John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Re: John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Bericht door Neefkens » di jun 10, 2025 7:59 pm

Goed verhaal met mooie anekdote. :biggthumpup.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jun 10, 2025 10:12 pm

zeux schreef:
di jun 10, 2025 7:37 pm
De club heeft - helaas - niet de luxe van veel keuze. Laat staan zicht op een geheide, bewezen topper.
Je framed het alsof er tussen Heit en een bewezen topper geen enkele optie zit die heeft laten zien dat ie op het hoogste niveau een succesvol team kan bouwen dat in ieder geval met aanvallende intenties speelt.

Nee, eigenlijk moeten we God op onze blote knieën danken dat we Heit - want wie anders - hebben binnen gehaald.

Goed werk, Alex!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

roelf

Bericht door roelf » wo jun 11, 2025 1:30 am

zeux schreef:
(Ik had vroeger een jonge, startende leraar wiskunde die helemaal de tyfus werd getreiterd, kon er geen kloot van, zo leek het. Verhuisde een paar jaar later van school en we hoorden terug dat hij een fantastische leraar was geworden. De 'groenperiode' was mislukt, maar de lessons learned deden hem groeien als leraar. Met de mentaliteit die ik her en der op AT lees (niet bij jou nu), was hem die valse start hier oneindig nagedragen en had hij nooit die tweede kans gehad --> eens een 'dief', altijd een 'dief'. --> waarmee ik zeker niet wil zeggen dat Heitinga zeker gaat slagen.)
Dit soort anekdotes zijn ontzettend interessant en leuk om te lezen, alleen vanwege het feit dat ze uniek zijn, een eenmalig iets en niet iets om belangrijke bedrijfsbeslissingen op te baseren. Het kan, maar het feit dat 1% een succesvolle doorstart heeft gemaakt zegt natuurlijk niks.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo jun 11, 2025 6:45 am

roelf schreef:
wo jun 11, 2025 1:30 am
zeux schreef:
(Ik had vroeger een jonge, startende leraar wiskunde die helemaal de tyfus werd getreiterd, kon er geen kloot van, zo leek het. Verhuisde een paar jaar later van school en we hoorden terug dat hij een fantastische leraar was geworden. De 'groenperiode' was mislukt, maar de lessons learned deden hem groeien als leraar. Met de mentaliteit die ik her en der op AT lees (niet bij jou nu), was hem die valse start hier oneindig nagedragen en had hij nooit die tweede kans gehad --> eens een 'dief', altijd een 'dief'. --> waarmee ik zeker niet wil zeggen dat Heitinga zeker gaat slagen.)
Dit soort anekdotes zijn ontzettend interessant en leuk om te lezen, alleen vanwege het feit dat ze uniek zijn, een eenmalig iets en niet iets om belangrijke bedrijfsbeslissingen op te baseren. Het kan, maar het feit dat 1% een succesvolle doorstart heeft gemaakt zegt natuurlijk niks.
Zeker waar. Maar vergeet niet, uitzonderingen op de regel zijn bij Ajax juist beleid. Hoeveel trainers (groen als gras, Ajax deejunaah, deden het zo goed met de jeugd) zijn er niet al in Amsterdam doorheen gejaagd in de hoop dat het de nieuwe Louis, Jopie of Rinus zouden zijn.

En 'hoop' is hier het toverwoord.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 11, 2025 7:42 am

Je moet toch wat… :ajaxsmiley.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo jun 11, 2025 7:57 am

Maar zo’n jonge startende leraar zou na z’n eerste mislukte school niet meteen de grootste school in het land gaan leiden. Misschien eerst ervaring opdoen bij een kleinere school om te laten zien dat je het ook echt kan alvorens zo’n stap te maken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mano

Bericht door Mano » wo jun 11, 2025 8:03 am

'hoop' - dat is het enige dat we hebben om op te varen.
want zijn trainers-cv is ruk!

Dat is nogal mager voor het aanstellen van een coach van Ajax. :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

zeux

Bericht door zeux » wo jun 11, 2025 8:53 am

Jullie manifesteren gewoon het falen van Heitinga. Nog voor hij één pinkbeweging als nieuwe trainer heeft gemaakt. :biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo jun 11, 2025 10:25 am

zeux schreef:
wo jun 11, 2025 8:53 am
Jullie manifesteren gewoon het falen van Heitinga. Nog voor hij één pinkbeweging als nieuwe trainer heeft gemaakt. :biggthumpup.gif:
Het punt is niet of Heitinga faalt of niet, de tijd zal het leren. Waar het mij om gaat is dat Ajax succes zoekt bij een volkomen onbewezen trainer (althans, niet volkomen, z'n eerste en enige 6 maanden dat hij een eerste helft leidde was nou niet bepaald geweldig), die alleen ervaring heeft bij een 2de elftal en als assistent. Ik vind dat nogal een risico. Niet omdat het Heitinga is, maar omdat statistisch gezien de kans op falen vele malen groter is. En omdat Ajax meer zekerheid verdient en nodig heeft.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jun 11, 2025 11:04 am

Wel slecht hoe ze met hem om zijn gegaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano

Bericht door Mano » wo jun 11, 2025 12:01 pm

manifesteren.... :drecul.gif: wat een holistische Gen Z uitspraak :drecul.gif:

Ajax gokt op 'dee-ennn-aah' maar niet op track-record
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » wo jun 11, 2025 1:49 pm

Trab schreef:
wo jun 11, 2025 11:04 am

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is vooral slecht voor Ajax zelf, er zit geen continuïteit in het beleid en vooruitzien is niet de manier van regeren bij onze club.

Vos redt zich wel. Of dat ook voor Kroes en Heitinga geldt? :confused.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo jun 11, 2025 2:49 pm

zeux schreef:
wo jun 11, 2025 8:53 am
Nee hoor, ik denk dat we bij meerderheid vooral het herhaaldelijk falen dan wel amateuristisch 'beleid' van Kroes en daarmee de Ajax organisatie 'manifesteren'.

In het ergste geval is Heit/Keiz het volgende symptoom. Maar daar kunnen beide mannen natuurlijk niets aan doen. Als Kroes mij gevraagd had, had ik waarschijnlijk ook ja gezegd. Maar goed, het thema du jour is 'hoop'.

Dusseh, let's hope for the best.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jun 11, 2025 4:55 pm

En lukt het niet, next!

Zo gaat het bijna altijd bij Ajax, toch?
Dat is de voetbalwereld, het is keiharde business. Trainers en spelers worden zonder pardon buiten gewerkt als het zo uitkomt. Daarom is het ook vreemd om van trainers en spelers wél loyaliteit te verwachten.

Dat hele DNA-gedoe is ook een sprookje. Zaakwaarnemers die klagen dat 'het kind van de club' slecht behandeld wordt... Dat 'kind' ging ook zo naar een andere club. Kroes heeft zogenaamd ook het Ajax-DNA, dat moet hem meer krediet verschaffen. Wij moeten hem alles vergeven omdat hij in het derde van Ajax voetbalt. :confused.gif:

Laten we het benoemen: het is een keiharde prestatiemaatschappij waarin het ieder voor zich is. DNA-loyaliteit bestaat niet. Degenen die zich daarop beroepen hebben Ajax harder nodig dan Ajax hen.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 11, 2025 8:17 pm

zeux schreef:Jullie manifesteren gewoon het falen van Heitinga. Nog voor hij één pinkbeweging als nieuwe trainer heeft gemaakt. :biggthumpup.gif:
Nee volgens mij manisfesteren veel AT’ers het falen van Heitinga niet. Wat veel AT’ers wel doen, mijzelf incluis, is inschatten dat het een kutjaar wordt. Dat is een kwestie van perceptie.

Kijk, als je met een Volkswagen Golf GTI mee gaat doen aan een Formule I wedstrijd, waarbij het belangrijker is dat die auto Amsterdams DNA heeft dan dat ie een geweldig track record heeft; dan kan je daar met neutrale gevoelens en een beetje hoop (misschien zit er wel een enorm zwaar motorblok onder die kap en wellicht crashen die F1 wagens in de eerste bocht) vooruit blikken op de race, maar logischer is om te denken dat we met die Golf geen potten gaan breken en dat realiteitszin vooral maakt dat er weinig zin is om die race te kijken, want de kans dat het niks wordt is groot, maar ja je doet het toch.

Dan manifesteer je het falen van de Golf niet; maar je hebt weinig fiducie in een goeie afloop. En er is niks mis mee om dat te ventileren.

zeux

Bericht door zeux » wo jun 11, 2025 10:26 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo jun 11, 2025 8:17 pm
zeux schreef:Jullie manifesteren gewoon het falen van Heitinga. Nog voor hij één pinkbeweging als nieuwe trainer heeft gemaakt. :biggthumpup.gif:
Nee volgens mij manisfesteren veel AT’ers het falen van Heitinga niet. Wat veel AT’ers wel doen, mijzelf incluis, is inschatten dat het een kutjaar wordt. Dat is een kwestie van perceptie.

Kijk, als je met een Volkswagen Golf GTI mee gaat doen aan een Formule I wedstrijd, waarbij het belangrijker is dat die auto Amsterdams DNA heeft dan dat ie een geweldig track record heeft; dan kan je daar met neutrale gevoelens en een beetje hoop (misschien zit er wel een enorm zwaar motorblok onder die kap en wellicht crashen die F1 wagens in de eerste bocht) vooruit blikken op de race, maar logischer is om te denken dat we met die Golf geen potten gaan breken en dat realiteitszin vooral maakt dat er weinig zin is om die race te kijken, want de kans dat het niks wordt is groot, maar ja je doet het toch.

Dan manifesteer je het falen van de Golf niet; maar je hebt weinig fiducie in een goeie afloop. En er is niks mis mee om dat te ventileren.
De a priori aanname is dat hij niet meer dan een Golfje is, op basis van een hele kleine sample size in een gechargeerde situatie 2 jaar geleden helemaal aan het begin van zijn carrière.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 11, 2025 10:56 pm

Klopt.

roelf

Bericht door roelf » do jun 12, 2025 4:57 am

We zien wel wat het geworden is in Oktober. Misschien halen ze nog wel twee beesten op tijdens de window en ziet het er weer iets anders uit, en blijkt de invloed van de trainer niet zo belangrijk te zijn. Je weet het niet. Als we bovenaan staan tijdens de winterstop dan heeft de keuze kennelijk goed uitgepakt en is Kroes de genius gezegend met een gouden knop (waarschijnlijk meer geluk dan verstand, maar goed). Ook zal deze manier van beleidvoeren standaard practise worden voor de eerstvolgende 25 jaar en kun je welke vernieuwing dan ook op je buik schrijven. Vraag me alleen af hoe groot de invloed van scholletje is op het beleid van Ajax.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do jun 12, 2025 7:36 am

roelf schreef:
do jun 12, 2025 4:57 am
We zien wel wat het geworden is in Oktober. Misschien halen ze nog wel twee beesten op tijdens de window en ziet het er weer iets anders uit, en blijkt de invloed van de trainer niet zo belangrijk te zijn. Je weet het niet. Als we bovenaan staan tijdens de winterstop dan heeft de keuze kennelijk goed uitgepakt en is Kroes de genius gezegend met een gouden knop (waarschijnlijk meer geluk dan verstand, maar goed). Ook zal deze manier van beleidvoeren standaard practise worden voor de eerstvolgende 25 jaar en kun je welke vernieuwing dan ook op je buik schrijven. Vraag me alleen af hoe groot de invloed van scholletje is op het beleid van Ajax.
Ja, het is inmiddels al een aantal weken een herhaling van zetten. Nogmaals, er zijn een aantal mensen binnen Ajax die vorig seizoen zeker niet voldoende (naar hun mening dan) het oor van de trainer hadden. Met Heit hebben ze natuurlijk een meer docile trainer die "goed openstaat voor vakkundig advies".

Of het daarom toeval is dat nu opeens een slechtziend RvC lid het nodig vond om over de toekomst van bepaalde individuele spelers (Forbs) iets te zeggen...

Neefkens zou zeggen van wel, ik heb daarover wat meer twijfels.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do jun 12, 2025 9:01 am

Neefkens zou zeggen van niet. Hij gaat er niet over en dat had ie moeten zeggen als ie ernaar gevraagd was.

Plaats reactie