Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door De Dominee » vr aug 18, 2017 8:41 am

Tijd voor een topic over zijn opvolging.

Wie o wie?

Ten Hag
LvG
FdB (ligt er ook vast snel weer uit in Engeland)
Bielsa
Een Duitser

Roept u maar!
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » vr aug 18, 2017 8:46 am

Laten ze alsjeblieft, alsjeblieft eens een keer over de grens kijken.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door mattie » vr aug 18, 2017 8:48 am

Mijn gevoel zegt Ten Hag maarre zonder Bergkamp en Overmars.. Geef die verantwoording maar aan LvG...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » vr aug 18, 2017 9:38 am

Arthur schreef:Laten ze alsjeblieft, alsjeblieft eens een keer over de grens kijken.
Paulo Sousa, Thomas Tuchel, Luis Enrique (i.m.o. niks), Juande Ramos, Voro, Armin Veh. Uit m'n hoofd...

Tuchel zou perfect in het plaatje passen.

En dan natuurlijk geen TH dat zo'n trainer lastig valt met allerlei dogmatische onzin.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door 999 » vr aug 18, 2017 9:42 am

Maar dit gaat toch niet gebeuren ...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door wimpey » vr aug 18, 2017 9:46 am

999 schreef:Maar dit gaat toch niet gebeuren ...
Klopt. Maar ik moet Ajax momenteel leuk fantaseren. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cluijffert » vr aug 18, 2017 10:32 am

Als Keizer weg moet, dan zou dat directe consequenties hebben voor het TH. Dat gaat (nu nog) niet gebeuren natuurlijk en vandaar dat Keizer gewoon tot minimaal de winterstop trainer blijft hoor.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door De Dominee » vr aug 18, 2017 11:08 am

wimpey schreef:
Arthur schreef:Laten ze alsjeblieft, alsjeblieft eens een keer over de grens kijken.
Paulo Sousa, Thomas Tuchel, Luis Enrique (i.m.o. niks), Juande Ramos, Voro, Armin Veh. Uit m'n hoofd...

Tuchel zou perfect in het plaatje passen.

En dan natuurlijk geen TH dat zo'n trainer lastig valt met allerlei dogmatische onzin.
Tuchel inderdaad. Die was nu ook in beeld geloof ik, maar 'te duur' oid. Goedkoop blijkt echter duurkoop.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » vr aug 18, 2017 11:46 am

Ik vind Keizer zielig. En zoals Cruijff ooit zei: 'Het ergste wat je kan overkomen in de topsport is dat ze je zielig vinden'. :blush.gif:

Als ik trainer was, zou ik geen zin hebben om met Dennis Bergkamp te werken.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » vr aug 18, 2017 11:54 am

Arthur schreef:
Mano schreef:En het beeld op tv is niet zaligmakend. misschien lopen ze wel uit de afgesproken positie's.
Dat zou op zichzelf ook al een diskwalificatie van Keizer zijn natuurlijk. Als spelers dat doen en je grijpt niet in wordt het ook niks.

ingrijpen?
met F'jes? :smallgrin.gif:
hij heeft geen middenvelders/verdedigers alleen 2 aanvallers.

lees ik: lekkere obligate wissels Keizer!!
hahaha wat moet hij dan? Hij heeft letterlijk niks op de bank zitten.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » vr aug 18, 2017 11:57 am

Hoezo denken jullie dat buitenlanders (van niveau) voor Ajax zullen kiezen???? :confused.gif:


Voor hen geldt toch precies hetzelfde als voor spelers die al gedeeltelijk gearriveerd zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » vr aug 18, 2017 12:02 pm

De voorbereiding is er om je voor te bereiden op het nieuwe seizoen. Ajax is gewoon niet klaar. Met de kwaliteit van de spelers heeft het niet eens te maken. Ook met dit team moet je van Heracles kunnen winnen.

Je mag het niet zeggen, maar het schiet niet op om een maand te besteden aan een rouwproces. Na een paar dagen moet de knop om. Keizer heeft het uit de hand laten lopen. Dat was een sterke trainer nooit overkomen. Die had het zo gestuurd dat de spelers, binnen de grenzen van het redelijke, gewoon weer aan het werk waren gegaan. Je moet weten waar je voor bent ingehuurd. Ajax is geen halve amateurvereniging, zoals sommige clubs uit Keizers vertrouwde omgeving, de JL.

Zie je het voor je: LVG of Cruijff die een maand de geslagen hond hadden uitgehangen?

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » vr aug 18, 2017 12:04 pm

Cluijffert schreef:Als Keizer weg moet, dan zou dat directe consequenties hebben voor het TH. Dat gaat (nu nog) niet gebeuren natuurlijk en vandaar dat Keizer gewoon tot minimaal de winterstop trainer blijft hoor.

ik denk het niet. Ze kunnen het heel makkelijk 'verkopen'

the pitch
Bosz verliet ons met stel op sprong. Weken ervoor heeft hij gesprekken gevoerd met de as om aub te blijven en wij hebben ons gecommitteerd aan 4 aankopen. Bij de eerste de beste aanbieding van BVD heeft Bosz alles in de wind gegooid en waren wij, uit het niets, genoodzaakt een opvolger te vinden. Deze waren niet voorradig en/of wij konden geen juist persoon vinden en hebben wij er voor gekozen om geen transferbedrag uit te geven en het intern op te lossen met Keizer. Wij zien dat Keizer te licht is en zullen alsnog een transferbedrag gaan uitgeven voor een juiste hoofdtrainer. Keizer mag assistent worden.

financieel geen flater geslagen, CL en EL kwijt maar nog wel in de race voor het kampioenschap.
ze lullen het zo recht, don't worry
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » vr aug 18, 2017 12:09 pm

Yopii schreef:De voorbereiding is er om je voor te bereiden op het nieuwe seizoen. Ajax is gewoon niet klaar. Met de kwaliteit van de spelers heeft het niet eens te maken. Ook met dit team moet je van Heracles kunnen winnen.

Je mag het niet zeggen, maar het schiet niet op om een maand te besteden aan een rouwproces. Na een paar dagen moet de knop om. Keizer heeft het uit de hand laten lopen. Dat was een sterke trainer nooit overkomen. Die had het zo gestuurd dat de spelers, binnen de grenzen van het redelijke, gewoon weer aan het werk waren gegaan. Je moet weten waar je voor bent ingehuurd. Ajax is geen halve amateurvereniging, zoals sommige clubs uit Keizers vertrouwde omgeving, de JL.

Zie je het voor je: LVG of Cruijff die een maand de geslagen hond hadden uitgehangen?
klopt,
ik denk dat hij zich daar ook te lang, te menselijk heeft opgesteld. Dat gebeurd een rookie coach eerder dan een gelouterde. Gelouterde coaches weten wat er nodig is om die kwalificaties te moeten winnen en proberen de knop eerder om te zetten bij de spelers. Al zijn er erg weinig gelouterde coaches die een dergelijke situatie hebben meegemaakt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » vr aug 18, 2017 4:48 pm

https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... -kwaliteit

Pff, matige opmerking over 'minder kwaliteit'. Hij zou nu juist vertrouwen moeten uitspreken in zijn spelersgroep.

De druk wordt hem blijkbaar al te hoog.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cluijffert » vr aug 18, 2017 6:31 pm

Mano schreef:
Cluijffert schreef:Als Keizer weg moet, dan zou dat directe consequenties hebben voor het TH. Dat gaat (nu nog) niet gebeuren natuurlijk en vandaar dat Keizer gewoon tot minimaal de winterstop trainer blijft hoor.

ik denk het niet. Ze kunnen het heel makkelijk 'verkopen'

the pitch
Bosz verliet ons met stel op sprong. Weken ervoor heeft hij gesprekken gevoerd met de as om aub te blijven en wij hebben ons gecommitteerd aan 4 aankopen. Bij de eerste de beste aanbieding van BVD heeft Bosz alles in de wind gegooid en waren wij, uit het niets, genoodzaakt een opvolger te vinden. Deze waren niet voorradig en/of wij konden geen juist persoon vinden en hebben wij er voor gekozen om geen transferbedrag uit te geven en het intern op te lossen met Keizer. Wij zien dat Keizer te licht is en zullen alsnog een transferbedrag gaan uitgeven voor een juiste hoofdtrainer. Keizer mag assistent worden.

financieel geen flater geslagen, CL en EL kwijt maar nog wel in de race voor het kampioenschap.
ze lullen het zo recht, don't worry
Cluijffert schreef:Ach, de excuses heeft het TH vast al klaar liggen. Het vertrek van Bosz zal de reden zijn dat alle geweldige plannen die ze hadden klaarliggen zoveel vertraging opliepen dat die supertalenten toen al weggekaapt waren door Europese topclubs. En tussen neus en lippen door zal het Nouri drama nog vermeld worden als reden van eventueel falen.

Zo zal Keizer maandenlang de hand boven het hoofd gehouden worden, tot ie uiteindelijk afgeserveerd wordt met de woorden "kwam nog te vroeg voor hem" en "toch niet de ontwikkeling gemaakt die we hadden verwacht" en "Ajax kiest altijd voor eigen opleiding, dat brengt natuurlijk meer risico's met zich mee"

Maar goed, er is nog wat tijd... wie weet waarmee ze nog voor de eerste wedstrijd (en bij een flinke nederlaag erná) mee gaan komen... des Ajax.
:hypocrite.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Javiskamp » vr aug 18, 2017 8:02 pm

Dan schuiven ze Reiziger door... die staat gewoon voor tegen Cambuur... echt een ideale opvolger

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door peter » ma aug 21, 2017 7:20 pm

Maak me alweer zorgen. Keizer roept vandaag dat ze op zoek zijn naar een oplossing waarin ze KJH en Dolberg samen kunnen opstellen. Bijvoorbeeld door Dolberg vanaf links te laten komen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Sandro » ma aug 21, 2017 7:31 pm

Dat werd hier vandaag ook al geopperd door (ik meen) Ajaciedjuh hoor.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door LucaS » ma aug 21, 2017 7:35 pm

Peter schreef:Maak me alweer zorgen. Keizer roept vandaag dat ze op zoek zijn naar een oplossing waarin ze KJH en Dolberg samen kunnen opstellen. Bijvoorbeeld door Dolberg vanaf links te laten komen. :excited.gif:
Mwa, volgens mij zei hij dat hij en zijn staf Dolberg een echte midvoor vinden en Huntalaar ook
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door peter » ma aug 21, 2017 7:37 pm

Dan is het verhaal uit z'n verband getrokken. Ik las vanavond namelijk precies datgene wat ik nu hier zeg.

Laten we hopen dat ze hun verstand gebruiken en dat ze niet met een centrumspits op de flank gaan spelen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » ma aug 21, 2017 7:56 pm

Had ook begrepen dat Dolberg als linksbuiten, net als in Denemarken, zou worden geprobeerd, maar kan hij buitenom op snelheid en/of techniek passeren? Ik vrees van niet. Wat hij waarschijnlijk wel kan, is net als Cassierra een beweging naar binnen maken en dan scoren via een geplaatste bal. Er zullen weinig voorzetten voor de spits zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door LucaS » ma aug 21, 2017 8:09 pm

Het interview staat op AN vlgs mij. Ik kan me natuurlijk vergissen. Maar het is niet zo simpel als Dolberg linksbuiten, want hij zei dat ze zoeken hoe ze de 2 eventueel samen kunnen laten spelen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Marillion » ma aug 21, 2017 8:55 pm

Hij kan puzzelen tot hij een ons weegt maar Dolberg en Huntelaar in één opstelling gaat niet werken. Ze moeten allebei in het centrum spelen en daar is maar plaats voor één speler. Bovendien, stel dat je Dolberg aan de buitenkant laat spelen. Dan krijg je, zoals Demo zegt, geen enkele voorzet vanaf die kant. En daarmee zal de waarde van Huntelaar in het centrum afnemen.

Gewoon een keuze maken. Dit wisten ze op het moment dat de keuze is gemaakt om Huntelaar terug te halen. Ik zou doorgaan met Dolberg. Hij heeft de toekomst en is ook de veel completere voetballer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door zeux » ma aug 21, 2017 9:01 pm

Marillion schreef:Hij kan puzzelen tot hij een ons weegt maar Dolberg en Huntelaar in één opstelling gaat niet werken. Ze moeten allebei in het centrum spelen en daar is maar plaats voor één speler. Bovendien, stel dat je Dolberg aan de buitenkant laat spelen. Dan krijg je, zoals Demo zegt, geen enkele voorzet vanaf die kant. En daarmee zal de waarde van Huntelaar in het centrum afnemen.

Gewoon een keuze maken. Dit wisten ze op het moment dat de keuze is gemaakt om Huntelaar terug te halen. Ik zou doorgaan met Dolberg. Hij heeft de toekomst en is ook de veel completere voetballer.
Dolberg lijkt het begin van dit seizoen in de doldrums te zitten. De felheid en aanwezigheid van Huntelaar in de 16 beviel me wel. In Noorwegen moeten we winnen. Als Huntelaar op dit moment wél de felheid en vorm heeft en Dolberg niet, dan lijkt mij de puzzel makkelijk. Dan kan daarna Dolberg weer in de spits om er weer helemaal in te komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie