Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door InnerHarbour » vr nov 25, 2011 8:29 am

De Dominee schreef:Volgend jaar weer nop, want geen CL. Niet netjes!
Ik hoop dat de Boer en zijn spelers de strijd voor de tweede plaats nog niet hebben opgegeven
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » vr nov 25, 2011 11:14 pm

InnerHarbour schreef:
De Dominee schreef:Volgend jaar weer nop, want geen CL. Niet netjes!
Ik hoop dat de Boer en zijn spelers de strijd voor de tweede plaats nog niet hebben opgegeven
Hopen doe ik dat ook, maar ik denk niet dat Twente en PSV (of AZ) een enorme inzinking zullen meemaken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » do dec 15, 2011 10:26 pm

Ajax terug in categorie III

De licentiecommissie van de KNVB heeft vandaag aan Ajax bevestigd wat de club kortgeleden reeds als verwachting uitsprak. Ajax keert terug in de veiligste categorie van de KNVB, categorie III.
Een aantal financiële kengetallen zoals de solvabiliteit, de liquiditeit en de gezonde verhouding tussen de personeelskosten en de omzet heeft hiertoe geleid.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » wo jan 18, 2012 8:54 pm

CL is gewoon een must.

Nog steeds te dure spelers, teveel personeel, teveel kakkers die voor veel geld op het pluche zitten. Komende zomer Vertonghen voor ongeveer 8 miljoen verkopen en CL halen en dan begint het ergens op te lijken.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » wo jan 18, 2012 9:24 pm

Wie zitten er dan voor teveel geld op het pluche? En over hoeveel geld hebben we het dan?
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » vr feb 03, 2012 7:24 pm

LucaS schreef:Wie zitten er dan voor teveel geld op het pluche? En over hoeveel geld hebben we het dan?
Davids en consorten hebben 25.000 per maand.

Maar we gaan het gewoon meemaken Lucas, Ajax gaat gewoon hele matige cijfers tonen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » vr feb 03, 2012 7:33 pm

De commissarissen worden niet betaald.
I think I lost my fucking headache

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Luciano » zo feb 05, 2012 7:11 pm

LucaS schreef:Wie zitten er dan voor teveel geld op het pluche? En over hoeveel geld hebben we het dan?
Het salaris van gasten als Slop, Blind en van der Aat (in de tonnen per persoon) is voor bewezen incompetente nietsnutten belachelijk. Elke euro is teveel voor deze niet functionerende gasten.

Onder v/d Aat zijn de sponsoringinkomsten gedaald (VI aantal maanden terug) en teert Ajax nog op de AEGON en Adidas miljoenen. Blind hoef ik niet eens uit te leggen en Slop heeft in 15 jaar Ajax 4x zwarte cijfers gescoord. Het is een schande dat ze überhaupt een salaris van Ajax krijgen.

Om met Le T. zijn beargumentatie te spreken: eigenlijk moeten ze een schadevergoeding aan Ajax betalen omdat ze niet hebben geleverd wat verwacht was. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » za feb 18, 2012 1:30 pm

Volgens Voetbal international heeft Ajax de duurste salarishuishouding van de Eredivisie.

Het gaat om meer dan vijftig miljoen euro. Ajax is daarmee ruim koploper. PSV heeft 32 miljoen nodig en FC Twente 29 miljoen

:excited.gif:

Iets anders valt me eigenlijk niet in. Behalve dan dat er enorm gesneden moet gaan worden. En dat bereik je dus bijv. niet door iemand als Ligeon een contract voor het leven te bezorgen.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » za feb 18, 2012 2:14 pm

Mwah, De groot verdieners zijn zowiezo de spelers die onder MvB en Jol zijn gekomen ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 3:03 pm

Met name een aantal aankopen van Van Basten, o.a. Aissati en Sulejmani, staan voor hoge bedragen op de loonlijst.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za feb 18, 2012 3:50 pm

Klopt.

Maar dat is toch echt de fout van 1 iemand en dat is van Slop.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » za feb 18, 2012 3:52 pm

Ik geloof niet zo in de fout van 1 iemand .. Ik geloof eerder dat ze ( de hoofdrolspelers ) allemaal een duit in het zakje hebben gedaan ..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » za feb 18, 2012 4:43 pm

Slop is de financiële man. Hij is verantwoordelijk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » za feb 18, 2012 4:45 pm

Het zal wel ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » za feb 18, 2012 7:04 pm

Ajax heeft al jaren de grootste salarispost, dat is toch geen nieuws?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » za feb 18, 2012 7:28 pm

Duke schreef:Ajax heeft al jaren de grootste salarispost, dat is toch geen nieuws?
Klopt en dat Slop daarvoor wordt aangewezen? Volkomen onzinnig, hij weet niet welke spelers gewenst worden door de nieuwe trainer (ook al zo'n onzin), maar hij moet afrekenen, Ajax is rijk genoeg. Het probleem is dat malloten bepalen wie er komt, zoals MvB (oogappel van JC) wilde dat Sulejmani kwam en Ajax ruim € 6 miljoen meer betaalde dan het absurde bedrag dat Verbeek (de trainer) noemde.

We kopen een geblesseerde IJslander, een reserve-Rus, Janssen maar stellen die op in een andere positie en denken dat we in de verdediging niemand nodig hebben. Is Slop daar verantwoordelijk voor?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » zo feb 19, 2012 7:43 am

Slop bepaalt of er gekocht kan worden of niét. Als je toch gedwongen wordt om te kopen tegen je zin in moet je opstappen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » zo feb 19, 2012 8:05 am

Duke schreef:Ajax heeft al jaren de grootste salarispost, dat is toch geen nieuws?
Het is meer dan 50% méér dan het salarisbudget van psv. Dat nog geen jaar geleden bijna failliet was. Dan moet er een belletje gaan rinkelen, lijkt me. Zeker wanneer je 6e staat en al uit beker en CL / EL ligt in februari.
Demosthenes schreef: We kopen een geblesseerde IJslander, een reserve-Rus, Janssen maar stellen die op in een andere positie en denken dat we in de verdediging niemand nodig hebben. Is Slop daar verantwoordelijk voor?
Ja, daar is de directie verantwoordelijk voor. Remember Boog: "het lijstje van Frank is ons lijstje". Zowel sportief als financieel blijkbaar. Ajax gaat Janssen geen 1.7 en EH geen 1.8 betalen wanneer de directie zegt dat dat niet gaat.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » zo feb 19, 2012 10:03 am

Slop zoekt de spelers niet uit, financieel is de transfer blijkbaar geen probleem, welk tegenargument is er? Slop kan niets over de voetballer zeggen. De deskundigen (trainers, scouting, TD) zeggen dat de speler gewenst is/vereist is. Het transfergeld voor El H. viel wel mee, voor hoeveel zou hij zijn verkocht als hij wel had gespeeld Daarmee geef ik El H in het conflict geen gelijk!) Ajax moet toch vooral naar de voetballers luisteren?

De transfer van Suarez naar Ajax werd ook als een erg dure "grap" gezien, maar heeft Ajax veel opgeleverd, voor KJH werd een onwaarschijnlijk hoog bedrag betaald (voor Nederlandse begrippen), maar nog veel meer ontvangen, Ajax leeft van transfers (veelal van zelf opgeleide spelers)

PSV betaalt minder aan salarissen, maar buitenlandse spelers mochten jaren geleden ook op de loonlijst bij Philips staan, scheelde nogal veel geld. Ajax betaalt te veel, maar ook voor spelers die voetballer MvB heeft aangeschaft en niet of nauwelijks meerwaarde hebben (Aisatti, Sulejmani) Laten we hopen dat er komend seizoen veel minder moet worden betaald.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » zo feb 19, 2012 10:34 am

Demosthenes schreef:Slop zoekt de spelers niet uit, financieel is de transfer blijkbaar geen probleem, welk tegenargument is er? Slop kan niets over de voetballer zeggen.
Slop schrijft in een 'normaal' boekjaar rode cijfers ergens tussen de 10 en 20 miljoen. Wanneer het goed loopt (CL, transfer Suarez), boekt Ajax een bescheiden winst. Wanneer het slecht loopt, draait Ajax zelfs 23 miljoen verlies. Ajax heeft dus stelselmatig een te groot jasje aan en geeft stelselmatig geld uit dat er niets is. Waardoor het EV wordt aangesproken.

Van Basten dwong af dat hij een bepaald percentage van de inkomsten van uitgaande transfers mocht investeren. En Jol kreeg van Boog gewoon carte blanche. Dat reken ik die trainers niet aan, die laten nu eenmaal graag geld rollen.

Ze krijgen echter toestemming van de directie. Die mag je daarop aankijken, want die dienen verder te kijken dan een spits of back en de gehele winkel te overzien. Ik lees overal dat Cruijff geen geschikt commissaris was. Ben ik het mee eens trouwens. Maar een directielid dat denkt en handelt als een fan en met elke trainer meewaait, is blijkbaar géén probleem?! :confused.gif:

Iets dat dus bij Slop al jaren het geval is. Wanneer Ajax met dit big-spending doorgaat, zijn we over een paar jaar financieel zo ver als Feyenoord en psv.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » zo feb 19, 2012 12:08 pm

Precies. Het zou Slop sieren als hij zou zeggen: Ajax lijdt 20 miljoen verlies. Met de komst van El Ham wordt het probleem groter. Ik stap op omdat het onverantwoordelijk is.

Maar deze vent.... geilt erop om bij Ajax te werken maar is eigenlijk een kruising tussen Koppers en Blind junior. Alleen dan op het gebied van financiën.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » zo feb 19, 2012 1:15 pm

De financiële man is verantwoordelijk voor de geldzaken? Oké leg ik me bij neer, niet om die reden, maar omdat directieleden blijkbaar te slap zijn om tegen trainers te zeggen: "Er is tientallen miljoenen in kas, maar je krijgt niets". Ik denk dat als een directielid dat zegt, hij door de supporters ter plekke een "Johan de Witt-behandeling" krijgt, afgezien dat trainers willen kopen om door te selecteren (Dat woord wordt steevast gebruikt)

Je hebt misschien gelijk dat directieleden meer de directeur moeten zijn, maar ik zie de laatste tijd bij Ajax juist het omgekeerde, de werknemers worden opgehemeld, directieleden krijgen overal de schuld van, ook al zijn ze (nog?) niet dienst van Ajax.

Vreemd vind ik dan weer dat het Technisch Hart niet verantwoordelijk wordt gesteld voor het abominabele voetbal, de lage klassering, maar dat daar de RvC weer verantwoordelijk voor is, althans vier van de vijf leden. ik denk dat er zo meer voorbeelden zijn te verzinnen.

Wordt er een seizoen met winst afgesloten, is het dan te danken aan Slop?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » zo feb 19, 2012 1:23 pm

Nee. Iemand die er zo een klerezooi van maakt voert geen goed beleid.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » zo feb 19, 2012 2:26 pm

Demosthenes schreef: Je hebt misschien gelijk dat directieleden meer de directeur moeten zijn, maar ik zie de laatste tijd bij Ajax juist het omgekeerde, de werknemers worden opgehemeld, directieleden krijgen overal de schuld van, ook al zijn ze (nog?) niet dienst van Ajax.
Ik kan me een Boog herinneren, toen Jol dreigde om op te stappen. Ineens was de komst van EH mogelijk. Tegen een vet salaris. Een leider, man van de lange termijn, die z'n oren laat hangen naar een passant. :666.gif:
Wordt er een seizoen met winst afgesloten, is het dan te danken aan Slop?
Ja, wanneer daarvoor geen CL en uitgaande transfers à la Suarez nodig zijn. Die man heeft z'n winkel al jaren niet op orde. Moven dus.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Plaats reactie