Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Onze nieuwe technisch directeur

Jordi Cruijff
1
3%
Frank Arnesen
1
3%
Peter Bosz
2
6%
Louis Van Gaal
2
6%
Danny Blind
1
3%
Max Huiberts
0
Geen stemmen
Henk Veldmate
1
3%
Ronald Koeman
0
Geen stemmen
Grads Fuhler
3
10%
Tsjeu La Ling
1
3%
Garry Hamstra
2
6%
Marcel 'de Tovenaar' Brands
0
Geen stemmen
Maxwell
2
6%
Soren Lerby
0
Geen stemmen
Demy De Zeeuw
0
Geen stemmen
Patrick Kluivert
0
Geen stemmen
Christian Poulsen
0
Geen stemmen
Jari Litmanen
1
3%
Julien Escude
0
Geen stemmen
Martin Van Geel
0
Geen stemmen
Hans Vonk
0
Geen stemmen
Morten Olsen
1
3%
Klaas-Jan Huntelaar
2
6%
Campos
0
Geen stemmen
Thomas Schaling
1
3%
Wimpey 'de antithesis van Overmars'
3
10%
Marko Pantelic
1
3%
Een andere oud-Ajacied
2
6%
Iemand bij een andere eredivisieclub niet in de lijst
1
3%
Een andere buitenlandse optie
3
10%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 31, 2023 4:53 pm

Die stiekem de eerste miljoenen voor Antwerp heeft verdiend, zag ik…

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door LucaS » vr mar 31, 2023 5:27 pm

Vind jij dat hij terug kan komen, Cees
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door mattie » vr mar 31, 2023 5:45 pm

Nee kan niet retour.. puur gevoel kwestie..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » vr mar 31, 2023 6:08 pm

Nog even los van de hele situatie waarom hij vertrokken is. Die man heeft het inmiddels ook nog aan zijn hart hè?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Jinne » vr mar 31, 2023 6:55 pm

Hij wilde niet gelijk iets nieuws doen na zijn dienstverband bij Liverpool?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Andriy Demchenko » vr mar 31, 2023 10:26 pm

Wat ik uit zeer betrouwbare bron weet, is dat Seedorf gesolliciteerd heeft om technisch directeur te worden bij Ajax", zegt Gullit vrijdagavond. "Hij heeft geen antwoord gekregen." Presentator Bas van Veenendaal kan dat nauwelijks geloven: "Dat meen je niet? Wacht even, dus Clarence Seedorf stuurt een brief naar Ajax, maar krijgt geen antwoord?" Gullit kan het tot zijn spijt alleen maar bevestigen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Zuidema » vr mar 31, 2023 10:49 pm

Ja, heel vreemd. Is wel typerend voor Sar en voor de staat waarin Ajax nu verkeert. Een stuurloos schip in een harde storm met een schijnkapitein.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » vr mar 31, 2023 10:53 pm

Dat zou wel heel slecht zijn als het klopt.

Ik moet zeggen dat ik niet op Seedorf als TD zit te wachten. Hij heeft een geweldige loopbaan gehad als speler. Daarna is hij alleen in het voetbal niet succesvol geweest. Dat lijkt me geen kwalificatie. Maar je neemt wel op fatsoenlijke wijze contact op met zo iemand.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Zuidema » vr mar 31, 2023 11:46 pm

Marillion schreef:
vr mar 31, 2023 10:53 pm
Maar je neemt wel op fatsoenlijke wijze contact op met zo iemand.
Precies. En dat zo'n taak blijft liggen zegt wel iets over de zooi intern bij Ajax.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door WP_Legend » za apr 01, 2023 2:24 am

Hier een podcast over Mislintat van 2 jaar geleden. Over zijn werkwijze, weg met de dure spelers en hun dure zaakwaarnemers die overal tussen zitten... Terug naar het pure scouten en die onbekende juweeltjes.

https://youtu.be/jyBzIhZmrEU

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Jinne » za apr 01, 2023 8:05 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr mar 31, 2023 4:53 pm
Die stiekem de eerste miljoenen voor Antwerp heeft verdiend, zag ik…
Pacho was al voor Overmars bij Antwerpen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » za apr 01, 2023 9:41 am

Zuidema schreef:
vr mar 31, 2023 10:49 pm
Ja, heel vreemd. Is wel typerend voor Sar en voor de staat waarin Ajax nu verkeert. Een stuurloos schip in een harde storm met een schijnkapitein.
Onbeleefd, dat zeker.

Ik moet eerlijk zeggen, mijn eerste gedachte was: hoe haalt Seedorf het in zijn hoofd om te solliciteren? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » za apr 01, 2023 9:52 am

Punt is dat je gewoon altijd respectvol om moet gaan met oud spelers. Relaties goed houden kan je alleen maar voordelen brengen.

Maar inderdaad, op basis waarvan dacht hij nou de geschikte kandidaat te zijn? Al zijn avonturen in het voetbal na zijn loopbaan als speler zijn toch mislukt? Welk netwerk en welke concrete ervaring heeft hij bijvoorbeeld als het gaat om scouting? Dat hij zelf denkt geschikt te zijn kijk ik dan weer niet van op. Hij is over het algemeen natuurlijk nogal overtuigd van zichzelf om het maar voorzichtig te zeggen. :smallgrin.gif:

Dat laatste zal hem overigens ook het nodige hebben gebracht. Maar ik zie liever dat we iemand aanstellen met relevante ervaring en iemand die bereid is om zich hier helemaal in te storten.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » za apr 01, 2023 10:24 am

Punt is dat je gewoon altijd respectvol om moet gaan met oud spelers. Relaties goed houden kan je alleen maar voordelen brengen.
Helemaal mee eens, voor de duidelijkheid.

Het is wel ongemakkelijk dat zo iemand zichzelf aanbiedt. Wat moet je ermee?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Zuidema » za apr 01, 2023 10:54 am

Yopii schreef:
za apr 01, 2023 10:24 am
Het is wel ongemakkelijk dat zo iemand zichzelf aanbiedt. Wat moet je ermee?
Toch vriendelijk, beleefd en vooral assertief met een stukje empathie afwijzen in een gesprekje met koffie en een koekje? Maar niks van je laten horen is wel heel erg laf, onfatsoenlijk en onvolwassen. Is het met Sneider ook niet zo gegaan? Niet dat ik trouwens 1 van die twee bij Ajax wil zien in een bestuurlijke functie. Maar zo met veteranen omgaan is inderdaad not done.

Maar ja, wat kan je anders verwachten van Sar? Was het bijvoorbeeld niet EtH die in de media tekst en uitleg moest geven over die Overmars-kwestie? Sar zat zich ergens te verstoppen gedurende lange tijd. Andriy heeft al die faaldossiers van Sar al eens geïnventariseerd. And we are still counting. Typerend voor een ''AD'' met een beperkt denkraam en tekortschietende vaardigheden, vooral sociaal en bij probleemoplossing. Dus RVC: verlos deze man alsjeblieft uit zijn lijden. En daarmee Ajax. En ons.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » za apr 01, 2023 1:46 pm

Ik schaar de ambities van die twee in de orde van Scheringa die minister met volmachten wilde worden. :confused.gif: :excited.gif:

Ik weet niet of ik mijn lachen zou kunnen houden als ik directeur van Ajax was en Sneijder bood zichzelf aan als TD. :excited.gif:

Wat Seedorf betreft: na zijn vertrek bij Ajax heeft hij zich nooit meer iets aan onze club gelegen laten liggen. Bij Seedorf draait alles om Seedorf.

Dit laat onverlet dat je zulke lui vriendelijk moet afpoeieren, als dat kan. Waarbij aangetekend dat we niet weten hoe het gegaan is.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » za apr 01, 2023 4:55 pm

Yopii schreef:
za apr 01, 2023 1:46 pm
Ik schaar de ambities van die twee in de orde van Scheringa die minister met volmachten wilde worden. :confused.gif: :excited.gif:

Ik weet niet of ik mijn lachen zou kunnen houden als ik directeur van Ajax was en Sneijder bood zichzelf aan als TD. :excited.gif:

Wat Seedorf betreft: na zijn vertrek bij Ajax heeft hij zich nooit meer iets aan onze club gelegen laten liggen. Bij Seedorf draait alles om Seedorf.

Dit laat onverlet dat je zulke lui vriendelijk moet afpoeieren, als dat kan. Waarbij aangetekend dat we niet weten hoe het gegaan is.

Overigens volg ik met stijgende woede hoe de gieren zich op onze club storten, nu het tegenzit. Daarbij doen de feiten er blijkbaar niet meer toe. Er wordt zo hard op de man gespeeld, dat het niet anders kan of de belangen zijn groot. Van der Sar heeft een zooitje gemaakt van de onderhandelingen met Julian Ward... o nee, Ward wilde niet vanwege privéomstandigheden. Laat me niet lachen, zo'n journalist (Driessen) zuigt dat verhaal gewoon uit zijn duim.

Al die belachelijke meningen van analisten, schei uit, zeg. Ze gaan lekker los, het is genieten voor hen als het minder gaat met Ajax. Jammer genoeg papegaaien de supporters zulke lui na. Een jaar geleden was alles nog hosannah en nu? :1evil.gif:


We gaan nog beleven dat Heitinga blijft zitten omdat iedereen hem zo'n aardige jongen vindt.

Zo, dat moest ik even kwijt. :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 556
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Neefkens » za apr 01, 2023 6:10 pm

En ik ben het HELEMAAL met je eens.

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Lionel » za apr 01, 2023 8:03 pm

Maar sinds wanneer nemen we Gullit eigenlijk serieus?
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » zo apr 02, 2023 12:57 pm

Los van alle achterklap,

We hebben nog steeds geen TD en die shitshow duurt inmiddels dik een jaar
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door zeux » zo apr 02, 2023 1:05 pm

And a shitshow it is.

Hotseknotsbegoniaclub.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Andriy Demchenko » zo apr 02, 2023 1:18 pm

Yopii schreef:
za apr 01, 2023 1:46 pm
Ik schaar de ambities van die twee in de orde van Scheringa die minister met volmachten wilde worden. :confused.gif: :excited.gif:

Ik weet niet of ik mijn lachen zou kunnen houden als ik directeur van Ajax was en Sneijder bood zichzelf aan als TD. :excited.gif:

Wat Seedorf betreft: na zijn vertrek bij Ajax heeft hij zich nooit meer iets aan onze club gelegen laten liggen. Bij Seedorf draait alles om Seedorf.

Dit laat onverlet dat je zulke lui vriendelijk moet afpoeieren, als dat kan. Waarbij aangetekend dat we niet weten hoe het gegaan is.
Van der Sar vond een gesprek met familie Nouri niet nodig
Van der Sar vond een kritisch gesprek over functioneren Marcel Keizer onnodig
Van der Sar vond een interventie in het conflict Jonk-Bergkamp-Overmars onnodig
Van der Sar vond een gesprek met Bosz en het conflict rond Adrie Kruzen - Bergkamp onnodig
Van der Sar vond een afwijzing van Kroes onnodig
Van der Sar vond een gesprek met de selectie over functioneren Schreuder zowel een keer voor als een keer na de winterstop onnodig
Van der Sar vond het onnodig om Sneijder en Seedorf af re wijzen

Over waarom Ward afhaakte kunnen we slechts speculeren. Maar dat neemt niet weg dat er een duidelijk patroon zichtbaar is zoals de heer Zuidema ook al opmerkte. Dan kunnen we dat telkens gaan deflecten door naar de betrokkenen te kijken en wijzen dat die soms ook niet helemaal jofel zijn maar dat lijkt een beetje struisvogelgedrag.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Andriy Demchenko » zo apr 02, 2023 1:26 pm

Yopii schreef:
za apr 01, 2023 4:55 pm
Yopii schreef:
za apr 01, 2023 1:46 pm
Ik schaar de ambities van die twee in de orde van Scheringa die minister met volmachten wilde worden. :confused.gif: :excited.gif:

Ik weet niet of ik mijn lachen zou kunnen houden als ik directeur van Ajax was en Sneijder bood zichzelf aan als TD. :excited.gif:

Wat Seedorf betreft: na zijn vertrek bij Ajax heeft hij zich nooit meer iets aan onze club gelegen laten liggen. Bij Seedorf draait alles om Seedorf.

Dit laat onverlet dat je zulke lui vriendelijk moet afpoeieren, als dat kan. Waarbij aangetekend dat we niet weten hoe het gegaan is.

Overigens volg ik met stijgende woede hoe de gieren zich op onze club storten, nu het tegenzit. Daarbij doen de feiten er blijkbaar niet meer toe. Er wordt zo hard op de man gespeeld, dat het niet anders kan of de belangen zijn groot. Van der Sar heeft een zooitje gemaakt van de onderhandelingen met Julian Ward... o nee, Ward wilde niet vanwege privéomstandigheden. Laat me niet lachen, zo'n journalist (Driessen) zuigt dat verhaal gewoon uit zijn duim.

Al die belachelijke meningen van analisten, schei uit, zeg. Ze gaan lekker los, het is genieten voor hen als het minder gaat met Ajax. Jammer genoeg papegaaien de supporters zulke lui na. Een jaar geleden was alles nog hosannah en nu? :1evil.gif:


We gaan nog beleven dat Heitinga blijft zitten omdat iedereen hem zo'n aardige jongen vindt.

Zo, dat moest ik even kwijt. :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
Bij De Telegraaf doen zelfs in goede tijden de feiten er niet altijd toe, hoewel ze in sommige observaties wel eens gelijk hebben. Verder is de huidige situatie natuurlijk zo voorspelbaar als wat, weet je hoe kut sommige media het vindt om 4 jaar positief over sportieve ontwikkelingen te schrijven bij Ajax? Sjoerd Mossou van het AD schrijft ineens 4 keer zoveel artikelen om de malaise maar te benadrukken. Maar wij - Ajaxsupporters - horen van oudsher onze club kritisch te volgen, ook in slechte tijden de vinger op de zere plek te leggen. Niet alle kritiek uit het raam te gooien omdat de media tegen ons is zoals elders gebeurt, maar kritisch het kaf van het koren te scheiden in de observaties.
Laten we blij zijn dat we niet in een situatie is zoals bij PSV waarin een RvN vrolijk kan doormodderen. We moeten kritisch zijn en onze standaarden niet verlagen! De club is een zooitje! Wat de reden is dat Ward niet komt is ondergeschikt aan het gegeven dat Van der Sar al meer dan een jaar niet levert in het aanstellen van een opvolger van Overmars! Sowieso ligt de fout bij hem
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Cluijffert » zo apr 02, 2023 1:26 pm

Yopii schreef:
za apr 01, 2023 4:55 pm


Een jaar geleden was alles nog hosannah en nu? :1evil.gif:


We gaan nog beleven dat Heitinga blijft zitten omdat iedereen hem zo'n aardige jongen vindt.

Nee, een jaar geleden werd de puinhoop nog gemaskeerd door een veel betere selectie (opgebouwd door anderen dan dit management), dito resultaten en een dominante trainer/coach.

En hopelijk blijken de resultaten toch onvoldoende om ervoor te zorgen dat Heitinga voor zijn diensten te bedanken en een echte vakman aan te stellen. Maar ja, met het huidige machtsvacuüm en een AD die niet de enige conclusie trekt die resteert, is de kans daarop erg klein.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » zo apr 02, 2023 1:27 pm

Mano schreef:
zo apr 02, 2023 12:57 pm
Los van alle achterklap,

We hebben nog steeds geen TD en die shitshow duurt inmiddels dik een jaar
Uiteindelijk hangt zo'n sollicitatieprocedure af van het resultaat. Beter met uitstel een topper binnenhalen dan slagvaardig de verkeerde.

Verder was het track record van Overmars ook weer niet zo goed. Het grootste probleem is dat we geen behoorlijke trainer hebben. Zelfs met alle tekortkomingen valt meer uit de huidige selectie te halen dan nu gebeurt. Alles valt en staat met de resultaten op het veld. Het zal best dat Van der Sar weifelend optreedt, maar winnen we daardoor niet van GAE? :confused.gif:

Bij Ajax ligt de lat hoog. Op het moment dat het niet loopt, breekt de pl**** uit. Op dit moment zie je duidelijk het verschil met PSV. Daar blijft het rustig, terwijl het daar niet beter gaat dan bij ons. En voor de duidelijkheid: ze hebben daar een TD én een gewezen TD die nu AD is. Alle functies zijn daar bezet en toch loopt het niet.

Plaats reactie