Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

T82
Berichten: 1781
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door T82 » wo feb 01, 2012 9:18 am

Seedorf, Boukhari en Sarpong naar NAC... Ben benieuwd!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10313
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door WP_Legend » wo feb 01, 2012 9:28 am

Boukhari hadden wij nu zelfs wel kunnen gebruiken! Hij is zeker beter dan Ebecilio!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Demosthenes » wo feb 01, 2012 9:39 am

WP_LeGeNd schreef:Boukhari hadden wij nu zelfs wel kunnen gebruiken! Hij is zeker beter dan Ebecilio!
Heb jij 'm de laatste jaren zien voetballen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » wo feb 01, 2012 9:54 am

Hij speelde bij Kasimpasa. Het grote Kasimpasa, ja. Zegt genoeg toch? :hypocrite.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » wo feb 01, 2012 10:49 am

Vreemde loopbaan heeft die jongen gehad. In zijn tijd bij Ajax was Boukhari misschien geen topper maar toch wel een nuttige selectiespeler. Je hebt er nu eenmaal meer dan elf nodig gedurende het seizoen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Khraa » wo feb 01, 2012 10:55 am

Zeker, maar hij was destijds ook de pispaal van het publiek. Ik kon me toen wel voorstellen dat hij wegwilde.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » wo feb 01, 2012 10:56 am

Absoluut. Maar het was in mijn ogen wel onterecht. Ik vond het een prima selectiespeler.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Khraa » wo feb 01, 2012 11:03 am

Dat was het ook. Als linkshalf deed hij het een periode erg goed.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » vr feb 17, 2012 2:43 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Ajaciedjuh » di feb 21, 2012 10:28 am

AS schreef:Bouy: 'Had kans bij Ajax moeten krijgen'


BOUY WILDE MEER - Ouasim Bouy is van mening dat hij meer kansen in het eerste elftal van Ajax verdiende. De middenvelder maakte op 9 januari zijn debuut als invaller tegen Almere City (0-1) in een oefenduel. Eind januari vertrok Bouy naar Juventus.

'Ik ben een speler die veel scoort en ook een goede traptechniek heeft. Ik ben linksbenig en heb veel inzicht. Daardoor ben ik ook betrokken bij veel doelpunten van anderen', vertelt Bouy zelfverzekerd aan AjaxShowtime.com. 'Ik heb mijn eigen stijl en als je goed bezig bent geweest op de trainingen en wedstrijden bij de A1 van Ajax, dan moet je echt de kans in het eerste elftal krijgen, vind ik.'

Bouy vond dan ook dat hij beter voor zijn kansen bij Juventus kon gaan en legde een aanbieding voor een contract van vier jaar bij Ajax naast zich neer. Tot op heden heeft Bouy nog geen minuten in het eerste elftal van Juventus mogen maken.
Zegt genoeg over deze jongen. Totaal geen zelfreflectie. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » di feb 21, 2012 10:36 am

Ik denk dat het beter voor zijn kansen was geweest als hij naar Almere City was vertrokken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » di feb 21, 2012 10:41 am

Bouy krijgt direct kansen bij Juventus. :hypocrite.gif:

Juventus (3-5-2): Buffon; Barzagli, Bonucci, Chiellini; Padoin, Marchisio, Pirlo, Giaccherini, De Ceglie; Borriello, Quagliarella.
A disp.: Storari, Caceres, Lichtsteiner, Pepe, Del Piero, Matri, Vucinic.

Geen Krasic, Vidal, Estigabarria en Elia bij de selectie, maar Bouy gaat natuurlijk ook voor zijn kansen haha.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » di feb 21, 2012 10:43 am

Wat een sukkel.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door gaizka » di feb 21, 2012 12:24 pm

Tijdens de samenvatting van Ajax - NEC kwam Litmanen in beeld en er werd verteld dat er een documentaire over hem gemaakt wordt, weet iemand hier meer van?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » di feb 21, 2012 12:33 pm

gaizka schreef:Tijdens de samenvatting van Ajax - NEC kwam Litmanen in beeld en er werd verteld dat er een documentaire over hem gemaakt wordt, weet iemand hier meer van?
Dit ...
LITMANEN: ,,VEEL JARI’S!’’

AMSTERDAM – Jari Litmanen was even terug bij de club waar hij groot werd. In zijn kielzog een cameraploeg die opnamen maakte voor een mega-documentaire voor de Finse televisie. Een van de ontmoetingen die de Finse topvoetballer (41) had was met een enorme schare jongens die Jari heten en allemaal naar hem zijn vernoemd. ,,Wat zijn hier veel Jari’s, ja’’, grijnsde Litmanen. De oudste was bijna twintig, de jongste een, die ik ontmoette. Tja, ik kwam hier twintig jaar geleden voetballen en de mensen vonden het geloof ik leuk om kinderen Jari te noemen.’’
Stond er in de T.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » di feb 21, 2012 12:45 pm

Klopt inderdaad, Jari was er overigens ook bij de wedstrijd tegen Manchester United. Ook erg gaaf dat zijn interview met EL werd uitgezonden in de rust van de wedstrijd tegen NEC, op de beelschermen in het stadion. Tenminste, dat vond ik..hoop dat de rest het ook leuk vond om te zien.

Ben erg benieuwd naar de docu!

Wel grappig om te zien dat er in 1993 ongeveer 10 Jari's werden geboren, in 1994 74, in 1995 185 en in 1996 205. De laatste tien jaar is het stabiel met tussen de 80 en 120 nieuwe Jari's per jaar.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2012 1:16 pm

Om te zien waar de Jari's wonen: http://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Jari
Verklaring
Finse naam, verkorting van Jalmari, een Finse vorm van Hjalmar. Jari is bekend geworden door de voetballer Jari Litmanen. De eerste Jari in Finland (geboren in 1937) was het petekind van de auteur Jalmari Finne. In Finland is het voorkomen van de naam beïnvloed door romans van Aino Rasanen (1945, 1950).
De naam kwam midden jaren 80 al voor in Nederland. Er zijn ook zeven meisjes die zo heten!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » di feb 21, 2012 4:20 pm

tmanen geeft De Boer nog geen duidelijkheid: 'Alles is nog open'
Dinsdag, 21 februari 2012 om 16:10Jari Litmanen was zondag aandachtig toeschouwer bij de competitiewedstrijd van Ajax tegen NEC. De voormalig middenvelder van de Amsterdammers staat nog altijd bekend als een van de beste spelers die de club ooit heeft gehad en het is geen geheim dat hoofdtrainer Frank de Boer graag wil dat de Fin als (jeugd)trainer terugkeert bij de Nederlandse recordkampioen.

De Boer heeft deze week nog even geïnformeerd naar de toekomstplannen van de 41-jarige Litmanen, die echter nog niet weet of hij wel stopt met voetballen. ''Alles is nog open'', zegt hij in NUsport. “De clubleiding van HJK Helsinki heeft aangegeven dat ik welkom ben, mocht ik besluiten nog een seizoen door te gaan. Als ik doorga, doe ik het voor mezelf. Omdat ik het leuk vind. Zowel geestelijk als lichamelijk. En geloof me, zolang het kan, zal ik altijd geregeld blijven trainen of voetballen. Is het niet met vrienden, dan is het wel bij Lucky Ajax ofzo.''

Mocht Litmanen besluiten te stoppen, dan is het geen uitgemaakte zaak dat hij ingaat op de wens van De Boer. De technicus woont zelf in Finland; zijn vrouw komt uit Estland. “In Finland en Estland ben ik thuis, daar ben ik Jari Litmanen. Maar als ik naar Nederland ga, dan ga ik voor het voetballen. Ik kom daar wel uit, hoor. Maar hoe zit het met mijn vrouw en kinderen? Die moeten helemaal opnieuw beginnen. Ik zal weer huizen moeten verkopen en huizen kopen, dat heb ik toch al 25 jaar gedaan? We stuiten op heel veel vragen waar ik antwoord op moet zien te vinden.''

VZ

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Demosthenes » di feb 21, 2012 4:54 pm

Uit die laatste zinnen maak ik op dat hij niet staat te springen. Hij heeft twee voordelen: in de top gevoetbald en geen ervaring in de functie waarin hij zal worden benoemd (Ik neem aan dat hij niet gaat spelen)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door martijn401 » wo feb 22, 2012 2:36 pm

Kluivert zegt ooit trainer van AC Milan te worden
Laatste update: 22 februari 2012 14:07 info
AMSTERDAM - Als beloftencoach van FC Twente heeft de voormalige topvoetballer Patrick Kluivert inmiddels zijn eerste serieuze stappen in de trainerswereld gezet. Ook daar ontbreekt het hem niet aan ambitie.
Foto: ANP "Trainer worden van AC Milan", stelt Kluivert in de woensdag gepresenteerde editie van Helden Magazine als hoofddoel.

"En het gaat me lukken ook, ik weet nu dat ik spelers beter kan maken en dat ik het spel zie."

Opvallend is wel dat de geboren Amsterdammer en voormalige topspits van Ajax bij FC Twente op de bank zit. "Natuurlijk had ik graag bij Ajax gewerkt. Maar ze wilden me blijkbaar niet", licht Kluivert toe in het magazine.

"Toen ik een stageplek zocht, belde ik uiteraard Ajax. Oké, maar ik moest van de toenmalige directeur Jan Olde Riekerink wel beginnen als assistent bij de F-jes. Kom op zeg."


Van Gaal

Een oude leermeester bood uitkomst. "Toen belde ik Louis van Gaal en die zei dat ik meteen bij AZ mocht komen. En in dat jaar werd AZ kampioen."

Ook na zijn stageperiode bij AZ kreeg geen aanbieding vanuit Amsterdam. "Ik kon bij PSV en NEC werken, maar niet bij Ajax. Vorig jaar vroeg FC Twente me als coach van Jong FC Twente. Ik vind het jammer, maar Ajax is een afgesloten hoofdstuk", besluit Kluivert.


© NUsport

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » ma feb 27, 2012 7:54 am

Cruijff is weer El Salvador: „Hier mag ik tenminste direct aan de slag”
VERLOSSER BETOVERT MEXICO

GUADALAJARA – Mexico reageert verbaasd, maar ook dolblij en emotioneel op de komst van Johan Cruijff als nieuwe adviseur van de grootste club van het Latijns-Amerikaanse land. Krantenkoppen spreken over ’El Salvador’, de Verlosser. Anderen vergelijken de legendarische nummer 14 met ‘De Paus’ of de ‘Nobelprijswinnaar van het voetbal’.

„De komst van Cruijff raakt me diep”, biecht een voetbalcommentator op in het voetbalgekke land. „Of hij nou een week komt, of lange tijd met het team Las Chivas aan de slag gaat, zijn aanwezigheid kan niet anders zijn dan een verrijking voor het Mexicaanse voetbal”, aldus Antonio Rosique in voetbalmedium Medio Tiempo.

Afgelopen weekend streek Cruijff neer in de op één na grootste stad van Mexico om uit te leggen hoe hij voetbalclub Las Chivas uit het slop wil trekken. De rojiblancos – de roodwitten – zijn de populairste club van het land met de meeste behaalde prijzen, maar momenteel verkeren ze in de kelder van de nationale competitie en wachten al dertien duels op een overwinning.

Eén van ’s lands grootste kranten, Reforma, vergelijkt Las Chivas met een Kever die niet wil starten en presenteert Cruijff als ‘Mecánico de Lujo’, een soort VIP-monteur. El Sol de Mexico steekt zijn respect voor de Hollandse Meester evenmin onder stoelen of banken: ‘Voor grote problemen, grootse oplossingen’, kopt het dagblad.

Clubvoorzitter Jorge Vergara hield het tijdens de presentatie van de oudAjacied amper droog. „Ik ben geëmotioneerd, maar ook vol vertrouwen. Want ik heb het voorrecht de beste trainer ter wereld aan u te mogen voorstellen. Met hem gaan we het allerbeste voetbal spelen.” Vergara droomt al tien jaar van deze samenwerking en hij vergelijkt de helpende hand van Cruijff met de komst van de Paus zelf.

De opgetrommelde fans, die met enkele duizenden de Nederlander begroeten, zijn hoopvol. „Cruijff was een geweldige speler”, zegt Roberto Sanchez, terwijl hij zijn kleine dochtertje meetorst in het stadion. „Chivas speelt veel te defensief. Backs komen niet mee op. Als je kijkt naar Barcelona en Oranje, kunnen we veel van deze man leren.”

Achterdocht is er bij enkele critici ook. „Bezit Cruijff echt een toverstaf? Of is het binnenhalen van zo’n legende een truc om de aandacht van de echte problemen af te leiden?”, vraagt Odin Ciani van sportzender ESPN. Maar Vergara benadrukt dat Cruijff echt aan het werk gaat: hij zal zowel de jeugdopleiding als het eerste elftal onder de loep nemen. Zijn medewerkers blijven vervolgens permanent de club begeleiden.

De Amsterdammer zelf weet zowel pers als publiek met typisch Cruijffiaans – in Catalaans Spaans – om de vinger te winden. „De voetbalwedstrijd in het weekend is belangrijk. Maar wat je tussen maandag en vrijdag leert, is nog veel belangrijker.” Het prettigste vindt de Nederlander de volledige vrijheid die hij van voorzitter Vergara krijgt. „Ik mag hier tenminste gelijk aan de slag”, stelt de leermeester met een kwinkslag, duidend op de chaotische toestanden waarmee hij bij zijn oude liefde Ajax wordt geconfronteerd.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Luciano » ma feb 27, 2012 3:29 pm

martijn401 schreef:
Kluivert zegt ooit trainer van AC Milan te worden
Laatste update: 22 februari 2012 14:07 info
AMSTERDAM - Als beloftencoach van FC Twente heeft de voormalige topvoetballer Patrick Kluivert inmiddels zijn eerste serieuze stappen in de trainerswereld gezet. Ook daar ontbreekt het hem niet aan ambitie.
Foto: ANP "Trainer worden van AC Milan", stelt Kluivert in de woensdag gepresenteerde editie van Helden Magazine als hoofddoel.

"En het gaat me lukken ook, ik weet nu dat ik spelers beter kan maken en dat ik het spel zie."

Opvallend is wel dat de geboren Amsterdammer en voormalige topspits van Ajax bij FC Twente op de bank zit. "Natuurlijk had ik graag bij Ajax gewerkt. Maar ze wilden me blijkbaar niet", licht Kluivert toe in het magazine.

"Toen ik een stageplek zocht, belde ik uiteraard Ajax. Oké, maar ik moest van de toenmalige directeur Jan Olde Riekerink wel beginnen als assistent bij de F-jes. Kom op zeg."


Van Gaal

Een oude leermeester bood uitkomst. "Toen belde ik Louis van Gaal en die zei dat ik meteen bij AZ mocht komen. En in dat jaar werd AZ kampioen."

Ook na zijn stageperiode bij AZ kreeg geen aanbieding vanuit Amsterdam. "Ik kon bij PSV en NEC werken, maar niet bij Ajax. Vorig jaar vroeg FC Twente me als coach van Jong FC Twente. Ik vind het jammer, maar Ajax is een afgesloten hoofdstuk", besluit Kluivert.


© NUsport
Zie in Pat geen hoofdtrainer (alhoewel je het nooit weet) maar ik denk dat hij als spitsentrainer met zijn ervaring en kwaliteiten grandioos kan zijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » wo feb 29, 2012 1:24 pm

Rijkaard verliest met Saudi Arabië van Australië en is nu al uitgeschakeld voor het WK 2014. Zal dus binnenkort wel op de keien gezet worden.

Misschien komt hij vervolgens wel in beeld bij Ajax. Wie zal het zeggen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » wo feb 29, 2012 1:47 pm

Trainer van Engeland zou wel iets zijn voor Frank.Capello " verdiende " in vier jaar tijd zo'n 24 miljoen en het is nog steeds troep dat Engels elftal ..

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door ferry » wo feb 29, 2012 4:58 pm

Shit, ik had al zo'n klotedag, en nu dit:
Sikora stopt met voetballen

PERTH - Victor Sikora stopt per direct met voetballen. De 33-jarige Nederlandse aanvaller heeft al jaren last van zijn heup. „Ik ben geen opgever. Maar wéér een operatie zag ik niet meer zitten”, aldus de voetballer van het Australische Perth Gory op de website van managementbureau SportPromotion.

Sikora speelde zes interlands. Hij begon zijn loopbaan bij Go Ahead Eagles, en kwam daarna uit voor Vitesse, Ajax, sc Heerenveen, NAC, FC Dallas en Perth Glory. Met Ajax behaalde Sikora in 2004 de landstitel.
„Ik was graag nog een paar jaar doorgegaan. Maar iedereen heeft het me afgeraden. In dit geval moet ik mijn meerdere erkennen in die heup.”

Plaats reactie