Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door ferry » za sep 30, 2023 7:59 pm

zeux schreef:
za sep 30, 2023 7:44 pm
Ik heb de neiging 'Hup RKC!' te roepen, vrees ik. :blush.gif:
Dat heb ik nou ook :blush.gif: . RKC kan ons van Steijn verlossen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13426
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Arthur » za sep 30, 2023 8:12 pm

Ik heb ook 10x liever een nederlaag als dat betekent dat Steijn eruit vliegt. Die punten heb je toch niks aan zolang hij er zit.
Ik erger me ook kapot aan zo'n F-Side die iedereen eruit wil behalve het grootste probleem.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » za sep 30, 2023 9:09 pm

Keepertje hoor
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door GangstaRiB » za sep 30, 2023 9:25 pm

Er staat nog steeds geen team en geen duidelijk systeem. Maar goed.. volgens de verschillende media is de beslissing al genomen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13426
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Arthur » za sep 30, 2023 9:44 pm

GangstaRiB schreef:Er staat nog steeds geen team en geen duidelijk systeem. Maar goed.. volgens de verschillende media is de beslissing al genomen.
Echt waar? Of is dit weer een dooie mus zoals vorige week?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » za sep 30, 2023 10:02 pm

Arthur schreef:
za sep 30, 2023 9:44 pm
GangstaRiB schreef:Er staat nog steeds geen team en geen duidelijk systeem. Maar goed.. volgens de verschillende media is de beslissing al genomen.
Echt waar? Of is dit weer een dooie mus zoals vorige week?
Dat ligt aan de 'beslissing' he?

Kan ook zijn: we gaan voorlopig verder met die gozer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13426
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Arthur » za sep 30, 2023 10:52 pm

Touché haha

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door GangstaRiB » zo okt 01, 2023 8:13 am

Arthur schreef:
za sep 30, 2023 9:44 pm
GangstaRiB schreef:Er staat nog steeds geen team en geen duidelijk systeem. Maar goed.. volgens de verschillende media is de beslissing al genomen.
Echt waar? Of is dit weer een dooie mus zoals vorige week?
Ajax volgers van de Telegraaf en VI laten dat wel doorschemeren. Zogenaamd krijgt Steijn de tijd tot aan de eerste interlandbreak, maar als het zo blijft gaat het sneller. De Ajax watcher van VI (Freek Jansen) laat zich niet vaak uit over dat een bepaalde trainer goed of slecht is, maar over Steijn zegt hij dat Ajax te groot voor hem is. En dat het onder Steijn nergens op lijkt.
En die tendens lees en hoor je overal: geen vertrouwen dat Steijn het gaan omdraaien.

Reken maar dat de lijstjes met backups klaargemaakt zijn.

Ook tegen RKC was het wederom zwak. Hij heeft Berghuis als een soort van leider aangemerkt, maar dat is ie totaal niet. Het is inschattingsfout na inschattingsfout.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » zo okt 01, 2023 8:24 am

Ik ben ook wel klaar met de rol die Berghuis krijgt. Echt te schandalig voor woorden hoe hij speelt.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5923
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door De Dominee » zo okt 01, 2023 8:39 am

Het spel gisteren wederom geen aanleiding voor ontslag...? :blush.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » zo okt 01, 2023 10:05 am

Ik erger me enorm aan de houding en non-verbale communicatie van Steijn. Bij iedere tegengoal laat hij zijn moedeloosheid zien. Hij straalt hiermee in niets leiderschap en vertrouwen uit.

Echt in niets een goede coach
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » zo okt 01, 2023 10:44 am

De Dominee schreef:
zo okt 01, 2023 8:39 am
Het spel gisteren wederom geen aanleiding voor ontslag...? :blush.gif:
Vast niet. De bepalers (wie dat dan ook moge zijn) zullen vast vinden dat het alweer ietsje beter ging
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » zo okt 01, 2023 11:10 am

Mano schreef:
zo okt 01, 2023 10:05 am
Ik erger me enorm aan de houding en non-verbale communicatie van Steijn. Bij iedere tegengoal laat hij zijn moedeloosheid zien. Hij straalt hiermee in niets leiderschap en vertrouwen uit.

Echt in niets een goede coach
Inderdaad. Het is allemaal zijn schuld niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » zo okt 01, 2023 1:27 pm

Nee, maar maak dat nu nog iets uit ?.In mijn beleving zijn en zitten we in een ontzettende puinhoop seizoen waarvan je maar moet afwachten hoe en wat, en zelfs daarna of dat en hoeveel kapitaal er gewoon verdampt is, want ik heb niet het idee dat iemand het kunstje nog een keer gaat flikken om dat in ieder geval kwa verkopen weer recht gaat trekken.Want hoe je het ook wil bekijken, maar goed das mijn mening, zijn 8 - 9 spelers van de 12 aankopen gewoon niet goed genoeg voor AJAX.Nu niet en in de toekomst niet ... O, ik heb geen paniek in mijn ogen hoor zoals die Gullit denkt te moeten roeptoeteren ...

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 01, 2023 2:15 pm

Onder deze trainer is Ajax ten dode opgeschreven. Pas bij een nieuwe trainer zul je bij bepaalde spelers zoen dat ze wel wat kunnen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » zo okt 01, 2023 2:20 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo okt 01, 2023 2:15 pm
Onder deze trainer is Ajax ten dode opgeschreven. Pas bij een nieuwe trainer zul je bij bepaalde spelers zien dat ze wel wat kunnen.
En welke spelers ouden dat dan zijn ?.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 01, 2023 2:45 pm

999 schreef:
zo okt 01, 2023 2:20 pm
Andriy Demchenko schreef:
zo okt 01, 2023 2:15 pm
Onder deze trainer is Ajax ten dode opgeschreven. Pas bij een nieuwe trainer zul je bij bepaalde spelers zien dat ze wel wat kunnen.
En welke spelers ouden dat dan zijn ?.
Mannsverk, Tahirovic, Godts, Sutalo, Gaaei, Mikautadze.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » zo okt 01, 2023 3:11 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo okt 01, 2023 2:45 pm
999 schreef:
zo okt 01, 2023 2:20 pm
Andriy Demchenko schreef:
zo okt 01, 2023 2:15 pm
Onder deze trainer is Ajax ten dode opgeschreven. Pas bij een nieuwe trainer zul je bij bepaalde spelers zien dat ze wel wat kunnen.
En welke spelers ouden dat dan zijn ?.
Mannsverk, Tahirovic, Godts, Sutalo, Gaaei, Mikautadze.
Dit lijkt me meer Wishfull Thinking dan dat het op enige realiteit is gebaseerd :) , Maar zowiezo niet op de korte termijn, iets wat op dit moment van cruciaal belang is voor AJAX ( ook onder een nieuwe trainer ). Afijn, ik denk dat iedereen hier van harte hoopt dat deze ( maar ook de rest van de aankopen ) gaan slagen.Het is niet de indicatie, maar wel een van de indicaties: Vragen jullie je nooit af waarom de rest van de scouting bij al die andere ( internationale ) dan hebben zitten slapen ?.Clubs waarvan de bedragen die ze voor deze spelers zouden neer moeten tellen peanuts zijn ?. En het juist deze clubs zijn die op zulke spelers jagen als ze er daadwerkelijk iets in ( hun kwaliteiten ) zien ?.

Maar goed, mochten deze spelers inderdaad ( onder een nieuwe trainer ) de redding zijn voor AJAX !! , Prima hoor .. Maar ik zie het er niet van af .. Overigens lees ik steeds " met deze spelers moet echt wel wat meer mogelijk zijn ", waar moet ik dan aan denken : Plek 6 -7 of zo .

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Frank » zo okt 01, 2023 4:32 pm

ALS Ajax de twee nog openstaande wedstrijden 'gewoon' zou winnen, sta je daar ook.

Die 15de plek van nu is natuurlijk wel erg vertekend.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » zo okt 01, 2023 4:36 pm

Frank schreef:
zo okt 01, 2023 4:32 pm
ALS Ajax de twee nog openstaande wedstrijden 'gewoon' zou winnen, sta je daar ook.

Die 15de plek van nu is natuurlijk wel erg vertekend.
En pijnlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » zo okt 01, 2023 5:09 pm

Frank schreef:
zo okt 01, 2023 4:32 pm
ALS Ajax de twee nog openstaande wedstrijden 'gewoon' zou winnen, sta je daar ook.

Die 15de plek van nu is natuurlijk wel erg vertekend.
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel he ..

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Frank » zo okt 01, 2023 5:26 pm

Natuurlijk, het was gewoon een constatering van mij.


Als ik als buitenstaander zo eens naar de huidige situatie van Ajax kijk, denk ik dat er nogal wat Ajax supporters zijn die goed laten zien dat Ajax supporters eigenlijk totaal niet gewend zijn om met tegenslag om te gaan.

Is natuurlijk ook niet echt vreemd, de afgelopen 55 jaar een keer 4de, een keer 5e en een keer 6de geëindigd. De andere 52 jaar altijd 1e, 2e of 3e.

Natuurlijk speelt Ajax niet goed, is Steijn een liability en zal er nog veel moeten gebeuren om het beter te krijgen.

Maar de algehele 'paniek' lijkt mij toch aardig overdreven.

En voordat ik daar weer opmerkingen over krijg: ik bedoel jou niet als iemand die 'in paniek' is.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » zo okt 01, 2023 5:34 pm

Zo is het Frank. Ik kijk met verbijstering naar sommige van mijn medesupporters.

En Voets, die vraag waarom grotere clubs onze aankopen niet hebben opgepikt, kan je werkelijk over elke aankoop van de afgelopen 45 jaar stellen. Tenmonste als je punt is dat ze dus niet goed (genoeg).zijn. zet eennechte trainer neer en de wereld ziet er anders uit
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » zo okt 01, 2023 6:03 pm

LucaS schreef:
zo okt 01, 2023 5:34 pm
Zo is het Frank. Ik kijk met verbijstering naar sommige van mijn medesupporters.

En Voets, die vraag waarom grotere clubs onze aankopen niet hebben opgepikt, kan je werkelijk over elke aankoop van de afgelopen 45 jaar stellen. Tenmonste als je punt is dat ze dus niet goed (genoeg).zijn. zet eennechte trainer neer en de wereld ziet er anders uit
We hebben het over deze spelers, anno 2023 Lucas, je weet heel goed dat het " vroeger " w.b. transfers van " onbekende " spelers kwa interesse heel anders ging.Nu is het zo , als er maar een scheet de lucht in gaat dat Club A of B interesse heeft in bepaalde spelers vanuit die landen de alarmbellen gaan rinkelen.

Ik heb niet eens een rinkeltje in de verte gehoord w.b. de spelers die aangetrokken zijn.Weet je, ik krijg steeds meer het gevoel dat dit gewoon een projectje Mislintat was met de centjes van onze club. En ergens bekruipt me een beetje het gevoel dat bijna elke transfer stinkt ...

Het gemak, de vergoedingen die betaald zijn, de onbekendheid, en een trainer aanstellen die , omdat ie er geen ervaring mee heeft, zijn mond niet opendoet of open durft te doen ( en daar ook gewoon niet het gewicht voor heeft ) ..

En dit hoeft van mij niet, want mocht het inderdaad zo zijn dat een andere trainer deze puinhoop wel aan het voetballen krijgt ( niveau AJAX HÉ, Niet niveau 6 -7e Plaats ) ben ik er alleen maar blij mee, simpel zat .. Alleen ben ik daar niet zo hoopvol in als sommige andere hier ...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » zo okt 01, 2023 6:15 pm

Dan heb je niet goed opgelet. We weten uit berichten dat er iig flinke concurrentie was voor Forbs, Satulo, Akprom en Mikau. Ook vd Boomen kon andere keuze maken volgens de media

Overigens weet ik oprecht niet of er grote(re) clubs in de markt waren toen we Kudus, Antony, Alvarez, Haller of Martinez kochten
Laatst gewijzigd door LucaS op zo okt 01, 2023 6:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie