De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » vr nov 13, 2015 10:18 am

Benji schreef:Zou me niet verbazen als ze zich gaan richten op de boodschapper, dat het een schande is dat een vertrouwelijk document is uitgelekt. De kritiek is namelijk dusdanig hard, dat er eigenlijk maar 1 conclusie uit getrokken had moeten worden.
Dat zou mij wel verbazen, want daar kijkt iedereen dwars doorheen. Het spel via de pers is soms zo slecht nog niet. Nu moet iedereen wel om de tafel gaan zitten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr nov 13, 2015 10:20 am

Monkey Tonk schreef:
Benji schreef:Zou me niet verbazen als ze zich gaan richten op de boodschapper, dat het een schande is dat een vertrouwelijk document is uitgelekt. De kritiek is namelijk dusdanig hard, dat er eigenlijk maar 1 conclusie uit getrokken had moeten worden.
Dat zou mij wel verbazen, want daar kijkt iedereen dwars doorheen. Het spel via de pers is soms zo slecht nog niet. Nu moet iedereen wel om de tafel gaan zitten.
Dat laatste is prachtig.

En dan komt er hopelijk een clear cut document, met duidelijke regels over verantwoordelijkheden, doelstellingen en vertrekpunten ipv vijf volzinnen als vage richtlijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » vr nov 13, 2015 10:21 am

Mano schreef:
Jöhnk schreef:De RvC moet opstappen, dat lijkt me duidelijk. Er is niet eens een poging gedaan om plan-Cruijff in de praktijk te brengen. :confused.gif:

Nee ze moeten opstappen omdat ze hun taak niet uitoefende. Controleren!
Als sanogo gehaald wordt, is dat prima mits het volgens een bepaalde structuur tot die beslissing komt.
overleg, scoutingsrapport, etc

niet omdat Wenger zegt dat ie goed is.

Daar is de RvC voor om te controleren dat zaken gaan zoals afgesproken.
Exact, en hoe het is afgesproken lees je terug in plan-Cruijff. Met dat mandaat is de RvC immers geïnstalleerd.

Jonk stelde het amateurisme aan de kaak. Daarom moet hij weg.

Overigens is deze manier van spelers aankopen niet nieuw bij Ajax. Zo gaat het al sinds ik me kan herinneren.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » vr nov 13, 2015 10:22 am

Monkey Tonk schreef:
Benji schreef:Zou me niet verbazen als ze zich gaan richten op de boodschapper, dat het een schande is dat een vertrouwelijk document is uitgelekt. De kritiek is namelijk dusdanig hard, dat er eigenlijk maar 1 conclusie uit getrokken had moeten worden.
Dat zou mij wel verbazen, want daar kijkt iedereen dwars doorheen. Het spel via de pers is soms zo slecht nog niet. Nu moet iedereen wel om de tafel gaan zitten.
Tuurlijk kijkt iedereen daar dwars doorheen, maar er zijn geen andere opties buiten zelf opstappen. Aan tafel gaan zitten zou de mooiste optie zijn geweest, maar daar is het nu -lijkt mij- te laat voor. Blijkbaar hadden ze niet verwacht dat het rapport zou uitlekken en dat noem ik vrij naief.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Mano » vr nov 13, 2015 10:28 am

Jöhnk schreef:
Mano schreef:
Jöhnk schreef:De RvC moet opstappen, dat lijkt me duidelijk. Er is niet eens een poging gedaan om plan-Cruijff in de praktijk te brengen. :confused.gif:

Nee ze moeten opstappen omdat ze hun taak niet uitoefende. Controleren!
Als sanogo gehaald wordt, is dat prima mits het volgens een bepaalde structuur tot die beslissing komt.
overleg, scoutingsrapport, etc

niet omdat Wenger zegt dat ie goed is.

Daar is de RvC voor om te controleren dat zaken gaan zoals afgesproken.
Exact, en hoe het is afgesproken lees je terug in plan-Cruijff. Met dat mandaat is de RvC immers geïnstalleerd.

Jonk stelde het amateurisme aan de kaak. Daarom moet hij weg.

Overigens is deze manier van spelers aankopen niet nieuw bij Ajax. Zo gaat het al sinds ik me kan herinneren.

Ja en Nee,
in plan cruijff staan 5 pijlers. voor een RvC zonder voetbalkennis zijn een aantal peilers niet te controleren.
is iets een breedte aankoop of een aanwinst? kan een RvC niks mee. Speelt FdB aanvallend voetbal? Ja intentie is er maar ... blablabla kan een RvC ook niks mee. Om dit te beoordelen heb je voetbalmensen en dus TH voor.

RvC is er om te controleren dat de stappen die gemaakt worden gaan zoals beleidtechnisch is afgesproken.
beleidtechnisch is het een puinzooi dus dat is RvC kwalijk te nemen. ZIj hebben plaatsgenomen in rvc en vervolgens niks uitgespookt. Ere-baantje. Dat is het vaak ook als het bedrijf perfect verloopt. maar niet als het een clusterfuck is zoals bij Ajax.
Die van Duivenbode, vriend van Cruijff, heeft niks gedaan. schandalig!

FdB, Bergkamp en Overmars kan je het geeneens kwalijk nemen, zij doen wat zij denken dat goed is voor de club. Bestuurstechnisch doen ze maar wat.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door columbus » vr nov 13, 2015 10:32 am

Ongelofelijk! Echt, amateurverenigingen hebben de zaakjes echt zo vreselijk veel beter voor elkaar dan dit beursgenoteerde miljoenenbedrijf. Ajax is echt doodziek en rot. De rvc controleert dus geen ene moer, het TH speelt voetbalbestuurder, het hoofd van de opleiding doet ook lekker waar hij zelf zin in hebt en ondertussen strijken ze tonnen op... Niemand hoeft aan wie dan ook verantwoording af te leggen en niemand weet niet wat zijn taken zijn. Verder wordt er werkelijk niets vastgelegd of gedocumenteerd... In de normale grote mensen wereld wordt je er binnen de kortste keren uitgedonderd wanneer je op die manier je werkt doet. Echt, wat een vreselijke prutsers. Kan er gewoon kwaad om worden, al die onkunde bij elkaar...

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Mano » vr nov 13, 2015 10:36 am

columbus schreef:Ongelofelijk! Echt, amateurverenigingen hebben de zaakjes echt zo vreselijk veel beter voor elkaar dan dit beursgenoteerde miljoenenbedrijf. Ajax is echt doodziek en rot. De rvc controleert dus geen ene moer, het TH speelt voetbalbestuurder, het hoofd van de opleiding doet ook lekker waar hij zelf zin in hebt en ondertussen strijken ze tonnen op... Niemand hoeft aan wie dan ook verantwoording af te leggen en niemand weet niet wat zijn taken zijn. Verder wordt er werkelijk niets vastgelegd of gedocumenteerd... In de normale grote mensen wereld wordt je er binnen de kortste keren uitgedonderd wanneer je op die manier je werkt doet. Echt, wat een vreselijke prutsers. Kan er gewoon kwaad om worden, al die onkunde bij elkaar...
echt bizar he?


dat er niets van klopte, dat voelde ik wel. Maar zo erg !!! :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » vr nov 13, 2015 10:39 am

Mano schreef:WOW wat een puinbak!

Het ergste is, alles wat wij hier hebben benoemde en met humor afmaakten, blijkt in werkelijkheid ook echt zo gegaan te zijn. :biggrin.gif:

Maar dat is toch al heel vaak gebleken? :biggrin.gif:

In ieder geval bij Ajax zie je meestal dat wat er vanaf de 1e seconde vanaf de zijkant geroepen wordt, heel vaak de juiste observatie is.

Ik zal niet gaan beweren dat de beste stuurlui inderdaad altijd aan wal staan, maar we zien wel heel vaak al van een grote afstand aankomen welke door Ajax uitgevoerde acties niet gaan werken en welke wel.

Of dat nu gaat om besturen, om technische beslissingen of bijvoorbeeld dingen als 'Viktor Sikora en Tom Soetaers kunnen er geen reet van' & 'Theo Janssen staat op de verkeerde positie'. :smile-ajax.gif: Wij roepen dat allemaal al na 1 seconde, degene die hem gekocht heeft houdt nog een jaar aan zijn beslissing vast. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » vr nov 13, 2015 10:43 am

Mano schreef:

Ja en Nee,
in plan cruijff staan 5 pijlers. voor een RvC zonder voetbalkennis zijn een aantal peilers niet te controleren.
is iets een breedte aankoop of een aanwinst? kan een RvC niks mee. Speelt FdB aanvallend voetbal? Ja intentie is er maar ... blablabla kan een RvC ook niks mee. Om dit te beoordelen heb je voetbalmensen en dus TH voor.

RvC is er om te controleren dat de stappen die gemaakt worden gaan zoals beleidtechnisch is afgesproken.
beleidtechnisch is het een puinzooi dus dat is RvC kwalijk te nemen. ZIj hebben plaatsgenomen in rvc en vervolgens niks uitgespookt. Ere-baantje. Dat is het vaak ook als het bedrijf perfect verloopt. maar niet als het een clusterfuck is zoals bij Ajax.
Die van Duivenbode, vriend van Cruijff, heeft niks gedaan. schandalig!

FdB, Bergkamp en Overmars kan je het geeneens kwalijk nemen, zij doen wat zij denken dat goed is voor de club. Bestuurstechnisch doen ze maar wat.
Als je niet kan controleren op het plan dat je zegt integraal te gaan uitvoeren (woorden Wijers), dan moet je er niet in gaan zitten.

Bergkamp zegt dat er vaak achteraf scoutingsrapporten in elkaar werden gezet, nadat de beslissing al was genomen, omdat de RvC dat zo graag wilde. De manier van controleren die jij voorstaat is dus te eenvoudig.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Alexander » vr nov 13, 2015 10:48 am

1 ding is duidelijk, dit lijkt me vandaag in ieder geval nog Exit Overmars en exit RVC.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Mano » vr nov 13, 2015 10:55 am

Jöhnk schreef:
Bergkamp zegt dat er vaak achteraf scoutingsrapporten in elkaar werden gezet, nadat de beslissing al was genomen, omdat de RvC dat zo graag wilde. De manier van controleren die jij voorstaat is dus te eenvoudig.

Nee want dat is oplichting en betekent staande voet ontslag.
je kan als RVC niet alles beheersen. Vaak zitten rvc leden in meerdere rvc's




het feit dat iedereen die bij Ajax werkt financieel onafhankelijk is en dus besloten heeft voor zichzelf alleen nog maar leuke dingen te doen. Administratie, beleid volgen en structuur worden nooit als 'leuk' ervaren.
(dat kan ook meespelen)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » vr nov 13, 2015 10:57 am

Maar Ling zou toch slechts een A4'tje inleveren en er geen enkele jota van snappen? Blijkbaar heeft hij toch enige kennis en kunde om te komen tot een dergelijke analyse en conclusie. Ik vind het tot zover prima inmekaar steken in elk geval. Ik neem eigenlijk aan dat alle AT'ers dat wel vinden, want de puinbak moet toch iedereen raken?

Moet wel erg lachen dat er maar geen antwoord komt op de vraag waarom Jongkind weg moet. Hier op AT wordt erg vastgehouden aan het niet opdagen van Jonk bij vergaderingen en dat dat alle reden is voor een ontslag, maar wat is dan precies de reden voor Jongkind? Of heeft dat er stiekem mee te maken dat daar een labeltje Cruijff op staan? Heel stiekem denk ik namelijk dat dat een 'kleine rol' speelt, want op basis van de ontwikkelingen op de Toekomst zou er wat mij betreft geen reden zijn voor ontslag.

Verder is het dus precies zoals verwacht. Ik heb al vaker aangegeven dat ik het niet goed wil praten dat Jonk niet langer aanschuift bij vergaderingen, maar als je ziet hoe het er aan toe gaat rondom Ajax-1, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Uiteraard zullen er genoeg mensen hier zijn die dat on-be-grij-pe-lijk vinden, maar de structuur is ook zo dat het voor hem geen enkele zin heeft. Sanogo? Arsene vindt hem echt heel goed. Jonk: 'ik zie geen bewijslast'. Stemmen maar. Goh, het is dus ook echt zo gegaan he. Exact zo!
Tja dan blijf je wel thuis na een paar maandjes wegstemmen.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Mano » vr nov 13, 2015 11:05 am

Dit heeft helemaal niks met Kamp Cruijff of Kamp anti-Cruijff te maken.

Dit is gewoon een cover-up van incompetent gedrag. Iedereen die klaagt, moet eruit pro-Cruijff of Anti-Cruijff
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » vr nov 13, 2015 11:06 am

Alexander schreef:1 ding is duidelijk, dit lijkt me vandaag in ieder geval nog Exit Overmars en exit RVC.
Vanavond is de aandeelhoudersvergadering.

Reken er maar op dat er gehakt zal worden en dat er spaanders gaan vallen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Monkey Tonk » vr nov 13, 2015 11:07 am

Je moet juist niet overdreven reageren op zo'n rapport.

De basis is er bij Ajax. Het rapport gaat om een aantal noodzakelijke correcties. Die kun je brengen onder een noemer als 'de tweede fase'. De context blijft dan constructief. Waarom zou alles meteen, vanaf het begin van de FR, optimaal geregeld zijn? De ruimte om te blijven verbeteren is er natuurlijk. Wat dat betreft is het net een voetbalteam. En de volgende stap is nu, na een jaar of twee sputteren, eindelijk aan de orde. Geen dag te laat.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr nov 13, 2015 11:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door roelf » vr nov 13, 2015 11:09 am

Duke schreef:
Benji schreef:
Duke schreef:Jammer dat de bijlagen missen, en dat Ling blijkbaar nog niet klaar was. Het rapport geeft hoogstwaarschijnlijk (helaas) een goed beeld van de chaos bij Ajax en het is inderdaad onbegrijpelijk en schandalig dat er niemand ingegrepen heeft. En nu er ingegrepen wordt, lijkt de verkeerde persoon (in ieder geval van het plan Cruijff geredeneerd) geslachtofferd te worden.
Impliciet is dit rapport natuurlijk dodelijk kritisch over de controlerende organen. Wellicht dachten ze op deze manier onder de kritiek uit te komen. Dit is overigens puur speculatief, er zijn nog honderden scenario's van het hoe en wat te verzinnen.
Ik begrijp in ieder geval heel goed waarom Ajax het rapport niet openbaar wilde maken, en het in de onderste lade heeft gegooid. Dat wordt nog een leuke aandeelhoudersvergadering vanavond.
Inclusief zwijgplicht voor Ling

Sent from my SM-P601 using Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » vr nov 13, 2015 11:10 am

Mano schreef:Dit heeft helemaal niks met Kamp Cruijff of Kamp anti-Cruijff te maken.

Dit is gewoon een cover-up van incompetent gedrag. Iedereen die klaagt, moet eruit pro-Cruijff of Anti-Cruijff
Precies. Valt me alleen wel op dat ik Ling verkeerd heb ingeschat. Ik vind zijn visie best goed eigenlijk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » vr nov 13, 2015 11:11 am

Benji schreef:Impliciet is dit rapport natuurlijk dodelijk kritisch over de controlerende organen. Wellicht dachten ze op deze manier onder de kritiek uit te komen. Dit is overigens puur speculatief, er zijn nog honderden scenario's van het hoe en wat te verzinnen.
roelf schreef:
Duke schreef:
Ik begrijp in ieder geval heel goed waarom Ajax het rapport niet openbaar wilde maken, en het in de onderste lade heeft gegooid. Dat wordt nog een leuke aandeelhoudersvergadering vanavond.
Inclusief zwijgplicht voor Ling

Sent from my SM-P601 using Tapatalk
Ja dat wordt vuurwerk vanavond. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door roelf » vr nov 13, 2015 11:12 am

Mano schreef:WOW wat een puinbak!

Het ergste is, alles wat wij hier hebben benoemde en met humor afmaakten, blijkt in werkelijkheid ook echt zo gegaan te zijn. :biggrin.gif:

Plan Cruijff is bestuurstechnisch een clusterfuck gebleken.
Voetbaltechnisch sta ik achter het plan, stilstand is achteruit gang.

kort gezegd kan je iedereen uit de tent gooien :ajaxsmiley.gif:
TH functioneert niet
RVC controleert niet
Ze kunnen mij wel inhuren voor het transferbeleid. Ik kijk tenminste nog youtube filmpjes :drecul.gif:

Overmars en consorten mogen trouwens ook meteen hun bonussen inleveren van de afgelopen jaren. Dat geld hebben we hard nodig voor het herstellen van hun FUCK UP

tjesus, dat Overmars en consorten niet functioneerde, dat zag iedereen. Dat het beleidsmatig zo'n puinhoop is, had ik niet verwacht.
Je hoeft zelfs nog geeneens youtubjes te kijken, gewoon luisteren naar de scouts. Hoe moeilijk kan het zijn, en hoe is het mogelijk dat je het zo verkloot. Je zou bijna denken aan opzet.

Sent from my SM-P601 using Tapatalk

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » vr nov 13, 2015 11:17 am

Mano schreef:Dit heeft helemaal niks met Kamp Cruijff of Kamp anti-Cruijff te maken.

Dit is gewoon een cover-up van incompetent gedrag. Iedereen die klaagt, moet eruit pro-Cruijff of Anti-Cruijff
Inderdaad, Jonk deelt net zo goed in de puinhoop van het TH.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » vr nov 13, 2015 11:18 am

Peter schreef:
Mano schreef:Dit heeft helemaal niks met Kamp Cruijff of Kamp anti-Cruijff te maken.

Dit is gewoon een cover-up van incompetent gedrag. Iedereen die klaagt, moet eruit pro-Cruijff of Anti-Cruijff
Precies. Valt me alleen wel op dat ik Ling verkeerd heb ingeschat. Ik vind zijn visie best goed eigenlijk.
Dat is dus het probleem met al die vooringenomenheid en vooraf al een mening over iemand hebben die je helemaal niet kent.

zeux & co roepen altijd dat De Telegraaf oorlog voert, maar het is vaak andersom. Omdat Le. T niet bepaald bekend staat als de nieuwsbron voor de meest intelligente Nederlanders, zijn er een hoop pseudo-intellectuelen die als de Telegraaf een visie of een artikel met een mening plaatst, automatisch het omgekeerde standpunt innemen.
Wat bijv een De Groot of een Valentijn Driessen schrijft lezen ze niet eens, het deugt toch op voorhand niet.


Terwijl media als onder meer het AD het nog veel smeriger aanpakten met hun stiekeme lijntjes en die bronnen van ze.

Ling is voor van alles en nog beschuldigd waar geen woord waar van bleek, de figuren die met die beschuldigingen op de proppen kwamen echter.... dat bleken erg fijne jongens. :kots:

Eigenlijk is Ling één van de voornaamste slachtoffers van de revolutie, zijn naam is enorm besmeurd, hij heeft daar zakelijk veel schade aan ondervonden. Zijn bevindingen ondertussen, zouden in het belang van Ajax zijn geweest en die hebben zijn 'vijanden' gewoon dus in de prullenbak geflikkerd. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rooie » vr nov 13, 2015 11:20 am

InnerHarbour schreef:
Mano schreef:Dit heeft helemaal niks met Kamp Cruijff of Kamp anti-Cruijff te maken.

Dit is gewoon een cover-up van incompetent gedrag. Iedereen die klaagt, moet eruit pro-Cruijff of Anti-Cruijff
Inderdaad, Jonk deelt net zo goed in de puinhoop van het TH.
Ik respecteer je mening, maar ben het ermee oneens.

Jonk is de enige die z'n toko op orde heeft en is volgens het rapport Ling ook de enige die alles schriftelijk vastlegt. Dat hij nu als klokkenluider wordt aangevallen, vind ik teleurstellend. Als hij niet in staking was gegaan, had dit nog jaren doorgerot.

Ben het verder absoluut met je eens dat de incompetentie moet worden aangepakt en niet het ene of het andere 'kamp'. Dat blijkt echter al tientallen jaren erg lastig te zijn.
Laatst gewijzigd door Rooie op vr nov 13, 2015 11:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Alexander » vr nov 13, 2015 11:20 am

Net het hele rapport gelezen. Snoei en snoeihard, maar precies wat ik al dacht. Geen enkele structuur, voor niemand is duidelijk wie er verantwoordelijk is. Wat wel duidelijk is, is dat Overmars totaal ongeschikt is. Besluitvorming per SMS, geen scoutingsrapporten. Hij denkt misschien dat hij nog bij Go Ahead zit, in plaats van bij een beursgenoteerde onderneming.

Pijnlijk ook dat stukje over de budgetten van de Toekomst. Ik kan me de woede van Jonk wel voorstellen. Wat daar gebeurd, is echt ongekend.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Alexander » vr nov 13, 2015 11:21 am

En inmiddels ook wel duidelijk waarom het rapport niet gepubliceerd is. Dat zou direct moeten betekenen dat de hele RVC + directie op moet stappen. Daar hebben ze geen zin in natuurlijk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Cruijff terug

Bericht door Cruijff » vr nov 13, 2015 11:23 am

Benji schreef:
InnerHarbour schreef:
Mano schreef:Dit heeft helemaal niks met Kamp Cruijff of Kamp anti-Cruijff te maken.

Dit is gewoon een cover-up van incompetent gedrag. Iedereen die klaagt, moet eruit pro-Cruijff of Anti-Cruijff
Inderdaad, Jonk deelt net zo goed in de puinhoop van het TH.
Ik respecteer je mening, maar ben het ermee oneens.

Jonk is de enige die z'n toko op orde heeft en is volgens het rapport Ling ook de enige die alles schriftelijk vastlegt. Dat hij nu als klokkenluider wordt aangevallen, vind ik teleurstellend. Als hij niet in staking was gegaan, had dit nog jaren doorgerot.
Amen!
Laatst gewijzigd door Cruijff op vr nov 13, 2015 11:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie