Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door GangstaRiB » di feb 04, 2025 9:36 am

Lionel schreef:
di feb 04, 2025 9:31 am
Het zijn geen fantastische deals, zoals Alexander suggereert.
Tahirovic voor een paar miljoen verkopen is een fantastische deal. Die jongen is nivo Telstar.
Whitey on the moon.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di feb 04, 2025 9:42 am

Yeah right. Je hebt je weddenschap over de opbrengsten al verloren. Ook al doet Kroes nog zo zijn best. Zonder Ajax-DNA was ie al weggejaagd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » di feb 04, 2025 9:48 am

En dat de Italiaan (mits hij dan nog trainer is) ook niet meer zoveel 'liefde' geeft aan spelers van wie de club af wil', schrijft de krant.
Dit is het toppunt. Wees blij dat FF elke speler een faire kans geeft.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 04, 2025 9:59 am

Yopii schreef:
di feb 04, 2025 9:48 am
En dat de Italiaan (mits hij dan nog trainer is) ook niet meer zoveel 'liefde' geeft aan spelers van wie de club af wil', schrijft de krant.
Dit is het toppunt. Wees blij dat FF elke speler een faire kans geeft.
Riool 'journalistiek'. Wanneer ie spelers geen kans geeft, doet ie aan kapitaalvernietiging.

Wanneer content van Dries en die plofkop op voetbalfora (De T. wordt niet direct gelezen) voorbij komt, dan weet je bij voorbaat wat de teneur is, want de smurf heeft z'n ziel aan dat vodje verkocht.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 04, 2025 11:35 am

Lionel schreef:
Jij had het vast veel beter gedaan?😎

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 04, 2025 11:36 am

Neefkens schreef:
di feb 04, 2025 11:35 am
Lionel schreef:
Zeker weten. Jij niet dan?
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 04, 2025 1:13 pm

Wij allebei niet.

zeux

Bericht door zeux » di feb 04, 2025 2:12 pm

Dat is natuurlijk wel vaker de gedachte: de AT-stuurlui daar neerzetten, de popcorn pakken en zien hoe hun digitale alterego's over henzelf tekeer gaan. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 04, 2025 2:24 pm

Mij lijkt dat het erom gaat dat Ajax een goede TD moet hebben. En mij lijkt dat Kroes, net als Mislintat, geen goede TD is. Daar zijn tal van aanwijsbare redenen voor aan te dragen.

Mano

Bericht door Mano » di feb 04, 2025 4:45 pm

We kunnen ook netjes wachten tot de zomer voorbij is en we met lege handen staan qua aan/verkopen.
Gaan we de CL in met 0 stootkracht in de voorste linie. En een uitgedunde achterhoede.
Misschien ook nog een 'oud-ajacied' als coach. Een Sneijder ofzo :smallgrin.gif:
halen we nog wat oude glorie terug, Tadic is inmiddels 38? kan nog wel toch?

Dat kleine pikkie van Overmars heeft wel een heel groot gat achtergelaten. :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 04, 2025 5:28 pm

Mano schreef:
di feb 04, 2025 4:45 pm
Dat kleine pikkie van Overmars heeft wel een heel groot gat achtergelaten. :hypocrite.gif:
In dat gat past de souteneur-smurf - wanhopig leurend met onze aanvoerder en spits - wel 100 keer. Overmars was een groot ziener i.v.m. z'n navolgers.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 04, 2025 10:23 pm

Lionel schreef:
di feb 04, 2025 11:36 am
Neefkens schreef:
di feb 04, 2025 11:35 am
Lionel schreef:
Zeker weten. Jij niet dan?
Dat weet ik niet, maar dat hoeft toch ook niet? Wij zijn geen TD bij Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 04, 2025 10:40 pm

Als straks Alders naar Twente is, met Rensch naar Roma, en die Rosa is niet op tijd binnen is, worden we unaniem wel redelijk leip toch?

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 05, 2025 12:50 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di feb 04, 2025 10:40 pm
Als straks Alders naar Twente is, met Rensch naar Roma, en die Rosa is niet op tijd binnen is, worden we unaniem wel redelijk leip toch?
Ik baal wel een beetje dat die jongen al is gepresenteerd :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 05, 2025 8:21 am

𝗔𝗷𝗮𝘅 𝘃𝗲𝗿𝗵𝘂𝘂𝗿𝗱𝗲 𝗯𝗲𝘄𝘂𝘀𝘁 𝗺𝗮𝘅𝗶𝗺𝗮𝗹𝗲 𝗮𝗮𝗻𝘁𝗮𝗹 𝘀𝗽𝗲𝗹𝗲𝗿𝘀: '𝗭𝗼𝗱𝗮𝘁 𝗱𝗲 𝗿𝗲𝘀𝘁 𝗮𝗹𝗹𝗲𝗲𝗻 𝗻𝗼𝗴 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗱𝗲𝗳𝗶𝗻𝗶𝘁𝗶𝗲𝘃𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗳𝗲𝗿 𝗸𝗼𝗻 𝗸𝗶𝗲𝘇𝗲𝗻'

Ajax-watcher Mike Verweij ziet dat de tactiek van technisch directeur Alex Kroes en directeur voetbal Marijn Beuker - door eerst veel spelers te verhuren - heeft gewerkt. Dat schrijft hij in De Telegraaf. Op een gegeven moment mocht Ajax geen spelers meer verhuren en daardoor konden enkele andere spelers alleen nog maar verkocht worden en die missie wist te slagen.

Bij Ajax is men nog altijd aan het 'puinruimen'. Veel van de aankopen onder Sven Mislintat moeten eigenlijk vertrekken, al worden Josip Sutalo en Anton Gaaei wel gezien als nuttige spelers. 'Branco van den Boomen kon afgelopen zomer voor een miljoenenbedrag naar Lille, maar gaf aan het seizoen in Amsterdam te willen afmaken. Hoewel hij een vaste reservespeler is en hij pas 1.119 minuten in actie kwam, was een transfer voor hem ook deze window onbespreekbaar', schrijft Verweij.

In de zomer van 2024 werd Georges Mikautadze verkocht, terwijl Carlos Forbs, Jakov Medic en Borna Sosa werden verhuurd. In de afgelopen winterse transferperiode richtte Ajax zich op het slijten van de overige spelers die de club liever kwijt dan rijk is. De 'Mislintat-prullaria' waren echter niet te verkopen óf zij stonden vanwege hun elders niet te verdienen salarissen alleen open voor een tijdelijk vertrek.

Tactiek Kroes en Beuker werkt

Kroes en Beuker wilden zo snel mogelijk het maximaal aantal te verhuren spelers van de hand doen. 'Zodat zaakwaarnemers van de laatste spelers alleen nog voor een definitieve transfer konden kiezen. Omdat de fans die achterliggende gedachte niet kenden, kreeg Ajax – dat op sociale media zelfs werd omgedoopt tot Verhuurbedrijf Kroes – hoon over zich heen, maar de tactiek werkte. Nadat Gaston Avila (Fortaleza), Sivert Mannsverk (Cardiff City) en Chuba Akpom (Lille) hun koffers pakten voor een verhuurperiode, restte Diant Ramaj (Dortmund) en Benjamin Tahirovic (Brøndby) niets anders dan te worden verkocht.'

Verweij laat tot slot weten dat de komende maanden de schoonmaakoperatie moet worden voortgezet. De verhuurde spelers - op Kristian Hlynsson en Gerald Alders na - is al laten weten dat er voor hen geen toekomst meer bij Ajax is. 'Als het aan de directie ligt, zullen zij vanaf het begin van de voorbereiding aansluiten bij Jong Ajax. Daardoor wordt in de spelersgroep plaatsgemaakt voor talenten als Jorthy Mokio, Jan Faberski, Aaron Bouwman, Dies Janse, Sean Steur en Ryan Bounida, als die laatste bijtekent tenminste.'

Bron ajaxshowtime
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 05, 2025 8:21 am

Het verhuren was tactiek :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo feb 05, 2025 8:25 am

Lionel schreef:Het verhuren was tactiek :smallgrin.gif:
En vervolgens voor de bodemprijs verkopen Afbeelding. Tis wel een mannetje hoor. Staat ie een beetje handje te drukken bij de presentatie van die Braziliaan Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo feb 05, 2025 8:32 am

Inderdaad en dan trots zijn dat we een tweede keeper en iemand uit degradatiezone La Liga hebben opgehaald!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo feb 05, 2025 8:36 am

Wat een onzin opzetje weer van de frikandel- en verhuurtijger.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

zeux

Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door zeux » wo feb 05, 2025 8:49 am

Trab schreef:
En vervolgens voor de bodemprijs verkopen Afbeelding. Tis wel een mannetje hoor. Staat ie een beetje handje te drukken bij de presentatie van die Braziliaan Afbeelding

Voor welke topprijs had jij de Mislintat-boys willen verkopen?
(met hun riante salarissen erbij)

Het is wel komisch op AT. Twee seizoenen klagen over de Mislintat-jongens - en terecht - en dan vervolgens klagen dat Kroes die jongens niet voor hoge transfersommen verkocht krijgt.

Ik denk dat Mike - dit keer - gelijk heeft. Het Mislintat-puin moest geruimd. En verhuur was daar de weg voor. Ik ken de details van die deals niet, maar lijkt mij dat flink wat salaris wordt overgenomen. Los van het transferresultaat (ca 50m plus, zie andere topic) is er dus een verlaging van de zware salarispost gerealiseerd. En met die verhuurperiode is weer tijd afgesnoept van te lang lopende contracten (opnieuw: dankzij Milsintat)

Natuurlijk had ik gehoopt op een wezenlijke versterking van de voorhoede. De inkomende transfers houden niet erg over. Maar Ajax shopte ook in de 2 tot 3 miljoen-categorie. Doordat de financiën uit balans zijn, met dank aan Mislintat. Dàt moet eerst gerepareerd.

De selectie is (nog) niet wezenlijk versterkt. Dat blijft een zorg. Met dank aan Farioli doet Ajax echter wel mee voor de topplaatsen. Versterking had daarbij geholpen. Vind ik ook. Wat mij betreft had Ajax met de papieren die ze in de competitie in handen heeft het risico van een wezenlijke investering mogen doen.

Er is gekozen voor deze geleidelijke weg. In de zomer komt het volgende weegmoment. Tot zo lang: geen hosanna, maar ook nog geen faal, wat mij betreft. Gezien de financiële situatie waarin Ajax zit na twee seizoenen onverantwoorde free spending aan nuttelozen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo feb 05, 2025 8:52 am

Jaja, je kiest er dus bewust voor om spelers (7) niet te verkopen zodat je aan het einde van de transferperiode andere spelers (2) wel kunt verkopen? Dat soort logica kan alleen Mike verzinnen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 05, 2025 8:53 am

Duke schreef:
wo feb 05, 2025 8:52 am
Jaja, je kiest er dus bewust voor om spelers (7) niet te verkopen zodat je aan het einde van de transferperiode andere spelers (2) wel kunt verkopen? Dat soort logica kan alleen Mike verzinnen.
Dit dus. Niemand zal beweren dat je de spelers voor 20+ mio moet verkopen. Maar dit uitleggen als een plan is gewoon *#*{^{**
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 05, 2025 9:07 am

Duke schreef:
Kroes en Verweij onder één hoedje. Dat is overduidelijk.

Ook duidelijk waarom Kroes z'n verhaal in de bruine krant en op Ajax TV doet: een kritisch journalist die zich bij de feiten houdt prikt het ballonnetje door.

Henderson is door Kroes gewoon her en der aangeboden, net als met Brobbey het geval was.

Arthur

Bericht door Arthur » wo feb 05, 2025 9:17 am

Duke schreef:
Inderdaad zeg, lachwekkende redenatie. Zelfs al zou het waar zijn, dan zeggen ze dus eigenlijk dat Kroes niet stevig genoeg in zijn schoenen staat om een verhuur te weigeren en alleen een verkoop te accepteren. Hij heeft het nodig dat een verhuur vanwege de regeltjes niet meer mag. Dat is alsnog een gigantisch zwaktebod.

Mano

Bericht door Mano » wo feb 05, 2025 9:21 am

Trab schreef:
wo feb 05, 2025 8:25 am

onze spindoctor :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie