Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13450
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di mei 06, 2008 3:41 pm

Dit is dus de persoon waar MvB het over had zondag.

Erg verassend.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di mei 06, 2008 3:42 pm

Maar hij wordt aangesteld op een vaste functie, zo lijkt het. Niet als tussenpaus.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » di mei 06, 2008 3:45 pm

Danny Blind never dies haha. Ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mei 06, 2008 3:48 pm

Het staat voor de rest nog nergens. Is dit geen flauwe grap ofzo?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di mei 06, 2008 3:48 pm

Volledige bericht:

Blind technisch directeur van Ajax
AMSTERDAM - Danny Blind wordt de nieuwe technisch directeur van Ajax. Hij volgt in Amsterdam de opgestapte Martin van Geel op. Blind bekleedt sinds vorig jaar zomer dezelfde functie bij Sparta.

De 47-jarige Blind was eerder bij Ajax in dienst als speler (372 competitieduels), jeugdtrainer, hoofd opleidingen, manager spelerszaken en hoofdtrainer. Bij die laatste functie werd hij in 2006 ontslagen. Zijn voorganger Martin van Geel vertrekt omdat hij bevoegdheden moest inleveren. Bij Ajax krijgt de nieuwe hoofdtrainer Marco van Basten de belangrijkste stem in voetbalzaken. Het is nog niet bekend wanneer Blind in Amsterdam begint.

In zijn eerste en enige seizoen bij Sparta begon Blind met Gert Aandewiel als trainer. Deze moest al snel vertrekken wegens de tegenvallende prestaties.
Laatst gewijzigd door Rooie op di mei 06, 2008 3:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mei 06, 2008 3:49 pm

:baaa.gif:

Leuke vent, maar om hem nu technisch directeur te maken...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 06, 2008 3:53 pm

:cheer.gif:

Het is maar goed dat Joey op vakantie is! Na een tijdje kan hij natuurlijk doorschuiven naar AD! :hypocrite.gif: :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 06, 2008 3:59 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef::baaa.gif:

Leuke vent, maar om hem nu technisch directeur te maken...
Blind wordt natuurlijk geen technisch directeur. Dit is met name een uitvoerende functie. Van Basten is de baas.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di mei 06, 2008 3:59 pm

Hij is toch al een keer heel hard door de mand gevallen op die functie..

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di mei 06, 2008 4:01 pm

Destijds had hij wel een behoorlijk andere rol, lijkt me.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di mei 06, 2008 4:01 pm

Thomas schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef::baaa.gif:

Leuke vent, maar om hem nu technisch directeur te maken...
Blind wordt natuurlijk geen technisch directeur. Dit is met name een uitvoerende functie. Van Basten is de baas.
Danny Blind manager technische zaken AFC Ajax

AFC Ajax heeft met Sparta Rotterdam en Danny Blind overeenstemming bereikt over de overgang van Blind naar Ajax. De huidige technisch directeur van Sparta Rotterdam treedt per 15 mei 2008 bij Ajax in dienst als manager technische zaken.

Blind (46) neemt een aantal taken over van de kortgeleden bij Ajax vertrokken Martin van Geel. Hij gaat zich ondermeer bezighouden met de jeugdopleiding, de scouting en de aan- en verkopen. Met de aanstelling van Blind als manager technische zaken geeft Ajax verdere invulling aan het nieuwe organisatiemodel waarin Marco van Basten leiding gaat geven aan de gehele technische organisatie.

Blind tekent een contract met dezelfde afloopdatum als de nieuwe technische staf, namelijk 30 juni 2012. Ajax en Blind kennen samen een lange en succesvolle historie. De voormalige aanvoerder was 13 seizoenen contractspeler bij Ajax, daarin won hij vele (inter)nationale prijzen. Na zijn actieve loopbaan als voetballer is hij bij Ajax in dienst geweest als directeur spelersbeleid, trainer van de A1, hoofd jeugdopleiding en hoofdtrainer/coach van Ajax-1.

Marco van Basten: “Ik ben heel blij met de komst van Danny. Door het vertrek van Martin van Geel zouden erg veel zaken op mijn bord terechtkomen en ik wil mij kunnen focussen op het eerste elftal. Het was noodzakelijk dat er zo snel mogelijk iemand bij zou komen, want er zijn belangrijke maanden aangebroken bij Ajax die van invloed zijn op de komende seizoenen en ik heb mijn volle aandacht nodig bij het Nederlands Elftal. Met Danny komt er iemand die de ins en outs van deze wereld kent en die kwaliteit toevoegt aan ons team. Ik heb veel vertrouwen in hem. We hebben uitvoerig over de taakverdeling gesproken en ik kijk erg uit naar de samenwerking.”

Danny Blind: “Er zijn twee clubs in mijn leven die een belangrijke rol hebben gespeeld, Ajax en Sparta Rotterdam. Toen ik een contract als technisch directeur tekende bij Sparta Rotterdam voor de duur van 4 jaar was dat in de vaste overtuiging om dat contract ook uit te dienen. Toch hebben wij in het contract voorwaarden opgenomen die het mogelijk maken om naar Ajax te gaan wanneer die situatie zich zou aandienen. Ik heb de afgelopen periode met bijzonder veel plezier bij Sparta Rotterdam gewerkt maar deze aanbieding van Ajax kan ik simpelweg niet laten lopen.”

:ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di mei 06, 2008 4:01 pm

Als Technisch Directeur in die tijd wel ja, maar hij gaat bij Ajax uiteraard onder Van Basten werken. Verder heeft hij bij Sparta wel prima werk afgeleverd als TD.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di mei 06, 2008 4:03 pm

Volgens mij was Borst ook zeer positief over zijn werk bij Sparta.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 06, 2008 4:17 pm

LucaS schreef::cheer.gif:

Het is maar goed dat Joey op vakantie is! Na een tijdje kan hij natuurlijk doorschuiven naar AD! :hypocrite.gif: :1evil.gif:
Of trainer. :bis.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di mei 06, 2008 4:18 pm

Heeft iemand Joey al gesms'd? :1evil.gif:

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mei 06, 2008 4:21 pm

god, the A-Team is nu wel compleet he?
Pompiedom

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 06, 2008 4:22 pm

Het is wachten op Rijkaard. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di mei 06, 2008 4:22 pm

Misschien stopt Litmanen deze zomer ook nog wel, is altijd nog wel een plekje voor :onfire.gif:, dan heb je het A+-team

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mei 06, 2008 5:18 pm

Benji schreef:Heeft iemand Joey al gesms'd? :1evil.gif:
:smallgrin.gif:

Die leest morgen L'Equipe en krijgt een rolberoerte.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mei 06, 2008 5:24 pm

Misschien stopt Litmanen deze zomer ook nog wel, is altijd nog wel een plekje voor , dan heb je het A+-team
Ja voor de functie van clubarts misschien, erg goeie invulling met al zn ervaring :blush.gif:
Pompiedom

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 06, 2008 5:27 pm

Jöhnk schreef:
LucaS schreef::cheer.gif:

Het is maar goed dat Joey op vakantie is! Na een tijdje kan hij natuurlijk doorschuiven naar AD! :hypocrite.gif: :1evil.gif:
Of trainer. :bis.gif:
Ik heb er alle vertrouwen in dat van Basten zijn contract uitdient
I think I lost my fucking headache

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » di mei 06, 2008 5:56 pm

Thomas schreef:Het is wachten op Rijkaard. :ajaxscarf.gif:
Mwah, dan wordt het wel erg druk op het voetbalschip. Niet vergeten dat ook Coronel zich nadrukkelijk (met name de komende tijd) bemoeit met algemene- en voetbalzaken.
AFCA!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 06, 2008 5:58 pm

Coronel zou juist op afstand blijven.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 06, 2008 6:06 pm

Er staat dat hij zich gaat bezighouden met het aan- en verkoopbeleid en de opleiding, maar ik neem aan dat dat onder Van Basten gebeurt. Dan vind ik het wel plausibel. Blind kent het wereldje (en vooral ook de spelletjes die in de top gespeeld worden). Zolang het een puur uitvoerende taak is zie ik dit wel zitten.

Daarnaast is Danny natuurlijk een held, dus hem erbij hebben is altijd mooi.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » di mei 06, 2008 6:26 pm

Jöhnk schreef:Coronel zou juist op afstand blijven.
Tussen zeggen en doen is een wereld van verschil. Kijk maar hoe snel Martin van Geel is gesneuveld. Hij voert aanbevelingen uit het rapport nu door. Daarnaast vertelde Coronel (weliswaar met een bluffende ondertoon) ooit dat onder zijn leiding het absoluut niet zou bestaan dat Ajax 4 jaar achtereen niet kampioen zou worden van Nederland. Reken maar dat zijn hand zichtbaar is in de organisatie van Ajax. Hij is tenslotte eindverantwoordelijk aangaande het totale resultaat.
AFCA!

Gesloten