Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » za feb 02, 2013 1:41 pm

Kwam een bericht tegen dat Jonk en Bergkamp ieder het salaris van de nieuwe SNS-directeur hadden bedongen. Hebben ze dat ooit gekregen?

Het is natuurlijk een aloude 'wet': hoe schaarser (of unieker) het product, hoe duurder het is (wordt).

Ik kan niet zitten met hoge beloningen, mits ze gerechtvaardigd zijn.

En dan is de vraag: is het gerechtvaardigd om 5 ton te betalen (if so) voor het ondoorgrondelijk langs een zijlijn te staan kijken danwel in de hoek van een dugout te zitten? :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » za feb 02, 2013 1:46 pm

Zeux schreef:Kwam een bericht tegen dat Jonk en Bergkamp ieder het salaris van de nieuwe SNS-directeur hadden bedongen. Hebben ze dat ooit gekregen?
Ik kwam dit tegen:

Update 29 augustus 22:30 uur - Bergkamp en Jonk naderen akkoord met Ajax over contracten
Twee weken geleden werd er beweerd dat de salariseisen van Dennis Bergkamp en Wim Jonk een nieuw contract in de weg stonden, maar daar is volgens Voetbal International niet veel van waar. In het voetbalpraatprogramma werd maandagavond gemeld dat er binnenkort een akkoord wordt verwacht met de voormalig internationals, die momenteel zonder contract zitten, maar nog wel gewoon doorwerken in Amsterdam.

Bergkamp zou als rechterhand van hoofdtrainer Frank de Boer 2,5 ton verdienen en hoofd jeugdopleidingen Jonk rond drie ton. Daarmee zitten ze nog ver onder het jaarsalaris van Danny Blind, die het dubbele (rond de 600.000 euro) van wat Jonk gaat verdienen zou opstrijken. Blind is momenteel technisch manager in de hoofdstad.

--> je hebt dan 2 man die in totaal minder verdienen dan faalhaas Blind in z'n eentje opstreek.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » za feb 02, 2013 2:00 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: De vraag is wanneer iets goed wordt uitgevoerd of niet en ik denk dat de stellingen al betrokken zijn, het "septet" maakt geen fouten. :ajaxsmiley.gif:
Dat valt te bezien. Wanneer Ajax 3e wordt en 23-met-6-nullen-erachter verlies draait, maakt het septet (dezelfde) enorme fouten als het vriendenclubje van Uri een aantal jaren geleden.
Kom op, Wimpey. Iedere Ajacied staat te juichen als Ajax kampioen wordt en is diep en diep bedroefd wanneer Ajax dat niet wordt, op één doelpunt na of of 20 punten na nummer 1. Jij wilt liever vierde worden en trots zijn op € 10 miljoen winst? Ik herinner me de laatste weken van jouw grote frustratie HtC; hij zag achtereenvolgens Wesley Sneijder, Ryan Babel, Kenneth Perez en Tom de Mul verkocht worden, opbrengst ± € 45 à 50 miljoen. Dat zal zo'n beetje in dezelfde periode zijn geweest als met dat verlies. Was jij gelukkig dat zij allemaal vertrokken, omdat Ajax er rijker door werd?

Precies weet ik het niet en ik zoek het ook niet op, maar misschien kwam dat verlies door de aankoop van Suarez of een KJH, beiden hebben later een enorme winst opgeleverd, ook dat was misschien onder de verantwoordelijken voor dat verlies, want ik kan me niet herinneren dat Ajax vijf jaar achter elkaar met € 23.000.000 verlies draaide.

Het jaar onder MvB was desastreus, maar hij was toch echt door JC gepromoot, JC zwaaide met het contract van MvB, dat hij dat niet in hoefde te zien, dat zat goed; het zou JC sieren als hij eens de verantwoording durfde te nemen voor iets dat fout is gegaan (Heeft hij dat ooit gedaan?)

Alle directeuren, trainers begeleiders willen maar één ding voor Ajax: succes. Harmsen belandde ervoor in de gevangenis, ik hoop dat Ajax dat niet meer hoeft mee te maken. Het huidige "septet" wil maar één ding: succes voor Ajax (al is het maar voor hun eigen imago) en ik hoop dat ze daar in zullen slagen, maar dat neemt niet weg dat ook zij en pas na afloop kunnen worden beoordeeld en dat zij ook kritisch benaderd mogen worden en dat laatste is lijkt onmogelijk.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2013 2:23 pm

Demosthenes schreef: Ik herinner me de laatste weken van jouw grote frustratie HtC; hij zag achtereenvolgens Wesley Sneijder, Ryan Babel, Kenneth Perez en Tom de Mul verkocht worden, opbrengst ± € 45 à 50 miljoen.
Er moest toen worden verkocht omdat de CL niet werd gehaald en omdat de salarissen van de Spaanse toppers, Stam, Davids, Rommedahl et cetera toch nog moesten worden betaald. De opbrengsten uit transfers waren toen inderdaad gigantisch, maar de winst over de gehele bedrijfsvoering bedroeg nog geen 8 miljoen. Het CL jasje zat een beetje ruim.

Word ik er blij van als er spelers worden verkocht? Nee, niet direct. Maar het is wel fijn als je met de opbrengsten uit een verkoop kunt doen wat je zelf wilt, in plaats van dat je eerst nog een aantal gaten moet dichten omdat Roger, Urzaiz, Luque e.c. zulke dikke contracten hebben.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » za feb 02, 2013 2:29 pm

Demosthenes schreef: Kom op, Wimpey. Iedere Ajacied staat te juichen als Ajax kampioen wordt en is diep en diep bedroefd wanneer Ajax dat niet wordt, op één doelpunt na of of 20 punten na nummer 1. Jij wilt liever vierde worden en trots zijn op € 10 miljoen winst?
Nee. Het mag niet zo zijn dat je én 3e wordt én 23 miljoen verlies draait. Ik juich de koerswisseling toe: Ajax leefde ver boven z'n mogelijkheden en teerde op inkomsten van CL en uitgaande transfers. Dat is gevaarlijk. Zie Eindhoven en Rotterdam.
Ik herinner me de laatste weken van jouw grote frustratie HtC; hij zag achtereenvolgens Wesley Sneijder, Ryan Babel, Kenneth Perez en Tom de Mul verkocht worden, opbrengst ± € 45 à 50 miljoen. Dat zal zo'n beetje in dezelfde periode zijn geweest als met dat verlies. Was jij gelukkig dat zij allemaal vertrokken, omdat Ajax er rijker door werd?
Nee. Maar die trainer miste de CL zowel met - als zonder genoemde spelers. Die trainer was een drama.
want ik kan me niet herinneren dat Ajax vijf jaar achter elkaar met € 23.000.000 verlies draaide.
Dat beweer ik ook niet. Ajax draaide in één boekjaar dat verlies. Jaren waarin de CL werd gemist was er ook een miljoenenverlies. Dat was essentieel: je kunt niet speculeren op CL en uitgaande transfers.
Het jaar onder MvB was desastreus, maar hij was toch echt door JC gepromoot, JC zwaaide met het contract van MvB, dat hij dat niet in hoefde te zien, dat zat goed; het zou JC sieren als hij eens de verantwoording durfde te nemen voor iets dat fout is gegaan (Heeft hij dat ooit gedaan?)
Dat zie ik anders. Cruijff trok er zijn handen vanaf toen MvB niets aan de opleiding bleek te willen doen. En het was niet Cruijff maar Uri (kapitaal moet op het veld staan) die MvB een enorm budget voor aankopen gaf. Heeft Uri daarvoor zijn excuses gemaakt? :hypocrite.gif:

Tevens is het natuurlijk ook zo dat een bestuurder met ruggegraat zijn oren niet laat hangen naar een promotieteam o.l.v. Cruijff. Franz B. toetert in Bild al jaren allerlei bagger v.w.b. zijn club. Uli H. neemt dat voor kennisgeving aan.
Alle directeuren, trainers begeleiders willen maar één ding voor Ajax: succes.
Dat zie ik wat minder romantisch. Velen willen zichzelf middels een positie binnen Ajax profileren en het old boys network in katapulteren.
Het huidige "septet" wil maar één ding: succes voor Ajax (al is het maar voor hun eigen imago) en ik hoop dat ze daar in zullen slagen, maar dat neemt niet weg dat ook zij en pas na afloop kunnen worden beoordeeld en dat zij ook kritisch benaderd mogen worden en dat laatste is lijkt onmogelijk.
Dat is niet onmogelijk. En dat is ook het contraire. Achter "de lijn Cruijff" staan betekent niet alles voor zoete koek slikken en recht lullen wat krom is. Hetgeen wel wordt gesuggereerd.

Sar, Overmars e.c. hoeven het niet voor het geld en de status te doen. Hebben ze al. Dus zullen ze een andere reden hebben. Ajax is een 'sleeping giant'. Een prachtige uitdaging. Ze denken dat ze beter werk kunnen verrichten dan JOR, Blind, Boog, Aat etc. Misschien naief van me, maar dat denk ik dus ook.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » za feb 02, 2013 3:05 pm

Sar, Overmars e.c. hoeven het niet voor het geld en de status te doen. Hebben ze al. Dus zullen ze een andere reden hebben. Ajax is een 'sleeping giant'. Een prachtige uitdaging.
De gedachte dat mensen die veel geld hebben niet nog veel meer willen hebben, komt niet zo vaak voor, vrees ik; Beide heren werken niet voor een kleine onkostenvergoeding, begrijp ik.

De status? Die status is opgebouwd als voetballer; ze zijn gestopt met voetballen en ik kan me voorstellen dat iemand de rest van zijn leven niet gaat zitten vissen zoals Rensenbrink en Jongbloed misschien gedaan hebben. De status opgebouwd als voetballer helpt om die status na het voetbal enorm op te krikken door ook te slagen in een andere functie en daar zijn ze nu mee bezig. de status van goede voetballer kunnen ze niet kwijtraken.

De uitdaging zal er wel zijn, maar zouden ze het ook voor € 30.000 per jaar gedaan hebben, met een bonus van € 1.000.000 als Ajax de CL wint?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » za feb 02, 2013 3:23 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:Ah, dat is het.Dus omdat spelers meer verdienen moeten directeuren ook meer verdienen.Maarja, dan willen de spelers weer meer verdienen dan, en dan zegt de directeur maar dan ik ook weer ... en zo gaat het door en door ...

Gewoon een zeer vorstelijk salaris dit.Voor die paar uurtjes.En als ze het verkeerd doen dan leveren ze ( vooruit ) de helft weer in ?. :)

Spelers graaien in mijn ogen al veel langer, dus van mij mag dat ook best fors minder ..
Ik zeg niet dat ze weinig verdienen hoor, maar het is wel een gegeven dat het resultaat van Ajax sterk afhangt van de prestaties van deze mensen. Kopen we deze speler wel of niet? Doen we de Ajax Experience wel of niet? Eén enkele handtekening meer of minder kan een enorm (financieel en sportief) verschil in resultaat opleveren. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de voetballers zelf.

Stel: een directeur of een speler haalt miljoenen voor je binnen. Hoevee zou hij dan moeten verdienen?

De crux blijft dus of deze directie zijn werk goed uit gaat voeren. Dat hang mijns inziens van twee dingen af.

1. de kwaliteit van deze mensen
2. hoe zit het contract in elkaar?

Wat dat betreft heb ik ook wel vertrouwen in Wijers.
Nee, de crux blijft voor mij dat je voor een " normaal " bedrag gewoon je werkt goed doet.En " normaal " betekent niet dat spelers/trainers en of directie op een houtje moeten bijten.

Juist die gedachte van je hanteren veel voetbal makelaars, de als dan gedachte.Heel de voetballerrij, maar ook de top verdieners in het bedrijfsleven zijn, maar dat is mijn mening, veels te ver doorgeschoten in hun " verdiende " bedragen/salarissen en bonussen.De gedachte van dat deze personen alleen bij een zeer vorstelijke vergoeding goed hun best gaan doen moet van tafel.

En nogmaals, al deze " grote " meneren hoeven van mij echt niet op een houtje te bijten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2013 3:54 pm

Je kunt spelers betalen vanuit het standpunt: 'een beetje achter een bal aan hollen, wat stelt het nou helemaal voor'.

Voor dat standpunt heb ik op zich veel begrip. Maar op het moment dat een uitstekende voetballer je naar de CL schiet waardoor je extra miljoenen verdient, dan denkt een andere club: als ik die speler nou net iets meer betaal, dan komt hij voor ons die extra miljoenen verdienen. En de volgende club denkt: als ik hem nou nóg iets meer betaal, dan komt hij voor óns die miljoenen verdienen. Et cetera. Uiteindelijk kom je dan inderdaad op 'belachelijk hoge' bedragen uit, maar dat zijn dus wel bedragen die je moet betalen om je beste mensen te behouden, want anders raak je ze kwijt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » za feb 02, 2013 3:59 pm

Jöhnk schreef:Je kunt spelers betalen vanuit het standpunt: 'een beetje achter een bal aan hollen, wat stelt het nou helemaal voor'.

Voor dat standpunt heb ik op zich veel begrip. Maar op het moment dat een uitstekende voetballer je naar de CL schiet waardoor je extra miljoenen verdient, dan denkt een andere club: als ik die speler nou net iets meer betaal, dan komt hij voor ons die extra miljoenen verdienen. En de volgende club denkt: als ik hem nou nóg iets meer betaal, dan komt hij voor óns die miljoenen verdienen. Et cetera. Uiteindelijk kom je dan inderdaad op 'belachelijk hoge' bedragen uit, maar dat zijn dus wel bedragen die je moet betalen om je beste mensen te behouden, want anders raak je ze kwijt.
Als het goed is, zorgen die goede spelers ook voor de aantrekkelijkheid van het team, waardoor je seizoenskaarten verkoopt, business seats (boxen), sponsors aantrekt, etc. Los van de directe inkomsten door 'winnen'. De truc is om die inkomsten wel meer te laten zijn dan de uitgaven...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » za feb 02, 2013 4:01 pm

Wie heeft het over spelers betalen vanuit het standpunt dat ze een beetje achter de bal aanhollen ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2013 4:24 pm

Hetzelfde principe geldt natuurlijk voor directieleden. Halen ze veel geld voor je binnen? Dan zul je ze ook fors moeten betalen, want anders komt er een andere club die denkt: ik betaal hem ietsje beter en dan haalt hij dat geld voor ons binnen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Demosthenes » za feb 02, 2013 4:27 pm

Hetzelfde principe geldt natuurlijk voor directieleden. Halen ze veel geld voor je binnen? Dan zul je ze ook fors moeten betalen, want anders komt er een andere club die denkt: ik betaal hem ietsje beter en dan haalt hij dat geld voor ons binnen.
Valt in de voetballerij mee, je ziet Overmars e.c. vertrekken? Ze doen het juist vanuit positieve gevoelens voor Ajax, niet voor het geld, niet voor de status, lees ik steeds/elders.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za feb 02, 2013 4:55 pm

Jöhnk schreef:Dus ook hier wordt er weer bezuinigd. :biggthumpup.gif:

Inclusief alle bonussen kan hij de komende 2,5 jaar 1,4 miljoen verdienen. Nou kan ik niet heel goed rekenen, maar dat is iets minder dan 6 ton per jaar. Hoezo bezuinigen?

En wat Cruijff ermee te maken heeft? Dat is de enige reden dat deze niet-voetballer deze functie bij Ajax heeft gekregen. Als hij geen vriendje van Cruijff was geweest was hij natuurlijk al lang als graaier zonder kennis van voetbal uitgekotst.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door thaumaturgy » za feb 02, 2013 4:55 pm

wimpey schreef:
Dat zie ik anders. Cruijff trok er zijn handen vanaf toen MvB niets aan de opleiding bleek te willen doen. En het was niet Cruijff maar Uri (kapitaal moet op het veld staan) die MvB een enorm budget voor aankopen gaf. Heeft Uri daarvoor zijn excuses gemaakt? :hypocrite.gif:
Dat klopt niet. Het was het bestuur onder leiding van Jaakke die het budget voor aankopen aan MvB gaf.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za feb 02, 2013 5:01 pm

Precies, de bezuinigingen werden al fors ingezet onder het vriendenclubje van Coronel. Maar goed, dat past niet in het straatje. Goed om te zien dat onder de JC-volgers nu wel begrip bestaat voor een salaris incl bonussen van 6 ton voor een bevriende zakenman die aan Ajax leiding geeft. Alles is vloeibaar.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » za feb 02, 2013 5:08 pm

In de Sportweek van deze maand (jaja, geen weekblad meer) staat de 'Machtige voetbalmannen Top 40'. Volkomen arbitrair zo'n ranglijst natuurlijk, maar er staan hier en daar wel interessante observaties in.

Cruijff (Nr. 1): 'Wie wegkomt met een oneliner als 'voordat ik een fout maak, maak ik die niet' is onaantastbaar.'

In de discussie over 'machtige makelaars binnen een club' is het interessant om te zien dat:
Rob Jansen (nr. 7) Van der Sar, Bergkamp, Jonk en Overmars als klant heeft en Lerby (nr. 32) Fischer, Boerrigter, Van Rhijn, Alderweireld, Moisander.

Over Leo van Wijk (10) schrijft Sportweek: 'Hans Wijers mag als president-commisaris met de pers praten, Theo van Duivenbode met de directie, maar er gebeurt bij Ajax niets zonder de goedkeuring van Van Wijk.' (Van Wijk is al sinds zijn jeugd bevriend met Cruijff).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2013 5:26 pm

LucaS schreef:Precies, de bezuinigingen werden al fors ingezet onder het vriendenclubje van Coronel. Maar goed, dat past niet in het straatje. Goed om te zien dat onder de JC-volgers nu wel begrip bestaat voor een salaris incl bonussen van 6 ton voor een bevriende zakenman die aan Ajax leiding geeft. Alles is vloeibaar.
Jij gaat er dus al van uit dat ze die bonussen hoe dan ook krijgen? Ik heb alleen begrip voor zo'n bonus indien ze goed werk leveren.

Dat salaris moeten ze dus terugverdienen. Gaat deze directie ook projecten als de Experience lanceren? Dan gaat dat niet lukken en dan zou ik zeer teleurgesteld zijn mochten er bonussen uitgekeerd worden.


Dat Van Basten carte blanche kreeg van Jaakke, wil uiteraard niet zeggen dat Coronel bezuinigde. Onder Coronel werd er namelijk totaal niet bezuinigd. In 2010, toen Coronel er al ruim twee jaar zat, werd er nog een verlies van 23 mijoen gerapporteerd. In 2011 speelde Ajax met pijn en moeite kiet terwijl het had deelgenomen aan de CL EN Suarez had verkocht.

Bezuinigen gaat over het omlaag brengen van de uitgaven. Dat is onder Coronel niet gebeurd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za feb 02, 2013 6:02 pm

Zoals je weet werken voetbalclubs met meerjarige contracten en is het onmogelijk om kosten van de ene op de andere dag terug te brengen. Jol mocht in zijn laatste zomer niet meer uitgeven dan de Boer de laatste twee zomers. De goed presterende Pantelic en Rommedahl moesten weg vanwege de hoge salarissen, waardoor Jol transfervrije spelers haalde die ook nog eens alleen salaris kregen bij geleverde prestaties. Het is een leugen als beweerd wordt dat het saneren pas onder het huidge bewind is ingezet. Maar goed, zo gaat dat.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » za feb 02, 2013 6:12 pm

Er ging ook niemand weg en Ajax zat echt in de put. Er was echter wel geld voor Mounir. Was geen goedkope jongen.

Ach deze discussie is al tig gevoerd. Het zijn zware tijden voor mensen die het moeten doen met de huidige beleidsbepalers. Gaan we discussiëren of Overmars zich nu wel of niet gemeld heeft bij Heerenveen en dat hij daarmee zijn integriteit te grabbel gooit. Het zal allemaal wel.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za feb 02, 2013 6:13 pm

Eens, EH kwam alvast als opvolger voor Suarez. Het jaar erop was er even veel geld voor een tweede keeper, en het jaar daarop voor een opvolger van Vertonghen.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2013 6:14 pm

LucaS schreef:Zoals je weet werken voetbalclubs met meerjarige contracten en is het onmogelijk om kosten van de ene op de andere dag terug te brengen. Jol mocht in zijn laatste zomer niet meer uitgeven dan de Boer de laatste twee zomers. De goed presterende Pantelic en Rommedahl moesten weg vanwege de hoge salarissen, waardoor Jol transfervrije spelers haalde die ook nog eens alleen salaris kregen bij geleverde prestaties. Het is een leugen als beweerd wordt dat het saneren pas onder het huidge bewind is ingezet. Maar goed, zo gaat dat.
En Atouba mocht weer wel. En El Hamdaoui zat ook niet op een houtje te bijten. Lodeiro mocht toch ook wat kosten, terwijl men voor een aangewaaide Koreaan best een non-EU salaris over had. En wat dacht je van Jol himself? De cijfers liegen ook gewoon niet.

Bedrijfslasten in miljoenen:

2007-2008: 77.2

2008-2009: 80.1
2009-2010: 82.6
2010-2011: 95.9

2011-2012: 91.0


Conclusie: in het Coronel era waren de bedrijfslasten strikt stijgend. Coronel weg? Bedrijfslasten ook meteen omlaag. En ik voorspel dat ze nog een stuk zullen dalen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » za feb 02, 2013 6:21 pm

LucaS schreef:Eens, EH kwam alvast als opvolger voor Suarez. Het jaar erop was er even veel geld voor een tweede keeper, en het jaar daarop voor een opvolger van Vertonghen.
Cillissen kwam als opvolger van Stekel. Kostte natuurlijk niet evenveel als Mounir. Dat is geschiedvervalsing.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Le T. » za feb 02, 2013 6:24 pm

Zeux schreef:Kwam een bericht tegen dat Jonk en Bergkamp ieder het salaris van de nieuwe SNS-directeur hadden bedongen. Hebben ze dat ooit gekregen?

Het is natuurlijk een aloude 'wet': hoe schaarser (of unieker) het product, hoe duurder het is (wordt).

Ik kan niet zitten met hoge beloningen, mits ze gerechtvaardigd zijn.

En dan is de vraag: is het gerechtvaardigd om 5 ton te betalen (if so) voor het ondoorgrondelijk langs een zijlijn te staan kijken danwel in de hoek van een dugout te zitten? :ajaxsmiley.gif:
Jonk wilde een half miljoen, maar na een half jaar onderhandelen, waarop geen enkele kritiek kwam zoals bij spelers wel steeds vaker het geval is, realiseerde hij zich dat het een eer is om in zo'n mooi stadion te mogen aanprutsen. Dus toen ging hij toch maar akkoord met een schamele 3,5 ton. Nog niet eens het driedubbele van wat die gewone sterveling zonder PSV-verleden die niet eens uit Volendam kwam verdiende die zijn voorganger was, en waarschijnlijk niet eens het tienvoudige van wat hij verdiende voor hij messen in ruggen ging steken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » za feb 02, 2013 6:31 pm

De laatste 2 seizoenen waren Cl seizoenen. Zoals je wellicht weet, zijn dan de besrijfslasten een stuk hoger. Let maar op eind van dit seizoen. Nogmaals, kosten zijn gebaseerd op langjarige contracten, en kunnen dus maar langzaam omlaag worden gebracht. Maar goed, hou de leugen dat pas onder leiding van de Cruijff marionetten de kosten werden aangepakt lekker vast.
Cillessen kostte 4 miljoen, EH 4,5.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2013 6:37 pm

LucaS schreef:De laatste 2 seizoenen waren Cl seizoenen. Zoals je wellicht weet, zijn dan de besrijfslasten een stuk hoger. Let maar op eind van dit seizoen. Nogmaals, kosten zijn gebaseerd op langjarige contracten, en kunnen dus maar langzaam omlaag worden gebracht. Maar goed, hou de leugen dat pas onder leiding van de Cruijff marionetten de kosten werden aangepakt lekker vast.
Cillessen kostte 4 miljoen, EH 4,5.
De lasten zijn dan hoger, maar niet zoveel hoger dat deelname (netto) amper iets opbrengt.

Langzaam omlaag brengen <--> stijgen (met 2 respectievelijk 13 miljoen).

Plaats reactie