Marc Overmars

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » zo sep 10, 2017 6:05 am

mattie schreef:Opdonderen en neem je oude maatje Bergkamp mee...

Je bent niet geschikt voor deze functie
Van het hele TH is de enige die wel geschikt is Overmars. Overmars die Bosz wilde houden, Overmars die geen problemen met Jonk had, zijn probleem is echter dat de rest van het TH en de RVC een blok aan zijn been zijn en dat zijn presentatie in de media zo belabberd is.
Mr. Ajax schreef:
Overmars is als je directeur voetbalzaken toch eindverantwoordelijk voor alle technische en voetbal-gerelateerde zaken? Hoezo zou hij niet verantwoordelijk zijn? En hoezo gaat hij pas nadat Sanchez al vertrokken is opeens op zoek naar een vervanger? Wie moet er in jouw ogen anders worden afgerekend voor het feit dat de selectie voor de zoveelste keer eind augustus nog onvoldoende is?
Overmars kan niet alleen handelen, zoals ik net al zei, hij heeft twee blokken beton aan z'n benen, het TH en de RVC.

Overigens was hij voor het vertrek van Sanchez al bezig met Wober, die wilde toen alleen nog niet. Dus dat hij pas na de transfer bezig was is een hele verkeerde aanname.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Jöhnk » zo sep 10, 2017 10:24 am

Die arme Overmars. Het overkomt hem allemaal.

Waarom is er geen linksback gehaald? Komt dat door die stoute RvC? Door Bergkamp? Ook Overmars heeft gewoon een wanprestatie geleverd.

Ook zo gek: Younes en Viergever waren niet te koop, op geen enkele voorwaarde, maar op Sanchez werd in juni al een prijs geplakt in de Telegraaf. De prijs waarvoor hij uiteindelijk ook vertrokken is. Vreemd, want 1) Sanchez was veel belangrijker voor Ajax dan Viergever en Younes zijn, 2) Sanchez kon ook volgend jaar nog voor veel geld verkocht worden, 3) Viergever en Younes niet.

Prutswerk. En ondertussen maar reservekeepers kopen. Gebruik dan dat geld om de contracten van belangrijke spelers te verbeteren.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » zo sep 10, 2017 12:37 pm

Jöhnk schreef:Die arme Overmars. Het overkomt hem allemaal.

Waarom is er geen linksback gehaald? Komt dat door die stoute RvC? Door Bergkamp? Ook Overmars heeft gewoon een wanprestatie geleverd.

Ook zo gek: Younes en Viergever waren niet te koop, op geen enkele voorwaarde, maar op Sanchez werd in juni al een prijs geplakt in de Telegraaf. De prijs waarvoor hij uiteindelijk ook vertrokken is. Vreemd, want 1) Sanchez was veel belangrijker voor Ajax dan Viergever en Younes zijn, 2) Sanchez kon ook volgend jaar nog voor veel geld verkocht worden, 3) Viergever en Younes niet.

Prutswerk. En ondertussen maar reservekeepers kopen. Gebruik dan dat geld om de contracten van belangrijke spelers te verbeteren.
Reservekeepers kopen? Er is er één gekocht voor bijna niets en één transfervrij gekomen vanwege veel blessures bij de keepers.

Linksbacks van het niveau waar Ajax naar toe wil waren blijkbaar niet te vinden, dan vind ik het dapper om niet terug te vallen op het niveau Haps, die niet of nauwelijks beter is dan Dijks.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Jöhnk » zo sep 10, 2017 1:21 pm

Gezond verstand schreef:Linksbacks van het niveau waar Ajax naar toe wil waren blijkbaar niet te vinden, dan vind ik het dapper om niet terug te vallen op het niveau Haps, die niet of nauwelijks beter is dan Dijks.
Waaruit blijkt dat dan? Uit het feit dat Ajax niemand gehaald heeft? Dan is de vooronderstelling al dat Overmars zijn zaakjes op orde heeft. Maar dat is juist het punt van discussie.

Lamprou was echt niet nodig hoor. Kopen om het kopen. En die krijgt gewoon een paar ton salaris, waarmee je andere dingen kunt doen.

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 10, 2017 1:29 pm

Eens met Johnk.

Gezond verstand schreef: Overigens was hij voor het vertrek van Sanchez al bezig met Wober, die wilde toen alleen nog niet. Dus dat hij pas na de transfer bezig was is een hele verkeerde aanname.
Waar waren de alternatieven? Waarom heeft het na het vertrek van Sanchez nog een dikke week geduurd voordat er een vervanger werd getrokken (die overigens nog niet goed genoeg is voor de basis kennelijk)? Waarom is er geen linksback gehaald en zit je nu met een speler die al drie keer niet goed genoeg is bevonden als je enige optie voor die positie?

Als je telkens pas op 1 september je selectie rond hebt (of helemaal niet), terwijl je seizoen (wel of niet Europees) grotendeels in half juli/begin augustus wordt bepaald, dan zit je gewoon te prutsen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door 999 » zo sep 10, 2017 1:38 pm

Maar ook niet met deze trainer op de proppen komen.Dit is AJAX een miljoenen bedrijf mogen we wel stellen toch, dan zet je er geen omhoog gevallen jong AJAX trainer voor de groep.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door zeux » zo sep 10, 2017 5:48 pm

Mr. Ajax schreef:Eens met Johnk.

Gezond verstand schreef: Overigens was hij voor het vertrek van Sanchez al bezig met Wober, die wilde toen alleen nog niet. Dus dat hij pas na de transfer bezig was is een hele verkeerde aanname.
Waar waren de alternatieven? Waarom heeft het na het vertrek van Sanchez nog een dikke week geduurd voordat er een vervanger werd getrokken (die overigens nog niet goed genoeg is voor de basis kennelijk)? Waarom is er geen linksback gehaald en zit je nu met een speler die al drie keer niet goed genoeg is bevonden als je enige optie voor die positie?

Als je telkens pas op 1 september je selectie rond hebt (of helemaal niet), terwijl je seizoen (wel of niet Europees) grotendeels in half juli/begin augustus wordt bepaald, dan zit je gewoon te prutsen.
Ik mag toch hopen dat ze nu, op dit moment, al aan het voorsorteren zijn op de transferwindow van januari. Toch? Hoop ik. Please?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 10, 2017 6:36 pm

zeux schreef:
Mr. Ajax schreef:Eens met Johnk.

Gezond verstand schreef: Overigens was hij voor het vertrek van Sanchez al bezig met Wober, die wilde toen alleen nog niet. Dus dat hij pas na de transfer bezig was is een hele verkeerde aanname.
Waar waren de alternatieven? Waarom heeft het na het vertrek van Sanchez nog een dikke week geduurd voordat er een vervanger werd getrokken (die overigens nog niet goed genoeg is voor de basis kennelijk)? Waarom is er geen linksback gehaald en zit je nu met een speler die al drie keer niet goed genoeg is bevonden als je enige optie voor die positie?

Als je telkens pas op 1 september je selectie rond hebt (of helemaal niet), terwijl je seizoen (wel of niet Europees) grotendeels in half juli/begin augustus wordt bepaald, dan zit je gewoon te prutsen.
Ik mag toch hopen dat ze nu, op dit moment, al aan het voorsorteren zijn op de transferwindow van januari. Toch? Hoop ik. Please?
Tsja, hopen doen we allemaal denk ik, maar wel tegen beter weten in. Objectief gezien is er geen aanleiding om dat te verwachten namelijk, na een aantal jaar Overmars. Met een beetje pech wordt Frank De Boer onze winterse steraankoop.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33666
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door zeux » zo sep 10, 2017 6:54 pm

Ik vrees dat je gelijk hebt...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33947
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Duke » zo sep 10, 2017 7:20 pm

Iemand de VI van deze week gelezen? Zolang ze baas in eigen huis willen blijven zijn Nederlandse clubs veroordeeld tot de vlooienmarkt, of woorden van die strekking. Of je moet met een Raiola in zee gaan, dan krijg je ongetwijfeld wat toegeschoven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Arthur » zo sep 10, 2017 8:02 pm

Zolang we trainers van Jupiler League niveau aanstellen maakt het niet eens zoveel uit of we veroordeeld zijn tot de vlooienmarkt. Dan wordt het toch nooit wat.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » zo sep 10, 2017 8:32 pm

Mr. Ajax schreef:Eens met Johnk.

Gezond verstand schreef: Overigens was hij voor het vertrek van Sanchez al bezig met Wober, die wilde toen alleen nog niet. Dus dat hij pas na de transfer bezig was is een hele verkeerde aanname.
Waar waren de alternatieven? Waarom heeft het na het vertrek van Sanchez nog een dikke week geduurd voordat er een vervanger werd getrokken (die overigens nog niet goed genoeg is voor de basis kennelijk)? Waarom is er geen linksback gehaald en zit je nu met een speler die al drie keer niet goed genoeg is bevonden als je enige optie voor die positie?

Als je telkens pas op 1 september je selectie rond hebt (of helemaal niet), terwijl je seizoen (wel of niet Europees) grotendeels in half juli/begin augustus wordt bepaald, dan zit je gewoon te prutsen.
Waarom herhaal je een vraag waar het antwoord al op gegeven is? Een geschikte linksback is er niet gevonden, en dan ben ik blij dat Overmars niet in paniek weer een volgende Van der Hoorn, Duarte, Zimling haalt in de vorm van een Haps terwijl die niet beter is dan wat je al onder contract hebt staan.

Wober duurde een paar dagen, maar er moet altijd onderhandeld worden he, met een speler, met de club. Het is geen Fifa of Football Manager waar je binnen een zucht en een scheet een speler hebt gekocht.

Dat de selectie pas op 1 september rond is heeft alles te maken met de rare transferperiode die gewoon gesloten zou moeten worden zodra de eerste Europese wedstrijd gespeeld wordt.

Doet Overmars alles goed? Nee, zeker niet, maar dat doet geen enkele TD. Doet hij het beter dan de meeste Ajax supporters roeptoeteren? Absoluut.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14567
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 10, 2017 10:21 pm

Gezond verstand schreef: Waarom herhaal je een vraag waar het antwoord al op gegeven is? Een geschikte linksback is er niet gevonden, en dan ben ik blij dat Overmars niet in paniek weer een volgende Van der Hoorn, Duarte, Zimling haalt in de vorm van een Haps terwijl die niet beter is dan wat je al onder contract hebt staan.
Haha, ik zie echt geen antwoord op m'n vraag hoor, en ook geen reactie op Johnk z'n opmerking. Dat er geen geschikte linksback is gehaald zien we allemaal he, de vraag is waarom dat het geval is. Dat is toch echt een van de hoofdtaken van de td. Waarom is er niet meteen na de EL-finale gehandeld? Je bent EL-finalist, zit nog helemaal in de spotlights - waarom niet dan toeslaan en je versterkingen halen?
Gezond verstand schreef:
Wober duurde een paar dagen, maar er moet altijd onderhandeld worden he, met een speler, met de club. Het is geen Fifa of Football Manager waar je binnen een zucht en een scheet een speler hebt gekocht.

Dat de selectie pas op 1 september rond is heeft alles te maken met de rare transferperiode die gewoon gesloten zou moeten worden zodra de eerste Europese wedstrijd gespeeld wordt.
Wat Wober betreft - dan hadden die onderhandelingen maar eerder moeten beginnen. Dat Sanchez weg zou gaan was al een week of wat voor iedereen duidelijk. Maar waarom is die jongen - de vervanger van Sanchez - nog niet eens klaar voor de basis? Heb ik nog geen antwoord op gekregen van je.

Voor wat dat laatste betreft, wat ik al zei - waarom niet eind mei/juni al meteen toeslaan? Waarom tot augustus wachten? Je moet toch die Europese voorrondes doorkomen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » di sep 12, 2017 9:51 am

Mr. Ajax schreef: Haha, ik zie echt geen antwoord op m'n vraag hoor, en ook geen reactie op Johnk z'n opmerking. Dat er geen geschikte linksback is gehaald zien we allemaal he, de vraag is waarom dat het geval is.
omdat een alternatief dat goed genoeg is voor Ajax, maar ook betaalbaar is en wil komen, niet gevonden is. Dat is het antwoord. En dat had ik al gegeven.
Mr.Ajax schreef: Wat Wober betreft - dan hadden die onderhandelingen maar eerder moeten beginnen. Dat Sanchez weg zou gaan was al een week of wat voor iedereen duidelijk. Maar waarom is die jongen - de vervanger van Sanchez - nog niet eens klaar voor de basis? Heb ik nog geen antwoord op gekregen van je.

Voor wat dat laatste betreft, wat ik al zei - waarom niet eind mei/juni al meteen toeslaan? Waarom tot augustus wachten? Je moet toch die Europese voorrondes doorkomen?
Nogmaals: er was al met Wober onderhandeld, hij zei nee omdat Sanchez er nog was. Dan nogmaals praten voordat Sanchez daadwerkelijk weg is heeft 0,0 nut, dat is toch niet zo heel moeilijk om te snappen?

Wober komt net bij de club, mag die jongen heel even acclimatiseren? Hij viel wel al gelijk in.

Eind mei/juni toeslaan kan niet, je moet eerst weten wat er weg gaat. Als je eerst vervangers haalt dan snij je jezelf enorm in de vingers want geïnteresseerde clubs weten dan dat Ajax een speler wel moet verkopen, dus zullen ze minder bieden. Het is allemaal heel simpel te begrijpen als je maar een beetje verder doordenkt dan het simpele geschreeuw van de wal.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Marillion » di sep 12, 2017 10:17 am

De positie van Ajax is in sommige gevallen inderdaad ook niet zo makkelijk. Je wil geen spelers halen die je als onvoldoende inschat en de spelers die je wel wil halen hebben geen interesse. Maar vervolgens is het dan wel aan de beleidsbepalers om daar iets van te maken natuurlijk. Je kunt niet volstaan met deze constatering om dan aan het einde van het verhaal achter te blijven met een aantal zwakke plekken in je selectie.

Dijks is wat dat betreft toch wel het ultieme voorbeeld. Is al twee keer afgeschreven en is nu noodgedwongen weer basisspeler. Ik ben benieuwd hoe ze daar bij Norwich City tegenaan kijken. Is er nu werkelijk geen haalbare speler te vinden die een klasse beter is dan deze jongen? Ik ben geen scout maar dat waag ik toch te betwijfelen.

Overmars kan dan aanvoeren dat het de bedoeling is dat Viergever (die voorlopig geen nieuw contract krijgt) de beoogde linksback is en dat Sinkgraven de backup is. Maar dan had hij moeten zorgen dat Viergever niet nodig was in het centrum. Zeker met de wetenschap dat Sinkgraven vaker geblesseerd dan fit is en bovendien zelden overtuigend wanneer wel fit.

Over het vervangen van met name Sanchez is echt te makkelijk gedacht. Eigenlijk is het nu nodig dat Wöber er direct staat maar is het realistisch om dat te verwachten van zo'n jonge speler? Zeker als je die ook nog eens moet opstellen naast een ander broekie?

Het is heus niet allemaal fout wat Overmars heeft gedaan. Sterker nog, hij is verantwoordelijk voor een aantal prima transfers in zijn periode bij Ajax. Maar in deze zomer heeft Ajax echt wat laten liggen. Vanuit de positie van EL finalist je elftal zo laten verzwakken is niet goed. Dan kun je niet volstaan met zeggen dat de markt zo lastig is.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Jöhnk » di sep 12, 2017 10:20 am

Gezond verstand schreef:
omdat een alternatief dat goed genoeg is voor Ajax, maar ook betaalbaar is en wil komen, niet gevonden is. Dat is het antwoord. En dat had ik al gegeven.
Ik ben ook geen voorstander van het preventief vervangen van spelers die misschien vertrekken. Wel had Ajax de zwakke plekken in de selectie bij voorbaat aan moeten pakken, maar dat is niet gebeurd. Het verhaal dat jij hier vervolgens op loslaat is een cirkelredenering. Het feit dat Ajax geen linksback heeft gehaald bewijst niet dat een goede linksback niet te vinden was.

Overmars zegt ieder jaar dat hij voor het hoogste gaat. Maar uiteindelijk komt hij steeds weer aanzetten met een Sanogo (als Eto'o niet wil kom je bij Sanogo uit), Zimling, Krul, Heitinga of Siem de Jong. Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die daar intrappen.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » di sep 12, 2017 10:40 am

Jöhnk schreef:
Gezond verstand schreef:
omdat een alternatief dat goed genoeg is voor Ajax, maar ook betaalbaar is en wil komen, niet gevonden is. Dat is het antwoord. En dat had ik al gegeven.
Ik ben ook geen voorstander van het preventief vervangen van spelers die misschien vertrekken. Wel had Ajax de zwakke plekken in de selectie bij voorbaat aan moeten pakken, maar dat is niet gebeurd. Het verhaal dat jij hier vervolgens op loslaat is een cirkelredenering. Het feit dat Ajax geen linksback heeft gehaald bewijst niet dat een goede linksback niet te vinden was.

Overmars zegt ieder jaar dat hij voor het hoogste gaat. Maar uiteindelijk komt hij steeds weer aanzetten met een Sanogo (als Eto'o niet wil kom je bij Sanogo uit), Zimling, Krul, Heitinga of Siem de Jong. Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die daar intrappen.
je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Je klaagt aan de ene kant dat Overmars in het verleden Ajax onwaardige spelers haalde, wat hij ook deed (onder druk van FdB) omdat beter niet lukte, maar nu klaag je dat hij geen Ajax onwaardige linksback haalt omdat beter niet lukte.

Over Siem de Jong kunnen we het nog hebben, maar niet in deze topic. Geen droomaankoop maar zeker wel een toegevoegde waarde gezien de samenstelling van de middenvelders in onze selectie, ervaring en kwaliteit.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Jöhnk » di sep 12, 2017 10:50 am

Ik bemerk dat je een vals dilemma opwerpt. Alsof er maar twee opties zijn: wel of niet zwakke voetballers kopen. Het werk van Overmars is juist om geschikte spelers te halen.

Ik klaag dus niet (natuurlijk niet) dat er geen Ajax onwaardige linksback is gehaald. Ik klaag dat er geen Ajax waardige linksback is gehaald.

En laten we eerlijk blijven. Heitinga en Krul zijn niet onder druk van De Boer gehaald. Lamprou en Siem de Jong ook niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Marillion » di sep 12, 2017 11:12 am

Precies, het is zijn taak om geschikte spelers in kaart te brengen die haalbaar zijn. Of denken we hier nu echt dat er geen haalbare en geschikte back voor Ajax op deze planeet rondloopt?

De verdediging is met het vertrek van Sanchez maar ook Tete gewoon een pak minder geworden. Dat mag hij zich toch aanrekenen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 12, 2017 12:16 pm

Er is altijd wat aan te merken, maar Overmars doet het helemaal niet zo slecht. Al vaker aangehaald, dat we achteraan in de keten zitten. Zeker in het marktsegment waarin we nu graag willen vissen.

Aanval:

2e spits is prima op geanticipeerd door Huntelaar. Linksbuiten is mislukt door het achteraan in de keten zitten (zelfs Watford is concurrentie door de PL en vooral €). Wel heeft Overmars een zeer talentvolle linksbuiten gehaald met Johnsen.
Traoré is vorig jaar al op geanticipeerd door Neres.

Middenveld:

Klaassen is vertrokken en Donny krijgt zijn kans. Door het onverwachte wegvallen van Appie, is Ajax alsnog de markt opgegaan. 2 opties waren schijnbaar al weg (10-15M€ categorie). Daarna zijn ze bij Siem terecht gekomen, wat prima is voor de Nederlandse competie, mits fit.

Verdediging:
Hier zit het grootse dilemma, discussie. Keepers is prima geanticipeerd: Onana contract opengebroken en prima 2e keeper erbij ipv Boer.
Tete, Riedewald, Heiko allemaal reservespelers laten gaan. Colombiaanse rechtsback Orejuela erbij gehaald en Zeefuik doorgeschoven. Wöber erbij gehaald (verhaal waarom zo laat is gekomen is al meerdere malen beschreven). Sánchez is gewoon te goed en is helaas niet te houden als gevolg van kwaliteit en podium Europees.

Met de Ligt hadden we in principe al de opvolger van Sánchez in de selectie.

Linksback is gewoonweg niet goed ingevuld, waardoor nu zelfs Dijks weer in de basis staat. Al zal die zo naar de reservebank gaan als Sinkgraven weer fit is.

In de talentenvijver zijn verschildende talenten aangetrokken die zich mogen bewijzen in JA/onder 19.

Resumé:
- contracten lang vast prima
- vervangers gehaald, potentie moet nog blijken
- jeugdige talenten gehaald prima
- linksback niet goed geanticipeerd
- extra kwaliteit op flank op korte termijn mislukt

Winterstop lijstje: linksback, middenvelder afhankelijk van fitheid Siem en ontwikkeling Frenkie, Donny, flankspeler afhankelijk van ontwikkeling Neres, Kluivert, Johnsen, Cerny.

Zomertransfer: alvast zoeken naar opvolger Ziyech (creatieve middenvelder)
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op di sep 12, 2017 5:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 5947
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Marc Overmars

Bericht door De Dominee » di sep 12, 2017 12:35 pm

Ik neem aan dat je met Andersen eigenlijk Johnsen bedoelt.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Gaizka1985 » di sep 12, 2017 1:04 pm

En met Milik & Sanchez heeft Overmars 2 enorme klappers gemaakt.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » di sep 12, 2017 4:13 pm

Jöhnk schreef:Ik bemerk dat je een vals dilemma opwerpt. Alsof er maar twee opties zijn: wel of niet zwakke voetballers kopen. Het werk van Overmars is juist om geschikte spelers te halen.

Ik klaag dus niet (natuurlijk niet) dat er geen Ajax onwaardige linksback is gehaald. Ik klaag dat er geen Ajax waardige linksback is gehaald.

En laten we eerlijk blijven. Heitinga en Krul zijn niet onder druk van De Boer gehaald. Lamprou en Siem de Jong ook niet.
Ik quote Mr. Ajax, niet jou. Hij spreekt zichzelf tegen, dat heb ik over jou niet gezegd.

Heitinga werd wel onder druk van zowel De Boer als het Ajax publiek gehaald, Krul niet maar die beslissing was, net als de beslissing om Lamprou nu te halen, wel te verdedigen. Het heeft verkeerd uitgepakt maar dat kan gebeuren.

Ik baal er ook van dat er geen geschikte linksback gevonden is, maar wat er daarna gebeurd (niemand halen ipv Haps halen) vind ik wel een positieve ontwikkeling. En ik begrijp ook dondersgoed dat het vinden van betere spelers die daarnaast nog betaalbaar zijn en naar Nederland willen komen erg schaars zijn dus om daarom de kop van Overmars te eisen zoals je op ieder forum Ajacieden ziet schreeuwen is een zwaar overtrokken, primaire en nogal domme reactie.

Overmars is niet perfect, dat is geen enkele TD, maar van het hele Technische Hart is hij de enige die ondanks alle tegenwerkingen nog wel een voldoende krijgt voor z'n functioneren.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Gezond verstand » di sep 12, 2017 4:14 pm

Marillion schreef:Precies, het is zijn taak om geschikte spelers in kaart te brengen die haalbaar zijn. Of denken we hier nu echt dat er geen haalbare en geschikte back voor Ajax op deze planeet rondloopt?

De verdediging is met het vertrek van Sanchez maar ook Tete gewoon een pak minder geworden. Dat mag hij zich toch aanrekenen.
Ik denk dat het extreem lastig is voor Ajax om zo'n back te vinden.

Het vertrek van Tete mag je alleen Tete en z'n zaakwaarnemer aanrekenen, niet Overmars die al vanaf december 2015 met deze verwende (en overigens zwaar overschatte) knul wilde verlengen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 12, 2017 5:49 pm

De Dominee schreef:Ik neem aan dat je met Andersen eigenlijk Johnsen bedoelt.
Klopt :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie