Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di aug 01, 2023 12:59 pm

Lionel schreef:
di aug 01, 2023 12:41 pm
Tuurlijk, ik heb ergens aangegeven dat twee salarissen het probleem zijn :excited.gif:

@ Zeux:

Iedereen wil hier dat Ajax de Europese top bestormd. Ik denk alleen niet dat het klakkeloos uitdelen van miljoenensalarissen, miljoenenbonussen en je laten verkrachten door makelaars of zogenaamde sterspelers de manier is naar de top.

Ik ben ook helemaal geen voorstander van het uitsluiten van regio’s. Of het uitsluiten van aankopen. Of spelers in een bepaalde leeftijdsklasse. Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat je wel een keer een speler aantrekt voor veel geld. En dat je die individuele speler goed beloond.

Ik denk niet in hokjes of 25-stappenplannen. Ik denk alleen dat de manier het de afgelopen jaren gegaan is, niet de bedoeling kan zijn geweest.

Jij scheert de gehele periode 16-22 over één kam terwijl ik toch echt wel verschil zie in beleid gedurende die jaren.

Als je, en mijn mening is zeker geen feit, niet inziet dat het beleid van pakweg de laatste drie jaar, niet de manier is om aan te haken bij Europese (sub)top dan verschillen we van mening. Wat natuurlijk helemaal prima is. Maar verdraai mijn woorden aub niet! Dank
Jij stelt dat de problemen van de laatste 'jaren' zijn en al voor 2022 begonnen. Vervolgens vraag ik je dat concreet te maken: wie precies? Dan kom je met vijf namen. Uiteindelijk blijven daar twee van over die 'problematisch' zijn. Vandaar mijn conclusie.

Verder eens met je post.
Met als kanttekening dat ik niet in de Europese 'top' geloof als een haalbaar streven. Kwalificeren voor CL, de poule overleven en in exceptionele jaren een paar ronden verder komen, maar in ieder geval derde kunnen worden en nog wat rondes EL meepakken. Dat zie ik als realistisch streven en dat is volgens mij wat de periode 16/22 ook laat zien (ex 'rampjaar' 2017).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di aug 01, 2023 1:04 pm

Yopii schreef:
di aug 01, 2023 12:58 pm
Over het 'acteren' van Overmars weten we natuurlijk wel iets, waardoor het 'narratief' niet geheel onvoorspelbaar is.

Overmars wilde Bergwijn halen, Lenderink ging ervoor liggen. In de winter was Bergwijn al boven de dertig miljoen. Had Overmars zo 'geacteerd' als Hamstelaar? Waarschijnlijk wel.
Brobbey: Overmars hield constant contact, dat heeft Brobbey zelf aangegeven. Had Overmars Brobbey teruggehaald? Vast, er was immers geld binnengekomen.

Dan zitten we al halverwege die honderd miljoen die is verpatst.

Wijndal: ongetwijfeld.

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... d-dat-zegt

Bassey was waarschijnlijk géén speerpunt van Overmars, want die viel pas echt op in de beruchte finale.
Grillitsch: niet zo'n heel lastige deal, waarschijnlijk een goedmakertje voor Schreuder.
Ocampos: ongetwijfeld aangeboden.
Sanchez: weer een pareltje van onze scouting
Lucca: zoveelste breekijzer, werkt eigenlijk nooit.

Grillitsch en Lucca konden we relatief snel weer kwijt, dat moet erbij worden vermeld. Daar zat het risico niet.
Je weet helemaal niets.

Het is speculatie. Niets meer, niets minder.

En gezien jouw 'agenda' gaat de speculatie de negatieve kant op. Maar je weet dus helemaal niets. Ik ook niet. Overmars zal het weten. Misschien Sar en wat RvC-mensen. Maar ook dan geldt: Overmars was een half jaar weg toen al die contracten werden afgesloten. De realiteit van toen geldt. Op dat moment acteer je wel of niet. En dan zijn er ook weer andere parameters.

Jouw speculatie past in jouw narratief. That's it.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » di aug 01, 2023 1:13 pm

Ha, nu weer een 'agenda'. En niet te vergeten 'speculatie die past in mijn 'narratief' :smallgrin.gif:

Dan nog meer speculatie van mijn kant, natuurlijk nergens op gebaseerd :hypocrite.gif: : makelaars liepen bij Overmars de deur plat. Ze vulden hun zakken omdat Overmars op hun adviezen af ging. Zo kregen we een aantal goede spelers binnen, maar ook bagger als de Jurist, Orejuela, enz. Gouden tijden voor de Esseltjes en vakgenoten: de miljoenen vlogen de deur uit bij Ajax.

Hoe ik dat weet? Die zaakwaarnemers klagen nu steen en been. Die rare Mof wil niet luisteren. Dat waren ze anders gewend. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di aug 01, 2023 2:24 pm

Yopii schreef:
di aug 01, 2023 1:13 pm
Ha, nu weer een 'agenda'. En niet te vergeten 'speculatie die past in mijn 'narratief' :smallgrin.gif:

Dan nog meer speculatie van mijn kant, natuurlijk nergens op gebaseerd :hypocrite.gif: : makelaars liepen bij Overmars de deur plat. Ze vulden hun zakken omdat Overmars op hun adviezen af ging. Zo kregen we een aantal goede spelers binnen, maar ook bagger als de Jurist, Orejuela, enz. Gouden tijden voor de Esseltjes en vakgenoten: de miljoenen vlogen de deur uit bij Ajax.

Hoe ik dat weet? Die zaakwaarnemers klagen nu steen en been. Die rare Mof wil niet luisteren. Dat waren ze anders gewend. :smallgrin.gif:
Precies dit soort posts geven je houding perfect weer.

Het is niet alleen speculatie. Het is speculatie vanuit (voorgeprogrammeerd) sjagrijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » di aug 01, 2023 2:39 pm

Ajax tussen 2017 en 2022 Nederlands kampioen makelaarskosten


BRON VOETBAL INTERNATIONAL

Ajax heeft de afgelopen vijf jaar ruim 75 miljoen euro uitgegeven aan spelersmakelaars, zo stelt Voetbal International. De Amsterdammers voeren daarmee, niet verrassend, de lijst met Nederlandse clubs aan. Sterker nog, Ajax gaf in zijn eentje tussen 2017 en 2022 meer uit aan spelersmakelaars dan alle andere Nederlandse profclubs bij elkaar.

De genoemde kosten worden berekend over twee mogelijke vormen van inkomsten voor zaakwaarnemers. Die pakken veelal commissie over het jaarsalaris van de speler dat ze begeleiden, vaak zo'n vijf tot tien procent, aldus Voetbal International. Daarbij krijgen de meeste zaakwaarnemers ook een commissie over de transfersom van hun speler, vaak een percentage van het bedrag, wat vrij in te vullen was.

In de cijfers die Voetbal International deelt zijn niet alle transfers van afgelopen zomer meegenomen. De berekening is gemaakt tot en met het seizoen 2021/22, waardoor onder meer de grote uitgaande transfers van Antony en Martínez bijvoorbeeld niet meegerekend zijn. Ook de vermeende rol die Milos Malenovic afgelopen zomer zou hebben gespeeld in Ajax' transferbeleid en het geld dat hij daarmee zou hebben verdiend, zitten niet inbegrepen in het bedrag van 75 miljoen.
Dan is het niet raar dat zaakwaarnemers de pest in hebben als het anders gaat.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di aug 01, 2023 2:47 pm

Fake News, Yopi :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » di aug 01, 2023 3:07 pm

Haha, Lionel, je ziet het pas als je het door hebt.


Je hoeft geen detective te zijn om te volgen hoe het ging bij transfers van Overmars. Een makelaarskantoor (Van Kooperen, bijvoorbeeld) heeft contacten in Mexico. Alvarez/Sanchez wordt aangeboden bij Ajax. De speler in kwestie laat zich daarbij vertegenwoordigen door dat makelaarskantoor.
Sanchez doorstaat keuring, rechtsback straks terug naar Mexico voor werkvergunning'

BRON DE TELEGRAAF

Jorge Sanchez (24) ondertekent naar verluidt dinsdag zijn contract bij Ajax. De Mexicaan zal dan tot de zomer van 2027 onder contract staan bij de Amsterdamse club, zo meldt De Telegraaf. De rechtsback komt over voor vijf miljoen euro vast, maximaal een half miljoen euro aan bonussen en een percentage doorverkoop.

Maandag doorstond Sanchez de medische keuring, waarna hij in zijn hotel wachtte op de afronding van het papierwerk. Later op de avond ging Sanchez met zijn zaakwaarnemers Eduardo Hernandez en Fulco van Kooperen uiteten. Tijdens dat diner schoof ook Ajax-middenvelder Edson Álvarez aan. De landgenoot van Sanchez fungeerde de afgelopen dagen al als gids van de aanstaande Ajax-aanwinst en ging zelfs mee naar de medische keuring.
Lucratieve business: de makelaar eet van twee walletjes.

Zo ging het onder Overmars, zo ging het onder Hamstelaar.

Dan komt er een TD die het anders doet. Bad news...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di aug 01, 2023 3:20 pm

Conspiracy niveau 'wappie'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » di aug 01, 2023 3:37 pm

Agenda
Narratief
Conspiracy
speculatie
chagrijn
voorgeprogrammeerd
wappie

Andriy:
4. Stop met makelaars over te betalen. Ajax had hogere makelaarskosten dan Man Utd.
Ook niet waar, natuurlijk.

Wat ik schrijf is de enige logische verklaring voor het feit dat Ajax zich heeft 'versterkt' (eerder verzwakt) met zulke slechte spelers als de Jurist, Cassiera, Sanchez, Orejuela, enz.

Ook verklaart het waarom Nederlandse clubs vaak bij dezelfde spelers uitkomen. Aangeboden, simpel, en dan laten lekken dat de concurrentie ook 'belangstelling' heeft om druk op de zaak te zetten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di aug 01, 2023 4:00 pm

Yopii schreef:
di aug 01, 2023 3:37 pm
Agenda
Narratief
Conspiracy
speculatie
chagrijn
voorgeprogrammeerd
wappie
Je vergeet 'Waldorf én Statler ineen (in het kwadraat)'

Prima lijstje. Past je.

Iedere club haalt zwakke spelers. Iedere. Het ligt er alleen aan wat je daar mee wilt: alle lampen op die zwakke aankopen of het licht schijnen op de totaliteit van de resultaten. Jij kiest - niet verwonderlijk - voor het eerste. En de rest zet je wel heel erg graag in een diepe schaduw.

En het is ook de hedendaagse voetbalpraktijk dat er makelaar-sharks rond clubs hangen. Ik denk dat je daar weinig aan gaat veranderen. Soms betaal je teveel, soms sluit je door het netwerk juist een prima deal. It's a rough sea.

Het is natuurijk leuk om te denken dat Ajax soeverein is op de voetbalmarkt, alles kan eisen wat het wil (tot lage salarissen aan toe) en volledig kan dicteren hoe processen verlopen.
Het kan, natuurlijk, voet bij stuk houden en zo. Maar ik ben dan heel benieuwd waar het elftal over een paar jaar staat.

Dat laat onverlet dat je natuurlijk zo scherp mogelijk moet blijven letten op wat je doet. Ik zie dan tussen 16-22 veel meer prudentie dan in 22/23.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » di aug 01, 2023 4:13 pm

O ja, nog een paar scheldwoorden vergeten. :smallgrin.gif:
Het is natuurijk leuk om te denken dat Ajax soeverein is op de voetbalmarkt, alles kan eisen wat het wil (tot lage salarissen aan toe) en volledig kan dicteren hoe processen verlopen.
Dat denk ik niet, maar de betalingen van Ajax aan makelaars zijn excessief geweest.

Overmars heeft het probleem van de scouting nooit aangepakt, zoals hij wel meer heeft laten liggen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di aug 01, 2023 4:24 pm

Ondanks dat Overmars volgens jullie is 'uitgekleed' door makelaars en zijn selectie 'schots en scheef' in elkaar stak, is de post Overige Reserves binnen het Eigen Vermogen (de post waarin winst of verlies wordt 'opgevangen') in zijn 'regeerperiode' van minus 55 miljoen in 2012 naar plus 88 miljoen in 2022 gegaan, mét (eindelijk) weer plezierig voetbal op de mat én resultaten, zowel nationaal als internationaal.

Maar oh oh wat was het vreselijk onder Overmars...
Dat is het alleen als je het totaalplaatje niet bekijkt, maar louter je zaklampje wilt schijnen op de dingen die fout gingen.

Nogmaals: iedereen maakt fouten. Dus als dat je 'mentaliteit' is - je zaklampje allèèn op de negatieve dingen schijnen - kun je iedereen afkraken. Cheap. (nog één voor je bingolijst)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door wimpey » di aug 01, 2023 4:29 pm

Yopii schreef:
di aug 01, 2023 4:13 pm
O ja, nog een paar scheldwoorden vergeten. :smallgrin.gif:
Je speelt met :onfire.gif: Voor je het weet sta je ook in z’n hitparade! Je bent niet volgzaam!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di aug 01, 2023 4:29 pm

Kijk nou even aan welke transfers Ajax het meeste heeft verdiend:

- Frenkie
- De Ligt
- Donny
- Martinez
- Antony

Denk dat dit lijstje genoeg zegt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di aug 01, 2023 4:41 pm

Lionel schreef:
di aug 01, 2023 4:29 pm
Kijk nou even aan welke transfers Ajax het meeste heeft verdiend:

- Frenkie
- De Ligt
- Donny
- Martinez
- Antony

Denk dat dit lijstje genoeg zegt.
Ziyech: 11m -> 40m (20/21)
Sanchez: 5.5m -> 42m (17/18)
Haller: 22.5m -> 31m (22/23)

Te selectief lijstje dus.

Is Tadic een 'bust', omdat 'we er niet op hebben verdiend'?
Ik kijk graag naar het totaalplaatje. Winst- en verlies op aan-/verkoop is maar één aspect.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di aug 01, 2023 4:46 pm

zeux schreef:
di aug 01, 2023 4:41 pm
Lionel schreef:
di aug 01, 2023 4:29 pm
Kijk nou even aan welke transfers Ajax het meeste heeft verdiend:

- Frenkie
- De Ligt
- Donny
- Martinez
- Antony

Denk dat dit lijstje genoeg zegt.
Ziyech: 11m -> 40m (20/21)
Sanchez: 5.5m -> 42m (17/18)
Haller: 22.5m -> 31m (22/23)

Te selectief lijstje dus.

Is Tadic een 'bust', omdat 'we er niet op hebben verdiend'?
Ik kijk graag naar het totaalplaatje. Winst- en verlies op aan-/verkoop is maar één aspect.
Sanchez maakt juist mijn punt. Ziyech ook.

Haller dan weer niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di aug 01, 2023 4:48 pm

Lionel schreef:
di aug 01, 2023 4:46 pm
zeux schreef:
di aug 01, 2023 4:41 pm
Lionel schreef:
di aug 01, 2023 4:29 pm
Kijk nou even aan welke transfers Ajax het meeste heeft verdiend:

- Frenkie
- De Ligt
- Donny
- Martinez
- Antony

Denk dat dit lijstje genoeg zegt.
Ziyech: 11m -> 40m (20/21)
Sanchez: 5.5m -> 42m (17/18)
Haller: 22.5m -> 31m (22/23)

Te selectief lijstje dus.

Is Tadic een 'bust', omdat 'we er niet op hebben verdiend'?
Ik kijk graag naar het totaalplaatje. Winst- en verlies op aan-/verkoop is maar één aspect.
Sanchez maakt juist mijn punt. Ziyech ook.

Haller dan weer niet.
Dan begrijp ik je punt blijkbaar niet. Wat is je punt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » di aug 01, 2023 4:50 pm

zeux schreef:
di aug 01, 2023 4:00 pm
Dat laat onverlet dat je natuurlijk zo scherp mogelijk moet blijven letten op wat je doet. Ik zie dan tussen 16-22 veel meer prudentie dan in 22/23.
Ik zie een variant van hetzelfde.

Overmars zat op het laatst op het verkeerde spoor. Dat is het punt. Niet dat hij het over het geheel genomen slecht heeft gedaan.

Het komt eruit voort dat men krampachtig aan het succes wilde vasthouden.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » di aug 01, 2023 4:53 pm

Jöhnk schreef:
di aug 01, 2023 4:50 pm
zeux schreef:
di aug 01, 2023 4:00 pm
Dat laat onverlet dat je natuurlijk zo scherp mogelijk moet blijven letten op wat je doet. Ik zie dan tussen 16-22 veel meer prudentie dan in 22/23.
Ik zie een variant van hetzelfde.

Overmars zat op het laatst op het verkeerde spoor. Dat is het punt. Niet dat hij het over het geheel genomen slecht heeft gedaan.

Het komt eruit voort dat men krampachtig aan het succes wilde vasthouden.
Het begin was matig, het middendeel succesvol en op het einde ging het mis.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » di aug 01, 2023 4:53 pm

Van Romano

EXCLUSIVE: Ajax are set to hijack West Ham deal to sign Manchester City top talent Carlos Borges, here we go! 🚨⚪️🔴 #Ajax

Verbal agreement in place, player will be in Amsterdam for medical tests soon as sources close to Ajax confirm.

West Ham, close but Ajax hijacked the deal.

https://twitter.com/FabrizioRomano/stat ... c3eWA&s=19
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Yopii » di aug 01, 2023 4:56 pm

Interessant. Dank voor het plaatsen, Luuk! :biggthumpup.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Neefkens » di aug 01, 2023 4:57 pm

Zie betrouwbaar transfernieuws.
Ik was net wat sneller Luuk. Dat wij “ouwetjes” nu de snelsten zijn….😎

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » di aug 01, 2023 5:06 pm

Bijna 60 Neef. Pffff

Ik zag het. In mijn oude enthousiasme snelheid boven zorgvuldigheid.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door zeux » di aug 01, 2023 5:07 pm

Jöhnk schreef:
di aug 01, 2023 4:50 pm
zeux schreef:
di aug 01, 2023 4:00 pm
Dat laat onverlet dat je natuurlijk zo scherp mogelijk moet blijven letten op wat je doet. Ik zie dan tussen 16-22 veel meer prudentie dan in 22/23.
Ik zie een variant van hetzelfde.

Overmars zat op het laatst op het verkeerde spoor. Dat is het punt. Niet dat hij het over het geheel genomen slecht heeft gedaan.

Het komt eruit voort dat men krampachtig aan het succes wilde vasthouden.
De laatste 'grote' aankopen van Overmars zijn Daramy (12m) en Berghuis (5.5m). Hoezo zie jij dan een voorbode van 22/23 met Bergwijn (31.25m, Bassey 23m, Brobbey 16.35m, Wijndal 10m, Kaplan 9.5m, Rulli 8m, Conceizao 5m en Jorge Sanchez 5m)?

Als je de lijst 'grote aankopen' bekijkt (5m+) dan zie je volgens mij een enorme trendbreuk in 22/23 ten opzichte van 16/22.
Zoals al paar keer gememoreerd kocht Overmars nooit meer dan 2 of 3 spelers boven de 10m (waarvan in de hele periode va '16-'22 er maar één boven de 20m uitkwam: Haller met 22.5m).
In 22/23 waren het er vier, waarvan één boven de 20m en één boven de 30m.

Overmars kocht alleen in 18/19 en in 19/20 5 spelers van 5m+, daarvoor en daarna altijd minder.
In 22/23 werden 8 spelers van 5m+ gekocht.

Ik zie dus bij Overmars veel meer terughoudendheid.
En niet de 'voorschaduw' van 22/23.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Neefkens » di aug 01, 2023 5:32 pm

LucaS schreef:
di aug 01, 2023 5:06 pm
Bijna 60 Neef. Pffff

Ik zag het. In mijn oude enthousiasme snelheid boven zorgvuldigheid.
Ik win het van je…😎
Maar ach, “age is a state of mind””.

Plaats reactie