Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » zo apr 09, 2006 6:51 pm

John 'O Brien heeft hier in de stad een contract getekend bij het Mexicaanse CULA(Chivas USA). Ik ben zelf meer een LA Galaxy fan(eerste 2 wedstrijden van het seizoen verloren, zucht, zij ook al) maar toch leuk dat John het weer probeert.
http://soccernet.espn.go.com/columns/st ... ls&cc=5739

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 10, 2006 11:11 pm

In Het Parool van vandaag een interview met Hennie Meijer. Hij heeft inmiddels een kaal hoofd en een ringbaardje, waardoor hij in de verte op Desi Bouterse lijkt. De voormalige 'draaikont' van o.a. Ajax, Heerenveen en Tokyo Verdy is tegenwoordig trainer bij FC Weesp. Volgend seizoen neemt hij de jeugd van VSV in Velsenbroek onder zijn hoede.

Schrik niet, Hennie heeft grote plannen. Hij wil zich opgeven voor de cursus Coach Betaald Voetbal en nog voor zijn vijftigste trainer worden bij een BVO.

We zullen zien.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 12, 2006 3:32 pm

Arno Splinter (inmiddels 28) was afgelopen week op proef bij FC Omniworld. Of hij een contract krijgt aangeboden is nog niet bekend. (VI)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo apr 12, 2006 3:58 pm

Hmm, dus weer terug naar Almere. Speelde hiervoor toch bij (Vd Brom's) Bennekom?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 12, 2006 6:13 pm

joey schreef:Arno Splinter (inmiddels 28) was afgelopen week op proef bij FC Omniworld. Of hij een contract krijgt aangeboden is nog niet bekend. (VI)
Jeetje. Die jongen was best wel een hype toen hij bij Ajax zat, toch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo apr 12, 2006 10:18 pm

Ach, hij had een aardige trap in zijn benen maar zijn mentaliteit was niet goed en hij was niet afgetraind.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo apr 12, 2006 10:20 pm

En hij kon niet verdedigen en hij was retetraag.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo apr 12, 2006 10:20 pm

Hij speelt dit jaar bij Bennekom, heb hem laatst nog zien spelen, het is een beetje een dikke vetklep, nog steeds een mooie trap maar voor de rest niet echt opvallend.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 13, 2006 5:44 am

brigade zuid schreef:Hij speelt dit jaar bij Bennekom, heb hem laatst nog zien spelen, het is een beetje een dikke vetklep, nog steeds een mooie trap maar voor de rest niet echt opvallend.
Wat zou zo'n jongen nu naast het voetbal doen?

Mitchelinho
Berichten: 89
Lid geworden op: wo mar 08, 2006 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Mitchelinho » do apr 13, 2006 5:53 am

Met vrienden weg? stappen? zuipen? eten?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 13, 2006 6:07 am

Ik bedoelde meer qua baan. ;)

boa
Berichten: 494
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 2:30 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door boa » wo apr 19, 2006 3:07 pm

Van Wijk 'de ideale man' voor Willem II

19/4/2006 11:15

Hij paste precies in de plaatje dat Willem II voor ogen had van de nieuwe trainer. Jong, ambitieus en strevend naar attractief voetbal. En dus komt Dennis van Wijk in Tilburg binnen als de 'ideale man'.
'Willem II was op zoek naar een jonge ambitieuze trainer. Van Wijk staat voor discipline binnen het team en streeft een attractieve, aanvallende speelstijl na', zei voorzitter Hans Verbunt bij het voorstellen van de nieuwe trainer voor de komende jaren.

'Bovendien heeft hij in zijn carrière al een aantal aansprekende resultaten weten te behalen. Wij zien in hem daarom de ideale man om Willem II weer op het niveau te krijgen waar de club thuishoort', aldus de preses, die ook de trainingen van Roeselare bezocht om een beeld te krijgen van de trainer Van Wijk.

In het contract van Van Wijk, dat een periode van twee jaar behelst met een optie voor een derde, is geen ontsnappingsclausule opgenomen mocht Willem II uit de Eredivisie degraderen. 'Ik snap wel dat de club een niveau lager sportief en financieel wat moet bijstellen, maar dat beïnvloedt mijn keuze niet', vertelt van Wijk in de nieuwe Voetbal International.

De harde eis met drie spitsen te spelen is voor komend seizoen komen te vervallen. 'We moeten niet meer zo dogmatisch zijn', zegt Verbunt deze week in VI. 'De Willem II-supporter wil aanvallend voetbal zien en dat kan ook in een 4-4-2-systeem met de punt naar voren.'

Van Wijk, die in zijn actieve carrière speelde voor Ajax, Norwich City, Club Brugge, Ionnina en FC Knokke, heeft alleen in België ervaring opgedaan als trainer. Na KV Oostende, Daring Blankenberge en Cercle Brugge ging hij aan de slag bij SV Roeselare, dat onder zijn leiding promoveerde en zich handhaafde in de Eerste Klasse.

OK...ik heb in mijn geheugen zitten graven, maar ik weet het echt niet. In welk team heeft hij bij Ajax gespeeld ? Kent iemand hem ?

We weten nu in ieder geval wel wat er van hem geworden is.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo apr 19, 2006 3:09 pm

Seizoenen 81-82 en 89-90.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 19, 2006 3:16 pm

Heeft nooit een rol van betekenis gespeeld.

Zijn vader, Hassie van Wijk was hulptrainer bij Ajax 1, is bij een ongeval tijdens een oefenwedstrijd invalide geraakt. Hij zat in de dug-out, maar die dug-out kieperde in zijn gehaal voorover, waardoor Van Wijk zijn tenen verloor en niet meer kon lopen. Dat was midden tachtiger jaren ergens. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo apr 19, 2006 7:41 pm

Welke positie speelde Van Wijk dan?

Des Keizers Schaar
Berichten: 39
Lid geworden op: di mar 30, 2004 11:01 am

Bericht door Des Keizers Schaar » wo apr 19, 2006 7:56 pm

In Het Parool van vandaag een interview met Hennie Meijer. Hij heeft inmiddels een kaal hoofd en een ringbaardje, waardoor hij in de verte op Desi Bouterse lijkt. De voormalige 'draaikont' van o.a. Ajax, Heerenveen en Tokyo Verdy is tegenwoordig trainer bij FC Weesp. Volgend seizoen neemt hij de jeugd van VSV in Velsenbroek onder zijn hoede.
Het is VelseRbroek joey! :redcard: ;)

Hij heeft afgelopen December trouwens nog in Velserbroek kerstkaarten gesorteerd bij TPG Post.Scheen volgens mijn neefje(die postbode is)een erg relaxe gozer te zijn.Dat van VSV klopt inderdaad,hij woont sinds korte tijd namelijk ook in Velserbroek.

Erg interessante info,ik weet het... :cheer: :bis:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 19, 2006 8:12 pm

Jinne schreef:Welke positie speelde Van Wijk dan?
Velserbroek ja... :blush:
Relaxed, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Roti kip, lekker man. :D

Dennis van Wijk was een linksbenige verdediger, doorgaans speelde hij als linksback. Ik had hem trouwens niet herkend van de foto, vroeger had hij een dun koppie en een bos haar. Zie hier de elftalfoto van Club Brugge waar hij op staat. Hij speelde daar voor hij naar Ajax terugkeerde. (Bij mijn weten heeft ajax.nl geen archief met elftalfoto's, of vergis ik me?)

Ik heb altijd het idee gehad dat Ajax hem haalde om zijn vader een plezier te doen. Hij kon er niet veel van. Bij Ajax liep bovendien op dat moment de piepjonge Frank de Boer rond, dus Van Wijk had er weinig te zoeken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo apr 19, 2006 8:18 pm

Bij Club dat jaar dan toch wel 31 wedstrijden gespeeld, dus heel slecht was ie ook weer niet. Bij diezelfde selectie zie je ook een speler die zijn plekkie waarschijnlijk aan zijn pappie te danken heeft.

Ajax.nl heeft bij mijn weten alleen de elftalfotos van de recente jaren beschikbaar.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 19, 2006 8:21 pm

Hij deed het aardig bij Norwich City en Club Brugge maar was niet goed genoeg voor Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » za apr 22, 2006 5:03 pm

Didi Longuet gaat van RKC naar FC Dordrecht, om daar de opvolger van John Nieuwenburg te worden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 22, 2006 5:47 pm

Nog zo'n ik-weiger-naar-Haarlem-te-gaan-talent.

Waar gaat Nieuwenburg ook alweer heen?

Vossie

Bericht door Vossie » za apr 22, 2006 7:47 pm

Helmond Sport

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo apr 23, 2006 8:59 am

Thomas schreef:Nog zo'n ik-weiger-naar-Haarlem-te-gaan-talent.

Waar gaat Nieuwenburg ook alweer heen?
Didi heeft gewoon twee jaar voor Haarlem gespeeld hoor. :X

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo apr 23, 2006 11:27 am

Maar in eerste instantie wilde hij toch niet?

Of waren dat alleen Bobson, Hosé, etc?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 4:06 am

DanK schreef:Didulica found guilty of assault
from www.theworldgame.com.au
AP

Australian-born goalkeeper Joey Didulica has been found guilty of assault for a mid-air foul on an opponent a year ago and fined E60,000 ($A100,000) by an Austrian court.
Didulica, who plays for Austria Vienna and Croatia - the country of his parent's birth - tackled Rapid Vienna forward Axel Lawaree on May 26 last year, leaving Lawaree seriously hurt.

Judge Bettina Neubauer suspended half the fine on condition Didulica does not break the law for a year. He also has the choice of going to prison for a year instead of paying the fine.

The judge also ordered Didulica to pay Lawaree E1,000 ($A1,660) compensation for his injuries.

Lawaree suffered multiple fractures of his nose and skull as well as eye injuries when kicked in the face by Didulica.

The keeper, who was banned for eight matches following the incident, insisted he was playing the ball.

Didulica's lawyer said he would appeal.

Gesloten