De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 7:15 pm

Bertje schreef:
Jöhnk schreef:999 bedoelt waarschijnlijk dat de beschuldiging zo vaag is dat Davids die nooit zal hoeven te bewijzen. Daar heeft hij waarschijnlijk gelijk in.
Maar de toon is gezet en niemand in Nederland zal ook maar enige twijfel hebben over wie dit gaat. Tsja, zo worden spelletjes bij Ajax gespeeld. :kots:
Dit natuurlijk flauwekul.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo nov 20, 2011 7:15 pm

Klopt. Heeft hij zeker geleerd van Coronel. Die beschuldigde Cruijff ook van van alles en nog wat, maar de 'bewijsstukken' heeft nog nooit iemand gezien of gehoord.

Het gaat erom dat het volk het gelooft.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » zo nov 20, 2011 7:17 pm

banjavi schreef:Als hij een universitaire opleiding heeft gedaan weet hij dat goed te verbergen...
Die vlieger gaat voor meer mensen op...


Leuke column van Youp van 't Hek.
Hup Ajax!
De Ledenraad. De verzoeningscommissie. De Raad van Commissarissen. De Raad van Advies. Het Egoplatform. De Technische Staf. De Arena. De Toekomst. Jongens. Veel jongens. Louter jongens. Jongens met een mening. Een mening die ze graag ventileren met een camera erbij. Er zit geen bescheiden huiskameropinietje tussen. De mening moet geventileerd. Voor minimaal 500.000 kijkers. Kijkers die de volgende dag ook weer een mening hebben. De zogenaamde koffieautomatenmening. Alle belangrijke jongens komen aan het woord. Liefst vanuit hun auto. Uiteraard een dure auto. Raampje naar beneden en kwebbelen maar. Kort en bondig. Kleumende cameraploegen wachten hen op bij de slagboom. Daarna rijden de auto’s door. Het gaat ze allemaal om de club. De club, de club en nog eens de club. Het instituut. Niemand praat voor zichzelf. Ben je gek? De club. Die gaat hen aan het hart. De club waarvan ze de teloorgang niet willen zien. De ledenogen kunnen dat niet aan. De ledenogen of de lede ogen? De club heeft hun zoveel gegeven. Zoveel goeds. Zoveel mooie uren. En aanzien natuurlijk. In het licht van de club zijn ze iemand. In dat licht worden ze nog gezien. In dat kader worden ze nog gebeld. Gevraagd. Het is aandoenlijk. Lief is het. Het gekrakeel. Allemaal kenners. Allemaal stuurlui. Allemaal aan wal. Een hele lange wal. Aan beide kanten van het kanaal staan stuurlui. Een bootloos kanaal.


„Jij belt nooit.”

„Ik bel wel, maar jij neemt nooit op.”

„Dat vind ik gek, want bij mij neemt hij altijd op.”

„Moet ik bellen?”

„Waarom belt hij zelf niet?”

Het is aandoenlijk. Al die jongens. Oude mannen inmiddels. Die allemaal in het belang van de club praten. Niet voor zichzelf. Dat hebben ze allemaal allang niet meer nodig. Hun centen elders verdiend. Daar waar ze ook hun aanzien vergaard hebben. Dus daar gaat het niet meer om. Het gaat om de club. Echt waar! Om de club. De club, de club en nog eens de club.

Het gaat niet om geld. Het gaat niet om ego’s. Het gaat om de club. Uitsluitend de club. Daar liggen de herinneringen. En de toekomst. De club heeft geluk gebracht. Sterker nog: de club heeft het leven zin gegeven. Hun levens vooral.

De misdaadverslaggever, de fulltime sidekick en oud-speler, de gepensioneerde talkshowpresentator… het praat door elkaar. Ze hebben allemaal gelijk. Volkomen gelijk zelfs. Dat vinden ze zelf ook. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de club. Zoals het Johan ook om de club gaat. Net als Louis. En Sjakie gaat het zeker om de club. En van Uri en Arie weten we dat ook. Dennis, Wim, Jaap, Keje, andere Johan, Michael, David, Steven, Henri, Arno, Danny, Henk en Theo. En Tscheu niet te vergeten. Hoe kon ik Tscheu nou vergeten? Waar is Freek eigenlijk? Maar ze hebben allemaal gelijk. Hartstikke gelijk. Net als de jongens van de voetbalkoffietijdprogramma’s. Allemaal volkomen gelijk. En goed dat ze aan het woord komen. Heel goed zelfs.

Maar hoe lossen we het op? Simpel. Heel simpel zelfs. Een vrouw moet bemiddelen. Een verstandige vrouw. Mies Bouwman. Linda de Mol. Willeke Alberti. Van mijn part mijn eigen vrouw. Dat soort. Wijze moeders met ervaring. Moeders die menig kinderopstootje in de kiem gesmoord hebben. Dames die een beetje lacherig binnenkomen en die die glimlach gedurende de bemiddeling volhouden. Ze laten de jongens uitpraten, lang uitpraten, zo uitpraten dat ze hun eigen onzin horen. Als de vrouwen maar beminnelijk blijven lachen. Halverwege hun idiote betogen denken de belangrijke mannen: waar hebben we het eigenlijk over? Precies! Dat is de kern. Waar hebben we het eigenlijk over?

Daarna elkaar aankijken, excuses murmelen, handen schudden en vort met de geit. De moeders drogen de jongenswangen, pleister op de schrammen en een lieve kus op hun kale koppies. Het leven is zo simpel.
NRC

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » zo nov 20, 2011 7:18 pm

Bertje schreef:
Jöhnk schreef:999 bedoelt waarschijnlijk dat de beschuldiging zo vaag is dat Davids die nooit zal hoeven te bewijzen. Daar heeft hij waarschijnlijk gelijk in.
Maar de toon is gezet en niemand in Nederland zal ook maar enige twijfel hebben over wie dit gaat. Tsja, zo worden spelletjes bij Ajax gespeeld. :kots:
Precies. Heel erg treurig hoe het allemaal gaat.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 20, 2011 7:19 pm

Daar is ook een naam voor. Dat heet "framing" en is vooral in de politiek in zwang.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 7:20 pm

Bertje schreef:
Jöhnk schreef:999 bedoelt waarschijnlijk dat de beschuldiging zo vaag is dat Davids die nooit zal hoeven te bewijzen. Daar heeft hij waarschijnlijk gelijk in.
Maar de toon is gezet en niemand in Nederland zal ook maar enige twijfel hebben over wie dit gaat. Tsja, zo worden spelletjes bij Ajax gespeeld. :kots:
Ik kan het mij ook moeilijk voorstellen van Cruijff, en hij formuleert het ook niet zo dat het alleen maar Cruijff zou kunnen zijn. Misschien Ling wel en Davids toen maar even wat anders ging doen?
Jöhnk schreef:Klopt. Heeft hij zeker geleerd van Coronel. Die beschuldigde Cruijff ook van van alles en nog wat, maar de 'bewijsstukken' heeft nog nooit iemand gezien of gehoord.
Jij wil beweren dat er niemand kapotgeschreven is?
Het gaat erom dat het volk het gelooft.
Het volk gelooft dat Jaap de Groot journalist is en dat Derksen verstand heeft van voetbal. Het volk gelooft dat Jonk een Ajaxhart heeft en uit clubliefde zo om geld zat te zeuren. Het volk gelooft dat het probleem van Ajax hem zit in de jeugdopleiding, en dat Cruijff dat kan oplossen als hij niet zo wordt tegengewerkt door hoge heren die het voor het geld doen, en dat de problemen niks te maken met al die bemoeienissen van Cruijff en het neerzetten van incompetente vriendjes.
Laatst gewijzigd door Le T. op zo nov 20, 2011 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Banjavi » zo nov 20, 2011 7:21 pm

banjavi wrote:
Als hij een universitaire opleiding heeft gedaan weet hij dat goed te verbergen...

Die vlieger gaat voor meer mensen op...
De UNI moet ook niet zo heel serieus genomen worden
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo nov 20, 2011 7:21 pm

Persoonlijk vind ik dat jullie allemaal voor je beurt aan het praten zijn .. Jullie leggen die link .. Voor het zelfde geld heeft Romer iets " verkeerd " gezegd .. Al zullen voorstanders van JC denken dat het ten Have is, ik bedoel maar ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 7:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Daar is ook een naam voor. Dat heet "framing" en is vooral in de politiek in zwang.
We gaan toch niet net doen of het 'kamp Cruijff' niet aan framing doet? Sterker nog: die heeft daar De Telegraaf als vehikel voor...

Blijft staan dat Davids dit niet in het luchtledige kan suggereren. Dat gaat een staart krijgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Raymond » zo nov 20, 2011 7:25 pm

Le T. schreef:
Bertje schreef:
Jöhnk schreef:999 bedoelt waarschijnlijk dat de beschuldiging zo vaag is dat Davids die nooit zal hoeven te bewijzen. Daar heeft hij waarschijnlijk gelijk in.
Maar de toon is gezet en niemand in Nederland zal ook maar enige twijfel hebben over wie dit gaat. Tsja, zo worden spelletjes bij Ajax gespeeld. :kots:
Ik kan het mij ook moeilijk voorstellen van Cruijff, en hij formuleert het ook niet zo dat het alleen maar Cruijff zou kunnen zijn. Misschien Ling wel en Davids toen maar even wat anders ging doen?
Als Ling de eventuele racist in kwestie is, zou dat in ieder geval een zeer goede reden zijn voor zijn afwijzing.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo nov 20, 2011 7:30 pm

Ling zit niet in de rvc
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 7:33 pm

InnerHarbour schreef:Ling zit niet in de rvc
WAt deed hij daar dan met Cruijff?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » zo nov 20, 2011 7:35 pm

De racist uithangen, nou goed. :excited.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » zo nov 20, 2011 7:35 pm

InnerHarbour schreef:Ling zit niet in de rvc
Klopt, maar was wel bij een bijeenkomst (geen officiële vergadering) aanwezig. Hoe wordt dat ook alweer genoemd als je Ling meeneemt naar een vergadering van de RvC, zonder dat die raad erover is ingelicht, er ruggespraak is geweest?

Geen idee wie het gezegd kan hebben, de donkere Davids over een blanke Ten Have?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo nov 20, 2011 7:37 pm

@ Zeux. Wat dacht je, ik ga ook eens lekker naar de bekende weg vragen. :ajaxsmiley.gif: Davids heeft zijn zin, het stadium dat we ons afvragen of het waar is is voor sommige is al voorbij. Er wordt nu gespeculeerd wie het geweest is, achterbakse pleuris rat die Davids.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo nov 20, 2011 7:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 7:37 pm

Grappig, voor zover ik het kan beoordelen is er maar 1 partij die met modder gooit en opponenten kleineert.
I think I lost my fucking headache

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo nov 20, 2011 7:38 pm

Raymond schreef: Als Ling de eventuele racist in kwestie is, zou dat in ieder geval een zeer goede reden zijn voor zijn afwijzing.
Een opmerking "op het racistische af" houdt niet per se in dat ie persoon ook racist is. Ik denk niet dat het ging om een afgewogen woordkeuze, maar dat het in een tirade is gebeurd. Er waren genoeg andere redenen om Ling af te wijzen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 7:38 pm

InnerHarbour schreef:@ Zeux. Wat dacht je, ik ga ook eens lekker naar de bekende weg vragen. :ajaxsmiley.gif:
Nee, ik dacht: ik ga eens vragen hoe dat gegeven zich verhoudt tot het gedrag van Cruijff/Ling toentertijd. :neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » zo nov 20, 2011 7:39 pm

LucaS schreef:Grappig, voor zover ik het kan beoordelen is er maar 1 partij die met modder gooit en opponenten kleineert.
Nou, da's niet helemaal waar.. ook Cruijff en de mensen om hem heen doen een aardige duit in dat zakje.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo nov 20, 2011 7:40 pm

Le T. schreef:
Raymond schreef: Als Ling de eventuele racist in kwestie is, zou dat in ieder geval een zeer goede reden zijn voor zijn afwijzing.
Een opmerking "op het racistische af" houdt niet per se in dat ie persoon ook racist is. Ik denk niet dat het ging om een afgewogen woordkeuze, maar dat het in een tirade is gebeurd. Er waren genoeg andere redenen om Ling af te wijzen.
Daar zal Davids dan wel heel erg helder over moeten zijn. Het klopt dat het binnen de context van het antwoord op de vraag van Joep zo opgevat kan worden, maar in de huidige vorm is het te suggestief. Je kunt op dat moment niet zeggen: ik ga hier niet dieper op in. Boter bij de vis.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wizard_w
Berichten: 517
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wizard_w » zo nov 20, 2011 7:41 pm

stelletje KUT prutsers hier....met jullie gelul en gezemel, ik loop al jaren mee hier heb zelden zulke lullekutjes gezien als nu vroeger zaten hier mensen die elke wedstrijd gingen nu zitten er lullekutjes die denken dat ze het weten en wel kunnen.

AJAX = CRUIJFF AJAX = ASD. EN FUCK DE REST HIER,,,, stelletje fucking pussies

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Banjavi » zo nov 20, 2011 7:42 pm

Dus niemand moeten we nog serieus nemen...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » zo nov 20, 2011 7:43 pm

Cruijff wel natuurlijk, en de club van 15
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo nov 20, 2011 7:43 pm

Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:@ Zeux. Wat dacht je, ik ga ook eens lekker naar de bekende weg vragen. :ajaxsmiley.gif:
Nee, ik dacht: ik ga eens vragen hoe dat gegeven zich verhoudt tot het gedrag van Cruijff/Ling toentertijd. :neutral.gif:

Nee dan is het goed. :ajaxsmiley.gif: Overigens niet achterbaks, je kan zeggen dat hij ze daarmee overvallen heeft, oke, maar hij kwam met Ling binnen, recht in hun gezicht, niet achter hun rug om.
YNWA

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Banjavi » zo nov 20, 2011 7:43 pm

wizard_w schreef:stelletje KUT prutsers hier....met jullie gelul en gezemel, ik loop al jaren mee hier heb zelden zulke lullekutjes gezien als nu vroeger zaten hier mensen die elke wedstrijd gingen nu zitten er lullekutjes die denken dat ze het weten en wel kunnen.

AJAX = CRUIJFF AJAX = ASD. EN FUCK DE REST HIER,,,, stelletje fucking pussies
En jij weet het allemaal wel? :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie