De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » wo jun 17, 2015 8:04 am

De Telecruijff
Edwin Struis

Midden jaren negentig was ik als sportredacteur verbonden aan Haarlems Dagblad. Weliswaar een respectabele werkgever, want de oudste nog bestaande krant ter wereld (uit 1656), maar het was niet de bedoeling dat je er zelf ook oud werd, realiseerde ik me toen ik de enigszins verzuurde verhalen opving van de oudere collegae die tevergeefs hadden gepoogd er weg te komen. Het was dus zaak verder te kijken dan de Haarlemse stadsgrens en het plaatselijke dagblad in te ruilen voor een krant met een wat groter bereik. En toen, in het late voorjaar van 1995, belde De Telegraaf.

Na één ontmoeting was chef-sport Charles Taylor overtuigd: ik was volgens hem precies de man die Telesport nodig had. De inktkoelie die net wat meer schwung kon geven aan de sportpagina’s die destijds van rechttoe-rechtaan-stukjes aan elkaar hingen.

Toegegeven, De Telegraaf was niet m’n eerste keus, en m’n vader (overtuigd PvdA’er) verkondigde op luide toon dat hij in het vervolg mijn stukjes niet meer zou lezen, maar ik wilde deze kans toch niet links laten liggen. Hoewel ik m’n vriendenkring, en dan met name het geëngageerde gedeelte ervan, wel iets uit te leggen had.

Maar een potentieel lezerspubliek van bijna een miljoen mensen had ook wel wat. Ik mocht over alles wat los en vastzat schrijven, in binnen- en buitenland, niets was te dol. In die tijd werd je nog niet weggestopt in hotel De Aap, zoals onze ietwat achenebbisj onderkomens in latere jaren vanwege allerhande bezuinigingen spreekwoordelijk werden omschreven, maar betrokken we in het buitenland vorstelijke tijdelijke behuizingen. Voorafgaand aan elk eindtoernooi werd er gedineerd in het met Michelin-sterren overladen De Bokkedoorns.

In al die jaren werd ik door Taylor of door chef-voetbal Jaap de Groot nooit inhoudelijk aangesproken over onderwerp- of stijlkeuze. Ja, toen ik een keer schreef over Ajax waarvoor de Lijkwade van Turijn al gereed lag in het voorjaar van 1997 (return ½ finale Champions League tegen Juventus, na 1-2 nederlaag in eigen huis) vond Telegraaf- en Ajax-supporter Wim Bohnenn dat iets te ver gaan (het uitduel ging met liefst 4-1 verloren, maar dit terzijde), maar de leiding stak enkel de duim op. Kritische verhalen over Ajax waren prima, mits goed onderbouwd.
Persmuskieten

In die tijd bemoeide Johan Cruijff zich dan ook niet al te erg met z’n oude liefde, waar hij nog niet zo heel lang daarvoor was weggejaagd als trainer. Cruijff zat in z’n nadagen als coach van Barcelona waar hij verantwoordelijk was voor Dream Team I dat voor het eerst de Europa Cup I naar Barcelona bracht. Ondanks de hectiek in die laatste maanden merkte ik dat de band tussen Cruijff en De Telegraaf heel speciaal was.

Persoonlijk kreeg ik dat door in april 1996, voorafgaand aan de halve finale UEFA Cup tussen Bayern München en Barça. De Catalaanse delegatie zat in een protserig Beiers hotel, de naam is me ontschoten - in ieder geval niet Der Affe - en iedereen wilde graag even van gedachten wisselen met El Salvador, zeker met het oog op de ontmoeting tegen Bayern, waar destijds Der Kaiser een flinke vinger in de pap had.

Na een kwartiertje werden alle persmuskieten vriendelijk verzocht de luxe uitspanning te verlaten, waarbij Cruijffs persoonlijke secondant Tonny Bruins Slot me een tijdstip in het oor fluisterde waarop ik me moest melden. Een uurtje later had Cruijff alle tijd voor een – jawel – EXCLUSIEF!!!! onderhoud met de Telegraaf-scribent.
Ballotagecommissie

Die innige band tussen fenomeen en krant is al die jaren onveranderd gebleven. Nee, niet met mij, merkte ik vorig jaar toen de Holland Herald, u weet wel: dat clubblad van de KLM dat niet voor niets naast de kotszak zit in de rugleuning van de stoel voor u, iemand zocht voor een interview met JC himself. Uiteraard was ik geïnteresseerd, een freelancer moet ook eten, maar gezien de kritische noten die ik in het recente verleden geslaakt had aan het adres van De Verlosser, leek het me raadzaam dat de Holland Herald-mevrouw toch eerst even contact opnam met de tegenpartij.

Het vraaggesprek moest dan vooral over reizen gaan, plus wat verplichte alinea’s over al het academische, universitaire en goededoelen-gedoe dat de Cruyff Foundation over ons uitstort, maar de situatie bij Ajax zou toch ook niet onvermeld worden gelaten, stelde ik me zo voor. De HH-mevrouw zag de fiattering van de tegenpartij als een formaliteit en mailde me alvast het vluchtschema plus hotel voor één nacht (nee, niet hotel El Mono).

Om een dag later tot haar (maar niet mijn) verbijstering te moeten melden dat mijn naam niet door de ballotagecommissie was gekomen bij de Cruijff-clan. Ze putte zich uit in allerlei excuses en beloofde nog contact op te nemen, uiteraard is dat nooit meer gebeurd. Wie de klus uiteindelijk geklaard heeft weet ik niet, de betreffende editie zou me worden toegestuurd, inderdaad: zou.

Bij Johan Cruijff gaat loyaliteit boven kwaliteit, zei Piet Keizer vorige week in het lezenswaardige stuk in de Volkskrant en zo is het maar net. Het artikel bevatte niet al te veel nieuws voor de insiders, maar voor de argeloze lezer wel. Met name de innige band met De Telegraaf werd weer eens benadrukt. De krant verkondigt zijn evangelie, in ruil daarvoor worden over en weer hand- en spandiensten verricht. Als er iemand tegenspartelt, dreigt Cruijff met een negatief stuk in de krant van wakker Nederland, die macht heeft hij.
Middenweg

Die macht misbruikt hij nu bij Ajax, waar hij met de aanstelling van trouwe kameraad Tscheu La Ling, die al jaren wordt bewierookt in De Telegraaf als ziener en visionair in plaats van als dubieuze handelaar in vitaminepreparaten, kurken jassen en tweederangs voetballers, een potentiële splijtzwam laat groeien in de boezem van de club. Diens aanstelling als adviseur met verregaande bevoegdheden is een regelrechte oorlogsverklaring aan het adres van technisch directeur Marc Overmars die in het verleden weleens zijn veto uitsprak over de komst van een talent van Lings Slowaakse speeltje AS Trencin.

Op deze manier lijken de dagen van Overmars als technisch directeur geteld, want bij Cruijff geldt de eenvoudige stelregel: wie niet voor mij of mijn trawanten is, is tegen mij. De Middenweg is, met het verdwijnen van De Meer, zoek bij Ajax. Het doet me een beetje denken aan de ondergang van Danny Blind bij Ajax die ook de toorn van Cruijff over zich afriep toen hij een aanbeveling van JC over een of andere Spaanse speler in de wind sloeg.

Binnen de kortste keren wordt ervoor gezorgd dat het werken bij Ajax je onmogelijk wordt gemaakt. Vraag maar na bij voormalig directeur Martin Sturkenboom bij wie opeens de halve F-side in de tuin stond. Of aan ex-bestuurder Uri Coronel wiens foto op de voorpagina van de huiskrant verscheen met een groot kruis erover, als was hij een Servische oorlogsmisdadiger. En de terugkeer van Telegraaf-fluisteraar Johnny Heitinga mag natuurlijk ook geen verrassing heten.

De Telegraaf beschikte al niet over een heldhaftig oorlogsverleden, over haar rol in de bloedige Cruijff-revolutie hoeven ze ook niet al te trots te zijn.
www.nusport.nl

Weinig nieuws, maar wel grappig dat Heitinga blijkbaar een goede relatie met de Telegraaf onderhoudt. Wat natuurlijk altijd verstandig is, als je een toekomst wilt hebben bij Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo jun 17, 2015 8:31 am

De Groot bijt van zich af: 'Afgeserveerde onzin'

Jaap de Groot heeft woensdag in De Telegraaf openlijk een aantal resultaten van het recente onderzoek in De Volkskrant weerlegd. De journalist van de Amsterdamse krant kan zich niet vinden in de handelswijze en berichtgeving van zijn collega's Tom Kreling en Huib Modderkolk, die het onderzoek namens De Volkskrant uitvoerden. 'Ik ben niet van alles op de hoogte, maar veel van de gepubliceerde feiten die ik wel weet kloppen niet, zijn gekleurd of tendentieus.'

In het onderzoek werden harde uitspraken gedaan over onder meer Johan Cruijff, Tscheu La Ling én De Groot zelf. Zo spreekt De Volkskrant over een driemanschap van Cruijf, De Groot en oud-directeur Maarten Fontein, dat elkaar in Zuid-Afrika ontmoet. Volgens De Groot zag hij Fontein voor een inmiddels succesvol afgerond project en was Cruijff niet eens van de partij. De man van De Telegraaf kreeg volgens zijn onderzoekende collega's zelfs een baan aangeboden bij Ajax. 'Als Kreling en Modderkolk maanden aan het onderzoeken zijn geweest, dan had even googelen volstaan om te constateren dat dit een broodje-aapverhaal is. Ik ben hier nooit voor gevraagd, het is nooit met mij besproken en ik zou het ook nooit doen. Deze onzin was in 2011 al afgeserveerd.'

Als gezegd ontkomt Ling ook niet aan de negatieve berichtgeving in De Volkskrant, zo zou hij een bestuurder van Ajax onder tafel geld hebben aangeboden. De Groot reageert geschokt. 'Een pijnlijke misser, omdat hierover de rechtszaak van Ling tegen de voormalige rvc-voorzitter Steven ten Have nog loopt. Bij het bewuste gesprek met ex-directeur Rik van den Boog was ook de huidige commissaris Theo van Duivenbode aanwezig. Hij ontkent de beschuldiging. Aanvankelijk zwakte Ten Have zijn uitspraken af, maar nadat er geluidsopnames van de bewuste ledenraadvergadering boven tafel kwamen, gooide hij het in het juridisch steekspel op de beslotenheid van de bijeenkomst.'

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Giacomo Puccini » wo jun 17, 2015 9:15 am

Mij stoort met name dat het niet Ling, maar La Ling moet zijn. Zijn voornaam is toch niet Tscheu La, of wel?
Ajax!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » wo jun 17, 2015 9:24 am

Giacomo Puccini schreef:Mij stoort met name dat het niet Ling, maar La Ling moet zijn. Zijn voornaam is toch niet Tscheu La, of wel?
Dat had ik nou altijd met Pernille (La). Heet ze nou La Lau of Lau! :neutral.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo jun 17, 2015 9:52 am

Wat mij dan verbaast is dat van een speler (i.c. Heitinga) expliciet wordt vermeld dat hij een band heeft met een bepaalde krant. Alsof dit uitzonderlijk is. :confused.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo jun 17, 2015 10:27 am

Officieel is het Ling Tsjen La, een Chinese naam. In het westen is de achternaam Ling en niet La Ling
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » wo jun 17, 2015 11:37 am

Yopi schreef:Wat mij dan verbaast is dat van een speler (i.c. Heitinga) expliciet wordt vermeld dat hij een band heeft met een bepaalde krant. Alsof dit uitzonderlijk is. :confused.gif:
En dan was het nota bene Ling/Cruijff die voor zijn 2-jarige contract ging liggen. De Telegraafvriendjes zorgen toch juist voor elkaar?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo jun 17, 2015 1:11 pm

Arthur schreef:
Yopi schreef:Wat mij dan verbaast is dat van een speler (i.c. Heitinga) expliciet wordt vermeld dat hij een band heeft met een bepaalde krant. Alsof dit uitzonderlijk is. :confused.gif:
En dan was het nota bene Ling/Cruijff die voor zijn 2-jarige contract ging liggen. De Telegraafvriendjes zorgen toch juist voor elkaar?
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rednose » wo jun 17, 2015 6:06 pm

Arthur schreef:
Yopi schreef:Wat mij dan verbaast is dat van een speler (i.c. Heitinga) expliciet wordt vermeld dat hij een band heeft met een bepaalde krant. Alsof dit uitzonderlijk is. :confused.gif:
En dan was het nota bene Ling/Cruijff die voor zijn 2-jarige contract ging liggen. De Telegraafvriendjes zorgen toch juist voor elkaar?
Spannend...zelfs heibel in het Telegraafkamp? Dat wordt smullen deze zomer :ajaxsmiley.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » wo jun 17, 2015 6:54 pm

LucaS schreef:Officieel is het Ling Tsjen La, een Chinese naam. In het westen is de achternaam Ling en niet La Ling
Dat ligt er natuurlijk aan welke diva-karaktertrekken Tscheu heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » wo jun 17, 2015 7:48 pm

:smallgrin.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rednose » wo jun 17, 2015 8:31 pm

zeux schreef:
LucaS schreef:Officieel is het Ling Tsjen La, een Chinese naam. In het westen is de achternaam Ling en niet La Ling
Dat ligt er natuurlijk aan welke diva-karaktertrekken Tscheu heeft.
Een echte kerel heet toch "Le" Ling?
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wouter » zo jun 21, 2015 9:18 pm

Gewoon Lul Ling.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » zo jun 21, 2015 11:15 pm

Weinig subtiel, Wouter.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Baseman » ma jun 22, 2015 8:04 am

Bij Ajax terug van weggeweest: kampen en commissies

Sjoerd Mossou. © AD Sportwereld.

Bij Ajax hebben ze weer een nieuwe commissie - en die hebben ze de 'strategische commissie' genoemd, wat mij een pleonasme lijkt, maar daar gaat het nu even niet om.

'Strategische commissie' klinkt best wel goed. Er gaat niets boven de aloude Ajax-commissie.

In tijden dat het bij Feyenoord slecht gaat, staan er woedende supporters voor het Maasgebouw, en anders ontslaan ze gewoon de trainer. Bij PSV kruipen ze stilletjes weg in een hoekje, maar bij Ajax richten ze liever een commissie op.

De benoemingscommissie bijvoorbeeld, of de verzoeningscommissie, en anders wel de 'voordrachtscommissie'.

Ten tijde van de zogenaamde Fluwelen Revolutie waren er zoveel commissies (ook wel: 'klankbordgroep'), dat je op een gegeven moment dacht dat de commissieleden vanzelf een keertje op zouden raken, maar dat is dus niet zo. Theo van Duivenbode bijvoorbeeld kun je altijd bellen om in een commissie te komen zitten, ook als hij kort daarvoor nog in een andere commissie zat.

Omgekeerd werkt het ook. Bij Ajax zaten ze jarenlang in hun maag met Tscheu La Ling, de vriend van Johan Cruijff voor wie niemand een fatsoenlijke functie wist te bedenken, totdat er - na al die jaren - eindelijk iemand met een heel logische oplossing kwam.

Gewoon een nieuwe commissie oprichten. Speciaal voor Tscheu.

Ook zo'n fijn klassiek Ajax-fenomeen, en weer helemaal terug van weggeweest: het kamp. Kamp Cruijff kent u natuurlijk, maar ten tijde van de revolutie had je een heleboel kampen. Piet Keizer had zijn eigen kampje, maar Edgar Davids bijvoorbeeld ook, al was dat meer een soort eenmanskamp.

Uri Coronel had een kampje dat geleidelijk steeds iets kleiner werd. Danny Blind, Steven ten Have, Marco van Basten, David Endt: zelfs als je niet per se in een kamp wilde zitten, zat je er automatisch toch in. Verzet daartegen werkte averechts.

'Waarom hoor jij niet bij ons kamp? Zit je in een kamp ofzo?'

(Hooguit Michael van Praag glibberde als een paling tussen alle kampen door, om uiteindelijk soepel het winnende kamp binnen te glijden.)

Het was een fijne tijd. De hele kampenstrijd werd zo absurd, dat Ajax geen andere oplossing meer zag dan vlug een paar nieuwe commissies op te richten. Om de haverklap stond er een file bij de slagboom van de Arena.

Beslissend was het moment dat Cruijff zijn kamp op geniale wijze omdoopte tot 'de voetballers'. Plots was de krankzinnige revolutie heel overzichtelijk geworden, want nu had je gewoon 'de voetballers' en 'de technocraten'. Het goede kamp en het slechte kamp, kortom.

Best gek was dat bijvoorbeeld Davids, Blind, Keizer en Van Basten in het technocratenkamp werden geposteerd, maar gelukkig riep Cruijff kort daarna iets onbegrijpelijks over de linker hersenhelft van voetballers, en toen was iedereen zo horendol van alle kolder, dat er weinig opzat dan gewoon eens diep te zuchten.

Johan had gelijk. Uiteindelijk was dat voor iedereen het beste.

Het punt is: we zijn ondertussen vier of vijf jaar verder. Van 'de voetballers' is goedbeschouwd alleen Wim Jonk nog over, en Tscheu La Ling, vooruit, maar die heeft het retedruk met zijn nieuwe commissie. Bryan Roy heeft van pure ellende maar een eigen kampje opgericht.

(Het kamp Bryan Roy.)

Kamp Cruijff bestaat op zich nog wel, maar alleen van Telegraaf-ghostwriter Jaap de Groot is met zekerheid vast te stellen dat-ie er nog in zit. Met het tabee van Johan Derksen is Voetbal International ondertussen met één been uit het kamp gestapt, behalve dan de verslaggever die steeds Johan Cruijff moet interviewen.

Kamp Cruijff klampt zich vast aan de jeugdopleiding, waar het fan-tas-tisch schijnt te gaan, al zijn 'de voetballers' het daar zelf niet helemaal over eens. Marc Overmars en Dennis Bergkamp hebben daarom hun eigen kampje opgericht, een kamp waar Frank de Boer, enfin, laat ook maar.

Het is hoog tijd voor een nieuwe commissie.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » ma jun 22, 2015 8:37 am

Sjoert dacht, laat ik nog even voor eigen parochie preken, goed gedaan jochie. :biggthumpup.gif:
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » ma jun 22, 2015 8:39 am

Het AD heeft heimwee naar vroeger en doet er alles aan de strijd te doen oplaaien.

Waarom verdiept het AD zich niet eens in F? :headbang.gif:

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door columbus » ma jun 22, 2015 8:43 am

Zoveel vreselijke dingen staan er toch niet in? Moest er wel om lachen toen ik het las, en ergens zit er nog een waarheid in ook...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma jun 22, 2015 8:46 am

Dat het Algemeen Danny überhaupt tijd heeft voor Ajax... :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » ma jun 22, 2015 8:47 am

Het punt is meer: hebben ze niets beters om over te schrijven? Het lijkt wel alsof de voetbalredactie van het AD maar twee onderwerpen heeft: Ajax en de bondscoach in spe. En die twee onderwerpen hangen nog samen ook.

Het AD heeft geen bronnen, dus moet wel recyclen.

Voor de rest: ze mogen schrijven wat ze willen. Maar ik vind het eigenaardig dat een Rotterdamse krant zich zo verbeten bezig houdt met een club uit Amsterdam.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » ma jun 22, 2015 8:50 am

Wat een heerlijke zure reacties op zo'n column. He hit home. :-)

Als een beetje zelfspot (van de Ajax-supporters) er al niet meer in zit, weet je dat het kampen-verhaal van Sjoerd gewoon klopt. :-) :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma jun 22, 2015 9:10 am

Goeie kollum in De T. van Kieft trouwens, afg. weekend. Hij maakte Hiddink en Oostveen o.b.v. m.i. prima argumenten met de grond gelijk.

En vraagt zich m.i. terecht af waarom Koeman die job niet kreeg.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » ma jun 22, 2015 9:11 am

Die column is toch niet grappig of zo? En iets nieuws staat er ook niet in. De inspiratie heeft niet willen komen bij Mossou.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » ma jun 22, 2015 9:13 am

Yopi schreef:Die column is toch niet grappig of zo? En iets nieuws staat er ook niet in. De inspiratie heeft niet willen komen bij Mossou.
Ik heb van zijn hand de voorbije jaren een dozijn soortgelijke kollums gelezen.

Dat het bestuurlijk bij Ajax een zootje is, is me onderhand wel duidelijk. Daar heb ik Mossou niet voor nodig.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » ma jun 22, 2015 9:35 am

wimpey schreef:Goeie kollum in De T. van Kieft trouwens, afg. weekend. Hij maakte Hiddink en Oostveen o.b.v. m.i. prima argumenten met de grond gelijk.

En vraagt zich m.i. terecht af waarom Koeman die job niet kreeg.
De vraag stellen is hem beantwoorden. :smallgrin.gif:

Scholletje moest zo nodig worden gelanceerd. Dat vindt het AD dan weer heel normaal. :excited.gif:

Plaats reactie