Marc Overmars

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Marillion » za sep 30, 2017 6:17 pm

Daar komt nog iets bij. Het voetbal is in de loop der jaren niet stil blijven staan. We zijn inmiddels meer dan 20 jaar verder. Spelers zijn gemiddeld genomen veel sneller en fysiek sterker geworden.

De tijd dat je enkel met een goed positioneel inzicht vrijwel alle problemen kon oplossen ligt echt achter ons. Je ontkomt niet aan duels, tackles en het inzetten van snelheid of kracht om te kunnen ingrijpen. Sommige willen nog wel eens doen alsof een tackle bijna een minderwaardig onderdeel van het spel is maar het is gewoon één van de wapens die een verdediger moet hebben. En als club moet je dus zorgen dat je dergelijke wapens ook in je selectie tot je beschikking hebt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marc Overmars

Bericht door peter » ma okt 09, 2017 2:45 pm

Tuttomercatoweb meldt dat Overmars aan het einde van dit seizoen vertrekt naar Arsenal. Even afwachten of dat waar is natuurlijk. :biggthumpup.gif:

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Yopii » ma okt 09, 2017 3:01 pm

Hem kennende laat hij zo'n kans niet lopen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Duke » ma okt 09, 2017 3:12 pm

Peter schreef:Tuttomercatoweb meldt dat Overmars aan het einde van dit seizoen vertrekt naar Arsenal. Even afwachten of dat waar is natuurlijk. :biggthumpup.gif:
Willen ze Bergkamp niet ook hebben?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marc Overmars

Bericht door InnerHarbour » ma okt 09, 2017 3:17 pm

Moet een TD toch ook leuk zijn dat hij topspelers kan aantrekken die graag in de competitie wilen spelen.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 09, 2017 5:12 pm

Danny Blind is weer vrij volgens mij. John Heitinga schijnt het ook 'leuk' te doen bij de A1.


Zoiets zal het dan wel weer worden... :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Marc Overmars

Bericht door Cluijffert » ma okt 09, 2017 8:41 pm

Ach, dat door zo velen bezongen Mokumse inteelt cultuurtje... ies cultoer, ies Ajax!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Marillion » di okt 10, 2017 8:37 am

Ik weet niet of we met een eventueel vertrek van Overmars nou wel zo blij moeten zijn. Het is op het moment vrij ondoorzichtig wie nu verantwoordelijk was voor het doorgaan of afkeuren van transfers.

Er zijn de afgelopen jaren ook een aantal uitstekende transfers gedaan. Tegenstanders van Overmars zullen de goede transfers op iemand anders zijn conto plaatsen en de mislukkingen bij hem. Zo zwart wit ligt het in de praktijk echter meestal niet.

Wie is er bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het feit dat er geen fatsoenlijke linksback is gekomen? Is dat Overmars, was het een stemming in het TH, of ging de RVC er voor liggen? Zeg het maar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door zeux » di okt 10, 2017 8:49 am

Het is inmiddels toch wel bekend dat Bergkamp nogal wat invloed had. Bijvoorbeeld bij invullen trainerstaf.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Marillion » di okt 10, 2017 9:06 am

Dat is wat naar buiten komt. Maar wij moeten ons hier toch vooral baseren op geruchten. En de onduidelijke constructie maakt dat het lastig is om één verantwoordelijke aan te wijzen.

Ik zeg niet dat het zo is maar het kan zomaar zijn dat Overmars afgelopen zomer drie echte versterkingen heeft aangedragen en dat hij vervolgens is teruggefloten door het TH of de RVC. Wij zien dan uiteindelijk Dijks en een verzameling pubers onder leiding van een onervaren trainer het veld oplopen en komen dan tot de conclusie dat Overmars de schuldige is. Dat lijkt me wat te kort door de bocht.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Mr. Ajax » di okt 10, 2017 10:54 am

Marillion schreef:Dat is wat naar buiten komt. Maar wij moeten ons hier toch vooral baseren op geruchten. En de onduidelijke constructie maakt dat het lastig is om één verantwoordelijke aan te wijzen.

Ik zeg niet dat het zo is maar het kan zomaar zijn dat Overmars afgelopen zomer drie echte versterkingen heeft aangedragen en dat hij vervolgens is teruggefloten door het TH of de RVC. Wij zien dan uiteindelijk Dijks en een verzameling pubers onder leiding van een onervaren trainer het veld oplopen en komen dan tot de conclusie dat Overmars de schuldige is. Dat lijkt me wat te kort door de bocht.

Helemaal mee eens. :biggthumpup.gif:

Ik heb natuurlijk stevig kritiek geuit op Overmars (en sta daar nog altijd achter), maar wie precies wat heeft gedaan of niet... Geen idee wie je wel of niet moet geloven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marc Overmars

Bericht door Mano » di okt 10, 2017 12:34 pm

Marillion schreef:Dat is wat naar buiten komt. Maar wij moeten ons hier toch vooral baseren op geruchten. En de onduidelijke constructie maakt dat het lastig is om één verantwoordelijke aan te wijzen.
en dat zou het sterke punt moeten zijn maar is de achilleshiel. je kan zo niemand ter verantwoording roepen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door zeux » do apr 19, 2018 7:42 pm

Net bij Fox.

interviewer: 'Vier jaar geen prijs, dat kan niet bij Ajax.'

Overmars: 'Nou, we stonden wel in de finale EL vorig jaar. We speelden 19 wedstrijden extra en rond die wedstrijden verlies je 14 punten. Doe je dat niet, wordt je kampioen.'

Op de vraag of ook in de spiegel werd gekeken door de directie volgde een non-committed antwoord.

Ik geloof niet dat er heeeeel veel zelfreflectie zit bij de directie. Of ze houden het goed verborgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door brigade zuid » do apr 19, 2018 7:57 pm

Haha idd ging helemaal nergens over dat interview.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Javiskamp » vr apr 20, 2018 7:46 am

Marc Overmars: 'Je moet Erik de tijd geven om aan zijn elftal te bouwen'

19 april 2018

Tegenover Fox Sports sprak Marc Overmars onder meer over de kritiek die Erik ten Hag steeds vaker krijgt, omdat het spel van Ajax niet goed is en de achterstand op PSV alleen maar verder is opgelopen. "Dat is altijd het eerste aanspreekpunt die ze daar op aanspreken en daarna mij. Erik gaat hartstikke goed. Je moet hem de tijd geven om aan zijn elftal te bouwen. Dat heeft hij hiervoor ook goed gedaan en dat gaat hem ook lukken met onze steun. Ik sta nog achter hem," gaf de algemeen directeur aan.
Ajax Netwerk
Overmars ging verder: "We hebben iets gedaan voor de lange termijn, niet voor de korte termijn. Daar hebben wij geloof in met Erik. Ik sta daar voor de volle honderd procent achter en we krijgen dat ook wel weer op de rit."
Ajax Netwerk
De algemeen directeur van Ajax kreeg de vraag of de trainerswissel wel voldoende gewerkt heeft en hij naar zijn eigen functioneren moet gaan kijken. "Hij is drie maanden bezig, we kunnen niet aan de gang blijven toch?," zei hij daarop. "In eerste instantie gaan we voor de lange termijn. Het elftal moet klaar staan als we hopelijk de play-offs van de Champions League halen. Daar ligt ook een taak voor mij. We moeten met een zo goed als compleet team voor de dag komen en zo weinig mogelijk spelers uit de deur laten gaan."

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Marc Overmars

Bericht door Laudrup » vr apr 20, 2018 8:03 am

En ondertussen gaat Viergever transfervrij naar PSV. Goed gedaan, Netto.
15 mei 2011.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Lionel » vr apr 20, 2018 8:37 am

We kunnen niet aan de gang blijven... Het nieuwe motto van Ajax :excited.gif:

En het heeft gewerkt bij Go Ahead en Utrecht en daarom moeten we hem de tijd geven :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Marc Overmars

Bericht door Nihad » vr apr 20, 2018 11:03 am

Hij heeft wel gelijk.

Elke keer de trainer ontslaan gaat ons ook nergens brengen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 20, 2018 11:14 am

Een goeie trainer aanstellen daarentegen wel.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Marc Overmars

Bericht door raymon » vr apr 20, 2018 12:03 pm

Wenger schijnt vrij te komen...
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Marc Overmars

Bericht door Nihad » vr apr 20, 2018 12:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Een goeie trainer aanstellen daarentegen wel.
Wat is een goede trainer? We hebben sinds LvG een waslijst aan trainers gehad en alleen Koeman en de Boer zijn echt geslaagd. De rest heeft jammerijk gefaald.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 20, 2018 1:45 pm

Ik vind dat Bosz in zoverre niet jammerlijk gefaald heeft dat ie een Europese finale behaalde én -zeker in de thuiswedstrijden- met voetbal dat me trots maakte op Ajax. Jol heeft ook niet perse gefaald met een doelsaldo van 100+ en dik in de 80 punten in de eredivisie. Hij zou in vrijwel elk ander jaar landskampioen zijn geworden.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Marc Overmars

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 20, 2018 1:46 pm

Morten Olsen was trouwens met een dubbel en kwartfinale in de ECIII ook niet falend.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Marc Overmars

Bericht door Lionel » vr apr 20, 2018 1:58 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vind dat Bosz in zoverre niet jammerlijk gefaald heeft dat ie een Europese finale behaalde én -zeker in de thuiswedstrijden- met voetbal dat me trots maakte op Ajax. Jol heeft ook niet perse gefaald met een doelsaldo van 100+ en dik in de 80 punten in de eredivisie. Hij zou in vrijwel elk ander jaar landskampioen zijn geworden.
Bosz maakte me juist weer trots. Wat een geweldige thuiswedstrijden. Zo lang geleden inmiddels :blush.gif: :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marc Overmars

Bericht door InnerHarbour » wo jul 18, 2018 2:21 pm

Blijkbaar komt er nog meer aan.
YNWA

Plaats reactie