Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

999

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door 999 » vr mei 23, 2025 10:40 am

Ja o.a. tegen Feyenoord en Psv werd er druk gezet, daardoor maakte Psv ook die fout bij 3 - 2 ..

Maar ik sta er in zoals Yopii.Tegen mindere tegenstanders , dus de 24 andere competitie wedstrijden alleen maar vanuit een verdedigende tactiek de wedstrijd in stappen .. Als jullie dat goed vinden prima, ik vind het niet kunnen .. Maar goed , het zit hem in de Farioli DNA .. en iedereen met een andere mening :biggthumpup.gif: , maar dit is MIJN mening ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » vr mei 23, 2025 11:04 am

Wat een ongelofelijk slap gelul!
Moet dit zo? Een beetje onderling respect lijkt me wel prettig.
Steijn en Schip bakte er nog minder van!
Dat klopt uiteraard, maar het is geen argument. Er zijn altijd slechtere coaches, die stellen wij dan aan. :blush.gif:

Ik vind het ook onzin, waarom zou Ajax tegen NEC geen druk kunnen zetten? Dat is een kwestie van organisatie. Daarbij, FF wilde Traoré zelf hebben, bijvoorbeeld. Er zijn toch andere spelers dan een jaar geleden.
Ik geloof niet dat dit zijn enige visie is
Ik dus wel. Kunnen we daarover van mening verschillen?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr mei 23, 2025 11:22 am

Yopii schreef:
vr mei 23, 2025 11:04 am
Ik geloof niet dat dit zijn enige visie is
Ik dus wel. Kunnen we daarover van mening verschillen?
Uiteraard en de toekomst zal het uitwijzen. Als Farioli bij een beter team terecht komt dan ben ik benieuwd wat hij er mee kan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » vr mei 23, 2025 11:28 am

Cluijffert schreef:
vr mei 23, 2025 9:50 am
En (veel van) die 'haters' zijn over 5-6 maanden weer net zo hard aan het roepen om het hoofd van de volgende trainer.
Ja, dat kun je wel voorspellen.

En zéker bij iemand bij wie nooit iets deugt van het 'hedendaagse' Ajax. Iedere (nieuwe) speler/trainer/TD/AD (of wie dan ook in de afgelopen tien jaar is langsgekomen) - echt iedere - wordt zuur, negatief, afkrakend benaderd.

Je kunt het sjagrijn nu al in de 'matrix' invullen. Ongeacht wie het wordt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » vr mei 23, 2025 1:04 pm

Yopii schreef:
vr mei 23, 2025 11:04 am
Wat een ongelofelijk slap gelul!
Moet dit zo? Een beetje onderling respect lijkt me wel prettig.
Dit was niet op de man (jou persoon), dit was een algemene oerkreet.

Iedereen moet dit seizoen wel een beetje in zijn perspectief blijven zien.
1 september waren wel dolsgelukkig als we de EL zouden halen. De doelstelling werd CL, vonden we al ambitieus.
gaandeweg zag je dat de 2de plek er wel in zat maar 1ste niet. Iedereen happy.
Toen kwam PSV in een wak en gingen we er langs.

had je 'm over de streep moeten trekken? Tuurlijk, zou niemand ontkennen.
Maar het team is gewoonweg niet goed. Het is dus niet gelukt.

FF kan veel aanvallender voetballen dan dat hij deed alleen hij had daar helemaal de spelers niet voor.
Traore was gratis daarom kwam hij, niet omdat Ajax de knip trok.
Voorin staat niemand waarvoor ik naar het stadion zou komen. Ons team is zo flets dat er werkelijk waar geen één speler in loopt waar je voor gaat zitten.
verwacht dan ook geen wonderen van een FF

je hebt bij Steijn, Schip en dus ook bij FF gezien dat als je je team meer dan 3 opdrachten geeft, zij er 2 vergeten uit te voeren.
Het is een dom en luie groep die helemaal de skills niet hebben om hoger te ballen dan dit. Sterker nog elke speler zou bij GA Eagles meedraaien maar niet opvallen.
(op Sutalo en Hato na maar niemand komt voor verdedigers naar het stadion)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Toppie

Bericht door Toppie » vr mei 23, 2025 2:53 pm

Ze hebben het weer over Keizer :1evil.gif: Als die komt krijgen we Steijn 2.0 :excited.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » vr mei 23, 2025 3:45 pm

nu kroes is vrijgesproken van die aandelenshit ligt de weg toch open voor de AD positie?

kan geelen weer de commercie gaan doen.

Als we dan jordy crujff TD maken en dan met pep guiardiola en Xavi het technische hart als schatplichtigen aan Johan.

zoiets ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » vr mei 23, 2025 3:48 pm

elliquido schreef:
vr mei 23, 2025 3:45 pm
nu kroes is vrijgesproken van die aandelenshit ligt de weg toch open voor de AD positie?

kan geelen weer de commercie gaan doen.

Als we dan jordy crujff TD maken en dan met pep guiardiola en Xavi het technische hart als schatplichtigen aan Johan.

zoiets ?
En toen werd je wakker?

Kroes moet eerst maar eens bewijzen dat hij de rol van TD aan kan. Want voorlopig is het allemaal nog niet heel hoopgevend geweest. De rol van AD lijkt me niets voor hem.

Voor de rest is het natuurlijk niet serieus.

Ik mag dan ook hopen dat je cynisch bent.
Tijd voor iets nieuws.

Rotorinho

Bericht door Rotorinho » vr mei 23, 2025 10:23 pm

Precies zoals Liberty zegt; de TD positie van Kroes is een 'blessing in disguise' en laat precies zien waarom hij geen AD zou moeten worden. Het enige probleem is; wie dan wel...

Mano

Bericht door Mano » di mei 27, 2025 8:11 am

Ik heb niet het gevoel dat deze man het in zijn vingers heeft. Ik verwacht wederom een troosteloze zomer met slechte aankoop en veel verhuur ipv verkoop.
Veel usual suspects die aantoonbaar bewezen niets bereikt hebben of op hun plafond zitten qua kunnen en ze dan halen voor een stapje hoger.

Is Overmars nog steeds persona non grata of kan dat inmiddels wel weer? :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di mei 27, 2025 9:36 am

Ik zit weer iedere dag te refreshen naar Ajax nieuws. Helaas nog weinig nieuws

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus

Bericht door columbus » di mei 27, 2025 9:38 am

Het komt allemaal zo niet pro actief over. “Het overkomt Ajax allemaal maar hè” zo’n soort houding straalt er van af.

Ik verwacht geen wonderen deze zomer en verwacht ook niet dat Ajax ineens subliem voetbal gaat spelen. Wat ik vorige jaar al een zei, deze malaise is echt niet binnen een seizoen of 2 opgelost. Zeker als er nauwelijks geïnvesteerd kan en mag.

Veel huurlingen uit vorige periodes met lange contracten die je niet kwijt raakt, jeugd wat nog zo broos is en waarvan de vraag is of ze echt de volgende stap kunnen maken. De betere spelers die weg willen. Tel daarbij het torenhoge verwachtingspatroon en zelfoverschatting bij op en het is wachten op weer een inzinking.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 27, 2025 9:53 am

Is Overmars nog steeds persona non grata of kan dat inmiddels wel weer? :hypocrite.gif:
Hij is ziek, heeft de fut niet meer.
Kroes moet eerst maar eens bewijzen dat hij de rol van TD aan kan. Want voorlopig is het allemaal nog niet heel hoopgevend geweest.
Neuh, dat vond FF trouwens ook. Dat was duidelijk voor de goede verstaander.

De sterkhouders waren er al voor Kroes' tijd. Die gaan nu allemaal weg. Ik vrees het ergste. Daarbij zie je dat de concurrentie niet stil zit.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 27, 2025 10:04 am

Overigens, dit:

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... n-zee-gaat

Als het werkelijk zo is dat Kroes om die reden geen buitenlander wil, is dat het zoveelste bewijs dat hij geen knip voor neus waard is. Zoek een vakman en laat ze lekker kletsen. :excited.gif:

Mano

Bericht door Mano » di mei 27, 2025 10:45 am

maar kroes zit nog in de orienterende fase :biggrin.gif:

je zou denken dat men al in gesprek was met één en ander aangezien je maar een zomer hebt om je team te versterken.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 27, 2025 10:45 am

Martijn Krabbendam ziet Ajax liever voor een ander profiel gaan. "Hij werkt op een kunstgrasveld in Noord-Noorwegen. Dat doet hij hartstikke goed, maar kom op, hé. We hebben Brian Priske bij Feyenoord gehad: dat was niks. Francesco Farioli bij Ajax, wat we er ook van vinden. Hij heeft het goed gedaan, maar lang niet iedereen was tevreden over hoe dat is gegaan. Neem gewoon een Nederlandse trainer", klinkt het
Die Martijn is dus een journalist. Deze man verdient hier dus echt geld mee he. Mijn hemel wat een ontzettende stupiditeit.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 27, 2025 10:49 am

Echt heel erg, zulke lui. :excited.gif:

Welke Nederlandse trainer moeten we dan 'gewoon' nemen? :confused.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mei 27, 2025 11:01 am

NLse trainer met een titel op zijn CV: naast Van Bommel heb je dan alleen Van Bronkhorst en Cocu. De laatste is wel met pensioen volgens mij na zijn mislukte avonturen na PSV
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano

Bericht door Mano » di mei 27, 2025 11:29 am

Je merkt een enorme vijandige houding tegen buitenlandse trainers in NL. Volgens mij hebben zij (journalisten) met elkaar afgesproken deze nooit te accepteren bij de top 3.

Er loopt in NL geen enkele coach met een visie, workaholic skills en talent dat je zegt: die is goed voor Ajax,
dus kijk je buiten de deur

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 27, 2025 11:34 am

peter schreef:
di mei 27, 2025 10:45 am
Martijn Krabbendam ziet Ajax liever voor een ander profiel gaan. "Hij werkt op een kunstgrasveld in Noord-Noorwegen. Dat doet hij hartstikke goed, maar kom op, hé. We hebben Brian Priske bij Feyenoord gehad: dat was niks. Francesco Farioli bij Ajax, wat we er ook van vinden. Hij heeft het goed gedaan, maar lang niet iedereen was tevreden over hoe dat is gegaan. Neem gewoon een Nederlandse trainer", klinkt het
Die Martijn is dus een journalist. Deze man verdient hier dus echt geld mee he. Mijn hemel wat een ontzettende stupiditeit.
Bi-zar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

columbus

Bericht door columbus » di mei 27, 2025 11:43 am

Mano schreef:Je merkt een enorme vijandige houding tegen buitenlandse trainers in NL. Volgens mij hebben zij (journalisten) met elkaar afgesproken deze nooit te accepteren bij de top 3.

Er loopt in NL geen enkele coach met een visie, workaholic skills en talent dat je zegt: die is goed voor Ajax,
Klopt. De Nederlandse journalistiek en voetbalclubs leven allemaal een paar decennia terug. Als of we het voetbal en het opleiden hebben uitgevonden. Inmiddels zijn we keihard ingehaald.

999

Bericht door 999 » di mei 27, 2025 11:46 am

Mano schreef:
di mei 27, 2025 11:29 am
Je merkt een enorme vijandige houding tegen buitenlandse trainers in NL. Volgens mij hebben zij (journalisten) met elkaar afgesproken deze nooit te accepteren bij de top 3.

Je merkt hier een enorme vijandigheid tegen Kroes .. lol ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 27, 2025 11:58 am

Mano schreef:
di mei 27, 2025 11:29 am

Bij een buitenlandse trainer hebben de journalisten geen lijntjes. Met name de T. maakt elke trainer af die niet meewerkt, maar het is niet alleen de T. Er zijn een paar kliekjes.

Ajax scoort, iedereen wil de primeurs over onze club.
De Nederlandse journalistiek en voetbalclubs leven allemaal een paar decennia terug. Als of we het voetbal en het opleiden hebben uitgevonden. Inmiddels zijn we keihard ingehaald.
Zo is dat. Bijna elke Nederlandse trainer zakt met een klap door het ijs in het buitenland. Veel trainers passen nog de principes toe van de negentiger jaren vorige eeuw. Dit geldt trouwens ook voor de opleidingen. Helaas.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mei 27, 2025 1:15 pm

Duke schreef:
di mei 27, 2025 11:34 am
peter schreef:
di mei 27, 2025 10:45 am
Bi-zar.
Slechte grap dit. Wauw.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » di mei 27, 2025 3:41 pm

Mano schreef:
di mei 27, 2025 8:11 am
en veel verhuur ipv verkoop.
Ligt dat aan Kroes of aan de totale onverkoopbaarheid van het product (gebrek aan talent gekoppeld aan een nog jàren doorlopend vet salaris)?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie