De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr dec 30, 2011 2:25 pm

wimpey schreef:
Jabu schreef: Verder blijkt het allemaal toch niet zo makkelijk te zijn.
We hebben het over een vermeend professional, Jabu. Blind wordt betaald om het vooraf goed te zien. Niet om achteraf vast te stellen dat het bagger was.
Daar heb je helemaal gelijk in. Blind of wie dan ook met de portemonnee, mag je er zeker op afrekenen. Ik doel dan ook meer op het opportunisme van de gemiddelde supporter. Degenen die het hardst juichen zijn ook achteraf het meeat kritisch.
wimpey schreef:Tel even mee: Verlaat, Winter, Nieuwenburg, Menzo, Laudrup, Machlas, Ikedia. :excited.gif: Alleen Chivu was een voltreffer.

Als trainer sloeg hij in 2005 miljoenen kapot voor Lindenbergh en Rosenberg. Manucharyan en JuanFran waren ook miskopen.
Verlaat was onbegrijpelijk (het advies overigens ook), een trage ausputzer die op de middellijn met ruimte in de rug moest verdedigen. Winter kon ik mij toen wel wat bij voorstellen. Hij deed het prima in Italië, maar bleek niet iemand te zijn die een elftal op sleeptouw kon nemen en het niveau daarmee omhoog kon krikken. Nieuwenburg was toen samen met Van Bommel en Hofland één van de grootste talenten van Nederland. Achteraf is het er, mede door blessures en als rechtsback positioneren, niet uit gekomen. Je hoort men nu ook roepen dat PSV Strootman al eerder bij Sparta had moeten halen, maar het blijkt moeilijk in te schatten hoe dat loopt. Falkenburg en Viergever breken ook nog niet echt door bij AZ.
Het aantrekken van Laudrup vond en vind ik nog steeds logisch. Machlas heeft veel te veel gekost en was een aankoop in het rijtje Sonck en Rosenberg. Geen types voor Ajax. Ikedia was volgens de verhalen toen het talent van Europa. Is hij niet onder Beenhakker gehaald en speelde hij toen onder Adriaanse? Ik hoor Adriaanse nig steeds zeggen: 'Die jongen heet geen Ikèdia maar Ikedja'.

Lindenbergh moest voor ervaring en gif zorgen maar vooraf was volgens mij al duidelijk dat hij het niveau niet had. Manucharyan kwam volgens mij op proef en was niet duur. Heeft m.i. net als Mitea ook veel pech met blessures gehad.
JuanFran hoort tot de opeens opdoemende Spaanse waslijst van miskopen met Roger, Gabri, Oleguer en Urzaiz. Volgens mij speelden Cruijff, Rijkaard en Ten Cate daar ook een rol in.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr dec 30, 2011 2:28 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:@Jabu: het is zeker niet gemakkelijk, dat blijkt wel. Maar dat is slechts het excuus.
Steekhoudende argumenten - die het al jaren aanhoudende gepruts van Blind aantonen - blijken totaal irrelevant te zijn.

Snap ik niet. En ik snap ook niet dat perfectionist LvG met zoiets als Blind überhaupt geassocieerd wil worden.
Ik ben ook niet zo'n voorstander van Blind hoor. Vind dat hij alleen wel iets respectvoller behandelt mag worden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47991
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » vr dec 30, 2011 2:29 pm

Jöhnk schreef:@Jabu: het is zeker niet gemakkelijk, dat blijkt wel. Maar dat is slechts het excuus.
Weet wel dat veel AT'ers (waaronder ikzelf) erg lovend waren over Ruiz. Heb hem in België een aantal keren aan het werk gezien en dat was altijd van erg hoog niveau. Ik zeg niet dat ik het beter zou doen, want er spelen ook allerlei belangen mee. Feit is alleen wel dat Blind er niet al te gelukkig op staat qua spelersbeleid. Toch vrij funest als je een TD bent. Blind heeft een weinig gelukkige hand in aankopen, koopt altijd duur in, staat garant voor ellenlange contracten. Verkopen lukt 'm altijd wel aardig.

Voor mij blijft het echter onbegrijpelijk dat Cruijff en de huidige RvC de andere directieleden hebben laten zitten. Cruijff heeft daar weinig kijk op (aanname), maar mensen als Ten Have en Olfers moeten toch inzien dat de huidige directie niet voldoet. Ik had veel meer sympathie gehad voor de huidige RvC-leden als ze Ajax ook organisatorisch eens goed zouden doorlichten. Getuige het feit dat deze directie ook verantwoordelijk is voor de aanstelling van Danny Blind, volstrekt tegen de plannen in, is het nu toch helemaal wel duidelijk? Cruijff is daarin ook tekort geschoten, want hij had kunnen weten dat de huidige directie niet op zijn hand was. Dan krijg je dus dergelijke taferelen dat ze opeens met Danny Blind als TD aan komen zetten, uiteraard in samenspraak met de andere RvC-leden. Ongeacht of je vindt dat Cruijff vieze spelletjes speelt of dat Ten Have achter de rug van Cruijff om dingen beslist, zijn dit ook gewoon zaken die er toe doen. Incompetentie alom en volgens mij is dit een van de weinige zaken waar heel AT zich over verbaasd.

wimpey
Berichten: 52045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » vr dec 30, 2011 2:30 pm

Gemene deler: miskoop. Al die geintjes van Blind hebben Ajax tientallen miljoenen gekost.

Blind was ook als trainer een ramp. Een van de slechtsten die we ooit hebben gehad.

Heeft ie de opleiding een boost gegeven? Nee.

Hij heeft kansen zat gehad: pleur die muppet er gewoon uit.

En in zo'n kneus ziet onze a.s. AD dus een geschikt TD. Hetgeen veel over LvG zegt m.i. :excited.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr dec 30, 2011 2:32 pm

Ik snap inderdaad ook niet waarom met name Slop en in iets mindere mate Vd Aat mogen blijven zitten. Blind mag van mij best bij Ajax blijven, alleen zou ik hem geen directiefunctie meer toevertrouwen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47991
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » vr dec 30, 2011 2:32 pm

Jabu schreef:
wimpey schreef:
Jöhnk schreef:@Jabu: het is zeker niet gemakkelijk, dat blijkt wel. Maar dat is slechts het excuus.
Steekhoudende argumenten - die het al jaren aanhoudende gepruts van Blind aantonen - blijken totaal irrelevant te zijn.

Snap ik niet. En ik snap ook niet dat perfectionist LvG met zoiets als Blind überhaupt geassocieerd wil worden.
Ik ben ook niet zo'n voorstander van Blind hoor. Vind dat hij alleen wel iets respectvoller behandelt mag worden.
Je moet de fout ook niet bij Blind zoeken natuurlijk. Ik zou in zijn positie ook gewoon weer de rol van TD willen vervullen. je moet de mensen die hem aanstellen eens aan de tand voelen. Is hetzelfde wanneer de Boer Daley Blind weer een plekkie op de linksback positie geeft. Uiteraard ga je dan niet zeggen 'trainer ik word op die plek aan alle kanten zoek gespeeld. Ik zit liever op de bank.' Nee ook daar moet je de Boer voor verantwoordelijk stellen.

wimpey
Berichten: 52045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » vr dec 30, 2011 2:42 pm

Peter schreef: Je moet de fout ook niet bij Blind zoeken natuurlijk. Ik zou in zijn positie ook gewoon weer de rol van TD willen vervullen.
Zelfs wanneer je weet dat je daarvoor totaal ongeschikt bent? Wanneer Blind tot zelfkritiek in staat zou zijn, was hij allang opgestapt. Om die mooie phrase er maar weer eens bij te halen: in het belang van Ajax.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr dec 30, 2011 2:45 pm

Probleem bij Ajax is volgens mij vaak dat men heel snel tevreden over zichzelf is. Je kan leuk met een stropdas met nummer 1 om gaan lopen, maar aan de top is wel professionaliteit en een kritische blik vereist. Dat mist volgens mij bij velen.

wimpey
Berichten: 52045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » vr dec 30, 2011 2:52 pm

Jabu schreef:Probleem bij Ajax is volgens mij vaak dat men heel snel tevreden over zichzelf is.
Daarom mag Cruijff ook niet aan de opleiding komen.
Je kan leuk met een stropdas met nummer 1 om gaan lopen, maar aan de top is wel professionaliteit en een kritische blik vereist. Dat mist volgens mij bij velen.
:biggthumpup.gif:

Bij LvG bijv. Anders kom je niet met Blind aankakken.

Bij Ajax wordt je op falen niet afgerekend. Er wordt gewoon een ander stoeltje voor je gezocht. Daarom is Ajax ook al jarenlang geen europese toplub meer.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47991
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » vr dec 30, 2011 2:52 pm

Plus het feit dat je natuurlijk helemaal de pief bent als je bij Ajax werkt. Dat lijkt nog altijd een soort van paradijs te zijn voor mensen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr dec 30, 2011 3:00 pm

wimpey schreef:
Jabu schreef:Probleem bij Ajax is volgens mij vaak dat men heel snel tevreden over zichzelf is.
Daarom mag Cruijff ook niet aan de opleiding komen.
Je kan leuk met een stropdas met nummer 1 om gaan lopen, maar aan de top is wel professionaliteit en een kritische blik vereist. Dat mist volgens mij bij velen.
:biggthumpup.gif:

Bij LvG bijv. Anders kom je niet met Blind aankakken.

Bij Ajax wordt je op falen niet afgerekend. Er wordt gewoon een ander stoeltje voor je gezocht. Daarom is Ajax ook al jarenlang geen europese toplub meer.
Maar datzelfde geldt ook voor Cruijff hoor. Ik heb Cruijff nog nooit horen zeggen dat zijn adviezen mbt tot spelers, trainers of directieleden achteraf toch niet zo goed waren. Het ligt altijd aan een ander. Lukt het niet als trainer, dan word je toch AD. Velen en zeker Cruijff denken dat ze groter en belangrijker zijn dan de club. Zijn gestook via de media is natuurlijk absoluut niet in het belang van de club. Daarom verbaasd het mij ook hoe kritiekloos er achter Cruijff aangelopen kan worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr dec 30, 2011 3:26 pm

Dat kritiekloos achter JC aanlopen komt natuurlijk dat ie een goede voetballer is geweest, en behalve 1 of 2 dingetjes je bijna nooit niks over zijn priveleven hoort.Daarbij bekt het natuurlijk wel lekker dat naar de europese top terug brengen alles kut met peren is en dat iedereen het fout doet.Dankzij de T. en Derksen weten we natuurlijk wel dat de " vijanden " van JC het niet goed met AJAX voor hebben, integendeel de " vijanden " van JC hebben er nooit wat van gebakken ..

Al moet je natuurlijk wel oppassen als vriend van JC, binnen twee klikken van zijn vingers sta je zo op zijn vijandenlijstje ..

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr dec 30, 2011 3:27 pm

Jabu schreef:Probleem bij Ajax is volgens mij vaak dat men heel snel tevreden over zichzelf is.
Volgens mij is het probleem juist dat men snel en graag ontevreden is. Wordt er weer eens een goede taart gebakken, dan moet er meteen een kers op. Dan gooien we hem weg en moet er een met kers gebakken worden. En dan wordt het weer een waardeloze taart en heb je ook niks aan de kers.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr dec 30, 2011 3:50 pm

999 schreef:Dat kritiekloos achter JC aanlopen komt natuurlijk dat ie een goede voetballer is geweest, en behalve 1 of 2 dingetjes je bijna nooit niks over zijn priveleven hoort.Daarbij bekt het natuurlijk wel lekker dat naar de europese top terug brengen alles kut met peren is en dat iedereen het fout doet.Dankzij de T. en Derksen weten we natuurlijk wel dat de " vijanden " van JC het niet goed met AJAX voor hebben, integendeel de " vijanden " van JC hebben er nooit wat van gebakken ..

Al moet je natuurlijk wel oppassen als vriend van JC, binnen twee klikken van zijn vingers sta je zo op zijn vijandenlijstje ..
Tot op zekere hoogte is het in mijn ogen ook best begrijpelijk dat je een clubicoon als Cruijff waardeert en serieus neemt. Hij is degene die de club internationaal op de kaart heeft gezet. Dat wil echter niet zeggen dat hij groter dan de club is en altijd per definitie gelijk heeft en dat hij maar steeds via vulgaire mediacampagnes zijn zin moet doordrijven. Cruijff zijn voetbalcarrière en daarmee verdiensten staan wat mij betreft buiten kijf, maar als persoon valt hij mij de laatste tijd enorm tegen. Het is net een klein kind die zich schandalig gaat gedragen als hij zijn zin niet krijgt. Daarin lijkt hij nauwelijks grenzen te kennen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » vr dec 30, 2011 4:05 pm

Le T. schreef:
Jabu schreef:Probleem bij Ajax is volgens mij vaak dat men heel snel tevreden over zichzelf is.
Volgens mij is het probleem juist dat men snel en graag ontevreden is. Wordt er weer eens een goede taart gebakken, dan moet er meteen een kers op. Dan gooien we hem weg en moet er een met kers gebakken worden. En dan wordt het weer een waardeloze taart en heb je ook niks aan de kers.
Dat is inderdaad ook een probleem. Die ontembare dwang om te veranderen (vernietigen) wat in orde is. Co Adriaanse ('de opleiding is een puinhoop' - 1992) is daar een schoolvoorbeeld van.

Of wat dacht je van het bouwen van zo'n idioot prestigeproject, terwijl de bal fatsoenlijk aannemen al te veel gevraagd is voor de meeste jeugdspelers.

En nu gaat die vakantieman weer los op uitgerekend degene die uitstekend functioneert.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr dec 30, 2011 4:06 pm

Jabu schreef:
999 schreef:Dat kritiekloos achter JC aanlopen komt natuurlijk dat ie een goede voetballer is geweest, en behalve 1 of 2 dingetjes je bijna nooit niks over zijn priveleven hoort.Daarbij bekt het natuurlijk wel lekker dat naar de europese top terug brengen alles kut met peren is en dat iedereen het fout doet.Dankzij de T. en Derksen weten we natuurlijk wel dat de " vijanden " van JC het niet goed met AJAX voor hebben, integendeel de " vijanden " van JC hebben er nooit wat van gebakken ..

Al moet je natuurlijk wel oppassen als vriend van JC, binnen twee klikken van zijn vingers sta je zo op zijn vijandenlijstje ..
Tot op zekere hoogte is het in mijn ogen ook best begrijpelijk dat je een clubicoon als Cruijff waardeert en serieus neemt. Hij is degene die de club internationaal op de kaart heeft gezet. Dat wil echter niet zeggen dat hij groter dan de club is en altijd per definitie gelijk heeft en dat hij maar steeds via vulgaire mediacampagnes zijn zin moet doordrijven. Cruijff zijn voetbalcarrière en daarmee verdiensten staan wat mij betreft buiten kijf, maar als persoon valt hij mij de laatste tijd enorm tegen. Het is net een klein kind die zich schandalig gaat gedragen als hij zijn zin niet krijgt. Daarin lijkt hij nauwelijks grenzen te kennen.
Klopt, hij zette AJAX internationaal op de kaart.Overgens deed ie dat in de tijd dat AJAX nog AJAX was, kwa aantrekkingskracht enz. enz.

Van Gaal zette AJAX ook op de kaart, en dat deed van Gaal, maar dat is mijn mening, onder mindere condities dan JC ..

Lionel
Berichten: 47575
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » vr dec 30, 2011 5:14 pm

Appels met peren vergelijken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr dec 30, 2011 5:23 pm

Nu weet ik goed hoe een appel en een peer eruit ziet .. Ik weet ook dat je ze gerust op een en dezelfde schaal kan leggen ..

Lionel
Berichten: 47575
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » vr dec 30, 2011 5:30 pm

Dan weet je ook dat ze niét hetzelfde smaken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr dec 30, 2011 5:34 pm

Je trekt de laatste tijd ook niks meer uit je toetsenbord hé Rish ?.

Persoonlijk vind ik dat je best kan vergelijken, al kun je daarover natuurlijk wel een andere mening hebben.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr dec 30, 2011 6:55 pm

Het zou op zich aardig zijn om aan het geven waarom het één appels is en het andere peren en waarom je deze dus niet met elkaar kan vergelijken.

Lionel
Berichten: 47575
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » vr dec 30, 2011 7:29 pm

Je kan de jaren negentig of tachtig niét vergelijken met de jaren zeventig.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47575
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » vr dec 30, 2011 7:31 pm

Ik heb op mijn pc momenteel geen internet (teveel afleiding) en reageer via mijn telefoon. En dan is het soms lastig om veel te typen. Mijn excuses.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » vr dec 30, 2011 8:12 pm

Jaap Stalenburg
In de wandelgangen van #Thialf gonst de naam van @doekle_terpstra als algemeen directeur of commissaris bij #Ajax .
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 666 » vr dec 30, 2011 8:31 pm

Hoe is Neefkens nou weer in die adviescommissie terechtgekomen?
Duke schreef:
Jaap Stalenburg
In de wandelgangen van #Thialf gonst de naam van @doekle_terpstra als algemeen directeur of commissaris bij #Ajax .
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie