakend maar of dit de oplossing is?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » wo nov 16, 2011 7:11 pm

Ik begin er overigens meer en meer van overtuigd te raken dat John de Mol hier de master of puppets is. Wie anders kan zo'n script in elkaar draaien?

Hij zal binnenkort wel de markt op gaan met Ajax, de musical.
Nil volentibus arduum

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ronald! » wo nov 16, 2011 7:11 pm

Wat gaan we nou krijgen?!? Geen touw aan vast te knopen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 7:12 pm

999 schreef:Tja, kijk ik er van op ?.Nee eigenlijk niet .. Ik denk dat JC en LvG elkaar gaan vinden ...
No way! Geloof ik niks van. LvG is de enige troef die Ten Have kon spelen: een Ajax grootsheid die lijnrecht tegenover Cruijff staat. Geen 2 personen hebben Ajax aanhangers zo verdeeld als deze 2, dat weet Ten Have dondersgoed.
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 16, 2011 7:12 pm

De Dominee schreef:
999 schreef:Tja, kijk ik er van op ?.Nee eigenlijk niet .. Ik denk dat JC en LvG elkaar gaan vinden ...
No way! Geloof ik niks van. LvG is de enige troef die Ten Have kon spelen: een Ajax grootsheid die lijnrecht tegenover Cruijff staat. Geen 2 personen hebben Ajax aanhangers zo verdeeld als deze 2, dat weet Ten Have dondersgoed.
Yup, hij dwingt de ledenraad te kiezen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » wo nov 16, 2011 7:13 pm

Was het de vorige keer eigenlijk wel zo'n succes met die van Gaal, verder kijk ik eigenlijk niet uit naar zijn stuitend arrogante optredens en denderende praatjes.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 7:14 pm

Citaat Van Gaal pas geleden nog 'zolang Cruijff er zit, is terugkeer bij Ajax voor mij uitgesloten'. Vandaar zijn aanstelling juli 2012. Hebben ze nog ff de tijd om Cruijff eruit te werken. Er staat niet voor niks bij, uiterlijk juli 2012. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 7:15 pm

LvG als TD was geen succes. Hij was te druk met beleidsplannen maken waarna hij vergat contracten van spelers te verlengen...
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » wo nov 16, 2011 7:15 pm

InnerHarbour schreef:Was het de vorige keer eigenlijk wel zo'n succes met die van Gaal, verder kijk ik eigenlijk niet uit naar zijn stuitend arrogante optredens en denderende praatjes.
Hij wordt AD.. komt dus bijna nooit in de pers.

Van Gaal als AD zie ik echt wel zitten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 16, 2011 7:16 pm

Ik ook. Het zou mooi zijn als Cruijff de jeugdopleiding blijft doen, maar dat zal wel niet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » wo nov 16, 2011 7:19 pm

GangstaRiB schreef:Hij wordt AD.. komt dus bijna nooit in de pers.

Van Gaal als AD zie ik echt wel zitten.
Van Gaal niet in de pers, nou dat moet ik nog zien, hij breekt zijn nek om via de pers iedereen op zijn bekende enge manier te vertellen hoe het moet. Dat gigantische ego van hem kan niet buiten de pers blijven als hij weer binnen is.
YNWA

Nicolai
Berichten: 297
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Nicolai » wo nov 16, 2011 7:20 pm

Ajaciedjuh schreef:Ik ook. Het zou mooi zijn als Cruijff de jeugdopleiding blijft doen, maar dat zal wel niet.
Denk het niet en dan zullen Jonk en Bergkamp ook opstappen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » wo nov 16, 2011 7:20 pm

Achterbaks. Een ander woord heb ik er niet voor. En natuurlijk staat Blind weer vooraan. Het onderkruipsel. :1evil.gif:

Als dit doorgaat, houd ik offcieel op supporter van Ajax te zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie