Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door wimpey » wo okt 19, 2011 6:38 pm

Marillion schreef: Maar als je er zo snel doorheen bent heb je het toch niet zo heel slim gedaan.
Nou maakte Nordin ook geen al te snuggere indruk. Maar het is sneu.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33987
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » wo nov 16, 2011 3:26 pm

Ex-Ajacied valt in Amerika in de prijzen

Mauro Rosales is verkozen tot beste nieuwkomer in de Major League Soccer. De ex-Ajacied maakte grote indruk tijdens zijn eerste seizoen bij Seattle Sounders.

Rosales (30) speelde tussen 2004 en 2007 tweeënhalf seizoen in Amsterdam. Daarna keerde hij terug naar zijn vaderland Argentinië, waar hij bij River Plate ging spelen. Via het Mexicaanse Queretaro kwam hij dit seizoen bij Seattle terecht.

'Mauro Rosales beleefde een uitstekend eerste seizoen, waarin hij snel uitgroeide tot een belangrijke schakel in de aanval van Seattle', luidt het juryrapport.
www.ad.nl

http://www.youtube.com/watch?v=8w92Ck2w ... r_embedded
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Arthur » wo nov 16, 2011 8:03 pm

Leuk, lijkt me een sympathieke jongen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Michael_B » wo nov 16, 2011 8:05 pm

Oud-Ajacied LvG is trouwens in beeld als Algemeen Directeur bij Ajax. Voor wie het interesseert... :hypocrite.gif: :ajaxsmiley.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » wo nov 16, 2011 11:57 pm

:smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 666 » za nov 19, 2011 9:28 am

Kent iemand SWS nog? Je weet wel, dat pubermeisje die 'r slaapkamertje vol posters van Wesley had hangen en columns in haar dagboek schreef over roodwitte hertjes die op de velden van de toekomst dartelen.

De bakvis met haar hertjes heeft een nat poesje van verwachtingsvolle anticipatie. Ze is alweer druk bezig met een brievencampagne want hier heeft ze haar hele leventje lang op gewacht:
Het Parool schreef:Oud-Ajacied Sonck uit de kleren

Het bestuur van Ninove wil dat zoveel mogelijk vrouwen uit de Belgische stad meedoen aan een preventief opsporingsonderzoek naar borstkanker. Als genoeg vrouwen gehoor geven aan de oproep, dan krijgen zij als dank een bijzonder aandenken: een naakte Wesley Sonck. De oud-voetballer van onder meer Racing Genk, Ajax, Borussia Mönchengladbach en Club Brugge is sinds vorig seizoen in dienst van Lierse SK. De inmiddels 33-jarige spits heeft toegezegd om uit de kleren te gaan als meer dan de helft van de vrouwen tussen 50 en 69 jaar in Ninove zich laat onderzoeken op borstkanker, meldt het AD. Mocht het zover komen, dan zullen de nietsverhullende beelden te zien zijn op de website van de stad Ninove.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za nov 19, 2011 11:02 am

De tand des tijds staat voor niemand stil, ik denk zelfs niet voor SWS a.k.a. Sonckmeisje. Die zal inmiddels het bakvissenstadium toch wel ontgroeid zijn?

Enfin.

Met al die oud-kakkerlakken die Ajax willen hervormen (Cruijff, Molenaar) is de vraag gerechtvaardigd: hoe zou het toch met Wim Jansen zijn?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Demosthenes » za nov 19, 2011 11:45 am

hoe zou het toch met Wim Jansen zijn?
Is een ex-Ajacied (de sneeuwbal, had hij daar maar niet moeten staan!) en al een keer door JC naar voren geschoven als nieuwe AD. Ik verwacht niet dat JC hem nu weer naar voren schuift. Ling heeft ook een jaar bij Feyenoord gespeeld!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door martijn401 » do nov 24, 2011 9:53 am

#Afscheid
‘Ik had Mister Ajax moeten worden’

Door: Iwan Tol
Gepubliceerd: gisteren 22:01
Update: vandaag 06:32

Nadat PSV zijn contract in 2010 niet had verlengd, werd het stil rond Andy van der Meyde (32). Hij is nu voetballer af en blikt terug op een even kleurrijke als onbevredigende carrière.

‘Ik had echt het gevoel dat ik zou gaan bijtekenen bij PSV. Ik was weer fit, wachtte op een kans, maar toen zei Fred Rutten: het gaat niet door. Wat hij daarna nog heeft gezegd, weet ik niet meer. Het werd zwart in mijn hoofd. In de auto, terug naar Diemen, hoorde ik al het bericht op de radio dat PSV afscheid had genomen van Andy van der Meyde. Het was net alsof het over iemand anders ging, heel onwerkelijk.’

‘Er zullen ook andere dingen hebben meegespeeld in zijn afweging. Het verhaal ging dat ik een Ajax-tatoeage had. Dat is me de hele tijd blijven achtervolgen. Voor de wedstrijd tegen Ajax stond bij de training een groepje van de harde kern van PSV-fans me op te wachten. Ze wilden dat ik mijn kuit liet zien. Drie van hen werden binnengelaten in het gebouwtje op de Herdgang. Ze werden van harte welkom geheten. Stond ik daar in mijn onderbroek. Daarna was alles oké. Ik had hem al anderhalf jaar niet meer.’

‘Die Ajax-tattoo heb ik op mijn kuit laten zetten toen ik in Engeland speelde. Vonden ze bij Everton niet leuk. Als ik mijn warming-up aan het doen was, met mijn kousen omlaag, hoorde ik de supporters morren op de tribune. Ik dacht: weet je wat, dan zet ik toch ook die van Everton erbij? Dat vonden ze prachtig. Daarna heb ik ook nog een tattoo van FC Twente en Inter erbij gezet, alle clubs waar ik heb gespeeld. Dat was een tijdje leuk, maar op een gegeven moment was ik er klaar mee. Toen heb ik er een Japanse goudkarper overheen laten zetten.’


| Foto: Alexander Schippers

Knokpartij

‘Een paar maanden nadat ik weg was bij PSV, kreeg ik opnieuw problemen over die tattoo, maar nu met de harde kern van Ajax. Waarom ik die Ajax-tattoo had weggehaald? Dat was op het Diemerfestijn, in september 2010. Een paar gasten van de F-side stonden om me heen. Een van hen wilde me slaan, maar miste. Daarna werd het één grote knokpartij. De volgende dag werd ik gebeld door Sven, de onlangs overleden leider van de F-side. Hij heeft me naar die jongens gebracht en hen sorry laten zeggen. Van de F-side kreeg ik toen een nieuwe tattoo aangeboden. Van Ajax, ja. Die moest ik tijdens Ajax-PSV laten zien, in het stadion. Heb ik in VAK410 nog een liedje gezongen door de megafoon. Alles is nu weer goed. Met die jongens die me toen in elkaar wilden slaan ben ik nu vrienden op Facebook.’

‘Er was na PSV alleen belangstelling van Qäbälä PFK, een voetbalclub uit Azerbeidzjan. Dat zag ik niet zitten. Ik heb nog wel elke dag getraind in de sportschool, voor het geval dat. Maar op een gegeven moment denk je ook: waar doe ik het nog voor? Op een avond, februari van dit jaar, zat ik thuis en er tolde van alles door mijn hoofd. Ik werd er zo moe van, al die vragen van mensen: Andy, heb je al een nieuwe club? Toen dacht ik: ik stop er gewoon mee, dan ben ik overal vanaf.’

‘Ik doe nu even niks. Ik ga me bezig houden met kleding, volgend jaar. Ik woon in Apeldoorn en daar is niet zo heel veel op het gebied van mode. Mijn vriendin is hoogzwanger, daar gaat nu eerst alle aandacht naar uit. Ik heb haar ontmoet in café Meerzicht in Amsterdam, een ouwe Ajax-kroeg. Ze heet Melissa, oud-deelneemster van De Gouden Kooi. Een heel lieve, zelfstandige vrouw. Ze is kapster en kan voor mij zorgen in plaats van andersom. Bij mijn vorige vrouwen kreeg ik ook vaak cadeautjes, maar dat waren cadeautjes van mijn eigen geld, begrijp je?’

‘Mijn eerste vrouw woont nog steeds in Italië. Zij is de directrice van de dierentuin, haha. Dat was ook altijd zo’n verhaal: ik zou als voetballer van Inter een dierentuin bij elkaar hebben gekocht. Maar dat is pas gebeurd nadat ik bij haar weg was. Toen ik al in Engeland woonde, ging ik bij haar langs om de kinderen te zien. Ze zei: ga even naar de garage. Het was donker. Ik zag alleen twee bulten en hoorde plotseling een raar geluid: gri gri. Had ze een kameel gekocht. Dat is bizar, ja. Gekkenwerk. Maar ze was gek van dieren. Ik heb zelfs voor haar een transfer naar Monaco afgeblazen, omdat je daar alleen maar appartementen hebt. Daar was geen plek voor haar dieren. Ik heb nog goed contact met haar, maar of ze die kameel nog heeft, weet ik niet. Dat ga ik niet elke keer vragen.’

Acht operaties

‘Mijn tweede vrouw heb ik in Liverpool ontmoet, toen ik bij Everton ging spelen. Met haar kreeg ik een dochter, Dolce. Ze kwam met een ernstige darmkwaal ter wereld. Haar maag verdroeg geen vast voedsel. Dat meisje heeft in twee jaar acht operaties gehad. Een paar keer per week zaten we in het ziekenhuis. Dat kwam mijn prestaties niet ten goede. Ik ging ook niet meer mee naar trainingskampen en zo, want ik kon mijn dochtertje niet alleen laten. Maar ja, de trainer stelde me niet meer op. Dat kon ik hem ook niet kwalijk nemen. Daar is het een beetje misgegaan. Ik speelde niet meer, was steeds minder gemotiveerd, raakte geblesseerd.’

‘Ik heb mooie clubs achter mijn naam staan, maar veel te weinig wedstrijden. Dat is onbevredigend. Ik ben geen type voor het buitenland, kun je achteraf stellen. Als ik een week op vakantie ben, dan wil ik al terug naar Nederland. Toen ik bij Inter begon, belde ik al na een week huilend op naar David Endt. ‘Haal me hier alsjeblieft weg’, vroeg ik hem. ‘Dat geld mogen ze houden.’ Als ik het over zou mogen doen, dan zou ik nooit naar het buitenland zijn gegaan. Ik had gewoon Mister Ajax moeten worden. Maar ja, dat is achteraf. Dan is het altijd makkelijk lullen hè.’

‘Ik ben officieel gestopt als voetballer, maar als er een club komt, begin ik weer. FC Volendam wilde me op proef hebben, maar dat doe ik niet. Ze weten dat ik een tijdje niet heb gevoetbald. Wat verwachten ze dan? Ze moeten maar een risicootje nemen, vind je niet? Het hele leven is een groot risico, toch?'
De Pers. http://www.depers.nl/sport/612280/Ik-ha ... -zijn.html

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » do nov 24, 2011 12:01 pm

Hahaha, ik heb hardop moeten lachen bij:

* de Koikarper
* vrienden op facebook
* kameel in de garage

Wat een kerel.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Alexander » do nov 24, 2011 12:22 pm

Mooie gozer, ben altijd fan geweest van de voetballer van der Meijde.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Kowalczyk » do nov 24, 2011 2:12 pm

Dat van die karper is echt briljant...

Maar wat een droeftoeter, eigenlijk.

Die jongen is te lief en te onnozel voor de voetballerij. Hoe hij al die dubieuze supporters te vriend wil houden... Zo beïnvloedbaar.

Eigenlijk een heel sneu verhaal.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33987
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » do nov 24, 2011 2:35 pm

Je zal maar de kans krijgen om naar Qäbälä PFK te gaan! Die laat je toch niet lopen? Mooi verhaal trouwens. In mijn herinnering was Ajax dolblij dat ze hem voor een leuk bedrag konden verpatsen. Of vergis ik me?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yo » do nov 24, 2011 3:50 pm

Nee, was een aardige speler met een goede voorzet maar wel wisselvallig. Moest alles nog bewijzen maar scoorde een mooie goal in de champions league tegen Roma en kon vervolgens voor een mooi bedrag naar Inter.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door WP_Legend » do nov 24, 2011 3:55 pm

Het was natuurlijk een zeer matige speler! heeft 1 goed doelpunt gemaakt en heeft daardoor een transfer verdient!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Kowalczyk » do nov 24, 2011 4:59 pm

Ik geloof dat Inter 8 miljoen bood of zoiets idioots. Ik dacht: Ajax, snel, maak het rond, voor ze zich bedenken.

Andy van der Meyde was best een leuke speler. Getalenteerd. Handvol assists. Regelmatig een goaltje. Soms een goede voorzet. Maar dat kwam er maar heel soms uit hoor. Hij kon weken onzichtbaar zijn. Erg flegmatiek. Te flegmatiek om echt goed te zijn.

Maar die goal in Rome... Oeh. Alleen al daarom koester ik warme herinneringen aan die gozer, en heb ik een zwak voor hem.

K.
Still alive...

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Luciano » ma nov 28, 2011 2:14 pm

Andere buitenspeler uit die generatie: Kevin Bobson. Onlangs opgedoken bij amateurvereniging v.v. IJsselmeervogels als testspeler.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » ma nov 28, 2011 2:21 pm

Beetje offtopic, want Ajacied is deze beste man nooit geweest, maar ik zag laatst in de wedstrijd van Real Madrid tegen Levante opeens Arouna Koné opduiken. Opmerkelijk voetbalpad, hoor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » do dec 01, 2011 8:18 pm

De Ridder maakt indruk

ZÜRICH - Daniël de Ridder (27) heeft in Zwitserland zijn draai gevonden. De oud-speler van onder meer Ajax, Celta de Vigo en Wigan Athletic is genomineerd voor de verkiezing Zwitsers Voetballer van de maand november.

De Nederlander, die speelt bij Grashopper Zürich, verkeert in goed gezelschap, want naast Hakan Yakin (FC Luzern), Milaim Rama en Enrico Schirinzi (beiden FC Thun) is de Zwitserse vedette Alexander Frei van Champions Leagueverrassing FC Basel in de race. De Ridder heeft zijn nominatie volgens de jury te danken aan zijn sterke spel in de wedstrijd tegen Sion (2-1), waarin hij allebei de treffers van Grashopper Zürich voorbereidde.

Ook in het ongelukkig verloren duel met Luzern werd hij tot man van de wedstrijd verkozen. De voorverkiezing is opmerkelijk, omdat de middenvelder tot november met een spierblessure kampte en een aantal weken was geschorst.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » ma dec 05, 2011 10:00 am

Boca Juniors is dankzij een 3-0 overwinning op Banfield, waaronder twee goals van Dario Cvitanich, kampioen geworden van Argentinië.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13845
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » wo dec 07, 2011 3:52 pm

Hij is ook buiten het veld goed bezig: http://youtu.be/eK8z7xrEEFc

(Toch wat anders dan die krullen van Barbara of Jan Joost bij ons)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door InnerHarbour » wo dec 07, 2011 4:00 pm

Ja leuke meid, doet hij goedddddddddd
YNWA

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Alexander » wo dec 07, 2011 4:07 pm

Altijd wel een sympathieke voetballer gevonden die Dario, jammer dat hij er weinig van kan.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13845
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » vr dec 09, 2011 11:09 am

Andy heeft een nieuwe club! :blub.gif:
vv-WKE.nl
Vanavond hebben WKE en Andy van der Meijde elkaar gevonden. Andy kan direct bij WKE beginnen, aangezien hij al een poos geen club heeft. Wel moeten uiteraard eerst de papieren bij de KNVB worden ingeleverd. Volgens Andy wil hij graag weer plezier aan het spelletje krijgen. Hij heeft zijn conditie een beetje op peil gehouden bij AGOVV.

Andy van der Meijde doorliep tot zijn vijftiende levensjaar de jeugdopleiding bij amateurclub Vitesse 1892 en maakte toen de overstap naar Ajax. Daar debuteerde hij op 12 november 1997 in het eerste elftal tegen FC Twente. Omdat de Amsterdamse club vond dat Van der Meijde niet genoeg progressie maakte, werd hij een seizoen uitgeleend aan datzelfde FC Twente. Op 15 augustus 1999 debuteerde hij voor die club. Een jaar later keerde hij terug bij Ajax. In de zomer van 2003 maakte Van der Meyde de overstap naar de Italiaanse Serie A, naar Internazionale. Hij brak er nooit door en vertrok in 2005 naar het Engelse Everton.

Voor Everton maakte Van der Meijde in de daaropvolgende jaren zodanig weinig speelminuten dat zijn contract in het seizoen 2009/2010 werd ontbonden. Clubloos trainde hij daarop mee bij zijn voormalige club Ajax, waar hij bij het jeugdelftal zijn conditie op peil hield.

Op 3 maart 2010 tekende Van der Meijde een contract bij PSV voor de rest van het seizoen 2009/2010. PSV nam in dit contract een eenzijdige optie op om dit daarna eventueel met twee jaar te verlengen. Op 25 mei 2010 maakte PSV bekend dat het geen gebruik zal maken van de tweejarige optie in het contract met Van der Meijde. Hij kan geen andere geschikte club meer vinden en besluit eind februari 2011 te stoppen als prof.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 09, 2011 11:25 am

Allemaal mooi en aardig natuurlijk. Maar hoe zou het met Clyde Wijnhard gaan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie