Ajax marketing van flop naar top!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door beelzebub » di aug 14, 2012 3:05 pm

In Beverwijk heb je hele mooie leren met gestikte gouden sterren. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Mr. Ajax » di aug 14, 2012 4:21 pm

Ik weet echt niet waar dit thuishoort, dan maar hier:

Heeft iemand enig idee over het werken bij de AjaxExperience?? Hoor het graag!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 14, 2012 4:42 pm

Pride of Amsterdam schreef:Even checken, hebben jullie ook allemaal zo'n prachtig kartonnen hoesje ontvangen van Ajax voor onze steun?

Je weet wel, dat mooie ding waar je je seizoenskaart in kan doen zodat de sterren prachtig zichtbaar worden.

Oftewel, die sterren die (op mijn seizoenskaart) van links naar rechts, van boven naar beneden lopen... en die dan zo mooi zichtbaar zouden moeten worden in de uitsparingen in dat mooie hoesje..... die van links naar rechts, VAN BENEDEN NAAR BOVEN lopen...... kansloos.

Maar nogmaals, just checking, misschien ben ik wel de enige.....
Ja, ik heb ook het "unieke item" van karton ontvangen! Vergezeld door een persoonlijke brief van Frank zelf!

Op mijn seizoenkaart lopen de sterren overigens van beneden naar boven, dus de "sterren worden nog mooier zichtbaar!"
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 14, 2012 4:43 pm

De Dominee schreef:Mijn SCC nog niet eens binnen, laat staan het hoesje... :confused.gif:
Da's best vreemd. Kwam je zondag wel binnen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Thijs » di aug 14, 2012 4:59 pm

Pride of Amsterdam schreef:Even checken, hebben jullie ook allemaal zo'n prachtig kartonnen hoesje ontvangen van Ajax voor onze steun?

Je weet wel, dat mooie ding waar je je seizoenskaart in kan doen zodat de sterren prachtig zichtbaar worden.

Oftewel, die sterren die (op mijn seizoenskaart) van links naar rechts, van boven naar beneden lopen... en die dan zo mooi zichtbaar zouden moeten worden in de uitsparingen in dat mooie hoesje..... die van links naar rechts, VAN BENEDEN NAAR BOVEN lopen...... kansloos.

Maar nogmaals, just checking, misschien ben ik wel de enige.....
Hahaha, ik heb exact hetzelfde. Weet ook al waar de schoen wringt, bij gewone seizoenkaarthouders (zoals die van mijn huisgenoot) lopen de sterren van beneden naar boven..bij uitkaarthouders lopen ze van boven naar beneden.

Kortom, MIJN STERREN KLOPPEN NIET IN HET KARTONNETJE!!! HET GAAT HELEMAAL MIS MET ONZE CLUB!!!! :1evil.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Thijs » di aug 14, 2012 5:00 pm

Mr. Ajax schreef:Ik weet echt niet waar dit thuishoort, dan maar hier:

Heeft iemand enig idee over het werken bij de AjaxExperience?? Hoor het graag!
Volgens mij zijn de bezoekersaantallen niet dusdanig hoog dat ze staan te springen om nieuwe werknemers, (zacht gezegd), maar je kunt natuurlijk altijd even langsgaan of mailen/bellen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Arthur » di aug 14, 2012 5:19 pm

Loopt het niet naar verwachting daar?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Michael_B » di aug 14, 2012 6:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
De Dominee schreef:Mijn SCC nog niet eens binnen, laat staan het hoesje... :confused.gif:
Da's best vreemd. Kwam je zondag wel binnen?
Ze hadden een vervangend kaartje toegezonden. Die ontving ik vandaag... Gelukkig was ik een weekend naar Mechelen, dus sowieso niet aanwezig. Boos mailtje nummer X is al verstuurd...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Lionel » di aug 14, 2012 10:53 pm

Arthur schreef:Loopt het niet naar verwachting daar?
Ik las dus ergens van niet. Zestig zeventig man per dag.
IK GELOOF!!!!!!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Ronald! » wo aug 15, 2012 9:30 am

Rishi schreef:
Arthur schreef:Loopt het niet naar verwachting daar?
Ik las dus ergens van niet. Zestig zeventig man per dag.
Als dat allemaal (60) volwassenen zijn haal je ongeveer €1000,- per dag op aan entreegeld + wat omzet aan merchandising. Daar kun je die tent inderdaad niet op draaien.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door gaizka » wo aug 29, 2012 3:39 pm

Is er in het centrum van A'dam een winkel die Ajax artikelen verkoopt, en zo ja waar?

Ik ben op zoek naar deze pyjama: http://www.ajaxshop.nl/nl/ajax-babyarti ... ama-finest

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Rooie » wo aug 29, 2012 3:40 pm

gaizka schreef:Is er in het centrum van A'dam een winkel die Ajax artikelen verkoopt, en zo ja waar?

Ik ben op zoek naar deze pyjama: http://www.ajaxshop.nl/nl/ajax-babyarti ... ama-finest
Bij de Ajax Experience op het Rembrandtplein zit een fanshop van Ajax, daar zouden ze deze artikelen moeten hebben.

Daarnaast kan je het natuurlijk ook gewoon in de online shop bestellen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » wo aug 29, 2012 6:08 pm

Ja, die fanshop bij The Ajax Experience is geen heel kleintje en heeft vrijwel alle officiële merchandise producten. Natuurlijk betaal je (als je geen scc houder korting krijgt) wel overal de hoofdprijs voor.

Maar als je toch langs de mooiste grachten van het centrum gaat dan zou ik ook even bij http://www.smit-cruyff.nl/ gaan kijken!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door gaizka » do aug 30, 2012 9:07 am

Bedankt voor jullie reacties, met centrum bedoel ik meer iets op loopafstand van Amsterdan centraal, is daar ook een goede winkel te vinden?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » do aug 30, 2012 9:17 am

Mwa als je vanaf centraal de route neemt die zo ongeveer elke toerist aflegt, namelijk over het Damrak, dan kom je langs al die toeristen prullariawinkels. Die verkopen voor een groot deel meuk, maar officiële Ajax shirts (en sjaals) zijn er ook te krijgen.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2012 10:08 am

Bij al die toeristenwinkeltjes kun je inderdaad ook officiële merchandiser vinden. Als je vanaf centraal station komt moet je gewoon even richting Nieuwendijk lopen, dan vind je al snel een paar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » do aug 30, 2012 10:26 am

De Nieuwendijk drukker dan ooit... ik zie een jochie appels jatten. Nee, Amsterdam verandert nooit!

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door GangstaRiB » do okt 25, 2012 8:05 pm

Cruijff schreef:De Nieuwendijk drukker dan ooit... ik zie een jochie appels jatten. Nee, Amsterdam verandert nooit!
Appels op de Nieuwendijk? Daar zitten toch alleen de Mac, BK en FEBO?

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door GangstaRiB » do okt 25, 2012 8:07 pm

Arthur schreef:Loopt het niet naar verwachting daar?
Hier is je antwoord:
AT5: afgelopen jaar ruim 4 miljoen verlies voor Ajax Experience

Ajax heeft volgens AT5 het afgelopen jaar maar liefst ruim vier miljoen euro verlies geleden op het nieuwe museum aan het Rembrandtplein, de Ajax Experience. De bezoekersaantallen vallen tegen en de kosten van de 'Ajax Experience' in het centrum zijn erg hoog.
Gaat lekker dus. Weer zo'n popie PR trutje bedacht dat dit ging werken. Mensen die een dagje Amsterdam doen, gaan geen uur verkwanselen in zo'n experience.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Arthur » do okt 25, 2012 8:13 pm

Bizar. Ik ben er nooit geweest, maar ik zou niet eens verwachten dat het in stand houden van de Ajax Experience 4 miljoen kost. Laat staan dat ze zoveel verlies draaien.
Daar kan je een aardige speler voor kopen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » do okt 25, 2012 8:32 pm

Schandalig dat iemand die zo'n project als statussymbool ziet blijkbaar gewoon carte blanche heeft om zoveel geld te verbranden. Ok een pandje op de hoek van de Amstelstraat en het Rembrandtplein is geen kleine investering, maar wel één die enorm waardevast is. Als je per direct die Experience omtovert tot een restaurant met Ajax allure (beetje opzet qua Soccerworld met aan de muren shirts, trofeeën en veel mooie Ajax beelden) en je hebt direct een winstgevende onderneming in dat pand zitten.

Maar die 4 miljoen euro hebben Jeroen Slop en consorten dus naar de filistijnen geholpen met extreem hoge overheadkosten en totaal mislukte promotie acties? Te idioot voor woorden!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » do okt 25, 2012 8:35 pm

Ze hebben ook de gekste acties uitgehaald om die Experience wat naamsbekendheid te geven. Voor 80.000 euro per week reden er beschilderde trams door Amsterdam waar men KOM NAAR DE AJAX EXPERIENCE! mee uitschreeuwde. Een dergelijke boodschap heeft in Amsterdam doorgaans het effect dat wat meer mensen weten dat die Experience bestaat, maar zeker niet dat ze er opeens heel erg graag heen willen...

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door GangstaRiB » do okt 25, 2012 8:37 pm

Cruijff schreef:Schandalig dat iemand die zo'n project als statussymbool ziet blijkbaar gewoon carte blanche heeft om zoveel geld te verbranden. Ok een pandje op de hoek van de Amstelstraat en het Rembrandtplein is geen kleine investering, maar wel één die enorm waardevast is. Als je per direct die Experience omtovert tot een restaurant met Ajax allure (beetje opzet qua Soccerworld met aan de muren shirts, trofeeën en veel mooie Ajax beelden) en je hebt direct een winstgevende onderneming in dat pand zitten.

Maar die 4 miljoen euro hebben Jeroen Slop en consorten dus naar de filistijnen geholpen met extreem hoge overheadkosten en totaal mislukte promotie acties? Te idioot voor woorden!
Psies. Johan zou er een collum over moeten schrijven! Dat zal ze leren.

Maar even serieus: zoiets in de binnenstad gaat moeilijk werken. Ajax is geen Man U of Barca. Er komen geen bussen Chinezen langs. Dit is gewoon grootheidswaanzin. Buitenlanders gaan niet kijken naar Piet Keizer op een zwart/wit foto met een jaarbeurstrofee.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » do okt 25, 2012 8:45 pm

GangstaRiB schreef:
Cruijff schreef:De Nieuwendijk drukker dan ooit... ik zie een jochie appels jatten. Nee, Amsterdam verandert nooit!
Appels op de Nieuwendijk? Daar zitten toch alleen de Mac, BK en FEBO?
Klopt, maar McDonalds verkoopt tegenwoordig fruitsalades met stukjes appel. Afbeelding
GangstaRiB schreef:
Cruijff schreef:Schandalig dat iemand die zo'n project als statussymbool ziet blijkbaar gewoon carte blanche heeft om zoveel geld te verbranden. Ok een pandje op de hoek van de Amstelstraat en het Rembrandtplein is geen kleine investering, maar wel één die enorm waardevast is. Als je per direct die Experience omtovert tot een restaurant met Ajax allure (beetje opzet qua Soccerworld met aan de muren shirts, trofeeën en veel mooie Ajax beelden) en je hebt direct een winstgevende onderneming in dat pand zitten.

Maar die 4 miljoen euro hebben Jeroen Slop en consorten dus naar de filistijnen geholpen met extreem hoge overheadkosten en totaal mislukte promotie acties? Te idioot voor woorden!
Psies. Johan zou er een collum over moeten schrijven! Dat zal ze leren.

Maar even serieus: zoiets in de binnenstad gaat moeilijk werken. Ajax is geen Man U of Barca. Er komen geen bussen Chinezen langs. Dit is gewoon grootheidswaanzin. Buitenlanders gaan niet kijken naar Piet Keizer op een zwart/wit foto met een jaarbeurstrofee.
Klopt het is een totaal misplaatst prestigeproject. Kijk dat er een klein museumpje boven de fanshop zat met 10 Europese (semi) hoofdprijzen & 2 Wereldbekers was ook niet alles, maar ik snap niet waarom Ajax niet meer maakt van de omgeving rondom de Arena.

In 1996 was er met Hotel Arena een rechtszaak over de naam van het stadion, maar waarom begint een slimme uitbater geen mooi hotel vlakbij Bijlmer Arena? Is ontzettend handig voor velen die tegenwoordig werken bij de vele bedrijven die daar zitten en in weekenden van thuiswedstrijden en met CL avonden een gigantische cashcow. Een prima uitvalsbasis voor bijna iedereen: met de snelle metroverbinding zit je zo in het centrum en de nachtbussen rijden daar ook gewoon.

Bouw daar een volledig congrescentrum bij waarbij je alles combineert. Ook dat (meer en minder) jeugdigen trainingen van oud Ajax spelers en jeugdtrainers kunnen krijgen. Concepten als de Ajax Academy en Ajax Camps & Clinics zijn de laatste jaren behoorlijk populair en brengen juist wel geld in het laatje.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Marillion » do okt 25, 2012 9:53 pm

Als deze cijfers kloppen is het echt te gek voor woorden. Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar? Hebben we straks eindelijk de salarissen weer een beetje op orde en dan zien we het geld op deze manier alsnog verdampen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie