Ajax Supporters Raad (ASR)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo okt 08, 2008 9:19 am

Binnen nu en 3 jaar staat er in dat stuk van december 2004. Dan lijkt het me wel eens tijd worden!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo okt 08, 2008 9:54 am

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:BZ : Gaat het om dit stuk
Verslag Supporters Infoavond ASD (29-12-2004)
8. ArenA meer Ajax-gezicht

Jeroen Slop geeft aan dat hiertoe een aantal jaren geleden een eerste aanzet is gegeven met de borden aan de randen van de tweede ring en het beschikbaar stellen van een budget aan het Sfeerteam. Inmiddels hangen in 2 van de 4 lege hoeken van het stadion ook doeken en dit zullen er waarschijnlijk 4 worden. Ook op het gebied van de stoeltjes lijkt nu wat vaart te zitten. Inmiddels is op de tweede ring Oost het 'Ajax-gezicht' door middel van witte stoeltjes gevormd. Ajax hoopt in samenwerking met de Arena en de ASD dat binnen nu en 3 jaar de gehele Arena stoeltjes heeft in de Ajax kleuren. Dit duurt zo lang doordat er lopende het jaar veel evenementen plaatsvinden in de Arena en het dus stapsgewijs moet gebeuren. De ASD oppert dat de supporters kunnen helpen met het verwijderen van de stoeltjes om het proces te versnellen en de kosten te reduceren, hier zal dan ook over gesproken worden met Ajax.
De ASD zal erop toezien dat het "stoelenplan" binnen de gestelde termijn zal worden uitgevoerd.
Oefening baart kunst! Lijkt mij anders ook zinvol om dit klusje aan de Feijenoorders over te laten.
Bertje for President!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 08, 2008 3:05 pm

Yep dat is het stukje Mike.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma nov 17, 2008 2:02 pm

Mike, vraagje.

Heb jij enig idee waarom het de laatste tijd zo krankzinnig, absurd, achterlijk idioot lang duurt voordat je het stadion binnen bent?

Ik heb daar tien jaar lang geen klachten over gehad bij Zuid H (het liep altijd redelijk vlot door), maar tegen PSV en vooral Zilina was het echt te gek voor woorden. Tegen Zilina heb ik 35 minuten staan dringen in de meute voor ik eindelijk door het draaihekje kon. Tegen PSV ben ik om 12:00 uur achteraan gesloten; we waren nét op tijd binnen. En in de rij ontstond een knokpartijtje, door pure irritatie over het lange wachten... (dan schiet het veiligheidsidee ook een beetje zijn doel voorbij).

Ik kan er geen verklaring voor bedenken: ID-controle en fouilleren...? Ja, maar dat is altijd zo geweest. Die achterlijk lange rijen zijn iets van de laatste weken, op de een of andere manier.

Als dit soort praktische zaken aan de orde komt tijdens de ALV op 15 december, ga ik er zeker een vraag over stellen, maar het lijkt me in principe een echte ASR-kwestie.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma nov 17, 2008 2:05 pm

Tegen Zilina stond je volgens mij vlak achter me Ko. Kwam voornamelijk, omdat er maar heel weinig poortjes open waren. Pas later gingen er meer deuren open. Ik was gister al om kwart voor twaalf naar binnen en was de drukte precies voor. Tegen Zilina was belachelijk. Zuid was geen eens uitverkocht man.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma nov 17, 2008 3:10 pm

Tegen Zilina was het inderdaad zo dat er vanaf het begin niet alle poortjes open waren. Later (te laat in dit geval) zijn ze wel allemaal opengegaan.
Ook het feit dat er veel mensen op Zuid-1 kwamen die normaal niet op Zuid-1 zitten leidt tot vertraging, omdat ze er niet aan gewend zijn om hun legitimatie te tonen.

Tegen PSV heb ik geen verklaring, buiten het feit dat het dan, ook op Zuid-1, drukker is dan normaal. Maar dan had je het ook bij andere topwedstrijden in het verleden moeten merken.

Voor Zuid-2 ligt het aan de 100% fouillering van Vak410. Het is een kleinere ingang dan Noord waar ze eerst zaten, en ook het uitvak hoefde bij Noord natuurlijk niet door dezelfde poortjes heen.
Daar zijn ze bij Ajax wel druk mee bezig. Of extra poortjes bij Zuid-J of aparte ingang voor 410, zodat de rest in ieder geval sneller afgehandeld kan worden.

Het hele legitimatie beleid zal ook bij de volgende ASR weer besproken worden, gezien een afvaardiging van de politie aanwezig zal zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma nov 17, 2008 3:14 pm

Goed punt dit. Ik heb gisteren ook lang staan wachten bij Zuid H. En dat kwam volgens mij gewoon door het simpele feit dat niet alle poortjes in gebruik waren genomen. De controle binnen was niet anders dan normaal. Maar als je maar de helft van de poortjes gebruikt gaat het natuurlijk mis.
Nil volentibus arduum

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » zo nov 30, 2008 10:32 pm

Las de notulen vandaag in de kick-off (goed dat dit gebeurd).
Wat een enorme poefter is die Jeroen Slop toch, zijn verbazing uit spreken dat jullie van te voren al samen waren gekomen.
Alsof het niet normaal is dat je voor dit soort vergaderingen even de koppen bij elkaar steekt en wat zaken van te voren bespreekt.
Typerend voor hoe Ajax soms met zijn supporters om gaat!

Zag ook dat bij Zuid J inmiddels ME'ers in de gaten houden of er niet voorgedrongen wordt of was dit alleen voor vandaag? Sowieso stonden er heel veel ME'ers in groepjes van twee bij de ingangen ook bij Zuid H.

Mike, heb je het idee dat die ASR overleggen wat opleveren en dat je serieus genomen wordt?

Ik las ook over hoe je de ASR wat bekender kan maken onder de supporters. Ging nu vooral over ajax.nl.
Ik zou zelf eens kijken of je i.s.m. de grote Ajax fansite's eens een offensief kan starten met wat nieuwsberichten en feitjes erover.
Tevens iets van een digitale klachten dropbox op verschillende site's die naar jullie e-mail gaan?
Waarom krijgt Ajax die mails nu trouwens eerst en scannen ze die i.p.v. dat een van jullie ze krijgt of las ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo nov 30, 2008 10:43 pm

En ze gaan het nog even aankijken met de rijen bij Zuid J hoor ik net?

Wel godvergloeiendegodver, de schoften!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » zo nov 30, 2008 10:43 pm

Ik vond het ook vreemd dat Jeroen Slop hier zo over dacht. Was verder niets aan de hand, maar je wilt soms als groep zijnde even de koppen samen steken, kijken hoe het gaat, wat anders kan, hoe je tegen dingen aankijkt. Dat is verder uitgesproken. Volgende vergadering gaan we met zijn allen eten, ook gezellig.

Voordringen wordt nu altijd gecontroleerd en er zullen zelfs stadionverboden uitgedeeld worden bij overtreding.... hoe ze dat verder willen doen weet ik niet (dat hoorde ik alleen in de wandelgangen).

Ik denk wel dat we als ASR zijnde dingen kunnen bereiken. We moeten wel de vinger aan de pols houden, maar het is goed dat onze stem gehoord wordt. Aanstaande meeting komt de politie en de catering vooral aan bod, toch dingen die belangrijk kunnen zijn.

Normaal gesproken worden de notulen etc. ook op ajaxlife.nl en afcasupportersclub.nl gezet, waarom dat dit keer niet gebeurd is weet ik niet, waarschijnlijk omdat de notulen nogal lang op zich hebben laten wachten door persoonlijke omstandigheden van de notulist.
Het is ook de bedoeling dat er polls etc. op de sites komen te staan en dat ook op ajax.nl ons stukje site verbeterd en vernieuwd wordt.

Ajax scant de mails niet, ze sturen alles wat betrekking heeft op de ASR door. Indien ze dit niet via Ajax doen, dan is de kans groot dat er veel 'spam' en 'hatemails' op dat mailadres komen. We zijn wel aan het denken hoe we het mailgebeuren het beste vorm kunnen geven. Zie ook notulen.

Zeker goed dat er ook aandacht is vanuit de kickoff.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » ma dec 01, 2008 9:04 am

Normaal gesproken worden de notulen etc. ook op ajaxlife.nl en afcasupportersclub.nl gezet
Ik zou zeggen trek het wat verder, de boys van 410 plaatsen het sowieso (zeker gezien jouw functie daar ;)) en denk andere ook wel...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di jan 06, 2009 9:02 am

Notulen van de laatste vergadering staan online :
Goed nieuws voor Ajacieden-met-seizoenkaart die een grondige hekel hebben aan de ArenAcard. Er wordt op dit moment gekeken naar een nieuw betaalsysteem middels een chip in de Seizoen Club Card (SCC). Dit heeft financieel directeur Jeroen Slop gemeld op een bijeenkomst van de Ajax Supporters Raad (ASR). Het is niet bekend wanneer het nieuwe systeem wordt ingevoerd. Volgens Slop zal de ArenA-card blijven bestaan voor de gasten die via de losse verkoop kaarten hebben gekocht. Bron: notulen ASR. Voor de volledige notulen kun je op de volgende link klikken:
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=68448

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di jan 06, 2009 9:36 am

Zolang ze niks aan de prijzen doen koop ik er niks.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 06, 2009 10:51 am

Ik koop daar sowieso niets. Al dat vieze vreten. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jan 06, 2009 11:12 am

Mwoah, broodje kroket of broodje Unox is toch wel lekker hoor!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 06, 2009 11:32 am

Ik heb er sinds de opening van de Arena nog geen eurocent uitgegeven. Uit principe omdat ik het systeem met de Arenacard en de bijbehorende tarieven belachelijk vond.

Het liefste zou ik gewoon met cash betalen. Maar als het dan al met een pasje moet snap ik niet waarom het niet gewoon met een regulier betaalsysteem kan. Waarom moet er nou weer een chip op je seizoenkaart komen als je ook gewoon met een bankpas kunt betalen? Gewoon prijzen in euro's hanteren en je kan het zo invoeren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di jan 06, 2009 11:38 am

Ik had wel gevraagd waarom er niet gepind kan worden, maar het antwoord hierop is me even ontschoten. Zal ik nog eens navragen....
De prijzen heb ik het wel over gehad, maar daar heeft Ajax weinig tot geen invloed op. De prijs/kwaliteit verhouding is in ieder geval behoorlijk scheef.
Maar volgens mij doen ze er zelf weinig onderzoek naar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di jan 06, 2009 11:44 am

Ik snap denk ik wel waarom je niet kunt pinnen. Met zo'n systeem kun je de prijzen makkelijker hoog houden. Je hebt niet direct in de gaten hoeveel je betaalt doordat je niet in euro's betaalt maar in Arena's. En het gaat ook nog eens per halve arena omhoog waardoor je veel eerder aan een hoog bedrag zit. Tenslotte zijn er dan nog de kaarten die wel worden gekocht maar niet volledig gebruikt door incidentele bezoekers of omdat mensen een kaart kwijtraken.

Lucratieve handel hoor. Alleen een beetje jammer dat je op die manier geld wilt verdienen aan mensen.
Nil volentibus arduum

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » di jan 06, 2009 12:16 pm

Het is belachelijk dat Ajax in deze niet op komt voor haar supporters, lijkt mij dat er genoeg horeca boeren zijn die maar al te graag in de Arena willen komen en acceptabele prijzen hebben, maar goed krijg je het verhaal van huurder en verhuurder weer net als bij de stoeltjes.

Overigens betekend lagere prijs vaak ook meer afzet dus de winst zal denk ik niet afnemen als ze het doen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 06, 2009 12:41 pm

Alsof je snel je eten krijgt...

Laatst had ik een kind bij me. Dat kind wilde patat. Stond ik de hele pauze en nog langer te wachten, want ze moesten de patat nog bakken. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di jan 06, 2009 1:28 pm

Over de snelheid en service is uiteraard ook gesproken, zie notulen.
6.1 Assortiment:
Henk Voors: Zijn er mogelijkheden tot uitbreiding van het assortiment?
Lourens de Graaf: Middels een pilot is het altijd mogelijk om iets nieuws in het assortiment op te nemen.
Mike Tenniglo: Is Ajax hier niet ook een partij in, om het assortiment mede te bepalen?
Jeroen Slop: Nee, maar we kunnen wel een adviserende taak op ons nemen
6.2 Snelheid en deskundigheid personeel
Mike Tenniglo: Het gaat allemaal veel te traag, men is niet voldoende voorbereid (in de rust). Kan het
personeel niet voorwerken voordat de rust begint?
Lourens de Graaf: We herkennen dit probleem. Feit is helaas dat we een te grote wisseling van
personeel hebben en het geen "dagelijks" werk is. Het is daardoor zeer moeilijk om het persooneel goed
op te leiden.
Ron Jansen: Is het niet mogelijk om personeel contractueel langer vast te leggen.
Lourens de Graaf: Helaas niet omdat het voor de meeste een tijdelijke baan op oproepbasis is.
6.3 ArenA card:
Lourens de Graaf: Het huidige betaalsysteem is ontwikkeld door de Amsterdam ArenA en ABN/AMRO.
Jeroen Slop: Er wordt op dit moment gekeken naar een nieuw systeem middels een chip in de SCC.
Maar per wanneer dit beschikbaar kan zijn is nog niet bekend. Als dit nieuwe systeem wordt ingevoerd
zal de ArenA card blijven bestaan de mensen die via de losse verkoop kaarten hebben gekocht.
6.4 Prijzen
Mike Tenniglo: De prijzen worden te hoog bevonden. De prijs/kwaliteit verhouding is niet correct.
Lourens de Graaf: De prijzen worden bepaald door de 2 partijen die de catering in het stadion verzorgen.
Deze hebben hierover voor elk seizoen overleg met de Amsterdam ArenA. Uiteraard wordt er dan ook
gekeken naar de concurrentie. Op dit moment staat wij op de 5e plaats v.w.b. de prijzen die we
hanteren.
Mike Tenniglo: Als je de prijzen met 0,50 cent verlaagt wordt de omzet waarschijnlijk hoger. Is dit
onderzocht?
Er worden door de ASR nog ideeën geopperd voor Mobiele verkooppunten en automatieken om de
doorlooptijd te versnellen. Ook zien we graag weer het Ajax tenue terug bij de verkopers

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 06, 2009 1:40 pm

Jeroen Slop: Nee, maar we kunnen wel een adviserende taak op ons neme'.
Jeroen Slop: Er wordt op dit moment gekeken naar een nieuw systeem middels een chip in de SCC.
Maar per wanneer dit beschikbaar kan zijn is nog niet bekend. Als dit nieuwe systeem wordt ingevoerd
zal de ArenA card blijven bestaan de mensen die via de losse verkoop kaarten hebben gekocht.
Praat die Slop echt zo? :smallgrin.gif:

Met andere woorden, het personeel werkt voor een schijntje en is zo weer weg. Tja, dat gaat dan ten koste van de service.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jan 06, 2009 1:46 pm

Wat ook zo lullig is als je bijv. nog 2,05 op je kaart hebt staan en je wilt een colaatje halen en die kost 2,10... kun je gelijk weer een kaart erbij kopen... irritant gezeik en idd wat Joey ook zegt.. je staat gewoon de hele pauze te wachten tot je een keer aan de beurt bent.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 06, 2009 1:49 pm

brigade zuid schreef:Wat ook zo lullig is als je bijv. nog 2,05 op je kaart hebt staan en je wilt een colaatje halen en die kost 2,10... kun je gelijk weer een kaart erbij kopen... irritant gezeik en idd wat Joey ook zegt.. je staat gewoon de hele pauze te wachten tot je een keer aan de beurt bent.
Yep, en het kost ze nog geld ook, want veel supporters hebben geen zin om te wachten en kopen dus niets.
Voor dat personeel maakt het niet uit of er honderd porties patat worden verkocht of vijftig. Dat merk je wel. Even aanpoten is er niet bij. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jan 06, 2009 1:50 pm

Nee idd, de motivatie straalt er niet bepaald vanaf..

Plaats reactie