De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo nov 11, 2012 4:21 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Serieus jongens, ik denk dat uit de posters op AT een heel behoorlijke directie en RvC kan worden samengesteld.
Wanneer Boog, Aat, Slop, Blind en Sar al directeur kunnen worden bij Ajax: ja.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » zo nov 11, 2012 4:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Serieus jongens, ik denk dat uit de posters op AT een heel behoorlijke directie en RvC kan worden samengesteld.
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » zo nov 11, 2012 6:34 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Serieus jongens, ik denk dat uit de posters op AT een heel behoorlijke directie en RvC kan worden samengesteld.
JIJ hebt in ieder geval de juiste arrogantie voor. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 12, 2012 5:10 am

Zo, Cruijff is bijna klaar (volgens mij begint het nu pas). Telesport:
Werk zit er bijna op

Mijn werk bij Ajax zit er bij­na op. Als het al­le­maal lukt, dan wor­den Ed­win van der Sar en Mi­chael Kins­ber­gen toe­ge­voegd aan de di­rec­tie. Als Van der Sar in de toe­komst is in­ge­werkt dan zou het Ajax-mo­del ei­gen­lijk de ba­sis voor de rest van het Ne­der­land­se voet­bal moe­ten wor­den. Dus oud-spe­lers met kwa­li­teit in com­bi­na­tie met spe­ci­a­lis­ten.

Je ziet dat het op al­le ni­veaus al die kant op gaat. Bij een klei­ne bond als het honk­bal, die zich on­der Ro­bert Een­hoorn heel suc­ces­vol heeft ont­wik­keld. Of de UE­FA, waar Mi­chel Pla­ti­ni ver­an­de­rin­gen voor el­kaar krijgt, die wei­ni­gen voor mo­ge­lijk had­den ge­hou­den. En na­tuur­lijk Se­bas­ti­an Coe met de Spe­len van Lon­den. Zijn groot­ste kwa­li­teit is dat hij als geen an­der weet wat hij wel en wat hij niet kan. Ik denk niet dat Seb zich veel met de vei­lig­heid heeft be­moeid, maar wel ie­mand in zijn team had die dat per­fect kon ma­na­gen.

Dat moet Van der Sar straks ook gaan doen. Lei­ding­ge­ven met de juis­te men­sen om zich heen. Tij­dens zijn op­lei­ding aan de Cruyff In­sti­tu­te maak­te hij op de do­cen­ten juist in­druk door de kwa­li­tei­ten die nu van hem wor­den ver­langd. Het zegt me wei­nig, dat hij nog on­vol­doen­de er­va­ring heeft en het mas­ters­di­plo­ma niet in Ne­der­land wordt er­kend. Voor mij is een di­plo­ma ei­gen­lijk niet be­lang­rijk, het gaat er­om wat ie­mand weet. Bo­ven­dien wordt in­ter­na­ti­o­naal de op­lei­ding wel kwa­li­ta­tief als de twee­de van Eu­ro­pa be­schouwd.

Bo­ven­dien ga ik, na al­les wat ik het af­ge­lo­pen jaar mee heb ge­maakt, geen ri­si­co’s ne­men. Dan zet ik mijn school én me­zelf voor schut. Daar­om is het huis­werk heel goed ge­daan voor Van der Sar be­na­derd werd.

Sa­men met de rest van het team moet hij straks Ajax weer dich­ter bij de Eu­ro­pe­se top bren­gen. Het voor­deel is, dat Jonk, Berg­kamp, Over­mars en Van der Sar niet al­leen we­ten waar de schoen wringt, maar ook hoe ze dit aan moe­ten pak­ken.

Neem vo­ri­ge week. Eerst ver­lies je kans­loos van Vi­tes­se om dan een punt te pak­ken bij Man­ches­ter, ter­wijl je ei­gen­lijk had moe­ten win­nen. Twee ui­ter­sten in vijf da­gen. Dat is niet al­leen een pro­bleem van Ajax, maar al­le Ne­der­land­se top­clubs. In prin­ci­pe kun­nen ze goed voet­bal­len, maar zo­dra de in­ten­si­teit van een wed­strijd om­hoog gaat, ko­men ze in de pro­ble­men.

Fou­ten die je van­daag nog als ne­ga­tief be­oor­deelt, maar waar voor mor­gen aan ge­werkt kan wor­den. Als dat door men­sen ge­beurt die we­ten hoe dat moet, dan werk je wel naar de op­los­sing toe. Be­lang­rijk is dat je de jeugd niet al­leen goed leert voet­bal­len, maar ook aan hun men­ta­li­teit werkt en daar be­doel ik niet zo­iets als in­zet mee. Wel het om­gaan met de druk, in al­le fa­cet­ten van het spel. Waar­door Ajax straks in staat is om ook het laat­ste kwar­tier te­gen Dort­mund en Man­ches­ter door te ko­men.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma nov 12, 2012 6:09 am

Dat is wel bijzonder nieuws! De Cruyff Academy op een na de beste universiteit in Europa!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 12, 2012 7:33 am

LucaS schreef:Dat is wel bijzonder nieuws! De Cruyff Academy op een na de beste universiteit in Europa!
Dat is natuurlijk ook helemaal terecht als je een mavo leerling in 1 jaar tijd via een universitaire opleiding klaar kunt stomen voor AD van een beursgenoteerde onderneming. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma nov 12, 2012 9:00 am

What a fucking mess.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door sander » ma nov 12, 2012 9:12 am

LucaS schreef:Dat is wel bijzonder nieuws! De Cruyff Academy op een na de beste universiteit in Europa!
Zie meer over dit onderzoek op: http://www.sport-netwerk.nl/nieuws/post ... -goed.html

Alumni hebben hun stem uitgebracht...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma nov 12, 2012 9:20 am

Kwam het tegen ergens: een jaar studie, zes lesuren in de week.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » ma nov 12, 2012 9:32 am

Ajaciedjuh schreef:
LucaS schreef:Dat is wel bijzonder nieuws! De Cruyff Academy op een na de beste universiteit in Europa!
Dat is natuurlijk ook helemaal terecht als je een mavo leerling in 1 jaar tijd via een universitaire opleiding klaar kunt stomen voor AD van een beursgenoteerde onderneming. :666.gif:
Mee eens.

Zouden die jongens-van-JC niet een jaartje eraan vast kunnen plakken (Wordt op de JC-academy vast en zeker "doorpakken" genoemd), er ligt nog een kredietcrisis die opgelost moet worden.

De hoge waardering? Ik herinner me ook een onderzoek onder afgestudeerden (hoewel!) van InHolland, die waren ook zo tevreden, ook over het niveau. Windesheim zal toch wel zo'n rapport hebben liggen?

JC, aan de ene kant schrijven dat een diploma hem niet veel zegt (Leuk voor Van der Sar) en in hetzelfde bericht erop wijzen "dat ze tweede zijn geworden", het gaat dus niet om het winnen!

Ik ben wel bang dat als Rutte en Samson het JC-model onder ogen krijgen (Welke andere Nederlandse opleiding wordt als de op één na beste van Europa gezien?) de zestien miljard aan bezuinigingen voor een groot deel gezocht (en gevonden?) worden in het onderwijs, m.n. in het wo.

Die van der Sar, hij blonk juist uit in wat van hem als AD van Ajax wordt gevraagd, ze deden dus nog meer op die JC-academy, zaken waarin Van der Sar niet uitblonk en dat allemaal in zes uur per week (+ thuisstudie!) Hoe lang blijft hij bij Ajax? Is de uitdaging wel groot genoeg?

Ik zal me maar moeten aansluiten bij alle volgers, ook al word ik geen lid van dat elitaire gezelschap.

Was vroeger alles beter? Nee, zo snel studeerde Hugo de Groot (Was natuurlijk wel veel jonger) niet eens en die werd gezien als slim.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 12, 2012 9:39 am

Als je er werk in kan vinden, wat schuift dan zo'n 1 jarige opleiding.Kun je dat ook zittend doen :hypocrite.gif: ...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » ma nov 12, 2012 9:43 am

999 schreef:Als je er werk in kan vinden, wat schuift dan zo'n 1 jarige opleiding.Kun je dat ook zittend doen :hypocrite.gif: ...
Weer een verschil met vroeger, nu is het thema: "wat schuift het?" :ajaxsmiley.gif: ja het kan zittend.

Ik denk dat we het als een vriendendienst van Van der Sar moeten zien, het gaat hem niet om het geld, elders kan hij natuurlijk veel meer verdienen, net als een Wim Jonk.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » ma nov 12, 2012 9:51 am

999 schreef:Als je er werk in kan vinden, wat schuift dan zo'n 1 jarige opleiding.Kun je dat ook zittend doen :hypocrite.gif: ...
Dat valt een beetje tegen, gemiddeld zo'n 51.000 dollar drie jaar na het afstuderen. Maar ik neem aan dat het gemiddelde wel zal stijgen, nu Van der Sar een leuke baan gevonden heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Toppie » ma nov 12, 2012 10:20 am

Johan Cruijff en Rob Jansen zijn echte vrienden :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 12, 2012 10:22 am

Duke schreef:
999 schreef:Als je er werk in kan vinden, wat schuift dan zo'n 1 jarige opleiding.Kun je dat ook zittend doen :hypocrite.gif: ...
Dat valt een beetje tegen, gemiddeld zo'n 51.000 dollar drie jaar na het afstuderen. Maar ik neem aan dat het gemiddelde wel zal stijgen, nu Van der Sar een leuke baan gevonden heeft.
Ik heb me aangemeld, ben bang dat het een beetje moeilijk gaat worden.

Vooral de openingsvraag ...

Wat vind u van Johan als mens ?.

Gaat nie lukken benkbang :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 12, 2012 12:03 pm

Ik las zojuist op AN forum het volgende: een maand geleden (8 okt '12) zei Cruijff 'we zijn pas net begonnen'. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » ma nov 12, 2012 12:10 pm

:smallgrin.gif:
'Ik ga, na alles wat ik het afgelopen jaar heb meegemaakt, geen risico's nemen', refereert Cruijff in zijn maandagse column in De Telegraaf aan zijn tumultueuze periode als commissaris van Ajax. 'Dan zet ik mijn school én mezelf voor schut. Daarom is het huiswerk heel goed gedaan voor Van der Sar benaderd werd.'
Tja, zo kan ik het ook :) ...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » ma nov 12, 2012 4:55 pm

Voor wie "Sportmanagement wil studeren"!

In de papieren NRC staat het artikel:"Wat moeten we met al die afgestudeerde sportmanagers?" Jaarlijks studeren er 2.100 hbo'ers af in sport!! Er zijn 21 verschillende sportopleidingen op hb0-niveau! We zitten te springen om technici, maar we leveren 2.100 sportmanagers per jaar :confused.gif:

Hbo, daat zit de JC-University nog niet bij? Met zoveel sportmanagers komt het wel goed met het voetbal in Nederland, nu de rest van de economie nog.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » ma nov 12, 2012 5:05 pm

Demosthenes schreef:Voor wie "Sportmanagement wil studeren"!

In de papieren NRC staat het artikel:"Wat moeten we met al die afgestudeerde sportmanagers?" Jaarlijks studeren er 2.100 hbo'ers af in sport!! Er zijn 21 verschillende sportopleidingen op hb0-niveau! We zitten te springen om technici, maar we leveren 2.100 sportmanagers per jaar :confused.gif:

Hbo, daat zit de JC-University nog niet bij? Met zoveel sportmanagers komt het wel goed met het voetbal in Nederland, nu de rest van de economie nog.
Andere discussie. Pret-opleidingen a la sportmanagement is direct en indirect het probleem van de huidige staat van de Westerse wereld.

Het is mooi om te zien dat Cruijff zich al weer indekt voor het geval het allemaal niet zo soepeltjes gaat.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » ma nov 12, 2012 6:05 pm

Maar ik begrijp dus dat zijn taak in het geheel beperkt is in het aan (laten) stellen van vriendjes en dan is hij klaar. Zelfs zijn briljante technische plan is door iemand anders geschreven. :excited.gif:
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma nov 12, 2012 7:43 pm

Duke schreef: Maar ik neem aan dat het gemiddelde wel zal stijgen, nu Van der Sar een leuke baan gevonden heeft.
Yup. Enkele jaren geleden ging het doorsnee salaris van leraren Duits ook al een paar procentpunten omhoog, dankzij onze club.

En dan nóg zijn er mensen die Ajax een kille club durven te noemen. :elephantrose.gif:

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rednose » ma nov 12, 2012 8:52 pm

Misschien kan hij helpen bij de training van de keepers?
Maar al met al is het natuurlijk een raar verhaal, waarbij ik niet snap dat hij (vd Sar) het zelf wil doen.
Maar misschien " helpt" de RvC hem wel. Die doen het werk (samen met de interim), terwijl vd Sar langzaam maar (on?)zeker doorgroeit.
Ik wens hem in ieder geval heel veel succes, dat verdient hij zeker (ik bedoel die wens dus, ik hoop natuurlijk ook op het succes!).
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » ma nov 12, 2012 9:04 pm

Iemand vroeg zich af of van der Sar met Aegon zou moeten praten over het sponsorcontract: dat hoeft niet meer, Aegon stopt in 2014, teletekst p. 808.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo nov 14, 2012 3:43 pm

Le T. schreef:Ik had nog zo gehoopt dat Rob Witschge het zou worden.
Gelukkig zijn er nieuwe kansen voor Rob Witschge!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » wo nov 14, 2012 6:24 pm

Henri van der Aat vertrekt bij Ajax

14 november 2012
Henri van der Aat heeft besloten zijn functie als statutair directeur van AFC Ajax NV, in goed overleg met de Raad van Commissarissen (RvC), te beëindigen. Van der Aat blijft formeel tot 1 januari 2013 in dienst. De RvC verwacht binnen een week informatie te kunnen verstrekken over de nieuwe invulling van de directie van Ajax.
Van der Aat, die op 5 februari 1957 in Amsterdam werd geboren, trad op 18 maart 2008 bij Ajax in dienst als algemeen directeur ad-interim. Vanaf 1 januari 2009 trad hij als Chief Commercial Officer toe tot de statutaire directie. Voordat hij bij Ajax in dienst kwam bekleedde hij onder meer directieposities bij de Rabobank wielerploeg en Trefpunt Sports & Leisure Martketing.

Van der Aat: ,,Het was een voorrecht onderdeel uit te mogen maken van de dagelijkse leiding van Ajax. Het waren roerige jaren, waarin ik onder andere met vier verschillende president-commissarissen te maken heb gehad. De laatste jaren waren ook sportief gezien bijzonder, met het winnen van de KNVB Beker in 2010 en de twee daaropvolgende jaren landstitels en driemaal op rij deelname aan de UEFA Champions League. Ook financieel gezien waren de laatste jaren een stuk beter, met de recordomzet van EUR 104 miljoen in het afgelopen boekjaar als hoogtepunt. Daar mogen we met zijn allen best trots op zijn. Het doet pijn de club te verlaten en ik spreek de wens uit dat het nieuwe management de volledige steun van alle groeperingen krijgt.”

President-commissaris Hans Wijers: ,,Henri heeft zich de afgelopen vijf jaar vol overgave heeft ingezet voor Ajax. Wij bedanken hem voor zijn inzet en wensen hem veel succes in zijn verdere loopbaan.”

Ajax.nl

Plaats reactie