Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door M.. » di aug 14, 2012 12:15 pm

Le T. schreef:
Dubbel schreef:Snap goed wat je bedoeld. Kwa timing heb je absoluut een punt.
Het valt ook mooi gelijk met het afschilderen van Aissaidi als geldwolf.
En 'Van onze speciale verslaggevers' is ook altijd zo'n mooie.
Dan heb je nog "bronnen rondom de club", "insiders" etc. Zeker bij transfers is het altijd leuk, dan krijg je formuleringen als "wordt beweerd", "aangenomen wordt". "naar verluidt" en "is genoemd" zonder dat er ook maar enige aanwijzing is wie dat dan zou hebben gedaan. Dan staat er weer iemand op een lijstje, alsof de TD een geheugenprobleem heeft en boodschappen gaat doen en "wordt een bod voorbereid" terwijl ik toch niet de enige zal zijn die zich niet zoveel voor kan stellen bij de voorbereidingshandelingen van een bod die dan een week of zo moeten kosten.
Nét zoals het salaris van Wim Jonk bedoel je? Oh nee, dat komt je uit. Dan is het wél waar......

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door M.. » di aug 14, 2012 12:31 pm

Le T. schreef:
Dubbel schreef:Snap goed wat je bedoeld. Kwa timing heb je absoluut een punt.
Het valt ook mooi gelijk met het afschilderen van Aissaidi als geldwolf.
En 'Van onze speciale verslaggevers' is ook altijd zo'n mooie.
Dan heb je nog "bronnen rondom de club", "insiders" etc. Zeker bij transfers is het altijd leuk, dan krijg je formuleringen als "wordt beweerd", "aangenomen wordt". "naar verluidt" en "is genoemd" zonder dat er ook maar enige aanwijzing is wie dat dan zou hebben gedaan. Dan staat er weer iemand op een lijstje, alsof de TD een geheugenprobleem heeft en boodschappen gaat doen en "wordt een bod voorbereid" terwijl ik toch niet de enige zal zijn die zich niet zoveel voor kan stellen bij de voorbereidingshandelingen van een bod die dan een week of zo moeten kosten.
Nét zoals het salaris van Wim Jonk bedoel je? Oh nee, dat komt je uit. Dan is het wél waar......

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Le T. » di aug 14, 2012 1:39 pm

M schreef:
Le T. schreef:
Dubbel schreef:Snap goed wat je bedoeld. Kwa timing heb je absoluut een punt.
Het valt ook mooi gelijk met het afschilderen van Aissaidi als geldwolf.
En 'Van onze speciale verslaggevers' is ook altijd zo'n mooie.
Dan heb je nog "bronnen rondom de club", "insiders" etc. Zeker bij transfers is het altijd leuk, dan krijg je formuleringen als "wordt beweerd", "aangenomen wordt". "naar verluidt" en "is genoemd" zonder dat er ook maar enige aanwijzing is wie dat dan zou hebben gedaan. Dan staat er weer iemand op een lijstje, alsof de TD een geheugenprobleem heeft en boodschappen gaat doen en "wordt een bod voorbereid" terwijl ik toch niet de enige zal zijn die zich niet zoveel voor kan stellen bij de voorbereidingshandelingen van een bod die dan een week of zo moeten kosten.
Nét zoals het salaris van Wim Jonk bedoel je? Oh nee, dat komt je uit. Dan is het wél waar......
Dat kwam ook uit de mond van Keje, dat is wat anders dan uit 'bronnen rondom de club'.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di aug 14, 2012 2:52 pm

Wedstrijd van jl. zondag toonde aan dat we vooral een volwassen centrale verdediger nodig hebben. Wat mij betreft houden we die ruim 3 M voor Ous voorlopig dus lekker op zak! Ik pleit nogmaals voor Yoshida. Heeft in Venlo nog maar een jaar contract en hij is een allround verdediger, die ook nog eens kan voetballen en een leider is.

Al vat ik ook wel dat de club momenteel in een lastig parket zit. Want stel je voor dat je op Gregory blijft zitten... Dat zou een flinke financiele strop zijn en bovendien heb je dan met Greg, Toby en Rica 3 man voor 2 plekken. Hopen op een snel vertrek van Greg dus. Geld in, speler uit en zowel financieel als personeel ruimte om te reageren... Hetzelfde geldt voor rechtsbuiten. Daar gaat ene Sulejmani z'n laatste contractjaar in. En de club kan het zich absoluut niet permitteren dat die gozer straks gratis de deur uitloopt.

Dus wil men momenteel geen enkel risico nemen op de transfermarkt. Daar heb ik begrip voor. De financiele risico's zijn bij het huren van een speler gering. Al vraag ik me af of die broekies uit vnl. het 2e van Barcelona nou echt zoveel beter zijn dan onze eigen broekies... Ik heb ook wel begrip voor de haast waarmee Anita verkocht wordt. Gozer heeft nog 2 jaar contract, dus nu vang je nog een mooi bedrag en je voorkomt een VDW-scenario voor volgend jaar. De club wilde die jongen behouden en beter belonen. Wil ie niet. Dus weg.

Wat ik dan weer niet begrijp, is dat men Janssen zo easy laat gaan. Dat lijkt immers een beetje op doorslaan in de hang naar verjonging, besparing. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe hij zich dagelijks manifesteert, maar in wedstrijden om het eggie staat hij er. Pingels, corners zijn bij hem in goede handen en hij zet in iedere pot wel iemand vrij voor het doel. Dom dat FdB hem afg. zondag passeerde. Onze ploeg beheerste de 1e helft, met een dominante middenvelder had je voor rust het verschil al kunnen maken. Ik hoop dat Theo alsnog blijft, nu ook Anita vertrekt. We hebben hem nodig dit seizoen.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Frisse » di aug 14, 2012 4:37 pm

wimpey schreef:Al vat ik ook wel dat de club momenteel in een lastig parket zit. Want stel je voor dat je op Gregory blijft zitten... Dat zou een flinke financiele strop zijn en bovendien heb je dan met Greg, Toby en Rica 3 man voor 2 plekken. Hopen op een snel vertrek van Greg dus. Geld in, speler uit en zowel financieel als personeel ruimte om te reageren...
:biggthumpup.gif: Maar het is wel zorgwekkend als Ajax straks een backupverdediging heeft met Dijks-Blind/Denswil-Veltman-Ligeon. Het is ook vrij reëel dat die jongens vaak gaan spelen, als je er vanuit gaat dat Boilesen-Van Rhijn-Alderweireld-Van der Wiel de basis moet gaan vormen. Boilesen heeft er tot dusver vaak uit gelegen en Van der Wiel kan ieder moment vertrekken, waarna Van Rhijn dus weer naar rechts zal moeten verhuizen. Van Rhijn die zelf ook nog nooit 50 wedstrijden in een seizoen heeft moeten spelen en z'n terugval zeer waarschijnlijk zal krijgen. Blijft Alderweireld over, die zelf net aan mee kan.

Ajax heeft met Tete trouwens nog een rechtsback achter de hand die ik op relatief jonge leeftijd zie aansluiten bij de A-selectie. Maar nog niet dit seizoen, en alleen als hij z'n kop erbij houdt.

wimpey schreef:Hetzelfde geldt voor rechtsbuiten. Daar gaat ene Sulejmani z'n laatste contractjaar in. En de club kan het zich absoluut niet permitteren dat die gozer straks gratis de deur uitloopt.
Sulejmani speelt eigenlijk nooit meer een goede wedstrijd, doet slechts eens in de 4-5 wedstrijden iets beslissends, ligt er ieder seizoen 2-3 maanden uit en belast nu weer z'n hele lichaam extra door wederom totaal niet fit terug te komen uit z'n vakantie. Daar gaat geen club zich aan wagen.

wimpey schreef:Dus wil men momenteel geen enkel risico nemen op de transfermarkt. Daar heb ik begrip voor. De financiele risico's zijn bij het huren van een speler gering. Al vraag ik me af of die broekies uit vnl. het 2e van Barcelona nou echt zoveel beter zijn dan onze eigen broekies... Ik heb ook wel begrip voor de haast waarmee Anita verkocht wordt. Gozer heeft nog 2 jaar contract, dus nu vang je nog een mooi bedrag en je voorkomt een VDW-scenario voor volgend jaar. De club wilde die jongen behouden en beter belonen. Wil ie niet. Dus weg.
Die broekies die Ajax vanuit Barcelona wil huren zijn rond de 21-22, die van Ajax rond de 18-19. Dat scheelt ook enorm. Als Ajax Boccara nu gehaast brengt op de positie van Anita, dan kan het zomaar eens dat hij er binnen de kortste keren uit ligt met een hamstringblessure, of iets dergelijks.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Dubbel » di aug 14, 2012 7:13 pm

Le T. schreef:Dan heb je nog "bronnen rondom de club", "insiders" etc. Zeker bij transfers is het altijd leuk, dan krijg je formuleringen als "wordt beweerd", "aangenomen wordt". "naar verluidt" en "is genoemd" zonder dat er ook maar enige aanwijzing is wie dat dan zou hebben gedaan. Dan staat er weer iemand op een lijstje, alsof de TD een geheugenprobleem heeft en boodschappen gaat doen en "wordt een bod voorbereid" terwijl ik toch niet de enige zal zijn die zich niet zoveel voor kan stellen bij de voorbereidingshandelingen van een bod die dan een week of zo moeten kosten.
En wat dacht je van deze? :smallgrin.gif:
"Geruchten gaan dat er gesprekken zijn met AC Milan en Valencia over een overgang", zegt een Deense journalist van een groot dagblad tegen RTV Noord-Holland

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Scherrer » di aug 14, 2012 10:52 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Scherrer schreef:Waar blijft de reactie van Ajax?

Het verhaal over lijken in de kast is een bijzonder zware aantijging voor een beursgenoteerd bedrijf. De Telegraaf zegt eigenlijk dat Ajax valsheid in geschrifte heeft gepleegd. Daar moet je als bedrijf uiteraard op reageren. Bizar dat ze dat niet doen. Hoeveel moeite is het om even te melden dat de Telegraaf uit de nek lult?
Als Ajax daaraan zou beginnen, zou het een dagtaak worden, gezien de berichtgeving van de T. Volgens mij is stilzitten het beste, als je niets te verbergen hebt; dan is het binnen 2 dagen weer uit het nieuws.
Nee, dit zie ik echt anders. Het is niet iets als ingaan op transfer-geruchten, dit is véél ernstiger. Je wordt in de grootste krant van het land als beursgenoteerd bedrijf beschuldigd van boekhoudfraude. Een zwaardere aantijging is bijna niet mogelijk. Dat kan je als bedrijf niet over je heen laten gaan.
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » wo aug 15, 2012 2:42 pm

Dus wat is je conclusie? Ajax reageert niet omdat de telegraaf gelijk heeft?

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » wo aug 15, 2012 3:17 pm

wimpey schreef:Wedstrijd van jl. zondag toonde aan dat we vooral een volwassen centrale verdediger nodig hebben. Wat mij betreft houden we die ruim 3 M voor Ous voorlopig dus lekker op zak! Ik pleit nogmaals voor Yoshida. Heeft in Venlo nog maar een jaar contract en hij is een allround verdediger, die ook nog eens kan voetballen en een leider is.

Al vat ik ook wel dat de club momenteel in een lastig parket zit. Want stel je voor dat je op Gregory blijft zitten... Dat zou een flinke financiele strop zijn en bovendien heb je dan met Greg, Toby en Rica 3 man voor 2 plekken. Hopen op een snel vertrek van Greg dus. Geld in, speler uit en zowel financieel als personeel ruimte om te reageren... Hetzelfde geldt voor rechtsbuiten. Daar gaat ene Sulejmani z'n laatste contractjaar in. En de club kan het zich absoluut niet permitteren dat die gozer straks gratis de deur uitloopt.

Dus wil men momenteel geen enkel risico nemen op de transfermarkt. Daar heb ik begrip voor. De financiele risico's zijn bij het huren van een speler gering. Al vraag ik me af of die broekies uit vnl. het 2e van Barcelona nou echt zoveel beter zijn dan onze eigen broekies... Ik heb ook wel begrip voor de haast waarmee Anita verkocht wordt. Gozer heeft nog 2 jaar contract, dus nu vang je nog een mooi bedrag en je voorkomt een VDW-scenario voor volgend jaar. De club wilde die jongen behouden en beter belonen. Wil ie niet. Dus weg.

Wat ik dan weer niet begrijp, is dat men Janssen zo easy laat gaan. Dat lijkt immers een beetje op doorslaan in de hang naar verjonging, besparing. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe hij zich dagelijks manifesteert, maar in wedstrijden om het eggie staat hij er. Pingels, corners zijn bij hem in goede handen en hij zet in iedere pot wel iemand vrij voor het doel. Dom dat FdB hem afg. zondag passeerde. Onze ploeg beheerste de 1e helft, met een dominante middenvelder had je voor rust het verschil al kunnen maken. Ik hoop dat Theo alsnog blijft, nu ook Anita vertrekt. We hebben hem nodig dit seizoen.
Hoe vond je Yoshida vorig jaar bij VVV, Wimpey?

Van Rhijn kan toch prima centraal spelen naast Toby? Greg gewoon op rechts. Tenzij je echt veel geld voor hem vangt zou ik hem verkopen. Anders niet. Greg brengt gewoon wat extra's. Zie Twente-uit. AZ- thuis nu weer. Ik zou hem niet verkopen.

Ik denk wel dat die jonkies van Barca wat kunnen toevoegen. Alleen moet je als Ajax wel een plan hebben. Niet zoals 010. Guidetti huren en dan zitten met het gat dat hij achterlaat. Als Ajax een LCV zou huren, moet dat zijn omdat ze verwachten dat Denswil over een jaar de plek over kan nemen.

Ben het met je eens dat Theo verkopen echt een stomme zet zal zijn. Heel erg dom! Voor het geld hoef je het toch niet te doen?
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Scherrer » wo aug 15, 2012 8:48 pm

Jöhnk schreef:Dus wat is je conclusie? Ajax reageert niet omdat de telegraaf gelijk heeft?
Nee, er zijn meer opties:

A) Het is niet waar, maar Ajax bluft en denkt dat het beter is om niet te reageren en het over te laten waaien.

B) Het is niet waar, maar Ajax vindt dit stiekem wel lekker, omdat zo de fans rustig worden gehouden als de transferperiode zo dramatisch blijft als het nu lijkt of als de resultaten straks tegenvallen.

C) De Telegraaf heeft gelijk en Ajax zegt niets omdat ze pas later willen onthullen welke lijken er precies in de kast liggen.

Ik weet het niet, echt niet.
***

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Iniesta » wo aug 15, 2012 9:01 pm

In geval van C moeten ze toch echt al melding gaan maken, en aangeven dat het exacte bedrag nog niet is aan te geven. Het zal toch echt al om miljoenen moeten gaan, mocht Ajax er echt door in de financiële problemen komen.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » wo aug 15, 2012 9:23 pm

Rishi schreef: Hoe vond je Yoshida vorig jaar bij VVV, Wimpey?
Goede speler, tegen Ajax en psv. Bij Japan ook. Gozer zal alleen maar beter worden. Directe versterking.
Van Rhijn kan toch prima centraal spelen naast Toby? Greg gewoon op rechts. Tenzij je echt veel geld voor hem vangt zou ik hem verkopen. Anders niet. Greg brengt gewoon wat extra's. Zie Twente-uit. AZ- thuis nu weer. Ik zou hem niet verkopen.
Dat kán niet de bedoeling zijn, Rishi. Ajax heeft 2 Oranje-spelers voor 1 positie. 1 daarvan zou na dit seizoen voor nop de deur uit lopen. Kan niet. Bovendien is Van Rhijn een gemaakte CV. We hebben een echte CV nodig. Een directe vervanger voor Vertonghen. Dus moet je VDW lozen, om cash daarvoor te genereren.
Als Ajax een LCV zou huren, moet dat zijn omdat ze verwachten dat Denswil over een jaar de plek over kan nemen.
Eens. Je haalt iemand voor die plek ter overbrugging. Wanneer je intern niet iemand achter de hand heb, moet je kopen. Daarom zou ik die Yoshida halen. 1 jaar als LCV. Daarna als RCV, want Toby blijft ook niet eeuwig bij Ajax.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » wo aug 15, 2012 10:39 pm

Vertonghen was toch ook een gemaakte verdediger? Van Rhijn heeft het fysiek in zich om centraal te spelen. Over een jaar heb je dan je rechtsback.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Baseman » do aug 16, 2012 6:28 am

wimpey schreef:Goede speler, tegen Ajax en psv. Bij Japan ook. Gozer zal alleen maar beter worden. Directe versterking.
Je bedoelt dat hij een prachtige goal maakte tegen PSV, maar verder alleen achter zijn tegenstanders aanliep...onbegrijpelijk dat je in Yoshida een directe versterking ziet, maar ik vind het prima als Ajax hem haalt.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jesse » do aug 16, 2012 7:08 am

Rishi schreef:Vertonghen was toch ook een gemaakte verdediger? Van Rhijn heeft het fysiek in zich om centraal te spelen. Over een jaar heb je dan je rechtsback.
Je wilt van Rhijn dit seizoen centraal laten spelen zodat hij volgend seizoen rechtsback kan staan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » do aug 16, 2012 9:42 am

We hebben Greg toch nog? Volgend jaar eventueel Denswil centraal achterin.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door martijn401 » do aug 16, 2012 11:47 am

AFM informeert naar financiën van Ajax

16-08-12 11:39 uur - Bron: Het Parool

Ajax-directeur Rik van den Boog (links) en financieel directeur Jeroen Slop (rechts). © anp
De positie van de financieel directeur van Ajax, Jeroen Slop, raakt steeds verder ondermijnd. In een vertrouwelijke brief van midden juni aan de raad van commissarissen schuift de Ajax Supporters Delegatie (ASD), die geldt als spreekbuis van de fans, Marc Overmars en Maarten Fontein naar voren voor de belangrijkste bestuursfuncties binnen de club. Beiden gelden als vertrouwelingen van Johan Cruijff, de winnaar van de slepende machtsstrijd binnen Ajax. Overmars is sinds juli in dienst als directeur voetbal.

Beiden gelden als vertrouwelingen van Johan Cruijff, de winnaar van de slepende machtsstrijd binnen Ajax. Overmars is sinds juli in dienst als directeur voetbal.

Voor Slop is in de ogen van de supporters geen plaats meer. 'Slop = weg of trapje lager', staat in de brief, die in bezit is van deze krant. De inhoud is volgens ingewijden afgestemd met Cruijff.

Navraag
De brief staat niet op zichzelf. De Autoriteit Financiële Markten (AFM), toezichthouder van de financiële sector, heeft deze week navraag gedaan bij Ajax naar mogelijke financiële wantoestanden.

Aanleiding was een bericht in De Telegraaf van maandag. Daarin stelt een bron 'dicht bij het vuur' dat er 'geen lijk, maar een heel kerkhof' uit de kast valt bij Ajax door 'jarenlang financieel wanbeleid'. Dat is een directe aanval op Slop, die sinds 1999 de financiën beheert, en de al afgetreden voorzitter van de raad van commissarissen Uri Coronel en de gewezen algemeen directeur Rik van den Boog.

Persbericht
Ajax bevestigt desgevraagd de actie van de AFM, maar benadrukt dat de berichtgeving in De Telegraaf onjuist is. Naar aanleiding van de vragen van deze krant over AFM kwam Ajax vandaag met een persbericht: 'De directie en raad van commissarissen van Ajax NV zien zich genoodzaakt te reageren op de berichtgeving over een 'financiële chaos'. Deze informatie is onjuist. Voor de supporters en de aandeelhouders is er geen reden zich zorgen te maken over de financiële situatie.'

Lees voor meer informatie Het Parool van vandaag.
Parool

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Dubbel » do aug 16, 2012 12:05 pm

Waar lijkt dit op, de Scherrer-B variant? Maar financiele chaos is weer geen vaststaand begrip dus zijn we eigenlijk nog niks wijzer. In elk geval kunnen we rustig gaan slapen?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Khraa » do aug 16, 2012 12:12 pm

Is het stuk van de Telegraaf de enige reden om de brief te sturen door het AFM? Dan is dat instituut ook niet geheel serieus meer te nemen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » do aug 16, 2012 12:20 pm

Hahaha precies mijn gedachte. En nu Ajax 9 miljoen heeft ontvangen voor Anita is er opeens ook geen chaos :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ronald! » do aug 16, 2012 12:24 pm

Khraa schreef:Is het stuk van de Telegraaf de enige reden om de brief te sturen door het AFM? Dan is dat instituut ook niet geheel serieus meer te nemen.
Het AFM doet gewoon z'n plicht: controleren. Welk hard bewijs hebben ze dat er NIET chaos is? Ajax zou niet het eerste bedrijf zijn waarin fraude of ander financieel gegoochel plaatsvindt.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » do aug 16, 2012 12:27 pm

Maar controleren na aanleiding van een of ander rotzooi-artikel uit de Telegraaf?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Khraa » do aug 16, 2012 12:28 pm

Ronald! schreef:
Khraa schreef:Is het stuk van de Telegraaf de enige reden om de brief te sturen door het AFM? Dan is dat instituut ook niet geheel serieus meer te nemen.
Het AFM doet gewoon z'n plicht: controleren. Welk hard bewijs hebben ze dat er NIET chaos is? Ajax zou niet het eerste bedrijf zijn waarin fraude of ander financieel gegoochel plaatsvindt.
Dat is toch de omgekeerde wereld? Normaal komt er in een rechtstaat toch eerst GEFUNDEERD een beschuldiging voordat de autoriteiten erop reageren? Als er niets aan de hand is, hoef je dit toch niet te bewijzen?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ronald! » do aug 16, 2012 12:29 pm

Rishi schreef:Maar controleren na aanleiding van een of ander rotzooi-artikel uit de Telegraaf?
Ja, niet 100% van de artikelen in de Telegraaf is onzin (het is nog net niet de Story), dus als ze dit nu in de wind slaan en er blijken wel dingen te spelen waar men niet van op de hoogte was dan staat de AFM in z'n hemd.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ronald! » do aug 16, 2012 12:34 pm

Khraa schreef:
Ronald! schreef:
Khraa schreef:Is het stuk van de Telegraaf de enige reden om de brief te sturen door het AFM? Dan is dat instituut ook niet geheel serieus meer te nemen.
Het AFM doet gewoon z'n plicht: controleren. Welk hard bewijs hebben ze dat er NIET chaos is? Ajax zou niet het eerste bedrijf zijn waarin fraude of ander financieel gegoochel plaatsvindt.
Dat is toch de omgekeerde wereld? Normaal komt er in een rechtstaat toch eerst GEFUNDEERD een beschuldiging voordat de autoriteiten erop reageren? Als er niets aan de hand is, hoef je dit toch niet te bewijzen?
Het is een toezichthouder op de markt, die krijgen net als bijvoorbeeld DNB, continu inzicht in de boeken van de bedrijven waarop ze toezicht houden. Die toezichthouder vraagt nu bij de bron of er inderdaad een lijk uit de kast is gevallen (en er dus iets niet klopt aan de oude cijfers die ze hebben ontvangen). Het is geen aanklacht, het is geen binnenval (zoals de FIOD doet), gewoon 'ff checken' zoals toezichthouders op marktpartijen behoren te doen.

Plaats reactie