Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » ma okt 02, 2023 2:26 pm

Yopii schreef:
ma okt 02, 2023 1:50 pm
Mijn redenatie is, als WH U. komt dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat een speler, opgegroeid met de Engelse voetbal cultuur, en daaraan gekoppelde salaris effe gaat kiezen voor AJAX, EN DAT IS EEN MENING ... ... LOL ..
Dat is een feit.

https://www.theguardian.com/football/20 ... ma-everton

Guardian is betrouwbaarder dan die T. van jou.

Ajax is een prima tussenstap, een verstandige keuze van die jongen.


City had er ook nog wat over te zeggen, trouwens. Ik denk dat City hem liever naar Ajax zag gaan dan naar WHU.
De T. is nu ineens van mij, prachtig .De Guardian is betrouwbaarder, maar kunnen het ook niet als een FEIT brengen. Discussies op basis van krantenartikelen , die dus allemaal hun lijntjes en pappenheimers hebben, en bijna nooit meer zelf beredeneren ...

Overigens, in de goede tijden van AJAX was de roep vanuit dit forum om sportartikelen van de T. op dit forum te plaatsen niet bij te houden ... :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18846
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » di okt 03, 2023 9:54 am

Jouw redenering volgend kun je alleen bewijzen dat een speler in de belangstelling stond van een club als hij daadwerkelijk voor die club tekent.

Veel betrouwbare Engelse bronnen, ook die rondom WHU, hebben de serieuze belangstelling van WHU voor Forbs gemeld.

https://www.thewesthamway.com/2023/08/0 ... am-update/

De supporters van WHU waren erg boos toen Forbs niet naar hun club kwam. Ze stelden dezelfde vraag als jij: hoe kan het dat een speler die in de PL een contract kan tekenen kiest voor Ajax?

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » di okt 03, 2023 10:19 am

Yopii schreef:
di okt 03, 2023 9:54 am
Jouw redenering volgend kun je alleen bewijzen dat een speler in de belangstelling stond van een club als hij daadwerkelijk voor die club tekent.

Veel betrouwbare Engelse bronnen, ook die rondom WHU, hebben de serieuze belangstelling van WHU voor Forbs gemeld.

https://www.thewesthamway.com/2023/08/0 ... am-update/

De supporters van WHU waren erg boos toen Forbs niet naar hun club kwam. Ze stelden dezelfde vraag als jij: hoe kan het dat een speler die in de PL een contract kan tekenen kiest voor Ajax?
Fabrizio meldde het toch ook?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18846
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » di okt 03, 2023 10:26 am

https://www.manchestercity.news/here-we ... -attacker/

Klopt.

Een deal kan afketsen zolang die niet kogeltje rond is (om met Rik te spreken), maar zo duidelijk als bij deze krijg je het niet snel.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Nihad » di okt 03, 2023 10:30 am

Maargoed, terug naar Steijn.

Donderdag AEK uit en zondag AZ uit. Kan zomaar heel pijnlijk worden. Hopelijk dan exit?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii
Berichten: 18846
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » di okt 03, 2023 10:33 am

Steijn probeert een wit voetje te halen bij bepaalde mensen, ten koste van veel spelers in zijn selectie.

Ik las al dat Verweij allerlei lichtpuntjes zag dankzij Steijn. De spelers hadden hem niet laten vallen en zo. Steijn kan natuurlijk alle positieve publiciteit gebruiken.

Je ziet wel dat een topclub trainen, en dan zeker Ajax trainen, heel iets anders is dan aan het roer staan van een modale club. Het is een karaktertest: hoe standvastig ben je? Steijn is overtuigend gezakt voor dit examen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Nihad » di okt 03, 2023 10:36 am

Als Ajax verliest van AZ, dan staan we gewoon 15e ofzo (oke, met 2 duels minder gespeeld).

Hoe lang kan je dan een trainer verdedigen?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii
Berichten: 18846
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » di okt 03, 2023 10:41 am

Dan kan zolang je de DD overal de schuld van geeft.

Detweedeling binnen de selectie is in de hand gewerkt door de uitspraken van Steijn. Hij wilde alleen Sutalo, zei hij met zoveel woorden. Leuk voor de rest.

Dan hebben we het er nog niet over dat hij dus expliciet om Sosa vroeg, en dat hij weken heeft lopen zeuren dat hij aankopen wilde.

Als trainer moet je aan het werk gaan en zorgen voor cohesie binnen de spelersgroep. Iedereen moet kunnen vechten voor zijn kans. Als je spelers op oneigenlijke gronden afschrijft, is de kans op gezonde concurrentie nihil.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door peter » di okt 03, 2023 10:47 am

Yopii schreef:
di okt 03, 2023 10:26 am
https://www.manchestercity.news/here-we ... -attacker/

Klopt.

Een deal kan afketsen zolang die niet kogeltje rond is (om met Rik te spreken), maar zo duidelijk als bij deze krijg je het niet snel.
Dat die Forbs naar WHU zou kunnen vertrekken snap ik wel. Daar in Engeland kopen ze zich helemaal suf. Die Madueke zit bij Chelsea ook heerlijk het bankje warm te houden. Ik ben het met 999 eens dat er voor die Mikautadze heus geen interesse was van topclubs. Als Ajax op 5 voor 12 zo'n speler weet binnen te halen, dan is er echt geen topclub a la Juventus of Arsenal die wij af troeven, hoor. Gelet op de gigantische prijs van 16+3 miljoen is het heel aannemelijk dat er geen club ter wereld is die zo'n prijs wil betalen.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » di okt 03, 2023 10:49 am

Ik moet steeds denken aan het schril contrast tussen de volwassenheid en integriteit waarmee Ten Hag zich profileerde en communiceerde en het ontzettend dom, kinderachtig en valse gezeik van Steijn. Deze twee voorbeelden moeten ze bij de KNVB in de trainersopleiding gaan leren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18846
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » di okt 03, 2023 10:50 am

Franse clubs zitten over het algemeen hoog in de boom, zeker als Ajax komt. Daarbij was Mikau de sterspeler van Metz.

De prijs lijkt zeker aan de hoge kant, maar ik moet erbij zeggen dat ik echt niet weet wat deze speler kan. Op basis van zijn spel die ene wedstrijd op een vreemde positie in een zwalkend elftal kan ik hem beoordelen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » di okt 03, 2023 10:50 am

Yopii schreef:
di okt 03, 2023 10:33 am
Steijn probeert een wit voetje te halen bij bepaalde mensen, ten koste van veel spelers in zijn selectie.

Ik las al dat Verweij allerlei lichtpuntjes zag dankzij Steijn. De spelers hadden hem niet laten vallen en zo. Steijn kan natuurlijk alle positieve publiciteit gebruiken.

Je ziet wel dat een topclub trainen, en dan zeker Ajax trainen, heel iets anders is dan aan het roer staan van een modale club. Het is een karaktertest: hoe standvastig ben je? Steijn is overtuigend gezakt voor dit examen.
De Telegraaf heeft heel duidelijk besloten Steijn te ruggensteunen na de 'strijd' om Mislintat weg te krijgen. De negatieve spin rond Mislintat verandert nu in positieve spin rond Steijn. Dat was al vanaf de eerste 'analyse' nadat Mislintat verdween duidelijk.

Zonder duidelijke 'leiding' bij Ajax blijft Steijn voorlopig zitten...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » di okt 03, 2023 10:55 am

Yopii schreef:
di okt 03, 2023 9:54 am
Jouw redenering volgend kun je alleen bewijzen dat een speler in de belangstelling stond van een club als hij daadwerkelijk voor die club tekent.

Veel betrouwbare Engelse bronnen, ook die rondom WHU, hebben de serieuze belangstelling van WHU voor Forbs gemeld.

https://www.thewesthamway.com/2023/08/0 ... am-update/

De supporters van WHU waren erg boos toen Forbs niet naar hun club kwam. Ze stelden dezelfde vraag als jij: hoe kan het dat een speler die in de PL een contract kan tekenen kiest voor Ajax?
Dan snap je het niet, mijn insteek is " hoe serieus zijn dan die onderhandelingen geweest " , hoe " serieus zijn die aanbiedingen geweest " . Daar gaat het toch om ?.Stond ie daadwerkelijk op het punt zijn handtekening te zetten onder een WHU contract, of was het daar allemaal " aftasten " .En niemand weet dat dus , niemand. Dan ga ik , lijkt me meer dan logisch, redeneren . Zou een speler die op het punt staat om een VET contract te tekenen in de PL. kiezen voor AJAX .Zelfs jij roept dat dan altijd als we deze discussies hebben over andere spelers.

W.B. Fabrizio, die heeft ook zijn missers hoor ...

Afijn, Forbes is nu hier. En uiteindelijk gaan we hem daar op beoordelen wat voor kwaliteiten hij heeft en wat de meerwaarde is voor AJAX ( ook dat woord gebruikt jij altijd :) ).

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » di okt 03, 2023 11:07 am

999 schreef:
di okt 03, 2023 10:55 am
Yopii schreef:
di okt 03, 2023 9:54 am
Jouw redenering volgend kun je alleen bewijzen dat een speler in de belangstelling stond van een club als hij daadwerkelijk voor die club tekent.

Veel betrouwbare Engelse bronnen, ook die rondom WHU, hebben de serieuze belangstelling van WHU voor Forbs gemeld.

https://www.thewesthamway.com/2023/08/0 ... am-update/

De supporters van WHU waren erg boos toen Forbs niet naar hun club kwam. Ze stelden dezelfde vraag als jij: hoe kan het dat een speler die in de PL een contract kan tekenen kiest voor Ajax?
Dan snap je het niet, mijn insteek is " hoe serieus zijn dan die onderhandelingen geweest " , hoe " serieus zijn die aanbiedingen geweest " . Daar gaat het toch om ?.Stond ie daadwerkelijk op het punt zijn handtekening te zetten onder een WHU contract, of was het daar allemaal " aftasten " .En niemand weet dat dus , niemand. Dan ga ik , lijkt me meer dan logisch, redeneren . Zou een speler die op het punt staat om een VET contract te tekenen in de PL. kiezen voor AJAX .Zelfs jij roept dat dan altijd als we deze discussies hebben over andere spelers.

W.B. Fabrizio, die heeft ook zijn missers hoor ...

Afijn, Forbes is nu hier. En uiteindelijk gaan we hem daar op beoordelen wat voor kwaliteiten hij heeft en wat de meerwaarde is voor AJAX ( ook dat woord gebruikt jij altijd :) ).
Hij kon tekenen bij West Ham, 999. Of hij de pen in zijn handen weet ik niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » di okt 03, 2023 11:09 am

Lionel schreef:
di okt 03, 2023 11:07 am
999 schreef:
di okt 03, 2023 10:55 am
Yopii schreef:
di okt 03, 2023 9:54 am
Jouw redenering volgend kun je alleen bewijzen dat een speler in de belangstelling stond van een club als hij daadwerkelijk voor die club tekent.

Veel betrouwbare Engelse bronnen, ook die rondom WHU, hebben de serieuze belangstelling van WHU voor Forbs gemeld.

https://www.thewesthamway.com/2023/08/0 ... am-update/

De supporters van WHU waren erg boos toen Forbs niet naar hun club kwam. Ze stelden dezelfde vraag als jij: hoe kan het dat een speler die in de PL een contract kan tekenen kiest voor Ajax?
Dan snap je het niet, mijn insteek is " hoe serieus zijn dan die onderhandelingen geweest " , hoe " serieus zijn die aanbiedingen geweest " . Daar gaat het toch om ?.Stond ie daadwerkelijk op het punt zijn handtekening te zetten onder een WHU contract, of was het daar allemaal " aftasten " .En niemand weet dat dus , niemand. Dan ga ik , lijkt me meer dan logisch, redeneren . Zou een speler die op het punt staat om een VET contract te tekenen in de PL. kiezen voor AJAX .Zelfs jij roept dat dan altijd als we deze discussies hebben over andere spelers.

W.B. Fabrizio, die heeft ook zijn missers hoor ...

Afijn, Forbes is nu hier. En uiteindelijk gaan we hem daar op beoordelen wat voor kwaliteiten hij heeft en wat de meerwaarde is voor AJAX ( ook dat woord gebruikt jij altijd :) ).
Hij kon tekenen bij West Ham, 999. Of hij de pen in zijn handen weet ik niet.
:smallgrin.gif: .. We zullen het nooit precies weten Lionel ... :ajaxsmiley.gif:
‘I was shocked’ Exciting star Carlos Borges Forbs explains why he has snubbed West Ham after official announcement
Fri 4 August 2023 21:06
Damien Charles Lucas
Exciting star Carlos Borges Forbs has explained why he has snubbed West Ham after an official announcement.

This time last week Man City starlet Carlos Borges Forbs was widely reported to be on the verge of being unveiled as West Ham’s first signing of a dismal summer transfer window.

A deal between West Ham and Man City was said to have been struck at around £14m for the talented Portuguese attacker.

But as with most transfers involving the Hammers, the move dragged on and on.

And when it comes to West Ham that usually means only one thing – it isn’t going to happen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » di okt 03, 2023 2:03 pm

Voor wat betreft de spelers. Er zijn sommige members die hier alles maar aangrijpen om spelers al af te schrijven. Eerst werd de discussie gegooid op 'spelers van het tweede niveau kunnen nooit deugen', en nu zijn we aangekomen in het stadium 'als ze zo goed zijn waarom zijn ze niet naar andere clubs gegaan'.
Ajax heeft ingezet op een bepaalde categorie talent waar nog een ontwikkelingscurve in zit. We hebben ze gehaald in een stadium dat ze nog haalbaar waren. Om Mikautadze als voorbeeld te nemen, als die een andere tussenstap maakt: Lille bv. Is hij daarna niet meer haalbaar. Grote clubs houden een speler als Mikautadze in de gaten omdat hij iets bijzonders heeft. Maar natuurlijk volgen ze hem en halen ze hem nog niet direct, er is voor hen nog wel tijd om te wachten. De stap naar Ajax is ook net wat minder groot. Haalt een grote club hem dan verhuren ze hem eerst. We kunnen het drie miljoen keer over het tweede niveau hebben feit was dat Mikautadze verkozen was tot beste speler van de Ligue II, beste speler van Metz en met zijn nu al 16 interlands had bij Georgië en daar als een van de grote beloftes werd gezien. Bovendien ging hij in de Ligue I vrolijk door met scoren (2 doelpunten 3 wedstrijden).

Je had als Ajaxzijnde ook Ueda kunnen halen, die in Belgie meer gescoord maar die is wel al 26 en daar waren veel minder gegadigden voor want gezien zijn leeftijd hoef je daar niet meer te hopen op spectaculaire ontwikkeling.

Waar het om gaat is als je naar de spelers kijkt je uitgaat van hun voetbaltechnische kwaliteiten en op basis daarvan beargumenteert waarom het wel of niet wat is. Probleem is dat we nog veeeeeeel te weinig referentiemateriaal hebben van hem als speler bij Ajax om hem af te schrijven. Je zit nu met een elftal dat zo wankel staat dat geen enkele speler uitblinkt. Het is zonder vertrouwen en zonder tactiek. Mensen die spelers al bij het oud vuil zetten moeten gewoon eens eerlijk zijn en toegeven dat je met zo weinig beelden helemaal geen Salomonsoordeel kan vellen mbt veel spelers. Niemand hier zit altijd goed hoor met zijn fingersputzengefuhl.

Om terug on topic er is een harde statistiek dat bij Ajax de minste korte sprints getrokken worden van de hele eredivisie. Ongemotiveerde spelers!!! In mijn ogen is er wat anders aan de hand en dat is dat de tactiek zo dramatisch is dat je met zulke grote gaten komt te zitten dat die niet meer beloopbaar zijn, opnieuw wijst dat op falende tactiek.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door peter » di okt 03, 2023 2:21 pm

Ueda is net 25 en Mikautadze wordt eind deze maand 23. Het maakt mij allemaal niet uit, maar zij schelen dus 2 jaar en 2 maanden. Heb ook al ergens gezegd dat ze bij Feyenoord ook een shitload aan geld neer tellen voor een Japanner die een jaar geleden nog voor een paar ton was op te halen.
Verder zal Mikautadze ook heus wel wat talent hebben, begrijp me niet verkeerd, maar ik geloof er dus alleen niet in dat we clubs als Arsenal, Juventus en topclubs uit Duitsland hebben afgetroefd. Dat is allemaal voor de bühne. Hij mag het hopelijk nog als 9 laten zien, want volgens mij is dat gewoon zijn plekje. Hij is in niets een 10 of een rechtsbuiten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door 999 » di okt 03, 2023 2:33 pm

Andriy Demchenko schreef:
di okt 03, 2023 2:03 pm
Voor wat betreft de spelers. Er zijn sommige members die hier alles maar aangrijpen om spelers al af te schrijven. Eerst werd de discussie gegooid op 'spelers van het tweede niveau kunnen nooit deugen', en nu zijn we aangekomen in het stadium 'als ze zo goed zijn waarom zijn ze niet naar andere clubs gegaan'.
Ajax heeft ingezet op een bepaalde categorie talent waar nog een ontwikkelingscurve in zit. We hebben ze gehaald in een stadium dat ze nog haalbaar waren. Om Mikautadze als voorbeeld te nemen, als die een andere tussenstap maakt: Lille bv. Is hij daarna niet meer haalbaar. Grote clubs houden een speler als Mikautadze in de gaten omdat hij iets bijzonders heeft. Maar natuurlijk volgen ze hem en halen ze hem nog direct, er is voor hen nog wel tijd om te wachten. We kunnen het drie miljoen keer over het tweede niveau hebben feit was dat Mikautadze verkozen was tot beste speler van de Ligue II, beste speler van Metz en met zijn nu al 16 interlands had bij Georgië en daar als een van de grote beloftes werd gezien. Bovendien ging hij in de Ligue I vrolijk door met scoren (2 doelpunten 3 wedstrijden).

Je had als Ajaxzijnde ook Ueda kunnen halen, die in Belgie meer gescoord maar die is wel al 26 en daar waren veel minder gegadigden voor want gezien zijn leeftijd hoef je daar niet meer te hopen op spectaculaire ontwikkeling.

Waar het om gaat is als je naar de spelers kijkt je uitgaat van hun voetbaltechnische kwaliteiten en op basis daarvan beargumenteert waarom het wel of niet wat is. Probleem is dat we nog veeeeeeel te weinig referentiemateriaal hebben van hem als speler bij Ajax om hem af te schrijven. Je zit nu met een elftal dat zo wankel staat dat geen enkele speler uitblinkt. Het is zonder vertrouwen en zonder tactiek. Mensen die spelers al bij het oud vuil zetten moeten gewoon eens eerlijk zijn en toegeven dat je met zo weinig beelden helemaal geen Salomonsoordeel kan vellen mbt veel spelers. Niemand hier zit altijd goed hoor met zijn fingersputzengefuhl.

Om terug on topic er is een harde statistiek dat bij Ajax de minste korte sprints getrokken worden van de hele eredivisie. Ongemotiveerde spelers!!! In mijn ogen is er wat anders aan de hand en dat is dat de tactiek zo dramatisch is dat je met zulke grote gaten komt te zitten dat die niet meer beloopbaar zijn, opnieuw wijst dat op falende tactiek.

AJAX heeft volgens mij nergens op ingezet, moeten we de media geloven komt het allemaal uit de koker van een eenling Mislintat.

En we hebben het hier in principe over wat dingetjes.1e was het waar dat WHU daadwerkelijk er alles aan deed/doet om Forbes binnen te hengelen.Of was het zoiets van tot hier want meer vinden we deze speler echt niet waard. 2e is er niet veels te veel betaald voor deze " talenten " . 3e passen ze wel bij AJAX. Antony en Neres waren/zijn spelers die in de drukte kunnen excelleren , Forbes b.v. heeft ruimte nodig, en meestal krijgen wij die ruimte niet. Eigenlijk geld dat voor Bergwijn ook. In tegenstelling tot b.v. Tadic. We halen voor het middenveld bijna 3 identieke spelers ( en van wat ze tot nu toe hebben laten zien, met dezelfde snelheid kwa balbehandeling :) ) , de backs die zoals we nu kunnen hebben gezien zijn ( en wat b.v. over Gaaei wordt geschreven ) veel meer aanvallers dan verdedigers. We horen een speler zeggen dat ie zichzelf beter centraal vind dan linksback. En wat Steijn en CO betreft, het is natuurlijk weer niet zo dat ze met allen helemaal geen kaas hebben gegeten w.b tactiek enz.

We (be)eoordelen van wat we tot nu toe hebben gezien, niks meer en niks minder, zoals andere oordelen over Steijn van wat ie tot nu toe heeft laten zien.Toen Nico, Antony, Neres, ja zelfs Alvarez en Martinez kwamen waren de meeste hier wel overtuigd van hun kwaliteiten, een enkeling niet, maar die draaide wat later ook bij.

Volgens mij heeft niemand hier niet 1 aankoop al definitief afgeschreven, maar je mag toch best vraagtekens zetten of dit de spelers zijn die het AJAX spel moeten gaan spelen ?.Zo'n Hato b.v. die is net 17 is snapt het beter dan zijn Kroatische internationaal, zo'n Vos is 18 en begrijpt het beter als Tahirovic .

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di okt 03, 2023 2:45 pm

Yopii schreef:Jouw redenering volgend kun je alleen bewijzen dat een speler in de belangstelling stond van een club als hij daadwerkelijk voor die club tekent.

Veel betrouwbare Engelse bronnen, ook die rondom WHU, hebben de serieuze belangstelling van WHU voor Forbs gemeld.

https://www.thewesthamway.com/2023/08/0 ... am-update/

De supporters van WHU waren erg boos toen Forbs niet naar hun club kwam. Ze stelden dezelfde vraag als jij: hoe kan het dat een speler die in de PL een contract kan tekenen kiest voor Ajax?
Dat vraagt Forbs zich inmiddels ook af.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Zuidema » di okt 03, 2023 4:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di okt 03, 2023 2:45 pm
Yopii schreef: De supporters van WHU waren erg boos toen Forbs niet naar hun club kwam. Ze stelden dezelfde vraag als jij: hoe kan het dat een speler die in de PL een contract kan tekenen kiest voor Ajax?
Dat vraagt Forbs zich inmiddels ook af.
Hij zal niet de enige zijn van de Mislintat-aankopen: ''In wat voor een ongelooflijk zootje ben ik nou terecht gekomen?'' Beschamend voor zo'n club als Ajax. :excited.gif:
Success will tear us apart.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Dubbel » di okt 03, 2023 5:39 pm

Wij doen er met z'n allen ook wel een beetje aan mee. Las vanmiddag een artikel over Ten Hag en was even in de verleiding om Ten Hag/Man U/Ajax te vervangen door Steijn/Ajax/Sparta en het dan hier te posten. Gewoon om te kijken of het iemand op zou vallen. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Marillion » di okt 03, 2023 7:36 pm

Ik zit even naar Bosz te luisteren die het gewoon inhoudelijk over voetbal heeft voor de wedstrijd. Voor het seizoen begon twijfelde ik nog wat maar inmiddels ben ik officieel jaloers dat hij daar trainer is en niet bij ons.

Heb 'm ook nog geen speler voor de bus horen gooien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » di okt 03, 2023 7:39 pm

Marillion schreef:
di okt 03, 2023 7:36 pm
Ik zit even naar Bosz te luisteren die het gewoon inhoudelijk over voetbal heeft voor de wedstrijd. Voor het seizoen begon twijfelde ik nog wat maar inmiddels ben ik officieel jaloers dat hij daar trainer is en niet bij ons.

Heb 'm ook nog geen speler voor de bus horen gooien.
Het werd om vage redenen niet gepruimd door AT. Niet slim.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Marillion » di okt 03, 2023 7:48 pm

Ik twijfelde ook wat.

Van zijn presentatie en het voetbal dat hij voorstaat was ik altijd wel fan. Maar het roekeloze deel staat me wat tegen. Bij Ajax was de toevalsfactor in dat Europese seizoen ook wel eens te hoog. Je zag het met PSV tegen Arsenal ook weer. Ik weet niet of je dat elftal met PSV nou vast moet willen zetten tegen de eigen zestien. Hij is zo eigenwijs. Maar ja, liever dat dan wat we nu zien gebeuren. Dat mag duidelijk zijn.

Vergelijk dat praatje van hem, inhoudelijk over voetbal, met wat we van Steijn horen. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Dubbel » di okt 03, 2023 7:54 pm

Ik was ook geen voorstander. Hij was coach bij ons toen Feyenoord voor het eerst in 18 jaar kampioen werd en gaf er direct daarna de brui aan. Had wellicht een tweede kans verdient. :blush.gif:

Plaats reactie