De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » di nov 06, 2012 8:52 pm

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Wow, zelfs Cheque van Gelder heeft door dat één jaar JC Academy (waar staat dat ten opzichte van de LOI?) je niet meteen geschikt maakt om een beursgenoteerd bedrijf met 250 man personeel en een omzet van 100 miljoen euro te leiden.
Nou, nou van der Sar heeft 20 jaar ervaring in het geven van leiding.
Haha... goeie!
Staat IH morgen ook op zijn werkbureau te dansen van geluk als de aankondiging komt dat een voormalige keepert met één jaar JC Academy (halftime? Fulltime?) onder zijn riem aangekondigd wordt als zijn nieuwe CEO? :neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » di nov 06, 2012 10:49 pm

LucaS schreef: Van Overmars, Bergkamp, Jonk en de Boer? Zijn kwaliteiten kunnen niet de doorslag hebben gegeven.
Bij Danny Blind vond je dat geen enkel probleem... :confused.gif:

Wijers is de drijvende kracht achter deze aanstelling. 'Vriendje' speelde dit keer geen rol.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » di nov 06, 2012 11:08 pm

Ik ken de kwaliteiten van Edwin van der Sar niet op dit vlak. De beste keeper die we bij Ajax ooit onder de lat hebben gehad maar of hij ook geschikt is voor deze functie?

Mijn keuze zou toch eerder vallen op iemand die zich al bewezen heeft op dit gebied.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » di nov 06, 2012 11:11 pm

Derksen: bericht over Van der Sar heel voorbarig


Volgens Johan Derksen is het bericht in De Telegraaf over de aanstelling van Edwin van der Sar als directeur van Ajax voorbarig. De hoofdredacteur van Voetbal International meldt dat in het nieuwe programma VI Vandaag op RTL7.

Hans Wijers, voorzitter van de Raad van Commissarissen zou hebben laten weten dat er nog met meerdere kandidaten gesproken wordt. In VI Vandaag werd gemeld dat er gesproken is met Jan de Jong van de NOS. Twee andere kandidaten zouden inmiddels hebben afgezegd, één vanwege het salaris, de ander vanwege het afbreukrisico. Johan Cruijff wilde helemaal niets zeggen. Hij liet aan Derksen weten dat het niet aan hem is om zich daarover uit te laten. In eerste instantie zou Ajax iemand met iets meer bestuurlijke ervaring willen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » wo nov 07, 2012 7:19 am

Zeux schreef:Staat IH morgen ook op zijn werkbureau te dansen van geluk als de aankondiging komt dat een voormalige keepert met één jaar JC Academy (halftime? Fulltime?) onder zijn riem aangekondigd wordt als zijn nieuwe CEO? :neutral.gif:
Appels en peren Zeux maar dat weet je zelf ook. Ajax is een kruidenierszaak in vergelijking met mijn werkgever. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » wo nov 07, 2012 9:51 am

In eerste instantie zou Ajax iemand met iets meer bestuurlijke ervaring willen.
Met minder ervaring zal niet lukken. De Telegraaf zit dicht bij het vuur, waarom zouden ze zo'n bericht naar buiten brengen als er niets van waar is, wie is de bron?

Op ajax.nl staat er niets over, m.a.w. maar weer afwachten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo nov 07, 2012 11:12 am

Demosthenes schreef:
In eerste instantie zou Ajax iemand met iets meer bestuurlijke ervaring willen.
Met minder ervaring zal niet lukken. De Telegraaf zit dicht bij het vuur, waarom zouden ze zo'n bericht naar buiten brengen als er niets van waar is, wie is de bron?

Op ajax.nl staat er niets over, m.a.w. maar weer afwachten.
De Telegraaf is natuurlijk niet zomaar verslag aan het doen maar heeft ook een actieve rol. Dus misschien is het een kwestie van de geesten rijp maken. Je dropt de naam, dan beginnen mensen met een Cruijffwaas voor hun ogen dat alvast goed te praten, en dan heb je later meer draagvlak. Ik opper maar wat, maar het lijkt me dat we inmiddels er toch wel van op aan kunnen dat als de Telegraaf iets brengt met betrekking tot Ajax, dat daar dan een bedoeling achter zit die meer inhoudt dan het informeren van de lezer.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » wo nov 07, 2012 6:00 pm

wimpey schreef:
Duke schreef: Ik had deze post even gemist, maar mooie scoop van wimpey, hij heeft betere bronnen dan Barbara Barend! :biggthumpup.gif:
Dit was een gevalletje inside info. Puur toeval, ons kent ons.
Maakt me alsnog nieuwsgierig wie de eerste kandidaat was. :smallgrin.gif:
Alles wat ik over Kandidaat I kan zeggen is dat het jammer voor AT is dat ie het niet is geworden, want dan hadden jullie scoop na scoop na gehad in de toekomst. :aai.gif:
Dan zul je wel die volleybalcoach bedoelen. Die ene die is gesjeesd bij de Russische voetbalbond. Denk niet dat ik er rouwig om ben dat hij het niet werd, al zul jij hem beter kennen dan ik.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Bert » wo nov 07, 2012 6:21 pm

Alberda? Die zit toch in de RvC van AZ?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo nov 07, 2012 6:28 pm

Alberda was niet Kandidaat I.

En Johan Derksen lult maar wat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » do nov 08, 2012 10:05 am

De Jong (NOS) en Gerbrands (AZ) tevergeefs benaderd voor functie algemeen directeur Ajax

Jan de Jong, algemeen directeur van de NOS, en Toon Gerbrands, algemeen directeur van AZ, zijn tevergeefs door Ajax benaderd voor de openstaande functie van algemeen directeur. 'Ik ben inderdaad benaderd', stelt De Jong in het Algemeen Dagblad. 'Het is altijd eervol als je voor zo'n positie wordt genoemd. Maar voor Ajax en alle anderen geldt dat ik momenteel niet beschikbaar ben.' De Jong wil de NOS niet verlaten nu de publieke omroep voor zware bezuinigingen staat.

Toon Gerbrands kwam niet aan het woord, maar ook hij heeft 'nee' gezegd, zo wordt van binnen AZ gemeld.
AN.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » do nov 08, 2012 10:42 am

Gerbrands op 1, De Jong op 2? Van der Sar op 3 of worden er nog meer afzeggingen openbaar?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Michael_B » do nov 08, 2012 11:40 am

wimpey schreef:Alberda was niet Kandidaat I.

En Johan Derksen lult maar wat.
Moet ik uit jouw posts opmaken dat jij kandidaat 1 (zeer) goed kent op persoonlijk vlak? Had leuk geweest voor de scoops in dat geval inderdaad! :biggthumpup.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » do nov 08, 2012 12:19 pm

Ik ben benieuwd welke profielschets er is gemaakt waar deze kandidaten alle drie in zouden passen.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Thijs » do nov 08, 2012 3:36 pm

Marillion schreef:Mijn keuze zou toch eerder vallen op iemand die zich al bewezen heeft op dit gebied.
Als je uiteindelijk de 'Cup met de grote oren' wil winnen is Edwin natuurlijk een prima uithangbord. :ajaxsmiley.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » do nov 08, 2012 3:40 pm

wimpey schreef:Alberda was niet Kandidaat I.

En Johan Derksen lult maar wat.
Maar met volleybalcoach zat ik wel in de buurt?

Ik wist niet dat je zo'n fan was van Toon Gerbrands.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » do nov 08, 2012 9:21 pm

Thijs schreef:
Marillion schreef:Mijn keuze zou toch eerder vallen op iemand die zich al bewezen heeft op dit gebied.
Als je uiteindelijk de 'Cup met de grote oren' wil winnen is Edwin natuurlijk een prima uithangbord. :ajaxsmiley.gif:
:smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » do nov 08, 2012 9:39 pm

:smallgrin.gif:

Hou zou wel de eerste directeur/voorzitter/bestuurder zijn die met die beker op het podium zou kunnen gaan staan zonder een fluitconcert om z'n oren te krijgen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » vr nov 09, 2012 5:55 am

Telesport
INTERIM KINSBERGEN STEUNT AJAX-DIRECTEUR VAN DER SAR
door Mike Verweij & Valentijn Driessen
AM­STER­DAM – Ed­win van der Sar wordt met hulp van de Am­ster­dam­se za­ken­man Mi­chael Kins­ber­gen lang­zaam ge­bracht als nieu­we di­rec­tie­voor­zit­ter van Ajax. De rvc met pre­si­dent-com­mis­sa­ris Hans Wij­ers heeft ge­ko­zen voor een con­struc­tie waar­in de voor­ma­li­ge doel­man van Ajax en Oran­je toe­treedt tot de di­rec­tie van de club. In zijn eer­ste pe­ri­o­de zal Van der Sar func­ti­o­ne­ren on­der de vleu­gels van al­ge­meen di­rec­teur ad in­te­rim Mi­chael Kins­ber­gen. Mo­ge­lijk van­daag al – en an­ders vol­gen­de week – wor­den re­cord­in­ter­na­ti­o­nal Van der Sar en Am­ster­dam­mer Kins­ber­gen door de rvc be­noemd als nieu­we Ajax-di­rec­teu­ren.

Van der Sar wordt van meet af aan het boeg­beeld van de nieu­we Ajax-di­rec­tie, die naast oud-spe­ler Marc Over­mars ver­der be­staat uit Hen­ri van der Aat (com­mer­cie) en Je­roen Slop (fi­nan­ciën). Me­de van­we­ge het mil­joe­nen­de­ba­cle rond de Ajax Ex­pe­rien­ce ligt het in de lijn der ver­wach­ting dat com­mer­ci­eel di­rec­teur Van der Aat zijn lang­ste tijd in de Am­ster­dam Are­nA heeft ge­had.

Met de toe­zeg­ging van Kins­ber­gen om als di­rec­teur ad in­te­rim Van der Sar te on­der­steu­nen, heeft Ajax de zwaar­ge­wicht bin­nen waar­op de club zo na­druk­ke­lijk in­zet­te. Kins­ber­gen haal­de zijn ba­che­lor aan de Uni­ver­si­teit van Ca­li­for­nië, zijn mas­ter aan de Uni­ver­si­teit van Pen­n­syl­vania en deed – fi­nan­ciële en stra­te­gi­sche – er­va­ring op bij on­der meer Pier­son, Hel­dring & Pier­son, Mee­sPier­son, Van Meer Ja­mes Ca­pel en Pa­ri­bas. Tus­sen 2000 en 2010 was hij ceo van Ned­stat. Dat tech­no­lo­gie­be­drijf met het hoofd­kan­toor in Am­ster­dam werd in sep­tem­ber 2010 voor een be­drag van cir­ca der­tig mil­joen eu­ro over­ge­no­men door com­Sco­re.

Kins­ber­gen moet niet al­leen tij­de­lijk or­de op za­ken stel­len, maar ook de nog on­er­va­ren di­rec­teur Van der Sar klaar­sto­men. De com­mis­sa­ris­sen zijn er­van over­tuigd dat de doel­man het in zich heeft op ter­mijn Ajax te lei­den. Door nu een goed team om hem heen te ver­za­me­len – met Kins­ber­gen, Over­mars en op de ach­ter­grond de ge­lou­ter­de com­mis­sa­ris­sen Wij­ers, Leo van Wijk, Theo van Dui­ven­bo­de, Dolf Col­lee en Ernst Ligt­hart – kan de Voor­hou­ter zich in al­le rust en met al­le ken­nis voor­han­den voor­be­rei­den op zijn nieu­we taak.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door sander » vr nov 09, 2012 7:23 am

Ik ken de beste man niet. Maar is een logisch verhaal. Hopelijk het beste voor Ajax op dit moment en in de toekomst

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Baseman » vr nov 09, 2012 7:37 am

Inderdaad logisch om de AD te ondersteunen met een team en hem langzaam in te leren en voorzichtig te brengen...bij normale bedrijven gaat het precies andersom.
De voetballerij blijft een aparte wereld!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » vr nov 09, 2012 7:54 am

Tus­sen 2000 en 2010 was hij ceo van Ned­stat.
De man van de gratis tellers op websites? We komen nu dus te weten hoeveel mensen er daadwerkelijk in de Arena zitten bij een thuiswedstrijd.

Na twee jaar revolutie is het weer afwachten.

@Baseman
De hele voetbalwereld of Ajax? Zijn er meer verenigingen met zo'n constructie?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr nov 09, 2012 8:52 am

Ik hoop van harte dat Vd Sar het hier gaat doen, maar het geeft te denken dat de nieuwe AD een handje nodig heeft. Moet Vd Sar dan niet gewoon zeggen dat hij er nog niet aan toe is en eerst op een lager niveau managementtaken wil uitvoeren en ervaring wil opdoen?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » vr nov 09, 2012 9:09 am

Met de toe­zeg­ging van Kins­ber­gen om als di­rec­teur ad in­te­rim Van der Sar te on­der­steu­nen, heeft Ajax de zwaar­ge­wicht bin­nen waar­op de club zo na­druk­ke­lijk in­zet­te.
Ik vind het een beetje de omgekeerde wereld, maar goed. Succes Edwin!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » vr nov 09, 2012 9:39 am

Jabu schreef:IMoet Vd Sar dan niet gewoon zeggen dat hij er nog niet aan toe is en eerst op een lager niveau managementtaken wil uitvoeren en ervaring wil opdoen?
Daar komt het nu in feite toch ook op neer?

Maar goed, uiteraard is dit een vreemde constructie. Ze konden blijkbaar niemand vinden die er meteen staat.

Plaats reactie