Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

De opvolger van Van t Schip

Schip zelf
1
7%
Erik Ten Hag (Man utd, nog steeds)
2
13%
Dave Vos (Jong Ajax, nog steeds)
1
7%
Ron Jans (Twente, nog steeds)
1
7%
Ronald Koeman (Oranje, nog steeds)
1
7%
Pascal Jansen (AZ, nog steeds)
1
7%
Kasper Hjulmand (bondscoach Denemarken nog steeds)
0
Geen stemmen
Philip Cocu (Vitesse)
0
Geen stemmen
Gio van Bronckhorst (Rangers)
0
Geen stemmen
Marcello Gallardo (Al Ittigad, nog steeds)
0
Geen stemmen
Julien Loptegui (Sevilla)
0
Geen stemmen
Ralph Hasenhuttl (Southampton)
0
Geen stemmen
Jorge Sampaoili (Flamemgo)
0
Geen stemmen
Oliver Glasner (Eintract Frankfurt)
0
Geen stemmen
Hansi Flick (Duits elftal)
0
Geen stemmen
Rudi García (Napoli)
0
Geen stemmen
Jesse March (Leeds)
0
Geen stemmen
Lucien Favre (Nice)
0
Geen stemmen
Bo Svensson (Mainz)
0
Geen stemmen
Shota Arveladze (Hull)
0
Geen stemmen
Kjetil Knutsen (Bodo, nog steeds)
5
33%
Een andere Nederlandse trainer
1
7%
Een andere buitenlandse trainer
2
13%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Yopii
Berichten: 19027
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » ma mei 20, 2024 11:36 am

Ik lees dat er door AK uren telefonisch, en in real-life contact is geweest. Dat er trainingen en wedstrijden zijn bezocht.

Wat er van waar is weet ik niet maar dan lijkt het in ieder geval erop dat ze hun huiswerk op orde hebben en er een heel rapport is over Farioli. Uiteraard kan het dan alsnog niet goed uitpakken maar ik vind dit best prima te verantwoorden.
Dat kan altijd, dat huiswerk zegt niets. Of het verantwoord is, moet blijken.

De nederlaag is wees, zeggen ze dan. Als het niets wordt met Farioli, hadden die xenofoben gelijk, dan wees alles er bij nader inzien vooraf al op dat een onervaren trainer uit een ander land wel moest mislukken.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Duke » ma mei 20, 2024 11:37 am

Een avondje meekijken bij de nieuwe Ajax-trainer Francesco Farioli: ‘Zo meeleven, passie tonen, het is wie ik ben’

REPORTAGEEén dezer dagen verwacht Ajax definitief rond te komen met Francesco Farioli. Wie de 35-jarige Italiaan is en hoe hij werkt als trainer, daar is al veel over gezegd. Maar wat zie je als je hem live meemaakt tijdens en na een wedstrijd? AD Sportwereld stak de grens over naar Frankrijk voor de topper van Farioli’s huidige club OGC Nice tegen Lille.

Maarten Wijffels 20-05-24, 12:02 Laatste update: 12:22
Het is een uur na afloop van een verhitte topper (2-2) in Stade Pierre-Mauroy in Lille, net over de Belgische grens. Hij lacht bij de begroeting. Francesco Farioli is een man van een stevige handdruk. En van een omhelzing met de verslaggever van de krant Nice-Matin, net als hij een man van Italiaanse komaf.

Op de officiële persconferentie hebben we Farioli net gevraagd naar de interesse van Ajax. Hij ontweek zeer charmant een antwoord door te zeggen: ,,Vandaag moet het alleen gaan over onze prestatie hier. We zijn net vijfde geworden in de competitie, terwijl een plek bij de eerste zes de doelstelling was. Alle lof voor mijn spelers. Ze hebben het goed gedaan dit seizoen en kunnen tevreden op vakantie.’’

Nu, in een minder formele setting een eindje buiten de perszaal, laat hij iets meer los als de verslaggever/vriend van Nice-Matin zegt dat hij Farioli ook in Amsterdam ‘wel een keer komt opzoeken’. Een tikje ongemakkelijk kijkt de 35-jarige Italiaan opzij naar het Nederlandse bezoek, om zich daarna snel te herpakken. ,,Morgen om 10.00 uur sluiten we het seizoen af op ons trainingscomplex. Mijn toekomst daarna? Vakantie hè. Ik ga met mijn vrouw en dochter naar Sicilië.’’

Om vervolgens ergens eind juni/begin juli een nieuw seizoen af te trappen bij Ajax. Tenminste, daar wijst alles op. De clubleiding in Amsterdam verwacht één dezer de laatste plooien glad te strijken in de onderhandelingen. De precieze invulling van de staf is nog het laatste open eindje, naar verluidt. Niet onbelangrijk natuurlijk, maar ook geen onoverkomelijk struikelblok.

Waarom we in Lille zijn, is vooral om eens wat live-indrukken van Farioli op te doen. Want pagina’s vol zijn er inmiddels geschreven over wie hij is en hoe hij werkt, deze oud-keeper, tactiekblogger en lid van een nieuwe generatie Italiaanse coaches, academisch geschoold. Maar wat zie je nou als je hem van heel dichtbij meemaakt tijdens en na een wedstrijd? Wie is deze Farioli in het heetst van de strijd?

De slotfase tegen Lille biedt een mooi inkijkje. Bij een 2-2 stand in blessuretijd drukt de thuisploeg de gasten uit Nice ver terug. Lille jaagt op één goal die nodig is voor rechtstreekse plaatsing voor de Champions League.

Farioli ziet zijn team knokken en lijden en zelf is hij helemaal langs de zijlijn gestiefeld tot op de hoogte van het strafschopgebied. Daarvandaan coacht hij zijn spelers vol vuur door de laatste minuten heen.

Ook in Frankrijk moeten trainers eigenlijk verplicht binnen hun coachvak blijven. ,,Ik weet het’’, zegt hij na afloop desgevraagd. ,,Toch heb ik nog nooit een gele kaart gekregen in de meer dan honderd wedstrijden dat ik nu hoofdtrainer ben. Zo meeleven, passie tonen, het is wie ik ben. Ik probeer mijn spelers te helpen. Ik ben één met ze. Na een wedstrijd of training heb ik ook vaak een schorre stem.’’

Maar, haast hij toe te voegen, dat is nooit vanwege klagen bij de arbitrage. ,,Ik ga zelden of nooit in discussie met de scheidsrechter. Hoewel ik er vanavond waarschijnlijk wel reden toe had. Er is ons een zuivere penalty onthouden.’’

Opbouwen van achteruit
Wat opvalt in het spel zelf, is hoe Nice probeert om 90 minuten lang op te bouwen van achteruit. Met duidelijke spelpatronen. De achterballen van keeper Marcin Bulka zijn daarbij een attractie op zich. Voor de neus van de Poolse doelman verzamelen zich steeds zes veldspelers van Nice. Zij gaan heel laag op het veld staan in en rond het eigen strafschopgebied. Twee man blijven dieper weg bij linker- en rechterzijlijn, met denkbeeldig het kalk aan hun schoenen.

En helemaal voorin stelt de Brian Brobbey van Nice, de Ivoriaan Evann Guessand, zich voor. Hij staat bij de middenlijn. Als de fysiek sterke spits op wie altijd de lange bal kan worden gegeven als escape. Maar het stokpaardje van Farioli: eerst altijd proberen kort op te bouwen vanuit zo’n achterbal. Lef tonen en door de eerste lijnsdruk van de tegenpartij heen spelen. Ook in de gesprekken met Ajax heeft hij laten zien hoe hij dat wil.

Een paar keer lukt het tegen Lille uitstekend. Uit zijn opbouw komt ook meteen een dreigende aanval voort. Een paar keer mislukt het ook volledig. En dan reageert Farioli bij de zijlijn furieus.

Spil in de opbouw van achteruit bij Nice is een oude bekende, Pablo Rosario, ex-speler van PSV. Maar wanneer we hem na afloop vragen hoe het is om onder Farioli te spelen en te werken, houdt hij de boot af. ,,Sorry, ik snap de vraag’’, zegt hij. ,,Maar ik heb besloten niks te zeggen over de trainer zolang ik onder hem werk.’’

Voor de duidelijkheid: Rosario is bij Nice een vaste, alom gewaardeerde basisspeler, geen ontevreden wissel. Farioli weet dat hij met de Nederlander tactisch meerdere kanten op kan en speelt Rosario daarom uit als middenvelder, centrale verdediger en soms ook als back.

Wie wel kort praat is keeper Marcin Bulka, international van Polen en straks met zijn land in de poule van Oranje op het EK. ,,Ik heb niet eerder zo’n veeleisende coach meegemaakt als deze’’, zegt hij over Farioli. ,,Hij heeft spelers bij Nice echt individueel beter gemaakt en ikzelf in het bijzonder. Dat hij zelf oud-keeper is, zie je ook terug in hoe hij mij coacht tijdens de wedstrijden. Bij spelhervattingen hebben we altijd oogcontact.’’ Bulka zou graag zien dat zijn trainer blijft komend seizoen. ,,Ja, ik hoop dat Nice hem nog kan behouden. We horen wel wat het wordt.’’

Ook aardig op zo’n avond: alvast inschatten welke huidige Ajax-spelers belangrijk kunnen worden in het voetbal van de beoogde nieuwe coach. Om hier maar gelijk een naam te droppen die velen wellicht verrast: Steven Berghuis. En dan niet meer als rechtsbuiten, want voor die plek zal Ajax deze zomer op zoek gaan naar een aanvaller met meer snelheid. Maar wel op de ‘6-positie’, als eerste aanspeelpunt op het middenveld in de opbouw.

Erik ten Hag maakte van Berghuis ook bewust een middenvelder bij Ajax. En Louis van Gaal zag in Berghuis bij Oranje iemand die Frenkie de Jong kon ontlasten als die in de opbouw werd vastgezet. Het middenveld van dit seizoen bij Ajax mist doorgaans creativiteit. En directe passing naar voren. De ‘6’ is in het topvoetbal steeds meer de nieuwe ‘10’. Het kan ook zijn dat Ajax een nieuwe ‘6’ van buitenaf haalt.

Wie zeker (ook) bij Farioli past is Mika Godts. In de jonge linksbuiten gaat Ajax sowieso investeren volgend seizoen, zo is de bedoeling.

Minst gepasseerde defensie in Ligue 1
Dan nog wat over het spel zonder bal. Met 29 tegengoals heeft Nice dit seizoen de minst gepasseerde defensie in de Ligue 1. Minder tegengoals dan kampioen Paris St.Germain, zelfs fors minder geïncasseerd (13) dan nummer twee AS Monaco. Maar als je ziet hoe Farioli het spel zonder bal organiseert, snap je wel waarom niet iedereen hem meteen met Ajax associeert.

Momenten van hoog druk zetten en afjagen wisselt Nice af met hele fases waarin het elftal massaal terugplooit op eigen helft. Een veldbezetting 5-4-1 is dan niet iets waar Farioli zich voor schaamt. Sowieso lokt hij tegenstanders wat meer dan ‘wij’ in Nederland gewend zijn, wat het beeld van oproepen van afwachtend voetbal.

Interessant hoe dat gaat vallen bij de Ajax-aanhang. Net als dat er in de diepste crisis in de historie van de club een pas 35-jarige manager aan het roer komt. Al was Louis van Gaal ooit ook ‘maar’ 39 toen hij bij Ajax begon. ,,En qua discipline en veeleisendheid vind ik Farioli wel met Van Gaal te vergelijken’’, zei Jeremain Lens laatst. Hij maakte Van Gaal mee als trainer van AZ en van Oranje en Farioli in Turkije.
Www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Duke » ma mei 20, 2024 11:41 am

Neefkens schreef:
zo mei 19, 2024 4:50 pm
Jongens aub :blush.gif:
Inderdaad, de gemoederen lopen hier soms hoog op, dus 2 verzoeken:
1. Maak het niet persoonlijk, geen scheldpartijen
2. Laten we het in de voetbaltopics over voetbal hebben, en andere kwesties in de daarvoor bestemde zones laten
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 19027
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » ma mei 20, 2024 11:55 am

Het AD als spreekbuis van Danny en Kroes. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 19027
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » ma mei 20, 2024 12:05 pm

Ajax-target Farioli: 'Cruijff mijn voetbalmentor, ik vraag veel van spelers'


Francesco Farioli gaat vragen over Ajax nog altijd uit de weg, maar hij noemt Johan Cruijff wel als één van zijn inspiratiebronnen. De 35-jarige Italiaan vertelt aan Voetbal International over zijn filosofie.

Farioli is de beoogde nieuwe trainer van Ajax, waardoor VI hem opzocht tijdens het uitduel van OGC Nice met Lille (2-2). "Onze manier van spelen vraagt soms wat risico’s en verantwoordelijkheden. Met de bal, maar ook zonder bal", legt hij uit. "Ik weet dat wij veel vragen van onze spelers, dat het zwaar kan zijn. Maar wij hebben het geluk gehad om een spelersgroep te vinden met zúlke honger en toewijding. Dan is het leven van een coach een stuk makkelijker."

De jonge oefenmeester hoopt spelers op zijn hand te krijgen met zijn aanpak. "Ik weet: als ik dingen aandraag die bijdragen aan hun ontwikkeling, dan gaan ze het doen. Ik ben heel trots op de 25 spelers in de kleedkamer. Want wat zij dit seizoen gedaan hebben, is voor mij iets heel speciaals", doelt hij op de vijfde plaats van Nice in de Ligue 1.

Farioli geniet van goed voetbal van achteruit. Als dat lukt, geeft dat voldoening. "Dat is het resultaat van vele maanden werken en iedereen pushen in dezelfde richting. En van spelers soms ook een beetje uit hun comfort zone te halen. Want nogmaals, wat wij willen, vraagt veel van de spelers. Uit mentaal oogpunt, uit cognitief oogpunt, maar ook uit fysiek oogpunt", stelt hij. "Het vergt veel werk en energie, van maandag tot zondag. Herhalen, herhalen, herhalen. Dat is voor mij de enige manier. Sinds ik begonnen ben als coach, wilde ik proberen deze honger en toewijding over te brengen op mijn spelers."

Farioli werkte onder Roberto de Zerbi en hun speelstijlen vertonen dan ook overeenkomsten. De Nice-coach noemde eerder ook Marcelo Bielsa, Pep Guardiola én Cruijff als inspiratiebronnen. "Natuurlijk: Johan Cruijff, dat is duidelijk. Ik heb het al vaker gezegd: Cruijff is één van de voetbalmentoren die ik in mijn leven heb gehad, om het zo te noemen."
Grappig hoeveel trainers Cruijff noemen, volgens sommigen hier een trainer van niets. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door 999 » ma mei 20, 2024 12:07 pm

Makkelijk scoren met dat woordje Cruijff bij de AJAX aanhang. Zo voorspelbaar dit ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma mei 20, 2024 12:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopii
Berichten: 19027
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » ma mei 20, 2024 12:09 pm

Inspiratiebron zegt niets. Het gaat om de uitvoering.

Logisch dat coaches zulke voorbeelden hebben, en nooit eens Mourinho of zo.

Mr. Ajax
Berichten: 14568
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 20, 2024 12:14 pm

Yopii schreef:
ma mei 20, 2024 12:09 pm
Inspiratiebron zegt niets. Het gaat om de uitvoering.

Het zegt normaal gesproken wel wat over de insteek. Hij had ook Klopp of Ancelotti kunnen zeggen bijvoorbeeld, maar zegt dus Cruijff en Pep.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10317
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door WP_Legend » ma mei 20, 2024 12:18 pm

999 schreef:Makkelijk scoren met dat woordje Cruijff bij de AJAX aanhang. Zo voorspelbaar dit ..
Deze uitspraak heeft niks met Ajax te maken dit was een uitspraak in de Italiaanse media. Van begin Mei..

Code: Selecteer alles

The coach of Nice, a team that is fighting to access the next Champions League, spoke to Cronache di Spogliatoio: "If you ask me for my references, it is normal to mention Guardiola's Barcelona or Cruijff's Ajax, or the Sacchi's Milan. Epochal teams that changed football.

But for me it becomes difficult not to remember Mourinho's Inter or in some ways Allegri's Juventus. The phase in which you have to close down or stay lower, although I don't like that the team has this attitude, is a phase of the match in which you are forced and for this reason it must be trained.



Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13006
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Liberty » ma mei 20, 2024 12:21 pm

WP_Legend schreef:
ma mei 20, 2024 12:18 pm
999 schreef:Makkelijk scoren met dat woordje Cruijff bij de AJAX aanhang. Zo voorspelbaar dit ..
Deze uitspraak heeft niks met Ajax te maken dit was een uitspraak in de Italiaanse media. Van begin Mei..

Code: Selecteer alles

The coach of Nice, a team that is fighting to access the next Champions League, spoke to Cronache di Spogliatoio: "If you ask me for my references, it is normal to mention Guardiola's Barcelona or Cruijff's Ajax, or the Sacchi's Milan. Epochal teams that changed football.

But for me it becomes difficult not to remember Mourinho's Inter or in some ways Allegri's Juventus. The phase in which you have to close down or stay lower, although I don't like that the team has this attitude, is a phase of the match in which you are forced and for this reason it must be trained.


Toen was hij natuurlijk al in beeld bij Ajax. Dat wil niet zeggen dat het een uitspraak voor de buhne was maar het kan natuurlijk ook gericht zijn geweest op de toekomst.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door 999 » ma mei 20, 2024 12:32 pm

Dat wat Yopii al zegt, het gaat mij dus A] Je hoort nooit zulke trainers zeggen " mijn voorbeeld is/was Arne Slot " ze komen altijd uit bij de " Succesvolle namen " , en B] Nice speelt zowiezo niet in de gedachtegoed w.b. Cruijff ..

Trek ik het nog wat breder: In mijn beleving/ervaring van Cruijff was ie wars van al de " rare " dingetjes zoals het schrijven van een musical enz.

Daarbij, denken willen en kunnen hangt toch altijd of van je spelersmateriaal ...

Yopii
Berichten: 19027
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » ma mei 20, 2024 12:40 pm

WP_Legend schreef:
ma mei 20, 2024 12:18 pm
999 schreef:Makkelijk scoren met dat woordje Cruijff bij de AJAX aanhang. Zo voorspelbaar dit ..
Deze uitspraak heeft niks met Ajax te maken dit was een uitspraak in de Italiaanse media. Van begin Mei..

Code: Selecteer alles

The coach of Nice, a team that is fighting to access the next Champions League, spoke to Cronache di Spogliatoio: "If you ask me for my references, it is normal to mention Guardiola's Barcelona or Cruijff's Ajax, or the Sacchi's Milan. Epochal teams that changed football.

But for me it becomes difficult not to remember Mourinho's Inter or in some ways Allegri's Juventus. The phase in which you have to close down or stay lower, although I don't like that the team has this attitude, is a phase of the match in which you are forced and for this reason it must be trained.


Toen was hij vast al met Ajax bezig.

Overigens is deze voorkeur totaal niet origineel. Pep is de meest bewonderde coach op dit moment, en wordt steevast in één adem genoemd met Cruijff.
Cruijff's Ajax
Dit is wel mooi. :neutral.gif:

Hij heeft het over grote teams in de voetbalgeschiedenis. De kans dat Farioli's Ajax later ook genoemd zal worden, is niet zo groot. In dat opzicht is zo'n opmerking niet echt interessant.

Lionel
Berichten: 47579
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Lionel » ma mei 20, 2024 12:55 pm

Yopii schreef:
ma mei 20, 2024 11:36 am
Ik lees dat er door AK uren telefonisch, en in real-life contact is geweest. Dat er trainingen en wedstrijden zijn bezocht.

Wat er van waar is weet ik niet maar dan lijkt het in ieder geval erop dat ze hun huiswerk op orde hebben en er een heel rapport is over Farioli. Uiteraard kan het dan alsnog niet goed uitpakken maar ik vind dit best prima te verantwoorden.
Dat kan altijd, dat huiswerk zegt niets. Of het verantwoord is, moet blijken.

De nederlaag is wees, zeggen ze dan. Als het niets wordt met Farioli, hadden die xenofoben gelijk, dan wees alles er bij nader inzien vooraf al op dat een onervaren trainer uit een ander land wel moest mislukken.
Natuurlijk zegt het huiswerk niks. Maar ik vind het voor AK spreken dat hij dus 1) met een onbekende naam als Farioli op de proppen komt en 2) daarbij ook nog zijn huiswerk doet. Natuurlijk weten we nu helemaal niet wat dat allemaal waard is maar het zegt natuurlijk wel iets.

Liever dit dan de door jou geroemde Cruijff die random mensen als Edje, maar wel oud-voetballer, aan het roer van onze club wilde :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19027
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di mei 21, 2024 11:16 am

https://www.ogcnissa.com/forum/viewtopi ... &start=300

Halverwege de bladzijde landt het bericht dat Farioli voor Ajax zou kunnen kiezen.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13006
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Liberty » di mei 21, 2024 11:33 am

Het is dus nog niet rond.......
Tijd voor iets nieuws.

Yopii
Berichten: 19027
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di mei 21, 2024 11:44 am

Bron?

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13006
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Liberty » di mei 21, 2024 11:46 am

Yopii schreef:
di mei 21, 2024 11:44 am
Bron?
Nou ja. eigenlijk het gehele internet want nergens staat dat Ajax en Farioli/Nice eruit zijn. Het is dus blijkbaar nog niet rond.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii
Berichten: 19027
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di mei 21, 2024 12:43 pm

Van hetzelfde forum als hierboven:
l'Ajax a fait une saison nulle, pour le niveau de leur club ok. Mais justement, c'est l'Ajax, un club mythique dans l'histoire du football. Quel entraîneur de 35 ans qui commence à peine dans le métier refuserait une chance que d'entraîner un club mythique avec une histoire et un palmarès tel que l'Ajax ?! Surtout quand on se souvient, comme le souligne Max, que Farioli vient de nulle part et que si il peut capitaliser sur la belle saison qu'il vient de faire ici, il le fera.
:neutral.gif:

Ze liggen er daar overigens niet wakker van dat Farioli vertrekt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door 999 » di mei 21, 2024 5:27 pm

Concurrentie
Én er is dus concurrentie, al lijkt Ajax de overhand te hebben… “Ook nu is er al belangstelling uit grotere competities: Farioli is kandidaat bij Brighton en staat ook op lijstjes van clubs uit de Serie A, maar heeft een zwak voor Ajax.
Uche, uche .. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 19027
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di mei 21, 2024 8:58 pm

Waar heb je dat vandaan, Voetske? Of heb ik ergens overheen gelezen?

Tendens is dat we ontzettend blij moeten zijn met deze internationaal begeerde trainer.

Dat speciale komt niet terug in de posts van die Nice-fans. Van hen mag Farioli blijven, maar als hij gaat, vinden ze het ook geen onoverkomelijk verlies.

Zo lopen de hazen nu eenmaal: de supporters paaien met hoera-verhalen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door 999 » di mei 21, 2024 9:02 pm

Soccernews .. Fcupdate, eigenlijk overal ..

Ach, voor wat het waard is, maar zou het niet vreemd vinden .. Als er echt interesse is voor hem, lijkt me dat er ook interesse van uit het buitenland.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door peter » di mei 21, 2024 9:32 pm

Fariola op kop bij de bookmakers in Engeland om trainer van Brighton te worden. By a clear mile zelfs.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door elliquido » di mei 21, 2024 9:52 pm

Een fabiola dus.

Frank de boer.... is ie al gepolst?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13831
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Jinne » di mei 21, 2024 10:09 pm

peter schreef:
di mei 21, 2024 9:32 pm
Fariola op kop bij de bookmakers in Engeland om trainer van Brighton te worden. By a clear mile zelfs.
Chelsea is natuurlijk nu ook vrij. En daar is McKenna dan interessanter.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 19027
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » wo mei 22, 2024 8:27 am

peter schreef:
di mei 21, 2024 9:32 pm
Fariola op kop bij de bookmakers in Engeland om trainer van Brighton te worden. By a clear mile zelfs.
Nou ja, als Kroes het nu nog niet geregeld heeft...

Wat ik niet begrijp: waarom hebben ze zo lang achter Potter aangezeten, als die Farioli zo bijzonder is? (Over een paar jaar niet meer haalbaar, blabla). Waarom dan niet meteen doorgepakt? :confused.gif:

Plaats reactie