De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 10:36 am

Zeldzaam agressieve agitprop weer van de Telegraaf. Het idee dat hun haatcampagne slaagt, geeft me koude rillingen. We weten dan wel hoe de wind gaat waaien bij Ajax en voor welke methoden Cruijff niet terugdeinst. Geen prettig vooruitzicht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 10:44 am

D_skilled schreef:Ik kan Frank de Boer niet zoveel aanrekenen. Het is een onervaren trainer die op andere onderdelen heel slecht wordt bijgestaan. De medische staf is incompetent. De directie is incompetent. De lijn-Cruijff wordt gedwarsboomd waardoor Ajax al een tijdje stilstaat. Onrust binnen de club. De voorwaarden om in te werken zijn op dit moment verre van ideaal.
Je bent gewoon de papegaai van Cruijff (De Telegraaf).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » ma feb 06, 2012 10:47 am

Kort gezegd: iedereen is incompetent behalve het technisch hart. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door D_skilled » ma feb 06, 2012 10:56 am

Zijn alle trainers van de afgelopen jaren incompetent? Je kunt niet verwachten van een trainer dat hij topprestaties levert als de omstandigheden ook niet top zijn. De medische staf en de directie (m.n. Blind) hebben een negatief trackrecord met betrekking tot hun bekwaamheid. Ik wacht nog even met het beoordelen van de Boer als Ajax bestuurlijk in een rustig vaarwater zit en de selectie (bijna) in z'n geheel weer fit is. Dan pas kan er weer beleid gemaakt worden, dat wordt op dit moment de heren van het technisch hart onmogelijk gemaakt. Bovendien geef ik ze de tijd in plaats van na een paar maanden opportunistisch te roepen dat ze gefaald hebben. Net zoals Slop negen jaar de kans heeft gekregen en Blind op allerlei functies mag falen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door D_skilled » ma feb 06, 2012 11:05 am

Zeux schreef:Je bent gewoon de papegaai van Cruijff (De Telegraaf).
En jij de buikspreekpop van Ten Have en co. Wát een infantiel gedoe. Ik kan heel goed voor mezelf praten en mijn eigen mening vormen. Wanneer kom jij ooit eens op de Toekomst? Waarschijnlijk interesseert het je geen barst wat er daar gebeurt, want je bent meer bezig met randzaken dan met het voetbal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma feb 06, 2012 11:06 am

Johan Cruijff schreef:Bovendien is meteen ook de voorbereiding op het volgende seizoen in het geding. Je zag het al tijdens de winterstop, toen Ajax op de transfermarkt niets heeft gedaan, terwijl met alle blessures de situatie daar wel om vraagt.
Ik vind dit weer typisch, nu zou er dus weer voor een miljoentje of tien-vijftien aan spelers in de winterstop gehaald moeten worden volgens JC ...

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door martijn401 » ma feb 06, 2012 11:08 am

D_skilled schreef:
Zeux schreef:Je bent gewoon de papegaai van Cruijff (De Telegraaf).
En jij de buikspreekpop van Ten Have en co. Wát een infantiel gedoe. Ik kan heel goed voor mezelf praten en mijn eigen mening vormen. Wanneer kom jij ooit eens op de Toekomst? Waarschijnlijk interesseert het je geen barst wat er daar gebeurt, want je bent meer bezig met randzaken dan met het voetbal.
Nou idd. Ik probeer me al een tijd uit de discussie te houden. Maar de verwensingen over en weer van beide kampen stoort me enorm.
Voor de record. Ik ben het eens met D_skilled : "Ik kan Frank de Boer niet zoveel aanrekenen. Het is een onervaren trainer die op andere onderdelen heel slecht wordt bijgestaan. De medische staf is incompetent. De directie is incompetent. De lijn-Cruijff wordt gedwarsboomd waardoor Ajax al een tijdje stilstaat. Onrust binnen de club. De voorwaarden om in te werken zijn op dit moment verre van ideaal" , ( +1 :-) )

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Alexander » ma feb 06, 2012 11:09 am

Net als alle andere trainers, gaat ook Frank het niet redden op deze manier. Zou het dan echt allemaal aan die trainers liggen? Nee, natuurlijk niet. Dat ligt aan de organisatie binnen de club. De hoofdtrainer krijgt niet voldoende steun vanuit de rest van de club, waardoor ze uiteindelijk allemaal verdrinken.

Je kan lullen wat je wilt, maar de gehele medische staf, Slop, van der Aat en Blind zijn bewezen onbenullen. Daar is iedereen het toch over eens? Daarnaast worden deze mensen ook nog eens gesteund door een zwakke RVC. Immers, wie kende Olfers, Ten Have en Romer? Zijn dat nou de topmensen in het bedrijfsleven? Is Davids nou de meest slimme voetballer die we hebben?

Natuurlijk kan je je vraagtekens zetten bij Jonk, Bergkamp en de Boer, maar waarom krijgen ze niet eens een kans?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 11:09 am

D_skilled schreef:Zijn alle trainers van de afgelopen jaren incompetent? Je kunt niet verwachten van een trainer dat hij topprestaties levert als de omstandigheden ook niet top zijn. De medische staf en de directie (m.n. Blind) hebben een negatief trackrecord met betrekking tot hun bekwaamheid. Ik wacht nog even met het beoordelen van de Boer als Ajax bestuurlijk in een rustig vaarwater zit en de selectie (bijna) in z'n geheel weer fit is. Dan pas kan er weer beleid gemaakt worden, dat wordt op dit moment de heren van het technisch hart onmogelijk gemaakt. Bovendien geef ik ze de tijd in plaats van na een paar maanden opportunistisch te roepen dat ze gefaald hebben. Net zoals Slop negen jaar de kans heeft gekregen en Blind op allerlei functies mocht falen.
Nee, niet alle trainers waren incompetent.
Het is echter tijd voor realisme. Ajax zit in de verkeerde televisiemarkt, zal nooit opkunnen - kwa budget of aantrekkelijkheid competitie - tegen de grote landen en dat betekent dat de talenten die er zijn steeds korter voor de club zullen spelen (het 'buitenland' blijkt een onweerstaanbare roep voor talenten) en ook veel sneller weg zullen gaan (clubs contracteren spelers tegenwoordig op hun zestiende, dat was een jaar of tien, vijftien geleden ook niet gebruikelijk).
Dat vul je niet zo maar aan. Hoe goed de jeugdopleiding ook gaat zijn, je zult nooit in zo'n moordend tempo goede spelers af kunnen leveren. Generaties als Bergkamp/Van Basten of de De Boers of Sneijder/vdVaart komen maar eens in de zoveel tijd voor.

Wat we nu zien bij Ajax is de resultante van de enorme kwaliteitsdrain die in een onevenwichtig Europees voetballandschap ontstaat bij de kleinere competities.

En àls er talenten voorbij komen, zijn ze binnen no time weg. Omdat ze weg wíllen. Je zal dus in de praktijk op gaan leiden voor de grote competities, terwijl je zelf met de middelmaat blijft zitten.

Maar dan nog, als je kijkt naar het huidige Ajax, dan heeft het slechte spel natuurlijk ook alles met de coaching te maken. Jan van Halst legde een paar ontzettende zwakheden bloot gisteren bij Studio Voetbal. Gewoon inzichtelijk gemaakt met keiharde beelden. Dat is coaching. Daar heeft niemand van de directie en ook niet het spelersmateriaal mee te maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 11:11 am

D_skilled schreef:
Zeux schreef:Je bent gewoon de papegaai van Cruijff (De Telegraaf).
En jij de buikspreekpop van Ten Have en co. Wát een infantiel gedoe. Ik kan heel goed voor mezelf praten en mijn eigen mening vormen. Wanneer kom jij ooit eens op de Toekomst? Waarschijnlijk interesseert het je geen barst wat er daar gebeurt, want je bent meer bezig met randzaken dan met het voetbal.
Ten Have communiceert niet via de media. Dus kun je hem niet zo napapegaaien.
Als ik jou lees, lees ik de column van Cruijff.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yo » ma feb 06, 2012 12:02 pm

D_skilled is al jaren op diverse voetbalfora een zeer gewaardeerd jeugdwatcher (op ajaxtalk volgens mij de enige) en is al jaren kritisch op de jeugdopleiding van ajax. Dat zijn kritiek overeenkomsten vertoond met Cruijf is misschien niet zo toevallig, maar dat hij neergezet wordt als papegaai van Cruijf is belachelijk. Ik zou zeggen mocht je interesse hebben in de jeugdopleiding, neem eens een kijkje op het AN forum.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma feb 06, 2012 12:04 pm

Yo schreef:D_skilled is al jaren op diverse voetbalfora een zeer gewaardeerd jeugdwatcher (op ajaxtalk volgens mij de enige) en is al jaren kritisch op de jeugdopleiding van ajax. Dat zijn kritiek overeenkomsten vertoond met Cruijf is misschien niet zo toevallig, maar dat hij neergezet wordt als papegaai van Cruijf is belachelijk. Ik zou zeggen mocht je interesse hebben in de jeugdopleiding, neem eens een kijkje op het AN forum.
Zijn post bevat meer elementen dan de jeugdopleiding alleen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » ma feb 06, 2012 12:34 pm

D_skilled schreef:Zijn alle trainers van de afgelopen jaren incompetent?
Wouters was incompetent, Van Basten was incompetent zoals een voetbaltrainer nog nooit incompetent is geweest, Blind was niet voldoende competent en De Boer blijkt ook incompetent. Toevallig, allemaal trainers met de steun van Cruijf, hoe nadrukkelijker die steun, des te incompetenter. Jol was wel competent, maar niet zo geschikt voor de lange termijn, Koeman ook wel maar niet zo geschikt voor aanvallend voetbal en ontwikkeling op de lange termijn. Ten Cate was misschien wel competent maar koos helemaal de verkeerde aanpak. Olsen en Adriaanse waren wel competent maar Olsen leed onder een onrealistisch verwachtingspatroon en Adriaanse werd eruit gewerkt door het kamp Cruijff.
Je kunt niet verwachten van een trainer dat hij topprestaties levert als de omstandigheden ook niet top zijn. De medische staf en de directie (m.n. Blind) hebben een negatief trackrecord met betrekking tot hun bekwaamheid.
Cruijff heeft er voor gezorgd dat Lindeman vertrok. Misschien niet doelbewust maar feitelijk wel. Verder is de medische staf niet verantwoordelijk voor de manier van trainen, een hoofdtrainer wordt geacht zijn selectie fit te kunnen maken en houden, dat is de basis van het vak.

Verder helpt de bestuurlijke wanorde van Cruijff De Boer alleen maar. Hij kon en kan zijn gang gaan, er is namelijk niemand om hem op zijn verantwoordelijkheden aan te spreken en ook niemand die hem verhindert goed te trainen op automatismen en aanvalspatronen, en om fatsoenlijke opstellingen en wissels te bedenken.
Ik wacht nog even met het beoordelen van de Boer als Ajax bestuurlijk in een rustig vaarwater zit en de selectie (bijna) in z'n geheel weer fit is. Dan pas kan er weer beleid gemaakt worden, dat wordt op dit moment de heren van het technisch hart onmogelijk gemaakt.
Vertel eens, hoe gaat dat onmogelijk maken in zijn werk?
Bovendien geef ik ze de tijd in plaats van na een paar maanden opportunistisch te roepen dat ze gefaald hebben. Net zoals Slop negen jaar de kans heeft gekregen en Blind op allerlei functies mag falen.
Ze hebben al gefaald. De Boer is nationale lievelingetje en als hij weg moet wordt het helemaal lastig volhouden dat die Cruijff-oorlog ergens op sloeg, maar het is niet zo dat dit aan blessures ligt. Natuurlijk helpt het hem niet en je kunt daardoor best de vewachtingen wat naar beneden bijstellen. Maar met voldoende fitte spelers was het ook al huilen met de pet op. Het is niet zo dat er met een fitte selectie wel voldoende kansen werden uitgespeeld en er genoeg creativiteit en technisch vermogen in de ploeg zat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » ma feb 06, 2012 2:46 pm

Ik kijk net een stukje Studio Voetbal van gisteravond. Opvallend hoe nadrukkelijk Mulder wordt onderbroken als hij iets positiefs over Jonk wil zeggen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma feb 06, 2012 3:43 pm

Wat een onzin ...

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » ma feb 06, 2012 5:18 pm

Demosthenes schreef:
Let's face the facts: er is 1 kamp dat Ajax kan redden en dat is het Cruijff kamp. Jammer dat deze mensen constant worden tegengewerkt door kwaliteitloze nono's in de voetbalwereld die er zitten voor zichzelf.
Kan niet anders dan een mening zijn, waarin zit dat "feitelijke"? In de aanname dat JC het kan? De man die leeft in de vorige eeuw, die al toen jaar niet meer is ontwaakt, maar wel doet alsof? Het fossiel komt niet echt tot leven.

De VOETBALmensen moeten ons redden? :biggrin.gif: Die mensen hebben het nu voor het zeggen en het is zo ongelooflijk slecht. Ik schrok jaren geleden van de beleving onder Wouters, die man wist werkelijk niet waarmee hij bezig was; ik schrok van Danny Blind die KJH op tien zette! Hoe haal je het in je hoofd en ik schrok begin dit seizoen toen ik Ajax alleen maar een bal heen en weer zag spelen, het liefst over tien meter of minder en graag op de eigen helft, totaal geen initiatief neem, er is dit seizoen niet een keer iets verrassends gebeurd (Oké, een bal van Eriksen o.i.d.) Vergeleken met FdB was MvB goed, die bedacht soms nog iets, FdB doet dat niet, het gaat immers niet om het resultaat in de JC-filosofie.

Dit Ajax is het product van JC-filosofie, JC die ruim een jaar geleden met zijn revolutie begon en sinds deze zomer dankzij pionnen als Jonk (De Danny Blind van Volendam) en Bergkamp (wat doet hij in hemelsnaam?) verantwoordelijk is voor het spel. Je kunt bestuurders niet kwalijk nemen als speler A een bal niet naar speler B durft te schieten, maar het is gemakkelijkste weg, hoeveel bestuurders hebben het veld al niet moeten ruimen, maar zij stonden nooit op het veld, zij gaven geen training.

Word populair, steun JC, Derksen voorop, de man die er geen geheim van maakt dat hij Ajax "kapot" (uitzending met Frenk v.d. Linden) wil maken.
De man die leeft in de vorige eeuw? Een fossiel? Een fossiel die in zijn kleine rechter teennagel meer 100 keer verstand van voetbal en de voetbalwereld heeft dan AT, de RvC en de Ajax directie bij elkaar. FC Barcelona dat gebouwd is op de visie van Cruijff is niet uit de vorige eeuw, het is nog nooit eerder vertoond.

Sturkenboom en Blind hebben het voor het zeggen. Het Technisch Hart is tot op heden alleen nog maar tegengewerkt. Als je dat niet onderkent heb je geen plaat maar een hele ArenA voor je kop.

Wat je met je incidentele gevallen wil zeggen weet ik niet. Van Gaal zette Hasselbaink rechtsbuiten en wisselde Overmars nadat die zijn tegenstander in 20 minuten een rode kaart had bezorgd. Je focust je alleen op het trainersschap, ik heb het over ALLE aspecten in de club. Niet elke oud voetballer is geschikt om hoofdtrainer te worden. Dit beweer ik ook nergens.

FDB is kampioen geworden voor het eerst in 15 jaar, waar heb je het in godsnaam over? Ondanks dat hij voldoende fouten maakt is de vergelijking met MvB belachelijk. Ik ga daar ook niet over discussiëren. \

Vertel mij eens wat Jonk en Bergkamp voor invloed hebben gehad op dit Ajax? Feiten, stuk voor stuk graag. Wat Bergkamp doet is niet relevant voor ons als supporters, daar hebben wij namelijk geen ruk mee te maken.

Wat populair worden en Derksen ermee te maken hebben kan ik niet plaatsen. Je komt met allerlei verwijten, aannames en niet onderbouwde teksten die werkelijk als een tang op een varken slaan.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » ma feb 06, 2012 5:19 pm

brigade zuid schreef:Coronel, Ten Have en Schurkenboom, bedankt voor deze ellende.

Supporters staan massaal achter JC, vandaag ook weer. Ajaxtalk daarentegen is het episch centrum van Coronel lovers... zal wel komen dat hier allemaal vreemde linkse mensen actief zijn, anders kan ik het niet formuleren. Waarom gaan jullie geen supportersvereniging opheffen tegen Cruyff en voor Schurkenboom ofzo.. spandoeken etc. wordt lachen, kunnen we jullie in mekaar slaan.
Onder de AT'ers bevinden zich veel mensen met hetzelfde profiel: goed opgeleid, eigenwijs maar geen enkele kennis van of ervaring met de voetballerij. Iedereen die zelf ook maar iets met voetbal te maken heeft gehad ondersteund de visie van Cruijff.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma feb 06, 2012 5:21 pm

Luciano schreef:
Demosthenes schreef:
Let's face the facts: er is 1 kamp dat Ajax kan redden en dat is het Cruijff kamp. Jammer dat deze mensen constant worden tegengewerkt door kwaliteitloze nono's in de voetbalwereld die er zitten voor zichzelf.
Kan niet anders dan een mening zijn, waarin zit dat "feitelijke"? In de aanname dat JC het kan? De man die leeft in de vorige eeuw, die al toen jaar niet meer is ontwaakt, maar wel doet alsof? Het fossiel komt niet echt tot leven.

De VOETBALmensen moeten ons redden? :biggrin.gif: Die mensen hebben het nu voor het zeggen en het is zo ongelooflijk slecht. Ik schrok jaren geleden van de beleving onder Wouters, die man wist werkelijk niet waarmee hij bezig was; ik schrok van Danny Blind die KJH op tien zette! Hoe haal je het in je hoofd en ik schrok begin dit seizoen toen ik Ajax alleen maar een bal heen en weer zag spelen, het liefst over tien meter of minder en graag op de eigen helft, totaal geen initiatief neem, er is dit seizoen niet een keer iets verrassends gebeurd (Oké, een bal van Eriksen o.i.d.) Vergeleken met FdB was MvB goed, die bedacht soms nog iets, FdB doet dat niet, het gaat immers niet om het resultaat in de JC-filosofie.

Dit Ajax is het product van JC-filosofie, JC die ruim een jaar geleden met zijn revolutie begon en sinds deze zomer dankzij pionnen als Jonk (De Danny Blind van Volendam) en Bergkamp (wat doet hij in hemelsnaam?) verantwoordelijk is voor het spel. Je kunt bestuurders niet kwalijk nemen als speler A een bal niet naar speler B durft te schieten, maar het is gemakkelijkste weg, hoeveel bestuurders hebben het veld al niet moeten ruimen, maar zij stonden nooit op het veld, zij gaven geen training.

Word populair, steun JC, Derksen voorop, de man die er geen geheim van maakt dat hij Ajax "kapot" (uitzending met Frenk v.d. Linden) wil maken.

Sturkenboom en Blind hebben het voor het zeggen. Het Technisch Hart is tot op heden alleen nog maar tegengewerkt. Als je dat niet onderkent heb je geen plaat maar een hele ArenA voor je kop.
Waarmee zijn ze dan tegengewerkt ?, mogen ze geen trainingen geven of wat ?.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » ma feb 06, 2012 5:24 pm

Ajax Rules schreef:Even een serieuze vraag aan de Cruijffianen:

Hoe vinden jullie dat FdB en zeker ook Bergkamp functioneren? En wat zegt dat over Cruijff en zijn manier van werken? Cruijff, die eerder het trio MvB, Schip en Witschge een "extreem goede technische staf" noemde....

Als de positie van Blind een kwestie van vriendjespolitiek is, hoe zit het dan met de positie van Bergkamp en Jonk? Zijn dat wel de bewezen professionals? Of ligt het er louter aan dat ze worden tegengewerkt?
FdB: maakt genoeg fouten, logisch voor een beginnende trainer daar heeft Ajax nou eenmaal voor gekozen. Zijn grootste probleem is het medische aspect, daar had hij beter begeleid in moeten worden door Goedhart en Wormhoudt, maar goed die bakken er ook al jaren niks van.. Verbeterpunt nummer 1 voor dit jaar. Jaar 1 is ruim voldoende, jaar 2 tot nog toe ruim onvoldoende. Maar wat wil je met een incomplete selectie. Overigens vind ik zijn visie op het aankoopbeleid ook niet Ajax-waardig, de namen die ik regelmatig voorbij hoor komen stemmen mij alles behalve tevreden.

Bergkamp: Voor buitenstaanders niet te beoordelen.
Invloed/rol Cruijff: zelfde verhaal.

Waar heb je die quote overigens vandaan van de 'extreem goede technische staf'? Heb hem regelmatig hier voorbij zien komen maar nog nooit zelf gezien. Oa. Blind werd ook aan Cruijff toegeschreven maar bleek achteraf ook niet te kloppen.

Of Jonk en Bergkamp competent zijn, ik weet het niet. Ik weet echter wel dat ze een eerlijke kans verdienen, net zoals Olde Riekerink etc. hebben gehad. En die krijgen ze nu totaal niet.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » ma feb 06, 2012 5:26 pm

Nog maar een keer over die fantastische jeugdopleiding vroeger tegenover die slechte jeugdopleiding van "vandaag".

Het gouden team begin jaren zeventig, de eerste Europa Cup 1:

Gekocht: Stuy, Blankenberg, Haan, Neeskens en Mühren (het hele middenveld) Blijven zes spelers over uit de eigen jeugd (In die tijd kon je nauwelijks naar het buitenland)

De ex-jeugdspelers met geboortejaar volgens Wikipedia: Swart (1938), Keizer (1943) Suurbier (1945), Hulshoff (1946), JC (1947) en Krol 1949. Dat zijn zes spelers uit de jeugd over een periode van twaalf jaar, per twee jaar (ik geloof dat de vakterm "lichting" is één speler! Per jaar maximaal één speler.

Het jaar 1995, de Champions League:

Gekocht: Blind, Litmanen, Overmars, Finidi, Kanu (en van der Sar, als ik mijn eigen omschrijving van eigen jeugd hanteer: in de B1 gespeeld hebben) waarbij Rijkaard en Ronald de Boer als eigen jeugd worden gerekend, hoewel ze zijn gekocht van resp. AC Milan en FC Twente.

De ex-jeugdspelers met geboortejaar volgens Wikipedia: Rijkaard (1962), F. en R. de Boer 1970, Davids en Reiziger (1973), Kluivert en Seedorf (1976) (Ik weet dat Kluivert niet in de basis startte!) Dat is vijftien jaar jeugdopleiding en zeven spelers, ongeveer twee jaargangen voor één speler (Terwijl twee van die spelers zijn teruggehaald en er één inviel!) Uniek dat drie keer twee spelers uit één jaargang komen.

Nu het team tegen Utrecht: De Jong is vorige maand 23 geworden, jammer, anders zou Ajax acht spelers hebben gehad van 22 jaar of jonger, zeg maar zeven spelers uit vier jaargangen, bijna twee spelers per jaargang.

Stel dat Ajax vijf spelers had mogen kiezen, die zonder het Bosman-arrest (met alle gevolgen) nog bij Ajax zouden hebben gespeeld, uit het rijtje: Stekelenburg, Nigel de Jong, John Heitinga, Wesley Sneijder, Ryan Babel, Thomas Vermaelen, Rafael van der Vaart. Zou Ajax dan ook kansloos op plaats zeven (na de volgende wedstrijd) hebben gestaan? Ik kan ook Maduro, Emanuelson nog noemen en zal er vast en zeker een vergeten.

Ik kan me niet voorstellen dat er bij De Telegraaf niet een eerstejaars stagiaire rondloopt die eerst iets uitzoekt, voordat er wordt geschreven.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma feb 06, 2012 5:30 pm

Uitzoeken impliceert dat de T geinteresseerd zou zijn in feiten. Je bent optimist!
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » ma feb 06, 2012 5:33 pm

Zeux schreef:
D_skilled schreef:Ik kan Frank de Boer niet zoveel aanrekenen. Het is een onervaren trainer die op andere onderdelen heel slecht wordt bijgestaan. De medische staf is incompetent. De directie is incompetent. De lijn-Cruijff wordt gedwarsboomd waardoor Ajax al een tijdje stilstaat. Onrust binnen de club. De voorwaarden om in te werken zijn op dit moment verre van ideaal.
Je bent gewoon de papegaai van Cruijff (De Telegraaf).
Ha, daar is Zeux weer om te vermelden hoe superieur zijn eigen mening aan die van anderen is.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma feb 06, 2012 5:35 pm

Ach, ook jij kan behoorlijk uit de hoogte doen. Het heerst bij Ajax, onze club is namelijk dankzij de geweldadige coup van Cruijff tot op het bot in tweeen gespleten. Dat komt ook niet meer goed voorlopig.
I think I lost my fucking headache

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door D_skilled » ma feb 06, 2012 5:40 pm

Volgens mij zijn de RvC degene die momenteel de club gijzelen en gekozen hebben om de club in tweeën te splijten door van Gaal aan te stellen. Dan heb je dus totaal geen binding danwel feeling met de club. Cruijff en van Gaal op één schip, wie bedenkt zoiets.
Laatst gewijzigd door D_skilled op ma feb 06, 2012 5:50 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jinne » ma feb 06, 2012 5:41 pm

Luciano schreef:
brigade zuid schreef:Coronel, Ten Have en Schurkenboom, bedankt voor deze ellende.

Supporters staan massaal achter JC, vandaag ook weer. Ajaxtalk daarentegen is het episch centrum van Coronel lovers... zal wel komen dat hier allemaal vreemde linkse mensen actief zijn, anders kan ik het niet formuleren. Waarom gaan jullie geen supportersvereniging opheffen tegen Cruyff en voor Schurkenboom ofzo.. spandoeken etc. wordt lachen, kunnen we jullie in mekaar slaan.
Onder de AT'ers bevinden zich veel mensen met hetzelfde profiel: goed opgeleid, eigenwijs maar geen enkele kennis van of ervaring met de voetballerij. Iedereen die zelf ook maar iets met voetbal te maken heeft gehad ondersteund de visie van Cruijff.
Welke kennis of ervaring met de voetballerij heeft het kamp Cruijff hier dan op AT?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie