De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » do nov 17, 2011 5:12 pm

Luciano schreef:
Zeux schreef:
De Dominee schreef: Lijkt me sterk. Blind ook?!
Kamp-Cruijff zal krachtiger zijn dan Kamp-Van Gaal.

Deze bom was nodig, want proces zat muurvast in drijfzand.
Dit is geen bom maar een misschien wel allesvernietigende kernbom afgevuurd door mensen zonder enige liefde voor Ajax.
Wees niet zo'n dramaqueen.

Cruijff krijgt niks voor elkaar, laten we daar nou eens vanuit gaan. Het is heel logisch dat Ten Have nu de boel aanpakt. Als we op Cruijff moeten wachten, loopt iedereen gratis de deur uit. Als je liefde voor Ajax hebt, kies je tegen Cruijff. Geweldige voetballer, waardeloze bestuurder.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » do nov 17, 2011 5:18 pm

Ik ben ook bang dat dit wel eens het definitieve einde van Ajax als potentiële topclub kan zijn. De jeugdopleiding gaat dit nooit overleven en dat was de laatste hoop.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » do nov 17, 2011 5:22 pm

Yep, we gaan gewoon door in de lijn van de laatste 15 jaar, met kansloze directeuren als Van Gaal en Sturkenboom.

Dit overleeft Ajax niet.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » do nov 17, 2011 5:23 pm

GangstaRiB schreef: Wees niet zo'n dramaqueen.

Cruijff krijgt niks voor elkaar, laten we daar nou eens vanuit gaan. Het is heel logisch dat Ten Have nu de boel aanpakt. Als we op Cruijff moeten wachten, loopt iedereen gratis de deur uit. Als je liefde voor Ajax hebt, kies je tegen Cruijff. Geweldige voetballer, waardeloze bestuurder.
Waar zul jij verstand van hebben? Je posts zijn een grote aaneenschakeling van blinde beredenaties gebaseerd op minimale en zwaar gekleurde informatie. Iemand die v/d Boog als goede directeur ziet valt simpelweg totaal niet serieus te nemen wat je ook van Cruijff vindt. De enige die hier de klappen van vangt is de club Ajax. Dit gaat namelijk niet goed.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » do nov 17, 2011 5:26 pm

De belangrijkste man uit de historie van de club die zo geschoffeerd wordt door een stel totale voetbal nobody's. Dit kan ook alleen bij Ajax. 15 jaar een spoor van vernieling. Deze opengereten littekens zullen nooit meer herstellen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do nov 17, 2011 5:31 pm

Jöhnk schreef:Yep, we gaan gewoon door in de lijn van de laatste 15 jaar
Cruijff die van een afstandje maar wat roept, bestuurders die doen of hij geniaal is en naar hem luisteren en een competent iemand vervangen voor een incompetent vriendje omdat ze dat eventjes uit de wind van de door de Telegraaf opgehitste supporters houdt, zodat dan bekwame mensen de rotzooi kunnen opruimen waarna Cruijff weer vrijblijvend wat gaat roepen?

Dát is namelijk de laatste 15 jaar.
Wollt ihr den totalen Mensch?

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jamie » do nov 17, 2011 5:31 pm

Luciano schreef:De belangrijkste man uit de historie van de club die zo geschoffeerd wordt door een stel totale voetbal nobody's.
:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 17, 2011 5:32 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » do nov 17, 2011 5:39 pm

Le T. schreef:
Jöhnk schreef:Yep, we gaan gewoon door in de lijn van de laatste 15 jaar
Cruijff die van een afstandje maar wat roept, bestuurders die doen of hij geniaal is en naar hem luisteren en een competent iemand vervangen voor een incompetent vriendje omdat ze dat eventjes uit de wind van de door de Telegraaf opgehitste supporters houdt, zodat dan bekwame mensen de rotzooi kunnen opruimen waarna Cruijff weer vrijblijvend wat gaat roepen?

Dát is namelijk de laatste 15 jaar.
Laat me niet lachen. Geen een van ál die incompetente plucheklevers die we in die periode in het bestuur hebben gehad is daar op voorspraak van Cruijff terechtgekomen. Er is er ook geen één die Ajax verder heeft geholpen door kennis of goede beslissingen. Als jij serieus beweert dat dat eigenlijk hele goede mensen waren, maar dat ze zich alleen gedroegen als incompetente managers doordat Cruijff en De Telegraaf wekelijks wat artikeltjes publiceerden dan heb je wel een heel groot bord voor je kop.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » do nov 17, 2011 5:47 pm

Nu zal ik wel weer subjectief zijn en niet in zien dat Cruijff een slecht mens (Ajax Rules, 2011) is, maar hier zegt hij gewoon zinnige dingen. Je kan het ook moeilijk met hem oneens zijn, want de wijze waarop dit allemaal gaat is ook onbeschoft.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door martijn401 » do nov 17, 2011 6:09 pm

Helemaal mee eens Peter. Voor mij houdt het echt op als ze Cruijff eruit werken.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » do nov 17, 2011 6:12 pm

Nou ja, ik weet wat ie bijv. met Van Beveren deed en dat gaat ie niet flikken met Ajax.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » do nov 17, 2011 6:14 pm

'Die vier hebben geen verstand van de materie op De Toekomst'

Davids ook niet?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » do nov 17, 2011 6:15 pm

Te triest.Denk ook niét dat de supporters hiermee akkoord gaan.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do nov 17, 2011 6:15 pm

Arthur schreef:
Le T. schreef:
Jöhnk schreef:Yep, we gaan gewoon door in de lijn van de laatste 15 jaar
Cruijff die van een afstandje maar wat roept, bestuurders die doen of hij geniaal is en naar hem luisteren en een competent iemand vervangen voor een incompetent vriendje omdat ze dat eventjes uit de wind van de door de Telegraaf opgehitste supporters houdt, zodat dan bekwame mensen de rotzooi kunnen opruimen waarna Cruijff weer vrijblijvend wat gaat roepen?

Dát is namelijk de laatste 15 jaar.
Laat me niet lachen. Geen een van ál die incompetente plucheklevers die we in die periode in het bestuur hebben gehad is daar op voorspraak van Cruijff terechtgekomen. Er is er ook geen één die Ajax verder heeft geholpen door kennis of goede beslissingen. Als jij serieus beweert dat dat eigenlijk hele goede mensen waren, maar dat ze zich alleen gedroegen als incompetente managers doordat Cruijff en De Telegraaf wekelijks wat artikeltjes publiceerden dan heb je wel een heel groot bord voor je kop.
Ik beweer helemaal niet dat het goede mensen waren, wel dat Cruijff hun zwakte en de zwakte van de bestuursstructuur heeft gebruikt om zijn vriendjes benoemd te krijgen en zijn 'voetbalfilosie' wat betreft dat goed paarden goede ruiters zijn verwezenlijkt te zien. En samen met die Telegraaf van hem heeft hij ook bijgedragen aan het vertrek van bekwame mensen, die de rommel van zijn vriendjes mochten opruimen.

En toen kwam er een breuk met die voorgaande periode dmv het rapport Coronel: Geen verse paarden meer als ruiter, geen clubjes bestuurders meer die gezamenlijk verantwoordelijk zijn en dus niet verantwoordelijk en bestuurlijk zwak, geen fixatie op presteren meer in de jeugdopleiding maar op de ontwikkeling van spelers. Dát was de breuk met het verleden.

Maar toen kwam Cruijff langs om er een stokje voor te steken. Hij ging "het" doen, het rapport was niet meer nodig, en Van Basten kon benoemd worden. Dus de lijn van die slechte tien jaar kon dankzij Cruijff toch worden voortgezet. Inclusief het feit dat niemand verantwoordelijk was, want Cruijff riep dat hij het was en vertrok weer.

Coronel ging toen proberen er toch maar het beste van te maken. En wonder boven wonder wist hij de club snel uit het sportieve en financiele dal te trekken. En toen dat bijna klaar was, kwam Cruijff weer langs met zijn krant. Moest het beleid weer terug naar de periode van voor het rapport: Een beginnend trainer aanstellen, met alle problemen van dien, en niemand die verantwoordelijk is want iedereen is het een beetje (toegegeven, dat hadden de stropdassen zelf bedacht, maar Cruijff overtreft ze daarin met verve). En weer wordt het een zooitje. Met Cruijff gaat het dus heel snel weer lijken op het beleid van tot 2008.

Nu hebben we dan bijvoorbeeld zijn technisch hart, die drie en dan nog mensen er omheen. Maar wie is er nou eigenlijk waar verantwoordelijk voor? Wie moet een directeur aanspreken als er iets misgaat? En wie is er verantwoordelijk dat er een directeur is? Wie is er verantwoordelijk voor het verlengen van contracten? Een TD had geen rendement zegt hij, maar wie gaat er dan zorgen voor de verkoop en aankoop van spelers? Ik ben nooit een Blind fan geweest maar toen hij na maanden leuren Huntelaar voor 27 miljoen wist te verkopen was hij heel waardevol. Als een club zich meldt voor Vertonghen, wie gaat dat dan doen? Wat is het telefoonnummer van het technische hart en de mensen eromheen. Zo van "Jij mag deze keer de onderhandelingen doen Bryan"? "Als je vindt dat hij weg mag tenminste, beslis jij maar." Zoiets?

Zo kun je toch geen voetbalclub besturen? En nee, een bedrijf ook niet. Het was voor Coronel al niet goed geregeld met de verantwoordelijkheden, maar zoals het onder het Cruijff ging sloeg helemaal nergens op.

En dan doen mensen het voorkomen alsof je 15 jaar wanbeleid had, en daarna Cruijff. Maar Cruijff was een grote factor in dat wanbeleid en was degene die het omgooien daarvan kwam verstieren, om 2 jaar later terug te komen om er helemaal zelf een nog groter zooitje van te maken. Maar Cruijff is daar natuurlijk niet verantwoordelijk voor, zo kijkt hij namelijk tegen verantwoordelijkheid aan: "Het is mijn probleem niet, ik ga lekker terug naar Barcelona".
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door bryan » do nov 17, 2011 6:15 pm

Ja, Davids dus iemand die niets heeft met Ajax volgens Cruijff.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » do nov 17, 2011 6:20 pm

Zeux schreef:
'Die vier hebben geen verstand van de materie op De Toekomst'

Davids ook niet?
Heb jij Edgar Davids wel eens op een voetbalvisie kunnen betrappen? Ik niet. Betekend dat dat hij hem niet heeft? Nee ook niet maar ik ken hem eigelijk alleen als een aanjager met losse handjes die nu de boot van die achterbakse doorgeleende professor heeft gekozen.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » do nov 17, 2011 6:23 pm

bryan schreef:Ja, Davids dus iemand die niets heeft met Ajax volgens Cruijff.
Hij noemt een heel rijtje: Bergkamp, Jonk, Ruy, Stam, de De Boers, Overmars, Stam, Bosman.

En daar zou Davids niet tussen horen?
Pffffff

Hij heeft een mooi verhaal en ik kan voor een heel deel er ook in mee gaan, maar wat hij dan ten opzichte van Davids zegt kwa 'voetbalverstand', daarmee laat hij zien hoe klein hij is ten opzichte van criticasters. Zijn verhaal zou veel sterker zijn, als hij in ieder geval het voetbalverstand van Davids zou prijzen. Dat hij vervolgens bloedlink is dat Davids achter zijn rug om Van Gaal heeft benaderd is dan iets anders. Maar hem dan ook meteen als een nono op voetbalgebied willen wegzetten, toont zijn rancuneuze, manipulatieve kant.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door CdE » do nov 17, 2011 6:27 pm

martijn401 schreef:Helemaal mee eens Peter. Voor mij houdt het echt op als ze Cruijff eruit werken.
Voor mij ook. Dan zal dit mijn laatste jaar als seizoenkaart-houder zijn.

wizard_w
Berichten: 517
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wizard_w » do nov 17, 2011 6:33 pm

Lees net een stukje op de Vi,OF WE DOEN HET, OF WE VERTREKKEN ALLEMAAL. Dat klinkt mij niet lekker in de oren, zit te wachten op een big bang die we op de maan kunnen gaan horen, ik hou m'n hart vast.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » do nov 17, 2011 6:38 pm

Zeux schreef:
bryan schreef:Ja, Davids dus iemand die niets heeft met Ajax volgens Cruijff.
Hij noemt een heel rijtje: Bergkamp, Jonk, Ruy, Stam, de De Boers, Overmars, Stam, Bosman.

En daar zou Davids niet tussen horen?
Pffffff

Hij heeft een mooi verhaal en ik kan voor een heel deel er ook in mee gaan, maar wat hij dan ten opzichte van Davids zegt kwa 'voetbalverstand', daarmee laat hij zien hoe klein hij is ten opzichte van criticasters. Zijn verhaal zou veel sterker zijn, als hij in ieder geval het voetbalverstand van Davids zou prijzen. Dat hij vervolgens bloedlink is dat Davids achter zijn rug om Van Gaal heeft benaderd is dan iets anders. Maar hem dan ook meteen als een nono op voetbalgebied willen wegzetten, toont zijn rancuneuze, manipulatieve kant.
Wat heeft hij in godsnaam voor reden om het voetbalverstand van Davids te prijzen?

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » do nov 17, 2011 6:39 pm

Als dat al aanwezig is want dat weet jij zeker niet en als er iemand is die daar over kan oordelen dan is het Cruijff wel.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do nov 17, 2011 6:52 pm

Luciano schreef:Als dat al aanwezig is want dat weet jij zeker niet en als er iemand is die daar over kan oordelen dan is het Cruijff wel.
Inderdaad. Cruijff is tenslotte de man die al heel vroeg wist dat Van Basten, Van 't Schip en Witschge een supertrio voor Ajax zouden vormen, de perfecte technische staf.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » do nov 17, 2011 6:54 pm

Het bizarre is dat ik Cruijff en zijn oplossingen ook niet wil. Wel voor wat betreft de jeugdopleiding, maar geen Ling of Ophof etc. Het is wachten op de grote knal nu. Een soort spelletje 'chicken' en kijken wie er als eerste wijkt...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do nov 17, 2011 7:09 pm

De Dominee schreef:Het bizarre is dat ik Cruijff en zijn oplossingen ook niet wil. Wel voor wat betreft de jeugdopleiding, maar geen Ling of Ophof etc. Het is wachten op de grote knal nu. Een soort spelletje 'chicken' en kijken wie er als eerste wijkt...
Waar komt eigenlijk het idee vandaan dat Cruijff zo goed weet hoe de jeugdopleiding moet worden vormgegeven? Volgens mij kan Van Gaal bogen op grotere successen met de Ajax-opleiding. Hij zit daar vanaf eind jaren 80, en dan kun je dus de generatie van 95 aan zijn jeugdopleiding toeschrijven, niks robots zonder creativiteit, maar Kluivert en Seedorf. Wat was de erfenis van Cruijffs jeugdopleiding? Kreek en Oulida. Die goeie creatieve aanvallers komen volgens mij niet uit een jeugdopleiding naar het inzicht van Cruijff.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie