Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di feb 21, 2012 9:06 am

De beste trainer van de wereld volgens Johan :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2012 11:40 am

999 schreef:De beste trainer van de wereld volgens Johan :smallgrin.gif:
FdB zat al als trainer op "De Toekomst" toen MvB hoofdtrainer werd en er ruzie kwam met JC die iedere trainer op De Toekomst, maar wilde wegsturen, er deugde niets van de opleiding enz. Wim Jonk en Brian Roy en werkten er toen ook al :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door GangstaRiB » di feb 21, 2012 12:25 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Maar we praten hier over een voetbalclub waarbij emotie de boventoon voert en waarbij we een zeer machtige buitenstaander hebben die maar even de pen hoeft te beroeren voor een zoveelste paniekreactie.
Nu krijgt Cruijff ook al de schuld van het feit dat Slop al jarenlang incapabel is?! :biggthumpup.gif:
Ik zeg dat er in de voetbalwereld amper normaal te funtioneren is. En Van Basten (destijds gelanceerd door Cruijff) heeft een van de grootste financiele rampen veroorzaakt die Ajax heeft gekend.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 2:15 pm

Goedgekeurd door Jeroen Slop.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2012 2:35 pm

Rishi schreef:Goedgekeurd door Jeroen Slop.
Alleen hij? of ook de trainer(s), scouting, technisch directeur = trainer? technisch adviseur (Was er toen ook Danny Blind, dacht ik) en de man die hem lanceerde: JC?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di feb 21, 2012 2:48 pm

Het was volgens Slop financieel mogelijk. Heel simpel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di feb 21, 2012 3:36 pm

Zo denkt Johan C. ook altijd, en dan is hij overal van af ..

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2012 3:56 pm

Rishi schreef:Het was volgens Slop financieel mogelijk. Heel simpel.
Inderdaad simpel, maar is hij daarmee verantwoordelijk voor al die mislukkingen? Het geld was er, Ajax heeft nog steeds geld, hoeft niet bij de gemeente aan te kloppen, laat geen spelers betalen door externen (voor zover ik weet).

Ik stel me zo voor dat een trainer op plaats X versterking wil. De scouting heeft ondertussen een paar duizend rapporten over jeugdspelers (Ton Pronk had het jaren geleden over 1.500) alles gedigitaliseerd (zal nog een probleem kunnen worden) Scouts en trainer(s) gaan selecteren, winnen advies in bij in ieder geval de adviseurs en komen tot de conclusie dat speler G53CVe$ het wordt. Vervolgens onderhandelt er een TD. AD. TA, of welke functies ervoor in het leven zijn geroepen, de FD weet hoeveel geld er in kas is en de onderhandelingen worden succesvol afgesloten of er wordt gestopt. waarom is in dat proces slechts één man verantwoordelijk?

In de tijd van MvB liep heel Ajax achter JC en MvB aan (tot de ruzie over de Toekomst, niet over het eerste elftal)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Duke » di feb 21, 2012 4:26 pm

De invloed van Cruijff gaat ver, maar om hem verantwoordelijk te maken voor de uit de hand gelopen financiën lijkt me wat overdreven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2012 4:52 pm

Duke schreef:De invloed van Cruijff gaat ver, maar om hem verantwoordelijk te maken voor de uit de hand gelopen financiën lijkt me wat overdreven.
Staat volgens mij nergens, maar wel staat er steeds dat Slop daar (als enige?) voor verantwoordelijk is, terwijl ik denk dat als er een speler moet worden gekocht, je daar in ieder geval de scouting, de trainers, de TA of TD en de adviseurs over benadert. Die kunnen zich niet aan een keuze onttrekken, als zij die keuze gesanctioneerd hebben. Ik meen me te herinneren dat Piet Keizer zich soms publiekelijk afvroeg waarom een speler moest komen (In ieder geval bij Huntelaar) maar anderen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di feb 21, 2012 5:20 pm

Demosthenes schreef:
Rishi schreef:Het was volgens Slop financieel mogelijk. Heel simpel.
Inderdaad simpel, maar is hij daarmee verantwoordelijk voor al die mislukkingen?
Nee, Slop was verantwoordelijk voor het feit dat er geld in die mislukkingen werden gestoken. Slop vergeet blijkbaar spontaan het woord 'nee' wanneer een passant met een duur verlanglijstje komt.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di feb 21, 2012 5:33 pm

Ach, volgens mij was het ook Slop die geld neertelde voor Suarez, of een ieder wie.Steeds hetzelfde liedje.Als een speler lukt, nou dan was het een goede keus van de trainer en scouting ( soms komt dan zelfs JC langs dat hij het toch goed gezien had ) .Als een speler mislukt dan is het Slop .. Wat is de invloed van Slop op het mislukken ( of lukken ) van een speler .. Niks, nada, noppes ..

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2012 6:31 pm

Nee, Slop was verantwoordelijk voor het feit dat er geld in die mislukkingen werden gestoken. Slop vergeet blijkbaar spontaan het woord 'nee' wanneer een passant met een duur verlanglijstje komt.
Slop zegt dan in een gesprek met de deskundigen: trainer, hoofd scouting, TA/TD en misschien een adviseur dat hij denkt dat die speler zijn geld niet waard is? In dat geval begeeft hij zich op glad ijs, krijgt het niet alleen AT over zich heen, hij zit er niet om de kwaliteit van spelers te beoordelen.

Hij zou misschien andere kaders moeten stellen, dat kan, maar stel dat de trainer naar een krant loopt en een huilverhaal ophangt (de ene trainer neemt De Telegraaf, de andere het AD) dat hij niet kan doorselecteren enz. enz. Slop kan z'n biezen pakken.

Slop, vier leden van de RvC, Van der Aat, het hele medisch team, de VU-medewerkers (Of is het UvA?), ik snap niet waarom ze door gaan, ze worden er allemaal uitgegooid. Gaat het om de bonus die ze meekrijgen? Imago-schade? Zijn het masochisten?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di feb 21, 2012 7:40 pm

Demosthenes schreef: Hij zou misschien andere kaders moeten stellen, dat kan, maar stel dat de trainer naar een krant loopt en een huilverhaal ophangt (de ene trainer neemt De Telegraaf, de andere het AD) dat hij niet kan doorselecteren enz. enz. Slop kan z'n biezen pakken.
Slop zit er namens de hele winkel, lijkt me. Niet om een passant te pleasen, die hij een zak met geld geeft om er doorheen te jagen. Heeft die man geen principes?! Wanneer het financieel niet verantwoord is, gebeurt het niet. Basta.

Ik neem Slop tijdens Boog trouwens weinig kwalijk. Jol had Boog volledig in zijn zak namelijk. Zelfs een miljoenen kostend standbeeld uit Uruguay om Luis te pleasen en een contract voor Suk, die gewoon kwam aanwaaien, was geen probleem. Jol gebruikte het rapport-Coronel als toiletpapier.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » di feb 21, 2012 7:46 pm

999 schreef:Ach, volgens mij was het ook Slop die geld neertelde voor Suarez, of een ieder wie.Steeds hetzelfde liedje.Als een speler lukt, nou dan was het een goede keus van de trainer en scouting ( soms komt dan zelfs JC langs dat hij het toch goed gezien had ) .Als een speler mislukt dan is het Slop .. Wat is de invloed van Slop op het mislukken ( of lukken ) van een speler .. Niks, nada, noppes ..
Slop moet ervoor zorgen dat er niet meer geld uit gaat dan dat er binnen komt en dat blijkt verdomde moeilijk voor die kneus!

Het wordt de komende jaren schrikken als Ajax de w-v rekening toont. Er is geen enkele lering getrokken uit het verleden met als gevolg een salarishuis waar een paard de hik van krijgt. En dan zal Lucas wel roepen dat het allemaal meevalt. Geloof hem niet. Hij is bankier. ;-)

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di feb 21, 2012 7:48 pm

goodfella schreef: Slop moet ervoor zorgen dat er niet meer geld uit gaat dan dat er binnen komt en dat blijkt verdomde moeilijk voor die kneus!

Het wordt de komende jaren schrikken als Ajax de w-v rekening toont. Er is geen enkele lering getrokken uit het verleden met als gevolg een salarishuis waar een paard de hik van krijgt.
Inderdaad. 50 miljoen aan salarissen. :excited.gif:
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » di feb 21, 2012 7:53 pm

Strootman en Mertens verdienen 9 ton. Bij Ajax loopt een Blind voor 6 ton per jaar.

Het wordt eens tijd dat Slop een fatsoenlijk salarishuis in elkaar gaat knutselen.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di feb 21, 2012 8:02 pm

goodfella schreef: Bij Ajax loopt een Blind voor 6 ton per jaar.
Blind junior? 6 ton? :1evil.gif:
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door goodfella » di feb 21, 2012 8:05 pm

Stond een tijd terug in de Spits volgens mij.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di feb 21, 2012 8:14 pm

goodfella schreef:Stond een tijd terug in de Spits volgens mij.
Daddy's boy. Zal z'n laatste grote contract zijn. Loopt z'n huidige verbintenis binnenkort af? :eusa_pray.gif:

Het lijkt me toch niet zo moeilijk om voor een sluitende begroting te zorgen. Je weet bijv. dat je die 3.3 miljoen transfersom voor Janssen in 3 jaar moet afschrijven en dat je 3 * 1.7 = 5.1 miljoen aan salariskosten kwijt bent. Als financiele man zeg je dan: ja, dat kan. Of nee, dat kan niet.

Slop heeft geen ruggengraat en is incompetent. Ik kan er niets anders van maken. Maar zijn baan en zijn bonus zou ik ook wel willen hebben.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Rooie » vr feb 24, 2012 3:18 pm

Gelukkig hebben we door 2 seizoenen CL wel weer wat extra vet op de botten, halfjaarcijfers laten een nettowinst van 11,8 miljoen euro zien (operationeel +14,7 miljoen euro).

Ajax.nl
Ajax presenteert halfjaarcijfers

24 februari 2012
Ajax heeft vrijdagmiddag de halfjaarcijfers van het boekjaar 2011/2012 gepresenteerd. De Amsterdamse club boekt een operationele winst van € 14,7 miljoen en een netto winst van € 11,8 miljoen.
Kerncijfers:

* Ajax heeft over de eerste zes maanden van het boekjaar 2011/2012 een netto winst van € 11,8 miljoen geboekt.

*Het operationele resultaat bedraagt € 14,7 miljoen positief.

*Het saldo vergoedingssommen bedraagt € 0,2 miljoen negatief. Dit saldo bestaat uit de afschrijvingen vergoedingssommen van € 9,2 miljoen en uit het resultaat vergoedingssommen van € 9,0 miljoen. Het resultaat vergoedingssommen betreft met name de transfers van Maarten Stekelenburg en Demy de Zeeuw.

* De netto omzet is gestegen met € 0,8 miljoen naar € 59,3 miljoen.

* De totale bedrijfslasten bedragen € 44,6 miljoen, een daling van € 4,1 miljoen.

* Ajax Cape Town heeft een positief netto resultaat van € 2,7 miljoen geboekt.

* Het totaal eigen vermogen bedraagt € 57,6 miljoen, 55,7% van het balanstotaal.

* De selectie van het eerste elftal bestaat nu uit 25 spelers. Daarnaast zijn 6 spelers verhuurd en hebben 26 spelers een jeugdcontract.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33765
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » vr feb 24, 2012 5:04 pm

Benji schreef:Gelukkig hebben we door 2 seizoenen CL wel weer wat extra vet op de botten, halfjaarcijfers laten een nettowinst van 11,8 miljoen euro zien (operationeel +14,7 miljoen euro).

Ajax.nl
Ajax presenteert halfjaarcijfers

24 februari 2012
Ajax heeft vrijdagmiddag de halfjaarcijfers van het boekjaar 2011/2012 gepresenteerd. De Amsterdamse club boekt een operationele winst van € 14,7 miljoen en een netto winst van € 11,8 miljoen.
Kerncijfers:

* Ajax heeft over de eerste zes maanden van het boekjaar 2011/2012 een netto winst van € 11,8 miljoen geboekt.

*Het operationele resultaat bedraagt € 14,7 miljoen positief.

*Het saldo vergoedingssommen bedraagt € 0,2 miljoen negatief. Dit saldo bestaat uit de afschrijvingen vergoedingssommen van € 9,2 miljoen en uit het resultaat vergoedingssommen van € 9,0 miljoen. Het resultaat vergoedingssommen betreft met name de transfers van Maarten Stekelenburg en Demy de Zeeuw.

* De netto omzet is gestegen met € 0,8 miljoen naar € 59,3 miljoen.

* De totale bedrijfslasten bedragen € 44,6 miljoen, een daling van € 4,1 miljoen.

* Ajax Cape Town heeft een positief netto resultaat van € 2,7 miljoen geboekt.

* Het totaal eigen vermogen bedraagt € 57,6 miljoen, 55,7% van het balanstotaal.

* De selectie van het eerste elftal bestaat nu uit 25 spelers. Daarnaast zijn 6 spelers verhuurd en hebben 26 spelers een jeugdcontract.
Dat hebben die doorgeleerde professoren en 'matennaaiers' toch maar effe mooi gedaan. Soms helpt het als de juiste expertise op de juiste plaats zit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » vr feb 24, 2012 5:05 pm

Als ik Slop goed begrijp zijn we voor een positief resultaat aan het einde van het jaar afhankelijk van de verkoop van enkele spelers. Dat vind ik niet bepaald positief in een CL-seizoen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Cruijff » vr feb 24, 2012 5:10 pm

In welk boekjaar is die transfer van Suarez dan verwerkt...? Ook al niet in het vorige...

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » vr feb 24, 2012 5:11 pm

Zeux schreef: Dat hebben die doorgeleerde professoren en 'matennaaiers' toch maar effe mooi gedaan. Soms helpt het als de juiste expertise op de juiste plaats zit.
Expert Slop heeft de winkel al jaren prima op orde! Daar gaat geen cent uit, die niet verantwoord is!

" het resultaat vergoedingssommen van € 9,0 miljoen. Het resultaat vergoedingssommen betreft met name de transfers van Maarten Stekelenburg en Demy de Zeeuw. "

Mag ik van dit lage bedrag schrikken?!

Plaats reactie