Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » di jun 08, 2021 9:13 pm

Zeux schreef:
di jun 08, 2021 8:04 am
Zag gisteren fragment bij Humberto. Doet ie waanzinnig goed. Knappe tekst ook. Was vroeger groot fan van Van het Groenewoud!
Noem eens een nummer van Van 't Groenewoud die mijn mening gunstig zou bijstellen? :hypocrite.gif:

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » di jun 08, 2021 9:14 pm

Zeux schreef:
di jun 08, 2021 8:04 am
Zag gisteren fragment bij Humberto. Doet ie waanzinnig goed. Knappe tekst ook. Was vroeger groot fan van Van het Groenewoud!
Dat fragment met dat lied van AC/DC en wat Hazes Jr. er over vertelde, is ook wel komisch!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door zeux » di jun 08, 2021 9:19 pm

Historicus schreef:
Zeux schreef:
di jun 08, 2021 8:04 am
Zag gisteren fragment bij Humberto. Doet ie waanzinnig goed. Knappe tekst ook. Was vroeger groot fan van Van het Groenewoud!
Noem eens een nummer van Van 't Groenewoud die mijn mening gunstig zou bijstellen? :hypocrite.gif:
Je Veux L’Amour. Afbeelding

Vlaanderen Boven

Brussels by night

Liefde voor Muziek

Live was ie ook goed. Maar goed alles een beetje pre-1985. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » di jun 08, 2021 9:53 pm

Nog iemand interesse om in Lelystad te wonen?
https://www.quotenet.nl/vastgoed/qastee ... -lelystad/
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » di jun 08, 2021 10:17 pm

Zeux schreef:
di jun 08, 2021 9:19 pm
Historicus schreef:
Zeux schreef:
di jun 08, 2021 8:04 am
Zag gisteren fragment bij Humberto. Doet ie waanzinnig goed. Knappe tekst ook. Was vroeger groot fan van Van het Groenewoud!
Noem eens een nummer van Van 't Groenewoud die mijn mening gunstig zou bijstellen? :hypocrite.gif:
Je Veux L’Amour. Afbeelding

Vlaanderen Boven

Brussels by night

Liefde voor Muziek

Live was ie ook goed. Maar goed alles een beetje pre-1985. :-)
Vond er altijd weinig aan, maar ken misschien niet de juiste "liederen". Thanks voor de luistertips!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door zeux » di jun 08, 2021 10:52 pm

Jij in ieder geval bedankt voor het mij terug teleporteren naar de jaren 70.

Heb het nu weer opstaan.

Muzikaal heeft het natuurlijk niet heel veel om het lijf, maar teksten en performance doen een hoop.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door 999 » do jun 10, 2021 1:26 pm

’Ajax gereedschap voor verdere carrière’
Alderweireld zegt zich geen betere opleiding te hebben kunnen wensen
AMSTERDAM Toby Alderweireld vindt het niet meer dan logisch dat Ajax de hofleverancier van het komende EK is. „De opleiding staat wereldwijd enorm hoog aangeschreven. Maar het heeft ook te maken met de kansen die jeugdspelers in de eerste ploeg krijgen en het vertrouwen dat ze genieten”, aldus de Belgische international, die blij is met de Amsterdamse lessen.

„Ik kijk met een fantastisch gevoel terug op mijn Ajax-tijd. Ik ben bevoorrecht die tijd te hebben mogen meemaken, want daar heb ik gereedschap voor mijn verdere carrière gekregen: de basis en de inzichten om een topspeler te worden. Als je jong bent, moet je heel hard aan jezelf werken. En dat kon bij Ajax perfect, omdat daar alle mogelijkheden waren om te verbeteren.”

Alderweireld: „Ik vind het gezonde arrogantie dat de Ajax-opleiding zich de beste van de wereld noemt. Men probeert zich voortdurend te verbeteren om de beste te blijven. Natuurlijk kan ik niet over andere academies oordelen, omdat ik daar niet ben geweest. Maar ik had geen andere gewild dan de Ajax-opleiding.”
De T.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » zo jul 04, 2021 4:59 pm

Oud-speler Inge Danielsson is overleden. Op Ajax.nl staat een beknopte opsomming van zijn loopbaan: https://www.ajax.nl/artikelen/oud-ajaci ... overleden/

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 10, 2021 10:34 pm

Ouasim Bouy plaveit alvast de weg voor de Kluivertjes en de Brobbeys: gaat van Leeds United naar “ik sliep toen ik 5 was al onder het dekbed van” Al-Kharaitiyat.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 13, 2021 3:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za jul 10, 2021 10:34 pm
Ouasim Bouy plaveit alvast de weg voor de Kluivertjes en de Brobbeys: gaat van Leeds United naar “ik sliep toen ik 5 was al onder het dekbed van” Al-Kharaitiyat.
Het is eerder Rachid Tiberkanine (ken je die nog Weekend Cees?) die de weg geplaveid heeft voor Bouy bij Al Kharaitiyat.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » wo jul 14, 2021 2:43 pm

https://www.ajax.nl/artikelen/team-van- ... oundation/
Fascinerend dat zo'n intelligente jongen nu nog niet in de gaten heeft dat hij er weinig van kon. Zal wel met zijn ego te maken hebben.

Het omgekeerde van wat hij beweerde: omdat er weinig in de jeugd liep, ging Ajax de markt op. Kijk een naar dat team van hem, daar zat toch niets bij? :excited.gif:

Adriaanse heeft prutswerk afgeleverd. Pfff.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 14, 2021 6:37 pm

Yopii schreef:
wo jul 14, 2021 2:43 pm
https://www.ajax.nl/artikelen/team-van- ... oundation/
Fascinerend dat zo'n intelligente jongen nu nog niet in de gaten heeft dat hij er weinig van kon. Zal wel met zijn ego te maken hebben.

Het omgekeerde van wat hij beweerde: omdat er weinig in de jeugd liep, ging Ajax de markt op. Kijk een naar dat team van hem, daar zat toch niets bij? :excited.gif:

Adriaanse heeft prutswerk afgeleverd. Pfff.

Tja\, niet opvallen bij De Graafschap, hoe groet moet je wake up call dan zijn inderdaad.


Indy Groothuizen keert vanuit Denemarken terug naar Emmen, opvallender is Issam El Maach die na een jaar clubloos te zijn geweest bij RKC heeft getekend.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » do jul 15, 2021 11:22 am

Van Gaal kon er ook geen chocola meer van maken. Er braken geen Seedorfs en Kluiverts meer door, op het laatst moest hij het doen met Splinter, Turijn en Melchiot.

LvG noemde rond die tijd Melchiot het grootste talent in de opleiding. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

LvG heeft het als trainer geweldig gedaan bij Ajax, maar hij heeft wel Co Adriaanse aangesteld als hoofd opleiding en hij heeft ook niet ingegrepen toen het niveau van de opleiding rap daalde. Ik vind dus dat hij Ajax niet goed achtergelaten heeft.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » do jul 15, 2021 2:52 pm

Kluivertje naar Nice? Zakt al af.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » vr jul 16, 2021 10:00 pm

Yopii schreef:
do jul 15, 2021 11:22 am
Van Gaal kon er ook geen chocola meer van maken. Er braken geen Seedorfs en Kluiverts meer door, op het laatst moest hij het doen met Splinter, Turijn en Melchiot.

LvG noemde rond die tijd Melchiot het grootste talent in de opleiding. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

LvG heeft het als trainer geweldig gedaan bij Ajax, maar hij heeft wel Co Adriaanse aangesteld als hoofd opleiding en hij heeft ook niet ingegrepen toen het niveau van de opleiding rap daalde. Ik vind dus dat hij Ajax niet goed achtergelaten heeft.
Tja een goed paard is nog geen goede ruiter, evenzeer is een goede trainer nog geen goede technisch directeur. Dat is waar het fout is gegaan, technisch beleid moet je niet aan Van Gaal en volgelingen laten wat dat betreft.

En ja namen uit het post 95 tijdperk tot 2000; Menno Willems, Kofi Mensah, Robert Gehring, Milan Berck Beelenkamp, Elijah Louhenapessy, Dave Van den Bergh, Dennis Schulp, Kiki Musampa, Nrdin Wooter. Reuser, Van der Meyde, Raphael Supusepa. Ignacio Tuhuteru, Tim de Cler, Riuchard Knopper, Kevin Bobson, Brutil Hose, Serge Van de Ban, Pascal Heije, Quido Lanzaat, Mitchell Pique, Christoper Kanu, John O Brien, Micheal Lamey, Marc Stuut, :excited.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » vr jul 16, 2021 11:23 pm

Brrr, schei uit. Wat een horror. :1evil.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » za jul 17, 2021 7:40 am

Yopii schreef:
vr jul 16, 2021 11:23 pm
Brrr, schei uit. Wat een horror. :1evil.gif:
'toevallig een wat mindere lichting' zoals dat in het jargon heette. :blush.gif:


Terug naar de keepers dan want Groothuizen , Lampou, Bizot (Ludogorets), Reiziger (Vitesse), Mous, Leeuwenburgh (Goningen), Kotarski (Kroatie, huur), Scherpen (Brighton) Norbert Alblas (Top Oss) en El Maach (RKC) hebben een nieuwe club, Warner Hahn is nog transfervrij evenals Chiel Kramer, Nick Hengelman en Mike Grim.

Ook Denilho Cleonise die Ajax in 2019 verliet en nog even bij ADO Den Haag opdook is clubloos.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Jinne » za jul 17, 2021 8:57 am

Bizot is nog AZ. Padt is naar Bulgarije.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » za jul 17, 2021 2:10 pm

Yopii schreef:
do jul 15, 2021 11:22 am
Van Gaal kon er ook geen chocola meer van maken. Er braken geen Seedorfs en Kluiverts meer door, op het laatst moest hij het doen met Splinter, Turijn en Melchiot.

LvG noemde rond die tijd Melchiot het grootste talent in de opleiding. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

LvG heeft het als trainer geweldig gedaan bij Ajax, maar hij heeft wel Co Adriaanse aangesteld als hoofd opleiding en hij heeft ook niet ingegrepen toen het niveau van de opleiding rap daalde. Ik vind dus dat hij Ajax niet goed achtergelaten heeft.
Nee, het laatste seizoen onder Van Gaal was in de Eredivisie ook helemaal ruk. Maar met name de jeugdopleiding was toen wel goed verprutst, hoor.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » ma jul 19, 2021 3:06 pm

toevallig een wat mindere lichting' zoals dat in het jargon heette. :blush.gif:
.

Inderdaad, en nog heel veel andere smoezen, zoals: de jeugd van tegenwoordig voetbalt niet meer op straat, is verwend, heeft een slechte motoriek, blabla.

Tegelijkertijd begon Ajax kort daarna met de zogenaamde ,'deelnemingen', dochter clubs als Ashanti, die toptalenten moesten opleveren. Bovendien werd fors geïnvesteerd in spelers als Hersi, de nieuwe Cruijff, en andere spelers van ver buiten Amsterdam.

Als je dan nagaat dat er tien jaar daarvoor amper geld was om reiskosten te betalen voor jongens uit Noord-Holland, en dat er in die tijd talent genoeg was bij Ajax, gewoon uit de regio, dan weet je dat het niveau van de jeugdscouting en de opleiding enorm achteruit gegaan was. Of, zoals Cruijff zei toen een journalist opperde dat Co Adriaanse het toch best aardig deed: 'Voor zijn niveau wel.' :smallgrin.gif:

Als je nagaat hoe slecht het beleid toen was, dan stijgt het schaamrood je naar de kaken. Geen wonder dat Ajax in een vrije val terecht kwam.

Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich niet.

wimpey
Berichten: 51680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door wimpey » ma jul 19, 2021 3:41 pm

Andriy Demchenko schreef:
di jul 13, 2021 3:54 pm
Het is eerder Rachid Tiberkanine (ken je die nog Weekend Cees?) die de weg geplaveid heeft voor Bouy bij Al Kharaitiyat.
Die heeft vast een hond?

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » ma jul 19, 2021 8:12 pm

Yopii schreef:
ma jul 19, 2021 3:06 pm
toevallig een wat mindere lichting' zoals dat in het jargon heette. :blush.gif:
.

Inderdaad, en nog heel veel andere smoezen, zoals: de jeugd van tegenwoordig voetbalt niet meer op straat, is verwend, heeft een slechte motoriek, blabla.

Tegelijkertijd begon Ajax kort daarna met de zogenaamde ,'deelnemingen', dochter clubs als Ashanti, die toptalenten moesten opleveren. Bovendien werd fors geïnvesteerd in spelers als Hersi, de nieuwe Cruijff, en andere spelers van ver buiten Amsterdam.

Als je dan nagaat dat er tien jaar daarvoor amper geld was om reiskosten te betalen voor jongens uit Noord-Holland, en dat er in die tijd talent genoeg was bij Ajax, gewoon uit de regio, dan weet je dat het niveau van de jeugdscouting en de opleiding enorm achteruit gegaan was. Of, zoals Cruijff zei toen een journalist opperde dat Co Adriaanse het toch best aardig deed: 'Voor zijn niveau wel.' :smallgrin.gif:

Als je nagaat hoe slecht het beleid toen was, dan stijgt het schaamrood je naar de kaken. Geen wonder dat Ajax in een vrije val terecht kwam.

Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich niet.
Tsja, ik heb wel eens een reconstructie proberen te maken van hoe ze tot die keuzes gekomen zijn met die sattelietclubs.

Het begon dus allemaal van een HBO student die een werkstuk gemaakt had over het feit dat er in andere mogelijkheden lagen voor clubs om in het buitenland met eigen expertise opleidingen op te zetten. De plan is toen direct omarmd, het is een geesteskindje van Arie Van Eijden, Uri Corinel en Danny Blind geweest (die namen alleen al :excited.gif:). Het opvallende was dat internationaal het bijna niet op die manier gedaan is, sattelietclubs opzetten of opkopen voor spelersontwikkeling. De enige clubs die er ook in doken waren FC Kopenhagen (die hadden toen spits Zuma lopen, en via contacten toen wat in Zuid-Afrika begonnen) en Feyenoord (Fetteh Feyenoord in Ghana).
Ajax besloot in al haar megalomanie overal sattelietclubs te starten. Germinal Beerschot, Ajax Orlando, Ajax CapeTown en Ashanti Goldfields. Ik heb ooit wel eens een discussie met LeTiss gehad die dit vooruitstrevend en innovatief noemde en het vergeleek met een VOC mentaliteit. Ik vond het vooral dom, om maar even in die VOC vergelijking te blijven. De VOC stuurde nooit blind schepen ergens naar toe om handelsposten te starten en zonder dieper tactisch idee. Daarnaast werd er niet blind zoveel risico genomen. Ajax had zonder enig expertise in het runnen van buitenlandse vestigingen ineens 4 vestigingen gestart. Dat is vanuit organisatiekunde hoek compleet achterlijk omdat je dit soort dingen dus van trail en error moet benaderen. De span of control klopte ook totaal niet bij Ajax, en dus werden al die vestigingen slecht gemanaged en is er met 3 van de 4 een einde gemaakt zonder ooit een speler te zien of een cent van de investering terug te krijgen (GBA werd voor een symbolische 1 euro verkocht).

Dit soort ideeën zijn allemaal voortgekomen uit complete zelfoverschatting, dat is in mijn ogen ook het grootste gevaar voor Ajax. Wat dat betreft is Ajax ook een vanuit de Griekse mythologie een geschikte naam, onze club slaagde er na momenten van ultieme glorie ook perfect in om zichzelf onmetelijk in de voet te schieten. Die 40 miljoen die stuk is gegooid (dan hebben we het nog niet eens over tijd en andere resources die in het megalomanie sattelietclubproject zijn gaan zitten) hadden we prima elders kunnen besteden. Dit zijn ook van die dingen geweest waarom PSV in die periode zoveel kon oogsten, Ajax schakelde zichzelf wel uit.


Maargoed wat Ajax met sattelietclubs deed is in het bedrijdsleven eigenlijk alleen door Imtech gedaan, enorm veel buitenlandse overnames doen en dan daar geen goede controle of strategie op hebben en het daarmee compleet verpesten (Imtech is er van op de fles gegaan). Op ander organisatorisch vlak is Ajax in mijn ogen nog steeds op heel wat dingen een lachertje. Kan alleen bij Ajax dat Danny Blind aan de ene kant zaakwaarnemer is van zijn om een hoog salaris uit te onderhandelen om vervolgens die beslissing als lid van RvC te fiateren. Hoezo dubbele petten?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » za jul 24, 2021 8:37 pm

De la Vega op proef bij Emmen, begint wel op te vallen dat al die afvallers in de jeugd die naar Utreht gaan geen steek verder komen. Met de Cruijff revolutie was het Robin Pronk die die naartoe ging en allerlei talenten uit 'wraak' mee nam. Erg groot succes werd het niet.

Waarbij ik wel moet zeggen dat die Utrecht opleiding al heel lang niet levert ondanks het vele geld wat er in gestoken wordt (ze komen net na AZ). Als in 20 jaar tijd je grootste talenten Mark Van den Maarel, Bart Ramselaar, Pascal Bosschaart, Edson Braafheid, Micheal Vorm, Erik Pieters, Dave Bulthuis, ALje Schut, GiovANNI Trouppee. Gyrano Kerk, Sean Klaiber zijn..... :smallgrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » za jul 24, 2021 10:51 pm

Andriy Demchenko schreef:
za jul 24, 2021 8:37 pm
De la Vega op proef bij Emmen, begint wel op te vallen dat al die afvallers in de jeugd die naar Utreht gaan geen steek verder komen. Met de Cruijff revolutie was het Robin Pronk die die naartoe ging en allerlei talenten uit 'wraak' mee nam. Erg groot succes werd het niet.

Waarbij ik wel moet zeggen dat die Utrecht opleiding al heel lang niet levert ondanks het vele geld wat er in gestoken wordt (ze komen net na AZ). Als in 20 jaar tijd je grootste talenten Mark Van den Maarel, Bart Ramselaar, Pascal Bosschaart, Edson Braafheid, Micheal Vorm, Erik Pieters, Dave Bulthuis, ALje Schut, GiovANNI Trouppee. Gyrano Kerk, Sean Klaiber zijn..... :smallgrin.gif:
Komt Klaiber nog uit de Ajax-jeugd ook! ;)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door peter » do jul 29, 2021 7:26 pm

Viktor Fischer is op weg naar..... Royal Antwerp.

Wat mij betreft wel een voorbeeld van hoe het ook kan lopen als je te maken krijgt met blessures. :blush.gif:

Plaats reactie