Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sven Mislintat

Bericht door Trab » wo sep 27, 2023 8:21 pm

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo sep 27, 2023 7:07 pm
Ze willen stiekem Steijn ook wel kwijt, maar eerst even de rest. Nu gaan we het frame krijgen dat Steijn er met deze “rampzalige selectie van Mislintat” ook niks aan kan doen.
We gaan zien of de volgende er met Akpom, Avila, Boomen ec wel wat van maakt.
Haha. Keep on dreaming. Er is er geen een bij van het nivo Timber, Alvarez, Tadic, Kudus. Zelfs nivo Klaassen is het niet. 115 miljoen uitgegeven en we spelen met Taylor op 10 die nooit scoort en Berghuis als rechtsbuiten. Expected goals is zelden zo laag geweest. 0,2 iedere wedstrijd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sven Mislintat

Bericht door Trab » wo sep 27, 2023 8:22 pm

Maar blijf hem vooral lekker verdedigen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » wo sep 27, 2023 8:38 pm

wimpey schreef:
wo sep 27, 2023 8:12 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo sep 27, 2023 7:07 pm
Ze willen stiekem Steijn ook wel kwijt, maar eerst even de rest. Nu gaan we het frame krijgen dat Steijn er met deze “rampzalige selectie van Mislintat” ook niks aan kan doen.
We gaan zien of de volgende er met Akpom, Avila, Boomen ec wel wat van maakt.
Alle drie geen beoogd basisspeler. Je vergeet Ramaj, Sutalo, Sosa, Mannsverk, Tahirovic, Forbs en Mikautadze. Afgezien van Hato, Vos, Taylor, Misehouy, Godts, Brobbey, Berghuis en Bergwijn.

Dat schreeuwt niet bepaalt '14e plek', of wel?
Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 8:13 pm
De Dominee schreef:
wo sep 27, 2023 7:39 pm
Uit zijn analyse van Ajax trok hij de conclusie dat Heitinga een prutser was en Ajax een nieuwe trainer nodig had. Correct.

Zijn oplossing: Steijn. Incorrect.

Dat is zoals ik het bedoel, Lionel.

Verder natuurlijk eens met Cees. :biggthumpup.gif:
Ik hecht dan niet zoveel waarde aan iemand zijn analytische vermogens als hij Heitinga afserveert maar vervolgens Steijn aantrekt…
Haha, touche! :biggthumpup.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » wo sep 27, 2023 9:33 pm

Trab schreef:
wo sep 27, 2023 8:22 pm
Maar blijf hem vooral lekker verdedigen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is brandhout, maar met een deel van die jongens moeten we natuurlijk nog wel in staat zijn om top-6 te spelen. Je gaat mij niet vertellen dat je met zo’n 4 gasten en wat spelers van vorig jaar niet tot meer xG en beter spel kan komen. Sutalo, Sosa, Tahirovic moet je bijvoorbeeld toch in kunnen passen.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » wo sep 27, 2023 9:55 pm

Vergeet Ramaj niet, die sowieso beter is dan Gorter en mogelijk ook dan Rulli.

Vlak ook Forbs, Mannsverk, Avila en Mikautadze nog niet uit zou ik zeggen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Duke » wo sep 27, 2023 9:58 pm

We weten natuurlijk niet zeker dat Steijn de keuze van Mislintat was. Je zou dan wel iets meer loyaliteit verwachten, van beide kanten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sven Mislintat

Bericht door Trab » do sep 28, 2023 4:10 am

Peter schreef:
Trab schreef:
wo sep 27, 2023 8:22 pm
Maar blijf hem vooral lekker verdedigen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is brandhout, maar met een deel van die jongens moeten we natuurlijk nog wel in staat zijn om top-6 te spelen. Je gaat mij niet vertellen dat je met zo’n 4 gasten en wat spelers van vorig jaar niet tot meer xG en beter spel kan komen. Sutalo, Sosa, Tahirovic moet je bijvoorbeeld toch in kunnen passen.
Zeker. Maar wij zijn Ajax. We horen om het kampioenschap te spelen. Niet top-6.
Steijn heeft natuurlijk weinig kunnen trainen met die jongens en heeft 11 buitenlanders gekregen waar wij had wat van moet zien te maken. Maar een goede coach zet eerst de verdediging neer en kijkt wat hij voor tactiek het beste kan spelen met de spelers die hij tot z’n beschikking heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » do sep 28, 2023 6:54 am

Trab schreef:
wo sep 27, 2023 8:22 pm
Maar blijf hem vooral lekker verdedigen.
Was cynisch bedoeld he. De diamanten revolutie is natuurlijk keihard mislukt. Mislintat heeft veel 'verborgen' talent aangetrokken. En dat talent zal in de meeste gevallen ook 'verborgen' blijven. De man bleek goed in gebakken lucht.

Het is wat het is. De club Ajax schiet zichzelf wel vaker in de voet. Hoge pieken, diepe dalen. Dit dal is wel erg diep. De enige manier om eruit te komen is de opleiding weer rendabel maken.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sven Mislintat

Bericht door Trab » do sep 28, 2023 7:52 am

wimpey schreef:
Trab schreef:
wo sep 27, 2023 8:22 pm
Maar blijf hem vooral lekker verdedigen.
Was cynisch bedoeld he. De diamanten revolutie is natuurlijk keihard mislukt. Mislintat heeft veel 'verborgen' talent aangetrokken. En dat talent zal in de meeste gevallen ook 'verborgen' blijven. De man bleek goed in gebakken lucht.

Het is wat het is. De club Ajax schiet zichzelf wel vaker in de voet. Hoge pieken, diepe dalen. Dit dal is wel erg diep. De enige manier om eruit te komen is de opleiding weer rendabel maken.
Ja weet ik. Was ook niet aan jou bedoeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » do sep 28, 2023 11:19 am

Punt is wat mij betreft vooral dat het niet allemaal zo zwart wit is. Veel is nog onduidelijk. Wat is er gebeurd, wat kunnen de aankopen nou precies, zijn er nou echt dingen gebeurd die niet ok zijn?

Het is een enorme chaos en iedereen lekt precies dat wat ‘ie kwijt wil met als belangrijkste doelstelling om de eigen positie te verdedigen. Mede gezien de aanvallen vanaf dag 1 ben ik terughoudend met mijn oordeel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sven Mislintat

Bericht door Trab » vr sep 29, 2023 9:52 am

Marillion schreef:Punt is wat mij betreft vooral dat het niet allemaal zo zwart wit is. Veel is nog onduidelijk. Wat is er gebeurd, wat kunnen de aankopen nou precies, zijn er nou echt dingen gebeurd die niet ok zijn?

Het is een enorme chaos en iedereen lekt precies dat wat ‘ie kwijt wil met als belangrijkste doelstelling om de eigen positie te verdedigen. Mede gezien de aanvallen vanaf dag 1 ben ik terughoudend met mijn oordeel.
Wat is er niet duidelijk? Hij heeft er gewoon een zooitje van gemaakt. We zijn allemaal Ajacied geworden omdat we staan voor eigen jeugd, aanvallend voetbal en een coach die discipline hoog in het vaandel heeft (Michels, van Gaal, Bosz, Ten Hag). Bij dat laatste is hij al de mist ingegaan door niet de vrije Bosz te halen maar een coach die niet bekend staat om aanvallend voetbal en discipline. Bij Ten Hag was goed niet goed genoeg. Spelpatronen werden tot vervelens toe herhaald. Steijn zit liever op Ibiza, laat ze voorin doen waar ze zelf zin in hebben en heeft het achterin nog steeds niet op orde na zoveel wedstrijden.
Qua eigen jeugd hadden Vos, Godts, Misseouy, Axel Dongen veel prominenter bij het 1e gehaald kunnen worden. Dan had je kunnen volstaan met de helft van de aankopen. 11 buitenlanders halen is toch nooit voortgekomen in de geschiedenis van Ajax? Dat is alles waar Ajax niet voor staat en is vragen om problemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » vr sep 29, 2023 9:59 am

Trab schreef:
vr sep 29, 2023 9:52 am
Qua eigen jeugd hadden Vos, Godts, Misseouy, Axel Dongen veel prominenter bij het 1e gehaald kunnen worden. Dan had je kunnen volstaan met de helft van de aankopen. 11 buitenlanders halen is toch nooit voortgekomen in de geschiedenis van Ajax? Dat is alles waar Ajax niet voor staat en is vragen om problemen.
Helemaal mee eens. Vorig jaar had Ajax een trainer die 10 aankopen deed. Dat was ongewenst. Nu had je een TD die er een dozijn haalde. Vooral 'verborgen' talenten.

Iedereen kon leven met een reset na EtH, neem ik aan. Meer dan de helft van je basis weg, dat hakt erin. Maar de manier waarop daar in de zomer van 2022 en een jaar later op geanticipeerd is: onverteerbaar. Amateuristisch, onacceptabel. Alles waarvoor de club ooit stond is te grabbel gegooid door incompetente dwazen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » vr sep 29, 2023 10:16 am

Ja, daarom zag je hier rondom zijn aanstelling ook allemaal berichten van AT'ers die wilden dat we al die jonge spelers in het diepe zouden gooien. Dat we er desnoods wel even een tussenjaar van zouden maken. Dat was echt de sfeer.

De kwaliteit van de aankopen is gewoon nog afwachten. Ik ben er van overtuigd dat je met deze groep veel beter voetbal kunt spelen dan er nu gebeurd. Deze selectie is echt gewoon veel beter dan die van een club als FC Twente. Toch speelden zij ons dronken. Ik heb ook echt mijn twijfels bij een aantal spelers. Maar wat hebben we ze nou heel in actie gezien? En in welke situatie? Is Mikautadze nu al een miskoop om er maar even eentje uit te pakken?

Veel supporters slaan volledig door op basis van emoties. Dat er een aantal dingen serieus verkeerd zijn gegaan maakt echt niet meteen van alle spelers prutsers.

Wat de kansen voor jonge spelers betreft. Als ze goed genoeg zijn spelen ze zich altijd in het elftal. De enige uit dat lijstje waar ik afgelopen zomer al van baalde dat hij teveel naar de achtergrond ging was Godts. Die liet in mijn ogen vorig seizoen in lastige omstandigheden zien dat hij wat extra's te bieden had.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » vr sep 29, 2023 10:36 am

wimpey schreef:
vr sep 29, 2023 9:59 am
Trab schreef:
vr sep 29, 2023 9:52 am
Qua eigen jeugd hadden Vos, Godts, Misseouy, Axel Dongen veel prominenter bij het 1e gehaald kunnen worden. Dan had je kunnen volstaan met de helft van de aankopen. 11 buitenlanders halen is toch nooit voortgekomen in de geschiedenis van Ajax? Dat is alles waar Ajax niet voor staat en is vragen om problemen.
Helemaal mee eens. Vorig jaar had Ajax een trainer die 10 aankopen deed. Dat was ongewenst. Nu had je een TD die er een dozijn haalde. Vooral 'verborgen' talenten.

Iedereen kon leven met een reset na EtH, neem ik aan. Meer dan de helft van je basis weg, dat hakt erin. Maar de manier waarop daar in de zomer van 2022 en een jaar later op geanticipeerd is: onverteerbaar. Amateuristisch, onacceptabel. Alles waarvoor de club ooit stond is te grabbel gegooid door incompetente dwazen.
Eens, daarbij je weet toch wat er vertrekt, iedereen weet als buitenlandse competities van meer niveau aan je spelers gaat trekken dat je dat niet tegen houdt. Dat wist men voor Schreuder, dat wist men voor Steijn . En meestal weet je ook wat dat gaat opbrengen, en dan ga je dus kwantiteit halen als vervangers boven kwaliteit.

Maar goed, Bergwijn halen terwijl je Tadic nog hebt voor die positie, die ook nog eens op de rechterkant kan spelen is voor mij 1 van de allergrootste fouten geweest toen. En trainers moeten niet lullen ( maar ook de rest van AJAX niet , van dat Antony laat wegging ) .. Bijna heel Nederland wist waar dat op zou uitdraaien met zo'n bedrag .. En wie haal je daar voor terug een pubertje CCC ... lol .. hoe verzin je het ..

En precies zoals jullie al schrijven , jaar verder wordt het ovetroffen :666.gif:

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Sven Mislintat

Bericht door bryan » vr sep 29, 2023 10:38 am

(Michels, van Gaal, Bosz, Ten Hag)
Hoe is Bosz in dit lijstje terechtgekomen? Één seizoentje bij Ajax en niets gewonnen. Een passant die meteen wegging wanneer Borussia kwam kloppen...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sven Mislintat

Bericht door Trab » vr sep 29, 2023 10:41 am

Marillion schreef:Ja, daarom zag je hier rondom zijn aanstelling ook allemaal berichten van AT'ers die wilden dat we al die jonge spelers in het diepe zouden gooien. Dat we er desnoods wel even een tussenjaar van zouden maken. Dat was echt de sfeer.

De kwaliteit van de aankopen is gewoon nog afwachten. Ik ben er van overtuigd dat je met deze groep veel beter voetbal kunt spelen dan er nu gebeurd. Deze selectie is echt gewoon veel beter dan die van een club als FC Twente. Toch speelden zij ons dronken. Ik heb ook echt mijn twijfels bij een aantal spelers. Maar wat hebben we ze nou heel in actie gezien? En in welke situatie? Is Mikautadze nu al een miskoop om er maar even eentje uit te pakken?

Veel supporters slaan volledig door op basis van emoties. Dat er een aantal dingen serieus verkeerd zijn gegaan maakt echt niet meteen van alle spelers prutsers.

Wat de kansen voor jonge spelers betreft. Als ze goed genoeg zijn spelen ze zich altijd in het elftal. De enige uit dat lijstje waar ik afgelopen zomer al van baalde dat hij teveel naar de achtergrond ging was Godts. Die liet in mijn ogen vorig seizoen in lastige omstandigheden zien dat hij wat extra's te bieden had.
De basisspelers die vertrokken zijn moeten uiteraard vervangen worden door aankopen met kwaliteit. Voor 115 miljoen moet je toch wel geschikte vervangers kunnen vinden. Ik heb niet de indruk dat de spelers die gehaald zijn ooit dat nivo gaan halen.
Met prominenter naar de jeugd kijken bedoel ik dat een Vos en Godts vorig jaar bij hun invalbeurten hebben laten zien dat ze het nivo aankunnen. Waarom dan met Tahirovic, Mannsverk en Boomen 3 controleurs halen terwijl je Vos al hebt?
Verder moet je uiteraard aankopen de tijd geven. Zitten ook wel een paar goede bij. Maar spelers als Sosa, Gaaei, Mikautadze, Akpom zullen nooit renderen in 4-3-3. Dat zijn backs voor 5-3-2 en spitsen voor een twee spitsen systeem.
Hij heeft willekeurig spelers obv data gehaald zonder daarbij af te vragen of ze ook in 4-3-3 kunnen spelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Sven Mislintat

Bericht door bryan » vr sep 29, 2023 10:46 am

Voor 115 miljoen moet je toch wel geschikte vervangers kunnen vinden.
Dat zou je denken, maar we leven in een wereld waar Mohammed Kudus 45 miljoen waard is.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sven Mislintat

Bericht door Trab » vr sep 29, 2023 10:48 am

bryan schreef:
Voor 115 miljoen moet je toch wel geschikte vervangers kunnen vinden.
Dat zou je denken, maar we leven in een wereld waar Mohammed Kudus 45 miljoen waard is.
Die wij voor 9 miljoen gehaald hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » vr sep 29, 2023 10:49 am

De keuze voor deze specifieke set spelers en welk systeem je dan wil gaan spelen is inderdaad iets waar ik ook vraagtekens bij heb.

Wellicht dat straks blijkt dat iemand als Mikautadze die rechterkant zou kunnen invullen maar de selectie lijkt op dit moment onder de streep meer geschikt voor 5-3-2 /3-5-2 dan een systeem met drie aanvallers. Dat zou ik overigens geen ramp vinden want mooi aanvallend voetbal en het gebruiken van de ruimtes op de vleugels hangt niet aan een klassieke formatie met drie aanvallers vast. Maar je moet wel een keuze maken, een trainer hebben die ook die kant op wil en daar dan je selectie op afstemmen.

De vraag is nu of er echt gericht is ingekocht om op een bepaalde manier te spelen of dat het vooral losse spelers zijn die stuk voor stuk goed uit de data analyse kwamen rollen.

Individueel is het in ieder geval voor mij erg lastig zo snel te oordelen over de spelers. Mikautadze en Avila hebben we nog nauwelijks gezien. Bij anderen is het los van de normale aanpassingsperiode die je kunt ervaren ook nog de vraag in hoeverre ze nu slachtoffer zijn van de slechte samenstelling van het elftal door de technische staf of dat ze gewoon niet goed genoeg zijn. Daar wil ik ook nog wel aan toevoegen dat het niet de eerste keer zou zijn dat we als supporters te snel oordelen over nieuwe spelers.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Sven Mislintat

Bericht door bryan » vr sep 29, 2023 10:58 am

Trab schreef:
vr sep 29, 2023 10:48 am
bryan schreef:
Voor 115 miljoen moet je toch wel geschikte vervangers kunnen vinden.
Dat zou je denken, maar we leven in een wereld waar Mohammed Kudus 45 miljoen waard is.
Die wij voor 9 miljoen gehaald hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Juist maar zulke aankopen blijven een risico.

Man City wint altijd omdat ze de hoofdprijs betalen voor de beste spelers.

Ajax moet gewoon tweede rangs graaien. Soms lukt dat wel, soms niet. Dus heb je te maken met pieken en dalen gedurende de jaren.

Daarom wisten we allemaal stiekem toen Lucas Moura de derde van Spurs inschoot dat de volgende mogelijkheid op CL finale nog heel veel jaren zou zijn...
Laatst gewijzigd door bryan op vr sep 29, 2023 11:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sven Mislintat

Bericht door Trab » vr sep 29, 2023 11:01 am

Marillion schreef:De keuze voor deze specifieke set spelers en welk systeem je dan wil gaan spelen is inderdaad iets waar ik ook vraagtekens bij heb.

Wellicht dat straks blijkt dat iemand als Mikautadze die rechterkant zou kunnen invullen maar de selectie lijkt op dit moment onder de streep meer geschikt voor 5-3-2 /3-5-2 dan een systeem met drie aanvallers. Dat zou ik overigens geen ramp vinden want mooi aanvallend voetbal en het gebruiken van de ruimtes op de vleugels hangt niet aan een klassieke formatie met drie aanvallers vast. Maar je moet wel een keuze maken, een trainer hebben die ook die kant op wil en daar dan je selectie op afstemmen.

De vraag is nu of er echt gericht is ingekocht om op een bepaalde manier te spelen of dat het vooral losse spelers zijn die stuk voor stuk goed uit de data analyse kwamen rollen.

Individueel is het in ieder geval voor mij erg lastig zo snel te oordelen over de spelers. Mikautadze en Avila hebben we nog nauwelijks gezien. Bij anderen is het los van de normale aanpassingsperiode die je kunt ervaren ook nog de vraag in hoeverre ze nu slachtoffer zijn van de slechte samenstelling van het elftal door de technische staf of dat ze gewoon niet goed genoeg zijn. Daar wil ik ook nog wel aan toevoegen dat het niet de eerste keer zou zijn dat we als supporters te snel oordelen over nieuwe spelers.
Ik ben het met je eens dat 5-3-2 geschikter is voor deze selectie. Dat is al begonnen met het aantrekken van Bergwijn, terecht gememoreerd door Voets. Die heeft zijn beste wedstrijden in Oranje als 2e spits gespeeld. Is gewoon geen linksbuiten. Kijk hoeveel assists en goals Tadic maakte en hoeveel Bergwijn. Dat is gewoon geen linksbuiten.
En ik sluit niet uit dat zo’n Mikautadze in zo’n systeem wel tot zijn recht komt. Maar er is dus geen duidelijke visie met betrekking tot de aankopen. En 11 buitenlanders blijf ik gewoon teveel vinden. Doet met denken aan de beginjaren 2000 toen we door onze samenwerking met Cape town de ene na de andere zuid Afrikaan haalden, zoals Mofokeng en nog meer van dat soort meuk. Of Feyenoord onder Arie Haan die allemaal Zuid Amerikanen binnen haalde. Je moet wel dicht bij je roots blijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Sven Mislintat

Bericht door bryan » vr sep 29, 2023 11:07 am

Meuk zoals Pienaar?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door zeux » vr sep 29, 2023 11:12 am

Trab schreef:
vr sep 29, 2023 10:48 am
bryan schreef:
Voor 115 miljoen moet je toch wel geschikte vervangers kunnen vinden.
Dat zou je denken, maar we leven in een wereld waar Mohammed Kudus 45 miljoen waard is.
Die wij voor 9 miljoen gehaald hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarmee hij toen dus een 'onbewezen talent' was?

Een van de eerste reacties in het Kudus-topic:
Ik vind zoals andere hier de 9 miljoen wel veel geld voor een speler uit de Deense liga in deze tijd.(van Jinne)
Ajax zit financieel is een listige positie: te groot voor servet, te klein voor tafellaken. Dus komt het relatief vaak uit in de tussencategorie: niet extreem duur, maar ook niet heel goedkoop. Proberen op zoek te gaan naar de 'parels' dus. Net buiten de vijvers waarin Premier League clubs naar hartelust (en meer cash) kunnen vissen.
Hoe we dat ook wenden of keren, dat is een 50/50 markt.

Mislintat beloofde de ziener in vijverland te zijn. Alleen ging hij te enthousiast door met shoppen.
Het grote verschil tussen Overmars en dit en vorig jaar, is dat Overmars maximaal 5 van dit soort spelers per jaar kocht en Mislintat en de zaakwaarnemer van Tadic voor bijna complete elftallen gingen (11 om 8). Vorige zomer werden ook nog eens drie hele dure klanten gehaald (15 miljoen plus, waarvan Bergwijn boven de 30). Overmars heeft tussen '16 en '22 in totaal maar 6 spelers boven de 15 miljoen gehaald en kwam maar één keer boven de 20 (Haller, 22.5) uit.

Risico nemen op de transfermarkt hoort bij Ajax. Het gaat om de mate waarin je risico neemt. De afgelopen twee jaar gaat dat onbeheerst. Elf spelers in de 'risicocategorie' halen is gewoon te veel. Nog los van het feit dat je wel érg veel spelers ineens in moet gaan passen.

Als je er dan ook nog eens een zwakke trainer boven zet, is het ronduit reckless.

Gelukkig is de voetbalwereld knettergek, dus het zou best kunnen dat Ajax de hele zwik spelers uiteindelijk toch zonder verlies doorverkoopt (of zelfs winst maakt). Een Daramy heeft niets laten zien, maar gaat toch gewoon voor 5 miljoen meer dan de aankoopprijs (17m om 12m) de deur uit. Windhandel. Maar zolang het kan: profiteer er van.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sven Mislintat

Bericht door Trab » vr sep 29, 2023 11:15 am

zeux schreef:
Trab schreef:
vr sep 29, 2023 10:48 am
bryan schreef: Dat zou je denken, maar we leven in een wereld waar Mohammed Kudus 45 miljoen waard is.
Die wij voor 9 miljoen gehaald hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarmee hij toen dus een 'onbewezen talent' was?

Een van de eerste reacties in het Kudus-topic:
Ik vind zoals andere hier de 9 miljoen wel veel geld voor een speler uit de Deense liga in deze tijd.(van Jinne)
Ajax zit financieel is een listige positie: te groot voor servet, te klein voor tafellaken. Dus komt het relatief vaak uit in de tussencategorie: niet extreem duur, maar ook niet heel goedkoop. Proberen op zoek te gaan naar de 'parels' dus. Net buiten de vijvers waarin Premier League clubs naar hartelust (en meer cash) kunnen vissen.
Hoe we dat ook wenden of keren, dat is een 50/50 markt.

Mislintat beloofde de ziener in vijverland te zijn. Alleen ging hij te enthousiast door met shoppen.
Het grote verschil tussen Overmars en dit en vorig jaar, is dat Overmars maximaal 5 van dit soort spelers per jaar kocht en Mislintat en de zaakwaarnemer van Tadic voor bijna complete elftallen gingen (11 om 8). Vorige zomer werden ook nog eens drie hele dure klanten gehaald (15 miljoen plus, waarvan Bergwijn boven de 30). Overmars heeft tussen '16 en '22 in totaal maar 6 spelers boven de 15 miljoen gehaald en kwam maar één keer boven de 20 (Haller, 22.5) uit.

Risico nemen op de transfermarkt hoort bij Ajax. Het gaat om de mate waarin je risico neemt. De afgelopen twee jaar gaat dat onbeheerst. Elf spelers in de 'risicocategorie' halen is gewoon te veel. Nog los van het feit dat je wel érg veel spelers ineens in moet gaan passen.

Als je er dan ook nog eens een zwakke trainer boven zet, is het ronduit reckless.

Gelukkig is de voetbalwereld knettergek, dus het zou best kunnen dat Ajax de hele zwik spelers uiteindelijk toch zonder verlies doorverkoopt (of zelfs winst maakt). Een Daramy heeft niets laten zien, maar gaat toch gewoon voor 5 miljoen meer dan de aankoopprijs (17m om 12m) de deur uit. Windhandel. Maar zolang het kan: profiteer er van.
Dat heb je prima verwoord Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » vr sep 29, 2023 11:17 am

Met allerlei verschillende nationaliteiten is het misschien lastiger om er snel een hechte groep van te maken. Maar als spelers goed genoeg zijn is het geen probleem als ze geen Nederlands paspoort hebben.

De andere kant is namelijk dat je geforceerd op zoek gaat naar Nederlandse spelers. Dat is ook niet altijd een succes. Een speler moet vooral goed genoeg zijn. Tja, een blik op de ranglijst en het spel van Ajax doet ons uiteraard op zijn minst twijfelen. Maar het kan toch niet anders dan dat het een stuk beter kan met deze groep?

Die Bergwijn transfer is inderdaad dodelijk geweest in veel opzichten. De duurste speler uit de geschiedenis van de club halen voor de positie waar je uitblinkende aanvoerder staat. En dan haal je ook nog eens een speler die gewoon is mislukt in Engeland en die zijn goede momenten in een compleet andere rol heeft gehad als waar hij bij Ajax moest gaan spelen. Ik kan er nog steeds niet bij.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie