Vak 410

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jan 09, 2008 11:19 pm

Het verschil in beleving is idd duidelijk anders... 410 vind ik wel eens wat teveel van het goede.. bij 0-3 hoef je heus niet te feesten.. maar zuid 1 mag ook wel eens wat peper in zn reet krijgen... 2 x per wedstrijd... jalalalalalala AJAX Amsterdam jalalalala.. en thats it.

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Bericht door Mars » wo jan 09, 2008 11:26 pm

Thomas, volgens mij is dit al 100x behandeld, maar goed ...

Ajax heeft in principe de levenslijn van een 'fanatiek' vak doorgesneden. Een 'vak' zal alleen maar fanatiek blijven als er regelmatig nieuwe, jonge supporters bij komen, en er ouderen afhaken, of verkassen naar elders in het stadion.

Ajax heeft er voor gezorgt dat deze jonge aanwas is weg gevallen op zuid 1, met als natuurlijk gevolg dat het vak aan het 'vergrijzen' is (en in mijn geval is dat letterlijk ...). Logisch gevolg is dan ook weer dat het voor de 'ouderen' op het vak ook niet zo'n noodzaak is om te verkassen. Ik zou me kunnen voorstellen dat ik me op zuid ook niet meer zou thuis voelen als het vak nu bevolkt zou worden door de leeftijdscategorie die je nu vind in Vak 410 (Het huidige 410 had eigenlijks de huidige 'F-Side' moeten zijn, maar Ajax heeft daar een hele slimme draai aan gegeven).

Hoewel ik er persoonlijk niet gelukkig mee ben, kan ik niet anders zeggen dan dat Ajax dit heel erg slim en goed gespeeld heeft. In eerste instantie heeft men geprobeerd de F-Side op te heffen bij de verhuizing naar de arena, dat is destijds mislukt. Bij de 2e poging hebben ze een geraffineerd plan bedacht, en dat lijkt vooralsnog meer succes te hebben.

Mars
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Bericht door Mars » wo jan 09, 2008 11:32 pm

brigade zuid schreef:Het verschil in beleving is idd duidelijk anders... 410 vind ik wel eens wat teveel van het goede.. bij 0-3 hoef je heus niet te feesten.. maar zuid 1 mag ook wel eens wat peper in zn reet krijgen... 2 x per wedstrijd... jalalalalalala AJAX Amsterdam jalalalala.. en thats it.
Ajax mag wel eens wat meer peper in z'n reet krijgen, dan komt zuid ook wel wat meer los.

Dat is nu net het verschil tussen zuid 1, en 410.

410 zegt: Als wij ons laten horen, gaat het team beter presteren

en zuid 1 zegt: Als jullie nu eens fatsoenlijk gaan voetballen, dan hebben jullie onze steun verdiend.

Ik wil over de zienswijze van 410 niets verkeerds zeggen, maar met de mentaliteit van zuid 1 op de tribunes hebben we alle prijzen gewonnen die je uberhaupt kan winnen in het internationale voetbal :whistling.gif:

Mars
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jan 10, 2008 12:13 am

Mars schreef: Ik wil over de zienswijze van 410 niets verkeerds zeggen, maar met de mentaliteit van zuid 1 op de tribunes hebben we alle prijzen gewonnen die je uberhaupt kan winnen in het internationale voetbal :whistling.gif:
Is waar, maar dat was wel in een tijd dat de F-side bekend stond om zn orginaliteit... nou de orginaliteit is erg ver te zoeken nou hoor.. maar ik geef evengoed wel meer om de mentaliteit van zuid dan die van 410.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do jan 10, 2008 12:47 am

Kijk eens aan, vanaf volgend jaar krijg ik, als vaste bezoeker van 427, 410 naast me. Zelf heb ik een gezonde afkeur van het hele Ultra gebeuren, waarbij ik wel moet vermelden dat ik de beleving van de 410'ers die ik spreek wel weer prachtig vind en het overduidelijk is dat er meer sfeer nodig is. Daarom, ik juich dit toe. Hopen dat we niet al te veel oow wee oow wee oow weee oow waa te horen krijgen en ook vocaal gezien de creatieve kant wat meer naar boven komt.

Lullig voor de seizoenskaarthouders van 424 en 425 die er al een tijdje zitten, maar soms moet je nu eenmaal een stapje terug doen om er twee vooruit te kunnen doen. En nog veel meer cliches.

Goed werk, Ajax!

Gebruikersavatar
Buizerd427
Berichten: 49
Lid geworden op: di okt 23, 2007 1:12 pm

Bericht door Buizerd427 » do jan 10, 2008 12:20 pm

Ik zit ook op 427 en ik ben blij dat er eens wat supporters bijkomen die ook wat geluid maken. Het is niet verschrikkelijk stil op zuid, maar in 427 is de F-Side niet te horen en dat is jammer. Nu hebben we in ieder geval een sfeervakje er vlak bij dus ik hoop dat er wat meer geluid door het stadion gaat galmen. Ik ben voor! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do jan 10, 2008 1:40 pm

Buizerd427 schreef:Ik zit ook op 427 en ik ben blij dat er eens wat supporters bijkomen die ook wat geluid maken. Het is niet verschrikkelijk stil op zuid, maar in 427 is de F-Side niet te horen en dat is jammer. Nu hebben we in ieder geval een sfeervakje er vlak bij dus ik hoop dat er wat meer geluid door het stadion gaat galmen. Ik ben voor! :ajaxscarf.gif:
Rij 24,25 en 26 van ons vak laten zich wekelijks horen hoor, hoezo sfeervak erbij? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 10, 2008 2:55 pm

Mars schreef:
brigade zuid schreef:Het verschil in beleving is idd duidelijk anders... 410 vind ik wel eens wat teveel van het goede.. bij 0-3 hoef je heus niet te feesten.. maar zuid 1 mag ook wel eens wat peper in zn reet krijgen... 2 x per wedstrijd... jalalalalalala AJAX Amsterdam jalalalala.. en thats it.
Ajax mag wel eens wat meer peper in z'n reet krijgen, dan komt zuid ook wel wat meer los.

Dat is nu net het verschil tussen zuid 1, en 410.

410 zegt: Als wij ons laten horen, gaat het team beter presteren

en zuid 1 zegt: Als jullie nu eens fatsoenlijk gaan voetballen, dan hebben jullie onze steun verdiend.

Ik wil over de zienswijze van 410 niets verkeerds zeggen, maar met de mentaliteit van zuid 1 op de tribunes hebben we alle prijzen gewonnen die je uberhaupt kan winnen in het internationale voetbal :whistling.gif:

Mars
In feite is dit appels met peren vergelijken. Vroeger op F (Ik heb er ook gestaan... :blush.gif: ) was het nokvol, door veel glippers; veters moesten goed gestrikt zijn, anders was je een schoen kwijt na een goal. Het geluid dat zo'n groep produceert (zeker nadat een schuin dak was gebouwd op Diemen- en stadszijde) klinkt veel harder dan nu; nu staat men wat bijelkaar, maar hetzelfde geluid kan je zo niet maken. Komt bij dat Ajax in De Meer bij het betreden van het veld al met 1-0 voor stond. In de Arena heeft er nooit een aureool van onoverwinnelijkheid rond Ajax gehangen. Ajax was dus arrogant. En de supporters daarmee ook. Tegenwoordig is dat voornamelijk misplaatst en is misschien daarom ook wel een ommekeer nodig op de tribunes, zeg maar de "Liverpool"attitude. De ploeg aanmoedigen en hopen dat ze dan beter spelen. Andersom is helaas dit decennium een gotspe.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Buizerd427
Berichten: 49
Lid geworden op: di okt 23, 2007 1:12 pm

Bericht door Buizerd427 » do jan 10, 2008 4:57 pm

Ah Joeska, dus jullie zijn die idioten die voor me zitten! :biggrin.gif:
Idd is het geluid in 427/428 wel beter geworden. 3/4 jaar geleden was het echt bagger. maar het is wel fijn als er nog een paar honder man bij staan te zingen, want af en toe voel je je nog een roepende in de woestijn...

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do jan 10, 2008 6:32 pm

Buizerd427 schreef:Ah Joeska, dus jullie zijn die idioten die voor me zitten! :biggrin.gif:
Idd is het geluid in 427/428 wel beter geworden. 3/4 jaar geleden was het echt bagger. maar het is wel fijn als er nog een paar honder man bij staan te zingen, want af en toe voel je je nog een roepende in de woestijn...
Ach ja, het gaat inderdaad steeds beter. Eind vorig seizoen was het een paar keer echt sfeervol, alleen komt men nog steeds niet verder dan Jelele Ajax Amsterdam (niets ten nadele van dat nummer overigens).
Welke rij zit jij dan?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do jan 10, 2008 6:40 pm

Ik las ergens dat ze niet boven de F-Side komen te zitten maar in een hoek op Zuid, daar heb je dan toch niet zoveel aan?

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do jan 10, 2008 6:42 pm

Daniel_vT schreef:Ik las ergens dat ze niet boven de F-Side komen te zitten maar in een hoek op Zuid, daar heb je dan toch niet zoveel aan?
Tuurlijk wel, in de hoek waar ze komen te zitten hoor je zuid beter dan vanaf recht erboven.

Gebruikersavatar
Buizerd427
Berichten: 49
Lid geworden op: di okt 23, 2007 1:12 pm

Bericht door Buizerd427 » vr jan 11, 2008 9:59 am

Ik zit helemaal bovenaan, officieel een paar rijtjes naar voren.

Op 427 (o.k. achterste rij) kan je de F-side helemaal niet horen. In de hoek waar 410 komt te zitten wel. Beter dus want dan kunnen ze lekaar een beetje opstoken!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » vr jan 11, 2008 10:57 am

Buizerd427 schreef:Ik zit helemaal bovenaan, officieel een paar rijtjes naar voren.

Op 427 (o.k. achterste rij) kan je de F-side helemaal niet horen. In de hoek waar 410 komt te zitten wel. Beter dus want dan kunnen ze lekaar een beetje opstoken!
Mwoah, als Zuid een beetje massaal zingt hoor je het wel (Bv. Can you hear is altijd wel hoorbaar, ook door de kracht van het nummer zelf natuurlijk).

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr jan 11, 2008 11:22 am

Mars schreef:Je schijnt het tegenwoordig niet meer hard op te mogen zeggen .... maar ik heb helemaal niets met Vak 410 (en dan druk ik mij uiterst diplomatiek uit ...).

Als 'bewoner' van 'zuid 1' ben ik dan ook zeer ongelukkig met deze verhuizing van 410 naar 'zuid 2'. Het verschil in wedstrijd beleving en mentaliteit tussen de beide supportersgroepen op 'zuid 1' en 410 is volgens mij dusdanig groot dat deze verhuizing binnen niet al te lange tijd zal leiden tot de nodige irritatie's, met name vanuit 'zuid 1' richting het nieuwe Vak 410, met alle mogelijke gevolgen van dien .....

Mars
Ik ben er juist erg blij mee. Komt er bij ons ook weer eens wat leven in de brouwerij.

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Bericht door Mars » vr jan 11, 2008 10:05 pm

Spijker schreef:Ik ben er juist erg blij mee. Komt er bij ons ook weer eens wat leven in de brouwerij.
Dat kan je natuurlijk ook op 2 manieren uitleggen :icon_wink.gif:

Mars
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 14, 2008 10:35 am

brigade zuid schreef:
Mars schreef: Ik wil over de zienswijze van 410 niets verkeerds zeggen, maar met de mentaliteit van zuid 1 op de tribunes hebben we alle prijzen gewonnen die je uberhaupt kan winnen in het internationale voetbal :whistling.gif:
Is waar, maar dat was wel in een tijd dat de F-side bekend stond om zn orginaliteit... nou de orginaliteit is erg ver te zoeken nou hoor.. maar ik geef evengoed wel meer om de mentaliteit van zuid dan die van 410.
Gisteren was de originaliteit terug! Het Alves lied: :worshippy.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jan 14, 2008 12:58 pm

Ik hoor dat er gisteren protestbrieven uitgedeeld zijn op Zuid-2 bij de vakken 424 en 425 in zake de verzhuizing.
Heeft iemand een digitaal exemplaar voor mij?

Bedankt

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jan 14, 2008 3:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
brigade zuid schreef:
Mars schreef: Ik wil over de zienswijze van 410 niets verkeerds zeggen, maar met de mentaliteit van zuid 1 op de tribunes hebben we alle prijzen gewonnen die je uberhaupt kan winnen in het internationale voetbal :whistling.gif:
Is waar, maar dat was wel in een tijd dat de F-side bekend stond om zn orginaliteit... nou de orginaliteit is erg ver te zoeken nou hoor.. maar ik geef evengoed wel meer om de mentaliteit van zuid dan die van 410.
Gisteren was de originaliteit terug! Het Alves lied: :worshippy.gif:
Inderdaad, vond ik wel goed bevonden. 410 neemt meer liedjes over van andere clubs. Welke mij ook nog bestaat (niet echt bijzonder ofzo) was het "Jaag ze in de zak van Sinterklaas! Jaag ze in de zak! Jaag ze in de zak! Jaag ze in de zak van Sinterklaas!" tegen Sparta Praag in de CL 2 jaar terug, was rond Sinterklaas geloof ik. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma feb 25, 2008 10:17 pm

25/02: VAK410 DVD 2
VAK410 DVD deel 2

Eindelijk is het dan zover. Na veel vertraging zal dan eindelijk aankomende zondag de nieuwe VAK410 dvd worden verkocht. Door omstandigheden zijn we er helaas niet eerder aan toe gekomen en bieden bij deze hiervoor onze excuses aan. De vorderingen omtrent de dvd van dit seizoen zijn inmiddels al in volle gang, wij hopen dan ook de dvd over dit seizoen gelijk aan het begin van het seizoen 08/09 te kunnen verkopen.

De nieuwe VAK410 dvd zal vooraf de wedstrijd Ajax – Excelsior uiteraard in ons verkooppunt onder VAK409 te koop zijn. De prijs bedraagt net als vorig jaar €10,-. Wij zijn op dit moment de mogelijkheden aan het bekijken om de dvd ook buiten het stadion te kunnen verkopen, wij zullen dit in de loop van de week bekend maken op zowel het forum als op onze website.

Tevens zal de dvd ook online beschikbaar zijn voor degene die niet de mogelijkheid hebben om naar het stadion te komen aanstaande zondag. Meer informatie volgt in de loop van deze week.

Groet,
VAK410
Afbeelding


Het heeft even geduurd, maar de DVD is er dan toch eindelijk.
Heb hem nog niet gezien, maar ik denk dat de kwaliteit wel redelijk goed zal zijn.
Kunnen jullie mij weer in actie zien bij diverse voorbereidingsfilmpjes verwacht ik... :afca.gif:

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma mar 17, 2008 9:42 am

Weet iemand wanneer we trouwens de brief krijgen voor waar je volgend jaar wil ziten???

Ik denk dat ik toch 1 vak opschuif naar 421/422, zit je toch iets dichterbij ''410''.
Pompiedom

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13416
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma mar 17, 2008 2:02 pm

Volgens mij zit je alsnog een tering end weg. Je zit dan alsnog praktisch naast het uitvak.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mar 17, 2008 5:53 pm

10 euro voor die dvd

:aai.gif:

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma mar 17, 2008 9:42 pm

Volgens mij zit je alsnog een tering end weg. Je zit dan alsnog praktisch naast het uitvak.
Nue hoor, volgens mij zit ik nu 3 vakken naast het uitvak, en dan schuif ik 2 vakken juist weg van het uitvak!
Pompiedom

Plaats reactie