De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 18, 2008 1:24 pm

Van Basten snapt er gewoon niks van!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 18, 2008 3:08 pm

wimpey schreef:We staan kort achter de koploper en overwinteren in Europa. Het is inmiddels 6 jaar geleden dat we er in December zo goed voor stonden als nu. Dus zó beroerd zal het dan toch niet helemaal gaan, he?!
De beste uitgangspositie in 6 jaar? Hoe kom je daar nou bij? Of ben je vergeten dat we weliswaar vorig jaar niet overwinterd hebben in Europa, maar de 3 jaar daarvoor wél? Alleen vlogen we er dan in februari uit. Tegen respectievelijk Auxerre, Inter en Bremen. En de kansen dat we er nu na de volgende ronde nog inzitten zijn niet bijster groot, op grond van het vertoonde spel. Bovendien hebben we nu in de competitie minder punten dan vorig jaar rond deze tijd. En hebben we de landstitel de afgelopen 2 jaar bepaald niet op grote achterstand misgelopen. Dus die vooruitgang die je ziet; ik zie 'm niet. Vooral niet in verbeterd positiespel. Het is net als met Oranje: de resultaten vallen niet heel erg tegen, het vertoonde spel daarentegen per wedstrijd meer.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 3:28 pm

Volgens mij stonden we de voorgaande jaren in de winter altijd een straatlengte achter.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 18, 2008 3:33 pm

En het is geschiedvervalsing Cees. Vorig jaar na 15 wedstrijden hadden we 1 punt minder dan nu, en werden wedstrijd 16 en 17 gelijk gespeeld. Nog steeds niet geweldig, maar naar verwachting hebben we dit jaar na 17 wedstrijden 5 punten meer dan vorig jaar na 17 wedstrijden

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 18, 2008 3:51 pm

LucaS schreef:En het is geschiedvervalsing Cees. Vorig jaar na 15 wedstrijden hadden we 1 punt minder dan nu, en werden wedstrijd 16 en 17 gelijk gespeeld. Nog steeds niet geweldig, maar naar verwachting hebben we dit jaar na 17 wedstrijden 5 punten meer dan vorig jaar na 17 wedstrijden
Fair enough, my bad; maar ten opzichte van vorige jaren staan we er nu, zowel nationaal als Europees en qua spelpeil, zeker niet béter voor. En dat is het punt dat Wimpey meent te moeten maken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 5:13 pm

Vindt Wimpey dat werkelijk? :baaa.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 18, 2008 5:43 pm

Sja Joey, ik kan hier:
wimpey schreef:We staan kort achter de koploper en overwinteren in Europa. Het is inmiddels 6 jaar geleden dat we er in December zo goed voor stonden als nu. Dus zó beroerd zal het dan toch niet helemaal gaan, he?!

weinig anders van maken!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 18, 2008 6:04 pm

Babel:"Van Basten belangrijk voor mij ''

donderdag 18 december, door ajacied401, Rijswijk, 16:56u, voetbalprimeur

Ryan Babel steekt de loftrompet over Marco van Basten. De huidige coach van Ajax heeft volgens de Liverpool-speler een belangrijke rol gespeeld in zijn loopbaan.

"Van Basten was belangrijk voor mijn carrière", bevestigt de voorhoedespeler op zijn website. "Eerst speelde ik onder hem in het tweede bij Ajax. Daar gaf hij me de kans me te ontwikkelen."

"Later selecteerde hij me als 18-jarige voor Oranje. Dat betekende veel voor me", vervolgt de linksbenige voetballer. "Het is daarnaast een aardige man, erg ontspannen. Je kan met hem overal over praten."

Onlangs hengelde Babel naar een tijdelijke terugkeer naar Ajax, waar hij Van Basten dan opnieuw zou tegenkomen. Liverpool weigerde echter mee te werken aan het verhuurplan van de international.
voetbalprimeur

Babel verspreekt zich hier. Van Basten moet natuurlijk Ten Cate zijn.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 18, 2008 6:27 pm

hoezo?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 19, 2008 10:46 am

Vraagje, heeft iemand inzicht hoe er intern bij AJAX over MVB en het voetbalspel gedacht wordt nu dat toch op zijn zachts gezegd tegen valt ?.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » vr dec 19, 2008 10:50 am

Peter schreef:We gaan toch ook de periode Wouters er niet telkens bij pakken? Slaat namelijk he-le-maal nergens op.
De gelijkenissen tussen Wouters en Van Basten zijn er toch wel, hoor...

Beiden spelers uit de generatie '88, beiden geen ervaring als clubtrainer, beiden wel in een ondergeschikte rol bij Ajax actief geweest als trainer. Ze mochten beiden een recordaankoop doen (Machlas vs. Sulejmani), een ervaren speler halen (Brian Laudrup en Oleguer) en hebben beiden duurbetaalde lutsers aan de kant gezet (Kinkladze vs. Luque), samen met wat Nederlandse middenmoot (Gorré c.s. tegenover Colin c.s.). Beiden redelijk overtuigd van hun aanpak vooraf, met verhalen over aanvallend willen voetballen en de tegenstander op hun helft vastzetten.

Toentertijd zette Edwin een plaatje met Adios señor Wouters op de voorpagina van AM. Wanneer zou Joey dat hier gaan doen over Van Basten?
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

GangstaRiB
Berichten: 16880
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr dec 19, 2008 11:00 am

Wouters had het charisma van een dooie garnaal, dat heb ik vanaf het begin nooit een goede keuze gevonden.

Maar goed, eens prikt men ook door de facade van Van Basten als hij blijft spreken over leerzame en interessante wedstrijden.....

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 19, 2008 11:02 am

Precies; het charisma van MvB neemt, eufemistisch gezegd, bepaald niet met de week toe. Hij wordt steeds "aardser"; kijk alleen al naar het interview na afloop van Ajax - Slavia.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr dec 19, 2008 11:05 am

Ik ben ik schreef:
Peter schreef:We gaan toch ook de periode Wouters er niet telkens bij pakken? Slaat namelijk he-le-maal nergens op.
De gelijkenissen tussen Wouters en Van Basten zijn er toch wel, hoor...

Beiden spelers uit de generatie '88, beiden geen ervaring als clubtrainer, beiden wel in een ondergeschikte rol bij Ajax actief geweest als trainer. Ze mochten beiden een recordaankoop doen (Machlas vs. Sulejmani), een ervaren speler halen (Brian Laudrup en Oleguer) en hebben beiden duurbetaalde lutsers aan de kant gezet (Kinkladze vs. Luque), samen met wat Nederlandse middenmoot (Gorré c.s. tegenover Colin c.s.). Beiden redelijk overtuigd van hun aanpak vooraf, met verhalen over aanvallend willen voetballen en de tegenstander op hun helft vastzetten.

Toentertijd zette Edwin een plaatje met Adios señor Wouters op de voorpagina van AM. Wanneer zou Joey dat hier gaan doen over Van Basten?
Je vergeet de samenwerking met Danny Blind nog. Machlas is door Blind gekocht.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » vr dec 19, 2008 11:10 am

Maar je moet toegeven: in het verleden is het vaak zo gegaan dat Ajax gegokt zou hebben op de twee thuiswedstrijden, en dan zou er eentje gelijkgespeeld of verloren zijn waardoor er toch nog een uitschakeling was. Ajax speelde niet goed, maar ze waren al geplaatst. Dan zou het mij ook een stuk minder kunnen schelen dat je hebt gelijkgespeeld. Tuurlijk, het is jammer, maar liever dat Ajax straks gewoon wint als het nodig is voor het kampioenschap en de volgende ronde van de UEFA Cup.

Het gekke is dat bij Ajax altijd gezeurd wordt over trainers die het niet eens zo slecht doen. Koeman presteerde best goed, maar werd eruit gegooid. Olsens team had belachelijk veel doelpunten gemaakt in het kampioensjaar, wordt kort daarna ook afgeschoten. Adriaanse stond op een tweede plaats met een wedstrijd minder toen hij ontslagen werd, als ik het goed heb. Onder Ten Cate zijn we een keer bijna kampioen geworden, en het tweede seizoen (samen met Koster) weer. 't Is bijna jammer dat Ajax zoveel geld heeft, want daardoor kunnen ze het zich veroorloven om trainers te pas en te onpas van hun contract af te helpen.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » vr dec 19, 2008 11:13 am

Duke schreef:
Ik ben ik schreef:
Peter schreef:We gaan toch ook de periode Wouters er niet telkens bij pakken? Slaat namelijk he-le-maal nergens op.
De gelijkenissen tussen Wouters en Van Basten zijn er toch wel, hoor...

Beiden spelers uit de generatie '88, beiden geen ervaring als clubtrainer, beiden wel in een ondergeschikte rol bij Ajax actief geweest als trainer. Ze mochten beiden een recordaankoop doen (Machlas vs. Sulejmani), een ervaren speler halen (Brian Laudrup en Oleguer) en hebben beiden duurbetaalde lutsers aan de kant gezet (Kinkladze vs. Luque), samen met wat Nederlandse middenmoot (Gorré c.s. tegenover Colin c.s.). Beiden redelijk overtuigd van hun aanpak vooraf, met verhalen over aanvallend willen voetballen en de tegenstander op hun helft vastzetten.

Toentertijd zette Edwin een plaatje met Adios señor Wouters op de voorpagina van AM. Wanneer zou Joey dat hier gaan doen over Van Basten?
Je vergeet de samenwerking met Danny Blind nog. Machlas is door Blind gekocht.
Al stond Wouters onder Blind, Van Basten staat nu boven Blind.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » vr dec 19, 2008 1:43 pm

Duke schreef:
Ik ben ik schreef:
Peter schreef:We gaan toch ook de periode Wouters er niet telkens bij pakken? Slaat namelijk he-le-maal nergens op.
De gelijkenissen tussen Wouters en Van Basten zijn er toch wel, hoor...

Beiden spelers uit de generatie '88, beiden geen ervaring als clubtrainer, beiden wel in een ondergeschikte rol bij Ajax actief geweest als trainer. Ze mochten beiden een recordaankoop doen (Machlas vs. Sulejmani), een ervaren speler halen (Brian Laudrup en Oleguer) en hebben beiden duurbetaalde lutsers aan de kant gezet (Kinkladze vs. Luque), samen met wat Nederlandse middenmoot (Gorré c.s. tegenover Colin c.s.). Beiden redelijk overtuigd van hun aanpak vooraf, met verhalen over aanvallend willen voetballen en de tegenstander op hun helft vastzetten.

Toentertijd zette Edwin een plaatje met Adios señor Wouters op de voorpagina van AM. Wanneer zou Joey dat hier gaan doen over Van Basten?
Je vergeet de samenwerking met Danny Blind nog. Machlas is door Blind gekocht.
En Brian Laudrup volgens mij ook.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 19, 2008 8:23 pm

ANN<> Ajax.nl schreef:19/12/2008 - Van Basten best tevreden over eerste seizoenshelft
(Gepost door RvN)

BRON: Ajax.nl

Van Basten maakte vrijdag op de persconferentie alvast een korte balans op van de eerste seizoenshelft. "Het team heeft uitschieters naar boven en naar beneden. Het vergt tijd om het elftal te laten voetballen zoals we voor ogen hebben. Ook zijn we op bepaalde posities nog zoekende, maar dat heeft mede te maken met het grote aantal blessuregevallen in de selectie. Dan moet je wel wisselen en schuiven. Toch vind ik dat we goed bezig zijn. We draaien mee in de top van de competitie en zijn erin geslaagd om Europees te overwinteren. Daar mag je best tevreden over zijn."
:ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 19, 2008 8:59 pm

Ajaciedjuh schreef:
ANN<> Ajax.nl schreef:19/12/2008 - Van Basten best tevreden over eerste seizoenshelft
(Gepost door RvN)

BRON: Ajax.nl

Van Basten maakte vrijdag op de persconferentie alvast een korte balans op van de eerste seizoenshelft. "Het team heeft uitschieters naar boven en naar beneden. Het vergt tijd om het elftal te laten voetballen zoals we voor ogen hebben. Ook zijn we op bepaalde posities nog zoekende, maar dat heeft mede te maken met het grote aantal blessuregevallen in de selectie. Dan moet je wel wisselen en schuiven. Toch vind ik dat we goed bezig zijn. We draaien mee in de top van de competitie en zijn erin geslaagd om Europees te overwinteren. Daar mag je best tevreden over zijn."
:ajaxsmiley.gif:
Ik moet er ook om lachen, inderdaad. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr dec 19, 2008 10:24 pm

Duke schreef:Marco van Basten is fantastisch, de beste trainer/coach die we ooit gehad hebben, en beter zullen we nooit krijgen. Daarom is dit zijn topic en niet die van Henk ten Cate, die er helemaal niets van kan. Kunnen we het hier nu dan weer over de grootste trainer ooit hebben, Jöhnk, Lucas en wimpey? Dank u. :temp.gif:
Hij brengt Ajax wel allure, maar op het taktische vlak is het zeker geen goede trainer. Al vind ik wel spelers als Urby, Leonardo, Vertonghen en Vermaelen flinke stappen zetten.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 19, 2008 10:26 pm

Als je spelers daadwerkelijk beter maakt, is het een kwestie van tijd voordat je dat ook in de teamprestatie terugziet

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47980
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 19, 2008 10:29 pm

Laten we het maar hopen. Ik zet mijn twijfels bij de genoemde namen van Vedette-10, maar wie weet groeit het geheel wel naarmate het langer met elkaar samen speelt. Na de winterstop gaan we het in ieder geval zien.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr dec 19, 2008 10:31 pm

Ik hoop het echt. Aan het begin van het seizoen had ik echt het gevoel dat het een goed, overtuigend seizoen zou worden. Helaas was de eerste wedstrijd (Willem II) al een teleurstelling, en echt beter is het nog niet geworden. Tenminste, ik zie het niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr dec 19, 2008 11:20 pm

Individueel zie je spelers groeien, maar zolang je niet een goede samenstelling kan vinden blijf je wisselvallig presteren.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » vr dec 19, 2008 11:36 pm

joey schreef:
Ajaciedjuh schreef:
ANN<> Ajax.nl schreef:19/12/2008 - Van Basten best tevreden over eerste seizoenshelft
(Gepost door RvN)

BRON: Ajax.nl

Van Basten maakte vrijdag op de persconferentie alvast een korte balans op van de eerste seizoenshelft. "Het team heeft uitschieters naar boven en naar beneden. Het vergt tijd om het elftal te laten voetballen zoals we voor ogen hebben. Ook zijn we op bepaalde posities nog zoekende, maar dat heeft mede te maken met het grote aantal blessuregevallen in de selectie. Dan moet je wel wisselen en schuiven. Toch vind ik dat we goed bezig zijn. We draaien mee in de top van de competitie en zijn erin geslaagd om Europees te overwinteren. Daar mag je best tevreden over zijn."
:ajaxsmiley.gif:
Ik moet er ook om lachen, inderdaad. :smallgrin.gif:
wanneer we horen dat dit het is een opbouw-tussenseisoen?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Plaats reactie