Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Rednose » di aug 11, 2020 9:07 pm

Marillion schreef:
di aug 11, 2020 5:37 pm
Ja, maar wel heel leuk. Ik merk dat hij bij mij ooit wel enigszins "besmet" is geraakt door zijn overstap naar PSV. Daarna heeft hij ook nooit meer echt een band met Ajax gehad. Althans, in ieder geval niet zichtbaar voor de buitenwereld.
Eens, heb ook dat gevoel dat hij niet echt bij "goud van oud" hoort. Laat het hem maar bewijzen.....
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » wo aug 12, 2020 1:03 pm

Ik had ook lang het idee dat Vanenburg überhaupt niets meer met voetbal van doen wilde hebben. Hij zat zelfs nog in Zuid-Afrika in zo'n natuurreservaat enkele jaren geleden.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » wo aug 12, 2020 1:06 pm

Dat blijkt ook wel uit dit artikel uit 2017: https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ki ... ~a0a4b472/

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » wo aug 12, 2020 2:24 pm

Er blijkt toch juist uit dat hij de toekomst open houdt?

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » vr aug 14, 2020 10:00 pm

Iniesta schreef:
wo aug 12, 2020 2:24 pm
Er blijkt toch juist uit dat hij de toekomst open houdt?
Vanenburg heeft het voetbal niet compleet achter zich gelaten en staat nog open voor iets nieuws, maar wil daarbij wel zijn eigen koers kunnen varen. "Dat kan ik me veroorloven. Zelf sport ik nog bijna elke dag, dat laat ik nooit. Ik ben en voel me fit", zegt de 42-voudig international, die vorig jaar nog in de vierde klasse speelde. Zijn sterke eigen wil brak hem naar eigen zeggen op bij zijn laatste functies, als trainer bij Helmond Sport en FC Eindhoven. "Je moet een aantal jaren de tijd en ruime krijgen en dat gebeurt in de praktijk niet. In een paar jaar kun je met goed beleid ook bij zo'n club promotie afdwingen. Ik werd er toen in ieder geval niet vrolijk van."

***
Bovenstaande is wat Vanenburg in 2017 zei. Overigens heb ik de tikfout ruime niet gemaakt. :)

Het is een kwestie van interpreteren... "Ja, maar." Dus we hebben nu geen plan-Cruijff maar plan-Vanenburg.

En qua interpretatie... Vanenburg is nu jeugdtrainer geworden, geen hoofdtrainer/coach van een eerste elftal. Maar soit.

Ik vind het zelf erg leuk dat Vanenburg bij Ajax wat doet. Hierboven werd ergens al door sommigen hem zijn PSV-periode aangewreven. Maar toen ik voetbal begon te kijken als kind, speelde hij net in het buitenland. Heb nog wat samenvattingen gezien uiteraard van toen hij bij FC Utrecht speelde nog daarna. Vooral uit zijn Ajax-periode heb ik daarna via YouTube en noem het maar op veel beelden wel gezien van hem, maar uit de rest van zijn carriere niet. Zijn trainersloopbaan kwam ook nooit echt van de grond, maar hij lijkt me wel kundig en hij komt sympathiek over. En heb hem dan liever bij ons als jeugdtrainer dan bij PSV. Sowieso leuk dat er ook iemand bij Ajax komt die van voor de 1995 generatie was. Van der Sar, Overmars en Blind hebben niet meer met hem gespeeld bij Ajax. Blind nog wel bij Oranje, btw. Wie zou Vanenburgs zaakwaarnemer zijn? Want het lijkt wel een konijn uit de hoge hoed-verhaal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » wo sep 02, 2020 8:39 pm

Lees net een berichtje dat Leon Bergsma van AZ naar Aarau vertrekt. Dan komt 'ie daar Bandé tegen, want dat is de Challenge League. :biggrin.gif:

En van Bergsma kwam ik op allerlei jongens die in 2017 nog bij Jong Ajax zaten. Dan kom je de meest tropische namen tegen he. Mees de Wit was verhuurd aan Orihuela in Spanje. Segunda Division B. Savastano, Solomons en Thethani? Contractloos. Markus Bay? Tweede divisie Denemarken. Boultam? Cremonese, Serie B.

Veel van die jongens spelen overigens bij bekendere clubs, hoor. Maar blijf me er over verbazen dat je dan ergens in Orihuela terechtkomt. Dat is toch fascinerend.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » zo sep 06, 2020 6:44 am

Peter schreef:
wo sep 02, 2020 8:39 pm
Lees net een berichtje dat Leon Bergsma van AZ naar Aarau vertrekt. Dan komt 'ie daar Bandé tegen, want dat is de Challenge League. :biggrin.gif:

En van Bergsma kwam ik op allerlei jongens die in 2017 nog bij Jong Ajax zaten. Dan kom je de meest tropische namen tegen he. Mees de Wit was verhuurd aan Orihuela in Spanje. Segunda Division B. Savastano, Solomons en Thethani? Contractloos. Markus Bay? Tweede divisie Denemarken. Boultam? Cremonese, Serie B.

Veel van die jongens spelen overigens bij bekendere clubs, hoor. Maar blijf me er over verbazen dat je dan ergens in Orihuela terechtkomt. Dat is toch fascinerend.
Mees De Wit wiens zaakwaarnemer een taakstraf kreeg voor het stalken en bedreigen van Ajaxbestuurders. Ja na Sporting Lissabon vind ik het niet eens zo gek dat je dan in Spanje terecht komt (vaak scouten Spaanse clubs ook bij tweede elftallen van de Portugese topclubs). Er bestaat zomaar de kans dat hij voormalig teamgenoot Darren Sidoel weer tegenkomt want die speelt tegenwoordig voor Cordoba. Die laatste was afkomstig van Arda Khardzali, dat vind ik een stukje spectaculairder qua exotische onbegrijpelijke clubs. :blush.gif:

Deze zomer nog een gerucht dat AC Milan interesse had in Solomons en Grasshoppers in Thethani.


Nathan Leyder die dan hierbij speelt; https://kwsclauwe.peepl.be/nl/site/info ... oject-2025 aandoenlijk amateuristisch :blush.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door elliquido » zo sep 06, 2020 8:11 am

Zullen de "zwarte" salarissen nou zoveel beter zijn bij die exoten dan hier in ederland bij de amateurs?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » zo sep 06, 2020 10:55 am

Peter schreef:
wo sep 02, 2020 8:39 pm
Lees net een berichtje dat Leon Bergsma van AZ naar Aarau vertrekt. Dan komt 'ie daar Bandé tegen, want dat is de Challenge League. :biggrin.gif:

En van Bergsma kwam ik op allerlei jongens die in 2017 nog bij Jong Ajax zaten. Dan kom je de meest tropische namen tegen he. Mees de Wit was verhuurd aan Orihuela in Spanje. Segunda Division B. Savastano, Solomons en Thethani? Contractloos. Markus Bay? Tweede divisie Denemarken. Boultam? Cremonese, Serie B.

Veel van die jongens spelen overigens bij bekendere clubs, hoor. Maar blijf me er over verbazen dat je dan ergens in Orihuela terechtkomt. Dat is toch fascinerend.
Haha, fascinerend idd! Wat een ohja-namen allemaal. En ach, uiteindelijk moet je maar gewoon een paar leuke jaren in Spanje hebben, denk ik...zolang je maar vast voorsorteert op een maatschappelijke carrière. Van een Savastano had ik nog wel verwacht dat ie iig KKD zou halen, hij viel niet per se uit de toon destijds bij Jong Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » zo sep 06, 2020 11:01 am

Het zal inderdaad voor een belangrijk deel ook het avontuur zijn. En wellicht toch de stiekeme hoop om zich daar alsnog verder omhoog te werken.
Nil volentibus arduum

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » zo sep 06, 2020 11:14 am

Ik keek van de week de wedstrijd van FC Cincianetti met Siem de Jong op 10. Wat een gruwelijk slecht voetbal. Echt ongecontroleerde halen naar voren en zoek het maar uit. Dat trainers als Jans en Stam daar iets denken te bereiken, zeg.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 10, 2020 11:20 pm

Kenny Tete van Lyon naar Fulham.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door bryan » di sep 15, 2020 2:37 pm


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » di sep 15, 2020 8:23 pm

Dat is een lange strijd geweest. Geweldig nieuws! :biggthumpup.gif:

Blijft mooi dat zowel hij als zijn broer bij Ajax hebben gespeeld. Het was nog mooier geweest als ze dat samen hadden gedaan. En met name voor Brian in een betere tijd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door WP_Legend » za sep 19, 2020 2:01 pm

Hoever voor 11m naar wolves... Krijgen wij daar ook nog 1-2% van tegenwoordig?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » zo sep 20, 2020 9:10 am

Lijkt me wel. Heeft een behoorlijk aantal jaren in de opleiding gezeten.

Zonde, maar dit pad laat wel de reden zien waarom spelers voor deze route kiezen. Hij komt er bij Liverpool niet tussen maar kan dan gewoon bij de nummer 7 uit de PL van afgelopen seizoen terecht. Ongetwijfeld tegen uitstekende voorwaarden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » zo sep 20, 2020 10:38 am

Wolves doet het zijn Portugezen tot nu toe goed in de PL. Link met Mendes werpt toch zijn vruchten af.

Ik zag dat Bertje weer terug is in de PL. Teamgenoot van El Ghazi nu bij Villa.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » ma sep 21, 2020 12:07 am

Marillion schreef:
di sep 15, 2020 8:23 pm
Dat is een lange strijd geweest. Geweldig nieuws! :biggthumpup.gif:

Blijft mooi dat zowel hij als zijn broer bij Ajax hebben gespeeld. Het was nog mooier geweest als ze dat samen hadden gedaan. En met name voor Brian in een betere tijd.
Ik wist dat helemaal niet dat Brian Laudrup zo ziek was. Was dat algemeen bekend in voetbalsupportersland? Wel het beste nieuws dat hij kan krijgen, natuurlijk.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » ma sep 21, 2020 12:08 am

Jinne schreef:
zo sep 20, 2020 10:38 am
Wolves doet het zijn Portugezen tot nu toe goed in de PL. Link met Mendes werpt toch zijn vruchten af.

Ik zag dat Bertje weer terug is in de PL. Teamgenoot van El Ghazi nu bij Villa.
Bij Ajax waren Traore en El Ghazi niet lang teamgenoten... Toen moest hij wieberen voor het lievelingetje van Bosz.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » ma sep 21, 2020 12:13 am

Goeie goal van Van de Beek bij zijn debuut als invaller. Wel verloren, maar hij geeft zijn visitekaartje zo wel af. https://twitter.com/i/status/1307382052313075712

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » wo sep 23, 2020 7:16 pm

Wat vinden we er van dat Suarez zo gefraudeerd heeft met zijn Italiaanse toelatingstoets? Blijkbaar gebeurt zoiets vaker en kan iedere crimineel maar een paspoort krijgen zo. Al die duizenden Chinezen daar in Italië zullen vast ook niet de moeite genomen hebben die taal te spreken, vermoed ik zo.

En dan ook nog zo oerstom zijn om een uurlange toets in een paar minuten foutloos in te vullen, maar in het echt nog geen zin kunnen formuleren... Zo dom.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » wo sep 23, 2020 10:19 pm

Ik kan er wel om lachen.Typisch Suarez, jochie van de straat, al zal hij het heus niet helemaal zelfstandig hebben bedacht.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » wo sep 23, 2020 11:10 pm

Ja, helemaal omdat het dan blijkbaar zo opzichtig gedaan wordt dat het direct overduidelijk is

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Lionel » do sep 24, 2020 6:25 am

Ik vind Luis een nare speler geworden. Maar dat was hij natuurlijk altijd al. Vond hem ook nog eens lui geworden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » do sep 24, 2020 8:01 am

Hier had 'ie toch wel werk van gemaakt. In 20 minuten klaar en ruim geslaagd.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie