John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Bericht door peter » di jun 10, 2025 8:13 am

Jinne schreef:
di jun 10, 2025 7:58 am
Vos moet weg volgens VI en AD. Ook weer lekker geregeld.
Het begint gênante vormen aan te nemen wat er nu gebeurt op technisch gebied.

Ik moet ook wel lachen om de projectie weer. Peereboom zou een "ervaren" assistent zijn. Maar waar zit die ervaring dan precies in? Heeft nul ervaring als assistent bij een BVO en heeft alleen maar wat rollen in de marge gehad. Dwight Lodeweges of een Erwin Koeman zijn ervaren assistenten. Niet dat je die bij Ajax wil hoor, maar die PR-machine blijft maar overuren draaien.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jun 10, 2025 8:22 am

Waarom wisselen ze niet gewoon van Functie?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 10, 2025 8:27 am

Misschien iets voor Go Ahead?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jun 10, 2025 8:28 am

Jinne schreef:
di jun 10, 2025 7:58 am
Vos moet weg volgens VI en AD. Ook weer lekker geregeld.
Was Vos niet ooit het beoogde top-trainerstalent?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » di jun 10, 2025 8:30 am

Lijkt op deze manier alleen maar van kwaad tot erger te gaan binnen de club.
Tijd voor iets nieuws.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jun 10, 2025 9:29 am

Misschien moeten we gewoon even afwachten en deze ontwikkeling waar de JA trainer - die het heeft gepresteerd om er daar organisatorisch een zootje van te maken met een aanvallend impotent systeem en 17e plek als resultaat - nu gepromoveerd wordt tot assistent wat meer neutraal en als een op zichzelf staand incident (niet beleid!) te beschouwen. :666.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jun 10, 2025 9:41 am

Duke schreef:Misschien iets voor Go Ahead?
Voorkennis?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 10, 2025 9:43 am

Van wie? Vos lijkt me in ieder geval een trainer die prima in het profiel van Go Ahead past.

Edit: dit ligt inderdaad wel erg voor de hand: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/13 ... agles.html
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » di jun 10, 2025 9:45 am

Plaatste dit gisteren al in technische zaken. Zou wel echt typisch Ajax zijn als Vos het daar prima doet en hij volgend jaar het gezonken vlaggenschip mag komen redden.

Arthur

Bericht door Arthur » di jun 10, 2025 9:59 am

Je krijgt toch steeds weer het gevoel dat kwaliteit, om het heel voorzichtig uit te drukken, niet op de eerste plaats staat bij het nemen van technische besluiten bij Ajax. En ach, waarom zou je dat ook belangrijk vinden? Als je elkaar maar aardig vindt.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jun 10, 2025 10:03 am

Meen je dat nou, Arthur?

Whatever gave you that idea?

Alexander

Bericht door Alexander » di jun 10, 2025 10:09 am

Peereboom. Geen speler beter gemaakt bij Jong. 17e geworden. Alle redenen dus om promotie te krijgen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jun 10, 2025 10:09 am

Weten jullie in wat voor rol Peereboom gaat opereren?
Weten jullie wat de ambities van Vos zijn?

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jun 10, 2025 10:22 am

Neefkens schreef:
di jun 10, 2025 10:09 am
Weten jullie in wat voor rol Peereboom gaat opereren?
Weten jullie wat de ambities van Vos zijn?
Ah, onze voice of reason :smile-ajax.gif:

1. Maakt - als iemand heel matig heeft gepresteerd - dat eigenlijk uit?
2. Ja, Vos ging er naar eigen zeggen vanuit dat hij gewoon assistent zou mogen blijven onder Heit. Vos moet weg omdat Heit niet door wil met hem maar Peereboom wil als assistent.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jun 10, 2025 10:52 am

Natuurlijk maakt dat uit in welke rol je komt. Een eindverantwoordelijke rol is totaal anders dan assistent zijn.
Een team moet ook complementair zijn. We hebben een hoofdtrainer, idealiter zoekt die mensen die hem aanvullen.
En het hele plaatje bekijkend: Misschien is Weijs wel een veel betere trainer voor Jong en is Peereboom juist beter als assistent, blijkbaar als analist van tegenstanders zeer gewaardeerd door ten Hag.

Ik lees net dat Pep Lijnders weer assistent wordt na mislukt te zijn als hoofdtrainer. Het is echt iets anders.

En over Vos: van voetbalprimeur
Vos werkte het afgelopen seizoen als assistent van Francesco Farioli bij Ajax. Na diens recente vertrek werd de Italiaan opgevolgd door clubman John Heitinga. Hoewel Vos nog een contract tot medio 2027 heeft in Amsterdam, staat hij open voor een volgende stap in zijn carrière als hoofdtrainer.
Dus inderdaad, niet meteen vanuit de “ultra-het is toch allemaal klote bij ajax mood” reageren maar even the reason erbij pakken.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jun 10, 2025 11:35 am

Neefkens schreef:
di jun 10, 2025 10:52 am
En over Vos: van voetbalprimeur
Vos werkte het afgelopen seizoen als assistent van Francesco Farioli bij Ajax. Na diens recente vertrek werd de Italiaan opgevolgd door clubman John Heitinga. Hoewel Vos nog een contract tot medio 2027 heeft in Amsterdam, staat hij open voor een volgende stap in zijn carrière als hoofdtrainer.
Dus inderdaad, niet meteen vanuit de “ultra-het is toch allemaal klote bij ajax mood” reageren maar even the reason erbij pakken.
Ja Neef, maar zo quoten we beiden wel heel erg selectief en passend bij ons eigen narratief: "De talentvolle trainer was als assistent van de inmiddels vertrokken Francesco Farioli en ging ervan uit dat hij dat ook onder Heitinga kon blijven, maar die wil liever een wijziging doorvoeren. Daar gaat de clubleiding van Ajax mee akkoord, waardoor de club nu met Vos in gesprek is om het tot 2027 doorlopende contract af te kopen."

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jun 10, 2025 12:05 pm

Dat selectief quoten klopt. :ajaxsmiley.gif:
Maar reageer eens op de kern van mijn posting.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jun 10, 2025 12:27 pm

Neefkens schreef:
di jun 10, 2025 12:05 pm
Dat selectief quoten klopt. :ajaxsmiley.gif:
Maar reageer eens op de kern van mijn posting.
Eens dat het verschillende rollen zijn, maar het verschil tussen hoofd- en assistent coach is natuurlijk ook niet het verschil tussen een slechte bakker die wel een goede slager kan zijn. Ook hier geven de ervaringen uit het verleden en wat hij als verantwoordelijke bij JA heeft laten zien geen enkele aanleiding om te denken dat hij gepromoveerd zou moeten worden naar Ajax I.

Laten we eerlijk zijn Neefkens, als bij jou in het bedrijf een nieuwe manager aangesteld zou worden die eerder bij een ander bedrijf was mislukt en in de jaren erna ergens hulpje heeft gespeeld, dan zou je toch op z'n minst de wenkbrauwen fronzen en je afvragen wat de selectiecriteria waren om bij hem uit te komen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jun 10, 2025 12:41 pm

Nee, niet bij echt verschillende beroepen, klopt. :biggthumpup.gif:
Maar vanuit eigen ervaring weet ik dat de rol van teamleider met daarboven nog een eindverantwoordelijk manager totaal verschillend is van het zijn van die eindverantwoordelijk manager.
Ik heb ook vaak gezien dat mensen toch weer een stapje terugdeden omdat de eindverantwoordelijke rol hun niet lag. Maar dat ze wel een goede teamleider waren.

De mislukte manager zou bij mij idd wenkbrauwen hebben opgeleverd, ik zou hem zelf waarschijnlijk niet hebben aangenomen… :hypocrite.gif:
Maar is John mislukt? Of waren de omstandigheden dusdanig slecht dat dat als verzachtend mag worden aangemerkt? Of heeft hij vanuit die assistentenrol zoveel bijgeleerd? Ik weet het eerlijk gezegd niet. :blush.gif:

Mano

Bericht door Mano » di jun 10, 2025 12:48 pm

Oftewel we zijn als Ajax weer ouderwets aan het gokken. :ajaxscarf.gif:

Jij hoopt op dubbel 6 en de rest verwacht dat de kans om dubbel 6 te gooien erg laag is.

had je iemand met een bewezen trackrecord aangenomen, had je daar in ieder geval 'bewijs' dat hij het kan.
Dat bewijs is er nu niet.

aan de andere kant, een 6je kan met een geweldige spelersgroep ook kampioen worden.
dus het valt allemaal nog wel te herstellen door goeie aankopen. Alleen is de trackrecord van onze TD ook niet vol met bewijs, dus ook dat is 'gokken' en hopen op geluk.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

peter

Bericht door peter » di jun 10, 2025 6:17 pm

Neefkens schreef:
di jun 10, 2025 12:41 pm
Nee, niet bij echt verschillende beroepen, klopt. :biggthumpup.gif:
Maar vanuit eigen ervaring weet ik dat de rol van teamleider met daarboven nog een eindverantwoordelijk manager totaal verschillend is van het zijn van die eindverantwoordelijk manager.
Ik heb ook vaak gezien dat mensen toch weer een stapje terugdeden omdat de eindverantwoordelijke rol hun niet lag. Maar dat ze wel een goede teamleider waren.

De mislukte manager zou bij mij idd wenkbrauwen hebben opgeleverd, ik zou hem zelf waarschijnlijk niet hebben aangenomen… :hypocrite.gif:
Maar is John mislukt? Of waren de omstandigheden dusdanig slecht dat dat als verzachtend mag worden aangemerkt? Of heeft hij vanuit die assistentenrol zoveel bijgeleerd? Ik weet het eerlijk gezegd niet. :blush.gif:
We vergeten alleen dat Peereboom nog nooit assistent is geweest van een BVO. Minor detail, maar er is dus ook helemaal niet bewezen dat hij "een goede teamleider is". Oftewel, zijn trackrecord is beroerd en hij heeft nog nooit bewezen een goede assistent te zijn. We kunnen het allemaal van de zeer zonnige kant benaderen, maar zeg dan gewoon "loopt al lang bij Ajax rond dus zal wel iets goed doen en is gewend om verschillende rollen bij Ajax te bekleden dus dit is de zoveelste functie in die rij". Ja hij was assistent onder Heitinga van de O18, maar is dat het dan? Was het een gouden duo in, ik meen, 18/19?

We hebben nu een complete staf zonder trackrecord en zonder ervaring in al hun functies. Heitinga heeft nooit bewezen een goede hoofdtrainer te zijn. Keizer is nog het meest "ervaren" als hoofdtrainer, maar ik vraag me ook af of hij een goede assistent is, want die functie heeft hij dus nog nooit bekleed. Zelfde geldt voor Peereboom. Ook een onbeschreven blad als assistent-trainer van een seniorenelftal.

zeux

Bericht door zeux » di jun 10, 2025 6:55 pm

Ik vind het wel opvallend dat de 'assistent' nu tot op het bot wordt gefileerd en geanalyseerd, terwijl assistenten doorgaans als bijfiguren ter kennisgeving worden aangenomen door het supportersvolk. De digitale inkt nauwelijks waard.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » di jun 10, 2025 6:58 pm

zeux schreef:
di jun 10, 2025 6:55 pm
Ik vind het wel opvallend dat de 'assistent' nu tot op het bot wordt gefileerd en geanalyseerd, terwijl assistenten doorgaans als bijfiguren ter kennisgeving worden aangenomen door het supportersvolk. De digitale inkt nauwelijks waard.
Bij komt het ook vanuit een onrust vanuit de al gepresenteerde heren. Ik heb weinig vertrouwen in een goede afloop met Keizer en Heitinga. Ik had dan ergens de hoop dat we daar nog een "goed verhaal" tegenaan zouden plakken.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jun 10, 2025 7:02 pm

Het zijn 3 vlieggewichten. Als de kapiteins tegenvallen verwacht je wat meer body daarachter. Dat is niet het geval.

Huisje van stro uit sprookje van de drie biggetjes.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

zeux

Bericht door zeux » di jun 10, 2025 7:37 pm

peter schreef:
di jun 10, 2025 6:58 pm
zeux schreef:
di jun 10, 2025 6:55 pm
Bij komt het ook vanuit een onrust vanuit de al gepresenteerde heren. Ik heb weinig vertrouwen in een goede afloop met Keizer en Heitinga. Ik had dan ergens de hoop dat we daar nog een "goed verhaal" tegenaan zouden plakken.
Het wordt toch geen duobaan?

Heitinga is straks de hoofdtrainer. Zoals Farioli. Of Ten Hag.

Ik sta er voorlopig gewoon neutraal in. Niet met expliciet vertrouwen, maar vooral benieuwd.
Ik schat de kans van slagen op 50/50, maar ik denk ook dat dit voor het gros van de trainers zal gelden die uit de vijver komen waarin Ajax met al haar limieten en (financiële) beperkingen kan vissen. De club heeft - helaas - niet de luxe van veel keuze. Laat staan zicht op een geheide, bewezen topper. Vanuit dat perspectief ben ik benieuwd wat Heitinga (al dan niet) kan. En wat hij als assistent in de Engelse keukens heeft geleerd. De sample size van zijn interimschap (altijd een gechargeerde adhoc conditie, anders was de wissel niet nodig) helemaal aan het begin van zijn hoofdtrainerschap is mij in ieder geval te klein om er absolute conclusies aan te verbinden.

(Ik had vroeger een jonge, startende leraar wiskunde die helemaal de tyfus werd getreiterd, kon er geen kloot van, zo leek het. Verhuisde een paar jaar later van school en we hoorden terug dat hij een fantastische leraar was geworden. De 'groenperiode' was mislukt, maar de lessons learned deden hem groeien als leraar. Met de mentaliteit die ik her en der op AT lees (niet bij jou nu), was hem die valse start hier oneindig nagedragen en had hij nooit die tweede kans gehad --> eens een 'dief', altijd een 'dief'. --> waarmee ik zeker niet wil zeggen dat Heitinga zeker gaat slagen.)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie