De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Laudrup » do nov 17, 2011 10:09 am

joey schreef:
LucaS schreef:
joey schreef:Ach, Steef zei in het voorjaar al dat ze met Van Gaal bezig waren. Dus wie zegt dat ze de kandidatuur van Ling ooit serieus hebben genomen?

Cruijff wilde antwoorden maar die kreeg hij niet.
De huidige RvC leden in het voorjaar al bezig met van Gaal? Lijkt me erg sterk

Tja, wie heeft de vier andere leden van de RVC benoemd?

Wat een slangentuin is mijn voormalige club toch.


Van Gaal is totaal ongeschikt als AD en zijn visie op jeugdvoetbal is funest. Zo komen we er nooit bovenop.
Maar dat is voor jou toch niet meer relevant? Aangezien het je club toch niet meer is.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » do nov 17, 2011 10:11 am

joey schreef:

Van Gaal is totaal ongeschikt als AD en zijn visie op jeugdvoetbal is funest. Zo komen we er nooit bovenop.
Waarom zou Van Gaal invloed uitoefenen op het jeugdvoetbal? Ik neem aan dat ze gewoon verder gaan op de ingeslagen weg met de mensen die er nu zitten? Inclusief Cruijff. :confused.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » do nov 17, 2011 10:11 am

Omdat Van Gaal zich overal mee bemoeit en niet van zichzelf weet dat hij geen kijk heeft op jeugdvoetbal. Hij wil het liefst bepalen hoe de E'tjes moeten spelen in het jaar 2111.

@Laudrup:ik stel het alleen vast. Degenen die nu staan te juichen komen van de koude kermis thuis. :aai.gif:
Laatst gewijzigd door joey op do nov 17, 2011 10:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » do nov 17, 2011 10:12 am

joey schreef:Dat is alleen voorde bühne. Van Gaal wil echt niet met Cruijff samenwerken.

Mijn vriendin vanmorgen: 'Ajax is allang geen voetbalclub meer. Ajax is een bedrijf met een verwerpelijke bedrijfscultuur.'

Ik wil er niets meer mee te maken hebben. Bah.
Ajax heeft de bedrijfs en de voetbalkant niet in balans weten te houden. Dan helt het weer door naar de ene kant, dan weer naar de andere. En ertussendoor gaan de twee kanten nog wat robbertjes vechten. Onwaarschijnlijk amateurisme (zeker vanuit het oogpunt van Amerikaanse professionele sport). Nederland op zijn smalst.

Daarnaast blijft het een simpel feit dat Cruijff en van Gaal elkaar gewoon de hand zouden kunnen schudden. Als je allebei het beste met Ajax voor hebt moet dat geen probleem zijn. Als iets me niet aanstaat in dit hele 'proces' is dat het kleinzielige en de kleinzerigheid. Zie geen verschil met peuters die elkaar in de zandbak met speelgoedautootjes de hersens inslaan. Van volwassen mensen mag je toch meer verwachten?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » do nov 17, 2011 10:13 am

Dan overschat je de heren, Raymon, die gaan nooit door één deur kunnen. Neem aan dat de komst van Van Gaal exit Cruijff (/Jonk/Bergkamp) is.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » do nov 17, 2011 10:16 am

MT, dat is leuk bedacht, maar dan breng je eerst Cruijff en Van Gaal met elkaar in contact, dan zorg je ervoor dat die twee hun problemen uitpraten en dan, ja dan zou Van Gaal AD kunnen worden.

Op deze manier werkt het natuurlijk niet. En dat is ook helemaal niet de bedoeling. Die schijnheilige Ten Have roept dan dat Van Gaal en Cruijff moeten gaan samenwerken. Dat gelooft hij zelf niet, hoor. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 17, 2011 10:17 am

Het blijft een grote bende, wat de uitkomst van deze coup ook is. Stel dat Van Gaal doorgaat, dan vallen er ongetwijfeld in de jeugd diverse trainers weg. Denk daarnaast ook nog eens de lijntjes naar jeugdspelers via Sjaakie Swart.

Enige oplossing zou de combinatie Cruijff/Van Gaal zijn, maar helaas is dat ook een kansloze missie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do nov 17, 2011 10:18 am

Toch ben ik er van overtuigd dat zodra Cruijff definitief weg is, dat we dan gelijk kunnen stoppen met allerlei loopgraaf-oorlogen. Geen geroddel in de Telegraaf, geen magische verschijnining meer, geen geschreeuw vanaf de kant meer.

Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van een stel fossielen die alles beter denken te weten, maar er niks voor willen doen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 17, 2011 10:19 am

Afbeelding
Afbeelding
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » do nov 17, 2011 10:19 am

Raymon schreef:
joey schreef:

Van Gaal is totaal ongeschikt als AD en zijn visie op jeugdvoetbal is funest. Zo komen we er nooit bovenop.
Waarom zou Van Gaal invloed uitoefenen op het jeugdvoetbal? Ik neem aan dat ze gewoon verder gaan op de ingeslagen weg met de mensen die er nu zitten? Inclusief Cruijff. :confused.gif:
Omdat van Gaal eindverantwoordelijk is misschien? Ik neem aan dat je niet ergens eindverantwoordelijk wil zijn wat haaks staat op je eigen visie. Van Gaal is van totaalvoetbal, systeemdenken en TIPS. Lees zijn boeken er op na en je lees zelfs letterlijk dat het niet gaat om 'uitzonderlijk talent', maar meer om hoe dat past binnen een elftal. Dat is een visie die hij projecteert op alle lagen in de jeugd. Dat is een visie, maar het is niet de visie van Cruijff (of die van mij, maar wie ben ik). Levensader I gaat dus, in mijn ogen, helemaal de verkeerde kant op. Een andere ader is het technische beleid rondom het eerste elftal. Dat ligt dan in handen van Blind en daar hebben we de vruchten ook van geplukt. Langdurige contracten, veel miskopen etc. Kijk, ik ben iedereen bereid een (nieuwe) kans te geven, maar het verleden en de visie is niet de mijne. Dat staat volstrekt los van Cruijff, want ook daar kun je een hoop op aanmerken. Ik heb alleen wel het volste vertrouwen in zijn visie op Levensader I. That's all. Verder ben ik heel benieuwd hoe Ten Have Louis van Gaal gaat 'controleren'. Op de een of andere manier heb ik daar ook niet zo'n lekker beeld bij.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 17, 2011 10:19 am

GangstaRiB schreef:Toch ben ik er van overtuigd dat zodra Cruijff definitief weg is, dat we dan gelijk kunnen stoppen met allerlei loopgraaf-oorlogen. Geen geroddel in de Telegraaf, geen magische verschijnining meer, geen geschreeuw vanaf de kant meer.

Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van een stel fossielen die alles beter denken te weten, maar er niks voor willen doen.
Cruijff zal nooit helemaal weg zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do nov 17, 2011 10:21 am

Ajaciedjuh schreef:
GangstaRiB schreef:Toch ben ik er van overtuigd dat zodra Cruijff definitief weg is, dat we dan gelijk kunnen stoppen met allerlei loopgraaf-oorlogen. Geen geroddel in de Telegraaf, geen magische verschijnining meer, geen geschreeuw vanaf de kant meer.

Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van een stel fossielen die alles beter denken te weten, maar er niks voor willen doen.
Cruijff zal nooit helemaal weg zijn.
Nee, maar zijn impact zal wel veel minder worden. Daar is Ajax alleen maar bij gebaat.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do nov 17, 2011 10:22 am

Peter schreef:Arthur, ik denk dat de helft van AT dit geen zier uit maakt. Het belang van Ajax staat helemaal niet voorop. Je gaf het al terecht aan, maar laat ik het nog maar eens neerzetten:

Van Gaal: AD
Blind: TD
VdAat: Commercieel
Slop: Financieel

Een kwartet aan mensen die al bewezen hebben niet geschikt te zijn voor de positie die ze gaan bekleden. En dan toch gaat de vlag hier uit. Schiet mij maar lek. Zelfs de manier waarop wordt hier als een 'fantastisch schouwspel' gezien. Soms vraag ik me af of we hier wel fan zijn van dezelfde voetbalclub.
Dat gevoel mag dan nieuw voor jou zijn, mij bekruipt het al sinds de jaren 90 bij tijd en wijlen. Sterker nog, ik vraag me vaak af of mensen wel fan zijn van de voetbalclub of alleen van een persoon.
Laatst gewijzigd door Le T. op do nov 17, 2011 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » do nov 17, 2011 10:26 am

Van Gaal zet aandeel Ajax op winst
AMSTERDAM (AFN) - De komst van Louis van Gaal naar Ajax werd donderdag goed ontvangen door beleggers. De koers van het aandeel van de beursgenoteerde Amsterdamse voetbalclub steeg in de eerste handelsminuten met 3,9 procent tot 6,65 euro.

Het handelsvolume lag kort na opening ongeveer vier keer zo hoog als gemiddeld. Ongeveer 2000 aandelen Ajax werden verhandeld, tegen een gemiddeld dagvolume van 470 stukken.
Woensdagavond werd onverwacht bekend dat Ajax Van Gaal per 1 juli 2012 wil benoemen tot algemeen directeur.
Het is en blijft een beursgenoteerde club. Met ook flinke financiële belangen van externe partijen zoals sponsors. Ook dáár heeft een RvC rekening mee te houden. Als het een serieus orgaan is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » do nov 17, 2011 10:28 am

Peter schreef:Ik neem aan dat je niet ergens eindverantwoordelijk wil zijn wat haaks staat op je eigen visie.
Precies. Vandaar dat de opmerking van Molenaar, dat de RvC leden er alleen zitten om ja te knikken bij de beslissingen van Cruijff, ook zo lachwekkend was.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » do nov 17, 2011 10:33 am

joey schreef:MT, dat is leuk bedacht, maar dan breng je eerst Cruijff en Van Gaal met elkaar in contact, dan zorg je ervoor dat die twee hun problemen uitpraten en dan, ja dan zou Van Gaal AD kunnen worden.
Daar is het nu te laat voor. Maakt niet uit of het netjes of achterbaks was. Het is gebeurt. Ik denk dat Cruijff erg veel goodwill kan winnen als hij zich nu de grootste toont. 'Photo op' (opportunity) heet dat hier. Van Gaal en Cruijff elkaar de hand schuddend en allebei achter Ajax. Boem. Iedereen stil. Cruijff deed toch altijd het onverwachte? Zo moeilijk is deze niet. Kans voor open doel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » do nov 17, 2011 10:33 am

De ellende bij Ajax wordt steeds veroorzaakt door niet-voetbalmensen die hun plaats niet kennen.

Ik vind het wel grappig dat de koers van het aandeel stijgt. De bureaucraten grijpen de macht ten koste van de voetbalmensen. Het gaat nu weer gewoon over bonussen en geld verdienen en sponsorcontracten en transfersommen en makelaarsdeals in plaats van over voetbal.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » do nov 17, 2011 10:40 am

Zeux schreef:
Van Gaal zet aandeel Ajax op winst
AMSTERDAM (AFN) - De komst van Louis van Gaal naar Ajax werd donderdag goed ontvangen door beleggers. De koers van het aandeel van de beursgenoteerde Amsterdamse voetbalclub steeg in de eerste handelsminuten met 3,9 procent tot 6,65 euro.

Het handelsvolume lag kort na opening ongeveer vier keer zo hoog als gemiddeld. Ongeveer 2000 aandelen Ajax werden verhandeld, tegen een gemiddeld dagvolume van 470 stukken.
Woensdagavond werd onverwacht bekend dat Ajax Van Gaal per 1 juli 2012 wil benoemen tot algemeen directeur.
Het is en blijft een beursgenoteerde club. Met ook flinke financiële belangen van externe partijen zoals sponsors. Ook dáár heeft een RvC rekening mee te houden. Als het een serieus orgaan is.
Dit begon zo onderhand ook wel een serieus probleem te worden denk ik. Sponsors vinden het natuurlijk niet prettig als de leiding van de club elkaar continu voor rotte vis uitmaakt in de publiciteit.

Helaas zal dat voorlopig echter nog niet voorbij zijn. Deze soap duurt nog wel even voort.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » do nov 17, 2011 10:44 am

Laten we eens naar de organisatie kijken bij Bayern Munchen:
De AG:

KARL-HEINZ RUMMENIGGE
Vorstandsvorsitzender (voorzitter van de Raad van Bestuur)

KARL HOPFNER
Stellvertretender Vorstandsvorsitzender
Karl Hopfner ist seit 1983 beim FC Bayern. Zunächst als Geschäftsführer des FC Bayern München e.V., später zudem noch als einer der Geschäftsführer...

ANDREAS JUNG
Stellvertretender Vorstand
Andreas Jung kam 1996 zum FC Bayern. Vor seinem Engagement beim Rekordmeister war der studierte Sport-Wissenschaftler...

CHRISTIAN NERLINGER
Sportdirektor
Christian Nerlinger ist seit 1. Juli 2009 Sportdirektor des ­ FC Bayern München, das Jahr vorher fungierte er als Team­manager.

ULI HOENESS
Aufsichtsratsvorsitzender
Nach 30 Jahren als Manager Nachfolger von Franz Beckenbauer als Präsident des FC Bayern München e.V. und Aufsichtsratsvorsitzender...

MITGLIEDER DES AUFSICHTSRATES
Uli Hoeneß (FC Bayern München e.V.), Herbert Hainer (adidas AG), Rupert Stadler (AUDI AG) - alle Mitglieder hier.

De 'Verein':

ULI HOENESS
Präsident
Uli Hoeneß löste nach 30 Jahren als Manager und Vorstand am 27. November 2009 Franz Beckenbauer als Präsident des FC Bayern München e.V. ab.

DR. FRITZ SCHERER
Vizepräsident
Seit 1994 Vizepräsident des FC Bayern München e.V. War vorher von 1985 bis 1994 Präsident, davor sechs Jahre Schatzmeister des Klubs.

BERND RAUCH
2. Vizepräsident
Bernd Rauch ist seit 1979 Mitglied im Verein. Der Architekt war zudem von 1992 bis 2002 Mitglied des Verwaltungsbeirates.

FRANZ BECKENBAUER
Ehrenpräsident
Der „Kaiser“, geboren am 11.09.1945, hat als Spieler alles gewonnen, was es zu gewinnen gibt.
Ziet er uit als een prima model. Van Gaal als de Rummenige?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Feest » do nov 17, 2011 10:46 am

NBA,gniffel, gniffel...
Monkey Tonk schreef:
joey schreef:Dat is alleen voorde bühne. Van Gaal wil echt niet met Cruijff samenwerken.

Mijn vriendin vanmorgen: 'Ajax is allang geen voetbalclub meer. Ajax is een bedrijf met een verwerpelijke bedrijfscultuur.'

Ik wil er niets meer mee te maken hebben. Bah.
Ajax heeft de bedrijfs en de voetbalkant niet in balans weten te houden. Dan helt het weer door naar de ene kant, dan weer naar de andere. En ertussendoor gaan de twee kanten nog wat robbertjes vechten. Onwaarschijnlijk amateurisme (zeker vanuit het oogpunt van Amerikaanse professionele sport). Nederland op zijn smalst.

Daarnaast blijft het een simpel feit dat Cruijff en van Gaal elkaar gewoon de hand zouden kunnen schudden. Als je allebei het beste met Ajax voor hebt moet dat geen probleem zijn. Als iets me niet aanstaat in dit hele 'proces' is dat het kleinzielige en de kleinzerigheid. Zie geen verschil met peuters die elkaar in de zandbak met speelgoedautootjes de hersens inslaan. Van volwassen mensen mag je toch meer verwachten?

GangstaRiB
Berichten: 16881
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do nov 17, 2011 10:50 am

joey schreef:De ellende bij Ajax wordt steeds veroorzaakt door niet-voetbalmensen die hun plaats niet kennen.

Ik vind het wel grappig dat de koers van het aandeel stijgt. De bureaucraten grijpen de macht ten koste van de voetbalmensen. Het gaat nu weer gewoon over bonussen en geld verdienen en sponsorcontracten en transfersommen en makelaarsdeals in plaats van over voetbal.
Beste Joey, de zogenaamde voetbalmensen hebben nu 4 maanden de tijd gehad. En ze komen met niks.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » do nov 17, 2011 10:54 am

Wat wil je, als alles afgeschoten wordt. En we weten nu waarom.


Cruijff was druk bezig met de jeugdopleiding. Maar dat houdt nu op, vrees ik. Gaan we vrolijk verder met het opleiden van Donaldjes en Anitaatjes.

Voor de jeugdspelers en hun ouders vind ik het jammer.

Van Gaal zal nu Andries Jonker gaan binnenhalen. schat ik. Misschien als Hoofd Opleiding?
Laatst gewijzigd door joey op do nov 17, 2011 11:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Feest » do nov 17, 2011 10:58 am

Marillion schreef:
Zeux schreef:
Van Gaal zet aandeel Ajax op winst
AMSTERDAM (AFN) - De komst van Louis van Gaal naar Ajax werd donderdag goed ontvangen door beleggers. De koers van het aandeel van de beursgenoteerde Amsterdamse voetbalclub steeg in de eerste handelsminuten met 3,9 procent tot 6,65 euro.

Het handelsvolume lag kort na opening ongeveer vier keer zo hoog als gemiddeld. Ongeveer 2000 aandelen Ajax werden verhandeld, tegen een gemiddeld dagvolume van 470 stukken.
Woensdagavond werd onverwacht bekend dat Ajax Van Gaal per 1 juli 2012 wil benoemen tot algemeen directeur.
Het is en blijft een beursgenoteerde club. Met ook flinke financiële belangen van externe partijen zoals sponsors. Ook dáár heeft een RvC rekening mee te houden. Als het een serieus orgaan is.
2000 stuks à +- 6 Euro is 12000 Euro. Iedereen met belang bij het draaien naar goed nieuws kan in zo'n bedragje handelen. Zou wel willen weten wie er dan gekocht heeft en van wie....

Dit begon zo onderhand ook wel een serieus probleem te worden denk ik. Sponsors vinden het natuurlijk niet prettig als de leiding van de club elkaar continu voor rotte vis uitmaakt in de publiciteit.

Helaas zal dat voorlopig echter nog niet voorbij zijn. Deze soap duurt nog wel even voort.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Feest » do nov 17, 2011 10:59 am

Marillion schreef:
Zeux schreef:
Van Gaal zet aandeel Ajax op winst
AMSTERDAM (AFN) - De komst van Louis van Gaal naar Ajax werd donderdag goed ontvangen door beleggers. De koers van het aandeel van de beursgenoteerde Amsterdamse voetbalclub steeg in de eerste handelsminuten met 3,9 procent tot 6,65 euro.

Het handelsvolume lag kort na opening ongeveer vier keer zo hoog als gemiddeld. Ongeveer 2000 aandelen Ajax werden verhandeld, tegen een gemiddeld dagvolume van 470 stukken.
Woensdagavond werd onverwacht bekend dat Ajax Van Gaal per 1 juli 2012 wil benoemen tot algemeen directeur.
Het is en blijft een beursgenoteerde club. Met ook flinke financiële belangen van externe partijen zoals sponsors. Ook dáár heeft een RvC rekening mee te houden. Als het een serieus orgaan is.
2000 stuks à +- 6 Euro is 12000 Euro. Iedereen met belang bij het draaien naar goed nieuws kan in zo'n bedragje handelen. Zou wel willen weten wie er dan gekocht heeft en van wie....

Dit begon zo onderhand ook wel een serieus probleem te worden denk ik. Sponsors vinden het natuurlijk niet prettig als de leiding van de club elkaar continu voor rotte vis uitmaakt in de publiciteit.

Helaas zal dat voorlopig echter nog niet voorbij zijn. Deze soap duurt nog wel even voort.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » do nov 17, 2011 11:00 am

Wat is er zoal afgeschoten dan van die stroom initiatieven om het bestuur op orde te krijgen?
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie