Francesco Farioli

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Francesco Farioli

Bericht door Lionel » vr mei 24, 2024 2:59 pm

De Dominee schreef:
vr mei 24, 2024 2:39 pm
Kijk naar Daley Blind bij Ajax. Kan fantastisch passen, inzicht goed. Maar erg langzaam. Je gebruikt hem in zijn kracht door zijn zwaktes te compenseren met snelle defensief sterke spelers om hem heen. Waardoor hij kan doen waar hij goed in is. Je kunt hem ook laten rennen, maar daarin is hij juist niet goed.
Precies.

En ook dan kan het fout gaan maar een goede coach kan van beperkte spelers iets soeps maken. Een slechte coach kan van een aanval met Tadic, Bergwijn, Berghuis en Kudus verpesten.

Ik krijg toch wel een steeds beter gevoel bij de beste man. Bereid zijn spelers minutieus voor. Wil alles voorbereiden en gaat daar ook mee aan de slag. Wat een verademing ten opzichte van het gekloot sinds Ten Hag.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Francesco Farioli

Bericht door 999 » vr mei 24, 2024 4:10 pm

De Dominee schreef:
vr mei 24, 2024 2:39 pm
Kijk naar Daley Blind bij Ajax. Kan fantastisch passen, inzicht goed. Maar erg langzaam. Je gebruikt hem in zijn kracht door zijn zwaktes te compenseren met snelle defensief sterke spelers om hem heen. Waardoor hij kan doen waar hij goed in is. Je kunt hem ook laten rennen, maar daarin is hij juist niet goed.
Daley Blind is niet erg langzaam dat is gewoon onzin.En Blind was positieel gewoon goed zelfde als De Boer b.v. , dat was hun kracht.Verdedigend gewoon goed, ook weer in Spanje.Het wordt juist een probleem als je deze spelers meer laat doen waarin ze dus NIET goed zijn .Blind en de Boer moesten en waren en zijn de opbouwers van achteruit, niet van de voorhoede, dat is de taak van andere spelers.

Afijn, 2 - 4 betere spelers en je doet zowiezo weer volop mee om plaats 1 - 2 .. Das echt geen hogere wiskunde voor de NLD competitie .... Met dit zooitje wordt je ook al 5e, en als je in het begin minder onnodig puntverlies had geleden nog wel een paar plaatsjes hoger.

Misschien een poll starten van hoe hoog we volgend seizoen gaan eindigen :)

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Francesco Farioli

Bericht door wimpey » vr mei 24, 2024 8:12 pm

Ajax Rules schreef:
do mei 23, 2024 9:12 pm
De laatste keer dat ik zo lyrisch/hyped was, was met onze data Duitser.
Nuf said. De beste coaches die de club gehad heeft waren bepaald geen verbale wonders. Dus laat je nou niet weer misleiden door een vlotte babbel.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Francesco Farioli

Bericht door Lionel » vr mei 24, 2024 10:59 pm

Ik ben, net als AR, enthousiast. Dat is toch ook helemaal niet erg? We kunnen hier toch, met de door ons gestelde informatie die we hebben, toch alleen een mening vormen?

Het zou pas erg zijn als AR zijn huis verkoopt en alles in aandelen Ajax zou stoppen.

Vraag mij altijd af waarom mensen hier komen om vervolgens te zeggen dat ze het allemaal nog maar moeten zien. Ja, ik moet het ook nog allemaal zien maar op basis van wat je nu ziet en hoort kun je toch best (onderbouwd ook) zeggen dat je er zin in hebt. Of niet.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Francesco Farioli

Bericht door Yopii » za mei 25, 2024 8:31 am

Vraag mij altijd af waarom mensen hier komen om vervolgens te zeggen dat ze het allemaal nog maar moeten zien. Ja, ik moet het ook nog allemaal zien maar op basis van wat je nu ziet en hoort kun je toch best (onderbouwd ook) zeggen dat je er zin in hebt. Of niet.
Neuh, daar is het te vroeg voor. De PR-machine van Ajax draait op volle toeren, maar wat zeggen die jubelverhalen? Niets. Ik weet het: hoop doet leven, maar daardoor zit je ook snel op het verkeerde spoor.
Bij mijn weten is dit een discussieforum. Je hoeft niet ergens radicaal voor of tegen te zijn, soms is afwachten de beste strategie.



De DNA-stroming binnen Ajax is not amused:
Driessen ziet Ajax tegen eigen plannen in werken: 'Het Ajax-DNA is volledig weg'

BRON DE TELEGRAAF

Valentijn Driessen is niet te spreken over de manier van beleid voeren van Ajax, zo laat hij blijken in de voetbalpodcast van De Telegraaf. De Amsterdammers haalden met Francesco Farioli en zijn assistent-trainers mensen binnen zonder het Ajax-DNA en dat was volgens Driessen niet waar de clubleiding op stuurde.

'Er loopt daar helemaal niemand van Ajax meer rond. Het Ajax-DNA is volledig weg', reageert de verslaggever. 'Kroes heeft tegen ons gezegd dat hij van Ajax weer Ajax wilde maken. Ajax zou zelf alles in de hand houden en er zou geen invasie meer komen. Er is niets van terechtgekomen. Er is inmiddels een enorme Italiaanse invasie in Amsterdam bezig. Het Ajax-DNA is volledig verdwenen bij het eerste elftal. Dat vind ik toch wel heel erg bezwaarlijk.'

'Deze mensen hebben helemaal niks gewonnen', gaat Driessen verder. 'Dan komt Jelle ten Rouwelaar er nog bij en Farioli neemt vier man mee. Ajax zou de eisende partij zijn, maar dat is helemaal niet zo, want anders krijg je geen vier man mee. Er wordt anderhalf miljoen betaald voor een rookie van 35, die helemaal niets heeft gepresteerd en niks heeft gewonnen. Dan denk ik: waar is het Ajax-DNA? Waar zijn John Heitinga, Wim Jonk en Dennis Bergkamp? Haal desnoods Lasse Schöne bij NEC vandaan.'

De visie van de Italiaanse trainer zou dicht bij die van de club Ajax liggen, maar ook daar kan de chef voetbal van de krant maar weinig mee. 'Farioli heeft het over Johan Cruijff, maar die man is 35. Hij heeft Cruijff nooit zien voetballen en hij heeft hem nooit als trainer gezien. Louis van Gaal is een groot voorbeeld voor hem. Hij kent Louis van Gaal niet. Waarom hebben deze mensen allemaal ja gezegd tegen deze totale overval? Er lopen heel veel andere mensen bij Ajax rond. Kroes zelf moet zich ook nog bewijzen.'

Kans voor Farioli
Voor Driessen komt het hoofdzakelijk neer op één ding: de bestuurders van Ajax missen het absolute Ajax-DNA. ' Michael Reiziger kun je nog ophalen en zo kun je nog heel veel jongens verzinnen die in de staf van het eerste elftal kunnen. Dat wordt allemaal opzijgezet voor een invasie, maar van wie? Wat hebben deze mensen bewezen?', vraagt hij zich af. 'Ik zaag Farioli niet door, ik zaag de leiding van Ajax door. Danny Blind en Louis van Gaal kennen de hele man niet en gaan overstag, waarom?'

'Farioli krijgt van mij echt wel de kans, maar het gaat mij erom wat Ajax nu weer beleidsmatig heeft uitgehaald', sluit de sportjournalist af. 'Ze hebben zich hier nu weer aan overgeleverd. Ze leveren zich uit aan Mislintat, aan Schreuder en zijn zaakwaarnemer en nu dit weer.'

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Francesco Farioli

Bericht door Lionel » za mei 25, 2024 8:51 am

Hij heeft natuurlijk wel een punt in zijn laatste zin.

Ergens is dit ook een enge gedachte gezien het feit dat we geen vaste AD hebben, de RvC en de vereniging ruzie hebben en we een TD hebben die maling heeft aan wet- en regelgeving.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Francesco Farioli

Bericht door Yopii » za mei 25, 2024 9:02 am

Ajax heeft weinig keus, denk ik. Zo werkt het tegenwoordig, trainers komen niet alleen maar met een team.
Voor Driessen komt het hoofdzakelijk neer op één ding: de bestuurders van Ajax missen het absolute Ajax-DNA. ' Michael Reiziger kun je nog ophalen en zo kun je nog heel veel jongens verzinnen die in de staf van het eerste elftal kunnen. Dat wordt allemaal opzijgezet voor een invasie, maar van wie? Wat hebben deze mensen bewezen?', vraagt hij zich af. 'Ik zaag Farioli niet door, ik zaag de leiding van Ajax door. Danny Blind en Louis van Gaal kennen de hele man niet en gaan overstag, waarom?'
Wie zijn dan die bestuurders? Kroes loopt zijn hele leven bij Ajax rond.Je kunt van alles van hem zeggen, ik deel ook de zorg over zijn morele besef, maar een buitenstaander is hij niet. Verder hebben Blind en LVG meegepraat. Ik vind niet dat hun expertise ligt op het gebied van scouting en recrutering, maar het Ajax-DNA hebben ze wel. Zeker Blind, die juist om die reden keer op keer terugkomt.
Dan denk ik: waar is het Ajax-DNA? Waar zijn John Heitinga, Wim Jonk en Dennis Bergkamp? Haal desnoods Lasse Schöne bij NEC vandaan.'
Reiziger noemt hij ook nog. Wat hebben die bewezen? :confused.gif:
Jonk en Bergkamp hebben de kans gehad, maar helaas maakten ze ruzie. Ik vind dat nog steeds zonde, zeker als het gaat om Wim Jonk. Voor mij een prima voetbalman, maar blijkbaar geen gemakkelijke om mee te werken. Desondanks zou ik hem graag terugzien bij de jeugdopleiding, maar bij het eerste? Wat heeft hij dan bewezen als trainer, behalve een jaartje Volendam?
Lasse Schöne? :confused.gif: Heitinga? :confused.gif:

Dat is precies het probleem: Ajax levert geen kwaliteit. Ze zouden niets liever willen dan de nieuwe LVG uit eigen gelederen halen. Tegelijkertijd hebben we met Schip en Heitinga gezien dat er iets meer nodig is dan de juiste achtergrond.

Ik ben het met je eens dat het een risico is. Daarom hang ik de vlag niet uit.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Francesco Farioli

Bericht door De Dominee » za mei 25, 2024 9:06 am

Dit is wel interessant om te kijken. Geen idee of het al gepost is:

https://youtu.be/PsnKKtWuKkg?si=PzpnUkYGefUmZfML

:biggthumpup.gif:

Spelers die maximaal kunnen gaan profiteren van de speelstijl van Farioli: Ramaj, Hato (als LB), Kaplan, Rensch, Taylor, Brobbey en Godts. Wijndal misschien.

Sandler zou ook goed passen, lijkt het. En een type Antony.

Jongens als Gaaei, Sosa, Bergwijn en Berghuis lijken totaal niet te passen in ieder geval.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Francesco Farioli

Bericht door Marillion » za mei 25, 2024 9:25 am

Dat er weer sprake is van een soort invasie klopt natuurlijk wel tot op zekere hoogte. Nog niet zo lang geleden hebben we gelezen dat Ajax meer zelf zou bepalen bij de invulling van de Technische Staf. Is het voortschrijdend inzicht omdat de beoogde trainers simpelweg niet komen zonder hun hele staf mee te nemen?

Dave Vos zit er natuurlijk wel bij. Iemand die er binnen Ajax goed op staat en die in de toekomst mogelijk trainer van het eerste elftal zou worden. Hij heeft alleen niet voor het eerste elftal gespeeld. Tellen je jaren bij de club dan niet?

De namen die Driessen noemt zijn verder bijzonder ongelukkig. Schöne speelt nog gewoon. Bergkamp is na de ruzie bij Ajax uit de voetbalwereld verdwenen. Heitinga kreeg als trainer ook niets voor elkaar. Je moet de boel ook niet omdraaien. Het is niet omdat je voor Ajax hebt gespeeld dat je per definitie geschikt bent om hier trainer te worden.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Francesco Farioli

Bericht door Yopii » za mei 25, 2024 9:32 am

Peter Bosz was een kakkerlak en Ten Hag een boer met een raar accent. :excited.gif:
Is het voortschrijdend inzicht omdat de beoogde trainers simpelweg niet komen zonder hun hele staf mee te nemen?
Lijkt me wel.

Daarbij, een trainer moet vertrouwen hebben in zijn staf. Heeft weinig zin om zo'n DNA-type voor spek en bonen te laten meehobbelen.
Spelers die maximaal kunnen gaan profiteren van de speelstijl van Farioli: Ramaj, Hato (als LB), Kaplan, Rensch, Taylor, Brobbey en Godts. Wijndal misschien.

Sandler zou ook goed passen, lijkt het. En een type Antony.
Ben niet onder de indruk. Sandler? Mwah. Rensch? Godts? :confused.gif:

Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de spelers. Ajax zal spelers moeten zoeken die iets extra's hebben.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Francesco Farioli

Bericht door Trab » za mei 25, 2024 9:47 am

De Dominee schreef:Dit is wel interessant om te kijken. Geen idee of het al gepost is:

https://youtu.be/PsnKKtWuKkg?si=PzpnUkYGefUmZfML

:biggthumpup.gif:

Spelers die maximaal kunnen gaan profiteren van de speelstijl van Farioli: Ramaj, Hato (als LB), Kaplan, Rensch, Taylor, Brobbey en Godts. Wijndal misschien.

Sandler zou ook goed passen, lijkt het. En een type Antony.

Jongens als Gaaei, Sosa, Bergwijn en Berghuis lijken totaal niet te passen in ieder geval.
Dank voor het plaatsen Dominee! Afbeelding Erg leuk om te zien en ze gaan hier een stuk meer op de tactiek in dan in de podcast van Zwart. Jongens leggen het goed uit, zijn enthousiast, maar ook kritisch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Francesco Farioli

Bericht door 999 » za mei 25, 2024 9:50 am

Nouja, het AJAX DNA, aan de ene kant snappen we dat wel aan de andere kant F. De Boer was ook AJAX DNA, en dat zag je niet terug op het veld ( maar we waren wel blij met al de kampioenschappen, en zou dat nu weer gebeuren ons poepie veel geld opleveren ).Van Basten ook het DNA .. maar verder ?

Ik ben in eerste instante ( weer ) benieuwd of dat we ( en al eerder aangegeven met een beetje trainer en 3 -4 goede versterkingen zou je aankomend seizoen weer mee moeten doen om plaats 1-2) deze trainer er in ieder geval weer een basis van kan maken, en dan seizoensgewijs de volgende stap maken op het veld wat betreft " aantrekkelijk " winnend voetbal.

en dat doe je dus niet met allemaal filosofische zooi .. Daar zit dus mijn twijfel , heeft deze jonge trainer daadwerkelijk het tactish, technisch vernuft, de oefenstof enz. in zich of had ie net dat geluk bij Nice dat het allemaal precies aanwezig was om 1 " redelijk " jaar te draaien ..

Het Mislintat gevoel dus, net die ene keer die " diamantenaugen " en vervolgens zo blind als een konijn bij ons presteren ..
Laatst gewijzigd door 999 op za mei 25, 2024 10:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Francesco Farioli

Bericht door Trab » za mei 25, 2024 9:59 am

999 schreef:Nouja, het AJAX DNA, aan de ene kant snappen we dat wel aan de andere kant F. De Boer was ook AJAX DNA, en dat zag je niet terug op het veld ( maar we waren wel blij met al de kampioenschappen, en zou dat nu weer gebeuren ons poepie veel geld opleveren ).Van Basten ook het DNA .. maar verder ?

Ik ben in eerste instante ( weer ) benieuwd of dat we ( en al eerder aangegeven met een beetje trainer en 3 -4 goede versterkingen zou je aankomend seizoen weer mee moeten doen om plaats 1-2) deze trainer er in ieder geval weer een basis van kan maken, en dan seizoensgewijs de volgende stap maken op het veld wat betreft " aantrekkelijk " winnend voetbal.

en dat doe je dus niet met allemaal filosofische zooi .. Daar zit dus mijn twijfel , heeft deze jonge trainer daadwerkelijk het tactish, technisch vernuft, de oefenstof enz. in zich of had ie net dat geluk bij Nice dat het allemaal precies aanwezig was om 1 " redelijk " jaar te draaien ..

Het Mislintat gevoel dus, net die ene keer die " diamantenaugen " en vervolgens zou blind als een konijn bij ons presteren ..
Tsja, als je had allemaal van tevoren weet zou het makkelijk zijn Afbeelding We gaan het zien. Belangrijker is dat de jeugd verbeterd wordt onder leiding van Beuker. Dat is onze levensader. Zeker in tijden als er weinig geld voor handen is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Francesco Farioli

Bericht door 999 » za mei 25, 2024 10:16 am

En hoeveel jaar gaat dat duren denk je voordat dat resultaat gaat opleveren ( en dan moet talent ook daadwerkelijk talent blijken te zijn , en niet worden weggekocht )

3-4-5 jaar ?

Je kan het toch gewoon alletwee doen ..

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Francesco Farioli

Bericht door Trab » za mei 25, 2024 11:04 am

999 schreef:En hoeveel jaar gaat dat duren denk je voordat dat resultaat gaat opleveren ( en dan moet talent ook daadwerkelijk talent blijken te zijn , en niet worden weggekocht )

3-4-5 jaar ?

Je kan het toch gewoon alletwee doen ..
Uiteraard. Daar gaan we ook voor Voets! Maar ook hij is afhankelijk van het spelersmateriaal. Elke aankoop zal raak moeten zijn en dat is best lastig zonder veel geld en het vooruitzicht op CL voetbal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Francesco Farioli

Bericht door wimpey » ma mei 27, 2024 11:10 am

Driessen ziet Ajax tegen eigen plannen in werken: 'Het Ajax-DNA is volledig weg'

BRON DE TELEGRAAF


'Farioli krijgt van mij echt wel de kans, maar het gaat mij erom wat Ajax nu weer beleidsmatig heeft uitgehaald', sluit de sportjournalist af. 'Ze hebben zich hier nu weer aan overgeleverd. Ze leveren zich uit aan Mislintat, aan Schreuder en zijn zaakwaarnemer en nu dit weer.'
Gelukkig maar, want anders was Farioli vast niet naar Ajax gekomen. :excited.gif:

Kan die klaphark van een Driessen niet gewoon z'n werk doen? Voor meninkjes over het spel zijn anderen veel geschikter dan hij.

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Francesco Farioli

Bericht door Yopii » ma mei 27, 2024 11:41 am

'Farioli krijgt van mij echt wel de kans, maar...'
Niet dus. Natuurlijk niet.
Voor Driessen komt het hoofdzakelijk neer op één ding: de bestuurders van Ajax missen het absolute Ajax-DNA. ' Michael Reiziger kun je nog ophalen en zo kun je nog heel veel jongens verzinnen die in de staf van het eerste elftal kunnen. Dat wordt allemaal opzijgezet voor een invasie, maar van wie? Wat hebben deze mensen bewezen?', vraagt hij zich af.
En waarom kun je Michael Reiziger zo ophalen? Wat heeft hij bewezen? :confused.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Francesco Farioli

Bericht door GangstaRiB » ma mei 27, 2024 2:00 pm

wimpey schreef:
ma mei 27, 2024 11:10 am
Driessen ziet Ajax tegen eigen plannen in werken: 'Het Ajax-DNA is volledig weg'

BRON DE TELEGRAAF


'Farioli krijgt van mij echt wel de kans, maar het gaat mij erom wat Ajax nu weer beleidsmatig heeft uitgehaald', sluit de sportjournalist af. 'Ze hebben zich hier nu weer aan overgeleverd. Ze leveren zich uit aan Mislintat, aan Schreuder en zijn zaakwaarnemer en nu dit weer.'
Gelukkig maar, want anders was Farioli vast niet naar Ajax gekomen. :excited.gif:

Kan die klaphark van een Driessen niet gewoon z'n werk doen? Voor meninkjes over het spel zijn anderen veel geschikter dan hij.
Die gasten voelen zich echt veel te belangrijk he? Is begonnen met die lopende meningen-fabriek Derksen. Nu vinden ze zich allemaal 'onderdeel' van het beleid bij een club. Zelfs scheidsrechters mengen zich in duscussies. :confused.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Francesco Farioli

Bericht door Trab » ma mei 27, 2024 4:19 pm

Als Driessen het een slechte keuze vind dan komt het meestal wel goed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Francesco Farioli

Bericht door Lionel » ma mei 27, 2024 6:57 pm

Van Basten kende hem ook niet en vond het dus niks.

Zulke lui moet je echt ver weg van onze club houden.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Francesco Farioli

Bericht door Yopii » di mei 28, 2024 10:46 am


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Francesco Farioli

Bericht door Marillion » di mei 28, 2024 1:12 pm

:smallgrin.gif:

Leuk gedaan. Hun stukje over belastingontduikende sporters van diezelfde uitzending is ook heel aardig.

Pijnlijk om te zien als je zo de reacties van oud spelers ziet. Van der Vaart had bij Ajax moeten werken. En als dan blijkt dat het hem letterlijk is aangeboden gaat het daar niet over. De realiteit is dat veel oud spelers beter op hun plek zijn aan zo'n praattafel. Lekker vrijblijvend over voetbal praten. Het hoeft niet eens op basis van kennis en kunde.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Francesco Farioli

Bericht door Yopii » di mei 28, 2024 1:29 pm

Waarom zou je Van der Vaart binnenhalen? Of Sneijder? :confused.gif: Wanneer hebben die zich serieus in de materie verdiept? Ze komen niet verder dan kroegpraat. Neem Sneijder, wat een vet varken is hij geworden. (Sorry, varkens!) Die man heeft een schrijnend gebrek aan zelfdiscipline en loopt overal met zijn kop tegen de muur. :frusty.gif:

Natuurlijk is het mooi als ex-spelers bij de club worden betrokken worden, maar wel op voorwaarde dat ze er serieus mee bezig zijn en iets te melden hebben.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Francesco Farioli

Bericht door Lionel » di mei 28, 2024 3:07 pm

Yopii schreef:
di mei 28, 2024 1:29 pm
Waarom zou je Van der Vaart binnenhalen? Of Sneijder? :confused.gif: Wanneer hebben die zich serieus in de materie verdiept? Ze komen niet verder dan kroegpraat. Neem Sneijder, wat een vet varken is hij geworden. (Sorry, varkens!) Die man heeft een schrijnend gebrek aan zelfdiscipline en loopt overal met zijn kop tegen de muur. :frusty.gif:

Natuurlijk is het mooi als ex-spelers bij de club worden betrokken worden, maar wel op voorwaarde dat ze er serieus mee bezig zijn en iets te melden hebben.
Inderdaad. Hun daden laten toch niet zien dat ze iets in de topsport willen doen.
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Francesco Farioli

Bericht door Neefkens » di mei 28, 2024 4:04 pm

Even wat humor in de topic gooien: :ajaxsmiley.gif:
Mijn VI
'We gaan ongelofelijk veel plezier beleven aan Francesco Farioli'
20.00 uur,
27 mei 2024


Door Nico Dijkshoorn Nico Dijkshoorn
COLUMN
Ik ben in alle staten. Ajax heeft een hele jonge Italiaan binnengehengeld. En niet zomaar een. Binnen drie dagen las ik 47 keer dat hij een afgestudeerd filosoof is. Dat zegt weinig. In Italië vindt iedereen zichzelf een filosoof. Kijk hoe ze met voedsel omgaan. Vergeleken bij Italianen zijn alle Nederlanders achterlijke keuterboertjes met een leerachterstand.
Leg een tomaat en een blaadje basilicum op een bord en vraag een willekeurige Italiaan wat hij ziet. ‘Deze tomaat heeft zich volgezogen met Italiaanse bodem, onze Italiaanse bodem, waar onze vaders en moeders liepen, deze tomaat is als de Italiaan zelf, een dun velletje en daaronder het trillende vruchtvlees, waar de Adriatische Zee doorheen is gewaaid. Deze tomaat is als een ongeboren kind. Ach mijn mamma, mijn lieve mamma die…’ Als ze over hun mamma beginnen, grijp ik altijd in. Hun tomaatje van het bord pakken, omhoog gooien, mijn hoofd achterover en dan hopla, in mijn openstaande Hollandse bek. Alleen zo krijg je Italianen stil.
We gaan ongelofelijk veel plezier beleven aan Francesco Farioli. Dat is toch net even wat anders dan Ron Jans die een bluesplaat opzet of keihard hiphop mee staat te schreeuwen in een Amerikaanse kleedkamer. Ik begrijp uit een interview dat Francesco Farioli zich ontzettend verheugt op zijn gesprekken met Louis van Gaal.
'Louis van Gaal gaat van Franceso Farioli houden'
Louis van Gaal gaat van hem houden. Francesco Farioli zit binnenkort vlak voor Louis een lyrisch verhaal te vertellen over de keer dat Louis midden in een Duitse kleedkamer zijn broek naar beneden deed en zijn lul aan de verbijsterde spelers toonde. Farioli zal Louis uitleggen dat hij in die handeling allerlei dingen ziet die Louis zelf nog helemaal niet had opgemerkt.
Francesco Farioli: ‘Louis, jij toonde daar niet je geslacht, maar je toonde je kwetsbaarheid. Je liet je spelers niet je rimpelige eikeltje zien, nee, je toonde ze daar een oerkracht, je vruchtbaarheid, je totale overgave. De plek waar je dat deed, de kleedkamer, de baarmoeder van het stadion, is zo symbolisch. Jij zei, eigenlijk via je schaamhaar en je lul, dit: Neem mij zoals ik ben. Kijk, ik schreeuw, maar mijn kruis zwijgt.’
Francesco Farioli kan van grote waarde zijn voor Ajax. Louis van Gaal, zogenaamd werkend op de achtergrond, kan duizend keer aan mij, journalisten, spelers of bestuursleden van alles uitleggen, maar – laat ik voor mijzelf spreken – wat hij in de toekomst ook allemaal nog aan wijsheden gaat debiteren, als ik naar hem kijk, zie ik een bejaarde met zijn broek om zijn enkels. Raak ik nooit meer kwijt.
Het werkt ongeveer als bij Dries Roelvink. Die kan honderd keer in het concertgebouw de Spaanse operazanger met een spraakgebrek uit gaan staan hangen, maar iedereen ziet hetzelfde als Dries opkomt: een dikke Hollandse winterwortel vol klei in een gele zwembroek.
Wie denkt dat ik overdrijf als ik het over Francesco Farioli heb, moet even zoeken op de woorden ‘Farioli’, ‘Kind’ en ‘Bal’. Daar is hij op afgestudeerd. Farioli ziet in ieder kind met een bal de speelsheid van het leven. Even vrij geciteerd: een kind, de trap tegen een bal en daarna de vreugde. Dat is leven, dat is voetbal.
Trainer-technisch is het toch al een natte droom van een voetbalweek. Erik ten Hag heeft, ondanks Onana, de FA Cup gewonnen. Ik keek anders naar Erik, door het lange interview met Voetbal International. Daarin gaat hij als een wilde tekeer tegen zijn oude club Ajax. Kernpunt: schandalig hoe Ajax Marc Overmars heeft behandeld. Hij formuleert het omfloerst, maar Erik ten Hag zijn verdediging van Overmars kan maar op één manier worden gelezen: die schijtvrouwen bij Ajax hadden niet zo moeten zeuren. Had allemaal heel makkelijk intern kunnen worden opgelost. Marc, zijn goede vriend Marc, moet nu zelfs in België werken en is doodziek. Ajax heeft Marc voor de bus gegooid. Bij een beetje professionele club was dit nooit naar buiten gekomen. Mondje dicht, niks gebeurd.
'Wilde gok: Erik ten Hag wist tijdens de FA Cup-finale al bij welke club hij volgend jaar trainer is'
Het blijft een beetje gissen wat Erik nu eigenlijk zegt, maar als je Overmars zo fel verdedigt, voelt dat alsof de vrouwen die lastig werden gevallen door Marc volgens Erik gewoon hun kop hadden moeten houden. Erik geeft in het interview zijn collega Arne Slot ook nog even een paar beuken. Ik heb dat macho zelfvertrouwen tijdens het interview als volgt uitgelegd: Erik ten Hag weet dat hij wordt ontslagen. Zo zag het feestje op het veld na de gewonnen bekerfinale eruit. Als je gram halen. Ik zag net iets te veel gefluisterde onderonsjes met zijn spelers, net iets te lang zijn hand in de nek van een van zijn assistenten.
Maar misschien zit ik ernaast. In de trainerscarrousel is na vorige week alles mogelijk. Vincent Kompany is de nieuwe coach van Bayern München. Hij degradeerde dit seizoen kansloos met Burnley.
Wilde gok: Erik ten Hag wist tijdens de FA Cup-finale al bij welke club hij volgend jaar trainer is. Francesco Farioli zou dat als volgt formuleren: ‘In onwetende ogen zien wij altijd de hoop flakkeren.’
En nog wat ‘analisten onder de bus gooien:

https://youtu.be/b2m3XILKdD0?si=tLp5Ht4ga99pZzNN

Plaats reactie