John Jaakke

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 3:19 pm

Dat is nu eenmaal het risico van het vak. De dood of de gladiolen. Het hoort bij topsport.
Als Cruijff het verpest, ligt zijn reputatie aan diggelen. Dat weet hij en dat accepteert hij. Alleen de sterksten kunnen zulke uitdagingen aan.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 3:21 pm

joey schreef:Jaakke probeerde over de rug van Fontein zijn hachje te redden. Bah.
Ik vind het eigenaardig dat je dit concludeert op basis van één roddelverhaal uit de krant van roddelend nederland
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do feb 21, 2008 3:29 pm

VI heeft gewoon de persberichten van Jaakke omtrent het ontslag van Fontein in hun blad gezet. Je kunt mooi lezen dat de ''RvC olv Jaakke zich genoodzaakt voelt de Algemeen Directeur per direct uit zijn fucntie te ontheffen vanwege het rapport''.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 3:34 pm

LucaS schreef:
joey schreef:Jaakke probeerde over de rug van Fontein zijn hachje te redden. Bah.
Ik vind het eigenaardig dat je dit concludeert op basis van één roddelverhaal uit de krant van roddelend nederland
Hij riep opeens dat die deal met Aegon door Slop was gedaan. Zal best waar zijn, maar wat wil je daarmee zeggen?
Het stinkt aan alle kanten!

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » do feb 21, 2008 3:49 pm

Ajax Rules schreef:@Joey: lees het rapport er maar op na? Ik erken dat hij een heel slechte voorzitter was....

Maar dat neemt niet weg dat de supporters en media keihard zijn. Onmenselijk hard.
Vind ik ook. Slaat nergens op. Jaakke heeft genoeg fout gedaan, maar hij is niet verantwoordelijk voor de situatie waarin Ajaz zit. Het zat namelijk al fout ver voordat hij kwam.
Ik ben

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do feb 21, 2008 3:52 pm

De ontslagbrieven van Jaakke voor Fontein staan overgens ook op de site van VI:

http://www.vi.nl/web/show/id=310011/lan ... tid=148732
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » do feb 21, 2008 3:55 pm

En wat mij verbaasd is dat Michael van Praag buiten schot blijft. Waarom eigenlijk? Hij was toch de man die min of meer de positie van sterke voorzitter heeft gecreëerd, maar zijn naam heb ik nog niet gehoord.
Ik ben

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 3:57 pm

Jack Reynolds schreef:Vind ik ook. Slaat nergens op. Jaakke heeft genoeg fout gedaan, maar hij is niet verantwoordelijk voor de situatie waarin Ajaz zit. Het zat namelijk al fout ver voordat hij kwam.
Dat komt door zijn gedraai, zijn gekonkel (ontslagbrief Fontein) en zijn pogingen om aan het pluche gekleefd te blijven zitten. Jaakke had zondag moeten zeggen: 'Ik ben verantwoordelijk. Ik stap op.'
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 3:57 pm

Beloki schreef:De ontslagbrieven van Jaakke voor Fontein staan overgens ook op de site van VI:

http://www.vi.nl/web/show/id=310011/lan ... tid=148732
Volgens mij zijn dat ontslagbrieven namens de RvC, deze bestaat uit 5 leden
I think I lost my fucking headache

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » do feb 21, 2008 4:00 pm

joey schreef:
Jack Reynolds schreef:Vind ik ook. Slaat nergens op. Jaakke heeft genoeg fout gedaan, maar hij is niet verantwoordelijk voor de situatie waarin Ajaz zit. Het zat namelijk al fout ver voordat hij kwam.
Dat komt door zijn gedraai, zijn gekonkel (ontslagbrief Fontein) en zijn pogingen om aan het pluche gekleefd te blijven zitten. Jaakke had zondag moeten zeggen: 'Ik ben verantwoordelijk. Ik stap op.'
Ben ik met je eens. Hij heeft het pr-technisch verschrikkelijk slecht gespeeld. En zijn gedrag omtrent Fontein was stuitend.
Maar dat hij nog bleef was logisch. Wat heeft het voor zin om meteen op te stappen? Of we daar mee geholpen zouden zijn. Hij heeft de vergadering van de ledenraad afgewacht. Dat is zijn goed recht.
Ik ben

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 21, 2008 4:01 pm

joey schreef:Jaakke probeerde over de rug van Fontein zijn hachje te redden. Bah.

Wat is er eigenlijk walgelijk aan de manier waarop Jaakke behandeld is? Wie heeft hem walgelijk behandeld?
Dat vraag ik me ook af.Tot nu toe is er niet met modder gegooid, laat staan dat iemand publiekelijk is afgeslacht ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 4:13 pm

Ik heb hier toch een krantenartikel gezien naar aanleiding waarvan een aantal mensen het predikaat 'rat' aan Jaakke hingen.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 4:26 pm

Binnen Ajax heeft niemand Jaakke beschadigd. Jaakke heeft wél Fontein beschadigd.
Dat de pers hem kraakt, tja. Is Van den Herik ook gebeurd, of Timmer bij PSV. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het hoort erbij. Hij had de schade kunnen beperken door meteen af te treden in plaats van flauwe grappen te maken over Sinterklaas. Zijn optreden zondag was sowieso bijzonder zwak.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 4:28 pm

Hoe heeft Jaakke Fontein dan beschadigd?
I think I lost my fucking headache

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » do feb 21, 2008 4:31 pm

Door hem niet uit te nodigen voor de persbijeenkomst van afgelopen zondag. Als AD had hij daar bij moeten zijn.
Ik ben

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 4:36 pm

Ik heb ook ergens gelezen dat Fontein wel was uitgenodigd. Niet alle berichtgeving is even betrouwbaar, de pers speculeert er ook lustig op los, net als wij. Maar we moeten wel uitkijken niet alles zomaar aan te nemen wat er in de media verschijnt.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 4:41 pm

LucaS schreef:Hoe heeft Jaakke Fontein dan beschadigd?
Ja, ook door rond te bazuinen dat Slop de Aegon-deal had gedaan en niet Fontein. Die Aegon-deal was zo'n beetje het enige waar Fontein nog mee voor de dag kon komen.

Over dat persbericht heb ik het niet eens. Jaakke is het boegbeeld van Ajax en dus verantwoordelijk voor hoe zoiets naar buiten wordt gebracht.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 4:45 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Hoe heeft Jaakke Fontein dan beschadigd?
Ja, ook door rond te bazuinen dat Slop de Aegon-deal had gedaan en niet Fontein. Die Aegon-deal was zo'n beetje het enige waar Fontein nog mee voor de dag kon komen.
Ach, wellicht dat er ook een context was. Overigens is het voornaamste wat Fontein gedaan heeft natuurlijk de Chinadeal. Voor zover ik me herinner (maar vergeef me als ik het mis heb, ik heb zoveel over Ajax gelezen de laatste dagen), is er gezegd dat de Aegon deal een gezamenlijke prestatie is geweest, en is er (dus) niet gezegd dat Fontein daar totaal buiten stond
Over dat persbericht heb ik het niet eens. Jaakke is het boegbeeld van Ajax en dus verantwoordelijk voor hoe zoiets naar buiten wordt gebracht.
Het kan natuurlijk ook gewoon een mensenlijke fout van iemand anders dan jaakke geweest zijn, die Emiel huppeldepup bijvoorbeeld.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 4:47 pm

Bij Ajax is alles mogelijk, maar ik zou denken dat over zo'n belangrijk persbericht overleg is en dat de perschef daar niet alleen over gaat.

Hoe dan ook, jij kunt ook niemand van Ajax aanwijzen die Jaakke beschadigd heeft. Wat de pers doet, is een andere zaak. Dat heb je niet in de hand.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 4:48 pm

Ik schreef dan ook dit.
LucaS schreef:Natuurlijk is medelijden overdreven, maar zoals er de laatste dagen in de pers met mensen wordt omgegaan, en dan met name Jaakke en Fontein, is tenenkrommend en walgelijk. Ongeacht of Jaakke daar mbt Fontein zelf medeschuldig aan is, het blijft erg onfris.
I think I lost my fucking headache

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » do feb 21, 2008 4:49 pm

LucaS schreef:Ik heb ook ergens gelezen dat Fontein wel was uitgenodigd. Niet alle berichtgeving is even betrouwbaar, de pers speculeert er ook lustig op los, net als wij. Maar we moeten wel uitkijken niet alles zomaar aan te nemen wat er in de media verschijnt.
Ik mag er toch vanuit gaan dat als hij was uitgenodigd dat hij ook gewoon was gekomen. Tenslotte is dit niet zomaar een rapport. En Fontein lijkt me niet echt het type die liever gaat vissen (bijvoorbeeld) dan dat hij op een belangrijke persbijeenkomst van zijn club bezoekt.
Ik ben

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 4:50 pm

Hij heeft zich volgens de media ziek gemeld. Dat zijn ongetwijfeld andere media dan degene die beweren dat hij niet was uitgenodigd
I think I lost my fucking headache

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » do feb 21, 2008 4:51 pm

LucaS schreef:Hij heeft zich volgens de media ziek gemeld. Dat zijn ongetwijfeld andere media dan degene die beweren dat hij niet was uitgenodigd
Hij verscheen de volgende dag wel gewoon.
Ik ben

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 21, 2008 4:52 pm

Ik weet alleen wat ik lees, overigens drie dagen ziek is niet overdreven kort.
Fontein gewoon aan het werk bij Ajax
Maandag 18 februari 14:53 - Alex van Vogelpoel
Eredivisie - Maarten Fontein is vandaag gewoon op zijn werk verschenen. De algemeen directeur arriveerde al rond half acht bij de Amsterdam ArenA. De algemeen directeur was gisteren niet aanwezig bij de presentatie van het rapport over het beleid van de afgelopen tien jaar bij Ajax. De club verklaarde dat hij zich ziek had gemeld, alleen laat op de avond maakte zijn advocaat Harro Knijff in Studio Voetbal bekend dat Fontein niet was uitgenodigd.

Een dag eerder verschenen er publicaties dat de algemeen directeur verzocht zou zijn om op te stappen bij Ajax, maar de clubleiding ontkent dit. Fontein's advocaat liet weten dat er enkel aan hem zou zijn gevraagd hoe hij naar de toekomst keek naar aanleiding van de resultaten in het rapport. De conclusie luidde namelijk dat er momenteel geen gemotiveerde leider zou zijn en zou hij ook een voetbalachtergrond missen.

www.voetbalzone.nl
Wie moeten we nu geloven? Als we de advocaat moeten geloven, was Fontein niet ziek, maar is er ook niet verzocht om op te stappen. Of hij was wel ziek en is gevraagd om op te stappen. Zeg jij het maar Jack! Ht lijkt mij iig kort door de bocht om jaakke rat te noemen op basis van dit soort mediakronkels en geruchten
Laatst gewijzigd door LucaS op do feb 21, 2008 4:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » do feb 21, 2008 4:56 pm

Nou ja goed. Ik weet de waarheid ook niet precies. Ik vind het alleen erg raar.
Ik ben

Plaats reactie