Opvolger Johnny Heitinga

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Ajax aankomend seizoen gaan leiden als hoofdtrainer

Heitinga zelf
1
7%
Bosz
3
20%
Jans
0
Geen stemmen
Hjulmand
0
Geen stemmen
Labadia
0
Geen stemmen
Nagelsmann
3
20%
Van Gaal
0
Geen stemmen
Slot
1
7%
Reiziger
0
Geen stemmen
Vos
0
Geen stemmen
Pascal Jansen
2
13%
Jesse Marsch
1
7%
Zidane
0
Geen stemmen
Hasenhuttl
0
Geen stemmen
Sampaoili
0
Geen stemmen
Bielsa
0
Geen stemmen
Gallardo
0
Geen stemmen
Low
0
Geen stemmen
Advocaat
0
Geen stemmen
Meulensteen
0
Geen stemmen
Van T Schip
0
Geen stemmen
De Boer
1
7%
Luis Enrique
3
20%
Conte
0
Geen stemmen
Brendan Rodgers
0
Geen stemmen
Benitez
0
Geen stemmen
Villas Boas
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 15

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door LucaS » do jun 01, 2023 8:36 pm

Na diepgravend journalistiek onderzoek is Driesen eruit. Lees hier exclusief en breaking wie de nieuwe trainer van Ajax wordt!

https://www.msn.com/nl-nl/sport/other/d ... 720be&ei=9
I think I lost my fucking headache

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » do jun 01, 2023 9:19 pm

LucaS schreef:Na diepgravend journalistiek onderzoek is Driesen eruit. Lees hier exclusief en breaking wie de nieuwe trainer van Ajax wordt!

https://www.msn.com/nl-nl/sport/other/d ... 720be&ei=9
Geweldig
Die man is journalist en gist alsof z’n leven er vanaf hangt. Draait wekelijks van mening en dat Ajax DNA gelul word ik ook doodmoe van.

ETH had geen dag bij Ajax gespeeld en speelde meer op Ajax wijze dan fdb,en John Heitinga bij elkaar.
Wat een gezwam
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door columbus » do jun 01, 2023 9:43 pm

Als Driessen het zegt dat wordt hij het niet… Ze spartelen allemaal aardig over elkaar heen. En allemaal lijken ze het vooral van gissen moeten hebben en weten ze helemaal niets. Heerlijk.

Als Knutsen inderdaad kandidaat is dat wel verrassend. Bovendien zou het een giga gok zijn. En heel enthousiast word ik er niet af, al zeg ik gelijk dat ik die man niet goed ken. Maar wie wel? Sprak een maatje van me die in Noorwegen woont en ook snapt de interesse niet zo. Sloeg onlangs een aanbieding van Rosenborg af, toch de grootste club van Noorwegen. Bodo is een kleine club zonder grote druk en stress van het ‘moeten’. Voor hem zou een tussenstap naar een iets grotere club logischer zijn dan blanco in Ajax stappen waar het bestuurlijk en qua voetbal een drama is.

Ben benieuwd wie er uit de koker gaat komen. Wie weet wel Nagelsmann

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 01, 2023 11:16 pm

Andriy Demchenko schreef:
wo mei 31, 2023 8:47 pm
Liberty schreef:
wo mei 31, 2023 1:28 pm
Ik heb het idee dat men bij Ajax ook twijfelt. Dat Bosz de optie wordt wanneer er niets beters te krijgen is.
Bosz is gewoon vrij en heeft meerdere keren aangegeven terug te willen keren. Dus of Van der Sar hield dit tegen of men twijfelt aan Bosz.
Bosz gaat voor 80% zeker naar psv helaas.
Maak er maar 95% van trouwens, wordt zeer binnenkort wel bekend.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door WP_Legend » vr jun 02, 2023 9:33 am

als ik dingen over Knutsen lees dan is dat wel interessant...
When Kjetil Knutsen was appointed as head coach of FK Bodo/Glimt, the club finished only 11th, and this was due to the system he employed. Knutsen prefers a system that encourages high pressing and is attack-minded, much like Jurgen Klopp’s Gegenpressing. Knutsen’s style was simple: win the ball as quickly as possible, press the opponents in their half and make the field as wide as possible. And while the system may be deployed heavily in the top leagues, it is hard to find the personnel to do so in a league like Eliteserien (Norwegian First Division).

Hence it took an entire season for the team to acclimatise to Knutsen’s demands. But when it did, FK Bodo/Glimt became unstoppable. In the following season, they broke the record for most points, most wins, most home wins, most away wins, most goals and the best goal difference in the league’s history.

The successful implementation of such a deeply tactical system in the Norwegian league was nothing short of a miracle. In defence, the team resorted to a 4-1-4-1 system to ensure they didn’t get pushed back in their half.

However, they were so dominating that they rarely got pinned in their half. In attack, Knutsen’s philosophy is to create overloads, especially on the wings. The teams make multiple passing triangles. Players always show for the ball and every player on the ball has two passing options at all times. So, they just outpassed their opponents much like Barcelona did with their famed tiki-taka system.

The team’s star was Jens Petter Hauge, who scored 35 goals and had 30 assists in 117 games. Other important players were midfielder Hakon Evjen and winger Philip Zinckernagel. However, what made Knutsen different was his strong emphasis on mental toughness. Knutsen appointed Bjorn Mannsverk, a former Norwegian air force pilot, as a mental health coach to ensure this. Knutsen’s emphasis was that his players should be psychologically in top form. Under him, FK Bodo/Glimt were among the smartest run teams in Europe.

These military-style drills under Mannsverk are why the team executed brilliant results such as Roma’s thrashing, back-to-back titles, and Conference League quarter-final run.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Yopii » vr jun 02, 2023 11:02 am

However, what made Knutsen different was his strong emphasis on mental toughness. Knutsen appointed Bjorn Mannsverk, a former Norwegian air force pilot, as a mental health coach to ensure this. Knutsen’s emphasis was that his players should be psychologically in top form.
Dat zal onze watjes leren, haha.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door WP_Legend » vr jun 02, 2023 11:46 am

Rensch en Timber kunnen wel wat gebruiken...

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Yopii » vr jun 02, 2023 11:51 am


Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » vr jun 02, 2023 11:52 am

columbus schreef:
do jun 01, 2023 9:43 pm
Als Knutsen inderdaad kandidaat is dat wel verrassend. Bovendien zou het een giga gok zijn. En heel enthousiast word ik er niet af, al zeg ik gelijk dat ik die man niet goed ken. Maar wie wel? Sprak een maatje van me die in Noorwegen woont en ook snapt de interesse niet zo. Sloeg onlangs een aanbieding van Rosenborg af, toch de grootste club van Noorwegen. Bodo is een kleine club zonder grote druk en stress van het ‘moeten’. Voor hem zou een tussenstap naar een iets grotere club logischer zijn dan blanco in Ajax stappen waar het bestuurlijk en qua voetbal een drama is.
Ik denk dat de stap van Knudsen naar Ajax juist een goede is.
Rosenborg, dat is dezelfde competitie waarin hij al 2x kampioen werd (en nu wederom eerste staat)
Wat brengt Rosenborg hem dan in deze competitie? :confused.gif:

Ajax heeft druk en moet kampioen worden, dus dat is nieuw voor hem maar de competitie is maar iets beter dan die van Noorwegen i.t.t. Duitsland, Engeland, Spanje of Italië.

De kans dat hij met Ajax kampioen wordt is groot. Aangezien wij altijd top 3 zijn.
Als hij nogmaals 2 kampioenschappen op zijn naam kan zetten met Ajax, is de stap naar Engeland beter en makkelijker en heeft hij meer naam voor zichzelf gemaakt.

Dus vanuit hem snap ik het.

als ik lees hoe hij wil spelen etc, ben ik wel enthousiast.

Ik word juist bang voor dat gehype van Petertje Bosz die zelfs openlijk solliciteert.
Hij heeft na de EL finale niets meer bewezen en schijnbaar ook niets geleerd. Hij maakt nog steeds dezelfde fouten.
Hij stond op Mislintat short list maar dat was toen hij net de finale gehaald had met Ajax. Nu 4 jaar verder vraag ik mij af of hij nog op die shortlist staat.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » vr jun 02, 2023 11:54 am

Yopii schreef:
vr jun 02, 2023 11:51 am
https://www.ajaxshowtime.com/videoberic ... boer-hoort

Nee man, dat is niet gek... :excited.gif:
Valentijn heeft geen bronnen maar die ouwe gek nog veel minder.
Die kijkt naar de kijkcijfers en denkt: Ooh die moeten omhoog, laat ik wat geks zeggen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » vr jun 02, 2023 11:58 am

Yopii schreef:
vr jun 02, 2023 11:02 am
However, what made Knutsen different was his strong emphasis on mental toughness. Knutsen appointed Bjorn Mannsverk, a former Norwegian air force pilot, as a mental health coach to ensure this. Knutsen’s emphasis was that his players should be psychologically in top form.
Dat zal onze watjes leren, haha.
Los van zijn speelstijl is dat ook waar EtH sterk in uitblonk.
Keihard op de discipline zitten en dan gaat het lopen.

Geldt ook voor LvG.
(en ik vermoed ook voor Klopp en Guardiola)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Andriy Demchenko » vr jun 02, 2023 12:13 pm

Mano schreef:
vr jun 02, 2023 11:58 am
Yopii schreef:
vr jun 02, 2023 11:02 am
However, what made Knutsen different was his strong emphasis on mental toughness. Knutsen appointed Bjorn Mannsverk, a former Norwegian air force pilot, as a mental health coach to ensure this. Knutsen’s emphasis was that his players should be psychologically in top form.
Dat zal onze watjes leren, haha.
Los van zijn speelstijl is dat ook waar EtH sterk in uitblonk.
Keihard op de discipline zitten en dan gaat het lopen.

Geldt ook voor LvG.
(en ik vermoed ook voor Klopp en Guardiola)
Dat moet ook geaccepteerd worden, Gertjan Verbeek probeerde dat ook maar was zo'n hork dat hij op veel plekken snel de spelersgroep tegen zich kreeg. Ten Hag en Van Gaal hebben ook een heel menselijke kant. Bij Ten Hag vond ik bijvoorbeeld briljant dat hij na een wanprestatie een lange afstand hardlopen als straf had georganiseerd, alleen hij liet alleen de spelers lopen maar liep zelf ook mee. Daarmee gaf hij aan ook zelf verantwoordelijkheid te nemen voor zijn fouten. Daarmee won hij ook de spelers voor zich. Iemand die gepassioneerd is en een vakidioot is die alles doet om beter te worden en heel veel arbeid verzet dwingt al gauw respect af bij spelers, ook hebben ze niet dezelfde muzieksmaak of kledingkeuze.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Jöhnk » vr jun 02, 2023 12:37 pm

Er waren bij Feyenoord toen te veel spelers die sowieso geen zin hadden in de aanpak van Verbeek.
Mano schreef:
vr jun 02, 2023 11:54 am
Yopii schreef:
vr jun 02, 2023 11:51 am
https://www.ajaxshowtime.com/videoberic ... boer-hoort

Nee man, dat is niet gek... :excited.gif:
Valentijn heeft geen bronnen maar die ouwe gek nog veel minder.
Die kijkt naar de kijkcijfers en denkt: Ooh die moeten omhoog, laat ik wat geks zeggen
Johan Derksen vindt het niet per se een probleem als het slecht gaat met Ajax. Ik neem aan dat jullie dat ook al was opgevallen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door mattie » vr jun 02, 2023 1:13 pm

Andriy Demchenko schreef:
do jun 01, 2023 11:16 pm
Andriy Demchenko schreef:
wo mei 31, 2023 8:47 pm
Liberty schreef:
wo mei 31, 2023 1:28 pm
Ik heb het idee dat men bij Ajax ook twijfelt. Dat Bosz de optie wordt wanneer er niets beters te krijgen is.
Bosz is gewoon vrij en heeft meerdere keren aangegeven terug te willen keren. Dus of Van der Sar hield dit tegen of men twijfelt aan Bosz.
Bosz gaat voor 80% zeker naar psv helaas.
Maak er maar 95% van trouwens, wordt zeer binnenkort wel bekend.
Link ?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » zo jun 04, 2023 9:20 am

Bosz in gesprek met psv, volgens Eindhovens dagblad.

Prima! Ik wil hem niet bij Ajax.
Van de 7 clubs heeft alleen bij Ajax gepresteerd met een EL finale.

Ik heb ook het idee dat zijn idee over voetbal inmiddels al is ingehaald. Dat hoog druk zetten etc wordt inmiddels overal uitgevoerd alleen met enige beleid. Dus niet structureel. Fases van wedstrijden. Ik denk dat hij het te ver doorvoert.

Denk dat zo’n Knudsen er zuiniger mee omgaat


We gaan het ervaren. Maar psv (eeuwenoude counterclub) gaat met kamikaze Peter in zee.
Benieuwd naar die combi
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Marillion » zo jun 04, 2023 9:31 am

Dat zou bij PSV op een bepaalde manier een vervolg zijn van de eerdere keuze voor Schmidt.

Maar inderdaad, collectief druk zetten. Snel de bal veroveren. Dat zijn zaken die menig trainer inmiddels graag ziet. Het staat of valt voor een deel uiteraard wel bij de kwaliteiten van je spelers. Daar gaat het nogal eens mis.

Of Ajax voor Knudsen gaat moet natuurlijk nog even blijken. Dan zal vooral de vraag zijn of hij op dezelfde manier kan werken als in Noorwegen. En wat als het in het begin even tegenzit? Met die druk krijgen beide clubs en trainers te maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Jinne » zo jun 04, 2023 9:45 am

Het is Knutsen met een t. Dan kan de verbastering Knudde ook minder snel gemaakt worden. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door zeux » zo jun 04, 2023 10:09 am

Mano schreef:
zo jun 04, 2023 9:20 am
Bosz in gesprek met psv, volgens Eindhovens dagblad.

Prima! Ik wil hem niet bij Ajax.
Van de 7 clubs heeft alleen bij Ajax gepresteerd met een EL finale.

Ik heb ook het idee dat zijn idee over voetbal inmiddels al is ingehaald. Dat hoog druk zetten etc wordt inmiddels overal uitgevoerd alleen met enige beleid. Dus niet structureel. Fases van wedstrijden. Ik denk dat hij het te ver doorvoert.

Denk dat zo’n Knudsen er zuiniger mee omgaat


We gaan het ervaren. Maar psv (eeuwenoude counterclub) gaat met kamikaze Peter in zee.
Benieuwd naar die combi
Hmmm, not sure. Ik ben er niet gerust op.

Dat hij het na Ajax niet in Duitsland en Frankrijk heeft kunnen laten zien, zegt mij niets. Competities zijn appels, peren en ananassen.
Misschien is hij wel net wat groter dan een servet, maar veel te klein voor een tafellaken. En kan hij dus op eredivisie-niveau prima presteren.
Zo gaat het ook met spelers. De top in Amsterdam, waardeloos in Londen, Manchester, München, Parijs, Barcelona of Milaan.

Het is een slimme coach, met een duidelijk plan en inmiddels veel vlieguren (ook internationaal). Hij presteerde bij Ajax volgens mij ook vòòrdat salarisplafond werd losgelaten en buiten de kelder van de transfermarkt werd geshopt.

Het zou zomaar kunnen dat ze er in Eindhoven genoeg plezier van gaan hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Andriy Demchenko » zo jun 04, 2023 10:30 am

mattie schreef:
vr jun 02, 2023 1:13 pm
Andriy Demchenko schreef:
do jun 01, 2023 11:16 pm
Andriy Demchenko schreef:
wo mei 31, 2023 8:47 pm


Bosz gaat voor 80% zeker naar psv helaas.
Maak er maar 95% van trouwens, wordt zeer binnenkort wel bekend.
Link ?
Ken wat mensen in de zaakwaarnemerscircuit persoonlijk. Maar anyway de media is altijd een paar dagen trager; https://www.nu.nl/voetbal/6266495/psv-w ... ainer.html
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » zo jun 04, 2023 10:36 am

Hij is voor mij wel een optie alleen niet mijn no.1
Ik vind het wel een pedant mannetje.

Dus misschien laat ik dat ook wel meewegen in mijn voorkeur

Maar ik laat me graag verrassen met de keuze van Mislintat. Heb wel het idee dat hij er goed over nadenkt. Wat geen garantie is voor ook daadwerkelijk een goeie keuze
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Nihad » zo jun 04, 2023 2:46 pm

Ik ben een beetje klaar met Peter Bosz. Iedereen en alles pusht hem als kandidaat voor Ajax alsof het als ware een reïncarnatie is van de Heilige Maagd Maria, Jezus Christus en Johan Cruijff is. Vreselijk vermoeiend.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » zo jun 04, 2023 3:51 pm

Nihad schreef:
zo jun 04, 2023 2:46 pm
Ik ben een beetje klaar met Peter Bosz. Iedereen en alles pusht hem als kandidaat voor Ajax alsof het als ware een reïncarnatie is van de Heilige Maagd Maria, Jezus Christus en Johan Cruijff is. Vreselijk vermoeiend.
Ja en nu hij wellicht naar PSV gaat, is iedereen bang dat we de heilige graal zijn vergeten binnen te halen.
Vermoeiend inderdaad.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door columbus » zo jun 04, 2023 3:52 pm

Daar kan Bosz verder niet zoveel aan doen toch? Maar snap wat je bedoelt, hoop dat Ajax snel iemand aanstelt

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jun 04, 2023 4:24 pm

Een nieuwe trainer lijkt mij topprioriteit, al was het maar voor overleg met de TD over de selectie voor komend seizoen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Jöhnk » zo jun 04, 2023 4:44 pm

columbus schreef:
zo jun 04, 2023 3:52 pm
Daar kan Bosz verder niet zoveel aan doen toch? Maar snap wat je bedoelt, hoop dat Ajax snel iemand aanstelt
https://speld.nl/2023/04/11/peter-bosz- ... ag-bellen/

Plaats reactie