Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door raymon » di sep 28, 2021 9:37 am

Mano schreef:
di sep 28, 2021 9:32 am
maken van Basten en Gullit hier een punt?

https://www.youtube.com/watch?v=ddlOU1nCNow
punt 1: hoe kan je op 19 al concentratieverlies hebben als je voor staat?
Punt 2: de Ajax CL spelers hebben niets gepresteerd in het buitenland (de ligt, de jong, Ziyech, vd Beek)

Bij punt 1 vind ik dat hij waarschijnlijk meegaat met de journalist in het lollige maar hij heeft een handje vol goeie wedstrijden gespeeld, zeker niet meer dan dat.
Punt 2, 100% mee eens.
De Ajax spelers hebben juist heel veel gepresteerd in het buitenland. Gewonnen van Juve, Real and Spurs om maar iets te noemen.

Dat ze daarna voor teams hebben gekozen die niet altijd bij een speelstijl passen, is weer een ander verhaal.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Thijs » di sep 28, 2021 10:18 am

Punt 1 vind ik echt zo'n overtrokken discussie. Gravenberch geeft gewoon eerlijk antwoord dat het soms lastig is om geconcentreerd te blijven als je met 0-5 voorstaat, hij heeft het helemaal niet over uitgeleerd zijn etc. Volgens mij iets menselijks, hij weet het van zichzelf, hij werkt eraan.

Hoe Van Basten er dan overheen valt, doe ff relaxed zeg. En door dit soort dingen krijg je trouwens ook dat spelers op een gegeven moment maar helemaal niets meer zeggen behalve 'ja hoor, nee hoor'.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Iniesta » di sep 28, 2021 10:27 am

Inderdaad
Complete onzin ook dat Gullit en van Basten vroeger 90 minuten geconcentreerd waren als ze met 5-0 voorstonden

Van Basten probeert een beetje Cruijf te spelen
Extreem kritisch naar de spelers waar hij veel geloof in heeft. Zie ook erg makkelijke kritiek richting de Ligt en daarbij inzoomen op 1 verkeerde loop beweging oid

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 28, 2021 8:46 pm

Mats Rits maakt net het tweede doelpunt voor Brugge op bezoek bij Leipzig, leuk voor hem :ajaxscarf.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Rooie » di sep 28, 2021 8:53 pm

En in minder mooi nieuws: Lassina Traore heeft een ogenschijnlijk zware knieblessure opgelopen in het CL-duel tussen Shaktar en Inter na een botsing met Dumfries. Speelde tot nu toe eigenlijk altijd. Jammer voor die jongen.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » wo sep 29, 2021 11:35 am

Iniesta schreef:
di sep 28, 2021 10:27 am
Inderdaad
Complete onzin ook dat Gullit en van Basten vroeger 90 minuten geconcentreerd waren als ze met 5-0 voorstonden

Van Basten probeert een beetje Cruijf te spelen
Extreem kritisch naar de spelers waar hij veel geloof in heeft. Zie ook erg makkelijke kritiek richting de Ligt en daarbij inzoomen op 1 verkeerde loop beweging oid
Dat lukt hem niet zo. Hij is bij lange na geen Cruijff, die altijd meer zag dan de gemiddelde analist.

Van Basten was juist een lui varken toen hij nog bij Ajax speelde. Hoe vaak hij niet de hele wedstrijd liep te lanterfanten, om dan (puur op klasse) tegen het einde van de wedstrijd er nog een in te schieten... Kreeg hij nog de bloemen ook. Bijzonder ergerlijk. :1evil.gif:

HIj liep in zijn laatste jaren ook te roeptoeteren dat hij de Nederlandse competitie niet goed genoeg vond. 'Sportief en financieel rijk worden, dat kan alleen in het buitenland'. Mag natuurlijk, maar dan moet hij nu Gravenberch niet verwijten dat hij verder kijkt dan Ajax.

Ik geloof er ook niet zo in dat Gravenberch te gemakkelijk is, die jongen heeft iets flegmatieks over zich, komt ook door zijn fysiek. Dat slungelachtige... Ik vind hem juist een prima jongen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » do sep 30, 2021 9:22 am

Bryan Roy staat voor de rechter vandaag voor de bedreiging van Mark Rutte. Hij is alleen niet aanwezig.
De onvolprezen Saskia Belleman doet verslag: https://twitter.com/SaskiaBelleman
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Yopii » do sep 30, 2021 9:49 am

Taakstraf dus. Behandeling in een psychiatrische kliniek was een beter idee geweest.

https://www.ad.nl/binnenland/taakstraf- ... %2Ft.co%2F

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door columbus » do sep 30, 2021 7:16 pm

Inderdaad! Compleet de weg kwijt

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » ma okt 04, 2021 9:26 pm

Sjerill Mac-Donald, vertelt over zijn carriere. Op minuut twintig gaat het even over Ajax. Beenhakker met zijn typische sigaar die hem een contractvoorstelling gedaan heeft maar er was de voorwaarde om aan Haarlem verhuurd te worden en daar had hij geen zin in - minuut twintig -.

https://www.youtube.com/watch?v=FquR3sq8Wdk
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » di okt 05, 2021 2:32 pm

Gozer komt sympathiek over. Hij is echt een typisch voorbeeld van een speler die niet alles uit zijn talent heeft gehaald. Zonde maar ik heb niet de indruk dat hij er erg mee zit. Dat is waarschijnlijk gelijk ook de reden waarom het niet is gelukt.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » di okt 05, 2021 8:07 pm

Marillion schreef:
di okt 05, 2021 2:32 pm
Gozer komt sympathiek over. Hij is echt een typisch voorbeeld van een speler die niet alles uit zijn talent heeft gehaald. Zonde maar ik heb niet de indruk dat hij er erg mee zit. Dat is waarschijnlijk gelijk ook de reden waarom het niet is gelukt.
Heeft wel een typisch soort nonchalance ook, wat wel in het interview terugkomt is dat hij ook niet de directe begeleiding en coaching kreeg om zijn loopbaan vorm te geven, spiegelen van gedrag en geven van voorbeeldgedrag. Toch weer een aanklacht tegen het opleiden van toen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » di okt 05, 2021 8:36 pm

Ja, het zou voor Ajax best interessant kunnen zijn om eens met een aantal van dit soort jongens te praten. Wel talentvol maar toch niet echt geslaagd. Mac-Donald heeft nog wel een redelijke loopbaan gehad maar de verwachtingen lagen hoger.

Kun je ook wel eens samen met jeugdspelers doen. Zowel met spelers die de top hebben gehaald als speler die dat niet is gelukt. Wat is er fout gegaan?
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » za okt 09, 2021 5:16 am

Hoe zou het inmiddels met Leo Beenhakker gaan?
Heeft meerdere periodes bij Ajax (en Feyenoord) gewerkt, maar ik hoor of zie nooit weer wat van die man.

Dennis Bergkamp. Zijn naam wordt regelmatig genoemd icm een toekomstige functie bij Arsenal.
Toen Dennis' zoon aansloot bij Jong Almere werd Dennis Bergkamp opeens assistent-trainer van Jong Almere. Zodat hij met zijn zoon (en een paar andere talenten) op het veld kon staan. Maar wat doet Dennis nu eigenlijk? :confused.gif:

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » za okt 09, 2021 2:33 pm

Cruijff schreef:
za okt 09, 2021 5:16 am
Hoe zou het inmiddels met Leo Beenhakker gaan?
Heeft meerdere periodes bij Ajax (en Feyenoord) gewerkt, maar ik hoor of zie nooit weer wat van die man.

Dennis Bergkamp. Zijn naam wordt regelmatig genoemd icm een toekomstige functie bij Arsenal.
Toen Dennis' zoon aansloot bij Jong Almere werd Dennis Bergkamp opeens assistent-trainer van Jong Almere. Zodat hij met zijn zoon (en een paar andere talenten) op het veld kon staan. Maar wat doet Dennis nu eigenlijk? :confused.gif:
Beenhakker is ambassadeur van de Coaches Betaald Voetbal en klaagde recent nog in de pers over hoe Laporta Ronald Koeman behandelde.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Cruijff » za okt 09, 2021 4:35 pm

Historicus schreef:
za okt 09, 2021 2:33 pm

Beenhakker is ambassadeur van de Coaches Betaald Voetbal en klaagde recent nog in de pers over hoe Laporta Ronald Koeman behandelde.

Verhip.
Dat bericht heb ik gewoon gelezen ook.

Zelfs ik word een dagje ouder. Dat geheugen van mij, volgens sommigen een geheugen als van een olifant, begint scheurtjes te vertonen.

Blijft deze vraag overeind staan: wat voert Dennis Bergkamp uit?

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » za okt 09, 2021 8:32 pm

Cruijff schreef:
za okt 09, 2021 4:35 pm
Historicus schreef:
za okt 09, 2021 2:33 pm

Beenhakker is ambassadeur van de Coaches Betaald Voetbal en klaagde recent nog in de pers over hoe Laporta Ronald Koeman behandelde.

Verhip.
Dat bericht heb ik gewoon gelezen ook.

Zelfs ik word een dagje ouder. Dat geheugen van mij, volgens sommigen een geheugen als van een olifant, begint scheurtjes te vertonen.

Blijft deze vraag overeind staan: wat voert Dennis Bergkamp uit?
Volgens mij heeft Bergkamp momenteel geen functie meer. Hij zal wel in Londen zijn, proberen Arsenal op te kopen.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » za okt 09, 2021 8:41 pm

Cruijff schreef:
za okt 09, 2021 5:16 am
Hoe zou het inmiddels met Leo Beenhakker gaan?
Heeft meerdere periodes bij Ajax (en Feyenoord) gewerkt, maar ik hoor of zie nooit weer wat van die man.

Dennis Bergkamp. Zijn naam wordt regelmatig genoemd icm een toekomstige functie bij Arsenal.
Toen Dennis' zoon aansloot bij Jong Almere werd Dennis Bergkamp opeens assistent-trainer van Jong Almere. Zodat hij met zijn zoon (en een paar andere talenten) op het veld kon staan. Maar wat doet Dennis nu eigenlijk? :confused.gif:
Die zoon van is toevallig recent aangetrokken voor Young Arsenal of hoe dat ook heet daar :p.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 10, 2021 4:31 pm

Ik moest even denken aan Mink Peeters die naar Real Madrid trok en nu dus zonder club zit.
Het was aanvankelijk de bedoeling dat Peeters daar in 2017 zou aansluiten bij het tweede elftal, Real Madrid Castilla, maar nadat hij in augustus een nieuwe 3-jarige verbintenis tekende bij de Koninklijken werd hij verhuurd aan Nederlandse clubs. Eerst aan eredivisionist VVV-Venlo.[3] Na de winterstop aan Almere City FC. Door contractuele perikelen en de naweeën van de Ziekte van Pfeiffer respectievelijk een acute blindedarmontsteking verliepen deze beide overgangen allesbehalve voorspoedig.[4]

Op 21 september 2017 maakte Peeters zijn debuut namens VVV in een officiële wedstrijd, in het met 0-3 gewonnen bekerduel bij Blauw Geel '38.[5] In de competitie kreeg de aanvaller echter geen speeltijd. Peeters maakte vervolgens op huurbasis de overstap naar Almere City FC.[6] In augustus 2018 werd hij verhuurd aan Lleida Esportiu.[7] Vanwege financiële perikelen tussen Real Madrid en Lleida kwam hij de eerste seizoenhelft niet aan voetballen toe.[4] Na 32 speelminuten (één invalbeurt in de Segunda División B en één in de Copa del Rey) werd de huurovereenkomst op 31 januari 2019 ontbonden. Op 1 februari 2019 werd zijn contract bij Real Madrid ontbonden, in goed overleg, aangezien hem geen speeltijd bij Real Madrid Castilla gegarandeerd kon worden en hij, vanwege de uitleenregels, sowieso niet speelgerechtigd was.[4] Een vervolg bij het Servische FK Čukarički werd na een half seizoen en zonder speelminuten eind 2019 beëindigd. In januari 2020 tekende hij een contract voor anderhalf jaar bij FC Volendam waar hij zou aansluiten bij het beloftenelftal.[8] Vanwege veelvuldig blessureleed kwam hij ook daar amper aan spelen toe, waarna de club hem hem geen nieuw contract aanbood.[9]
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Zuidema » zo okt 17, 2021 1:32 pm

In gesprek met de minst bekende zoon van het Gouden Ajax.

Hij was de eerste Duitser die drie keer de Europa Cup voor ­landskampioenen won. Met zijn flair en zelfbewustzijn gaf Horst Blankenburg (73) het gouden elftal van Ajax in de jaren zeventig een extra impuls richting het Totaalvoetbal. Blankenburg gelooft niet dat Rinus Michels daarvan de bedenker was. ‘Pas na zijn vertrek en de komst van Stéfan Kovács voelden we ons vrij om helemaal naar onze kwaliteiten te voetballen.’

De Nederlandse helden van toen leven al een halve eeuw voort in de herinnering van het wat oudere voetbalpubliek. Horst Blankenburg is de minst bekende zoon van het Gouden Ajax uit de jaren zeventig en leidt al jaren een anoniem bestaan. ‘Ik ben rentenier’, klinkt het vrolijk en krachtig. ‘En dat bevalt me zeer goed.’ Blankenburg woont het grootste deel van het jaar in Fuengirola, aan de Costa del Sol, tussen Málaga en Marbella. Daar doodt hij zijn tijd met eenvoudig levensgeluk. Eindeloos wandelen met de honden, genieten van de Spaanse keuken en wat klussen in en rond huis. ‘Soms ga ik een paar weken naar Duitsland en help ik een vriend wat met zijn bedrijf. Zo vul ik mijn dagen. Meer heb ik niet nodig.’
Vierenhalf jaar lang was hij Ajacied. Tot zijn grote vreugde. Blankenburg herinnert zich op de dag nauwkeurig hoe dat avontuur verliep. ‘Op 7 december 1970 ben ik naar Amsterdam gekomen om mijn contract te tekenen. De week daarna heb ik voor het eerst meegetraind en op zaterdag 19 december maakte ik mijn debuut in het tweede elftal, dat tegen Feyenoord 2 moest spelen. Rinus Michels was daarbij aanwezig en haalde me al snel naar de kant. Hij wilde dat ik de volgende dag meeging met het eerste.’ Blankenburg maakt zijn debuut tijdens Feyenoord-Ajax. ‘Het was natuurlijk geweldig in een volle Kuip mijn eerste wedstrijd te spelen. Na de rust liet Michels me invallen voor Sjaak Swart en moest ik tegen Willem van Hanegem in de dekking spelen. Ik kende hem niet, maar dat ging heel goed.’

De overgang naar Amsterdam is voor hem een toevalstreffer. ‘We speelden een oefenwedstrijd tegen Waldhof Mannheim en na afloop daarvan werd ik door iemand op de schouders getikt. Dat bleek Nol Boerkoel te zijn, de elftalleider van het tweede van Ajax. Naast hem stond assistent-trainer Bobby Haarms. Of ik interesse had voor Ajax te spelen? Dat was natuurlijk geweldig, een kans uit duizenden.’
Omdat zijn vrouw hoogzwanger is, belandt Blankenburg in Amsterdam bij een gastgezin aan de Veeteeltstraat, op een paar honderd meter van stadion De Meer. Hij valt direct op met zijn licht suède jas en kleurrijke stropdas. Die eerste weken komt Blankenburg nog weleens in aanraking met anti-Duitse sentimenten. ‘Dan riep iemand soms iets over concentratiekampen, maar dat was van korte duur en gebeurde meestal rond uitwedstrijden. Ik geloof dat ik heel snel goed geacclimatiseerd was in Amsterdam. Vooral ook dankzij spelers als Barry Hulshoff en Arie Haan, die goed Duits spraken.’
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: https://www.facebook.com/AJAXGOUDENJAREN/

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Marillion » ma okt 18, 2021 6:08 pm

Dank voor het plaatsen. Altijd leuk om iets te lezen over die periode.

Mooie foto ook. Nog zonder shirtreclame. Al is dat logo van Le Coq Sportif dan wel weer te groot en slecht geplaatst in verhouding tot het Ajax logo. We moeten wel wat te zeuren hebben natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Andriy Demchenko » di okt 19, 2021 1:42 pm

Ricardo Van Rhijn heeft weer een nieuwe club met SC Karlsruher in de tweede BuLi.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Historicus » di okt 19, 2021 6:40 pm

Marillion schreef:
ma okt 18, 2021 6:08 pm
Dank voor het plaatsen. Altijd leuk om iets te lezen over die periode.

Mooie foto ook. Nog zonder shirtreclame. Al is dat logo van Le Coq Sportif dan wel weer te groot en slecht geplaatst in verhouding tot het Ajax logo. We moeten wel wat te zeuren hebben natuurlijk.
Ter compensatie is het Ajax-logo op de bovenste zwart-wit-foto weer overdreven groot.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr okt 29, 2021 10:19 am

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... l-mag-gaan

Magallan is nog steeds…. Magallan.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door zeux » vr okt 29, 2021 11:57 am

Nieuws over Eriksen:
Eriksen mag dit seizoen niet meer in Italië spelen vanwege defibrillator
29 oktober 2021 12:28
Laatste update: een minuut geleden
26 NUjij-reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Christian Eriksen mag dit seizoen niet meer in Italië voetballen vanwege de hartstilstand die hij afgelopen zomer tijdens het EK kreeg, heeft zijn club Internazionale donderdagavond laten weten tijdens een aandeelhoudersvergadering.

De 29-jarige Eriksen kreeg een hartstilstand tijdens het duel tussen Denemarken en Finland (0-1). Hij werd op het veld adequaat behandeld en leeft nu met een defibrillator. Dat apparaat voorkomt fatale hartstilstanden door indien nodig een schok af te geven, zodat het hartritme snel herstelt.

Een bestuurslid van de Italiaanse voetbalbond liet in het begin van het seizoen al weten dat het in het land verboden is om met een defibrillator te spelen. Internazionale meldde donderdag ook dat de oud-speler van Ajax in ieder geval dit seizoen niet in Italië mag spelen.

Internazionale wil in de winterstop meewerken aan een vertrek van Eriksen, zodat hij wel weer kan voetballen. De Deen maakte in januari 2020 de overstap van Tottenham Hotspur naar Internazionale. Eriksen speelde 6,5 jaar bij de Engelsen. Daarvoor kwam hij jarenlang uit voor Ajax.

De laatste maanden kwam er weinig nieuws naar buiten over Eriksen. Begin augustus meldde hij zich weer bij Internazionale. De Serie A-club bracht toen alleen naar buiten dat hij het revalidatieprogramma van de Deense artsen bleef volgen.

In bijvoorbeeld Nederland is het wel toegestaan om met een defibrillator te spelen. Bij Ajax doet Daley Blind dat momenteel.
Opmaat voor vertrek naar Ajax, voor een zacht prijsje? Veel keuze aan clubs zal hij niet hebben. En door Blind weet Ajax precies hoe met dit soort gevallen om te gaan.

Alleen is er plek voor hem in dit 'draaiende elftal'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie