Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door wimpey » di jun 14, 2016 9:31 am

Mooi voorbeeld voor jochies van 15 met talent om te laten zien hoe je het als prof niét moet aanpakken. Qua vreten, zuipen, prof zijn, wijven. Je kunt zo'n joch van 15 mooi afschrikken, door 'm erop te wijzen dat het beste er met 20 al vanaf kan zijn wanneer je leeft als VDV doet of deed.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Alexander » di jun 14, 2016 9:31 am

Ik heb Raf altijd wel gemogen. Sympathieke jongen, mooie voetballer, altijd de pers te woord staan. Hij heeft alleen nooit geleefd als topsporter en dat wreekt zich nu. Jammer, hij had bij Ajax nog van enorme waarde kunnen zijn.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door DelToro » di jun 14, 2016 9:40 am

Zal die jongen er alleen mee zitten dat hij niet alles uit zijn carriere heeft gehaald?
Hij heeft in Amsterdam, Hamburg, Madrid, Londen, weer Hamburg en Sevilla gewerkt en gewoond. Allemaal fantastische steden. Daarnaast heeft hij voor mooie clubs in minstens zo mooie competities gespeeld. Ondertussen heeft hij nog ruim 100 interlands gespeeld, waaronder een WK finale.
En of dat nog niet genoeg is heeft hij niet hoeven leven als een monnik, maar heeft hij nog goed kunnen genieten van het leven. Lijkt me toch niet heel verkeerd.

Had hij meer uit zijn voetbalcarriere kunnen halen? Zonder meer. Maar heb je het er voor over om van je 15e tot je 35e alles opzij te zetten voor het voetbal? Of vind je het leuk om ook de dingen te doen die elke jongen van 15-35 leuk vindt? Ik snap wel dat niet elke voetballer een extreem gemotiveerde carrieretijger is (zoals Robben, Ronaldo of (de huidige) Zlatan). Dat is 99,5% van de rest van het land immers ook niet.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » di jun 14, 2016 10:11 am

Kan me niet voorstellen dat de privé ontwikkelingen van de afgelopen 5 jaar nu zo'n fantastisch leven opleverde.
De berichten over z'n top fitheid op de training mag ook wel met een korreltje zout genomen worden als ik z'n "gezonde" hoofd op die bank zie. Dik is ie wellicht niet, maar komt ook niet tekort lijkt het.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door DelToro » di jun 14, 2016 10:29 am

Ik verslind de Story's en de Privés niet, maar het is toch niet zo dat de laatste jaren het privé met hem minder gaat door excessief drank/drugsgebruik of iets dergelijks? Stuklopende relatie kan iedereen overkomen, ook als je een heel gedisciplineerd topsporters leven leidt.

Maar ik kan me best voorstellen dat Van der Vaart Madrid/Londen/Hamburg en een wat uitbundigere leefstijl verkoos boven het leven in het bloedsaaie Munchen en elke avond om 21:00 op bed liggen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Le T. » di jun 14, 2016 10:31 am

DelToro schreef:Zal die jongen er alleen mee zitten dat hij niet alles uit zijn carriere heeft gehaald?
Hij heeft in Amsterdam, Hamburg, Madrid, Londen, weer Hamburg en Sevilla gewerkt en gewoond. Allemaal fantastische steden. Daarnaast heeft hij voor mooie clubs in minstens zo mooie competities gespeeld. Ondertussen heeft hij nog ruim 100 interlands gespeeld, waaronder een WK finale.
En of dat nog niet genoeg is heeft hij niet hoeven leven als een monnik, maar heeft hij nog goed kunnen genieten van het leven. Lijkt me toch niet heel verkeerd.
Klopt wel, maar ik denk dat als hij beseft hoe de moderne middenvelder zich ontwikkelde hij anders te werk was gegaan. De houding van de een heeft wat meer techniek en de ander wat meer uithoudingsvermogen kon prima in zijn jeugd en vroege jaren als prof en hij was juist een voorbeeld qua inzet in de wedstrijd, maar de ontwikkeling in het voetbal heeft hem ingehaald. Er lag wel veel voor hem in het verschiet hoor, hij had recordinternational en recordaanvoerder kunnen zijn, hij had bij Real kunnen slagen en hij had wereldkampioen kunnen worden. Hij heeft het echt spelinzicht en dat is zeldzaam.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » wo jun 15, 2016 1:37 pm

Ben ik niet met je eens, Van Der Vaart is altijd te blessuregevoelig geweest om zo dominant te worden. Die mistte structureel 1/3de van de wedstrijden vanwege zijn gestel. Denk dat dat er bij hem ook wel voor gezorgd heeft dat hij wat gemakzuchtiger werd.

Verder heb ik het als persoon altijd een vrij naïeve jongen gevonden. Iemand die zich makkelijk dingen liet wijsmaken.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Sandro » wo jun 15, 2016 7:53 pm

Andriy Demchenko schreef:Ben ik niet met je eens, Van Der Vaart is altijd te blessuregevoelig geweest om zo dominant te worden. Die mistte structureel 1/3de van de wedstrijden vanwege zijn gestel.
Eens.
Andriy Demchenko schreef:Verder heb ik het als persoon altijd een vrij naïeve jongen gevonden. Iemand die zich makkelijk dingen liet wijsmaken.
Daar geloof ik niet in. Volgens mij is hij niet naief. Hij geniet volgens mij bewust van het leven.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » wo jun 15, 2016 9:33 pm

Is van der vaart niet structureel geblesseerd door z'n niet topsportbestaan?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » wo jun 15, 2016 10:00 pm

Iniesta schreef:Is van der vaart niet structureel geblesseerd door z'n niet topsportbestaan?
In zijn beste jaren mistte hij juist ook grote delen van de seizoenen 2001/2002 en 2002/2003.

In het jaar dat hij Richard Witschge uit de basis speelde, 2000/2001, kwam hij nog aan de meeste Eredivisie wedstrijden: 27.
In 2001/02 aan 20.
In 2002/03 aan 21.
In 2003/04 aan 26.
In 2004/2005 aan 21.

Dan mis je, voor een onbetwiste basisspeler, voor de man met de aanvoerdersband, toch vrij veel potjes.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » do jun 16, 2016 10:51 am

Z'n beste jaren, maar was hij toen wel 100% met topsport bezig?
Nu zijn maar weinig voetballers dat volgens mij. Als je het vergelijkt met trainingskampen van andere sporten, valt daar nog veel uit te halen.

Historicus
Berichten: 3373
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » do jun 16, 2016 2:52 pm

Vreemd genoeg speelde Van der Vaart in zijn tweede periode bij HSV meer Bundesligaduels dan in zijn eerste periode.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Sandro » do jun 16, 2016 3:28 pm

Historicus schreef:Vreemd genoeg speelde Van der Vaart in zijn tweede periode bij HSV meer Bundesligaduels dan in zijn eerste periode.
Is niet zo heel vreemd, want hij speelde geen Europese duels voor HSV in z'n tweede periode. In totaal in z'n eerste periode 113 wedstrijden en in z'n tweede periode 87.
"Hate it or love it, the underdog's on top".


Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » zo jun 19, 2016 1:38 pm

Link werkt niet; deze wel: https://www.youtube.com/watch?v=UjOW0dgjcUc .

Overigens was ik wel benieuwd wat er met een generatiegenootje van Raf gaat gebeuren te weten de transfervrije Steven Pienaar.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » zo jun 19, 2016 5:49 pm

Hij provoceerde uiteraard, maar in essentie kwam ie wel bij de zwakte van Rafael. Het moet bij hem allemaal maar kunnen, hij wil gewoon lekker voetballen. Is door z'n extreme talent nog heel ver mee gekomen, maar het werkt nu tegen hem.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Sandro » zo jun 19, 2016 6:00 pm

Hij zei trouwens ook nog dat Cristiano Ronaldo nooit een goede vriend van hem zou kunnen zijn, want die is veel te serieus met z'n vak bezig. Het is heel eerlijk dat hij dat zegt, maar het zegt tegelijk wel een hele hoop.

Dat hij geen goede vriend van Ronaldo wil zijn snap ik dan weer wel. Als Badr Hari een vriend van je is dan is het kennelijk wel erg lastig voor je om echte vrienden te vinden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » zo jun 19, 2016 6:47 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Hij zei trouwens ook nog dat Cristiano Ronaldo nooit een goede vriend van hem zou kunnen zijn, want die is veel te serieus met z'n vak bezig. Het is heel eerlijk dat hij dat zegt, maar het zegt tegelijk wel een hele hoop.

Dat hij geen goede vriend van Ronaldo wil zijn snap ik dan weer wel. Als Badr Hari een vriend van je is dan is het kennelijk wel erg lastig voor je om echte vrienden te vinden.
Bij Hartman doet me altijd een beetje denken aan Theo Maassen, die gaat er zelf natuurlijk ook een beetje prat op de knuppel in het hoenderhok te kunnen gooien en soms gaat het wat te geforceerd. Desalniettemin merk je hier gewoon dat er wel degelijk een basis is voor wat hij zegt, net zoals fysiek talent is er ook mentaal talent en het is vrij duidelijk dat VdV daar niet heel erg mee gezegd was.

Voor een ander deel wijt ik het ook aan de voetballerij. Er is nu een ontwikkeling gaande dat je veel meer kunt kiezen tussen veel geld verdienen en het hoogste podium of nog steeds veel geld verdienen en het allemaal wat gemakzuchtiger opvatten. je moet sterk in je schoenen staan om voor die eerste keuze te gaan.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Sandro » zo jun 19, 2016 7:09 pm

Ik kan Hartman wel waarderen. Stelt zich brutaal op, natuurlijk inderdaad wat geforceerd, maar het is maar aan de geinterviewde om er een goed antwoord op te geven. Net even wat anders dan de standaard journalistiek. Verder is hij rete commercieel, maar hem kan ik dat dan wel enigzins vergeven :hypocrite.gif:

Zou Van der Vaart zich professioneler hebben gedragen als hij pakweg 25 jaar eerder had gespeeld? Ik vraag het me af, toen had je ook al types als Van der Gijp.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door InnerHarbour » ma jun 20, 2016 7:42 am

Sandro_Calaaabro schreef:Hij zei trouwens ook nog dat Cristiano Ronaldo nooit een goede vriend van hem zou kunnen zijn, want die is veel te serieus met z'n vak bezig. Het is heel eerlijk dat hij dat zegt, maar het zegt tegelijk wel een hele hoop.

Dat hij geen goede vriend van Ronaldo wil zijn snap ik dan weer wel. Als Badr Hari een vriend van je is dan is het kennelijk wel erg lastig voor je om echte vrienden te vinden.
Hij is gewoon wie hij is en is durft zijn minder goede kanten toe te geven, zou die Hartman met zijn grote mond dat zelf ook durven?
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » ma jun 20, 2016 2:01 pm

Iemand een idee waar Abubakari Yakubu uithangt?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door WP_Legend » ma jun 20, 2016 2:39 pm

was op z'n 28e al gestopt... misschien was hij toch wat ouder dan dat?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Mano » ma jun 20, 2016 4:28 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Hij zei trouwens ook nog dat Cristiano Ronaldo nooit een goede vriend van hem zou kunnen zijn, want die is veel te serieus met z'n vak bezig. Het is heel eerlijk dat hij dat zegt, maar het zegt tegelijk wel een hele hoop.

VdVaart heeft een prima carriere gehad. Is wellicht door zijn levensstijl vroeger uitgebloeid dan Sneijder/Robben.
Maar heeft op WK/EK gestaan, mooie clubs gehad, lekker wijf gehad, genoeg geld verdiend....

Dat hij door zijn frikandelletjes eerder is opgebrand.... 't zij zo.. Hij draagt toch niet het landsbelang? :confused.gif:



hoop wel dat Ajax hem niet alsnog haalt :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Sandro » ma jun 20, 2016 4:32 pm

Sloomste spits van Ajax ooit sprint records op EK

Op de site van de UEFA worden - net als op onze site - netjes de statistieken van het EK bijgehouden. De topscorers en assistenkoningen bijvoorbeeld. De UEFA houdt nog meer stats bij: de spelers die het hardst hebben gelopen. En in die top 5 staat iemand die je daar niet zou verwachten...
Na Kingsley Coman, die dit toernooi 33 kilometer per uur heeft gerend, komt Kolbeinn Sigthórsson op plek 2. Met slechts 1 kilometer minder houdt hij bijvoorbeeld César Azpilicueta en Divock Origi achter zich, die ook in de top 5 staan. Of de stats van de UEFA fout zijn? Of Siggie opeens peper in zijn reet heeft gekregen? Zeg het maar...

Loopbaan
In zijn tijd bij Ajax (van 2011 tot 2015) stond Sigthórsson niet bekend als snelle spits, maar meer om zijn kracht en lompigheid. Het is dus ook vreemd dat hij hier nu tussen staat.

De IJslandse spits staat inmiddels onder contract bij FC Nantes, waar hij dit seizoen 3 keer scoorde in 26 competitiewedstrijden. Bij het nationale elftal is de 26-jarige Sigthórsson meer op dreef: 20 goals in 41 wedstrijden.

Sportnieuws
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Bert » ma jun 20, 2016 5:44 pm

Mano schreef:VdVaart heeft een prima carriere gehad. Is wellicht door zijn levensstijl vroeger uitgebloeid dan Sneijder/Robben.
Maar heeft op WK/EK gestaan, mooie clubs gehad, lekker wijf gehad, genoeg geld verdiend....

Dat hij door zijn frikandelletjes eerder is opgebrand.... 't zij zo.. Hij draagt toch niet het landsbelang? :confused.gif:
HEEFT op toernooien gestaan, mooie clubs GEHAD, lekker wijf GEHAD.

Veel plezier met de komende vijftig jaar van je leven. :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie