De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 09, 2008 8:54 pm

joey schreef: @Luuk: klopt. Aangezien jouw bijdragen in deze topic vol staan met beledigingen aan het adres van Cruijff als 'Cruijff is een prutser' en 'Cruijff is een amateur' sla ik die bijdragen even over. Ik heb geen zin om me rot te zitten ergeren. Dit is niet persoonlijk bedoeld, hoor. Ik kan het op dit moment niet hebben. :blush.gif:
Als je ze wel had gelezen had je gezien dat ik over de inhoud gelijk had, en had jij nu nog hele klompen gehad. En met alle respect voor de voetbalkennis van Cruijff, dit verhaal bewijst dat hij prutser is op het gebied van het neerzetten van een organisatie.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 09, 2008 8:54 pm

LucaS schreef:
joey schreef: @Luuk: klopt. Aangezien jouw bijdragen in deze topic vol staan met beledigingen aan het adres van Cruijff als 'Cruijff is een prutser' en 'Cruijff is een amateur' sla ik die bijdragen even over. Ik heb geen zin om me rot te zitten ergeren. Dit is niet persoonlijk bedoeld, hoor. Ik kan het op dit moment niet hebben. :blush.gif:
Als je ze wel had gelezen had je gezien dat ik over de inhoud gelijk had, en had jij nu nog hele klompen gehad. En met alle respect voor de voetbalkennis van Cruijff, dit verhaal bewijst dat hij prutser is op het gebied van het neerzetten van een organisatie.
Nu doe je het weer. :excited.gif: :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 09, 2008 8:56 pm

Ik heb het ook specifiek over organisatieleer. Sorry, maar daarin is Cruijff en prutser. Net als in beeldhouden, boekhouden, notuleren, psychologie en nog heel veel andere zaken
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 09, 2008 9:00 pm

Ja, dat is ook een manier om mij met jouw scheldpartijen te laten instemmen! 'Cruijff is een prutser op het gebied van aardbeien kweken.' :smallgrin.gif:

Cruijff heeft steeds gezegd dat hij de organisatie niet ging neerzetten omdat hij daar geen verstand van had. Hij wilde zich specifiek richten op het voetbalgedeelte.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 09, 2008 9:03 pm

joey schreef:Wat Cruijff aangeeft, is dat de jeugdopleiding een bureaucratisch orgaan op zichzelf is geworden. Blind heeft wel eens gezegd dat hij amper de tijd had om op het veld te staan, omdat hij de halve dag papieren zat in te vullen. Op die manier verdwijnt snel de connectie tussen jeugd en eerste elftal. Zeker omdat de jeugd een stuk verderop op de Toekomst weggeparkeerd zit.
Voor administratief werk kun je natuurlijk ook door andere mensen laten doen.
Hij heeft op mij (als trainer) nooit veel indruk gemaakt, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Bij Jong Ajax? Of een ander jeugdelftal for that matter.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 09, 2008 9:04 pm

Blijkbaar had ik toch gelijk. En natuurlijk heb je mijn stukjes wel gelezen, anders weet je ook niet dat ik Cruijff prutser noem. Wellicht had je niet echt argumenten tegen mijn posts, en was je 'gewoon' overdreven te emotioneel.
Je moet maar zo denken, vergeleken bij de kwalificaties die jij aan mijn 'held' Adriaanse hangt, is prutser een zeer vriendelijke benaming
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo mar 09, 2008 9:31 pm

Ach, per ongeluk kwam Johan zomaar weer midden in de belangstelling terecht. De ene domme vraag na de andere door het voetbal journaille, waar hij zichtbaar doodziek van werd. Zijn vriend lost dat weer even op door hem de kans te geven zich weer uit het middelpunt te plaatsen. Aardig toch! Hoeft hij dat domme geleuter niet meer aan te horen als hij voor een CL wedstrijd in de studio zit.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 09, 2008 10:37 pm

Bertje schreef:
Mr. Ajax schreef:Hij heeft toch maar een jaartje bij Jong AJAX gewerkt? Wie heeft ie individueel beter gemaakt? Een paar tipjes aan de spitsen geven vind ik niet indrukwekkend.
Door een jaar bij een club te werken ben je nog altijd meer tijd met je spelers bezig dan door meerdere jaren bij een nationaal elftal te werken. En nu heb ik Jong Ajax destijds zelf niet aan het werk gezien, mensen die dat elftal destijds wel hebben gezien zeggen allemaal dat spelers individueel en als geheel beter werden.
Bij Oranje vroegtijdig goede spelers gescout? Boulahrouz, oke. Kromkamp is bagger, en Landzaat vroegtijdig ontdekt? Waar heb je het over man?!
Er zijn amper betere Nederlandse rechtsbacks dan Kromkamp. Een fitte Ooijer. Melchiot kan andere dingen beter, maar is een draak aan de bal.

En Landzaat is gebracht op het moment dat hij net de stap ging maken naar een niveau hoger. Dát is ook scouten: spelers halen vlak voor ze doorgroeien, zodat ze nog haalbaar zijn, maar wel al een versterking zijn. Dan maakt het in principe niet uit of die speler 21 of 28 is.
Een goed elftal neergezet? Van Basten kon misschien niet beschikken over een lichting als die van 98', maar met de spelers die hij wel ter beschikking had was het voetbal wat Oranje de afgelopen 4 jaar liet zien zwaar ondermaats hoor.
Ondermaats is an sich een lege term. Kom nu eens met een analyse en leg uit waar hij er niet uit heeft gehaald wat er in zat, zoals ik wel doe.
Billenknijpende potjes tegen Macedonie met een gelukkige klutstreffer in de 94ste minuut vind ik geen goede elftal neerzetten.
Momentopnames die een vertekend beeld geven van het grotere geheel. Punt is dat hij een uitstekend puntengemiddelde haalt, dus van puur geluk kan er sowieso nooit sprake zijn.
Kortom, je kletst echt uit je nek.
Goed argument. Of hadden die hiervoor moeten staan?
Ten eerste zegt het niet veel dat Kromkamp een van de beste Nederlandse rechtsbacks zijn. Verder was Kromkamp natuurlijk allang basisspeler bij AZ en stond allang bekend als een van de prominente rechtsbacks van de eredivisie, dus van ontdekken is hier geen sprake. En Landzaat was al 28 ofzo toen Van Basten hem voor het eerst opnam in de selectie. En hij debuteerde al jaren geleden nder Van Gaal, dus ook hier is duidelijk geen sprake van ontdekking. Blijft over Boulahrouz. Tsja...


Verder moet je kappen met je arrogante en denigrerende houding richting iedereen behalve jezelf. Ik ga geen ruime wedstrijdanalyses neerzetten, want het is toch algemeen duidelijk dat Oranje gewoon pndermaats speelde tegen landen van het kaliber Macedonie, Luxemburg, enzovoort. Dat jij dat gaat ontekennen, is gewoon omdat je graag de discussie aangaat om weer met allerlei hoge voetbaltermen en analyses te pronken. :smallgrin.gif: Daar doe ik niet aan mee.


Feit blijft dat Van Basten - na zijn spelersloopbaan - zich nog niet heeft bewijzen in welke voetbal gerelateerde functie dan ook. Cruijff wel, in vrijwel elke functie die er bestaat.

Daarom is het een enorme gok om (in deze) met Van Basten mee te gaan in plaats van met Cruijff.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 09, 2008 10:40 pm

Waarom weer op de man, Mr. Ajax?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 09, 2008 10:51 pm

Mr. Ajax schreef:Ten eerste zegt het niet veel dat Kromkamp een van de beste Nederlandse rechtsbacks zijn.
Niet? Uit welke andere vijver moet de bondscoach van Nederland dan vissen?
Verder was Kromkamp natuurlijk allang basisspeler bij AZ en stond allang bekend als een van de prominente rechtsbacks van de eredivisie, dus van ontdekken is hier geen sprake. En Landzaat was al 28 ofzo toen Van Basten hem voor het eerst opnam in de selectie. En hij debuteerde al jaren geleden nder Van Gaal, dus ook hier is duidelijk geen sprake van ontdekking. Blijft over Boulahrouz. Tsja...
Je begrijpt niet wat ik bedoel. Zoals ik al zei: het gaat er niet om of iemand al eerder ergens in de basis stond, want elke speler die in het Nederlands elftal heeft al in andere teams in de basis gestaan en elke speler is al honderd keer 'ontdekt'. Het gaat erom dat de bondscoach van het Nederlands elftal in dit geval spelers selecteert die op het punt staan 'een niveau verder te groeien'. Daaruit blijkt dus dat hij niet alleen de potentie ziet, maar ook ziet wanneer iemand zijn potentie gaat waarmaken. Landzaat was al geselecteerd, maar hij en de man na hem vonden hem daarna toch niet meer goed genoeg. Vergelijk Van Basten die Bobson selecteerde.
Verder moet je kappen met je arrogante en denigrerende houding richting iedereen behalve jezelf. Ik ga geen ruime wedstrijdanalyses neerzetten, want het is toch algemeen duidelijk dat Oranje gewoon pndermaats speelde tegen landen van het kaliber Macedonie, Luxemburg, enzovoort. Dat jij dat gaat ontekennen, is gewoon omdat je graag de discussie aangaat om weer met allerlei hoge voetbaltermen en analyses te pronken. :smallgrin.gif: Daar doe ik niet aan mee.
Ho ho, jij speelt constant op de man. Ik discussieer over voetbal omdat ik dat leuk vind. Ik ben dan ook niet te beroerd om met argumenten te komen en te zeggen wat ik vind, het is immers een discussie. Als jij dat niet leuk vindt, dan is dat prima, maar wek dan ook niet de indruk dat je de discussie wilt aangaan. Nu roep je alleen telkens heel hard dat het onzin is wat andere mensen roepen, maar als de onvermijdelijke "waarom" komt, lopen andere mensen interessant te doen. Jij vindt het toch juist niet interessant? Prima, laat je dan lekker horen over onderwerpen die je wel interessant vindt, zodat je de discussies van andere mensen niet de nek omdraait.
Feit blijft dat Van Basten - na zijn spelersloopbaan - zich nog niet heeft bewijzen in welke voetbal gerelateerde functie dan ook. Cruijff wel, in vrijwel elke functie die er bestaat.
Nee, dat is een mening. Ik deel die mening niet en geef aan waarom ik dat vind.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 09, 2008 11:05 pm

Nee hoor, is gewoon een feit. Kan je niet omheen. Dat jij denkt dat Van Basten in de toekomst wel dit en dat kan doen of worden, is wat anders.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 09, 2008 11:07 pm

Alsof je tegen een muur staat te praten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 09, 2008 11:08 pm

:yes.gif:

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 09, 2008 11:15 pm

Ik ben het gewoon eens met Mr. Ajax hoor. Bertje komt met allerlei wijsheden, domme opmerkingen als ondermaats is een lege term enzo.

Stelt zich op alsof hij het voetbal heeft uitgevonden en dat komt discussies niet ten goede. Daar hebben meerdere last van en daar hebben ook al meerdere mensen al iets over gezegd. Het is geen toeval dat het steeds om Bertje draait hoor. Misschien moet je ook eens naar Bertje kijken Thomas ( niet als aanval bedoelt overigens, niet richtin Bertje en niet richting Thomas)
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 09, 2008 11:17 pm

Ik open wel even een topic in het rommelhok, zodat jullie nou eens kunnen zeggen wat ik dan 'fout' doe.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 09, 2008 11:17 pm

Zit niet zo op elkaar te zeiken zeg. Bertje heeft een eigen stijl van schrijven. Maar je kan niet beweren dat hij er niet over heeft nagedacht of geen argumenten geeft.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 09, 2008 11:18 pm

Bertje komt soms wat hautain over en is gewoon heel stellig, maar je hoeft toch niet overal 'ik vind' voor te zetten? Bert is altijd bereid te beargumenteren waarom hij iets vindt en gaat de discussie niet uit de weg. Mr. Ajax is wederom de eerste die op de man gaat spelen en is nogal van het achterwege laten van een reactie op het moment dat iemand hem van een goed weerwoord voorziet.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 09, 2008 11:25 pm

Mr. Ajax schreef:Nee hoor, is gewoon een feit. Kan je niet omheen. Dat jij denkt dat Van Basten in de toekomst wel dit en dat kan doen of worden, is wat anders.
Natuurlijk is dat geen feit. Van Basten heeft zich bewezen als bondscoach. Hij heeft uitstekend gepresteerd met een, naar nederlandse begrippen, vrij matige selectie
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 09, 2008 11:34 pm

Resultaten waren behoorlijk, maar zijn omgang met mensen liet te wensen over.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 09, 2008 11:36 pm

Dat vind ik dus niet. Sommigen dachten zich een status aan te kunnen meten en meenden daaraan extra rechten te kunnen ontlenen. Ik vind het juist sterk dat van Basten daar maling aan heeft
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 09, 2008 11:40 pm

Dat vind ik ook, Lucas. En vraag Van Persie eens wat hij van Van Basten vindt. Die jongen werd destijds geselecteerd voor Oranje terwijl hij in de gevangenis zat. Dat vond ik grote klasse.

Eigenlijk is alleen Davids geschoffeerd. Maar dat is nooit echt een rel geworden omdat Edgar geen lijntjes met Borst, Derksen en co heeft. Zoals Lothar en RVN die wel hebben. Hij moest NB zelf een open brief naar de VI sturen om het ter sprake te brengen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mar 09, 2008 11:50 pm

Jöhnk schreef:Eigenlijk is alleen Davids geschoffeerd.
Mwah ik vind Seedorf ook wel hoor.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 10, 2008 12:01 am

Omdat hij Hofs op dat moment beter vond? Misschien, maar ik vind dat een bondscoach vrij is om zijn eigen selectie te maken.

Seedorf wordt door de media weer in de armen gesloten nu hij gebruikt kan worden als pion in de hetze tegen Van Basten. Niet zo heel lang geleden werd hij nog uitgefloten door het Nederlandse voetbalpubliek. En ik geef het toe, ik ben geen liefhebber van hem en dus niet geheel objectief.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma mar 10, 2008 12:32 am

Jöhnk schreef:Omdat hij Hofs op dat moment beter vond? Misschien, maar ik vind dat een bondscoach vrij is om zijn eigen selectie te maken.Seedorf wordt door de media weer in de armen gesloten nu hij gebruikt kan worden als pion in de hetze tegen Van Basten. Niet zo heel lang geleden werd hij nog uitgefloten door het Nederlandse voetbalpubliek. En ik geef het toe, ik ben geen liefhebber van hem en dus niet geheel objectief.
Tja..... Het zei het natuurlijk wel om Seedorf nog eens een stomp na te kunnen geven. Want er is niemand op deze aardbol die Hofs beter vindt dan Seedorf. Zelfs een eigenwijs iemand als MVB niet
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 10, 2008 1:59 am

LucaS schreef:
Mr. Ajax schreef:Nee hoor, is gewoon een feit. Kan je niet omheen. Dat jij denkt dat Van Basten in de toekomst wel dit en dat kan doen of worden, is wat anders.
Natuurlijk is dat geen feit. Van Basten heeft zich bewezen als bondscoach. Hij heeft uitstekend gepresteerd met een, naar nederlandse begrippen, vrij matige selectie
Matige selectie, tja als je die afzet t.o. b.v een italië enz. wel, maar die zaten dus nooit in de Nederlandse poule(s).Verder was het droogkloot voetbal, soms toevals voetbal, en een enkele keer kreeg je het idee dat er iets moois aan het ontstaan was, wat meestal de eerst volgende wedstrijd weer de kop in werd gedrukt.

Verder vind ik het ook nog eens heel krom van jou(w) kant, want als Van Basten AJAX op dezelfde afzichtelijke manier laat voetballen zoals hij het Nederlands elftal laat doen, met al die spelers steeds maar weer op andere posities, zul jij hem hier finaal net onder zijn knieën afzagen ..

Plaats reactie